Německá značka Volkswagen potvrdila pozici nejprodávanější značky v Evropě i v loňském roce. Druhé místo obsadil Opel, na třetí místo se propracovaly vozy značky Ford.
Já osobně mám 3 auto od VW a ani s jedním nebyl problém. Zajímalo by mě co tě vede k šíření těchto blábolů... Asi jsi to vyčetl na scestných diskuzích na auto.cz, že? >:D
Myslím,že všichni co se aspoň trochu zajímají o svět aut v tom mají jasno a ví kdo je No.1 v Evropě.I když VW má mírný propad prodejů,tak pořád prodává o téměř 300 000 více než druhý v pořadí.Jinak mě těší druhé místo Opelu.Novými modely dokazuje,že umí a má na to být na předních místech . :yes:
Duvod uspechu znacky VW je pro me zajimavym. Znacka VW vydelava na mirnem ustupu Opelu. Duvodem uspechu VW urcite nebude kvalita, v zadnem ze zebricku kvality se VW neumistnuje na celnich prickach. Podle TUV 26., 31., 35., 43., 52., 95. mista nejsou nijak lichotiva. Myslim, ze ani design neni silnou zbrani VW.
Uz na zacatku jsem se zminil o mirnem ustupu znacky Opel. O vlivu domaci automobilky jsem napsal v mem blogu [odkaz] VW muzeme jemnovat domaci automobilkou v Nemecku, Rakousku, Svycarsku, Lichtensteinsku, Luxembursku. Tyto zeme obsahuji cca 100 milionu obyvatel. VW posiluje svuj vliv i v okolnich zemich petricne agresivni PR. Polsko, CR, Holandsko, Italie hlasi pomerne vysoke prodeje VW. VW docilil postu domaci automobilky pro 100 milionu lidi, to je nejvetsim duvodem jeho prodeju. Verim, ze pokud se Opel Insignia povede, ukousne z VW kolace svuj dil. Zvysujici se prodeje znacky Citroen a jasne pronemecky novy Citroen C5 seberou VW take svuj dil. Samozrejme musime pocitat s japonskou a korejskou konkurenci, ktera stale roste.
VW v Nemecku v roce 2007 ztratil 12% prodeju oproti 2006. Tento trend bude pokracovat, VW bude posilovat na rozvijejicich trzich Indie a Ciny, v Evrope bude ale oslabovat.
[odkaz] ne nezapomnel. Neni tam. VW na treti misto nikdy nevyskocilo. Mas asi na mysli letosni zpravu TUV o automobilech 2-3 letych. Povazuji to za chybu statistiky. A3 stara 3 let je na tretim miste a o rok starsi je najednou na 26. Navic, kdyz si prectes zpravu TUV z minuleho roku, rozdil je nejvetsi prave zde.
to jsou uplne nesmysli mezi prvnim a 60mistem jsou nejake 3% rozdil. Aby si patril mezi tech 5% zakazniku co ma z autem problem musis mmit smulu. V rodine mame tzv. nejporuchovejsi auto evropy - Laguna, mame dalsi poruchovou peugeot 206 a zatim se nam nikdy nic nepokazilo. Mozna i proto, ze auta se kupovali nove.
Mezi mazdou a VW v poruchovosti bude jen minimalni rozdil pro nemeckeho zakaznika, ktery jezdi rychle je pro silne motory, tvrdy podvozek, poradne brzdy passat a golf lepsi volba, pro francouze a cechy laguna, pro anglicana to muze byt avensis nebo mazda 6. Ja jsem v americe jezdil z nejprodavanejsim autem USA od toyoty a musim rict ze pro nemce by to bylo nepojizdne auto. Do 110kmh na highwai stacilo, ale uz i tam se zacalo nebezpecne houpat, neprime rizeni navic mel dost vysokou spotrebu, zpracovani interieru jak logan, ale zas kompletne vybavene.
Kazdy stat preferuje jine auta, hlavne podle podminek cest a omezene rychlosti
O rychlosti to na silnicich neni. Mozna tak v Cesku, kde si lide pod vedomim "nove" svobody mysli, ze policie a omezeni rychlosti pouze omezuje jejich svobodu.
Ani jeden z tvych argumentu nemeni nic na poradi v tabulce. Gratuluji k povedenym autum, asi se o ne prikladne staras, protoze z vetsi casti je to o udrzbe.
Lide v kazde zemi kupuji hlavne automobily domaci znacky, pote automobily z okolnich zemi s nejvetsim vlivem. V zavesu potom automobilky bez fyzickeho kontaktu, vetsinou velci svetovi hraci. Italsky trh je vynikajicim prikladem.
Medzi prvym a tretim miestom je sice len okolo 1.2 percenta - ale ten treti ma realne dvakrat tolko problemov. To je krasa statisktiky....:-)
Jazdil si na americkej toyote. Casto je rozdiel, ci jazdis na americkej alebo europskej verzii toho isteho modelu. Napr. Chrysler 300 ma inak rieseny podovozk a pruzenie v EU a inak v USA. To iste plati o Nissane Murano.
Napr. toyota vyraba svoje modely, niektore v USA, ale Mazda svoje trojky a sestky vyraba v Japonsku, a auta sa lisia len niekolkymi detailami.
Ale mas pravdu, ked som mal z pozicovne Ford Taurus, tak len co som sa posunul na sedadle, tak sa cele auto rozhupalo. A to mam len 85 kil. Ale priemerna spotreba pri asi 5000 km bola 8 litrov. A to na trojlitrovy sestvalec nie je vela. A kvalita bola strasna, gumove tesnenie na kufri sa odliepalo a to bolo auto nove. Zrkadla sa nedali sklopit....
VW nebude kvalita,v žádném žebříčků se neumistuje,máš dobré příspěvky,které si vždy rád přečtu,ale nezaměnuj kvalitu za spolehlivost,kvalitu můžeš hodnotit u desítek veličin týkajících se aut,ale nemůžeš kvalitu hodnotit jako takovou. Kvalitu auta vytváří právě ty různé parametry aut a jedním z nich je i spolehlivost a upřímně,já nejsem zastáncem koncernu,ale ty řeči jak se koncern sype,ehm nevím lidé v mém okolí nemají problémy nijak výraznější než majitelé jakékoli značky jiné
Na nekvalitni vyrobek se nemuzes spolehnout. Takze, napr. podle snad vsech tabolek spolehlivosti bude Mazda kvalitnejsi nez Renault. To same s VW. V tabulkach spolehlivosti se moc dobre neumistnuje. V porovnani s vozy stredni a zapadni Evropy je vse v poradku, VW je uplne prumerny.
Myslim, ze jsi me nepochopil. VW ztratilo v Nemecku 12%. Celkove v Evrope je na -4%. Opel je v utlumu. Zkotroluj si jeho balanco za poslednich 10 let. Rok 2008 se muze stat bodem zlomu pro nemecky mainstream. Nova Corsa se myslim povedla, Astra tahne prodeje a pokud se Insignia povede, pristi rok zde budeme debatovat o pocinajicim vzestupu automobilky Opel. Predpokladam, ze v roce 2008 VW ztrati v Nemecku 5-8%. Celkove v Evrope dalsi 3%. Opel (snad) poroste 7-10%. Samozrejme se bavime o prodejich v Nemecku.
Nic nového pod evropským sluncem. Ti nejlepší jsou nejlepší a ti nejhorší jsou... jasně, nejhorší. Jak koukám na tabulku, do tří let je fiat za škodovkou >:D No, to bude kremací...
Velmi oceňuji práci Volkswagenu. Vždyť koncern je fantastický organismus. A porovnáme-li to aktuálně s Fordem, vyrýsují se kvality VW o to více. Jo,jo, někdo prodává klenoty, jiný ty klenoty tvoří. S odstupen deseti patnácti let člověk žasne, jakou realistickou rukou vede VW své kroky - vždyť jen to vytvořené značkové spektrum - Bentley, Lamborghini, Seaat, škoda, Volkswagen, to není koncern, to je automobilový koncert. A do toho propojení s Porsche, to opravdu nemá chybu. No, tak držme palce, ať se VW daří, máme k tomu přání i ryze "osobní" důvody.
Koneckonců není možná od věci pořidit ve dvaceti Ibizu, pak přejít na Octavii, po ní si dát jednoho golfa v GTI, pak otrhat Passata, po něm skočit do A6 Avant, no a pak rovnejma nohama do Lamba... předdůchodevej věk není špatné trávit v Bentley. A na závěr? Yarise. Abys jako moh´na smrtelný posteli posoudit, jestlis zvolil dobré značky. Po tom Yarisovi ale ještě dej Caymana, aby sis spravil apetit. Držím ti palce.
VW má zejména v německy mluvících zemích tři obrovské výhody:
1. Díky Broukovi a prvnímu Transporteru, které svého času motorizovaly Německo, má daleko nejširší síť dealerů a servisů. Prodejce VW je prostě v každé druhé vesnici a to je na západ od nás velký argument. Totéž ostatně platí pro Fiat v Itálii a Francouze ve Francii, jenže Německo + Rakousko je prostě větší trh.
2. Z výše zmíněných důvodů se také VW hodně kupuje jako firemní vůz - to není nic špatného, prostě to tak je. Navíc mnoho firem chce mít všechna auta od jedné značky / koncernu, což byl donedávna třeba u Opelu docela problém - žádné dodávky, nic luxusnějšího než Omega (dnes je to s dodávkami od Renaulta, Saabem a Cadillacem jinak, ale to je posledních pár let).
3. Němci chápou Opel a Ford jen z poloviny jako "své" značky, protože je prostě koupili Američané (kteří je navíc porazili ve válce). Takže vlastenecké cítění směřuje trochu víc k VW (a Mercedesu a BMW) než Fordu a Opelu. Tohle ovšem (narozdíl od prvních dvou) nelze dokázat žádnými čísly, je to jen můj dojem.
Na okraj pro GTIho: "...do tří let je fiat za škodovkou..." Fajn, o kolik se vsadíme? Nabízím svůj měsíční plat a kurz 2:1 ;-)
Ale jasné, že Škoda predbehne Fiat do troch rokov. Ale jasné, že VW bude celosvetovo #1 do piatich rokov. Stačí k tomu maličkosť, konkurenti musia prestať vyrábať >:-[]
Sila pozície nemeckých značiek je daná silou ich trhu, Marianek sa pokúsil naznačiť to v blogu. Mňa naopak prekvapilo, že rozdiel medzi predajmi na prvých troch pozíciách nie je až tak veľký, predpokladal som väčší náskok VW.
Fiat v mnoha ohledech natrhl VW trenýrky.Vem si třeba to,že pod Fiat spadá nejslavnější a nejlepší značka v dějinách lidstva-FERRARI.Dále Alfa Romeo,Lancia,blízká spolupráce s Maserati a mnoho dalšího.Kdes na tom byl,že by byla škodovka nad Fiatem?????????
GTI zase perlí - jeho výlevy jsou pro mě dobrým vtipem po ránu
VW má tolik prodaných aut, protože máme v Evropě tolik důchodců - a VW jsou auta přímo stvořená pro důchodce. Jěště by k nim měli dávat takový ty stařecký bačkory >:D >:D >:D
Jsem velmi mile překvapen, že naše škodovka v Evropě drtí vyjma Toyoty komplet tu slavnou asijskou produkci. Tak to je fakt paráda!!! Super, gratuluji!!! :yes:
v Evrope ano, ale do sveta zatim moc nepronikla. Zato japonske znacky se uspesne prodavaji ve vsech koutech sveta. Uvidime jak na tom bude skodovka casem..
VW -3.8%
Toyota +2.3%
------------------
vdaka a este raz vdaka! Dufam, ze ten pokles VW bude kazdym rokov vacsi a zaroven bude vacsi vzostup Toyoty ;-):yes::yes::yes:
Vdaka TOYOTA! Patri ti svet, tak dobi este EUROPU! VDAKA a BRAVO TOYOTA! :yes::yes::yes:
Jiste, japonska auta jiste nejsou z hlediska kvality i spolehlivosti nikterak zla (snad jen s vyjimkou Nissanu, ktery zacal uzce spolupracovat s rendlikem a na jeho "kvalite" je to hned znat.
Ovsem evropska auta jsou i pres mirny pokles VW, ci vyrazny propad rendliku, stale v Evrope neporazitelna. Je to z toho duvodu, ze hlavnim trhem japonskych vyrobcu je USA a Evropa je az v druhe linii jejich zajmu. Pokud by se zamerili na Evropu, potom by se teprve mel VW co ohanet (a Fiat spolu s rendlikem a Sseatem by asi za chvili prestali existovat). Ovsem takovy vyvoj nastesti prilis nehrozi, protoze USA si dostatek ropy zajisti vojensky i na ukor ostatniho sveta. A Evropa si tak jeste bude moci i nadale par let (tedy nekteri z vyrobcu) v klidu zachovat svuj styl, ktery tak dokonale odpovida citeni evropskeho spotrebitele. Budme za to radi.
kdyz prisli japonci koncem 80let z obrovskym marketingem do nemecka tak tu vsichni rikali ze je to konec VW, Opel atd.. JEn vw prisel tenkrat z revolucnim passatem, zacali nabizet seriove ABS,ESP, board computry, silne motory, lepsi zpracovani atd.. a japonci se nepohli ze svoji, tenkrat srandovnim starletem, carina, maxima pres 5%. Dneska uz vyrabi technicky konkurencni auta, ale i tak nemecky trh je technicky nejnarocnejsi na svete, vydrz a seriove elekt. otvirani oken tu nestaci. To auto musim umet jezdit 200, mit stabilitu a dobre brzdit. Kdyz jsem mohl tenkrat maximu porovnat z 5er tak rozdil byl neporovnatelny, pro americany jsou to dobre auta, evropske premie tam kupuji jen bohati a prominenti, minule to porovnali z modou od gabbana, dior, chanel, nekteri nosi cinske kopie z C&A, holywood prominenti musi jezdit v mercedesu, porsche, ferrari, kdo nema prachy rozdil nepochopi a postaci mu i vietnamska moda
tvůj mindrák z Renaultu snad ani nemá cenu komentovat, snad jen pár poznámek k těm "polopravdám" (nechci urážet).
Jak mohla kvalita Nissanu, ze dne na den, po té co jí koupil Renault tak padnout? To si fakt neumím představit. Prostě v pátek je koupili, a v pondělí tam naběhli soudruzi z Francie a začali to tam sabotovat :-(
Ten podle tebe tragický přepad - VW stratil 3,5%, Renault 7,5%. Renault postupně obnovuje svoje modelové řady, takže myslím, že tenhle rok bude v pluse bez vetších problémů.
A to že Fiat (který má největší růst z maisntreamových značek!) a Renault a Seat díky stratě VW -3,5% pomalu přestanou existovat - ano, zjevně by se ti líbilo kdyby každý měl Golf nebo Passata, takové poslušné unifikované stádo bez názoru. Naštěstí je tady hodně lidí, kteří používají to co mají v hlavě i na přemýšlení.
A JSME DOMA!!!!!Renaulty jsem poflusali,tak zase jdeme z šichty dom!Renault je daleko schopnější značka než ten **VW.I Fiat.A když už jsme u toho,tak Seat Leon Cupra je levnější a daleko lepší volba než Golf GTI!!!!.VW je výrobcem nekultivovaných a splašených sekaček na trávu >:-[]
TY jeden ***.Nissan díky Renaultu nezkrachoval.Kdyby ho Renault nevzal k sobě,dnes bychom neměly takové skvosty,jako je 350Z,Pathfinder,Murano,GT-R(překonatel Porsche 911) a další.A díky Renaultu získal konečně precizní motory
:yes: motory VW jsou jen splašené sekačky na trávu,je to cokoliv,jen ne motor.TDI je 100 let za opicema,jsou to hrubé,žravé lemry,které neví,co je to kultivovanost.Radši se vůbec nebudu rozepisovat o 1,2MPI(bohužel vlastní zkušenost)A UŽ VŮBEC NE O 1,2 HTP >:D >:D:no::no::no::no::no:
Sice nejsem fanda Toyoty,ale mám ji radši než VW.Je mi moc líto,že takové značky,jako jsou Seat,Lambo a Audi musí hnít zrovna u VW.Přeji Toyotě v boji proti VW
Ano, ale pouze v ohledů své značky. V ohledu ostatních je pořád slabý.
Dodám ohranou větu: Kdyby Fiat nerostl, tak ho čeká krach. Je to jediná možná cesta, do minusu růst nejde.