Zatímco většina světa vyhlížela představení očekávaného elektrického pick-upu Tesla Cybertruck, známá konkurenční společnost Nikola Motor ohlásila vývoj revoluční baterie.
Doba jde dopředu, z malého roadsteru se stalo šestimetrové hovado, aby to ty baterky uvezlo. Další v řadě bude elektrický tank a Svědci Elonovi budou stále tleskat.
Tak Musk je bezpochyby vizionář a rád přichází s netradičním řešením. Často je to hodně dobře, někdy zase blbě. Chválím ho že s elektromobily vytvořil i ucelený systém v podobě Superchargerů, se Space X nové postupy letů do vesmíru. Někdy je jeho tvrdohlavost na škodu, například s křídlovými dveřmi u modelu X to asi přehnal. Ale to je asi detail, když se kácí les holt lítají třísky
Energetická hustota se zvýší čtyřnásobně, ale kapacita i dojezd při stejné hmotnosti aku jen dvakrát. Není vám to divné ?
A co s tím má společného dojezd vodíkových aut ?
A ještě informace pro pana odborného redaktora - watthodina se píše dohromady, bez té pomlčky uprostřed.
Stejně jako newtonmetr, ampérzávit, voltampér atd.
To je pravda, ale teď na webu o autech se neřeší jak které auto jezdí, ale jak je úžasné zrychlení šestimetrového hovada, kterému omylem namontovali rozbitné skla a jak je rychlá Tesla S, která nedojede ani jeden okruh.
Podobné informace o revoluční baterii tu kolují minimálně 10 let. Začalo to u mobilů, kde se slibovala revoluční baterie a postupně to přešlo na elektromobily, kde se slibuje dál.
Máš pravdu, je to vlastně ENRON ale na rozdíl od ENRONu on nabízí lákavou vizi (pro některé lidi) zhmotněnou do fyzicky existujících produktů. ENRON pouze falšoval účetní figury. Nabízel jen peníze a i to byla jen šalba a klam.
Musk nabízí i novodobé náboženství pro Teslafans.
To bude spis tim ze plno lidi fascinuje. ze se objevil nekdo kdo se snazi delat veci jinak. No a je tu jeste mnohem vic lidi, kteri nesnasi cokoliv noveho a jsou plni nenavisti a Ti to taky sleduji aby se mohli smat jaka je to vse slepa ulicka. Takze to zajima prakticky vsechny
No vydite a i bez revolucnich baterii jsme od dob prvniho roadsteru 2010 s dojezdem 200 km u nove Tesly S 2019 s dojezdem 600 km. Myslim ze i bez revoluce budem do peti let na dojezdu 1000 km a tim bude splnen sen vsech cechu aby jednou za rok dojeli na jedno nabiti do Chorvatska na dovolenou
Bude se nabíjet dolíváním elektrolytu do článků. Jízdou bude elektrolyt ubývat. Tankování bude stejně rychlé jako tankování benzínu. Baterka bude celkově lehčí než dnešní baterie o 60 procent vztaženo na dojezd. Bude o až 50 procent levnější opět vzhledem k dojezdu oproti dnešním bateriím a taky bude mít delší životnost. Vývoj by mohl začít přezkoumáním nanotechnologie uhlíkových trubiček na polyethylenových mikrofóliích potažených speciální pikovrstvou DLC v evoluční XX variantě. Vývoj započne už za tři roky. Pošlete mi peníze jestli nějakou baterii budete chtít. Těším se business s vámi.
jasně. Kdyby jen každá 5.tá revoluční baterie byla skutečně uvedena do výroby, tak dneska elektromobily mají dojezd jako naftaky. :-[] .
Ve skutečnosti mají maximálně něco, co funguje pouze v laboratorních podmínkách a majitelé by to chtěli nechat zpeněžit koupí velkou společností.
No ale taky rikaj ze ma bejt o polovinu levnejsi a ona je ve skutecnosti 4x drazsi takze se pouzije jen pulka (4x hustejsi baterie). Ale vono je to jedno stejne je 1000x vymyslenejsi dalsi z rady zazracnych baterii to jesem taky pred lety cetl o CD na ktere se vejde 1TB a vydrzi 1000 let :no:
Clanky o revolucnych zazracnych ultra-lahkych a super-vykonnych bateriach citam v priemere tak raz za mesiac. Keby sa z tych slubov splnilo co i len 1%, tak by sme tohto roku uz svoje elektromobily nabijat nemuseli...
A nebyla by bez toho Muska na svete preci jen nuda? Mne bohate staci co provedl s kosmickych prumyslem :-!:-[] Bez Muska by jsme se tu ted hadali, zda je lepsi 1.4TSI nebo 1.5TDI :-[] Toto je preci jen vetsi legrace.
mňa zaujíma hlavne Musk, ako to ten chlap robí, že je denne v správach
je to majster PR, veľa investorov mu na to skočilo,
len aby to neskončilo ako ENRON
Aha tak ted chystany roadster s dojezdem 1000 km opet fosily nepresvedci. Budou prozmenu tvrdit, ze to auto obrovske tedy rozmerove stejne velke jako treba cupe od Jaguaru...
Výraz zoufalství a protože nemají čím zaujmout, vymysleli si (pokolikáté už!) nové úžasné baterie.
Oznámili zahájení vývoje !!!!! Cha.
V roce 2021 bude dobíhat "vývoj" asi tak 20 nových převratných typů baterií. To bylo postupně oznámeno palcovými titulky.
Problém je v tom že chemii nikdo nepřelstí. V chemické vazbě prostě není dost energie.
Řešením by byl mikronukleární zdroj energie.
Malá evoluční revoluce byla v elektromobilech poskládání baterii. Kde se prostě vešlo více baterek na menší plochu a zmenšil se obal a elektronika, chlazení atd. V telefonech došlo také akorát ke zvětšení baterii a jen procentuální zvednutí hustoty. A je otázka, jestli rapidní zvednutí hustoty energie bude někdy natolik bezpečné. Moc si nedokážu představit, že uložení 4x většího množství energie na stejnou součásku, nevyvolá následně větší reakci při poškození.
To je poněkud sebevědomé tvrzení v roce 2019. Jinak se zdá, že autor moc v oblibě Teslu nemá, i když toho dokázala více než Nikola. Ale ten tahač od Nikoly se jim celkem vydařil. Tady je srovnání tahačů Tesla a Nikola – https://www.volty.cz/…icky-tesla-semi/
On je zásadní problém v tom, že z laboratoře do reálné podoby je obvykle hodně dlouhá cesta. Dosavadním technologiím baterií to obvykle trvalo 20 let od oznámení do komerční aplikace (a dalších pár desítek let, než se z toho stal standard). Takže to, že něco objeveného v roce 2010 není ještě na trhu, není zas až tak divné. Každopádně dnes se dá spousta věcí urychlovat, takže už to nebudou desítky let jako v minulosti, nicméně stále je třeba počítat, že převratné technologie se budou uvádět obvykle v řádu několika let.
Nikomu nepreju nic spatneho, ale doted bouchali na parkovistich ICE pickupy dvermi do Tesel. Tak snad ted nebudou Tesly bouchat dvermi do tech ICE pickupu :-[]:-[]:-[]:-[]
Srovnání Tesly Semi s Nikolou One (tehdy ještě vodíkovým poh
Před rokem ještě Nikola koketovala s vodíkovým pohonem. Teď chtějí postavit superbaterii? Dost rychle mění plány. Tady je srovnání obou tahačů: https://www.volty.cz/…icky-tesla-semi/
....energetická hustota je 1,1kWh/kg baterie.... motorová nafta ... tatáž veličina ... 11,8 kWh/kg .... ; benzín .... 12,9 kWh/kg. Tolik k té „ohromné" koncentraci energie.
Vzhledem k tomu jaké mají jméno tak neumí nic jiného než kopírovat Teslu, když ani název firmy nemohli udělat originalenjsi. Takže tomu opravdu moc nevěřím.
jasně. Kdyby jen každá 5.tá revoluční baterie byla skutečně uvedena do výroby, tak dneska elektromobily mají dojezd jako naftaky. :-[] .
Ve skutečnosti mají maximálně něco, co funguje pouze v laboratorních podmínkách a majitelé by to chtěli nechat zpeněžit koupí velkou společností.
Tak to sa nemas coho bat, parametrami novy roadster porazi ktorykolvek ICE hypersport vratane kuskov za miliony eur a bude stat zlomok ich ceny 😉 Takze to bude este vyraznejsie ako S poraza drahsi taycan alebo 3 poraza M3.