Testy
Proc kupovat audi v nafte za 2,6 kdyz muzu poridit porsche taycan za stejny penize a zkusit tak zcela novy zazitek? Co myslite? Kdyz uz mam takovej bakšiš, tak zkusim neco novyho a klidne se pak k nafte vratim.
Jednak jsi o milion jinde (SQ5 začíná na 1,88, Taycan na 2,89) takže cena nesrovnatelná a druhak i kdyby teoreticky cena byla stejná, tak účel těch aut je úplně jiný, takže dávat jako alternativu k SQ5 Taycan vyjde asi tak nastejno jako dávat alternativu ke kuchyňskému robotu třeba večeři ve špičkové restauraci.
Diesel i jako oděvní značka :yes: Diesel reprezentuje sílu.
Chci triko s nátiskem "Benzín" nebo "Petrol" nebo "Gasoline" 😁 😁 😁
A síla nechť Tě provází, Luku :yes:
Chci triko s nátiskem "Benzín" nebo "Petrol" nebo "Gasoline" 😁 😁 😁
A síla nechť Tě provází, Luku :yes:
2055 kg bude celková hmotnost, ne pohotovostní. Mýlím-li se, potěš pánbů!
Uz len zo vseobecneho prehladu v motorizme nemozes ocakavat v SUV velkosti SQ5 celkovu hmotnost 2055kg ... s tym pohonom 4x4, motorom, vybavou atd
Jo, jo. Je to tak. A na necelých 4,7 m délky!! Oč lepší je o pár centimetrů zvednutý kombík o půl tuny lehčí.
Ale ten kombík bude dost těžko o půl tuny lehčí. S Quattrem a naftovým šestiválcem. Plus - pokud je ta váha opravdu přesně pro tuto specifikaci - napěchovaný výbavou. Tipuju spíš metrák-dva.
S6 Avant se stejnou technikou má 2095 kg.
Řekl bych, že víc odpovídající bude spíš A4.
Vnitřním prostorem je Q5 někde mezi A4 a A6, S4 Avant má 1900 kg, takže hmotnost Q5 je také mezi. V každém případě máš pravdu, že je nesmysl aby byl naftový kombík s tímto výkonem, s plnotučnou čtyřkolkou a automatem o půl tuny lehčí.
Je třeba brát délku vozu. A to je A4 - střední třída.
Je potřeba brát délku i výšku, vnitřní prostor a potažmo hmotnost závisí na obojím.
A je třeba se poohlédnout po jiných zvýšených kombících střední třídy se stejnými dynamickými vlastnostmi, ale se slabšími motory, které stačí, protože jsou lehčí.
Tady je potřeba si uvědomit, že SUV je širší (pro zmírňování příčné nestability dané vyšší výškou), a nejen tím je těžší. Kór Audi se svým podélně uloženým motorem před přední nápravou, a tím zesílenou čelní nosnou částí. Ta vyžaduje zesílení kostry i za přední nápravou, .... A metráky přibývají.
Tady je potřeba si uvědomit, že SUV je širší (pro zmírňování příčné nestability dané vyšší výškou), a nejen tím je těžší. Kór Audi se svým podélně uloženým motorem před přední nápravou, a tím zesílenou čelní nosnou částí. Ta vyžaduje zesílení kostry i za přední nápravou, .... A metráky přibývají.
Sice se nemusíme dohadovat kvůli takové prkotině - ale které máš na mysli? I obyčejný superb kombi s dvoulitrem váží 18q. A to určitě nebude nejtěžší auto střední třídy. A - kašlat na výkon, tahle Q5 má šestiválec.
Tak Superb Combi Scout s dvoulitrem (250 km/h, 0-100km/h za 5,7 s) má poh. hmotnost 1592 kg. Ovšem bez hnaného zadku - to je pravda.
Leda jako "holatko". 1820kg je 2,0tsi dsg 4x4.Bral jsem max hmotnost, i tohle auto je dost vybaveny.
V rychlosti jsem se spletl - promiň:
Je to i s hnaným zadkem: Haldex ne Thorsen.
Holátko? No, není to sice až Laurin a Klement, ale.je třeba vzít v úvahu, že Superb je ještě o 20 cm delší, než jmenované Audi.
Je to benzíňák 2.0 TSI 200 kW (diesel není potřeba).
Takže opravdu o půl tuny lehčí a s výbornou dynamikou. Dynamika a max. rychlost je i díky tomu, že je to normální auto jen o 1,5 cm s vyšší světlostí, čímž je vůči Audi blíž k zemi, má i menší čelní plochu a udrží si nízké Cx = 0,31. O stabilitě ani nemluvě.
Je to i s hnaným zadkem: Haldex ne Thorsen.
Holátko? No, není to sice až Laurin a Klement, ale.je třeba vzít v úvahu, že Superb je ještě o 20 cm delší, než jmenované Audi.
Je to benzíňák 2.0 TSI 200 kW (diesel není potřeba).
Takže opravdu o půl tuny lehčí a s výbornou dynamikou. Dynamika a max. rychlost je i díky tomu, že je to normální auto jen o 1,5 cm s vyšší světlostí, čímž je vůči Audi blíž k zemi, má i menší čelní plochu a udrží si nízké Cx = 0,31. O stabilitě ani nemluvě.
Já čtu v katalogu Superbu na stránkách Škody 1667-1870. https😐/az749841.vo.msecnd.net/sitescscz/alv1/65d2415b-5441-4a0a-8811-a34a6de20cc8/superb-katalog.7b78240bc348e6e33b1d5c4df6c556d5.pdf 1667 je základní výbava.
Jestli byla tvoje prvotní pointa, že se dá koupit nějaký auto o půl tuny lehčí, tak určitě dá. Superb to tedy nebude, ale něco jiného se najde. Možná kompakt?
Jen tedy to nebude hrušky-hrušky. Bude to benzínový čtyřválec napříč x naftový šestiválec v prémii. Když srovnáme srovnatelné, bude tam díky kastli SUV ten metrák, možná dva - viz A4.
Jestli byla tvoje prvotní pointa, že se dá koupit nějaký auto o půl tuny lehčí, tak určitě dá. Superb to tedy nebude, ale něco jiného se najde. Možná kompakt?
Jen tedy to nebude hrušky-hrušky. Bude to benzínový čtyřválec napříč x naftový šestiválec v prémii. Když srovnáme srovnatelné, bude tam díky kastli SUV ten metrák, možná dva - viz A4.
2 tuny je normalni hmotnost dnesniho suv. Kup si swifta, nebo trabanta. A zvys si zivotni pojistku. Ta bezpecnost holt par kilo stoji.
Doufám, že mě milovníci X5/Q5/GLC neukamenujete, ale když je všechny 3 dám vedle sebe (aktuální generace) tak mi přijde, že jsou to auta pro ženský.. Moje oči, moje vnímaní, snad to chlapská ega přijmou jen jako názor 😁 samozřejmě z rodiných důvodů to chápu.
K věci: u Q5 mi to vadí nejméně, že je to diesel, ale třeba S5 v dieslu je pro mě rána pod pás přímo na koule :no: jinak pěkné, decentní a kvalitní auto, ideál pro zajištěnou ženu, která jezdí na nehty a vlasy 200km týdně. 😉
K věci: u Q5 mi to vadí nejméně, že je to diesel, ale třeba S5 v dieslu je pro mě rána pod pás přímo na koule :no: jinak pěkné, decentní a kvalitní auto, ideál pro zajištěnou ženu, která jezdí na nehty a vlasy 200km týdně. 😉
Tak asi spíš X3 než X5... 😉
O třídu níž bych tě pochopil a možná +- i souhlasil, ale v této třídě ne. Já na nich nic ženského nevidím.
X5 je samozřejmě mačo auto, ale to beru jako překlep.
X5 je samozřejmě mačo auto, ale to beru jako překlep.
Jasný, máme to každej nějak 😄 Beru jen v potaz svoje okolí, kde si jedna kamarádka chválí jak supr je to praktický s mimčem a pocit bezpečí, druhá zase pocit bezpečí a rozhled, chlap zas může potřebovat občas projet něco víc než by zvládla třeba A6 nebo se mu prostě líbí víc suv, problémy se zády (nastupování).. Proč ne. Ale dokud nemám tyto potřeby tak to vnímám jako “auto pro manželku” 😉
Měl jsem možnost si tento diesel zkusit v A6 a je to fenomenální motor, tedy alespoň pro někoho, kdo běžně prémií nejezdí. Takže nafta ano, do takto velkých Audi určitě, stejně s nimi nebudeš lítat po okreskách.
Názor samozrejme rešpektujem, ale vidím to inak, túto triedu (X3/GLC/Q5) už považujem za dospelú, aj pre rodinu a chlapa. Tie "ženské SUV" sú podľa mňa o triedu či dve menšie autá, teda X1/X2/Q2/Q3/GLA, ktoré už nemôžu slúžiť ako rodinné, trochu cheatujú techniku a ani sa už nesnažia hrať na rodinné, tak hrajú na image a dizajn. Ale Q5/X3 a spol. sú už dosť veľké autá, zvonku i zvnútra na úrovni strednej triedy, s dospelou technikou (motory pozdĺžne, šesťvalce...), proste dospelé autá a nie "autá pre ženské".
Možná jsem se vyjádřil až moc radikálně, upřesnil jsem svoji myšlenku v odpovědi nahoře Karlovi 😄
Já tě překvapím, ale do X1 se vejdou 4 dospělí a bagáž. 😉
Vejdou - ale blbě. X1 jsme nějakou dobu měl.
Přejet s ním ve 4 republiku není problém, pokud nejsou všichni dvoumetroví.
No právě, čtyři dospělí tvého typu ano, mého naopak určitě ne. 😁 😉
Ani jeden z nás není průměrně vzrostlým dospělým.
Ani jeden z nás není průměrně vzrostlým dospělým.
A to ještě webpaja redukuje svou výšku sestřihem na hlavě. 😉
:😉
Vše má své výhody, mě teď např. určitě nikdo nepodezřívá z té drážďanské loupeže století... :-! 😉
Vše má své výhody, mě teď např. určitě nikdo nepodezřívá z té drážďanské loupeže století... :-! 😉
No, Iudexova rodina i přes jeho výšku by problém neměla. 😉
A ten je extra vysoký, Dinar vysoký a velký a label extra velký. To sakra není měřítko 😒]
A ten je extra vysoký, Dinar vysoký a velký a label extra velký. To sakra není měřítko 😒]
O rodině píšeš až teď, psal jsi o čtyřech dospělých, a to můžou být i čtyři muži s výškou iudexe, nebo Dinara, a pro ty nebude X1 dostatečně prostorná. Těžko říct,, kde je dnes přesně hranice mezi vysokým a extra vysokým, podle mě je to až někde u hranice dvou metrů, výška cca 193 cm (např. iudex a já) už není dnes nic extra mimořádného.
Pokud pomineme opravdu extrémní případy, tak primárně omezujícím faktorem je v tomto ohledu jednoznačně výška cestujících v autě.
Pokud pomineme opravdu extrémní případy, tak primárně omezujícím faktorem je v tomto ohledu jednoznačně výška cestujících v autě.
Ale zas ti jeho kluci jsou výškově už spíše našeho typu. 😁
Osobně moc nepozoruju rozdíl v prostoru vzadu mezi střední a vyšší střední, u premie, jak u klasických modelů, tak suv. A díky koncepci (motor napříč) to bohužel často platí i při srovnání kompakt suv s vyšší stř. suv, v takovém GLA není vzadu na nohy míň místa než v GLE (předchozí generace).
Jinými slovy, X1 se klidně prostorově vyrovná min. X3 s výjimkou objemu kufru. 😉
Osobně moc nepozoruju rozdíl v prostoru vzadu mezi střední a vyšší střední, u premie, jak u klasických modelů, tak suv. A díky koncepci (motor napříč) to bohužel často platí i při srovnání kompakt suv s vyšší stř. suv, v takovém GLA není vzadu na nohy míň místa než v GLE (předchozí generace).
Jinými slovy, X1 se klidně prostorově vyrovná min. X3 s výjimkou objemu kufru. 😉
X1 ťaží práve z tej mainstreamovej koncepcie, proste motor naprieč a primárne FWD ušetrí miesto a preto čisto z hľadiska miesta na sedenie to nemusí byť horšie, ako o triedu väčšie auto inej koncepcie (X3 s motormi pozdĺžne a primárne RWD).
V plnej miere to označenie ženské auto (aj z hľadiska priestoru) platí na X2, to je menšie výrazne.
V plnej miere to označenie ženské auto (aj z hľadiska priestoru) platí na X2, to je menšie výrazne.
1. Falosne koncovky - check 😲
2. "Sportak" s naftou - check 😲
3. Generator zvuku ? Ze by tentokrat na to zabudli ?
2. "Sportak" s naftou - check 😲
3. Generator zvuku ? Ze by tentokrat na to zabudli ?
Četls to vůbec celé?
"Příjemně komfortní jízda je ovšem i ve sportovním režimu, který přináší tužší podvozek a výraznější zvuk „motoru“. Uvozovky napovídají, že o motor vlastně nejde, odlišný projev způsobuje akustický systém ve výfukové soustavě. Zvuk je tedy trochu falešný, ale zní kupodivu docela příjemně – hutně a bručivě."
"Příjemně komfortní jízda je ovšem i ve sportovním režimu, který přináší tužší podvozek a výraznější zvuk „motoru“. Uvozovky napovídají, že o motor vlastně nejde, odlišný projev způsobuje akustický systém ve výfukové soustavě. Zvuk je tedy trochu falešný, ale zní kupodivu docela příjemně – hutně a bručivě."
Sorry, to mi uniklo. A to som cital cely text pred aj po tom odstavci 😢
Takze o to vacsie sklamanie.
Jedneho dna tie zvuky bude generovat cip v mozgu.
Takze o to vacsie sklamanie.
Jedneho dna tie zvuky bude generovat cip v mozgu.
Moc pěkné , a zatím s perfektním normálním interierem :yes:
Diesel do SUV patří zcela jasně..
Diesel do SUV patří zcela jasně..
a podla mna nema ani slabe miesto, niekoho moze pri cene pichnut v oblicke, ale inak je to top auto. V modrej sa mi nepaci, je to taka modra lentilka, skor by mu pristala cierna, alebo jedovata zelena. 4 hviezdicky su podla mna malo, niekto na hviezdickach viditelne setril...
ale este viac by sa mi pacil od Q5 nejaky benzinovy kusok a s klasickou chromovanou maskou .... :yes:
Takže to je kvůli pošukům jako ty?