Fakt bych rád na vlastní oči viděl zákazníka, který vyžaduje falešné rádoby koncovky výfuku. Trapárna jak hrom a podle mě lež. MB totéž. :no:
Jinak pěkná barva, pěkný auto a poslední parádní interiér. Už i Q3 má dva dotýkáče. Asi to taky zákazníci chtějí - "chtěl bych imitaci koncovek výfuku a všechno přes display" ;-\
suhlas.. moc pekne auto.. aj ta modra farba mu sadne... a nezabudajme aj na elektrony ... lebo zrovna tieto tu krasne pasuju aj velkostne aj dizajnovo .... a aj kabina audi sa mi paci voci bmw alebo MB coraz viac... obecne vlastne audi dnes z D3 v mojom rebricku uz vedie...
ale este viac by sa mi pacil od Q5 nejaky benzinovy kusok a s klasickou chromovanou maskou .... :yes:
Přesně, ani u toho největšího automobilového diletanta si nedokážu představit, že by přišel do showroomu a řekl, že vyžaduje místo výfuku atrapu z plastu :-[]
Falosne ani nie, ale evidentne existuju kazaknici, ktori pozaduju odkryty realny vyfuk. Urcite maju aj dieru v gatiach a radi ukazuju, ako emituju do sveta skodlive castice :-) Nehovorim, ze zakryty vyfuk neemituje rovnako, ale nevidim dovod sa tym chvalit.
Aha. Auto sice má výfuk, ale je třeba se jen tvářit, že mám výfuk. Tedy ne se tvářit, že ho nemám a nechat ho pod nárazníkem. Jen tvářit se, že ho mám, ale jen jako.
Takže to je kvůli pošukům jako ty?
Srovnávat přiznaný výfuk u auta s dírou na gatích je samozřejmě nesmysl. Pojďme k relevantnější paralele. Stejně jako auto i ty nasáváš vzduch a vydechuješ zplodiny - oxid uhličitý. Tedy bys měl chodit se zakrytým nosem a ústy, aby to nebylo vidět. Nevidím důvod, proč se tím chlubit. Případně si ten nos a pusu můžeš namalovat jinde na těle, kde to sice nebude funkční, ale zato hezčí a efektnější. :yes::D
Já ty "falešné výfuky" dělím do dvou kategorií, první je ta, kdy se výfuky tváří jako pravé (viz třeba S6), a ta druhá, kdy už se ani moc nesnaží jako pravé tvářit, což je právě tento případ. ;-)
Proc kupovat audi v nafte za 2,6 kdyz muzu poridit porsche taycan za stejny penize a zkusit tak zcela novy zazitek? Co myslite? Kdyz uz mam takovej bakšiš, tak zkusim neco novyho a klidne se pak k nafte vratim.
Jednak jsi o milion jinde (SQ5 začíná na 1,88, Taycan na 2,89) takže cena nesrovnatelná a druhak i kdyby teoreticky cena byla stejná, tak účel těch aut je úplně jiný, takže dávat jako alternativu k SQ5 Taycan vyjde asi tak nastejno jako dávat alternativu ke kuchyňskému robotu třeba večeři ve špičkové restauraci.
Ale ten kombík bude dost těžko o půl tuny lehčí. S Quattrem a naftovým šestiválcem. Plus - pokud je ta váha opravdu přesně pro tuto specifikaci - napěchovaný výbavou. Tipuju spíš metrák-dva.
Vnitřním prostorem je Q5 někde mezi A4 a A6, S4 Avant má 1900 kg, takže hmotnost Q5 je také mezi. V každém případě máš pravdu, že je nesmysl aby byl naftový kombík s tímto výkonem, s plnotučnou čtyřkolkou a automatem o půl tuny lehčí.
A je třeba se poohlédnout po jiných zvýšených kombících střední třídy se stejnými dynamickými vlastnostmi, ale se slabšími motory, které stačí, protože jsou lehčí.
Tady je potřeba si uvědomit, že SUV je širší (pro zmírňování příčné nestability dané vyšší výškou), a nejen tím je těžší. Kór Audi se svým podélně uloženým motorem před přední nápravou, a tím zesílenou čelní nosnou částí. Ta vyžaduje zesílení kostry i za přední nápravou, .... A metráky přibývají.
Sice se nemusíme dohadovat kvůli takové prkotině - ale které máš na mysli? I obyčejný superb kombi s dvoulitrem váží 18q. A to určitě nebude nejtěžší auto střední třídy. A - kašlat na výkon, tahle Q5 má šestiválec.
V rychlosti jsem se spletl - promiň:
Je to i s hnaným zadkem: Haldex ne Thorsen.
Holátko? No, není to sice až Laurin a Klement, ale.je třeba vzít v úvahu, že Superb je ještě o 20 cm delší, než jmenované Audi.
Je to benzíňák 2.0 TSI 200 kW (diesel není potřeba).
Takže opravdu o půl tuny lehčí a s výbornou dynamikou. Dynamika a max. rychlost je i díky tomu, že je to normální auto jen o 1,5 cm s vyšší světlostí, čímž je vůči Audi blíž k zemi, má i menší čelní plochu a udrží si nízké Cx = 0,31. O stabilitě ani nemluvě.
Já čtu v katalogu Superbu na stránkách Škody 1667-1870. https://az749841.vo.msecnd.net/sitescscz/alv1/65d2415b-5441-4a0a-8811-a34a6de20cc8/superb-katalog.7b78240bc348e6e33b1d5c4df6c556d5.pdf 1667 je základní výbava.
Jestli byla tvoje prvotní pointa, že se dá koupit nějaký auto o půl tuny lehčí, tak určitě dá. Superb to tedy nebude, ale něco jiného se najde. Možná kompakt?
Jen tedy to nebude hrušky-hrušky. Bude to benzínový čtyřválec napříč x naftový šestiválec v prémii. Když srovnáme srovnatelné, bude tam díky kastli SUV ten metrák, možná dva - viz A4.
Srovnatelné čím? Dynamikou?, Průchodností?, prostorem?, stabilitou? spotřebou? .... ? A4 - Superb? Audi je se svou desítky let překonanou koncepcí pohonu na tom vždycky hůř.
Doufám, že mě milovníci X5/Q5/GLC neukamenujete, ale když je všechny 3 dám vedle sebe (aktuální generace) tak mi přijde, že jsou to auta pro ženský.. Moje oči, moje vnímaní, snad to chlapská ega přijmou jen jako názor :D samozřejmě z rodiných důvodů to chápu.
K věci: u Q5 mi to vadí nejméně, že je to diesel, ale třeba S5 v dieslu je pro mě rána pod pás přímo na koule :no: jinak pěkné, decentní a kvalitní auto, ideál pro zajištěnou ženu, která jezdí na nehty a vlasy 200km týdně. ;-)
O třídu níž bych tě pochopil a možná +- i souhlasil, ale v této třídě ne. Já na nich nic ženského nevidím.
X5 je samozřejmě mačo auto, ale to beru jako překlep.
Jasný, máme to každej nějak :-) Beru jen v potaz svoje okolí, kde si jedna kamarádka chválí jak supr je to praktický s mimčem a pocit bezpečí, druhá zase pocit bezpečí a rozhled, chlap zas může potřebovat občas projet něco víc než by zvládla třeba A6 nebo se mu prostě líbí víc suv, problémy se zády (nastupování).. Proč ne. Ale dokud nemám tyto potřeby tak to vnímám jako “auto pro manželku” ;-)
Manželka má minulou generaci a je moc spokojená. Já bych její auto nechtěl, ale tahle nová se mi líbí. Jen je pro mě malá - vzadu+ kufr. Jinak bych v ní klidně (a rád) jezdil. :-)
Měl jsem možnost si tento diesel zkusit v A6 a je to fenomenální motor, tedy alespoň pro někoho, kdo běžně prémií nejezdí. Takže nafta ano, do takto velkých Audi určitě, stejně s nimi nebudeš lítat po okreskách.
Názor samozrejme rešpektujem, ale vidím to inak, túto triedu (X3/GLC/Q5) už považujem za dospelú, aj pre rodinu a chlapa. Tie "ženské SUV" sú podľa mňa o triedu či dve menšie autá, teda X1/X2/Q2/Q3/GLA, ktoré už nemôžu slúžiť ako rodinné, trochu cheatujú techniku a ani sa už nesnažia hrať na rodinné, tak hrajú na image a dizajn. Ale Q5/X3 a spol. sú už dosť veľké autá, zvonku i zvnútra na úrovni strednej triedy, s dospelou technikou (motory pozdĺžne, šesťvalce...), proste dospelé autá a nie "autá pre ženské".
O rodině píšeš až teď, psal jsi o čtyřech dospělých, a to můžou být i čtyři muži s výškou iudexe, nebo Dinara, a pro ty nebude X1 dostatečně prostorná. Těžko říct,, kde je dnes přesně hranice mezi vysokým a extra vysokým, podle mě je to až někde u hranice dvou metrů, výška cca 193 cm (např. iudex a já) už není dnes nic extra mimořádného.
Pokud pomineme opravdu extrémní případy, tak primárně omezujícím faktorem je v tomto ohledu jednoznačně výška cestujících v autě.
Ale zas ti jeho kluci jsou výškově už spíše našeho typu. :D
Osobně moc nepozoruju rozdíl v prostoru vzadu mezi střední a vyšší střední, u premie, jak u klasických modelů, tak suv. A díky koncepci (motor napříč) to bohužel často platí i při srovnání kompakt suv s vyšší stř. suv, v takovém GLA není vzadu na nohy míň místa než v GLE (předchozí generace).
Jinými slovy, X1 se klidně prostorově vyrovná min. X3 s výjimkou objemu kufru. ;-)
X1 ťaží práve z tej mainstreamovej koncepcie, proste motor naprieč a primárne FWD ušetrí miesto a preto čisto z hľadiska miesta na sedenie to nemusí byť horšie, ako o triedu väčšie auto inej koncepcie (X3 s motormi pozdĺžne a primárne RWD).
V plnej miere to označenie ženské auto (aj z hľadiska priestoru) platí na X2, to je menšie výrazne.
Ešte mi napadol to nové SUV od Mercedesu, GLB. Je to hierarchicky (aj technicky) na spodu ponuky, ale je robené maximálne na priestor (má až 7 miest), teda priestorovo určite predčí GLC.
Četls to vůbec celé?
"Příjemně komfortní jízda je ovšem i ve sportovním režimu, který přináší tužší podvozek a výraznější zvuk „motoru“. Uvozovky napovídají, že o motor vlastně nejde, odlišný projev způsobuje akustický systém ve výfukové soustavě. Zvuk je tedy trochu falešný, ale zní kupodivu docela příjemně – hutně a bručivě."
Sorry, to mi uniklo. A to som cital cely text pred aj po tom odstavci :'-(
Takze o to vacsie sklamanie.
Jedneho dna tie zvuky bude generovat cip v mozgu.
Proč by to mělo být o to větší zklamání? Jel si někdy v nějakém dieselovém Audi s tímto "systémem"? Výsledný zvuk je na poměry dieselů velmi dobrý (zvenku i zevnitř), a je to mnohem přijatelnější řešení, než klasický fejkový generátor zvuku přes repráky.
a podla mna nema ani slabe miesto, niekoho moze pri cene pichnut v oblicke, ale inak je to top auto. V modrej sa mi nepaci, je to taka modra lentilka, skor by mu pristala cierna, alebo jedovata zelena. 4 hviezdicky su podla mna malo, niekto na hviezdickach viditelne setril...
S tou modrou lentilkou docela souhlas, na druhou stranu černou bych taky nevolil.
Jedovatá zelená jedině v individualu, ale to je barva vhodná spíš na RS Q3 SB.
S tmavých barev ta temně zelená metla Azory, ve které SQ5 Audi prezentuje, nevypadá zle.