Záleží, kdy to bylo, koncem 80. let byl průměrný plat 3.200,- Kčs, lada 2105 se v té době prodávala za 105 tis. Kčs, což je 32 výplat, jenže ještě v roce 1980, byla průměrná mzda 2.400,- při ceně lady 2104 93 tis. Kčs to je 40 výplat, takže nachlup.
Měl by sis to aspoň přečíst, jen potvrzují, co říkám. Chápu, že na člověka, co vypotí s námahou tři slova, je ten text dlouhý, ale když už se na něj odkazuješ...
Cena je za auto nižší střední třídy prostě blbost..
Navíc se mi design vůbec nelíbí , a interier je tragedie :no:
Bohužel i VW kráčí tímto děsným směrem.. :'-(
To je ale najlepšia odpoveď na klebety, že VW chce spraviť zo Škody koncernový lowcost. Nižšia stredná za vyše 24t eur, to majitelia Dacií húfne presadávať nebudú. :D
Tak ono se stačí na to auto podívat, projít výbavu, motorizace, pokud by měl být tohle lowcost, tak všechny ty renaulty, psa modely atp. v dané třídě už by musely být hyperlowcost. Je to právě naopak, škodovka se octavií dostala do pozice, kdy se o lépe motorizované a vybavené verze budou zajímat i potenc kupci prémie, aut typu 2erGT nebo CLA o A3 sedan nemluvě, a to se třeba renaultu s meganem prostě nestane. ;-)
Lowcost to nie je ani omylom, ale márne sa snažím spomenúť či poznám niekoho kto prestúpil z prémie do Škodovky či iného bežného mainstreamu. Zväčša je to skôr naopak.
Akože nedávno mi kamoš spomínal jedného nášho spoločného známeho, ktorý presadol z prémiového auta ... tuším to bola A6 či 5er do Superba. Akurát že tie prémiové kúsky mali v dobe keď ich kupoval natočené cca 300 tis. podľa tacho a Supa zobral nového. :)
Mno toho dotyčného mnou spomínaného proste prestalo baviť riešiť fut nejaké opravy u ojazdenej prémie a zobral radšej nový mainstream. Na druhej strane chápem aj človeka čo po patáliách s novou prémiou presadne do niečoho iného neprémiového. Ale tam by som videl hlavne problém u konkrétneho servisu či dealera, že si nebol schopný udržať klienta.
Přestup z main do premie je logická cesta, když se daří... Opačně je to volba rozumu, a zkušenosti, premie dnes dělá ta svá šméčka typu cla, pokud se na to auto budu dívat čistě z rozumového hlediska, tak není důvod nekoupit stejně motorizovanou a vybavenou oct. o dvěstě levněji, jenže pokud jsou tu leasingy atp., a dostanu cla za náklady octavie, tak raději vezmu cla, zaměstnanci to berou jako vyšší bonus, než kdyby dostali octavii. Jinými slovy, jestli se dneska něco fasuje, pak jsou to právě nižší modelové řady premiových výrobců, a tak si střední manager jezdí v mercedesu, okolí čumí, a to, že má auto kvalit octavie se přes tu hvězdu nepozná. ;-)
tiez pozeram ci dobre vidim.... je jasne ze octavka uz rodinny sen nebude ( a majitelia O1 a O2 alebo aj rapidu uz dnes radsej pojdu do scaly ) .... ale ako firemny sen ju vidim uz vcelku jasne ;-)
ved za 600 tisic je uz hadam aj 6 miestny outlander v 4kolke ... akoze sila kam tu octavku dohnali... ale raz na to prave dojede.. uz to bude len predrazene firemmne auto nic ine.. octavia uz s predoslou generaciu teda O3 presla viac na firmy co vidim aj na beznych sidliskovych parkoviskach .. kym O2 mi prisla este ako velmi sikovne rodinne auto ktore realne vidim v rukach sukromnikov.. skoda tohto prechodu ale tak skoda vlastne ani za to nemoze.. zvlast ked koncern hraje coraz viac aj u nej na biznis ako na skutocne potreby zakaznika..... a ktovie.. mozno jej len dlazdai cestu tam kde je superb .. pretoze ten to ma coraz nahnutejsie a nahradit ho moze do buducna prave "coraz vacsia" octavka
A plácáme dál, nevím kolik stojí zmiňovaný Outlander, ale vím zcela jistě kolik jich jezdí a kolik bude jezdit Octavií. Outlander je další z youngtimerů v portfoliu Mitsubishi, které jsou obvykle za zenitem konkurence už v době představení.
skoda toho prechodu od sukromnikov k firmam... ale chapem ze skoda v tomto je vcelku bezmocna... ale na druehj strane o to viac sukromnikov pojde k japoncom alebo korejcom
tazko povedat ci vytlacovani ked zvazime fakt ze predaje toyoty aj mitsu aj mazdy aj suzuki uz posledne dva roky v eu pekne rastu.... len proste korejci rastu rychlejsie .... ale casom tam kde su oni bude zase cina... a .... a dalsi... posuva sa to
tesim sa na cinske znacky u nas uz.. naprikad na Lynk&Co ... defakto vsetko maju na zakladoch volva a moze to byt podstatne este lacnejsie a neraz aj krajsie ako nejeden europsky kusok https://www.auto.cz/…i-v-praze-111593:yes:
este aj to volvo by sa mohlo ucit ako sa robi pekna interier https://img2.auto.cz/…ull/3931307_.jpg .. ziak prerastol ucitela... cina este prekvapi.. a dlho to uz nepotrva...
Sedel si v tom? Ohmatal si to? Vies akej kvality su tie plasty? Nie nevies. Lebo ty jedine co vies je porovnavat auta z fotiek. Kiez by mala kazda automobilka rovnako precizne a kvalitne zhotoveny interier ako volvo.
Poslední generace Volv ne vždy dostojí pověsti, ale jakýsi boční obrázek na vysloužilou armaturu Volva vsazenou do čínského auta je samozřejmě nesmysl ;-)
Ja tiež preferujem výrobky, kde profit zostane v EU, ale ono to nie je tak priamočiare. BMW ti môže kľudne prísť loďou z poza oceánu a Toyota môže byť vyrobená za rohom, kde sa väčšina ceny auta rozdelí zamestnancom a lokálnym dodávateľom.
Dnes ideš :-[] . O2 sa daostala v našom regióne na sídliskové parkoviska hneď ako cena jazdeniek podliezla 10000€. To isté platí aj o O3 a pri našej kúpyschopnosti to čaká aj O4
Jeden zo života, niekedy hodne dávno, asi v roku 2003 sme v dávnom zamestnaní vyfasovali O2. Na dnešné pomery dosť ohoblovaná výbava, takže manuálna klíma, 1,9 tdi s M5, predné okná elektrické, možno až 4 pytle, tempomat a dažďový senzor. V tej dobe po zľave cca 680000 slovensko kreditov, na dnešné ceny cca 22600 €. Pozri sa do konfigurátora teraz a zisti si čo za tie peniaze dostaneš , istotne je tam naviac kopa výbavy, elektronických asistentov (či už povinných, alebo nepovinných), bezpečnostné prvky. A môžeš sa vyhecovať a ísť ešte ďalej a hoď si do tejto porovnávačky ešte priemerný príjem v danej dobe.
Áno, dali sa OII kúpiť do firmy ako sociálky s 1,2 tsi, manuálnou klímou, oknami f elektrike a rádiom za 11500€ bez DPH, alebo OII tour za cca 13-14000 € s DPH,ale to už je iný príbeh
Výbava je to na čom automobilky robia marže. Na holobyt edition ako si často videl v minulosti nezarobili. Tá je tam bola pre cenu od. Dnes automobilky tie auta trochu naložili výbavou, aby to nevyzeralo tak drahé a môžu zarábať aj na základe. Ale v pokrízových rokoch bolo podstatné udržať predaje aj za cenu nižších ziskov.
Úvaha sice pěkná, ale zcela nesmyslná. OI a OII byl pouze a jen ten rodinný sen, jelikož pro běžného člověka byly jako nové naprosto finančně nedostupné. To, že se ta auta dostala do rodin, je pak v drtivé většině odprodejem firemních aut, přímých kupců nových Oktávek ze strany soukromých osob bylo málo a rozhodně to nejsou ti, co dnes ty olítané první generace dojíždí. Takže Škoda se (u nás) rozhodně nijak nepřeorientovala, protože na soukromou klientelu Okta orientovaná nebyla, neb tato skupina na ni někde do roku zhruba 2010 reálně neměla. A z dlouhodobého hlediska počet soukromých kupců zcela jistě roste.
Jen pro srovnání ceny minulých generací:
OI, rok 1996, 1.6MPi 55kW - cca. 330.000 Kč. Průměrný plat v ČR - 9.700. Takže OI byla za 34 platů
OII, rok 2004, 1.4 55kW - 425.000 Kč. Plat 17.500. Nová OII za 24 platů.
OIV, rok 2020, 1.0TSi 81kW - 457.000 Kč. Plat 36.000. Nová OIV za 12,7 platu. U prvních generací se ještě slevy z ceníků moc nenosily, dnes běžně dostaneš 10%. Takže něco málo přes 11 platů v základu. Takže nová Oktávka je dnes reálně 3x dostupnější než v roce 1996. Nemusím být ekonom, abych věděl, co to dělá s prodeji.
Nevidím nic, co by bylo špatně. Ten design je umravněný Kabaň a dobře se na to dívá. A kdo si dokáže představit z čeho všeho se auto skládá , tak čumím, že to vůbec za ty prachy lze vyrobit.
Já pracuji jako zaměstnanec Škodovy ale ty peníze za litrový obsah dávat takový nesmyslný ceny to je přehnaný za ty peníze máte jinou značku a dokonce i lepší vybavení než tuhle sekačku na trávu
V ČR ano, Evropsky je Fokus 6. a Oktávka 15. Jinak Leon i Corolla jsou níže, to je pravda. Oktávku nehaním, ale zatím mne žádná generace neoslovila na tolik, abych ji měl v garáži :D Mne stačí bohaže, že s ní od letoška jezdím služebně :D
Carsalesbase říká 177t Focus vs. 168t Octavia (za 1-9)... máš nějaká novější čísla? Tohle mi nepřijde jako rozdíl 9 míst. Letos určitě náskok udrží, Octavia má útlum s přechodem na novou generaci... ale myslím, že to je na nějakou dobu poprvé a naposled ;-) http://carsalesbase.com/…Ford/Ford-Focus/ http://carsalesbase.com/…a/Skoda-Octavia/
V rámci triedy je to 2. miesto Focus a 3. miesto Octavia, rozdiely nie sú veľké, ale Focus sa najlepšie rozbieha, zatiaľ čo Octaviu výmena len čaká, takže ten rozdiel sa tento rok zväčší.
Je potřeba se na to podívat očima reálných kupců - tedy firem. Základní cena dejme tomu 700 tisíc minus DPH je 553 tisíc minus fleetová sleva (třeba 15 %) a jsme na 470 tisíc. Za 4 roky celkový odpis je dejme tomu skoro 90 tisíc na ušetřené dani a jsme na 380 tisících. 4-leté auto se prodá okolo 350 tisíc ;-) . Takže holden má pravdu, že se tohle auto nekupuje (za vlastní zdaněné peníze), ale spíše fasuje. Normální člověk (třeba důchodce) si pak koupí místo 4-leté Škodovky třeba Dustera.
Asi většina aut za cenu okolo 700 tisíc a více se bude pořizovat do obchodního majetku. Pokud se podívám na SDA, kde je Octavia v tzv. střední obchodní třídě, má zde za říjen podíl 78 %, za MAT (1-10/19) má 76 %, tak to (dle mého názoru) znamená, že prostě jde o velmi dobrou volbu pro pořízení "firemního" auta.
Tak VW/Škoda majú vo firmách značne vyššie percento ako je mainstreamový priemer, kde niektoré značky predávajú súkromnému sektoru viac ako 50%. U Škody je to menej ako 30%. Do istej miery je to aj predajnou politikou kde súkromne mimo nejaké dopredaje nedostaneš zľavu ako fleet a za cenníkovú cenu ma to auto do showroomu nedostane. Je to priemerne auto v mory konkurencie. Na západe aspoň bojujú cenou, ale u nás si často dovolia pýtať vyššie ceny ako sesterské modely od VW.
Ve výbavě ambition toho dostane člověk překvapivě celkem dost. Ale překvapuje mě , že třeba nedostane Kessy, ale virtuální kokpit má :D:D:D Columbus jakou součást paketu Style mě taky překvapuje, jsem zvědavý jestli to tak bude i u operáku pro škodováky (ale co jsem četl, tak columbus jediný umí zobrazit navigaci na virtuální kokpit ? Proč to neumí Amundsen ?:D ) Jo a bude tedy nakonec nějaká výbava,kde bude mít Octavia manuální ruční brzdu, nebo je všude už elektronická ?
Ok a zkoušel někdo u škodovek jak reagují na stisk téhle brzdy za jízdy ? Já vím, že je daleko snazší ji zku*vit. ale dá se přes to otočit ? Popř. to začne blokovat okamžitě všechna 4 kola ? Nebo to ignoruje zmáčknutí nad určitou rychlost ? Přecijen kdo nikdy nezkusil blbnutí na sněhu, nebo otočku o 180 stupňů když je málo místa i času ?
Ja som to skúšal v kurze bezpečnej jazdy. Proste sme mali za jazdy zatiahnuť ručnú. Trochu blbý pocit na prvýkrát. Pri manuálnej brzde to zablokovalo zadné kolesá a auto išlo okamžite do hodín, pri elektrickej to prudko zabrzdí všetkými štyrmi a auto zostane rovno. V podstate je to taká emergency brake (ktorú vie zatiahnuť aj spolujazdec).
Tak to vypadá, že vzhledem k podílu Octy na trhu v Evropě je hooodně lidí imbecilních rozváže vložek. Je vlastně štěstí, že existují lidé jako jsi ty ;-)
Ne, nějaký dobrák (fostek nebo cicero) psal, že tipuje zdražení o 150-200, já napsal že to je moc... no a byl jsem Hamunou poučen, že to je klidně možné.
Nemluvilo, plácalové tady strašili 150-200 tczk. Já vidím 2.0 TDI 110 kW AT stará 693, nová 731, takže rozdíl 38 tis. a to nepočítám, že nová Ambition je lépe vybavená než stará. Když vezmu jenom nejdůležitější výbavu, tak starý model neměl LED paket (ten stál u staré 25) a neměl
Climatronic (ten stál 18), takže starý Ambition by byl rázem o 5 tis. dražší. No a když vezmu, že se porovnává ceník výběhového modelu s úplnou novinkou, kde vždy bývá pár desítek tisíc přirážka za novinku, tak mi vychází, že žádné dramatické zdražování se nekoná.
Octavii III několikrát zdražili (můžeme spekulovat, jestli to bylo i proto, aby nebyl velký cenový skok mezi generacemi), takže nebyl důvod, aby byla nová generace výrazně dražší.
Ne, experti tvrdili, že u nové generace Octavie dojde ke zdražení o 150-200 tczk, protože přijde v době, kdy bude muset Škodovka plnit nové limity CO2 a protože je nebude schopná plnit, tak bude muset o tyto částky zvýšit ceny aut aby měla na pokuty.
Nevím o kolik Octavie kdy zdražila, ale vím, že za 20 let od dob jedničkové Octy prakticky nezdražila (a když někdy zdražila o pár šupů, tak vzápětí zase zlevnila, což si většina lidí nepamatuje), někdy v roce 2001 stál kombík 1.9 TDI 81 kW 633 tis. v základu, dnes stojí 2.0 TDI 85 kW 636 a to s podstatně lepší výbavou. Auta jsou jedna z mála komodit, která za 20 let nezdražila.
Díval jsem se do ceníku ze září 2018 a tam je nejlevnější Octávie za 419 000 Kč. Tu samou bylo možné zhruba o rok později objednat za 450 900. Teď je v ceníku nejlevnější Octa 3. generace za 532 000 (ve výbavě Ambition, Active už v ceníku není).
V minulosti i zlevňovala, to je pravda, v posledních letech už ale jen zdražuje.
Zdražení o 150-200 tis. byl nesmysl, to by tam museli dávat motory produkující nad 150 gramů CO2. A Škodovka (VW) jistě má dost velký zisk na to, aby nemusela celou výši pokut přenést na zákazníky.
Tady je ale potřeba říct, že ten nový Ambition vypadá podle tohoto článku docela dobře vybavený. Na rozdíl od současného Ambitionu, který nemá ani autoklimu.
Vypadá to, že takový rozumný základ bude opět Ambition plus - vyhřívané sedačky, zadní senzory... to bych od auta v téhle třídě čekal.
Jinak je v Ambition pár bonbonků - DAB, autoklima, LED světla - to je fajn. Za 3000 rezerva, to sice podražilo, ale furt dobrá cena. Příplatek za třízónu nebo bezdrátové nabíjení 6000 je taky ok.
Naopak je škoda, že HeadUp nebo DCC je dostupný až pro Style. Zadní kamera (s animovanýma blinkrama) za 12t je dost drahá. Ergonomická sedadla zřejmě jen v kůži za mastných 70t. A nechápu, že se pro Ambition nedají koupit přední parkovací senzory.
kto da za octavku vyse melon? ved v tejto cene je uz premiovy o triedu vyssie posadeny jaguar XE alebo 6 miestne sorento s 4x4 pohonom .. octavka ma zmysel pre bezneho smrtelnika snad jedine v zaklade.. akurat aj ten je vlastne uz tak "nezmyslene" drahy ze vobec sa nebudem divit ked octavka uz bude ciste len ako taky "lacnejsi firemny passat" ( lebo firme sadne taketo auto ) ... ale bezne rodiny pojdu uz radsej do scaly, kamiqu alebo karoqu a pod...
Je dobre ze to tak je. Pak se lidi zamereny na jizdni vlastnosti nemusi trapit, že dali 1m za mini clubman s. Ji ja zapomnel, v mini je min mosta v kufru. Sorry :D
Zrovna Oktávka má 2.0 TDI, to Ádovi bude alespoň trochu po chuti, jinak vše špatně.. elektrická ruční brzda, čísla na tachometru nejsou vodorovné... nebrat.
aj ten "predrazeny" zdvihnuty Xceed s 1,4tgdi neposobi nijako nekupitelne ... kdeze su tie casy ked octavka bola este vcelku dostupne rodinne auto a aj este docela rozmerovo nepremrstene ... dnes je to uz len dalsi koncernovy firemny a predrazeny pohrebak robeny uz viac kvoli biznisu ako pre rodiny ... ved aj stylova corolla dnes uz vyjde lacnejsie ako octavka ( a to celkom citelne ) ... co bolo este pred 15 rokmi ciste scifi zeby akykolvek japonsky voz bol pod cenu skody... ludia uz od skody budu kupovat kamiqy a scaly to je jasne.. a octavka uz je dnes ciste firmena zalezitost... skoda.. vlastne SKODA ;-\
Tak v Corrole mám za tie peniaze 4 valce, ktoré nepotrebujú dvojhmotu, aby neroztriasli celé auto. K tomu poctivé ovládanie klímy a poctivú zadnú nápravu.
V Europe si cenou vyskakovať nemôžu, ale ako automobilka majú lepšie marže ako VAG a to aj bez luxusných značiek. Takže tak zle to asi nerobia.
Myslíš, že automobilky sú len výroba? Skús sa zamerať na celkový počet zamestnancov. Počet manažérov a ich platy. Koho sa Mercedes zbavuje ako prvé, keď ide škrtať? Stredného manažmentu. To sú tí ľudia čo sa tvária dôležito a keď na druhý deň neprídu do práce, tak si to nik nevšimne.
Pracujem v Nemeckej na vývoj orientovanej firme a to množstvo mimoňov čo sa tam motá po chodbe, ale bojí sa spraviť rozhodnutie je až alarmujúce. Títo len žeru peniaze a spomaľujú schvaľovacie procesy.
Koukam na cenu pod pul mega ale tady je to nad 600tis. asi to bude hodne oholene auto pod tech pul mega, snad to bude mit aspon volant aby se nedokupoval,bez nej se jezdit neda. ten smetacek je taky vychytavka jako destnik. :D:D:D
Možná to tu už padlo, ale důvodem nastavených cen, potažmo cenové politiky je orientace Škodovky na firemní zákazníky. V nich jsou nejenom firmy, ale i živnostníci a leasingovky. U těchto zákazníků jsou výrazné slevy proto, že je po dobu záruky či trvání leasingu zajištěn druhotný příjem ze servisních prohlídek, oprav či řešení pojistných událostí. Tito uživatelé nemohou primárně využívat tzv. blokové výjimky. Zjednodušeně řečeno, dáme jim v průměru 150 tisíc slevu a ty samé peníze (ne-li větší) z nich dostamene po dobu užívání vozidla. Je to dáno tím, že je potřeba udržovat při životě rozsáhlou síť servisů potažmo jejich technického zázemí. To, že je sice auto levné, ale když mám problém, tak musím jet do servisu vzdáleného 80 km je pro firmy provozně nepřijatelné (včetně soukromníků, kdy to je min. na den dovolené).
Možná jsem to blbě napsal. Chtěl jsem říci, že firma si nikdy nevezme auto se kterým by musela jezdit do 80 kilometrů vzdáleného servisu, byť by bylo o 15 procent levnější než auto, které může servisovat přes cestu. Široká servisní síť Škodovky je jeden z důvodů proč u nás má takové prodeje. Mám po sebou cca 20 aut a jen díky tomu, že jsou to Škodovky a servis je přes cestu, tak mi to zabere 1/4 pracovní doby.
Tohle je startovací série. Liftback bude v dubnu 2020 cca. Motory budou naskakovat, stejně jako další extra výbavy, kola....
Teď tam ještě nejsou třeba servisní služby, prodloužené záruky, příslušenství atp.
A kdo ti rika jake auto do jake tridy spada? V televizi v novinach? Nebo co od auta požadujes? Proc tedy pletes range rover suv a dvoumistne gt86 mezi nejake obycejne 4-5 metrove pro pet lidi s kufrem? Coz clubman i oktavia je?
Tak jako si vyberu cokoli v zivote podle toho jakou to ma pri me hodnotu, tak stejne vybiram auta. Mas to jinak? Nevim ale kdyz vlezu do oktavky a nebo do bmw nebo do fordu mustang, mel bych z toho neco mit. A je jedno zda to je stejna trida ne? Co vozi lidi v tech kufrech skodovky? Posledne me pobavil kolega, kterej mi rika at neblbu a koupim si oktavku, protoze chci koupit barak prece a musim nejak odvezt tu posekanou travu ze zahrady :D
Taky mne ty řeči o kufrech dokáží rozesmát. Mám kufr v autě 390 litrů a protože jsem si za 15 tisíc nechal udělat zavazadla na míru, tak vyplní celý kufr do mrtě. Když ty samé zavazadla dám do služební Oktávky, tak taky zaplní kufr, ale zaberou o 200l více. V pohodě dáme 14 denní dovolenou ve čtyřech.
Taky mne ty řeči o kufrech dokáží rozesmát. Mám kufr v autě 390 litrů a protože jsem si za 15 tisíc nechal udělat zavazadla na míru, tak vyplní celý kufr do mrtě. Když ty samé zavazadla dám do služební Oktávky, tak taky zaplní kufr, ale zaberou o 200l více. V pohodě dáme 14 denní dovolenou ve čtyřech.
sa mi paci, po dlhej dobe skodovka, ktoru by som si vedel predstavit v garazi.. ale ta cena je proste prestrelena, ja osobne tam nevidim hodnotu.. nevadi, tak za tri roky zase nieco ineho ako skoda:D
Úplně jsem nepochopil rozdíl v základních cenách liftu/kombi 180t. U kombi je cena s 1,5TSI místo litru a - něco víc? Pokud vím, výbavové stupně bývají stejné. Příplatek za kombi+ čtyřválec 180t?
Ten základ v kombíku je teď Ambition 1.5TSI, základ u liftu bude Active 1.0TSI. Takže ten rozdíl je 1) motor 2) výbavový stupeň 3) kombík. Ale i tak je to dost.
Tohle je jen zaváděčka, komplet paleta byla v nějakém minulém článku...
1.0TSI 81kW - 1.5TSI 110kW - 2.0TSI 140kW - 2.0TSI 180kW
2.0TDI 85kW - 2.0TDI 110kW - 2.0TDI 147kW
+hybrid + CNG
Nevím teď jestli bude 1.5TSI 96kW, ale i kdyby ne, tak mi nabídka motorů přijde dobrá. Co je horší je 2.0TSI 140kW zřejmě jen s automatem a 4x4, to je trošku škoda... ale benzínové RS s manuálem bude, tak aspoň tak.