Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nová Škoda Octavia odhaluje české ceny. Kolik stojí nový český bestseller?

132 komentářů

Avatar - kaa
kaa
Jen se mi protočili panenky. 😁
Avatar - Tomas_2002
Tomas_2002
Vždyť je to sotva nějakých 20 průměrných výplat 😄 Můj otec dával kdysi za žigula dvojnásobek :-!
holden1
a co delal? sbiral vajgly u komunalu?
Avatar - Dinar
Dinar
Záleží, kdy to bylo, koncem 80. let byl průměrný plat 3.200,- Kčs, lada 2105 se v té době prodávala za 105 tis. Kčs, což je 32 výplat, jenže ještě v roce 1980, byla průměrná mzda 2.400,- při ceně lady 2104 93 tis. Kčs to je 40 výplat, takže nachlup.
holden1
Avatar - Dinar
Dinar
Měl by sis to aspoň přečíst, jen potvrzují, co říkám. Chápu, že na člověka, co vypotí s námahou tři slova, je ten text dlouhý, ale když už se na něj odkazuješ...
holden1
ty pouze meles hovna. zadnej zigul nestal pred 89 pres 100tis
Avatar - Dinar
Dinar
Čti a plakej, gumo. Lada 2105 105 tis., Lada Niva 107,5 tis. Kčs, 1989.
https😐/www.idnes.cz/…aut😲jetiny_fdv
webpaja
Možná nedělal u STB nebo nebyl dobře placeným funkcionářem.
holden1
a kolik teda bral tvuj fotr estebak funkcionar?
Avatar - Emel
Emel
To vidím 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Škoda, že si se nevsadil s tím Hamunou, býval by si skoro vyhrál 😊
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Emel
Emel
Taky s měkkým i... to jsou zvláštní příznaky 😄
Avatar - Jaros71
Jaros71
Cena je za auto nižší střední třídy prostě blbost..
Navíc se mi design vůbec nelíbí , a interier je tragedie :no:
Bohužel i VW kráčí tímto děsným směrem.. 😢
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - iudex
iudex
To je ale najlepšia odpoveď na klebety, že VW chce spraviť zo Škody koncernový lowcost. Nižšia stredná za vyše 24t eur, to majitelia Dacií húfne presadávať nebudú. 😁
Avatar - Agent  Bureš
Agent Bureš
Změna se má týkat modelů, které přijdou na trh nejdříve za 5 let.
Avatar - Dinar
Dinar
Tak ono se stačí na to auto podívat, projít výbavu, motorizace, pokud by měl být tohle lowcost, tak všechny ty renaulty, psa modely atp. v dané třídě už by musely být hyperlowcost. Je to právě naopak, škodovka se octavií dostala do pozice, kdy se o lépe motorizované a vybavené verze budou zajímat i potenc kupci prémie, aut typu 2erGT nebo CLA o A3 sedan nemluvě, a to se třeba renaultu s meganem prostě nestane. 😉
Avatar - wakantanka
wakantanka
Lowcost to nie je ani omylom, ale márne sa snažím spomenúť či poznám niekoho kto prestúpil z prémie do Škodovky či iného bežného mainstreamu. Zväčša je to skôr naopak.
Avatar - iudex
iudex
Ja poznám. Z Mercedesu (GLC). do VW (Touareg) a potom do Škody (Superb). Ale inak je to ako píšeš výnimka.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Akože nedávno mi kamoš spomínal jedného nášho spoločného známeho, ktorý presadol z prémiového auta ... tuším to bola A6 či 5er do Superba. Akurát že tie prémiové kúsky mali v dobe keď ich kupoval natočené cca 300 tis. podľa tacho a Supa zobral nového. 😊
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Emel
Emel
Znám takových víc. Naposledy z 4er do Arteona... po dlouho se vlekoucí reklamaci převodovky.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Mno toho dotyčného mnou spomínaného proste prestalo baviť riešiť fut nejaké opravy u ojazdenej prémie a zobral radšej nový mainstream. Na druhej strane chápem aj človeka čo po patáliách s novou prémiou presadne do niečoho iného neprémiového. Ale tam by som videl hlavne problém u konkrétneho servisu či dealera, že si nebol schopný udržať klienta.
Avatar - Dinar
Dinar
Přestup z main do premie je logická cesta, když se daří... Opačně je to volba rozumu, a zkušenosti, premie dnes dělá ta svá šméčka typu cla, pokud se na to auto budu dívat čistě z rozumového hlediska, tak není důvod nekoupit stejně motorizovanou a vybavenou oct. o dvěstě levněji, jenže pokud jsou tu leasingy atp., a dostanu cla za náklady octavie, tak raději vezmu cla, zaměstnanci to berou jako vyšší bonus, než kdyby dostali octavii. Jinými slovy, jestli se dneska něco fasuje, pak jsou to právě nižší modelové řady premiových výrobců, a tak si střední manager jezdí v mercedesu, okolí čumí, a to, že má auto kvalit octavie se přes tu hvězdu nepozná. 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tiez pozeram ci dobre vidim.... je jasne ze octavka uz rodinny sen nebude ( a majitelia O1 a O2 alebo aj rapidu uz dnes radsej pojdu do scaly ) .... ale ako firemny sen ju vidim uz vcelku jasne 😉

ved za 600 tisic je uz hadam aj 6 miestny outlander v 4kolke ... akoze sila kam tu octavku dohnali... ale raz na to prave dojede.. uz to bude len predrazene firemmne auto nic ine.. octavia uz s predoslou generaciu teda O3 presla viac na firmy co vidim aj na beznych sidliskovych parkoviskach .. kym O2 mi prisla este ako velmi sikovne rodinne auto ktore realne vidim v rukach sukromnikov.. skoda tohto prechodu ale tak skoda vlastne ani za to nemoze.. zvlast ked koncern hraje coraz viac aj u nej na biznis ako na skutocne potreby zakaznika..... a ktovie.. mozno jej len dlazdai cestu tam kde je superb .. pretoze ten to ma coraz nahnutejsie a nahradit ho moze do buducna prave "coraz vacsia" octavka
webpaja
A plácáme dál, nevím kolik stojí zmiňovaný Outlander, ale vím zcela jistě kolik jich jezdí a kolik bude jezdit Octavií. Outlander je další z youngtimerů v portfoliu Mitsubishi, které jsou obvykle za zenitem konkurence už v době představení.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
skoda toho prechodu od sukromnikov k firmam... ale chapem ze skoda v tomto je vcelku bezmocna... ale na druehj strane o to viac sukromnikov pojde k japoncom alebo korejcom
webpaja
JJ, ten přechod je zcela jasně patrný, škodovka roste a japonci jsou vytlačováni korejci 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tazko povedat ci vytlacovani ked zvazime fakt ze predaje toyoty aj mitsu aj mazdy aj suzuki uz posledne dva roky v eu pekne rastu.... len proste korejci rastu rychlejsie .... ale casom tam kde su oni bude zase cina... a .... a dalsi... posuva sa to

tesim sa na cinske znacky u nas uz.. naprikad na Lynk&Co ... defakto vsetko maju na zakladoch volva a moze to byt podstatne este lacnejsie a neraz aj krajsie ako nejeden europsky kusok https😐/www.auto.cz/…i-v-praze-111593 :yes:
webpaja
Já se těším jen z toho, co přináší ovoce nám evropanům. Výskat si nad výrobky komunistické Číny, korejců nebo japonců nehodlám.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
este aj to volvo by sa mohlo ucit ako sa robi pekna interier https😐/img2.auto.cz/…ull/3931307_.jpg .. ziak prerastol ucitela... cina este prekvapi.. a dlho to uz nepotrva...
99matthew99
Sedel si v tom? Ohmatal si to? Vies akej kvality su tie plasty? Nie nevies. Lebo ty jedine co vies je porovnavat auta z fotiek. Kiez by mala kazda automobilka rovnako precizne a kvalitne zhotoveny interier ako volvo.
webpaja
Poslední generace Volv ne vždy dostojí pověsti, ale jakýsi boční obrázek na vysloužilou armaturu Volva vsazenou do čínského auta je samozřejmě nesmysl 😉
webpaja
To je nějaké staré Volvo? Všechno jinak v pohodě? Kdy se stěhuješ do Šanghaje? Rudou knížku budeš mít taky? 😉
Niemand
Ja tiež preferujem výrobky, kde profit zostane v EU, ale ono to nie je tak priamočiare. BMW ti môže kľudne prísť loďou z poza oceánu a Toyota môže byť vyrobená za rohom, kde sa väčšina ceny auta rozdelí zamestnancom a lokálnym dodávateľom.
Avatar - Jaros71
Jaros71
V Evropě by jsme měli podporovat evropské značky..
Nic z Asie doma nechci..
Ale třeba Ford se vyrábí zatím pořád v Německu.. 😄
Niemand
Toyota má v EU 3 závody a Kórejci 2. Tak aký je v tom rozdiel oproti Fordu?
kyklop
Dnes ideš 😒] . O2 sa daostala v našom regióne na sídliskové parkoviska hneď ako cena jazdeniek podliezla 10000€. To isté platí aj o O3 a pri našej kúpyschopnosti to čaká aj O4

Jeden zo života, niekedy hodne dávno, asi v roku 2003 sme v dávnom zamestnaní vyfasovali O2. Na dnešné pomery dosť ohoblovaná výbava, takže manuálna klíma, 1,9 tdi s M5, predné okná elektrické, možno až 4 pytle, tempomat a dažďový senzor. V tej dobe po zľave cca 680000 slovensko kreditov, na dnešné ceny cca 22600 €. Pozri sa do konfigurátora teraz a zisti si čo za tie peniaze dostaneš , istotne je tam naviac kopa výbavy, elektronických asistentov (či už povinných, alebo nepovinných), bezpečnostné prvky. A môžeš sa vyhecovať a ísť ešte ďalej a hoď si do tejto porovnávačky ešte priemerný príjem v danej dobe.
Áno, dali sa OII kúpiť do firmy ako sociálky s 1,2 tsi, manuálnou klímou, oknami f elektrike a rádiom za 11500€ bez DPH, alebo OII tour za cca 13-14000 € s DPH,ale to už je iný príbeh
Niemand
Výbava je to na čom automobilky robia marže. Na holobyt edition ako si často videl v minulosti nezarobili. Tá je tam bola pre cenu od. Dnes automobilky tie auta trochu naložili výbavou, aby to nevyzeralo tak drahé a môžu zarábať aj na základe. Ale v pokrízových rokoch bolo podstatné udržať predaje aj za cenu nižších ziskov.
tesnav
Úvaha sice pěkná, ale zcela nesmyslná. OI a OII byl pouze a jen ten rodinný sen, jelikož pro běžného člověka byly jako nové naprosto finančně nedostupné. To, že se ta auta dostala do rodin, je pak v drtivé většině odprodejem firemních aut, přímých kupců nových Oktávek ze strany soukromých osob bylo málo a rozhodně to nejsou ti, co dnes ty olítané první generace dojíždí. Takže Škoda se (u nás) rozhodně nijak nepřeorientovala, protože na soukromou klientelu Okta orientovaná nebyla, neb tato skupina na ni někde do roku zhruba 2010 reálně neměla. A z dlouhodobého hlediska počet soukromých kupců zcela jistě roste.


Jen pro srovnání ceny minulých generací😒br />
OI, rok 1996, 1.6MPi 55kW - cca. 330.000 Kč. Průměrný plat v ČR - 9.700. Takže OI byla za 34 platů

OII, rok 2004, 1.4 55kW - 425.000 Kč. Plat 17.500. Nová OII za 24 platů.

OIV, rok 2020, 1.0TSi 81kW - 457.000 Kč. Plat 36.000. Nová OIV za 12,7 platu. U prvních generací se ještě slevy z ceníků moc nenosily, dnes běžně dostaneš 10%. Takže něco málo přes 11 platů v základu. Takže nová Oktávka je dnes reálně 3x dostupnější než v roce 1996. Nemusím být ekonom, abych věděl, co to dělá s prodeji.
kyklop
Aj si čítal čo v tej základnej cene nateraz dostaneš, alebo tak ďaleko si sa ani nedostal a išiel si rovno do diskusie 😒]
silversurfer
456k za 1.0.....mimochodem, se mi to zda, nebo sedacky opet prilis nepodpiraji stehna?
Avatar - Emel
Emel
Tak zrovna těch 456 je hodně dobrá cena. Lift v Active stál loni 438t... a to byl hůř vybavený
https😐/www.havex.cz/?…
Avatar - Agent  Bureš
Agent Bureš
Aktuálně je nejlevnější (pokud nepočítám Tour) Octáva Kombi ve výbavě Style za 532 900 Kč. Samozřejmě s litrovým tříválcem.
rakosnicekskloboukem
Doufám, že bude později i s manuálem.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Nevidím nic, co by bylo špatně. Ten design je umravněný Kabaň a dobře se na to dívá. A kdo si dokáže představit z čeho všeho se auto skládá , tak čumím, že to vůbec za ty prachy lze vyrobit.
Avatar - Dinar
Dinar
Vidím to podobně, tohle bude pro konkurenci skutečnej vořech (jak by řekl GTI blahé paměti). 😄
Petuklka
Já pracuji jako zaměstnanec Škodovy ale ty peníze za litrový obsah dávat takový nesmyslný ceny to je přehnaný za ty peníze máte jinou značku a dokonce i lepší vybavení než tuhle sekačku na trávu
Gagarin235
pššt 😁 ve škodovce na ku*vu nenarazíš
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
No a konkrétně, které teda auto?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Za ty peníze, třeba

Fokus kombi 134kw Ecoboost ST line.
Leon kombi Xcellence 110Kw TSI

Alternativně Corolla 1.8 Hybrid kombi...
webpaja
Ano, přímí konkurenti. Myslím, že Octa je prodejně úspěšnější než tito a tak není problém s cenou 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
V ČR ano, Evropsky je Fokus 6. a Oktávka 15. Jinak Leon i Corolla jsou níže, to je pravda. Oktávku nehaním, ale zatím mne žádná generace neoslovila na tolik, abych ji měl v garáži 😁 Mne stačí bohaže, že s ní od letoška jezdím služebně 😁
Avatar - Emel
Emel
Carsalesbase říká 177t Focus vs. 168t Octavia (za 1-9)... máš nějaká novější čísla? Tohle mi nepřijde jako rozdíl 9 míst. Letos určitě náskok udrží, Octavia má útlum s přechodem na novou generaci... ale myslím, že to je na nějakou dobu poprvé a naposled 😉
http😐/carsalesbase.com/…Ford/Ford-Focus/
http😐/carsalesbase.com/…a/Skoda-Octavia/
Avatar - Ozzman
Ozzman
Moje chyba, to je jen za 9/2019

http😐/www.best-selling-cars.com/…market-analysis/

No já asi nemám problém s tím, že se Oktávka bude prodávat dobře, ale Fokus letos konečně začal zase troch růst 😊 Po tom debaklu z minulých let.
Avatar - iudex
iudex
V rámci triedy je to 2. miesto Focus a 3. miesto Octavia, rozdiely nie sú veľké, ale Focus sa najlepšie rozbieha, zatiaľ čo Octaviu výmena len čaká, takže ten rozdiel sa tento rok zväčší.
Avatar - Emel
Emel
Jo, určitě, letos už to Octavia nevytrhne. Ale příští rok... záleží jak zvládne náběh prodejů, ale osobně tipuju návrat na #2 ve třídě.
Xylo
Je potřeba se na to podívat očima reálných kupců - tedy firem. Základní cena dejme tomu 700 tisíc minus DPH je 553 tisíc minus fleetová sleva (třeba 15 😖 a jsme na 470 tisíc. Za 4 roky celkový odpis je dejme tomu skoro 90 tisíc na ušetřené dani a jsme na 380 tisících. 4-leté auto se prodá okolo 350 tisíc 😉 . Takže holden má pravdu, že se tohle auto nekupuje (za vlastní zdaněné peníze), ale spíše fasuje. Normální člověk (třeba důchodce) si pak koupí místo 4-leté Škodovky třeba Dustera.
webpaja
Jasně, zatímco ostatní porovnatelné a podobně koncipované vozy se kupují pouze pro rodinné účely za jak píšeš za zdaněné peníze. 😉
Xylo
Asi většina aut za cenu okolo 700 tisíc a více se bude pořizovat do obchodního majetku. Pokud se podívám na SDA, kde je Octavia v tzv. střední obchodní třídě, má zde za říjen podíl 78 %, za MAT (1-10/19) má 76 %, tak to (dle mého názoru) znamená, že prostě jde o velmi dobrou volbu pro pořízení "firemního" auta.
Niemand
Tak VW/Škoda majú vo firmách značne vyššie percento ako je mainstreamový priemer, kde niektoré značky predávajú súkromnému sektoru viac ako 50%. U Škody je to menej ako 30%. Do istej miery je to aj predajnou politikou kde súkromne mimo nejaké dopredaje nedostaneš zľavu ako fleet a za cenníkovú cenu ma to auto do showroomu nedostane. Je to priemerne auto v mory konkurencie. Na západe aspoň bojujú cenou, ale u nás si často dovolia pýtať vyššie ceny ako sesterské modely od VW.
Avatar - zaplosak
zaplosak
už nepracuješ... 😁 😁 😁
Gagarin235
Ve výbavě ambition toho dostane člověk překvapivě celkem dost. Ale překvapuje mě , že třeba nedostane Kessy, ale virtuální kokpit má 😁😁😁 Columbus jakou součást paketu Style mě taky překvapuje, jsem zvědavý jestli to tak bude i u operáku pro škodováky (ale co jsem četl, tak columbus jediný umí zobrazit navigaci na virtuální kokpit ? Proč to neumí Amundsen ?😁 ) Jo a bude tedy nakonec nějaká výbava,kde bude mít Octavia manuální ruční brzdu, nebo je všude už elektronická ?
Dixik2
Všude bude elektrická a to i ve výbavě Active.
Gagarin235
Ok a zkoušel někdo u škodovek jak reagují na stisk téhle brzdy za jízdy ? Já vím, že je daleko snazší ji zku*vit. ale dá se přes to otočit ? Popř. to začne blokovat okamžitě všechna 4 kola ? Nebo to ignoruje zmáčknutí nad určitou rychlost ? Přecijen kdo nikdy nezkusil blbnutí na sněhu, nebo otočku o 180 stupňů když je málo místa i času ?
Dixik2
Avatar - iudex
iudex
Ja som to skúšal v kurze bezpečnej jazdy. Proste sme mali za jazdy zatiahnuť ručnú. Trochu blbý pocit na prvýkrát. Pri manuálnej brzde to zablokovalo zadné kolesá a auto išlo okamžite do hodín, pri elektrickej to prudko zabrzdí všetkými štyrmi a auto zostane rovno. V podstate je to taká emergency brake (ktorú vie zatiahnuť aj spolujazdec).
holden1
tem inbecilnim rozvazecum letacku na susenky a damske vlozky je jedno co to stoji
Gagarin235
tyhle specifické rozvozové artikly se tu nějak ujaly 😁
webpaja
Tak to vypadá, že vzhledem k podílu Octy na trhu v Evropě je hooodně lidí imbecilních rozváže vložek. Je vlastně štěstí, že existují lidé jako jsi ty 😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ono by to chtělo v první fázi klystýr a chinin a kdyby nepomohlo tak kastrace a pracovní tábor.
Avatar - Ham.
Ham.
to zdražení o 200 tczk, které tu věštili někteří "e😜erti".
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mluvilo se o cca 100 tisících. Z konfigurátoru O III kombi Ambition 578 tisíc a nová 637 tisíc.
Avatar - Emel
Emel
Ne, nějaký dobrák (fostek nebo cicero) psal, že tipuje zdražení o 150-200, já napsal že to je moc... no a byl jsem Hamunou poučen, že to je klidně možné.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já vím, že jsi se s Hamunou chtěl vsadit 😁
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Tu startuje cena na £ 20 000 / cca 600 000 korun / a najdrahsie modely okolo £ 35 000 , vyzera ze v CR mate lepsie ceny na SKODU.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Těch 20 tisíc je za 1.0 ? Nebo 1.5 ?
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Zakla 1.0 tsi startovacia cena predaj az od Januara tak to mozno este zmenia...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Aha, no tak to je docela dost, jak je to v porovnání s konkurencí? Třeba s Fokusem, Golfem ?
Avatar - Ham.
Ham.
Nemluvilo, plácalové tady strašili 150-200 tczk. Já vidím 2.0 TDI 110 kW AT stará 693, nová 731, takže rozdíl 38 tis. a to nepočítám, že nová Ambition je lépe vybavená než stará. Když vezmu jenom nejdůležitější výbavu, tak starý model neměl LED paket (ten stál u staré 25) a neměl
Climatronic (ten stál 1😄, takže starý Ambition by byl rázem o 5 tis. dražší. No a když vezmu, že se porovnává ceník výběhového modelu s úplnou novinkou, kde vždy bývá pár desítek tisíc přirážka za novinku, tak mi vychází, že žádné dramatické zdražování se nekoná.
Avatar - Agent  Bureš
Agent Bureš
Octavii III několikrát zdražili (můžeme spekulovat, jestli to bylo i proto, aby nebyl velký cenový skok mezi generacemi), takže nebyl důvod, aby byla nová generace výrazně dražší.
Avatar - Ham.
Ham.
Údajně podle "e😜ertů" důvod byl, požadavky na flotilové emise CO2 od 1.1.2020.
Avatar - Agent  Bureš
Agent Bureš
Že by bylo každoroční zdražení v uplynulých letech kvůli emisím CO2 platným od 1. 1. 2020? 😄
Avatar - Ham.
Ham.
Ne, e😜erti tvrdili, že u nové generace Octavie dojde ke zdražení o 150-200 tczk, protože přijde v době, kdy bude muset Škodovka plnit nové limity CO2 a protože je nebude schopná plnit, tak bude muset o tyto částky zvýšit ceny aut aby měla na pokuty.
Nevím o kolik Octavie kdy zdražila, ale vím, že za 20 let od dob jedničkové Octy prakticky nezdražila (a když někdy zdražila o pár šupů, tak vzápětí zase zlevnila, což si většina lidí nepamatuje), někdy v roce 2001 stál kombík 1.9 TDI 81 kW 633 tis. v základu, dnes stojí 2.0 TDI 85 kW 636 a to s podstatně lepší výbavou. Auta jsou jedna z mála komodit, která za 20 let nezdražila.
Avatar - Agent  Bureš
Agent Bureš
Díval jsem se do ceníku ze září 2018 a tam je nejlevnější Octávie za 419 000 Kč. Tu samou bylo možné zhruba o rok později objednat za 450 900. Teď je v ceníku nejlevnější Octa 3. generace za 532 000 (ve výbavě Ambition, Active už v ceníku není).

V minulosti i zlevňovala, to je pravda, v posledních letech už ale jen zdražuje.

Zdražení o 150-200 tis. byl nesmysl, to by tam museli dávat motory produkující nad 150 gramů CO2. A Škodovka (VW) jistě má dost velký zisk na to, aby nemusela celou výši pokut přenést na zákazníky.
webpaja
Ty máš snad nižší plat než před pár lety?
adamzprahy
Tady je ale potřeba říct, že ten nový Ambition vypadá podle tohoto článku docela dobře vybavený. Na rozdíl od současného Ambitionu, který nemá ani autoklimu.
Avatar - Emel
Emel
Vypadá to, že takový rozumný základ bude opět Ambition plus - vyhřívané sedačky, zadní senzory... to bych od auta v téhle třídě čekal.

Jinak je v Ambition pár bonbonků - DAB, autoklima, LED světla - to je fajn. Za 3000 rezerva, to sice podražilo, ale furt dobrá cena. Příplatek za třízónu nebo bezdrátové nabíjení 6000 je taky ok.

Naopak je škoda, že HeadUp nebo DCC je dostupný až pro Style. Zadní kamera (s animovanýma blinkrama) za 12t je dost drahá. Ergonomická sedadla zřejmě jen v kůži za mastných 70t. A nechápu, že se pro Ambition nedají koupit přední parkovací senzory.
Avatar - mrha
mrha
pěkný!
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
kto da za octavku vyse melon? ved v tejto cene je uz premiovy o triedu vyssie posadeny jaguar XE alebo 6 miestne sorento s 4x4 pohonom .. octavka ma zmysel pre bezneho smrtelnika snad jedine v zaklade.. akurat aj ten je vlastne uz tak "nezmyslene" drahy ze vobec sa nebudem divit ked octavka uz bude ciste len ako taky "lacnejsi firemny passat" ( lebo firme sadne taketo auto ) ... ale bezne rodiny pojdu uz radsej do scaly, kamiqu alebo karoqu a pod...
webpaja
Ale prdlačky, opět bude nejprodávanější střední výbava a střední motorizace. Těch topových verzí bude samosebou málo, ale v nabídce je mají.
ProchyToman
Je dobre ze to tak je. Pak se lidi zamereny na jizdni vlastnosti nemusi trapit, že dali 1m za mini clubman s. Ji ja zapomnel, v mini je min mosta v kufru. Sorry 😁
webpaja
Ano Mini Clubman, Range Rover a GT86 jsou ti správní konkurenti Octy 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo.. a ještě si zapoměl na ASX, Eclipse Cross a nebo Camaro V8 ... tak to by bylo za všechny zdejší diskuzní pilíře objektivity snad vše 😁
Avatar - Emel
Emel
Nezapomeň na ádu... ačkoli... no, prostě něco, co netahá břicho po zemi a má pod kapotou poctivý diesel a tak.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Zrovna Oktávka má 2.0 TDI, to Ádovi bude alespoň trochu po chuti, jinak vše špatně.. elektrická ruční brzda, čísla na tachometru nejsou vodorovné... nebrat.
kyklop
Vymenoval si asi všetko 😒] :yes:
Avatar - Dinar
Dinar
Jeden sem strká dustera, druhý clubmana, výskyt trumpetů v diskusích je po léta konstantní, jejich přísun pravidelný. 😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
aj ten "predrazeny" zdvihnuty Xceed s 1,4tgdi neposobi nijako nekupitelne ... kdeze su tie casy ked octavka bola este vcelku dostupne rodinne auto a aj este docela rozmerovo nepremrstene ... dnes je to uz len dalsi koncernovy firemny a predrazeny pohrebak robeny uz viac kvoli biznisu ako pre rodiny ... ved aj stylova corolla dnes uz vyjde lacnejsie ako octavka ( a to celkom citelne ) ... co bolo este pred 15 rokmi ciste scifi zeby akykolvek japonsky voz bol pod cenu skody... ludia uz od skody budu kupovat kamiqy a scaly to je jasne.. a octavka uz je dnes ciste firmena zalezitost... skoda.. vlastne SKODA ;-\
webpaja
Stylová Corolla je se 115HP za 460k? Zatímco Octa je firemní a předražený pohřebák je Corolla v kombíku stylový sporťák?

Achjo...mimochodem, to, že si může říci škodovka za Octu více peněz je spíš problém Japonců a jejich ořezáním nabídky motorů, pohonů atd.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ta Corolla, co fakt jezdí dobře (s 2.0HEV), začíná na 700+ tisících 😊
Niemand
Tak v Corrole mám za tie peniaze 4 valce, ktoré nepotrebujú dvojhmotu, aby neroztriasli celé auto. K tomu poctivé ovládanie klímy a poctivú zadnú nápravu.
V Europe si cenou vyskakovať nemôžu, ale ako automobilka majú lepšie marže ako VAG a to aj bez luxusných značiek. Takže tak zle to asi nerobia.
webpaja
Tak nevím, říkáš lepší technika, vyráběná v dražších zemích a při nižší ceně mají vyšší marži...to je divná nerovnice. 😉
Niemand
Myslíš, že automobilky sú len výroba? Skús sa zamerať na celkový počet zamestnancov. Počet manažérov a ich platy. Koho sa Mercedes zbavuje ako prvé, keď ide škrtať? Stredného manažmentu. To sú tí ľudia čo sa tvária dôležito a keď na druhý deň neprídu do práce, tak si to nik nevšimne.
Pracujem v Nemeckej na vývoj orientovanej firme a to množstvo mimoňov čo sa tam motá po chodbe, ale bojí sa spraviť rozhodnutie je až alarmujúce. Títo len žeru peniaze a spomaľujú schvaľovacie procesy.
PowerHouse
Ceny jsou na úrovni staré Octavie, takže velice příjemné překvapení.

Vzhledem k tomu jak se přidává na platech, ve státním příští rok přes 40 000 hrubého, se to bude prodávat jako housky.
bohaty-chu...@...
Koukam na cenu pod pul mega ale tady je to nad 600tis. asi to bude hodne oholene auto pod tech pul mega, snad to bude mit aspon volant aby se nedokupoval,bez nej se jezdit neda. ten smetacek je taky vychytavka jako destnik. 😁 😁 😁
Jarabak
Já myslím, že u Octavie je volant příplatková výbava, takže asi nebude 😄
kovv
Možná to tu už padlo, ale důvodem nastavených cen, potažmo cenové politiky je orientace Škodovky na firemní zákazníky. V nich jsou nejenom firmy, ale i živnostníci a leasingovky. U těchto zákazníků jsou výrazné slevy proto, že je po dobu záruky či trvání leasingu zajištěn druhotný příjem ze servisních prohlídek, oprav či řešení pojistných událostí. Tito uživatelé nemohou primárně využívat tzv. blokové výjimky. Zjednodušeně řečeno, dáme jim v průměru 150 tisíc slevu a ty samé peníze (ne-li větší) z nich dostamene po dobu užívání vozidla. Je to dáno tím, že je potřeba udržovat při životě rozsáhlou síť servisů potažmo jejich technického zázemí. To, že je sice auto levné, ale když mám problém, tak musím jet do servisu vzdáleného 80 km je pro firmy provozně nepřijatelné (včetně soukromníků, kdy to je min. na den dovolené).
Avatar - _Karel_
_Karel_
Kde jsi přišel na servis škody vzdálený 80km? Bydlíš na Sněžce?
kovv
Možná jsem to blbě napsal. Chtěl jsem říci, že firma si nikdy nevezme auto se kterým by musela jezdit do 80 kilometrů vzdáleného servisu, byť by bylo o 15 procent levnější než auto, které může servisovat přes cestu. Široká servisní síť Škodovky je jeden z důvodů proč u nás má takové prodeje. Mám po sebou cca 20 aut a jen díky tomu, že jsou to Škodovky a servis je přes cestu, tak mi to zabere 1/4 pracovní doby.
Alfonz666
Tak jsem si ten zázrak teda zkusil nakonfigurovat a vyšla mi cena 1015700,- . A ani nemaj jinou barvu kuže než černou. Takže děkuji ale nechci 😒
Dixik2
Z jednoho diskuzního fora😒br />
Tohle je startovací série. Liftback bude v dubnu 2020 cca. Motory budou naskakovat, stejně jako další extra výbavy, kola....
Teď tam ještě nejsou třeba servisní služby, prodloužené záruky, příslušenství atp.
ProchyToman
A kdo ti rika jake auto do jake tridy spada? V televizi v novinach? Nebo co od auta požadujes? Proc tedy pletes range rover suv a dvoumistne gt86 mezi nejake obycejne 4-5 metrove pro pet lidi s kufrem? Coz clubman i oktavia je?
ProchyToman
Tak jako si vyberu cokoli v zivote podle toho jakou to ma pri me hodnotu, tak stejne vybiram auta. Mas to jinak? Nevim ale kdyz vlezu do oktavky a nebo do bmw nebo do fordu mustang, mel bych z toho neco mit. A je jedno zda to je stejna trida ne? Co vozi lidi v tech kufrech skodovky? Posledne me pobavil kolega, kterej mi rika at neblbu a koupim si oktavku, protoze chci koupit barak prece a musim nejak odvezt tu posekanou travu ze zahrady 😁
kovv
Taky mne ty řeči o kufrech dokáží rozesmát. Mám kufr v autě 390 litrů a protože jsem si za 15 tisíc nechal udělat zavazadla na míru, tak vyplní celý kufr do mrtě. Když ty samé zavazadla dám do služební Oktávky, tak taky zaplní kufr, ale zaberou o 200l více. V pohodě dáme 14 denní dovolenou ve čtyřech.
majkomm
je tak tazke pochopit, ze kazdy ma ine potreby? tebe staci 390 litru, mne obcas nestaci ani tych 600 litru, ktere mam...
kovv
Taky mne ty řeči o kufrech dokáží rozesmát. Mám kufr v autě 390 litrů a protože jsem si za 15 tisíc nechal udělat zavazadla na míru, tak vyplní celý kufr do mrtě. Když ty samé zavazadla dám do služební Oktávky, tak taky zaplní kufr, ale zaberou o 200l více. V pohodě dáme 14 denní dovolenou ve čtyřech.
webpaja
Tyhle skazky o známých... Jasně Mini proti Octě :yes: 😒]
Miroslav Jnek
Už aby přišla krize a uťala ty nenažrance. To se Hyundai musí smát, tam jsou podobná za půl.
Avatar - Emel
Emel
Takže prodávají půlku aut za poloviční cenu... myslím, že se za břicha popadají 😉
majkomm
pulku celosvetove? to asi ne, ze?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Myslel jsem, že článek je o českých cenách, ale klidně nám najdi, kolik se celosvětově prodá Octavií a kolik i30.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Proč troškařit jen ČR prodeji. Evropa 2018 i30 79t, oktávka 216t.
majkomm
sa mi paci, po dlhej dobe skodovka, ktoru by som si vedel predstavit v garazi.. ale ta cena je proste prestrelena, ja osobne tam nevidim hodnotu.. nevadi, tak za tri roky zase nieco ineho ako skoda😁
Avatar - Jaros71
Jaros71
Vidíš a mě se nelíbí ani cena ani auto..
Superb je úplně jiná liga..ale toho dodrbou asi stejně.. ;-\
Avatar - _Karel_
_Karel_
Úplně jsem nepochopil rozdíl v základních cenách liftu/kombi 180t. U kombi je cena s 1,5TSI místo litru a - něco víc? Pokud vím, výbavové stupně bývají stejné. Příplatek za kombi+ čtyřválec 180t?
Avatar - Emel
Emel
Ten základ v kombíku je teď Ambition 1.5TSI, základ u liftu bude Active 1.0TSI. Takže ten rozdíl je 1) motor 2) výbavový stupeň 3) kombík. Ale i tak je to dost.
ReneP
Nabídka motorů teda žádná hitparáda není ;-\
Avatar - Emel
Emel
Tohle je jen zaváděčka, komplet paleta byla v nějakém minulém článku...
1.0TSI 81kW - 1.5TSI 110kW - 2.0TSI 140kW - 2.0TSI 180kW
2.0TDI 85kW - 2.0TDI 110kW - 2.0TDI 147kW
+hybrid + CNG
Nevím teď jestli bude 1.5TSI 96kW, ale i kdyby ne, tak mi nabídka motorů přijde dobrá. Co je horší je 2.0TSI 140kW zřejmě jen s automatem a 4x4, to je trošku škoda... ale benzínové RS s manuálem bude, tak aspoň tak.
Miroslav Miki
Za ty prachy nechci. :no: NISSAN QASHQAI je za 500 ,větší,pohodlnější přibližovadlo