Hybrid je podle Toyoty pohonem ne budoucnosti, ale současnosti. Opel nesouhlasí a představuje nový turbodiesel se třemi válci. A to si říká o srovnání Corolly TS s Astrou ST.
Keď píšeš o tom ideále v podobe kombíku nižšej strednej s benzínom 1,4, 110 kW a 250 Nm, tak vo mne vzniká drobné podozrenie, že tým ideálom nie je konkrétne Leon ST 1,4TSI a nemáš ho vo svojej garáži. :D
Ach jaj... Zase tie kecy...
1. Ak v meste nemusíš brzdiť, tak nevieš čo je poriadne mesto kde máš kažých pár metrov semafor, alebo sa posúvaš v kolóne.
2. Hybridy sa spaľovací motor snažia využívať efektívne - to znamená, že ak by mal bežať na nezmyselne nízku záťaž, ktorá je neefektívna, radšej záťaž zvýši a prebytok energie posiela do bateriek. Keď takto nabije baterky motor vypne a ide na elektriku.
Sporné to rozhodně není, stlačování zemního plynu je výrazně méně energeticky náročné než rafinace ropy (produkce kapalných paliv). Navíc při spalování CNG neprodukuje prakticky žádné pevné částice a další sajrajty...
No lol. naopak pro hybrid je důležitá plynulost stejně jako pro diesel.
A nebrzdit ve městě, tvl v jakém městě jezdíš? nějaká vesnice o 50 obyvatelích?
Asi tak odlišné to je... společenou věc mají jen tu, že jsou to kombíky.
My jsme srovnali v provozu na stejné trase tuto Corollu se stejně výkonnou naftou (180k AT) a jen pouze při dálniční jízdě se spotřeby přiblížili. Ve městě, kdy je dopravní špička byl rozdíl téměř dvojnásobný ve prospěch hybridní Toyoty. Stejný průjezd městem za nízkého provozu je pak o 1-1,5l (lehkou nohou) horší a každé větší šlápnutí na plyn je pro naftu peklo.. Pak jsme pokračovali na dálnici a za celkvou trasu cca 30km Praha nízký provoz a 50 km dálnice to bylo 5,6 vs 6,2 u nafty... čím dál bychom po dálnici jeli, tím více by se spotřeby srovnaly.
P.s. 0-60 jsme měřili na srazu a Corolla to dala za 4,6s, ta vaše testovací je nějaká pomalá :D
Jinak koho zajímá opravdu jen srovnání pohonů, tak to je možné dnes u Fordu (HEV i nafta o stejném výkonu), tak si zde udělám malou reklamu na blog :D
Já jsem v principu pro - klidně bych měl garáž a v ní Zoe, Defendera, Caymana, Multivana a eSko. Jen omezený rozpočet mě nutí k zoufalé snaze sloučit požadavky do 1-2 aut... ;-)
Stretávam jednu Corrolu kombi v červenej metalíze kombinovanej s čiernou strechou a stĺpikmi a na 18kach a vyzerá to výborne, z môjho pohľadu najkrajšia Toyota za posledné desaťročie.
Kdežto Astra, ktorá sa mi na začiatku páčila, vizuálne dosť zostarla, Opel ani nevyužil facelift na vylepšenie a nechal to tak, takže Astra najmä v kombíku pôsobí nudne, opozerane a nemoderne. A tiež si ma Opel nezískal technickými zmenami pri facelifte, stávka na trojvalce a vypustenie čohokoľvek silnejšieho je fail, aj táto testovaná kombinácia ukazuje, že počet stupňov v prevodovke nevykompenzuje počet valcov v motore (ono kombinácia 3-valca a 9-st. prevodovky je sama osebe komická, naviac ako sa píše v teste nefunguje).
Takže ako človek, ktorý tiahne skôr k nemeckým než japonským značkám hovorím, že tu jednoznačne Corollu.
s CNG nesmím ani do podzemní garáže v domě kde bydlím, ani do podzemní garáže u kanceláře, a ani do spousty obchodních center. Navíc spotřební daň na CNG roste, a v budoucnu poroste ještě víc.
Problém se smogem je výhradně ve městech. Proto, pokud řešíme ekologický přínos je hybrid jasný vítěz.
Corollu 2.l hybrid kombi jsem testoval. Ano, ta zvýšená hlučnost tam při prudší akceleraci skutečně je. Ale to je tak vše co bych ji mohl vytknout. Jinak..... :yes:
To je úplně jinak. Sibiř je plná CNG (metan) a ten uniká do ovzduší. A s oteplováním bude unikat stále více! Metan je ovšem mnohem agresivnější skleníkový plyn, než CO2. Takže samozřejmým ekologickým postupem bude metan spalovat. Kde jinde, než v motorech aut. Metan nám i potom, co dojde ropa, vydrží na dalších 200 let.
Ovšem spalovat CNG v zážehových motorech je nesmysl, protože ty muzeální motory mají s ohledem na nízký kompresní poměr opravdu velmi mizernou energetickou účinnost. Ovšem vhodný motor tu je. Jmenuje se diesel a pro použití CNG ho stačí relativně mírně upravit. Nepochybujte, že k tomu během následujících let dojde. Bude stačit další ropná krize na středním východě...
A hybrid? Nu ano, proč ne. Ovšem ve spojení s dieselem. A bude plně stačit k tomu, aby vůz z klidu rozjel na cca 50km/h. Tedy proto, aby nahradil největší slabinu spalovacích motorů, které mají největší exhalace a spotřebu paliva při akceleraci z klidu. Takže může dojít i na jiné typy hybridů. Třeba s velkými kondenzátory namísto akumulátorů, nebo s tlakovou nádrží, kam se bude při brždění motorem ukládat stlačený vzduch, který pomůže roztočit pístový motor při akceleraci. Zkrátka systémy, které se musí vyvarovat dnešních fatálních nevýhod těžkých akumulátorových vozíků, které musí tuhle marnou zátěž tahat i při jízdě ustálenou rychlostí.
:-)
Ale tak zase na druhou stranu... člověk si koupí to, co chválí... má to taky svou váhu. Lepší než vychvalovat do nebes poctivé atmosféry od japonských výrobců... no, však ty víš.
Tak snad se neprojeví "miromem efekt" při koupi dalšího auta :-)
Jo, interiér je super, obzvlášť v téhle nabušené verzi za 830t - AGR sedačky s alcantarou, hezký volant i středový panel, citlivě zakomponovaná obrazovka, přiměřené množství čudlíků a odkládacích prostor (pokud si dobře vzpomínám, chybí schránka na brýle).
Podobně jako u Insi nejsem nijak nadšenej z budíků... a překlady jsou tady ještě před aktualizací, takže zbývající hladina a průměrná úspora paliva a tak (v Insi už to mám dobře).
No ne, tak v Octavii 3 je vzadu o hodně víc místa než v Corolle, Corolla je dost slim-fit. Ne že by to vadilo, vejdu se, ale hlavně v té verzi s panoramou je to hodně natěsno.
A ktore tebou spominanych aut poskytne rovnako kvalitny a dlhodobo spolahlivy motor a prevodovku ako toyota s corollou? Kde je so spolahlivostou toyota a kde vw group? Tak ale co cakat od cloveka co jazdi golfom. Mne sa corolla velmi pozdava. Do vyberu by som zahrnul aj Procced.
Ale těch NOx, polyaromat. uhlovodíků a především pevných částic vzniká násobně méně. Ono nové, správně fungující auto dneska oboje velice účinně odfiltruje (alespoň za příznivých podmínek, což třeba první minuta po startu v lednu rozhodně není), za cenu vyšší komplexity a nákladů na výrobu a servis v budoucnu. Ale podívej se pak na starší auta s vykuchanými filtry a podobně - a těch jezdí, bohužel, mraky. U CNG je skvělé, že tenhle jedovatý sajrajt téměř nevzniká, čili odpadá problém s už méně fungujícími systémy čištění výfukových plynů u starších vozů. Byť emise CO2 jsou také nepatrně nižší, ty mi jsou u zadní části těla, sic ten jako takový zdraví nikterak neškodí. Samozřejmě, nevýhod má CNG celou řadu, ale z hlediska prostředí (ovzduší) ve městech by jeho zdanění mělo mířit opačným směrem než nyní.
Pořádný benzínový motor, tj. ne tříválec, v této třídě a karoserii kombi aspoň tak těch 110 kW. Pokud nenajedete aspoň tak těch 25k ročně. Pokud ano, tak pokud je převaha dálnice tak nafta, pokud město, tak hybrid. Pod tento nájezd se ani jedno z toho nevyplatí kvůli vyšším pořizovacím nákladům.
Problém koncernového CNG vidím v tom, že kvůli homologizaci sebrali většinu benzínové nádrže, aniž by se zásadně prodloužil dojezd na CNG, což hádám v zahraničí, nebo když mám naspěch, nemusí být příjemné.
Jo panorama v Corolle dosť uberá na mieste nad hlavou - ja som sa skoro dotýkal hlavou aj vpredu. so sedačkou úplne dole. Vo verzii bez panorámy, so mnemal problém.
Měl jsem přímé srovnání a nepřišlo mi to o tolik, jak říkám, posadil jsem se a ty víš, že nejsem zrovna malého vzrůstu :D Možná v O3 máš méně stísněný pocit. Tenkrát, kdyz jsme to srovnávali, tak to byla verze bez panoramy, ostatně byl tu o ní i blog.
Tak PSA má celkom nový 1,5eHDI 96kW splňujúci normy a v Opli vyvinú 1,5CDTI trojvalec 90kW korý asi okrem vyššieho hluku a vibrácií neponúka nič nové. Ako tomuto rozhodnutiu nerozumiem.... Keby mi ot niekto vedel vysveliť tak sem s tým :D.
V nové Oktávii (4.) jsem neseděl, ale Corolla je právě dost prostorná i vzadu, nemám to přeměřeno, ale jestli je v O3 o pár mm více místa na nohy, tak je to tak jediné, do obou aut se s 188cm posadím za sebe pohodlně.
Jediný mínus té Corolly je ta hlučnost při vyšších rychlostech (což zrovna O3 je na tom minimálně stejně a ještě se ti odvděčí tupou ránou od zadních kol při nejaké větší nerovnosti).
To vytí je hrozné.
CNG by byla dobrá volba ale spadá do kategorie "alternativní" a tak musí bojovat o malý počet zájemců s elektrikou a hybridy a doplácí na to, přičemž "poškozuje" prodeje elektro a hybridů :-!
...samozřejmě nekupovat ani jedno z porovnávaných aut. Ideální volbou pro kombík nižší střední třídy je buď přeplňovaná benzinová čtrnáctistovka s cca 110 kW a 250 N.m, nebo při vysokých nájezdech dvoulitrový turbodiesel cca 110 kW a 320 N.m. Obé samozřejmě jako čtyřválec a samozřejmě se 6st. manuálem, pro lenochody pak s automatem. Jak prosté! :-)
Fotky su ku corolle milostive a maskuju patvary, ktore mi na zivo dost vadia. Hlavne HB je na tom dost zle. Sam som zvedavy, ako sa budem pozerat na dizajn o rok, dva.
Za 700 000 Kč radšej Leon FR ST ,Golf Variant Highline alebo Octavia Combi.Sa čudujú v Opli aj v Toyote /v Europe/ že majú voči konkurencii slabé predaje.Hm.Ináč ta Corolla je pekná ale strašne nízka a aj vzadu na to že je to combi je strašne málo miesta.Teraz začnú antikoncernový mínuskovať.Do toho :D
Zrovna keď si pozriem tento test, tak spotreba r3 dízlu žiadna sláva, pri zrýchlení vyzerá pri hybride od toyoty ako mrzáčik a k tomu si vychutnávaš hrkotanie v nízkych otáčkach. A ako perla na záver pomätený automat. Tá 1,4tsi je v prípade Areseho len onania nad vlastnou garážou
Jestlipak vis, proc se tak rozmahaji (podle tebe spatne) bateriove pohony?
Protoze maji nesrovnatelne lepsi parametry (hustota energie, ucinnost..) nez to co to dost laicky popisujes ;-)
Vývoj začal skôr. Ale hlavne prehodiť motor nie je také jednoduché, elektronika je prepojená a všetko zo všetkým súvisí. Zober ako príklad Supru. Myslíš, že by v Toyote použili ovládače od BMW keby ich mohli lacno nahradiť? To isté v Astre zmien by bolo na facelift príliš veľa a nemuselo by sa to zaplatiť.
Interiér Astry je...příjemný. Exteriér kombíka...ehm, bílá barva, černá kola...no a ta protažená horní linka oken, která mě neustále nutí přemýšlet, jestli se mi za jízdy neodklopí celá střecha...fakt mi to připadá jak hard top na pick-upu. :D
Ale čert vem linku....vedle v diskuzi se omdlívá nad Octávkou za mega, mně teda přijde ještě absurdnější 830t za naftovej tříválec. Z těch dvou v testu bych tedy bral každopádně Corollu.
Univerzální odpověď neexistuje, záleží na poměru toho města a dálnice. A také i na jízdním stylu. Ono s lehkou nohou se dá i s tím hybridem na dálnici jezdit za srovnatelnou spotřebu (za 7 litrů uváděných v článku nejezdím ani s 2,5litrovým hybridem v RAV4) - ale mnohem víc, než diesel, vás potrestá za svižnější či agresivnější jízdu.
Když naftu - tak třeba 1.5HDi, ale větší smysl dává CNG - takový Leon 1.5TGi, jezdí skoro za 1 Kč/km a plniček už je poměrně dost.
U Toyoťáckého hybridu by mi vadilo vytí, mnohem lepší je spojení s dvouspojkou - například Kia Niro, Korejci se umí evropským zákazníkům víc přizpůsobit. :yes:
Nove tdi? To je ktore? Myslis tu radu evo s 2 dpf? Kiez by mal vw rovnako spolahlive motory ako toyota svoje hybridy. Uz par rokov. A co TSi? Tie funguju spolahlivo? Ved ta 1.5 je horsia ako predchadzajuca 1.4. Nepamatam si automobilku ktora by mala take problemy s benzinovymi motormi ako mala vw s TSi.
Mám to otestované reálně, ale nebudu tvrdit, že každé město je do 6,5 litru. Hodně to závisí na tom, kolik toho je na úplně studený motor. Pokud ale rozvážím rodinku a pak něco po nákupech, prakticky pokaždé jsem pod 7 litry, když není -15°C.
Co jsem dotankovával do víčka, hodnoty s PP se téměř shodují. Moje poslední listopadová cesta do Maďarska 700 km, průměr 87 km/hod a spotřeba 5.0 litru. Ale asi tady o nějaké deci moc nejde, prostě neřeším styl jízdy, v průměru se to vždy srovná. Kolikrát jedu pohodovku a 50 km do Mladé Boleslavi za 4,6 litru. Vzhledem k tomu výkonu a krouťáku naprosto skvělé hodnoty.
Ke golfu by se dala pripocist i Octavia a Leon, ale to je jedno.
Jde o to, ze (soucasna) Corolla ma lepsi jizdni vlastnosti, nez dosavadni Golf / Octavia (minimalne s prickou vzadu).
Jestli tomu Karle neveris, tak si Corollu nejdriv projed.
Corolla ma vyhodu propracovaneho viceprvku vzadu a jeste v rozlozeni hmotnosti / tezisti..
Stejne jako koncern nema odpoved na hybrid HSD. To je take fakt. O to horsi, ze ho supluje dsg a start-stop..
A jako posledni musim uvest citaci z clanku, kterou uz tady hlasam :-) leta a ted to konecne pripustilo acz:
"To Toyotě se hybridní ústrojí za ta léta povedlo skvěle naladit, přepínání mezi elektromotorem a dvoulitrem je prakticky neznatelné, ve městě obě jednotky skvěle spolupracují, a tak si při srovnání s Astrou ST říkáte, že právě tohle je budoucnost."
Ja si to rikam od sveho prvniho svezeni s Lexusem RX400h..
Lepsi nez HSD uz muze byt jen seriovy hybrid Mitsu a Hondy a samozrejme EV..
Jen musim dodat, ze to same bude platit i pro Golf a nejen dieselovy.
PS Nekonkurenceschopny je samozrejme nadsazka, protoze realitu (prodejni) stejne utvari marketing a rozdily v realu nejsou tak vyznamny. A jestli je nejake auto na okresky, tak kazdopadne Civic a Focus (ale s tim jsem jeste nejel). Za me muzu napsat, ze na okreskach se clovek vyborne pobavi i s trivalcovym Civicem.
Nektere palubni pocitace přestavaji pricitat spotrebu pri rychlosti mensi nez treba 10km/h..
Takze podle me "mereni" ve meste probiha takto. :-)
Druha vec je, ze nikdo neporovnava spotrebu v dopravni zacpe, ktere se asi blizi to tve "cukani"..
Ono reagovat extremem na extrém bývá kontraproduktivní. Lepší zůstat nohama na zemi a pak snadno se takové zvelicovani, na ktere chce člověk upozornit, snadněji rozporuje, než když sám člověk přehání do druhe strany.
Já netvrdím že golf je nekoknurence schopný. Jen jsem reagoval na provnavani s corollou a vytahovani nejprodávanějšího auta na svete. Prodeje v tisících:
1-7 2019 : 713 vs 417 ( 58% prodeje corolly )
2018 : 903 vs 730 ( 78 % )
2017 : 924 vs 867 ( 93% )
2016 : 1314 vs 991 ( 75% )
2015 : 1339 vs 1041 ( 77% )
2014 : 1278 vs 960 ( 75% )
Dál už mne to nebaví.
Takže chceš říct, že když jeden rok měl povedenej golf a dostal se na rozdíl 7% ke corolle, jinak měl kolem 3/4 prodejů, že se pretahovali o první místo?
Corolla také v sobě neměla prodeje aurisů, tak jestli neměl golf jettu je úplně stejné.
A ze ja pisem spoustu kravin 🙃 Jazdil si novu corollu? Zjavne nie. Ale vies z obrazka asi ako Topper ze Golf jazdi lepsie(ako som hore napisal mimo GTi a R). Tak ako vies ze sa preda rovnako golfov aj coroll. Vies mozno keby mali zakaznici na vyber tak by si zvolili hybrid pri vw, co vsak nemaju pretoze vw zaspal dobu. Avsak teraz neprecitas nic ine len kolko novych modelov pride ako EV a ako mild hybrid. Bla bla bla. V poslednej dobe co koment to perla.
Měl jsem tě tedy za více objektivního člověka, který neobhajuje vw za každou cenu . Plus minus stejně? https://focus2move.com/…est-selling-car/#…
713tis vs 417tis je stejné? Vždyť to je jen nějakých 58% prodeje corolly.
Kdybys řekl, že má podobné prodeje jako Camry, tak by to bylo blíže pravdě
Camry ma uplne stejnou červenou jako Corolla, která má jedinou červenou a to co jsme měli na blog. Jen může být jeste s černou střechou.
Jinak je to označení Červená karmínová-3U5.
Já bych asi neměl problém s tím, že někdo ten diesel upřednostňuje, ostatně já taky, ale zajímalo by mě , jak probíhá to měření v provozu ve městě...já i se suoeruspornou oktávkou TDI po Praze ve špičce cukam od semaforu k semaforu za 9.4 ...
A to nemluvim o tom, ze VW nema odpoved na hybrid.
Pouze na plug-in hybrid.
A ten nema sanci konkurovat Toyote, Mitsubishi, nebo Honde.
Kdyby se do tohoto testu postavila Corolla 1.8 HSD, tak by se projevila archaicnost a nekonkurenceschopnost dieselu od Opelu naplno.
Stejne jako dieselovyho Golfu..
A nema pravdu? u tobo dieselu staci i 1,5 nebo 1,6 na solidni dynamiku s pohadkovou spotrebou, benzin souhlas. Tyto dve konkretni auta jsou okrajova zalezitost.
Toto priatelu nie je dovod preco si niekto kupi elektromobil...ten si kupuju ludia zvacsa preto ze sa oplati. A oplati sa preto, ze sa niekto rozhodol ho zvyhodnit...napriklad tak ze nezdanuje rovnako CO2 z vyroby elektriny a CO2 z vyroby inych paliv...to ze nastupuju elektromobily je cisto geopoliticke rozhodnutie. Zdaleka nie environmentalne...
Trosku laicky...ale v zasade spravne popisane. Spalovanie metanu...v akej kolvek podpbe je podstatne efektivnejaie ako keho unik do ovzdusia. Problem dieslov v tejto chvili spociva v technologickej komplikovanostk a nahanim sa za jeho ucinostou. Co sposobuje tvprbu pevnych casti aj pri pouziti plynu a zarpven yvpebu NOx bez ohladu na palivo. A tp len opat zdrazuje ich prevadzku...
Testovali kombi proto, že kombi testovat chtěli. Stejný hybrid si v Toyotě můžete dopřát do malého SUV CH-R, případně silnější 2,5litrovou verzi do RAV4. A věřím, že ani Opel testovaný motor nevyvíjel pouze pro Astru.
Takže nehodnoť, jestli je do města nevhodný kombík, o tom článek není. Jde o porovnání pohonů, které bude vycházet stejně v každé kategorii.
Kdybyste s tím hybridem nejen testoval, ale denně jezdil, věděl byste o jeho mnohem závažnější slabině - a to je klasické teplovodní topení. Kvůli němu při chadnějším počasí motor běží i když není potřeba. Hybridu by slušel nějaký tepelný výměník, jako je u elektromobilů.
Ta hlučnost ve skutečnosti není problém - hybrid si obvykle kupuje člověk, který chce jezdit plynule, neagresivně, a ten se do těch nepříjemných otáček dostane jen jednou za čas. Za 4 měsíce, co mám RAV4 jsem ten "vysavač" pocítil jen asi 3x
Barva je hezká, což o to... ale nějak mi přijde, že k tvarům Toyoty až tak nepasuje a že Corolle víc sluší světlé odstíny, třeba na tom zadku mi ta modrá přijde moc tmavá. Třebas i ta bílá perleť je docela pěkná, hlavně si ji nespleteš s UNI bílou. Já bych asi vybral červenou.
Ano + v clanku su dezinformacie:
>> Hybrid je pri rovnakej vybave a vykone lacnejsi ako diesel napriek tomu, ze ma navyse dva elektromotory, riadiacu jedn. a bateriu, vid. Corolla Hybrid ST 90kW Comfort 620.000Kc (aut.prev, aut.klima, LED, adapt.temp. + asistenti) vs. Astra ST CDTI 90kW Elegance (+adapt.temp.) 665.000Kc
>> Diesel 3-valec bude mozne porovnat len s novou Yaris Hybrid, ktora bude mat 3-valec Atkinson.
>> Nova generacia hybridov Toyoty ma porovnatelnu spotrebu na dialnici ako diesle, pretoze do 20% casu ma hybrid na dialnici vypnuty spalovak (do 120km/h) alebo min. spotrebu 1l (nad 120km/h), napr. pri plachteni, brzdeni alebo jazde z kopca. Potvrdzuje to nova spotreba WLTP, napr. Octavia 2.0 TDI 184k (dialnica 5.6-6.1l, mesto 7.1-7.6l, kombi 5.6-6.0l) vs. Corolla Hybrid TS 184k (dialnica 6.0-6.5l, mesto 5.0-5.6l, kombi 5.3-5.6l), Camry Hybrid 218k (dialnica 5.7-5.9l, kombi 5.3-5.6l)
>> Hlucnost hybrida s motorom Dynamic Force 2.0 je minimalizovana, pretoze vysoku tepelnu ucinnost ma v sirokom pasme otacok a otacky pri zrychleni mozu postupne narastat. Vela zavisi aj od odhlucnenia, vid. tiche Lexus hybridy.
>> Full hybridy Toyoty su v meste polo-elektricke auta, priblizne 50-80% casu maju vypnuty spalovak vdaka malej rekuperacnej baterie 1.3kWh NiMh (lahsie sa recykluje ako Li-Ion). Emisie NOx maju 10x nizsie ako norma, nesmrdia na parkoviskach, su spolahlive. Naproti tomu diesel sa do mesta nehodi, vysoke NOx, vyssia spotreba, pomale zahrievanie motora pri kratkych jazdach, problemovy start/stop, atd. Sumarum, z hybrida sa stalo univerzalne auto, diesel sa hodi na dialnice alebo do pracovnych pick-upov.
>> Diesel alebo Hybrid? Podla predbeznych JATO vypoctov (r.2021) musi Toyota zaplatit na emisiach 3% z rocneho zisku, PSA to vyjde na 191%. Navyse, priemer CO2 v EU je 120gr., Toyota predava 50% hybridov a ma priemer 100gr., t.j., az do r.2029 nemusi nic platit, pretoze bude splnovat 15% pokles CO2 voci priemeru v r.2021.
Tak jsem nakoukl do ceníku Astry. Nevím, jestli je to jen přechodné období, ale takovou bídu bych nečekal. Nejsilnější benzín 1,4T, nejsilnější nafta tříválec? A k němu devítistupňový automat? Který génius tu kombinaci vymyslel? Těžká bída :no:
Ja som nepísal o kvalite/lebo aj tá je diskutabilná/ale o autách ako celku.Design,priestor,výkon,grafika infotaimentu,jazdné vlastnosti,materiály,ergonómia atď a tu sa mi zdá koncern o dosť lepší aspoň v tejto kategorii.Mne sa Corolla páči ale za 700 000 kč si viem predstaviť aj iné auto.Opel podla mna čo sa týka designu a teraz po FL aj trojvalcami ide podlľa mna totálne do záhuby.Takže z týchto dvoch je pre mna jasná volba Toyota.Ale kedže si nemusím vyberať len z dvoch tak uplne jasná volba v tomto segmente je Golf.
Protože jde stále o spalování fosilních uhlovodíků, při kterých vzniká CO2 a NOx. O trochu méně než u nafty, ale v řádu procent, nikoliv násobků. Sice je zde ve spalinách méně aromatických uhlovodíků, ale ty u moderních motorů nejsou velký problém.
Nahrazení spalování jednoho fosilního paliva jiným fosilním palivem vpodstatě nic neřeší. To patnáctinásobné daňové zvýhodnění není adekvátní skutečnému ekologickému přínosu.
Když nejezdíte ve městě brzda plyn, tak se ty rozdíly srovnávají.
Hybrid se Vám vyplatí, když hodně brzdíte, nabíjíte baterku bržděním.
Pokud brzdíte méně, tak to dopadne jako na dálnici, kde má menší spotřebu nafta.
No ale ja pisu o Toyote. A hodnoty Toyoty bylo mozne vzdy dosahnout. Narozdil od VW, mozna i ostatnich vyrobcu.
Bohuzel LeonST si kvuli chovani VW mysli, ze 3,8l je nedosazitelna spotreba.
Realita je ale takova, jak pise Mikesus. Bez nabijeni, zadny podvod, zadna mocovina, zadne prekracovani emisi..
Problém byl, že normovaná spotřeba je základ pro kalkulaci emisí CO2 a za emise CO2 se platí pokuty. Teď se rozvířila nějaká debata o pokutách od 1.1.2020 a trošku se zapomíná, že ty pokuty už tu jsou dlouho.
A norma na měření spotřeby byla strašně vágní, takže podle toho co jsem slyšel se běžně přelepovaly spáry páskou, přefukovaly gumy, ředil olej atd. - a protože to norma nezakazovala, tak se to bralo za legální postup.
Podobně jako u emisí - nemyslím, že v tom byl VW sám a že konkurence udávala realističtější čísla... nebo alespoň evropská konkurence (Renault, Opel atd.).
Pak si vzpomínám na takovou pikantní historku, kdy Peugeot dál oficiálně uváděl tyto nerealistické údaje (jakožto "normovaná spotřeba"), ale "dobrovolně" začal pro zákazníky uvádět i údaj zvaný "skutečná spotřeba".
Kdybych se o auta nezajímal, tak by mě to asi mohlo šokovat a mohl bych se cítit podváděný... ale asi jsem si zvykl :-)
Plug-in ma nejaky limit (myslim, ze to je okolo 15% zbyvajici kapacity baterie, ale nevim to presne), kdy zapne benzin. A pak se chova uplne presne jako klasicky hybrid od Toyoty - snazi se drzet nabiti baterie zhruba na te hladine okolo 15%. Chvili pomaha elektrika benzinu, chvili se zase z benzinu dobiji.Nesnazi se ale baterii nabit na vic nez tech nejakych 15%.
Muzes ho k nabijeni donutit - existuje specialni "charge" rezim, kdy se zvysi otacky benzinu a prebytkem energie se zacne dobijet baterka, az do 80% nabiti. Ale nenapada me proc by to nekdo chtel pouzit - mozna pokud mas vybito pred dojezdem do mesta a nutne ve meste potrebujes jet pouze na elektriku. Ja ten mod nikdy nepouzivam.
Tu take neni problem prekonat - jezdit za min ;-) Kdyz budes kazdy nabijet a jezdit do 50km.. Tak budes jezdit mozna za nulu..
Ale to uz je jina vec s plug-in.
Mne slo o to, ze hodnoty Toyoty byly realne (ve smyslu dosazitelne) narozdil od VW. No a pak prislo tohle: https://archiv.ihned.cz/…-nez-pred-aferou
Ja jsem se driv (nevim jak by to bylo ted..) s tdi ani nepriblizil normovane prumerne! spotrebe ani pri snaze o co nejuspornejsi jizdu. Myslim ze VW udaval 3,2 litru. To byl silenej podvod.
Narozdil od Priusu, se kterym jsem se na prvni predvadecce dostal i pod 3 litry..
To samozrejme možné je, ale tiež je potom možné, že HSD jazdí viac v mestách, čo síce jemu znižuje spotrebu, ale GTD by to spotrebu skôr zvýšilo... Otázka tiež je do akej miery spotreby sledujú ľudia, čo to majú ako služobák a spotrebu si neplatia (tj práve tie vysoké nájazdy)...
Je taky možný, že se s těmi GTD jezdí statisticky trošku jinak... že s tím lidi víc lítaj po autobahnech, protože na to se takový motorizace kupujou. Taky statisticky má v Německu Golf jako model po 2-3 letech nájezd 50t, Auris 37t (dle TUV). Myslím, že při normální jízdě by neměl být problém se vejít do 6l/100.
Ale to jen tak pro doplnění diskuse, ne že by mě ten půlitr nějak trápil :-)
Je fakt, že Insi i Mondeo zvládají výborně rozbitý povrch, tam ten létající koberec funguje... a to je to, co já si představím pod "dobrým podvozkem". Ale na rychlé okresky spíš ten Focus (ST)... třeba se dočkáme i testu konečně. A nebo MX-5 apod.
No PHEV by měl pracovat po vybití (ne úplném) jako normální HEV.
Snaží se nabíjet jen aby to bylo efektivní pro spotřebu.
Takže když se vybije z těch 10kWh na 1kWh, tak potom kolem té jedné bude zřejmě oscilovat.
Strategie je daná samozřejmě tím, aby byla využita brzdná energie.
Ale možná ještě podstatnější je, že spalovací motor může běžet v optimálním režimu - s nejvyšší účinností. Tojsou asi nižší otáčky, ale víc plynu. Tzn. i při plynulé jízdě, kdy by klasický auto jelo s neefektivně využitým motorem např. při 70km/h, tak hybrid přidá víc, přebytek energie narve do baterky a pak motor úplně odpojí.
https://global.honda/innovation/technology/automobile/hybrid/i-MMD-picturebook.html
Honda to má znázorněno kapičkami paliva..
Jde mi právě o to, když PHEV vybiju - jestli pojede jen jako atmo, nebo dál jako např. Jirkova Corolla - takže jestlli tě chápu dobře, po vybití by měl makat stejně jako HEV - snažit se nabíjet.
No PHEV (u Toyoty jen Prius plug-in a brzy RAV4 plug-in) se více blíží elektromobilu a měl by být za tímto účelem používán.
Většinou jsou e-motory o něco výkonnější a auto je více koncipováno jako elektromobil (viz také Jirka a výměník tepla).
Úplně jiná je určitě strategie řízení energie v baterii, která je u PHEV zhruba o řád jinde (PHEV 10kWh vs HEV 1kWh).
Hlavní mýlka LeonST je, že HEV (tato Corolla a současná RAV4) po vybití baterie pojede za víc.
HEV baterii nevybíjí, ale snaží se jí držet někde uprostřed, podle aktuální situace. Hlavním cílem je u HEV, aby pobral energii z brzdění (tudíž nemůže být baterka plná..) a zároveň aby mohl elektrický pohon pomáhat s akcelerací, takže by se neměla nikdy zcela vybít. A hlavně funguje jako dokonalý start-stop s rozjezdem jen na elektřinu.
Jeho spotřeba 3,8l je normovaná a pořád. Narozdíl od PHEV, kde je ''odečteno'' od spotřeby nabití (jízda na baterku) a tudíž na delší trasy než 100km tato spotřeba neplatí (v případě nedobíjení).
PHEV, který se chová typicky (po nabití ze zásuvky) jako elektromobil a po vybití baterie, dejme tomu na 1kWh se teprve chová jako HEV.
Samozřejmě PHEV má více možností (jet od začátku jako HEV i s plnou baterkou atd.).
Tam jezdím jen hybridem, je to příjemná cesta, Z prahy do CL za 4.4, zpět za 4.2 s corollou 2.0HSD. Hodně to zvedá dálnice, kde prostě na vyšší rychlosti má nafta stále výhodu.
Hybrid dokáže jet při plynulé a jízdě mimo dálnici hodně úsporně, ale pak když chceš rychle, naopak letí spotřeba nahoru.
Dám příklad, Praha-Vary-Kraslice jezdím standardně za 4.5 a zpět za 3.8 při průměrné rychlosti nejčastěji kolem 72 km/h. Ovšem když pospíchám, nejedu s kolonami ( kdo zná, ví jak to vypadá ve všední den ), průměrnou rychlost dokái dostat na 85 km/h, ovšem se spotřebou 7 litrů. Případně dálnice při 160 a maximální akceleraci po uhnutí kamionu z levého pruhu se spotřeba drží kolem 8 litrů. Naopak 130 je kolem 5,5 podle reliéfu a Praha Brno a zpět mám za 4,9 na adaptivní tempomat s nastavenými 130.
Jo, z ČL jezdím na Boleslav často, není to z kopce, ale není to členité s dobrou silnicí a málo vesnic, takže to podle mě dělá plynulá jízda. 3.2 litru zní fakt neuvěřitelně s 1.6 TDI jsem to jednou stlačil na 3,7, ale to už bylo fakt šimrání. Též hybrid?
Ale jo, jistě pro případy, které zmiňuješ je hybrid určitá alternativa, jenže málokdo jezdí jenom po městě a ještě u toho přemýšlí, jak správně brzdit, aby si nevybil baterku. Je jasný, že na to abych odvezl děti do školy a zajel na nákup nepotřebuju 2.0 TDI a 184 koní, ani jsem to nikde nepsal, proto jen opakuju, že proti TDI tě to limituje (omezuje). Nehledě na to, že nová TDI EVO se díky upravám chlazení budou podstatně rychleji ohřívat, mají úpravy na turbu, takže více výkonu, méně paliva.
Neustále mi podsouváš dieselfetiš a já přitom chtěl Cupru s 2.0 TSI 221 kW, kde se o nějaké úspornosti nedá mluvit.
Mimochodem, ta Octa RS pojede za 5 litrů nafty v reálu bez větších problémů, ale u toho hybridu tomu nevěřím, momentem vybití baterie tam poteče benzín proudem, takže vytahovat 3,8 litrů je trochu nefér, protože při následujících 100 km to bude za devět. Proč asi taxikáři jezdí na naftu nebo plyn.
K SUV nemám nic, je to stále dokola, ano elektromotor tomu dá "křídla", ale velmi omezeně. BiTDI pojede jako z praku neustále viz správná Karlova poznámka.
Odkud do MB? Posledně, když jsem jel z České Lípy do MB, byl jsem dost překvapen ze spotřeby. S Corollou to bylo za 3.2. Je to docela z kopce. S dieselem jsem tam nikdy nebyl, nemůžu srovnat. Nakonec Lípa - > Praha to bylo za 4.2 s hybridem.
Takže město beres MB? Vždyť to je jen pár semaforu jinak spíš režim okresek.
Co jezdis za město za 6.5? Spotřeba podle PP nebo reálná? Sestra má také leona ST a tomu PP po přepočítání dle tankování se nedá věřit. Ukazuje o 0.8 až litr méně než v reálu
Muzes uvest nejake porovnani casu, ktere zminujes?
Asi krome toho na 200 :-)
Hlavni vyhodu TDI vidim v maximalni rychlosti a (tedy) jak jsem psal vys v dalnicnich presunech.
Hlavni nevyhodu naopak mesto. Podle me pro cloveka co bydli ve vetsim meste, opet pokud nejezdi dalnice.., prevazuji nevyhody u TDI.
Sorry, ze ti borim tvuj svet. Ale ty si to stejne vzit nenechas. Diesel forever ;-)
Pomíjím všechna popíchnutí, ať už můj příspěvek má nebo nemá punc zaujatosti, nesprávnou délku a neobjektivní argumentaci, volba nicku atd. :-)
Ale toho Favorita si beru osobně :'-( , protože máme ve firmě A8L s dvanáctiválcovým atmo zázrakem, tolik lidí si auto za 3,5 mega nazakočíruje (já nejsem tím vozem nijak nadšený).
Nejvíc jsem si "užil" s Octavií 1.8 20V, což teda byl prožranej a línej motor patřící už historii. A i v naftě bez turba jsem strávil s 1.9 SDI cca 120 tis. km, dokonce jsem s tím dojel 900 km do Itálie a pak zpět a to hned dvakrát, že to bylo únavné, netřeba dodávat
Opravuji tedy, šlo to shrnout takto: Postavíme-li proti hybridu od Toyoty výkonově srovnatelný turbodiesel nižší střední třídy - moje zkušenost - (např. Golf Variant GTD, Leon ST Xcellence 2.0 TDI 135 kW CR, Octavii RS kombi), ne ten křáp od Oplu, bude s výjimkou přesunů po městě (spíše kratších) lepším a univerzálnějším vozem z hlediska použité pohonné jednotky, dynamicky rychlejší v absolutním zrychlení (např. 0-100, 80-120, 120-200 ) i max. rychlosti (230) a také zachování dynamiky ve vysokém zatížení (tzn. kopce a posádka s bagáží s puštěnou klimou atd.). A protože turbodiesel není příliš náchylný na styl jízdy, v momentě, kdy se tomu začne tzv. "šlapat na krk", nůžky se rozevřou velice rychle i na okrsce, protože jakmile hybridu dojde šťáva, kouzlo je pryč a je to jen stokrát překonané líné atmo s velkou hmotností.
U toyoty pro soukromého zákazníka jsou maximálně slevy kolem 50tis v rámci víkendových akcí, případně sada kol zdarma. Jinak toho moc nedávají dolů.
Pro firmy je to pak úplně jiný přístup.
Promin, ale citim z toho silnou obhajobu vlastni garaze :-)
No tvuj nick ti zrejme nic jineho neumoznuje..
Ty jsi napsal absurdni vec, ze TDI je ve vsem lepsi. A nejsi ochoten uznat, ze minimalne ve trech oblastech je horsi.. Misto toho napises prispevek tak dlouhy, ze prekrocil maximalni delku :-)
Takze okomentuji snad jen rev atmosferickeho motoru - ty sam diesel (ktery se muze vytocit ke 4000..) skoro neslysis, ale atmosfera rve? TSI je tissi nez diesel. Ale ta atmosfera..
Mozna by ses mel oprostit od toho, ze tva vzpominka na atmosfericky motor je spjata se Skodou Favorit :-D
Opet klise o hybridech, jak je neprijemne, ze motor se v pripade potreby vykonu pohybuje v vyssim spektru otacek.
Problem je, ze takovato jizda tvori u spousty lidi pri testovani, kdy to chteji "poradne" vyzkouset 50% casu. Ale v realu potom tak jedno procento..
A dalsim vysledkem "testovani" hybridu je, ze to nejede. Sice to ma casy mnohem lepsi nez diesel, ale prave tim komfortem a linearnim tahem to odbornikum na tah vocpoda neprijde :-)
Ja ti Leona neberu. Jestli jezdis hodne dalnice.. Jen prosim te nepis, ze je nejlepsi na svete ;-)
Ak je GTi tiez golf da sa kupit ako combi, aby to bolo porovnatelne s testovanou corollou? Toyota sa hrnula do hybridnych aut lebo bola nucena? Ved hybrid je podla mna super. Mas automat, jazdis za menej, servis ta stoji menej, vzduch v meste je cistejsi. Co vlastne proti nemu mas? Mam pocit ze nato vw kaslal preto nemaju ine ako benzinove a dieslove auta. Ano mam rad mazdy aj teslu ako znacku a taktiez mam rad bmw, volvo, ferrari, suzuki atd. A ano niesom fanusik koncernu lebo su nenazraty a za ich ceny sa da zohnat lepsie auto. A co som pre teba(majitela skodovky) je mi jedno.
Souhlasim, ze CNG ma vyhody pro město, ale ve vetsich mestech jsou temer vsude podzemni garáže. Tedy režim provozu kde má výhodu není vhodný pro používání toho pohonu z hlediska uživatele. Tedy musi se parkovat na jiz preplnenych parkovistich la z toho mi vyplývá, že primárně auto do velkého města to není. Pak zvyšování daňové zátěže je na místě.
Ale jo, pokud mi do toho ideálu nezačne zatahovat automaty pro lenochy a laskání s pákou ruční brzdy před vyjetím :-) , tak na tom něco je. 1.4 - 1.6 turbo v benzínu bývá obvykle poměrně zdařilý kompromis mezi dynamikou, spotřebou a kultivovaností. U kompaktního kombíku. U supermini s hmotností pod tunu je to pak ještě o něco lepší. Když už jsme teda u té sebechvály. :D
Pre niekoho je dolezitejsi infotainment pre niekoho jazdne vlastnosti a tie ma corrola oproti golfu urcite lepsie. Golf je len presuvadlo z bodu A do bodu B. Ziadna emocia, nedajboze zabava(mimo gti a R). Motoricky tiez golf nema odpoved na vynikajuce hybridy od toyoty pretoze akosi zaspal dobu, ako elektricku tak hybridu.
No červená je top, přesně ta metalíza kterou jsme měli skoro před rokem jako předváděcí ;) Ta je za mne top. Dobře vypadá i obyč červená s černou střechou.
Máš pravdu, moja chyba, Ako vyzerá to tak, že tieto dva motory sa budú nachádzať výhradne vo faceliftovanej astre - celkom bizár, asi by ma to od kúpy odradilo...
Tak přiznám se, má otázka byla lehce návodná. Ano, odpověď měla směřovati k benzínovému čtyřválci - naštěstí se jich ještě několikero v různých automobilech nachází ;-)
On ale ten hybrid nema na dalnici o tolik vetsi spotrebu, meri-li se ve spravnych jednotkach.
Problem porovnavani spotreby benzinu a nafty je, ze nafta je hustsi a tim padem ma i vyssi energetickou hustotu.Spotreba 7l benzinu odpovida cca 6,2l nafty co se tyka objemu energie. Pro zajimavost, vahove je to 5,1kg benzinu vs 5,2kg nafty - na jednotku hmotnosti je totiz vyhrevnost podobna.
Bohuzel se tekuta paliva nesmyslne dani na objem a tim padem je nafta zvyhodnovana co se tyka nakladu...
Jojo, přečetl jsem a Ozzymu dík za pěkné srovnání, je fajn, že to někdo takhle vyzkouší a podělí se. Srovnávat ty dva Fordy OK - překvapivě ten hybrid drží krok, jenže ...
...Leon a Golf mají s 2.0 TDI pod 1,4 t, tedy o 300 kg méně a méně i než ten hybrid a to je setsakra znát, protože máš podobný výkon bez tří narostlých chlapů v autě.
Navíc 4x4 a ještě automat znamená větší hmotnost a nižší výkon proti stejné předokolce, jsem si jist, že Mondeo s předním náhonem by při nižší spotřebě jelo rychleji (možná ne v absolutním zrychlení, ale průměrně) a ten hybrid smázlo.
Bez diskuze bude Mondeo pohodlnější, ale opravdu je rozdíl v komfortu tak zásadní jako bude ve ceně, spotřebě paliva a hbitosti? Neumím úplně posoudit, kolega má úplně nový Superb 2.0 TDI L&K 140 kW. Nepřijde mi vůbec pohodlnější ani tišší než Golf nebo Leon, je pouze prostornější a v detailu propracovanější. Navíc 4x4 s automatem, takže nuda a mamut, co potřebuje k rozhýbání mnohem víc paliva.
S 2.0 TDI 135 kW (přední náhon) a manuálem jezdím dlouhodobě za 5,2 litru, město do 6,5 litru a že zrovna nepatřím k lehkonohým řidičům. Když chci, bez trápení se dostanu na hodnoty 4,5-5,0 litru kombinované spotřeby. Jakmile se motor ohřeje, jede vzorně v jakémkoli režimu, navíc zrovna Leon se součinitelem odporu vzduchu 0,26 umí fakt super plachtit.
Hluk? Kritici tvrdí, že dvoulitr TDI VW je hlučnější než konkurence, mně přijdou ty CR motory velmi podobné bez zásadních rozdílů napříč značkami, ale jezdím především koncernová auta. Ano proti TSI a jiným přeplněnovým benzínům nezanedbatelně hlučnější. Proti řevu atmosférického motoru v otáčkách je to ale vlastně kultivovaný pohon s tím rozdílem, že každým sešlápnutím plynu cítíš ten krouťák od spodu, netrápí se v přechodových režimech, rychle se roztáčí a hezky lineárně táhne až na hranici 200 km/hod a taky jede i s větším zatížením bez znatelné ztráty dynamiky a nepotřebuješ 4 tis. otáček, aby se něco začalo dít.
Já se ale vážně nesnažím dokazovat, že je Golf 1,2tsi super zábavný auto s nejlepším podvozkem.
Vím, že v testu proti mazde3 ho i tady na ACZ strhali za jizdu, ale pak se něco změří a náhle zvládl zatáčku rychleji. Přesto mám za zábavnější mazdu, civic, focus než už zaměřením jinou corollu (nebo i toho Golfa v levných specifikacích)
Ve srovnání s trivalcovou naftou bude vypadat dobře leccos (nic proti corolle). Focus a civic - proč ne, ti to mají v popisu práce. Hybridy, ev - pro tebe jediné správné, pro mě prostě jen alternativa. Tu lepší, tu horší. My dva se ničeho moc nedoberem.
Na hodnocení podvozku bys potřeboval něco jinýho než slalom na letištní ploše, ten ti o podvozku moc neřekne. Spíš okruh... a nebo ještě líp rozbitou RZtu po okreskách.
Ty sice netvrdíš, že je nekonkurenceschopný, ale já jsem přesně na to reagoval. Dál bych to nechal být, kdy se Jetta odklonila od Golfu hledat nehodlám, uznávám, že Corolla je jasně nejprodávanější.
Za prvé jsem nikde nepsal, že Golf jezdí líp. Jen se vysmívám tvým hloupým hejtům. Golf GTI není Golf?
S prodeji jsem se sekl, není zdaleka nejprodávanější, ale pořád jedno z nejprodávanějších.
Do hybridů se VW (a nejen on) hrne zejména proto, že je k tomu nucen, ne proto, že po tom touží zákazníci.
Pro mě seš šašek, co když vidí "Tesla, Mazda" tak slintá, a když "Škoda, Volkswagen" tak dostává tiky a do očí se mu hrne krev.
Rok dva jsem to pořadí nesledoval. Jetta bývala jinou karosářskou verzí Golfa, koukám, že už není, takže máš pravdu. Ještě poměrně nedávno se Golf a Corolla o první místo +- přetahovali.
Pořád je to dost vysoké číslo na tvrzení, že jsou nekonkurenceschopné.
Jsem rodilý brňák. A Brno, coby druhé největší město v ČR, nemá nijak zásadní počet podzemních garáží. Resp. je jich vzhledem k počtu parkovacích míst naprosté minimum. Měl jsem pár aut na LPG a vynecháme-li nové bytové domy, pak mé omezení bylo téměř nulové. I parkovací domy mají kromě jednoho.dvou podzemních pater dalších pět nadzemních. Pokud bydlím v bytovém domě s podzemní garáží, pak samozřejmě koupě auta s tímto pohonem není na místě. Takže - v Praze je to možná jiné, ale Praha není celá ČR.
"Golf je len presuvadlo z bodu A do bodu B. Ziadna emocia, nedajboze zabava" - a oproti tomu Corolla stavěná jako auto pro zábavu? Fakt?
Že nemá odpověď na GTI byla reakce na tvoje "A to nemluvim o tom, ze VW nema odpoved na hybrid." - a proč by ji musel mít? Protože donvitové a mathewové mají pocit, že je to nadřazený pohon? Evropští zákazníci si to zatím většinově evidentně nemyslí, stejně jako to, že je naftový Golf zoufale zastaralý a nekonkurenceschopný. Je to nejprodávanější auto v Evropě a +- i na světě.
Ještě jednou - přestaňme si poměřovat šulínky. Nabídka pohonů je pestrá a každý má silné a slabé stránky. To, že ty něco považuješ za archaické neznamená, že je to fakt. O haterovi mathew ani nemluvě.
Nová Corolla je zábavným autem na okresky?
Mě jsou nové Toyotí hybridy sympatické, pokud se mi trefí do vkusu auto klidně bych do 2,5h šel. Ale nepoměřujme si šulínky. Toyota má hybridy a nemá zase odpovědi na silné koncernové benzíny a nafty.
O tom jestli by opel měl nebo neměl šanci mi nepiš, podle mě je ta Astra žebrák a to srovnání mám za mírně řečeno nedokonalé a ne moc vhodné. V tom se shodneme.
Toyota tam vymenik dava, ale jen do PHEV verze. U klasickeho hybridu by to asi moc nepomohlo, protoze by to stejne pomerne rychle vybilo baterku a benzin by stejne musel nastartovat. Asi o neco mene, nez teplovodni topeni, ale za to zvyseni ceny auta by to asi nestalo.
Mně to srovnání přijde hodně nepovedené. Srovnávat domrvený naftový tříválec s nesmyslně zpřevodovaným automatem s atmosférickým motorem, který si pomahá elektromotorkem nemá smysl, oboje zbytečně limituje nevýhodami. Dejme koncernový 2.0 TDI 135 kW/380 Nm v Golfu nebo Leonu a asi nebude moc co řešit, ten turbodiesel bude mít navrch ve všem. Octavii bych vynechal, je nesmyslně tvrdá, hnusná a předražená.
A tak keď tam zvládli dať 1,2PureTech, tak by tam asi zvládli dať aj 1,5HDI a myslím, že by to bolo lacnejšie ako vyvýjať 1,5CDTI, asi si proste niekto dobre vnútri koncernu zaloboval, alebo boh vie, možno bud enaftové motory odteraz pre PSA vyvýjať opel?
To je síce pekné, ale aby som v tom SUV dosiahol podobnú pozdĺžnu priestornosť, ako v kombíku, tak bude rovnako dlhé a širšie čo jeho praktickosti v meste nepomôže. No ten komík vozím aj za mesto, kde už nad SUV jasne dominuje. Takže by som to asi mal riešiť tretím autom do rodiny, ale po tom moc netúžim.
Uvažuj trochu - 3 válce - o 1/3 nižší výrobní náklady. Možná ne o 1/3 ale určitě nižší.
A pak, ideální objem válce u dieselu je 0,5 litru.
0,5 x 3 = 1,5
Když máš 4-válec 1,5, už to není ideální, ale zase to má jiné výhody.
Dokonce je to i servisně výhodné pro uživatele, platí o 1/4 nižší servis, pokud by se něco stalo se vstřikovači. Jakož jsou momentálně velice robustní, poruch je málo.