Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - verizon
Tavares uraduje
| 29. 11. 2019 08:35
Vie niekto, ako je to s odhlucnovacou sadou u Astry? Uz ju v cenniku nevidim. Alebo davaju uz standardne akusticke skla do kazdej verzie?
Brzda Plyn
| 29. 11. 2019 08:35
Když nejezdíte ve městě brzda plyn, tak se ty rozdíly srovnávají.
Hybrid se Vám vyplatí, když hodně brzdíte, nabíjíte baterku bržděním.
Pokud brzdíte méně, tak to dopadne jako na dálnici, kde má menší spotřebu nafta.
Re: Brzda Plyn
| 29. 11. 2019 08:58
Ach jaj... Zase tie kecy...
1. Ak v meste nemusíš brzdiť, tak nevieš čo je poriadne mesto kde máš kažých pár metrov semafor, alebo sa posúvaš v kolóne.
2. Hybridy sa spaľovací motor snažia využívať efektívne - to znamená, že ak by mal bežať na nezmyselne nízku záťaž, ktorá je neefektívna, radšej záťaž zvýši a prebytok energie posiela do bateriek. Keď takto nabije baterky motor vypne a ide na elektriku.
Re: Re: Brzda Plyn
| 30. 11. 2019 22:01
Ano + v clanku su dezinformacie:
>> Hybrid je pri rovnakej vybave a vykone lacnejsi ako diesel napriek tomu, ze ma navyse dva elektromotory, riadiacu jedn. a bateriu, vid. Corolla Hybrid ST 90kW Comfort 620.000Kc (aut.prev, aut.klima, LED, adapt.temp. + asistenti) vs. Astra ST CDTI 90kW Elegance (+adapt.temp.) 665.000Kc
>> Diesel 3-valec bude mozne porovnat len s novou Yaris Hybrid, ktora bude mat 3-valec Atkinson.
>> Nova generacia hybridov Toyoty ma porovnatelnu spotrebu na dialnici ako diesle, pretoze do 20% casu ma hybrid na dialnici vypnuty spalovak (do 120km/h) alebo min. spotrebu 1l (nad 120km/h), napr. pri plachteni, brzdeni alebo jazde z kopca. Potvrdzuje to nova spotreba WLTP, napr. Octavia 2.0 TDI 184k (dialnica 5.6-6.1l, mesto 7.1-7.6l, kombi 5.6-6.0l) vs. Corolla Hybrid TS 184k (dialnica 6.0-6.5l, mesto 5.0-5.6l, kombi 5.3-5.6l), Camry Hybrid 218k (dialnica 5.7-5.9l, kombi 5.3-5.6l)
>> Hlucnost hybrida s motorom Dynamic Force 2.0 je minimalizovana, pretoze vysoku tepelnu ucinnost ma v sirokom pasme otacok a otacky pri zrychleni mozu postupne narastat. Vela zavisi aj od odhlucnenia, vid. tiche Lexus hybridy.
>> Full hybridy Toyoty su v meste polo-elektricke auta, priblizne 50-80% casu maju vypnuty spalovak vdaka malej rekuperacnej baterie 1.3kWh NiMh (lahsie sa recykluje ako Li-Ion). Emisie NOx maju 10x nizsie ako norma, nesmrdia na parkoviskach, su spolahlive. Naproti tomu diesel sa do mesta nehodi, vysoke NOx, vyssia spotreba, pomale zahrievanie motora pri kratkych jazdach, problemovy start/stop, atd. Sumarum, z hybrida sa stalo univerzalne auto, diesel sa hodi na dialnice alebo do pracovnych pick-upov.
>> Diesel alebo Hybrid? Podla predbeznych JATO vypoctov (r.2021) musi Toyota zaplatit na emisiach 3% z rocneho zisku, PSA to vyjde na 191%. Navyse, priemer CO2 v EU je 120gr., Toyota predava 50% hybridov a ma priemer 100gr., t.j., az do r.2029 nemusi nic platit, pretoze bude splnovat 15% pokles CO2 voci priemeru v r.2021.
Avatar - Zetti
Re: Brzda Plyn
| 29. 11. 2019 08:59
"Hybrid se Vám vyplatí, když hodně brzdíte, nabíjíte baterku bržděním"

To jako vazne? Hodne brzdi a pak se hybrid vyplati :-O

Tady mi to nikdy neprestane bavit.
Re: Brzda Plyn
| 29. 11. 2019 10:33
je vidět, že jste v moderním hyridu nikdy nejel, a šíříte jen dojmologii
Avatar - Mikesus
Re: Brzda Plyn
| 29. 11. 2019 11:33
No lol. naopak pro hybrid je důležitá plynulost stejně jako pro diesel.
A nebrzdit ve městě, tvl v jakém městě jezdíš? nějaká vesnice o 50 obyvatelích?
Vzhlad
| 29. 11. 2019 08:46
Fotky su ku corolle milostive a maskuju patvary, ktore mi na zivo dost vadia. Hlavne HB je na tom dost zle. Sam som zvedavy, ako sa budem pozerat na dizajn o rok, dva.
Avatar - Emel
Re: Vzhlad
| 29. 11. 2019 08:56
Otázka názoru... Corolla se mi v hezké barvě líbí, vypadá moderně a není to žádný úlet. To ten zadek u Astry mi vadí víc.
Re: Re: Vzhlad
| 29. 11. 2019 09:45
Kombi sa oplu nepodarilo, toyota sa mi paci na fotkach, v reale uz menej. Ale na pomery toyoty stale velmi dobre
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Vzhlad
| 29. 11. 2019 10:45
Nemám problém ani v reálu. A tyhle kola jsou taky moc pěkný. Naopak testová konfigurace Astry je bída.

Toyota se designem hrozně zvedla - hlavně teda Corolla a CHR, Ravka mi nesedí a Camry taky úplně ne.
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Vzhlad
| 29. 11. 2019 10:51
Astra je bída, protože má černá kola :D Jen to řekni... :D

Mne to zas tak nevadí, ale třeba interiér Astry mi příjde hodně slušný.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Vzhlad
| 29. 11. 2019 11:29
Jo, interiér je super, obzvlášť v téhle nabušené verzi za 830t - AGR sedačky s alcantarou, hezký volant i středový panel, citlivě zakomponovaná obrazovka, přiměřené množství čudlíků a odkládacích prostor (pokud si dobře vzpomínám, chybí schránka na brýle).

Podobně jako u Insi nejsem nijak nadšenej z budíků... a překlady jsou tady ještě před aktualizací, takže zbývající hladina a průměrná úspora paliva a tak (v Insi už to mám dobře).
Avatar - woody-alien
Re: Re: Re: Re: Re: Vzhlad
| 29. 11. 2019 13:08
Interiér Astry je...příjemný. Exteriér kombíka...ehm, bílá barva, černá kola...no a ta protažená horní linka oken, která mě neustále nutí přemýšlet, jestli se mi za jízdy neodklopí celá střecha...fakt mi to připadá jak hard top na pick-upu. :D

Ale čert vem linku....vedle v diskuzi se omdlívá nad Octávkou za mega, mně teda přijde ještě absurdnější 830t za naftovej tříválec. Z těch dvou v testu bych tedy bral každopádně Corollu.
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzhlad
| 29. 11. 2019 14:26
To i já... a klidně v té barvě :)
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzhlad
| 29. 11. 2019 14:43
Barva je hezká, což o to... ale nějak mi přijde, že k tvarům Toyoty až tak nepasuje a že Corolle víc sluší světlé odstíny, třeba na tom zadku mi ta modrá přijde moc tmavá. Třebas i ta bílá perleť je docela pěkná, hlavně si ji nespleteš s UNI bílou. Já bych asi vybral červenou.
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzhlad
| 29. 11. 2019 20:20
No červená je top, přesně ta metalíza kterou jsme měli skoro před rokem jako předváděcí ;) Ta je za mne top. Dobře vypadá i obyč červená s černou střechou.
Avatar - Mikesus
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzhlad
| 29. 11. 2019 22:58
Corolla ma jen jednu cervenou :D
Avatar - woody-alien
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzhlad
| 30. 11. 2019 04:55
:D Tak už asi byla vyšisovaná. Ale pořád vypadá dobře. :-[]
Jinak máš samozřejmě pravdu.
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzhlad
| 30. 11. 2019 09:50
To co jsme měli půjčené je červená (jak tomu říkají nevím) a pak ještě jezdí nemetalicka červená. Viděl jsem to i na Camry
Avatar - Mikesus
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzhlad
| 30. 11. 2019 10:15
Camry ma uplne stejnou červenou jako Corolla, která má jedinou červenou a to co jsme měli na blog. Jen může být jeste s černou střechou.
Jinak je to označení Červená karmínová-3U5.
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzhlad
| 30. 11. 2019 10:54
Hmm koukam, tak ta naše testovací vypadala líp, než některý jiný :D
Avatar - Mikesus
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzhlad
| 30. 11. 2019 11:37
Nezapomeň, že my měli nejvyšší výbavu, chromove listy, projektorovane led světla, zatmavena okna.
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Vzhlad
| 29. 11. 2019 11:04
Stretávam jednu Corrolu kombi v červenej metalíze kombinovanej s čiernou strechou a stĺpikmi a na 18kach a vyzerá to výborne, z môjho pohľadu najkrajšia Toyota za posledné desaťročie.
Kdežto Astra, ktorá sa mi na začiatku páčila, vizuálne dosť zostarla, Opel ani nevyužil facelift na vylepšenie a nechal to tak, takže Astra najmä v kombíku pôsobí nudne, opozerane a nemoderne. A tiež si ma Opel nezískal technickými zmenami pri facelifte, stávka na trojvalce a vypustenie čohokoľvek silnejšieho je fail, aj táto testovaná kombinácia ukazuje, že počet stupňov v prevodovke nevykompenzuje počet valcov v motore (ono kombinácia 3-valca a 9-st. prevodovky je sama osebe komická, naviac ako sa píše v teste nefunguje).
Takže ako človek, ktorý tiahne skôr k nemeckým než japonským značkám hovorím, že tu jednoznačne Corollu.
Avatar - wakantanka
Re: Vzhlad
| 29. 11. 2019 13:36
popravde corollu HB som naživo ešte nestretol, ale čo stretávam kombíky či sedany tak nemám problém. Povedal by som, že kombi je nadmieru vydarené.
Nerozumim Opelu
| 29. 11. 2019 09:05
Tak PSA má celkom nový 1,5eHDI 96kW splňujúci normy a v Opli vyvinú 1,5CDTI trojvalec 90kW korý asi okrem vyššieho hluku a vibrácií neponúka nič nové. Ako tomuto rozhodnutiu nerozumiem.... Keby mi ot niekto vedel vysveliť tak sem s tým :D.
Avatar - Emel
Re: Nerozumim Opelu
| 29. 11. 2019 09:07
Vývoj asi začal před převzetím Opelu. Navíc tu jsou výrobní kapacity. A pak možná i nějaké "vnitrokoncernové tlaky".
Re: Re: Nerozumim Opelu
| 29. 11. 2019 09:10
Ako hej asi to tak bolo, ale tohoto projektu by podľa mňa škoda nebola, keby ho zarezali a začali vyvýjať niečo zmysluplné :D.
Avatar - WinDiesel
Re: Re: Re: Nerozumim Opelu
| 29. 11. 2019 10:36
Uvažuj trochu - 3 válce - o 1/3 nižší výrobní náklady. Možná ne o 1/3 ale určitě nižší.
A pak, ideální objem válce u dieselu je 0,5 litru.
0,5 x 3 = 1,5
Když máš 4-válec 1,5, už to není ideální, ale zase to má jiné výhody.
Dokonce je to i servisně výhodné pro uživatele, platí o 1/4 nižší servis, pokud by se něco stalo se vstřikovači. Jakož jsou momentálně velice robustní, poruch je málo.
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Nerozumim Opelu
| 29. 11. 2019 11:07
Tak to je výhra. Raz za 5 rokov ušetrím 20 eur za jeden vstrekovač, ale budem 5 rokov počúvať rachotiaci trojvalec. To sa oplatí. :D :-[]
Avatar - verizon
Re: Re: Re: Re: Re: Nerozumim Opelu
| 29. 11. 2019 11:36
neviem, ci vstrekovac stoji 20€ a evidentne niekomu nevadia rachotiace motory :-)
Re: Re: Re: Re: Nerozumim Opelu
| 29. 11. 2019 15:53
Čítam ten test znova a znova, ale nejakú užívateľskú výhodu R3 som tam nenašiel. Spotreba, dynamika a kultúra chodu nič extra
Re: Re: Nerozumim Opelu
| 29. 11. 2019 13:44
Vývoj začal skôr. Ale hlavne prehodiť motor nie je také jednoduché, elektronika je prepojená a všetko zo všetkým súvisí. Zober ako príklad Supru. Myslíš, že by v Toyote použili ovládače od BMW keby ich mohli lacno nahradiť? To isté v Astre zmien by bolo na facelift príliš veľa a nemuselo by sa to zaplatiť.
Re: Re: Re: Nerozumim Opelu
| 29. 11. 2019 14:37
A tak keď tam zvládli dať 1,2PureTech, tak by tam asi zvládli dať aj 1,5HDI a myslím, že by to bolo lacnejšie ako vyvýjať 1,5CDTI, asi si proste niekto dobre vnútri koncernu zaloboval, alebo boh vie, možno bud enaftové motory odteraz pre PSA vyvýjať opel?
Re: Re: Re: Re: Nerozumim Opelu
| 29. 11. 2019 15:42
Tá 1,2 nie je Puretech je to vlastná tvorba Oplu. Astra má aj 1,4 trojvalec odvodený od vlastnej 1,2 predlžením zdvihu.
Re: Re: Re: Re: Re: Nerozumim Opelu
| 29. 11. 2019 15:55
Máš pravdu, moja chyba, Ako vyzerá to tak, že tieto dva motory sa budú nachádzať výhradne vo faceliftovanej astre - celkom bizár, asi by ma to od kúpy odradilo...
Corolla vs Astra
| 29. 11. 2019 09:08
Za 700 000 Kč radšej Leon FR ST ,Golf Variant Highline alebo Octavia Combi.Sa čudujú v Opli aj v Toyote /v Europe/ že majú voči konkurencii slabé predaje.Hm.Ináč ta Corolla je pekná ale strašne nízka a aj vzadu na to že je to combi je strašne málo miesta.Teraz začnú antikoncernový mínuskovať.Do toho :D
Avatar - Ozzman
Re: Corolla vs Astra
| 29. 11. 2019 09:37
V nové Oktávii (4.) jsem neseděl, ale Corolla je právě dost prostorná i vzadu, nemám to přeměřeno, ale jestli je v O3 o pár mm více místa na nohy, tak je to tak jediné, do obou aut se s 188cm posadím za sebe pohodlně.

Jediný mínus té Corolly je ta hlučnost při vyšších rychlostech (což zrovna O3 je na tom minimálně stejně a ještě se ti odvděčí tupou ránou od zadních kol při nejaké větší nerovnosti).
Avatar - Emel
Re: Re: Corolla vs Astra
| 29. 11. 2019 09:40
No ne, tak v Octavii 3 je vzadu o hodně víc místa než v Corolle, Corolla je dost slim-fit. Ne že by to vadilo, vejdu se, ale hlavně v té verzi s panoramou je to hodně natěsno.
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Corolla vs Astra
| 29. 11. 2019 09:46
Měl jsem přímé srovnání a nepřišlo mi to o tolik, jak říkám, posadil jsem se a ty víš, že nejsem zrovna malého vzrůstu :D Možná v O3 máš méně stísněný pocit. Tenkrát, kdyz jsme to srovnávali, tak to byla verze bez panoramy, ostatně byl tu o ní i blog.
Re: Re: Re: Corolla vs Astra
| 29. 11. 2019 10:04
Jo panorama v Corolle dosť uberá na mieste nad hlavou - ja som sa skoro dotýkal hlavou aj vpredu. so sedačkou úplne dole. Vo verzii bez panorámy, so mnemal problém.
Re: Corolla vs Astra
| 29. 11. 2019 10:21
A ktore tebou spominanych aut poskytne rovnako kvalitny a dlhodobo spolahlivy motor a prevodovku ako toyota s corollou? Kde je so spolahlivostou toyota a kde vw group? Tak ale co cakat od cloveka co jazdi golfom. Mne sa corolla velmi pozdava. Do vyberu by som zahrnul aj Procced.
Avatar - Ozzman
Re: Re: Corolla vs Astra
| 29. 11. 2019 10:22
Takhle to nelze brát, statisticky z historie ano, ale ty přeci nevíš, jak dlouho vydrží třeba nové TDI... nebo snad ano ?
Re: Re: Re: Corolla vs Astra
| 29. 11. 2019 11:41
Nove tdi? To je ktore? Myslis tu radu evo s 2 dpf? Kiez by mal vw rovnako spolahlive motory ako toyota svoje hybridy. Uz par rokov. A co TSi? Tie funguju spolahlivo? Ved ta 1.5 je horsia ako predchadzajuca 1.4. Nepamatam si automobilku ktora by mala take problemy s benzinovymi motormi ako mala vw s TSi.
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Corolla vs Astra
| 29. 11. 2019 12:21
Píšeš správně v minulém čase... pokud vím, tak dnes jediný motor, který hlásí problémy od VW je 1.5TSI.
Re: Re: Corolla vs Astra
| 29. 11. 2019 12:29
Ja som nepísal o kvalite/lebo aj tá je diskutabilná/ale o autách ako celku.Design,priestor,výkon,grafika infotaimentu,jazdné vlastnosti,materiály,ergonómia atď a tu sa mi zdá koncern o dosť lepší aspoň v tejto kategorii.Mne sa Corolla páči ale za 700 000 kč si viem predstaviť aj iné auto.Opel podla mna čo sa týka designu a teraz po FL aj trojvalcami ide podlľa mna totálne do záhuby.Takže z týchto dvoch je pre mna jasná volba Toyota.Ale kedže si nemusím vyberať len z dvoch tak uplne jasná volba v tomto segmente je Golf.
Re: Re: Re: Corolla vs Astra
| 29. 11. 2019 23:49
Pre niekoho je dolezitejsi infotainment pre niekoho jazdne vlastnosti a tie ma corrola oproti golfu urcite lepsie. Golf je len presuvadlo z bodu A do bodu B. Ziadna emocia, nedajboze zabava(mimo gti a R). Motoricky tiez golf nema odpoved na vynikajuce hybridy od toyoty pretoze akosi zaspal dobu, ako elektricku tak hybridu.
Avatar - _Karel_
Re: Re: Re: Re: Corolla vs Astra
| 30. 11. 2019 06:11
Čtu tady od tebe spoustu kravin, v podstatě skoro všechno, ale tohle je perla.
Re: Re: Re: Re: Re: Corolla vs Astra
| 30. 11. 2019 09:24
Karle jel jsi novou Corollou?

Asi ne..

A to nemluvim o tom, ze VW nema odpoved na hybrid.
Pouze na plug-in hybrid.
A ten nema sanci konkurovat Toyote, Mitsubishi, nebo Honde.

Kdyby se do tohoto testu postavila Corolla 1.8 HSD, tak by se projevila archaicnost a nekonkurenceschopnost dieselu od Opelu naplno.
Stejne jako dieselovyho Golfu..
Avatar - _Karel_
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Corolla vs Astra
| 30. 11. 2019 09:37
Nová Corolla je zábavným autem na okresky?
Mě jsou nové Toyotí hybridy sympatické, pokud se mi trefí do vkusu auto klidně bych do 2,5h šel. Ale nepoměřujme si šulínky. Toyota má hybridy a nemá zase odpovědi na silné koncernové benzíny a nafty.
O tom jestli by opel měl nebo neměl šanci mi nepiš, podle mě je ta Astra žebrák a to srovnání mám za mírně řečeno nedokonalé a ne moc vhodné. V tom se shodneme.
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Corolla vs Astra
| 30. 11. 2019 09:54
No vzhledem k tomu, že je to hybrid, tak zatáčet umí obstojně , je asi tak zábavná jako Golf s 180k ;)

Že Golf GTI je jinde, ti se asi shodneme tady všichni :D

V této třídě pak neznám moc dieslovych aut, která by měla více než 180-190k . U Camry už je to diskutabilní..
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Corolla vs Astra
| 30. 11. 2019 09:54
Myslim, ze je na okresky..

Kdyz ma podvozek skoro na urovni Focusu.

Odhod klise a jdi se projet.

Odpoved na GTI nema. Co tim chces rict? To nepopiral ani prispevek, ktery jsi oznacil za perlu. ;-)
Avatar - _Karel_
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Corolla vs Astra
| 30. 11. 2019 10:15
"Golf je len presuvadlo z bodu A do bodu B. Ziadna emocia, nedajboze zabava" - a oproti tomu Corolla stavěná jako auto pro zábavu? Fakt?

Že nemá odpověď na GTI byla reakce na tvoje "A to nemluvim o tom, ze VW nema odpoved na hybrid." - a proč by ji musel mít? Protože donvitové a mathewové mají pocit, že je to nadřazený pohon? Evropští zákazníci si to zatím většinově evidentně nemyslí, stejně jako to, že je naftový Golf zoufale zastaralý a nekonkurenceschopný. Je to nejprodávanější auto v Evropě a +- i na světě.
Ještě jednou - přestaňme si poměřovat šulínky. Nabídka pohonů je pestrá a každý má silné a slabé stránky. To, že ty něco považuješ za archaické neznamená, že je to fakt. O haterovi mathew ani nemluvě.
Avatar - Mikesus
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Corolla vs Astra
| 30. 11. 2019 10:25
Fakt chces sem vytahovat nejprodavanejsi auto na svete pri porovnavani s corollou?
Avatar - _Karel_
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Corolla vs Astra
| 30. 11. 2019 10:27
No samozřejmě. Nekonkurenceschopné a zastaralé nejprodávanější auto? To, že se Coroll prodá světově +- stejně na tom něco mění?
Avatar - Mikesus
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Corolla vs Astra
| 30. 11. 2019 10:37
Měl jsem tě tedy za více objektivního člověka, který neobhajuje vw za každou cenu . Plus minus stejně?
https://focus2move.com/…est-selling-car/#…
713tis vs 417tis je stejné? Vždyť to je jen nějakých 58% prodeje corolly.
Kdybys řekl, že má podobné prodeje jako Camry, tak by to bylo blíže pravdě
Avatar - _Karel_
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Corolla vs A
| 30. 11. 2019 10:48
Rok dva jsem to pořadí nesledoval. Jetta bývala jinou karosářskou verzí Golfa, koukám, že už není, takže máš pravdu. Ještě poměrně nedávno se Golf a Corolla o první místo +- přetahovali.
Pořád je to dost vysoké číslo na tvrzení, že jsou nekonkurenceschopné.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Corolla
| 30. 11. 2019 11:20
A ze ja pisem spoustu kravin 🙃 Jazdil si novu corollu? Zjavne nie. Ale vies z obrazka asi ako Topper ze Golf jazdi lepsie(ako som hore napisal mimo GTi a R). Tak ako vies ze sa preda rovnako golfov aj coroll. Vies mozno keby mali zakaznici na vyber tak by si zvolili hybrid pri vw, co vsak nemaju pretoze vw zaspal dobu. Avsak teraz neprecitas nic ine len kolko novych modelov pride ako EV a ako mild hybrid. Bla bla bla. V poslednej dobe co koment to perla.
Avatar - _Karel_
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Coro
| 30. 11. 2019 11:31
Za prvé jsem nikde nepsal, že Golf jezdí líp. Jen se vysmívám tvým hloupým hejtům. Golf GTI není Golf?
S prodeji jsem se sekl, není zdaleka nejprodávanější, ale pořád jedno z nejprodávanějších.
Do hybridů se VW (a nejen on) hrne zejména proto, že je k tomu nucen, ne proto, že po tom touží zákazníci.
Pro mě seš šašek, co když vidí "Tesla, Mazda" tak slintá, a když "Škoda, Volkswagen" tak dostává tiky a do očí se mu hrne krev.
Avatar - Mikesus
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 30. 11. 2019 11:41
Ono reagovat extremem na extrém bývá kontraproduktivní. Lepší zůstat nohama na zemi a pak snadno se takové zvelicovani, na ktere chce člověk upozornit, snadněji rozporuje, než když sám člověk přehání do druhe strany.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 30. 11. 2019 12:21
Ak je GTi tiez golf da sa kupit ako combi, aby to bolo porovnatelne s testovanou corollou? Toyota sa hrnula do hybridnych aut lebo bola nucena? Ved hybrid je podla mna super. Mas automat, jazdis za menej, servis ta stoji menej, vzduch v meste je cistejsi. Co vlastne proti nemu mas? Mam pocit ze nato vw kaslal preto nemaju ine ako benzinove a dieslove auta. Ano mam rad mazdy aj teslu ako znacku a taktiez mam rad bmw, volvo, ferrari, suzuki atd. A ano niesom fanusik koncernu lebo su nenazraty a za ich ceny sa da zohnat lepsie auto. A co som pre teba(majitela skodovky) je mi jedno.
Avatar - _Karel_
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 30. 11. 2019 12:30
Veškeré své přísné výhrady vůči hybridům Toyoty jsem vypsal v této diskuzi dnes v 9:37.
Zbytek tvých zbytečných řečí si strč za klobouk.
Avatar - Mikesus
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Corolla
| 30. 11. 2019 11:31
Já netvrdím že golf je nekoknurence schopný. Jen jsem reagoval na provnavani s corollou a vytahovani nejprodávanějšího auta na svete. Prodeje v tisících:
1-7 2019 : 713 vs 417 ( 58% prodeje corolly )
2018 : 903 vs 730 ( 78 % )
2017 : 924 vs 867 ( 93% )
2016 : 1314 vs 991 ( 75% )
2015 : 1339 vs 1041 ( 77% )
2014 : 1278 vs 960 ( 75% )

Dál už mne to nebaví.

Takže chceš říct, že když jeden rok měl povedenej golf a dostal se na rozdíl 7% ke corolle, jinak měl kolem 3/4 prodejů, že se pretahovali o první místo?
Corolla také v sobě neměla prodeje aurisů, tak jestli neměl golf jettu je úplně stejné.
Avatar - _Karel_
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Coro
| 30. 11. 2019 11:42
Ty sice netvrdíš, že je nekonkurenceschopný, ale já jsem přesně na to reagoval. Dál bych to nechal být, kdy se Jetta odklonila od Golfu hledat nehodlám, uznávám, že Corolla je jasně nejprodávanější.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 30. 11. 2019 13:10
O prodejni cisla mne zase tak nejde.

Ke golfu by se dala pripocist i Octavia a Leon, ale to je jedno.

Jde o to, ze (soucasna) Corolla ma lepsi jizdni vlastnosti, nez dosavadni Golf / Octavia (minimalne s prickou vzadu).
Jestli tomu Karle neveris, tak si Corollu nejdriv projed.
Corolla ma vyhodu propracovaneho viceprvku vzadu a jeste v rozlozeni hmotnosti / tezisti..

Stejne jako koncern nema odpoved na hybrid HSD. To je take fakt. O to horsi, ze ho supluje dsg a start-stop..

A jako posledni musim uvest citaci z clanku, kterou uz tady hlasam :-) leta a ted to konecne pripustilo acz:
"To Toyotě se hybridní ústrojí za ta léta povedlo skvěle naladit, přepínání mezi elektromotorem a dvoulitrem je prakticky neznatelné, ve městě obě jednotky skvěle spolupracují, a tak si při srovnání s Astrou ST říkáte, že právě tohle je budoucnost."
Ja si to rikam od sveho prvniho svezeni s Lexusem RX400h..
Lepsi nez HSD uz muze byt jen seriovy hybrid Mitsu a Hondy a samozrejme EV..

Jen musim dodat, ze to same bude platit i pro Golf a nejen dieselovy.

Tady jeden zajimavy test, kde teda Golf porazil Corollu. A vyhrala.. Honda :-)
https://www.caranddriver.com/…hyundai-elantra/

PS Nekonkurenceschopny je samozrejme nadsazka, protoze realitu (prodejni) stejne utvari marketing a rozdily v realu nejsou tak vyznamny. A jestli je nejake auto na okresky, tak kazdopadne Civic a Focus (ale s tim jsem jeste nejel). Za me muzu napsat, ze na okreskach se clovek vyborne pobavi i s trivalcovym Civicem.
Avatar - _Karel_
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 30. 11. 2019 14:35
Ve srovnání s trivalcovou naftou bude vypadat dobře leccos (nic proti corolle). Focus a civic - proč ne, ti to mají v popisu práce. Hybridy, ev - pro tebe jediné správné, pro mě prostě jen alternativa. Tu lepší, tu horší. My dva se ničeho moc nedoberem.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 30. 11. 2019 14:48
https://www.km77.com/…rtas/informacion

No jeste jsem hledal losi test, a na tomhle webu namerili Corolle (hybrid) 75 a Golfu 76 (1.0tsi)..

Takze to uplne nepotvrzuje my dojmy. Kazdopadne Corolla je prijemne neutralni. Golf zrejme vyuzil svuj lehky motor a urcite pneu.
Avatar - _Karel_
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 30. 11. 2019 15:10
Já se ale vážně nesnažím dokazovat, že je Golf 1,2tsi super zábavný auto s nejlepším podvozkem.
Vím, že v testu proti mazde3 ho i tady na ACZ strhali za jizdu, ale pak se něco změří a náhle zvládl zatáčku rychleji. Přesto mám za zábavnější mazdu, civic, focus než už zaměřením jinou corollu (nebo i toho Golfa v levných specifikacích)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 30. 11. 2019 15:20
:yes:
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 1. 12. 2019 05:42
No ale tak... to není žádné překvápko, ne? 1.0TSI je jediný benzín z torzkou, navíc u končící generace...
Avatar - Mikesus
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Corolla vs Astra
| 30. 11. 2019 11:45
V tomhle je škoda, že jsme neměli na srazu na letišti žádného golfa, aby se ukázal ten podvozek při slalomu.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Corolla vs Astra
| 30. 11. 2019 12:04
Na hodnocení podvozku bys potřeboval něco jinýho než slalom na letištní ploše, ten ti o podvozku moc neřekne. Spíš okruh... a nebo ještě líp rozbitou RZtu po okreskách.
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Corolla vs Astra
| 2. 12. 2019 10:09
Tak bych si věřil , společně s tvou Insi :D
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Corolla vs Astra
| 2. 12. 2019 10:57
Je fakt, že Insi i Mondeo zvládají výborně rozbitý povrch, tam ten létající koberec funguje... a to je to, co já si představím pod "dobrým podvozkem". Ale na rychlé okresky spíš ten Focus (ST)... třeba se dočkáme i testu konečně. A nebo MX-5 apod.
Re: Corolla vs Astra
| 29. 11. 2019 13:46
Lenže Corolla na rozdiel od Golfu používa rozdielny rázvor pre HB a kombi. Takže kombík je na tom priestorovo o dosť lepšie ako Golf.
Avatar - LeonST
Re: Corolla vs Astra
| 30. 11. 2019 17:55
Mně to srovnání přijde hodně nepovedené. Srovnávat domrvený naftový tříválec s nesmyslně zpřevodovaným automatem s atmosférickým motorem, který si pomahá elektromotorkem nemá smysl, oboje zbytečně limituje nevýhodami. Dejme koncernový 2.0 TDI 135 kW/380 Nm v Golfu nebo Leonu a asi nebude moc co řešit, ten turbodiesel bude mít navrch ve všem. Octavii bych vynechal, je nesmyslně tvrdá, hnusná a předražená.
Re: Re: Corolla vs Astra
| 30. 11. 2019 18:07
Ve vsem navrch??

Spotreba, komfort, mesto..?

To je porad dokola. Viz Ozzy a blog. Zrovna momentalne o prispevek niz.
Avatar - LeonST
Re: Re: Re: Corolla vs Astra
| 30. 11. 2019 19:24
Jojo, přečetl jsem a Ozzymu dík za pěkné srovnání, je fajn, že to někdo takhle vyzkouší a podělí se. Srovnávat ty dva Fordy OK - překvapivě ten hybrid drží krok, jenže ...

...Leon a Golf mají s 2.0 TDI pod 1,4 t, tedy o 300 kg méně a méně i než ten hybrid a to je setsakra znát, protože máš podobný výkon bez tří narostlých chlapů v autě.

Navíc 4x4 a ještě automat znamená větší hmotnost a nižší výkon proti stejné předokolce, jsem si jist, že Mondeo s předním náhonem by při nižší spotřebě jelo rychleji (možná ne v absolutním zrychlení, ale průměrně) a ten hybrid smázlo.

Bez diskuze bude Mondeo pohodlnější, ale opravdu je rozdíl v komfortu tak zásadní jako bude ve ceně, spotřebě paliva a hbitosti? Neumím úplně posoudit, kolega má úplně nový Superb 2.0 TDI L&K 140 kW. Nepřijde mi vůbec pohodlnější ani tišší než Golf nebo Leon, je pouze prostornější a v detailu propracovanější. Navíc 4x4 s automatem, takže nuda a mamut, co potřebuje k rozhýbání mnohem víc paliva.

S 2.0 TDI 135 kW (přední náhon) a manuálem jezdím dlouhodobě za 5,2 litru, město do 6,5 litru a že zrovna nepatřím k lehkonohým řidičům. Když chci, bez trápení se dostanu na hodnoty 4,5-5,0 litru kombinované spotřeby. Jakmile se motor ohřeje, jede vzorně v jakémkoli režimu, navíc zrovna Leon se součinitelem odporu vzduchu 0,26 umí fakt super plachtit.

Hluk? Kritici tvrdí, že dvoulitr TDI VW je hlučnější než konkurence, mně přijdou ty CR motory velmi podobné bez zásadních rozdílů napříč značkami, ale jezdím především koncernová auta. Ano proti TSI a jiným přeplněnovým benzínům nezanedbatelně hlučnější. Proti řevu atmosférického motoru v otáčkách je to ale vlastně kultivovaný pohon s tím rozdílem, že každým sešlápnutím plynu cítíš ten krouťák od spodu, netrápí se v přechodových režimech, rychle se roztáčí a hezky lineárně táhne až na hranici 200 km/hod a taky jede i s větším zatížením bez znatelné ztráty dynamiky a nepotřebuješ 4 tis. otáček, aby se něco začalo dít.

Rozhodně bych si troufnul tvr
Re: Re: Re: Re: Corolla vs Astra
| 1. 12. 2019 05:27
Promin, ale citim z toho silnou obhajobu vlastni garaze :-)
No tvuj nick ti zrejme nic jineho neumoznuje..
Ty jsi napsal absurdni vec, ze TDI je ve vsem lepsi. A nejsi ochoten uznat, ze minimalne ve trech oblastech je horsi.. Misto toho napises prispevek tak dlouhy, ze prekrocil maximalni delku :-)

Takze okomentuji snad jen rev atmosferickeho motoru - ty sam diesel (ktery se muze vytocit ke 4000..) skoro neslysis, ale atmosfera rve? TSI je tissi nez diesel. Ale ta atmosfera..
Mozna by ses mel oprostit od toho, ze tva vzpominka na atmosfericky motor je spjata se Skodou Favorit :-D

Opet klise o hybridech, jak je neprijemne, ze motor se v pripade potreby vykonu pohybuje v vyssim spektru otacek.
Problem je, ze takovato jizda tvori u spousty lidi pri testovani, kdy to chteji "poradne" vyzkouset 50% casu. Ale v realu potom tak jedno procento..

A dalsim vysledkem "testovani" hybridu je, ze to nejede. Sice to ma casy mnohem lepsi nez diesel, ale prave tim komfortem a linearnim tahem to odbornikum na tah vocpoda neprijde :-)

Ja ti Leona neberu. Jestli jezdis hodne dalnice.. Jen prosim te nepis, ze je nejlepsi na svete ;-)
Avatar - LeonST
Re: Re: Re: Re: Re: Corolla vs Astra
| 1. 12. 2019 15:24
Pomíjím všechna popíchnutí, ať už můj příspěvek má nebo nemá punc zaujatosti, nesprávnou délku a neobjektivní argumentaci, volba nicku atd. :-)

Ale toho Favorita si beru osobně :'-( , protože máme ve firmě A8L s dvanáctiválcovým atmo zázrakem, tolik lidí si auto za 3,5 mega nazakočíruje (já nejsem tím vozem nijak nadšený).

Nejvíc jsem si "užil" s Octavií 1.8 20V, což teda byl prožranej a línej motor patřící už historii. A i v naftě bez turba jsem strávil s 1.9 SDI cca 120 tis. km, dokonce jsem s tím dojel 900 km do Itálie a pak zpět a to hned dvakrát, že to bylo únavné, netřeba dodávat

Opravuji tedy, šlo to shrnout takto: Postavíme-li proti hybridu od Toyoty výkonově srovnatelný turbodiesel nižší střední třídy - moje zkušenost - (např. Golf Variant GTD, Leon ST Xcellence 2.0 TDI 135 kW CR, Octavii RS kombi), ne ten křáp od Oplu, bude s výjimkou přesunů po městě (spíše kratších) lepším a univerzálnějším vozem z hlediska použité pohonné jednotky, dynamicky rychlejší v absolutním zrychlení (např. 0-100, 80-120, 120-200 ) i max. rychlosti (230) a také zachování dynamiky ve vysokém zatížení (tzn. kopce a posádka s bagáží s puštěnou klimou atd.). A protože turbodiesel není příliš náchylný na styl jízdy, v momentě, kdy se tomu začne tzv. "šlapat na krk", nůžky se rozevřou velice rychle i na okrsce, protože jakmile hybridu dojde šťáva, kouzlo je pryč a je to jen stokrát překonané líné atmo s velkou hmotností.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Corolla vs Astra
| 1. 12. 2019 17:09
Octavia RS Combi TDI - 0-100 8s 4,9l spotreba
Corolla TS 2.0 hsd 0-100 8,1s 3,8l spotreba

Muzes uvest nejake porovnani casu, ktere zminujes?
Asi krome toho na 200 :-)

Hlavni vyhodu TDI vidim v maximalni rychlosti a (tedy) jak jsem psal vys v dalnicnich presunech.
Hlavni nevyhodu naopak mesto. Podle me pro cloveka co bydli ve vetsim meste, opet pokud nejezdi dalnice.., prevazuji nevyhody u TDI.

Sorry, ze ti borim tvuj svet. Ale ty si to stejne vzit nenechas. Diesel forever ;-)

PS Jsem zvedavej, co vytahnes proti tomuhle :-D
https://www.auto.cz/…ny-dojezd-132125
Avatar - _Karel_
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Corolla vs Astra
| 1. 12. 2019 18:16
Proti tomu PS nejspíš Kodiaqa RS. Já bych si tedy raději vzal tu RAVku, ale asi je to odpovídající alternativa k rychlému SUV. :-)
Avatar - LeonST
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Corolla vs Astra
| 1. 12. 2019 19:09
Ale jo, jistě pro případy, které zmiňuješ je hybrid určitá alternativa, jenže málokdo jezdí jenom po městě a ještě u toho přemýšlí, jak správně brzdit, aby si nevybil baterku. Je jasný, že na to abych odvezl děti do školy a zajel na nákup nepotřebuju 2.0 TDI a 184 koní, ani jsem to nikde nepsal, proto jen opakuju, že proti TDI tě to limituje (omezuje). Nehledě na to, že nová TDI EVO se díky upravám chlazení budou podstatně rychleji ohřívat, mají úpravy na turbu, takže více výkonu, méně paliva.

Neustále mi podsouváš dieselfetiš a já přitom chtěl Cupru s 2.0 TSI 221 kW, kde se o nějaké úspornosti nedá mluvit.

Mimochodem, ta Octa RS pojede za 5 litrů nafty v reálu bez větších problémů, ale u toho hybridu tomu nevěřím, momentem vybití baterie tam poteče benzín proudem, takže vytahovat 3,8 litrů je trochu nefér, protože při následujících 100 km to bude za devět. Proč asi taxikáři jezdí na naftu nebo plyn.

K SUV nemám nic, je to stále dokola, ano elektromotor tomu dá "křídla", ale velmi omezeně. BiTDI pojede jako z praku neustále viz správná Karlova poznámka.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Corolla vs Astra
| 1. 12. 2019 20:02
Tvy prispevky jsou zalozeny jen na tvych dojmech.
Spotrebe dieselu veris, ale hybridu ne.
Cisla jsi neuvedl zadny, krome dojmovych..

Ten blog jsi ani nemusel cist, protoze jsi to stejne nepochopil.

Takze snad jen k tomu taxi :-)
https://www.toyota.de/…y-taxi-2019.json

Cau
Avatar - Mikesus
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Corolla vs Astra
| 1. 12. 2019 20:38
Clovek veri svym zkusenostem. Taky mam problem uverit dieselu spotrebu pod 5,5litru.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Corolla vs Astra
| 1. 12. 2019 21:26
Mam dojem, ze LeonST si mysli, ze Corolla je plug-in hybrid...
Podle te vety o vybiti baterie.

Osvety neni nikdy dost.

https://www.toyota.cz/…vation/myty.json
Avatar - _Karel_
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Corolla vs Astra
| 1. 12. 2019 22:13
Zcela bez souvislosti s vaší debatou - kromě toho, že PHEV nabiju ze zásuvky, je ještě nějaký rozdíl ve fungování proti obyčejnému hybridu?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Corolla vs A
| 1. 12. 2019 22:48
No PHEV (u Toyoty jen Prius plug-in a brzy RAV4 plug-in) se více blíží elektromobilu a měl by být za tímto účelem používán.

Většinou jsou e-motory o něco výkonnější a auto je více koncipováno jako elektromobil (viz také Jirka a výměník tepla).

Úplně jiná je určitě strategie řízení energie v baterii, která je u PHEV zhruba o řád jinde (PHEV 10kWh vs HEV 1kWh).

Hlavní mýlka LeonST je, že HEV (tato Corolla a současná RAV4) po vybití baterie pojede za víc.
HEV baterii nevybíjí, ale snaží se jí držet někde uprostřed, podle aktuální situace. Hlavním cílem je u HEV, aby pobral energii z brzdění (tudíž nemůže být baterka plná..) a zároveň aby mohl elektrický pohon pomáhat s akcelerací, takže by se neměla nikdy zcela vybít. A hlavně funguje jako dokonalý start-stop s rozjezdem jen na elektřinu.
Jeho spotřeba 3,8l je normovaná a pořád. Narozdíl od PHEV, kde je ''odečteno'' od spotřeby nabití (jízda na baterku) a tudíž na delší trasy než 100km tato spotřeba neplatí (v případě nedobíjení).

PHEV, který se chová typicky (po nabití ze zásuvky) jako elektromobil a po vybití baterie, dejme tomu na 1kWh se teprve chová jako HEV.
Samozřejmě PHEV má více možností (jet od začátku jako HEV i s plnou baterkou atd.).
Avatar - _Karel_
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Corolla
| 1. 12. 2019 22:51
Jde mi právě o to, když PHEV vybiju - jestli pojede jen jako atmo, nebo dál jako např. Jirkova Corolla - takže jestlli tě chápu dobře, po vybití by měl makat stejně jako HEV - snažit se nabíjet.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Coro
| 1. 12. 2019 23:02
No PHEV by měl pracovat po vybití (ne úplném) jako normální HEV.
Snaží se nabíjet jen aby to bylo efektivní pro spotřebu.
Takže když se vybije z těch 10kWh na 1kWh, tak potom kolem té jedné bude zřejmě oscilovat.

Strategie je daná samozřejmě tím, aby byla využita brzdná energie.
Ale možná ještě podstatnější je, že spalovací motor může běžet v optimálním režimu - s nejvyšší účinností. Tojsou asi nižší otáčky, ale víc plynu. Tzn. i při plynulé jízdě, kdy by klasický auto jelo s neefektivně využitým motorem např. při 70km/h, tak hybrid přidá víc, přebytek energie narve do baterky a pak motor úplně odpojí.
https://global.honda/…picturebook.html
Honda to má znázorněno kapičkami paliva..
Avatar - _Karel_
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 1. 12. 2019 23:04
Díky.
Avatar - JirkaVejrazka
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Coro
| 3. 12. 2019 09:09
Plug-in ma nejaky limit (myslim, ze to je okolo 15% zbyvajici kapacity baterie, ale nevim to presne), kdy zapne benzin. A pak se chova uplne presne jako klasicky hybrid od Toyoty - snazi se drzet nabiti baterie zhruba na te hladine okolo 15%. Chvili pomaha elektrika benzinu, chvili se zase z benzinu dobiji.Nesnazi se ale baterii nabit na vic nez tech nejakych 15%.

Muzes ho k nabijeni donutit - existuje specialni "charge" rezim, kdy se zvysi otacky benzinu a prebytkem energie se zacne dobijet baterka, az do 80% nabiti. Ale nenapada me proc by to nekdo chtel pouzit - mozna pokud mas vybito pred dojezdem do mesta a nutne ve meste potrebujes jet pouze na elektriku. Ja ten mod nikdy nepouzivam.
Avatar - Mikesus
Re: Re: Re: Re: Corolla vs Astra
| 1. 12. 2019 18:29
Co jezdis za město za 6.5? Spotřeba podle PP nebo reálná? Sestra má také leona ST a tomu PP po přepočítání dle tankování se nedá věřit. Ukazuje o 0.8 až litr méně než v reálu
Avatar - LeonST
Re: Re: Re: Re: Re: Corolla vs Astra
| 1. 12. 2019 18:48
Mám to otestované reálně, ale nebudu tvrdit, že každé město je do 6,5 litru. Hodně to závisí na tom, kolik toho je na úplně studený motor. Pokud ale rozvážím rodinku a pak něco po nákupech, prakticky pokaždé jsem pod 7 litry, když není -15°C.

Co jsem dotankovával do víčka, hodnoty s PP se téměř shodují. Moje poslední listopadová cesta do Maďarska 700 km, průměr 87 km/hod a spotřeba 5.0 litru. Ale asi tady o nějaké deci moc nejde, prostě neřeším styl jízdy, v průměru se to vždy srovná. Kolikrát jedu pohodovku a 50 km do Mladé Boleslavi za 4,6 litru. Vzhledem k tomu výkonu a krouťáku naprosto skvělé hodnoty.
Avatar - Mikesus
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Corolla vs Astra
| 1. 12. 2019 19:08
Odkud do MB? Posledně, když jsem jel z České Lípy do MB, byl jsem dost překvapen ze spotřeby. S Corollou to bylo za 3.2. Je to docela z kopce. S dieselem jsem tam nikdy nebyl, nemůžu srovnat. Nakonec Lípa - > Praha to bylo za 4.2 s hybridem.
Takže město beres MB? Vždyť to je jen pár semaforu jinak spíš režim okresek.
Avatar - LeonST
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Corolla vs Astra
| 1. 12. 2019 19:15
Jo, z ČL jezdím na Boleslav často, není to z kopce, ale není to členité s dobrou silnicí a málo vesnic, takže to podle mě dělá plynulá jízda. 3.2 litru zní fakt neuvěřitelně s 1.6 TDI jsem to jednou stlačil na 3,7, ale to už bylo fakt šimrání. Též hybrid?
Avatar - Mikesus
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Corolla vs Astra
| 1. 12. 2019 20:37
Tam jezdím jen hybridem, je to příjemná cesta, Z prahy do CL za 4.4, zpět za 4.2 s corollou 2.0HSD. Hodně to zvedá dálnice, kde prostě na vyšší rychlosti má nafta stále výhodu.
Hybrid dokáže jet při plynulé a jízdě mimo dálnici hodně úsporně, ale pak když chceš rychle, naopak letí spotřeba nahoru.
Dám příklad, Praha-Vary-Kraslice jezdím standardně za 4.5 a zpět za 3.8 při průměrné rychlosti nejčastěji kolem 72 km/h. Ovšem když pospíchám, nejedu s kolonami ( kdo zná, ví jak to vypadá ve všední den ), průměrnou rychlost dokái dostat na 85 km/h, ovšem se spotřebou 7 litrů. Případně dálnice při 160 a maximální akceleraci po uhnutí kamionu z levého pruhu se spotřeba drží kolem 8 litrů. Naopak 130 je kolem 5,5 podle reliéfu a Praha Brno a zpět mám za 4,9 na adaptivní tempomat s nastavenými 130.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Corolla vs Astra
| 2. 12. 2019 17:19
Ja jsem se driv (nevim jak by to bylo ted..) s tdi ani nepriblizil normovane prumerne! spotrebe ani pri snaze o co nejuspornejsi jizdu. Myslim ze VW udaval 3,2 litru. To byl silenej podvod.
Narozdil od Priusu, se kterym jsem se na prvni predvadecce dostal i pod 3 litry..
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Corolla vs Astra
| 2. 12. 2019 17:31
Norma je norma, má nějaký podmínky. Normovaná spotřeba RAV-4 PHEV je 1.9l/100 myslím...
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Corolla vs Astra
| 2. 12. 2019 21:24
Tu take neni problem prekonat - jezdit za min ;-) Kdyz budes kazdy nabijet a jezdit do 50km.. Tak budes jezdit mozna za nulu..

Ale to uz je jina vec s plug-in.
Mne slo o to, ze hodnoty Toyoty byly realne (ve smyslu dosazitelne) narozdil od VW. No a pak prislo tohle:
https://archiv.ihned.cz/…-nez-pred-aferou

https://www.auto.cz/…-na-druhou-78751
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Corolla vs A
| 3. 12. 2019 13:19
Problém byl, že normovaná spotřeba je základ pro kalkulaci emisí CO2 a za emise CO2 se platí pokuty. Teď se rozvířila nějaká debata o pokutách od 1.1.2020 a trošku se zapomíná, že ty pokuty už tu jsou dlouho.
A norma na měření spotřeby byla strašně vágní, takže podle toho co jsem slyšel se běžně přelepovaly spáry páskou, přefukovaly gumy, ředil olej atd. - a protože to norma nezakazovala, tak se to bralo za legální postup.
Podobně jako u emisí - nemyslím, že v tom byl VW sám a že konkurence udávala realističtější čísla... nebo alespoň evropská konkurence (Renault, Opel atd.).
Pak si vzpomínám na takovou pikantní historku, kdy Peugeot dál oficiálně uváděl tyto nerealistické údaje (jakožto "normovaná spotřeba"), ale "dobrovolně" začal pro zákazníky uvádět i údaj zvaný "skutečná spotřeba".
Kdybych se o auta nezajímal, tak by mě to asi mohlo šokovat a mohl bych se cítit podváděný... ale asi jsem si zvykl :-)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Corolla
| 3. 12. 2019 18:19
No ale ja pisu o Toyote. A hodnoty Toyoty bylo mozne vzdy dosahnout. Narozdil od VW, mozna i ostatnich vyrobcu.

Bohuzel LeonST si kvuli chovani VW mysli, ze 3,8l je nedosazitelna spotreba.
Realita je ale takova, jak pise Mikesus. Bez nabijeni, zadny podvod, zadna mocovina, zadne prekracovani emisi..
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Corolla vs Astra
| 2. 12. 2019 10:36
Tak síce neveríš hybridu. ale:
Golf GTD: priemer 6,5l https://www.spritmonitor.de/…en/452-Golf.html?…
Corolla HSD 2.0 priemer 5,4l https://www.spritmonitor.de/…olla_Hybrid.html?…

Je ale pravda, že GTD je dynamickejšie.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Corolla vs Astra
| 2. 12. 2019 11:09
Je taky možný, že se s těmi GTD jezdí statisticky trošku jinak... že s tím lidi víc lítaj po autobahnech, protože na to se takový motorizace kupujou. Taky statisticky má v Německu Golf jako model po 2-3 letech nájezd 50t, Auris 37t (dle TUV). Myslím, že při normální jízdě by neměl být problém se vejít do 6l/100.

Ale to jen tak pro doplnění diskuse, ne že by mě ten půlitr nějak trápil :-)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Corolla vs Astra
| 2. 12. 2019 12:39
To samozrejme možné je, ale tiež je potom možné, že HSD jazdí viac v mestách, čo síce jemu znižuje spotrebu, ale GTD by to spotrebu skôr zvýšilo... Otázka tiež je do akej miery spotreby sledujú ľudia, čo to majú ako služobák a spotrebu si neplatia (tj práve tie vysoké nájazdy)...
Avatar - Ozzman
Srovnání hrušek a zelí
| 29. 11. 2019 09:28
Asi tak odlišné to je... společenou věc mají jen tu, že jsou to kombíky.

My jsme srovnali v provozu na stejné trase tuto Corollu se stejně výkonnou naftou (180k AT) a jen pouze při dálniční jízdě se spotřeby přiblížili. Ve městě, kdy je dopravní špička byl rozdíl téměř dvojnásobný ve prospěch hybridní Toyoty. Stejný průjezd městem za nízkého provozu je pak o 1-1,5l (lehkou nohou) horší a každé větší šlápnutí na plyn je pro naftu peklo.. Pak jsme pokračovali na dálnici a za celkvou trasu cca 30km Praha nízký provoz a 50 km dálnice to bylo 5,6 vs 6,2 u nafty... čím dál bychom po dálnici jeli, tím více by se spotřeby srovnaly.

P.s. 0-60 jsme měřili na srazu a Corolla to dala za 4,6s, ta vaše testovací je nějaká pomalá :D


Jinak koho zajímá opravdu jen srovnání pohonů, tak to je možné dnes u Fordu (HEV i nafta o stejném výkonu), tak si zde udělám malou reklamu na blog :D

http://blog.auto.cz/…ondeo-vs-mondeo/
Re: Srovnání hrušek a zelí
| 29. 11. 2019 17:34
Proc se vsude srovnava silnejsi (a drazsi) verze hybridu proti necemu, co nedosahuje svymi parametry ani na slabsi verzi Toyoty????
Avatar - Ozzman
Re: Re: Srovnání hrušek a zelí
| 29. 11. 2019 20:21
To se ptáš špatného člověka :D
Re: Re: Re: Srovnání hrušek a zelí
| 30. 11. 2019 08:39
To ja vim.

Ale jsem rad, ze to tu pises.. Jeste jako majitel dieselu.

Protoze tahle fakta se bohuzel ve zdejsich mediich nedozvis.

Stejne tak jako se ve zdejsich mediich postavi proti sobe zakladni verze, treba Opelu (nebo Focusu) a top verze Corolly.

A pak to Opel vyhraje na cenu. A kdyz by nahodou prohral, tak je ctenari stejne vysvetleno, ze Toyota je draha :-)

PS Clanek jsem vubec necetl, jdu se podivat, kdo vlastne vyhral :-)
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Srovnání hrušek a zelí
| 30. 11. 2019 09:56
Já bych asi neměl problém s tím, že někdo ten diesel upřednostňuje, ostatně já taky, ale zajímalo by mě , jak probíhá to měření v provozu ve městě...já i se suoeruspornou oktávkou TDI po Praze ve špičce cukam od semaforu k semaforu za 9.4 ...
Re: Re: Re: Re: Re: Srovnání hrušek a zelí
| 30. 11. 2019 13:01
Nektere palubni pocitace přestavaji pricitat spotrebu pri rychlosti mensi nez treba 10km/h..
Takze podle me "mereni" ve meste probiha takto. :-)
Druha vec je, ze nikdo neporovnava spotrebu v dopravni zacpe, ktere se asi blizi to tve "cukani"..
Avatar - donPedro
Ajne klajne dotaz
| 29. 11. 2019 09:51
Tož je-li hýbrid lepčí do města a nafťák na dálnici, pak co se jeví býti rozumným kopromisem pro oba druhy provozu?
Re: Ajne klajne dotaz
| 29. 11. 2019 10:30
Univerzální odpověď neexistuje, záleží na poměru toho města a dálnice. A také i na jízdním stylu. Ono s lehkou nohou se dá i s tím hybridem na dálnici jezdit za srovnatelnou spotřebu (za 7 litrů uváděných v článku nejezdím ani s 2,5litrovým hybridem v RAV4) - ale mnohem víc, než diesel, vás potrestá za svižnější či agresivnější jízdu.
Avatar - iudex
Re: Ajne klajne dotaz
| 29. 11. 2019 11:10
Tak pre teba tu má Mercedes dieselhybrid. Tuším 300e sa označuje. ;-)
Re: Ajne klajne dotaz
| 29. 11. 2019 12:31
Pořádný benzínový motor, tj. ne tříválec, v této třídě a karoserii kombi aspoň tak těch 110 kW. Pokud nenajedete aspoň tak těch 25k ročně. Pokud ano, tak pokud je převaha dálnice tak nafta, pokud město, tak hybrid. Pod tento nájezd se ani jedno z toho nevyplatí kvůli vyšším pořizovacím nákladům.
Avatar - donPedro
Re: Ajne klajne dotaz
| 29. 11. 2019 13:48
Tak přiznám se, má otázka byla lehce návodná. Ano, odpověď měla směřovati k benzínovému čtyřválci - naštěstí se jich ještě několikero v různých automobilech nachází ;-)
Avatar - Mikesus
Re: Re: Ajne klajne dotaz
| 30. 11. 2019 13:10
Třeba v testovane corolle
Avatar - Dzakobo
Ani jedno
| 29. 11. 2019 09:55
Když naftu - tak třeba 1.5HDi, ale větší smysl dává CNG - takový Leon 1.5TGi, jezdí skoro za 1 Kč/km a plniček už je poměrně dost.
U Toyoťáckého hybridu by mi vadilo vytí, mnohem lepší je spojení s dvouspojkou - například Kia Niro, Korejci se umí evropským zákazníkům víc přizpůsobit. :yes:
Re: Ani jedno
| 29. 11. 2019 10:32
s CNG nesmím ani do podzemní garáže v domě kde bydlím, ani do podzemní garáže u kanceláře, a ani do spousty obchodních center. Navíc spotřební daň na CNG roste, a v budoucnu poroste ještě víc.
Avatar - WinDiesel
Re: Ani jedno
| 29. 11. 2019 10:38
To vytí je hrozné.
CNG by byla dobrá volba ale spadá do kategorie "alternativní" a tak musí bojovat o malý počet zájemců s elektrikou a hybridy a doplácí na to, přičemž "poškozuje" prodeje elektro a hybridů :-!
Re: Re: Ani jedno
| 29. 11. 2019 10:52
On ten CNG je tak trochu podvod - jeho výhoda spočívá pouze v nízké spotřební dani. A jeho ekologičnost je taky poměrně sporná.
Avatar - twistedTSD
Re: Re: Re: Ani jedno
| 29. 11. 2019 11:14
Proč sporná?

Problém koncernového CNG vidím v tom, že kvůli homologizaci sebrali většinu benzínové nádrže, aniž by se zásadně prodloužil dojezd na CNG, což hádám v zahraničí, nebo když mám naspěch, nemusí být příjemné.
Re: Re: Re: Re: Ani jedno
| 29. 11. 2019 11:32
Protože jde stále o spalování fosilních uhlovodíků, při kterých vzniká CO2 a NOx. O trochu méně než u nafty, ale v řádu procent, nikoliv násobků. Sice je zde ve spalinách méně aromatických uhlovodíků, ale ty u moderních motorů nejsou velký problém.
Nahrazení spalování jednoho fosilního paliva jiným fosilním palivem vpodstatě nic neřeší. To patnáctinásobné daňové zvýhodnění není adekvátní skutečnému ekologickému přínosu.
Avatar - pradeda777
Re: Re: Re: Re: Re: Ani jedno
| 29. 11. 2019 12:22
Problém se smogem je výhradně ve městech. Proto, pokud řešíme ekologický přínos je hybrid jasný vítěz.
Corollu 2.l hybrid kombi jsem testoval. Ano, ta zvýšená hlučnost tam při prudší akceleraci skutečně je. Ale to je tak vše co bych ji mohl vytknout. Jinak..... :yes:
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ani jedno
| 29. 11. 2019 15:41
Kdybyste s tím hybridem nejen testoval, ale denně jezdil, věděl byste o jeho mnohem závažnější slabině - a to je klasické teplovodní topení. Kvůli němu při chadnějším počasí motor běží i když není potřeba. Hybridu by slušel nějaký tepelný výměník, jako je u elektromobilů.
Ta hlučnost ve skutečnosti není problém - hybrid si obvykle kupuje člověk, který chce jezdit plynule, neagresivně, a ten se do těch nepříjemných otáček dostane jen jednou za čas. Za 4 měsíce, co mám RAV4 jsem ten "vysavač" pocítil jen asi 3x
Avatar - JirkaVejrazka
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ani jedno
| 29. 11. 2019 16:02
Toyota tam vymenik dava, ale jen do PHEV verze. U klasickeho hybridu by to asi moc nepomohlo, protoze by to stejne pomerne rychle vybilo baterku a benzin by stejne musel nastartovat. Asi o neco mene, nez teplovodni topeni, ale za to zvyseni ceny auta by to asi nestalo.
Avatar - _Karel_
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ani jedno
| 29. 11. 2019 18:44
A za ty čtyři měsíce s RAVkou - spokojenost? A jakou máš dlouhodobě cca spotřebu?
Re: Re: Re: Re: Re: Ani jedno
| 30. 11. 2019 08:46
Ale těch NOx, polyaromat. uhlovodíků a především pevných částic vzniká násobně méně. Ono nové, správně fungující auto dneska oboje velice účinně odfiltruje (alespoň za příznivých podmínek, což třeba první minuta po startu v lednu rozhodně není), za cenu vyšší komplexity a nákladů na výrobu a servis v budoucnu. Ale podívej se pak na starší auta s vykuchanými filtry a podobně - a těch jezdí, bohužel, mraky. U CNG je skvělé, že tenhle jedovatý sajrajt téměř nevzniká, čili odpadá problém s už méně fungujícími systémy čištění výfukových plynů u starších vozů. Byť emise CO2 jsou také nepatrně nižší, ty mi jsou u zadní části těla, sic ten jako takový zdraví nikterak neškodí. Samozřejmě, nevýhod má CNG celou řadu, ale z hlediska prostředí (ovzduší) ve městech by jeho zdanění mělo mířit opačným směrem než nyní.
Avatar - Mikesus
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ani jedno
| 30. 11. 2019 10:31
Souhlasim, ze CNG ma vyhody pro město, ale ve vetsich mestech jsou temer vsude podzemni garáže. Tedy režim provozu kde má výhodu není vhodný pro používání toho pohonu z hlediska uživatele. Tedy musi se parkovat na jiz preplnenych parkovistich la z toho mi vyplývá, že primárně auto do velkého města to není. Pak zvyšování daňové zátěže je na místě.
Avatar - _Karel_
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ani jedno
| 30. 11. 2019 10:41
Jsem rodilý brňák. A Brno, coby druhé největší město v ČR, nemá nijak zásadní počet podzemních garáží. Resp. je jich vzhledem k počtu parkovacích míst naprosté minimum. Měl jsem pár aut na LPG a vynecháme-li nové bytové domy, pak mé omezení bylo téměř nulové. I parkovací domy mají kromě jednoho.dvou podzemních pater dalších pět nadzemních. Pokud bydlím v bytovém domě s podzemní garáží, pak samozřejmě koupě auta s tímto pohonem není na místě. Takže - v Praze je to možná jiné, ale Praha není celá ČR.
Avatar - Dzakobo
Re: Re: Re: Ani jedno
| 29. 11. 2019 12:29
Sporné to rozhodně není, stlačování zemního plynu je výrazně méně energeticky náročné než rafinace ropy (produkce kapalných paliv). Navíc při spalování CNG neprodukuje prakticky žádné pevné částice a další sajrajty...
Re: Re: Re: Re: Ani jedno
| 29. 11. 2019 15:31
To sice ano, ale rafinací ropy vznikají i jiné látky, než jen benzin a nafta. Látky nenahraditelné pro průmysl, látky nenahraditelné pro farmacii.
Re: Re: Re: Re: Re: Ani jedno
| 29. 11. 2019 17:37
CNG ma vyssi emise co2 nez diesel!

Takze jedina vyhoda (krome dotovane.. :-) ceny paliva) spociva v jednodussim vycisteni spalin.
Avatar - Ada je tady
Re: Re: Re: Ani jedno
| 29. 11. 2019 12:52
To je úplně jinak. Sibiř je plná CNG (metan) a ten uniká do ovzduší. A s oteplováním bude unikat stále více! Metan je ovšem mnohem agresivnější skleníkový plyn, než CO2. Takže samozřejmým ekologickým postupem bude metan spalovat. Kde jinde, než v motorech aut. Metan nám i potom, co dojde ropa, vydrží na dalších 200 let.

Ovšem spalovat CNG v zážehových motorech je nesmysl, protože ty muzeální motory mají s ohledem na nízký kompresní poměr opravdu velmi mizernou energetickou účinnost. Ovšem vhodný motor tu je. Jmenuje se diesel a pro použití CNG ho stačí relativně mírně upravit. Nepochybujte, že k tomu během následujících let dojde. Bude stačit další ropná krize na středním východě...

A hybrid? Nu ano, proč ne. Ovšem ve spojení s dieselem. A bude plně stačit k tomu, aby vůz z klidu rozjel na cca 50km/h. Tedy proto, aby nahradil největší slabinu spalovacích motorů, které mají největší exhalace a spotřebu paliva při akceleraci z klidu. Takže může dojít i na jiné typy hybridů. Třeba s velkými kondenzátory namísto akumulátorů, nebo s tlakovou nádrží, kam se bude při brždění motorem ukládat stlačený vzduch, který pomůže roztočit pístový motor při akceleraci. Zkrátka systémy, které se musí vyvarovat dnešních fatálních nevýhod těžkých akumulátorových vozíků, které musí tuhle marnou zátěž tahat i při jízdě ustálenou rychlostí.
Re: Re: Re: Re: Ani jedno
| 29. 11. 2019 17:43
Ty jsi dneska vtipnej Ado :-)

Jestlipak vis, proc se tak rozmahaji (podle tebe spatne) bateriove pohony?
Protoze maji nesrovnatelne lepsi parametry (hustota energie, ucinnost..) nez to co to dost laicky popisujes ;-)
Re: Re: Re: Re: Re: Ani jedno
| 29. 11. 2019 17:58
Toto priatelu nie je dovod preco si niekto kupi elektromobil...ten si kupuju ludia zvacsa preto ze sa oplati. A oplati sa preto, ze sa niekto rozhodol ho zvyhodnit...napriklad tak ze nezdanuje rovnako CO2 z vyroby elektriny a CO2 z vyroby inych paliv...to ze nastupuju elektromobily je cisto geopoliticke rozhodnutie. Zdaleka nie environmentalne...
Re: Re: Re: Re: Ani jedno
| 29. 11. 2019 17:53
Trosku laicky...ale v zasade spravne popisane. Spalovanie metanu...v akej kolvek podpbe je podstatne efektivnejaie ako keho unik do ovzdusia. Problem dieslov v tejto chvili spociva v technologickej komplikovanostk a nahanim sa za jeho ucinostou. Co sposobuje tvprbu pevnych casti aj pri pouziti plynu a zarpven yvpebu NOx bez ohladu na palivo. A tp len opat zdrazuje ich prevadzku...
Re: Re: Re: Re: Re: Ani jedno
| 30. 11. 2019 08:35
Ja jsem narazel predevsim na kondenzatory a tlakovou lahev..
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ani jedno
| 30. 11. 2019 09:31
Ok. Nespravne som si vylozil tvoj prispevok.
Avatar - Ada je tady
Opravdu hybrid nahradí naftu?
| 29. 11. 2019 12:40
No to samozřejmě ani náhodou! Motorem pro dalších 10 let je samozřejmě diesel. Možná, že přejde na spalování zemního plynu.
Nic nove..
| 29. 11. 2019 12:47
Hybrid je ok do mesta, nafta na dlhe trasy vysokym tempom.

Celkovo taha za kratsi povraz Toyota - lebo kombi ako mestske auto je beznadejne out.
Do mesta patri vyssie a praktickejsie SUV.

Na dialnici - na dlhe cesty vysokou rychlostou je optimalny sedan/kombi.

Zaver - Opel je sOpel, Toyotacke kombi sa do mesta nehodi. Teda - suboj ma len porazenych.
Avatar - Emel
Re: Nic nove..
| 29. 11. 2019 12:54
Já jsem v principu pro - klidně bych měl garáž a v ní Zoe, Defendera, Caymana, Multivana a eSko. Jen omezený rozpočet mě nutí k zoufalé snaze sloučit požadavky do 1-2 aut... ;-)
Re: Nic nove..
| 29. 11. 2019 13:57
To je síce pekné, ale aby som v tom SUV dosiahol podobnú pozdĺžnu priestornosť, ako v kombíku, tak bude rovnako dlhé a širšie čo jeho praktickosti v meste nepomôže. No ten komík vozím aj za mesto, kde už nad SUV jasne dominuje. Takže by som to asi mal riešiť tretím autom do rodiny, ale po tom moc netúžim.
Re: Nic nove..
| 29. 11. 2019 15:55
Testovali kombi proto, že kombi testovat chtěli. Stejný hybrid si v Toyotě můžete dopřát do malého SUV CH-R, případně silnější 2,5litrovou verzi do RAV4. A věřím, že ani Opel testovaný motor nevyvíjel pouze pro Astru.
Takže nehodnoť, jestli je do města nevhodný kombík, o tom článek není. Jde o porovnání pohonů, které bude vycházet stejně v každé kategorii.
Re: Nic nove..
| 29. 11. 2019 15:57
Nechaj to tak, čo príspevok to perla :-[] :-[]
Avatar - woody-alien
Re: Re: Nic nove..
| 30. 11. 2019 04:44
:D Pomalu to vydá na náhrdelník z Drážďan.
http://d15-a.sdn.cz/…_E_J/75KkSC.jpeg?…
Řešení je velmi jednoduché...
| 29. 11. 2019 13:03
...samozřejmě nekupovat ani jedno z porovnávaných aut. Ideální volbou pro kombík nižší střední třídy je buď přeplňovaná benzinová čtrnáctistovka s cca 110 kW a 250 N.m, nebo při vysokých nájezdech dvoulitrový turbodiesel cca 110 kW a 320 N.m. Obé samozřejmě jako čtyřválec a samozřejmě se 6st. manuálem, pro lenochody pak s automatem. Jak prosté! :-)
Avatar - iudex
Re: Řešení je velmi jednoduché...
| 29. 11. 2019 13:25
Keď píšeš o tom ideále v podobe kombíku nižšej strednej s benzínom 1,4, 110 kW a 250 Nm, tak vo mne vzniká drobné podozrenie, že tým ideálom nie je konkrétne Leon ST 1,4TSI a nemáš ho vo svojej garáži. :D
Avatar - Emel
Re: Re: Řešení je velmi jednoduché...
| 29. 11. 2019 13:42
:-)
Ale tak zase na druhou stranu... člověk si koupí to, co chválí... má to taky svou váhu. Lepší než vychvalovat do nebes poctivé atmosféry od japonských výrobců... no, však ty víš.

Tak snad se neprojeví "miromem efekt" při koupi dalšího auta :-)
Re: Re: Re: Řešení je velmi jednoduché...
| 29. 11. 2019 15:57
:yes: :D :-[]
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Řešení je velmi jednoduché...
| 29. 11. 2019 17:40
:D Jj, zlatá Kórea a Japonsko, najmä Mitsu, zlaté atmosféry... :D :D
Avatar - woody-alien
Re: Re: Re: Řešení je velmi jednoduché...
| 30. 11. 2019 04:38
Ale jo, pokud mi do toho ideálu nezačne zatahovat automaty pro lenochy a laskání s pákou ruční brzdy před vyjetím :-) , tak na tom něco je. 1.4 - 1.6 turbo v benzínu bývá obvykle poměrně zdařilý kompromis mezi dynamikou, spotřebou a kultivovaností. U kompaktního kombíku. U supermini s hmotností pod tunu je to pak ještě o něco lepší. Když už jsme teda u té sebechvály. :D
Re: Re: Řešení je velmi jednoduché...
| 29. 11. 2019 15:58
Neschopnosť vidieť za dvere vlastnej garáže je tu dosť viditeľná
Re: Re: Re: Řešení je velmi jednoduché...
| 29. 11. 2019 21:43
A nema pravdu? u tobo dieselu staci i 1,5 nebo 1,6 na solidni dynamiku s pohadkovou spotrebou, benzin souhlas. Tyto dve konkretni auta jsou okrajova zalezitost.
Re: Re: Re: Re: Řešení je velmi jednoduché...
| 29. 11. 2019 23:32
Zrovna keď si pozriem tento test, tak spotreba r3 dízlu žiadna sláva, pri zrýchlení vyzerá pri hybride od toyoty ako mrzáčik a k tomu si vychutnávaš hrkotanie v nízkych otáčkach. A ako perla na záver pomätený automat. Tá 1,4tsi je v prípade Areseho len onania nad vlastnou garážou
Avatar - woody-alien
Re: Re: Řešení je velmi jednoduché...
| 30. 11. 2019 04:22
:D No, svádí to k takovému podezření. Ale je neopodstatněné. Totiž těch kW v jeho garáži je 92 a Nm 200. Takže jsi úplně vedle. ;-)
tříválec astra
| 29. 11. 2019 14:19
píšou vznětový tříválec, v přehledu píšou 4 válce/4 ventily, vyznej se v tom
Avatar - _Karel_
Francouzská Astra
| 29. 11. 2019 18:55
Tak jsem nakoukl do ceníku Astry. Nevím, jestli je to jen přechodné období, ale takovou bídu bych nečekal. Nejsilnější benzín 1,4T, nejsilnější nafta tříválec? A k němu devítistupňový automat? Který génius tu kombinaci vymyslel? Těžká bída :no:
Tenisové sázky - Velmi spolehlivé informace, Domluvené zápas
| 30. 11. 2019 00:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Cena
| 30. 11. 2019 17:26
No já nevím jak u Toyoty, ale u Oplu je pořád nějaká akce - okolo 20% z ceny dolů. Takže pak to vychází na nějakých cca. 650 000 a to už by šlo
Re: Cena
| 1. 12. 2019 08:25
U Toyoty pro obycejneho smrtelnika takove slevy nejsou.

Za 714tis Kc uz se da sehnat hybridni CR-V od Hondy.. :-)
Avatar - Mikesus
Re: Re: Cena
| 1. 12. 2019 15:17
U toyoty pro soukromého zákazníka jsou maximálně slevy kolem 50tis v rámci víkendových akcí, případně sada kol zdarma. Jinak toho moc nedávají dolů.
Pro firmy je to pak úplně jiný přístup.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku