Kolony na hranicích hrozí kvůli tomu, že část dopravců stále nemá nové palubní jednotky. Nejhorší situace se očekává na přechodu u Lanžhotu na Břeclavsku, kde by fronty mohly dosahovat až 12 kilometrů.
se neuvěřitelně napakoval převážně z našich peněz. Náklady na provoz se pohybovaly kolem 20%, tedy 2 mld. ročně, tedy celkem přes 24 mld. Tyto peníze zaplatili koneční zákazníci v ceně přepravovaného zboží. Už v roce 2006 bylo jasné, že mikrovlnný systém s bránami je mrtvý.
Za tvorbu kolon budou moci opět řidiči, kteří si nepořídily palubní jednotku dříve, kdo jiný, že? Ovšem Ti řidiči za změnu systému výběru mýta nemohou, stejně tak nemohou ovlivnit chování firmy provozující nový systém výběru mýta nebo termín stanovený zákonem.
Pokud někdo potřebuje mýto registrovat, tak mu tuto povinnost společnost provozující výběr mýta má umožnit za přijatelných podmínek a ne nechat řidiče čekat v předpokládaných dlouhých kolonách s výmluvou na poslední den. Jak jde o peníze, tak i plynulost provozu, jeho bezpečnost daná silničním zákonem a důstojné podmínky na silnici mohou jít stranou...
Kromě češtiny nevím co na tvůj příspěvek napsat. Prodej byl zahájen měsíce před spuštěním. Takže pokud někdo něco zanedbal jsou to špeditéři. A jestli řidič kamionu místo sledování jízdy, kde by si musel všimnout týdny svítících upozornění na nový mýtný systém, dělá něco jiného je spíš na pováženou.
Jeví se, že nemáte zřejmě širší přehled. Řidič, vetšinou zaměstnanec, si dobrovolně ze svého rozhodnutí nákladní auto v předstihu do systému nového výběru mýta bez nařízení zaměstnavatele nezaregistruje a ze svého platu nezaplatí. A vlastnící nákladních aut zcela logicky vyčkávají z několika důvodů. Jistě víte, že nový systém výběru mýta je stále právně dost nejistý (viz např. rozhodnutí ÚHOS). Dále např. historická zkušenost podnikatelů, kterým sociální demokracie dala do zákonu v roce 2005 povinnost mít od roku 2007 registrační pokladny. Na podzim roku 2006 ODS po vyhraných volbách tuto povinnost zrušila. Kdo včas "odpovědně" nakoupil za desetitisíce pokladnu s fiskální pamětí, měl pouze zbytečný výdaj a zcela neprodejnou věc. To samé bylo s povinností vydat účtenku při nákupu nad 50 korun od 1.7.2005, která nakonec také byla zrušena, jenže rychlá tiskárna účtenek začínala na 10. tis. korunách....atd.
Takže mi chceš tvrdit, že polští majitelé spedičních firem vyčkávají, zda-li u nás nebude jakýsi smyšlený právní nesoulad?
K tomu se nebudu vyjadřovat, je to zcela zbytečné. Mě zajímá, proč ignorují zákonnou povinnost pro legální pohyb NA na dálnicích v ČR.
Vytahovat tu registrační pokladny je irelevantní. Proč jsi nenapsal, že před WWII nebyly v ČR žádné dálnice a speditéři vyčkávají, zda-li tomu nebude tak od 2020 také? ;-)
P.S.: nevím proč by si měl řidič, zaměstnanec kupovat mýtné za své, ale také věřím, že pokud vykonává svou práci dobře, upozorní dispečera, že po 30.11. pojede v ČR po dálnicích nelegálně.
To by platilo keby to tam neriešili tí istý cirkusanti čo u nás. Pomáhal som známemu s registráciami v predstihu. Len par aut, ale jedno mu prehodili do nižšej emisnej triedy. Prišlo len oznámenie bez možnosti reagovať. Volám na podporu, že čo s tým? Poradili, že nevedia a že mám poslať dotaz. Tam majú 60 dní na reakciu. odpoveď prišla asi po týždni, ale to už bola jednotka na ceste a nedala sa spraviť ani jedna z vecí čo mu poradili. Druhú na to isté auto ti nepošlú, tak už to treba riešiť len osobne.
Je velmi dobře, že opouštíme předražený a technologicky nesmyslný mikrovlnný systém rodinného podniku Kapsch. Stálo nás to všechny zbytečných 22 mld. Bylo to něco jako solární tunel, protože už v roce 2006 bylo jasné, že tento systém je překonaný a zastaralý a předražený.