Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Auto Bild TÜV Report 2008 (vozy stáří 4-5 let): v čele s 911, Jazzem a Legacy

Automobily z let 2001 a 2002 patří v našich končinách k populárním ojetinám. Přesto má na německé STK bezpečnostní problém 8,9 % všech aut. K těm nadprůměrně bezproblémovým patří japonské a německé modely, ale najdou se i výjimky jako Citroën C3.
Zpět na článek
21. 1. 2008 13:29
21. 1. 2008 13:54
anonym
21. 1. 2008 14:51
neregistrovaný "exxon valdez"
21. 1. 2008 18:08
anonym
21. 1. 2008 15:25
21. 1. 2008 18:39
neregistrovaný "Mirek - Brno"
21. 1. 2008 20:24
anonym
21. 1. 2008 20:26
anonym
21. 1. 2008 14:03
neregistrovaný "Chtel bych byt alfista ale nemam"
21. 1. 2008 17:33
neregistrovaný "mates"
21. 1. 2008 17:41
neregistrovaný "Deception"
21. 1. 2008 21:45
neregistrovaný "156driver"
21. 1. 2008 17:02
neregistrovaný "PREMDA"
21. 1. 2008 13:50
anonym
21. 1. 2008 15:29
21. 1. 2008 17:04
neregistrovaný "PREMDA"
21. 1. 2008 15:42
21. 1. 2008 15:47
21. 1. 2008 18:24
neregistrovaný "BeranK"
21. 1. 2008 21:05
21. 1. 2008 21:13
neregistrovaný "PV"
27. 1. 2008 04:05
neregistrovaný "Kubajsu"
21. 1. 2008 17:01
neregistrovaný "PREMDA"
21. 1. 2008 21:11
22. 1. 2008 13:28
22. 1. 2008 14:47
22. 1. 2008 16:40
neregistrovaný "PREMDA"
21. 1. 2008 15:42
neregistrovaný "ram1961"
21. 1. 2008 18:32
neregistrovaný "Mirek - Brno"
21. 1. 2008 22:35
anonym
21. 1. 2008 18:16
neregistrovaný "buran"
21. 1. 2008 18:26
anonym
21. 1. 2008 23:59
neregistrovaný "Leki"
21. 1. 2008 20:26
anonym
21. 1. 2008 20:40
anonym
22. 1. 2008 18:05
anonym
21. 1. 2008 21:02
neregistrovaný "Nornik"
22. 1. 2008 17:15
neregistrovaný "Deception"
21. 1. 2008 21:56
neregistrovaný "dementor"
21. 1. 2008 22:56
neregistrovaný "Ada je zase tady"
21. 1. 2008 13:29
JAZZ 911
No vidíš, nechápu co máš pořád s tím poršákem. Mrkni do tabulky a máš jasno, jedině honda. A ještě ušetříš. No, a k lagunám prý budou konečně letos už dávat v základu hodinky Breitling, co vydávají signál v případě nouze, tak klid vrtulník je u tebe do hodinky...
Rozbalit vlákno
7
anonym
21. 1. 2008 13:54
Re: JAZZ 911
Vari si nechválil Porsche? Podľa mňa to je fakt dobrá značka. Nepoznám nijakú inú, ktorá na 100% šlape na päty Japoncom. :yes:
neregistrovaný "exxon valdez"
21. 1. 2008 14:51
Re: JAZZ 911
>:D ha ha, už to tu pomalu na diskuzi začíná vypadat, jako kdyby kolébka automobilismu byla v Japonsku a pak hned v Korei >:D
anonym
21. 1. 2008 18:08
Re: JAZZ 911
Kolebka elektroniky tiež nebola v japonsku a kto je najlepší. Fotbal mal kolebku taky v anglii a neni nejlepši.
Avatar - Ronault.
21. 1. 2008 15:25
Re: JAZZ 911
S Tebou i už nikdo nechce povídat, že trpíš samomluvou? >:D
neregistrovaný "Mirek - Brno"
21. 1. 2008 18:39
Re: JAZZ 911
To bylo trefné a vtipné GTI...Pokud má někdo pořád pochybnosti o objektivitě TUV ,ať si otevře stránky údajně nejobjektivnějšího řebříčku splehlivosti JD POWER !!!
Udělalo se nám jasno...????
anonym
21. 1. 2008 20:24
Re: JAZZ 911
Ty si trapko vidlacky! Naco zase tolka ironia??? 911 je 911 a Jazz je Jazz. TIe auta su na uplne inych poziciach - Porsche je pre uspesnych a Jazz je ludove vozitko pre normalnu rodinu .....vzdy lepsia ako vasa koncernova Fobia. Jazz je lacnejsi, spolajlivejsi, variabilnejsi, ma vacsi priestor, lacnejsi servis, vykonnejsie motory atd...
anonym
21. 1. 2008 20:26
Re: JAZZ 911
a este nieco:
v roku 2007 klesol koncernu predaj a to hovoriza vsetko ;-)
Staci si pozriet kde su v tabulke Skodovky a fávééééčka a je to jasne!
21. 1. 2008 13:45
JAPONSKO A SEM TAM EVROPSKA VLASTOVKA
Firemni vozy najedou za 4-5 let 150 000-250 000km. Rodinne vozy maji vetsi rozdily, ale radove 80 000-200 000km. Sportovni vozy maji po peti letech najeto kolem 50 000km. Proto postaveni Porsche je ponekud zavadejici. Kvalita Porsche je bez debat, jde snad o nejuzasnejsi vuz sve tridy.
Japonske vozy jsou vsak kvalitou na urovni kam pouze maloktery z evroskych vyrobku dosahne. Vyborne vysledky Toyoty, Mazdy, Hondy a Subaru se opakuji rak co rok. I tomu pomalejsimu dochazi, kde se vyrabi kvalita.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - T613
21. 1. 2008 13:56
Re: JAPONSKO A SEM TAM EVROPSKA VLASTOVKA
Opět se ti dovolím oponovat. Nemyslím, že s těmi sportovními vozy máš pravdu. Ty vozy jezdí v jiných režimech jízdy, a jsou i odlišně konstruovány. Nejsou stavěny na výdrž, ale na výkon. Proto tisíc kilometrů není jako tisíc kilometrů.
Za další není zde třeba vyvolávat dojmy, že když si koupím automobil z druhého konce tabulky, tak strávím čas v servisu. Vše je také o údržbě, když se o auto budu starat, tak se mi odvděčí. Nepopírám, že mohou být vyloženě špatné kusy.
neregistrovaný "Chtel bych byt alfista ale nemam"
21. 1. 2008 14:03
Re: JAPONSKO A SEM TAM EVROPSKA VLASTOVKA
Zaujala mne tvá věta "Vše je také o údržbě". Když vidím výsledky Alf, je mi do pláče. Copak ti lidé se o své milované miláčky starají tak špatně, že jim na STK nesvítí světla, mají vadné brzdy a rezavé výfuky? Z průměrů, které tady jsou vyjmenovány, to tak vypadá :-(.
P.S.Vyloženě dobré a vyloženě špatné kusy statistika filtruje, od toho ji tady máme, že?
Avatar - T613
21. 1. 2008 14:12
Re: JAPONSKO A SEM TAM EVROPSKA VLASTOVKA
Pokud jsem si to dobře přečetl jedná se o závady o STK. Kruciš to tam někdo jezdí s nepojízdným autem? Myslím, že tam budou kontrolovat stejné věci jako u nás. Takže když si koupím Alfu tak, to určitě neznamená, že nedojedu z Ostravy do Prahy a zpět.
neregistrovaný "mates"
21. 1. 2008 17:33
Re: JAPONSKO A SEM TAM EVROPSKA VLASTOVKA
Do Ostravy bych nejezdil. Jsou tam divny lidi >:-[]
neregistrovaný "Deception"
21. 1. 2008 17:41
Re: JAPONSKO A SEM TAM EVROPSKA VLASTOVKA
To v Praze taky, volil bych Brno ;-)
Avatar - T613
21. 1. 2008 18:00
Re: JAPONSKO A SEM TAM EVROPSKA VLASTOVKA
Brňáci jsou ze všeho nejhorší! Jsou to pražáci, kteří se zatoulali >:-[]
Avatar - Falco
21. 1. 2008 23:09
Re: JAPONSKO A SEM TAM EVROPSKA VLASTOVKA
Dej si facku ;-)
Avatar - T613
21. 1. 2008 17:58
Re: JAPONSKO A SEM TAM EVROPSKA VLASTOVKA
To jsou, proto tu potkávám celkem dost čičint >:-[] :yes:
anonym
21. 1. 2008 18:24
Re: JAPONSKO A SEM TAM EVROPSKA VLASTOVKA
Určite to je tým že nieje udržba. Či jeto na západe či vychode udržba je len počas zaruky rok dva. Malo by sa zverejniť aj solventnosť zakaznikov pri poruchových aj neporuchových značkach. Čím lacnejšie auto pravidelna udržba predpisana výrobcom žiadna. Aj pri tých drahých to tak môže byť. Zobrať Mercedes na lízing dnes žiadny problem. Splaca sa s odretými ušami a na na udržbu už nieje alebo su to vyhodene peniaze. ale mám Mercedes alebo BMV. A tak to je aj v nemecku verte. Mam Trafika 5 rokov 190 000 km pravidelna udržba STK prešlo bez chybičky ale opravy na ňom boli že keby som neabsolvoval prehliatky tak končim na odťahovačke.
neregistrovaný "156driver"
21. 1. 2008 21:45
Re: JAPONSKO A SEM TAM EVROPSKA VLASTOVKA
zaujimave, ze 3er je horsi ako AR... >:D
21. 1. 2008 14:10
Re: JAPONSKO A SEM TAM EVROPSKA VLASTOVKA
Souhlasim, udrzba je velice dulezita. I ten nejkvalitnejsi vyrobek vyzaduje nejakou udrzbu.
Take souhlasim se stavbou motoru ve sportovnich vozech. Jejich provoz se ale prilis od jinych neodlisuje. Z tech 50 000km ma zhruba 10% najeto s vyuzitim vice nez 70% vykonu. Vetsina zakazniku Porsche ho pouziva na skorokazdodenni jezdeni po stejnych silnicich jako napr. Honda Jazz. V tom je velke kouzlo Porsche. Da se uzivat i na normalnich silnicich. Tudiz podobnym stylem jizdy jako ostatni auta. Malokdo si se svym vozem (at uz s Porsche) vyjede na uzavreny okruh a jeste mensi procento dokaze vyuzit motoru tak aby vyuzil celou silu jeho motoru.
Avatar - T613
21. 1. 2008 14:19
Re: JAPONSKO A SEM TAM EVROPSKA VLASTOVKA
Samozřejmě, ale i to Porsche je stavěno "jinak", jiné plnící tlaky, maximální odlehčení atd. To vše se projevuje na celkové životnosti komponentů.
neregistrovaný "PREMDA"
21. 1. 2008 17:02
Re: JAPONSKO A SEM TAM EVROPSKA VLASTOVKA
:yes: Přesně.
anonym
21. 1. 2008 13:50
Sparrow
Osobně mě překvapil propad Golfu ve srovnání s kategorií 2-3 roky, no a spolehlivost Passatu, tradičně nic mimořádného. Honda bravo !! Škoda, že ten Jazz je jen čistě městské vozítko se slabým motorem, jinak bych šel "bych do něho".
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Ronault.
21. 1. 2008 15:29
Re: Sparrow
No já ten Jazzik řídil, mám s ním zkušenosti... a můžu říct, že ten motor není až tak slabý a oproti konkurečním Fobiím je podstatně lepší, nemluvě o spotřebě. Motory Honda jsou motory Honda. Navíc i podvozek je příjemně hravý a co se týče prostornosti a užitných vlastností se předčí nejen běžné Fobie, ale i Fobie kombi. Bohužel díky ceně se u nás tohle auto moc nechytlo a sehnat ho starší je problém. My ho sehnali až na druhé straně republiky
neregistrovaný "PREMDA"
21. 1. 2008 17:04
Re: Sparrow
Ano Jazz je nadmíru povedené auto. I když už není nové, můžeme ho stále řadit na špici segmentu.
Avatar - Dinar
21. 1. 2008 15:42
Re: Sparrow
Je to Německo, je třeba se na výsledky dívat německou realitou. Pokud chci na tomto základě hodnotit passat nebo golf, páteře tamnějších firemních fleetů, musím jejich výsledky srovnávat s podobně užívanými, v Německu, auty. Tedy při hodnocení Golfu mi moc nepomůže srovnání s Corollou, autem německých důchodců, ale srovnání s Astrou, Focusem nebo Meganem. Kombíky těchto modelů jsou firemními auty nebo v HB verzích druhými auty v rodině, denně pendlujících mezi školkou a Kauflandem. Výsledek Mazdy Demio jistě ohromí, ale kolik, v průměru, má 5 let staré Demio na tachometru? A pokud jde výsledky passatu, stejně jako u Golfu, je třeba je nahlížet skrz umístění Mondea, Vectry nebo Laguny, opět aut, užívaných obdobným způsobem, ke spolehlivosti Accordu je možné pogratulovat, jenže accordy si v Německu určitě "neužijí" stejného zacházení jako passaty. Obecně, slabinou TUV je srovnávání sice stejně starých aut, bohužel neberoucí v potaz najeté kilometry.
Avatar - Ronault.
21. 1. 2008 15:47
Re: Sparrow
Ono i Ty kilometry jsou zavádějící. Třeba si taky říct, že služební auto používané manažerem jezdí dlouhé trasy. Vyjede na dálnici, dostane se do optimálních otáček, pokud není řidič cvok, tak přes výmoly jezdí slušně. Žádné popojíždění, žádné neustále starty atd. Když si vezmete takové auto, co jezdí taky denně, ale po tankodromu ve městech typu Praha, Brno, nebo Ostrava, tak při počtu ujetých kilometrů dostává zabrat více...
neregistrovaný "BeranK"
21. 1. 2008 18:24
Re: Sparrow
Jel jsi někdy v Německu po dálnici? Asi ne. Nepsal by jsi, že manažer vyjede na dálnici, dostane se do optimálních otáček....žádné popojíždění, žádné starty. Tohle platí možná tak v neděli dopoledne, ale rozhodně ne ve všední den. Asi nevíš, co mluvíš, protože dálnice v Německu jsou v místech velkých aglomerací tak ucpané (přitom jsou čtyřproudové nebo tříproudové), že popojíždění je zde stejné, jako na naší slavné D1. Někdy by nebylo špatné, kdyby se takoví jako ty nechtěli za každou cenu uplatnit v každé diskuzi se svými moudry, ale ono holt platí - Je lepší mlčet a být pokládán za hlupáka než promluvit a všechny pochybnosti vyvrátit. Jestli tomu rozumíš. Doufám, že mě nebudeš chtít "utřít" nějakou vtipnou odpovědí.....
Avatar - Ronault.
21. 1. 2008 21:05
Re: Sparrow
Představ si, že jsem po dálnici v Německu jel. Až budeš chtít mluvit k věci, tak si prvně přečti celý příspěvek, popřemýšlej, pak piš. Tvrdit, že na dálnici je díky zácpám větší poměr rozjíždění na kilometr než při ježdění ve městě, je docela veselé. To by pak nikdo na dálnici nebo výpadovku nejezdil. Prostě jsi nepochopil to, že jakmile někdo najezdí 250 000 km za 3 roky jako tady jeden majitel BMW 530D na moje.auto.cz, tak za těch 250 000 km dostane méně zabrat, než taková C1 po 100 000 při rozvozu pizzy po Praze. Ale to by prvně chtělo trochu sklidnit nerva před psaním příspěvku
neregistrovaný "PV"
21. 1. 2008 21:13
Re: Sparrow
Není třeby vtipné odpovědi. Popojíždění v dálniční koloně nelze srovnávat s krátkou jízdou přes město. Motor městského vozítka ji absolvuje v 50% studený a silnice jsou ve městech výrazně horší. Tahle statistika má celkem slušnou vypovídací hodnotu. Když srovnáš výborné umístění Porsche 911, Boxtra, Mazdy MX-5 a porovnáš to s mizérií BMW Z3 (Alfa Spider a Mercedes SLK radši schází úplně), tak máš o kvalitě jasno. Stejně tak městské vozy špička Jazz, Yaris a Demio. Střed Polo, Corsa, Fiesta a propadáky Punto, Clio a 206. Zarážející je příšerný výsledek Mini.
neregistrovaný "Kubajsu"
27. 1. 2008 04:05
Re: Sparrow
No, takže to cos napsal o služebních autech je právě dost jinak... Víš jaký je nejterénější auto? Služební... Navíc se obávám, že u služebáku si nikdo neláme hlavu s pomalým zahřátím motoru, nikdo se o nic nestará, jelikož auto jde z ruky do ruky atd... Co jsem zažil, tak služební auto vypadá vždycky alespoň na dvojnásob km (když srovnám se soukromým)...
neregistrovaný "PREMDA"
21. 1. 2008 17:01
Re: Sparrow
DiGTInare zase špatně. Corolla není autem německých důchodců. Cílová skupina Corolly je úplně stejná jako u Golfu. Jen její kvalita je mnohem vyšší. To samý je Avensis/Passat. Z pohledu Toyoty jde jen o vyšší kvalitu. Už tahle tabulka dokazuje, že německé auta jsou na tom s kvalitou podobně jako francouzské a italské. Japonsko je holt vždycky o krok vpřed.
21. 1. 2008 21:11
Re: Sparrow
Ale Dinar má pravdu. Ve valné většině se v německých firmách moc nepřemýšlí nad tím, co se koupí, protože se automaticky kupuje Passat. U těch s trochu větším rozhledem se možná zauvažuje, jestli jestli by Mondeo nebo Vectra nebyly alternativou... Může se ti to nelíbit, ale je to holt tak.
Avatar - Dinar
22. 1. 2008 13:28
Re: Sparrow
Budeš muset vystrčit nos a jet se do toho Německa podívat. A nezapomeň si vzít foťák, pak sem šoupni fotky z německých dálnic a měst, abychom se i my potěšili pohledy na ty kolony firemních Coroll a Avensisů. ;-)
neregistrovaný "PREMDA"
22. 1. 2008 16:40
Re: Sparrow
DiGTInáre, ty asi musíš něco kouřit. Tady tvrdíš, že Golfy a Passaty jsou vyráběny jen pro fleety. Tak neználku, až vyrosteš a táta ti koupí auto, zeptej se ho.
neregistrovaný "ram1961"
21. 1. 2008 15:42
Re: Sparrow
S Hondou Jazz mam osobni zkusenost a kdyz pominu jeho jedinou slabsi vlastnost a tou je jizda na dalnici, kdy se spotreba zacne blizit ke spotrebam obdobnych vozu, tak nema chybu. Na dvanactistovku vykon 57kW a o 120 litru vetsi kufr (380 l) nez Fabia, super variabilni prostor vzadu a skvela mala spotreba paliva. I pro ctyri dospele idealni vuz na nase silnice. Dost se podivuji nad tim, ze u nas neni vice rozsiren. Ale asi stale prevlada nazor ze nase Skodovky maji levnejsi nahradni dily ;-). Ale s Hondou Jazz toto neresim, protoze je jaksi nepotrebuji >:D
neregistrovaný "Mirek - Brno"
21. 1. 2008 18:32
Re: Sparrow
Hondu Jazz mám téměř 3 roky a po 4 modelech Škody(nechci popírat její kvality,ale české "lidové auto" za tu cenu a výbavu...?Výsměch!)vím,že zůstanu věrný značce.Sparrow napsal stručně vše důležité,tohle auto prostě veme za srdíčko.Péče značky o zákazníka je absolutní a servisní prohlídky 1.= 3500,-
2.= 3500,- To snad není tak moc na to,že je to vlastně jediný servis,který Honda potřebuje.
Co na to náš globál-koncern?Koupit Hondu v základu(jako lidovku,bez všeho...)témeř nejde a věci jako CD(...a kvalitní)metalíza,palub.počítač...se v cenníku ani nenachází.Dostanete je k autu automaticky a bez pompézní reklamy v TV!Jediná věc,na kterou jsem si těžce zvykal byl téměř neslyšitelný motor,ještě že to okáté autíčko má otáčkoměr!!
anonym
21. 1. 2008 22:35
Re: Sparrow
variabilita, ok :yes: kufr o 120 l větší jen u těch ojetin, u nových je to jen 80 litrů, ale ono ten rozdíl moc znát není:-)
kolik je aa skvělá malá spotřeba kde?
Avatar - Ronault.
21. 1. 2008 15:34
Tuž nevím...
Každá 4. Lagua neprojde STK u sousedů a já už prošel 2x s tím nejporuchovějším ročníkem 2001 bez výhrad. A jezdím, jezdím a jezdím. To mám štěstí, co? >:D
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "buran"
21. 1. 2008 18:16
Re: Tuž nevím...
Tak se tady samým štěstím neposer, děda má dodnes žiguli snad z roku 85, taky jezdí a jezdí a na technický byl vícekrát než máš ty (soudě dle tvých idiotských příspěvků) IQ, jestli vůbec víš, co to je.
anonym
21. 1. 2008 18:26
Re: Tuž nevím...
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Ronault.
21. 1. 2008 20:55
Re: Tuž nevím...
Tady zřejmě nepochopil. Pro blba škoda slov. Tedy tečka.
neregistrovaný "Leki"
21. 1. 2008 23:59
Re: Tuž nevím...
:yes:
anonym
21. 1. 2008 20:26
Škodovka dobrý
Škodovka se umístila na slušném místě gratulace :yes:
Rozbalit vlákno
2
anonym
21. 1. 2008 20:40
Re: Škodovka dobrý
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
anonym
22. 1. 2008 18:05
Re: Škodovka dobrý
Nemužou potopit vlastni produkt. >:-[] >:-[] >:-[]
neregistrovaný "Nornik"
21. 1. 2008 21:02
Francouzi a Italove
Ze Fiat, Alfa, Renault ci Peugeot nemaji zadne auto v prvni pulce tabulky? Neni to zvlastni? :-)
Rozbalit vlákno
2
22. 1. 2008 14:46
Re: Francouzi a Italove
Není... :-)
neregistrovaný "Deception"
22. 1. 2008 17:15
Re: Francouzi a Italove
Tož auta od cigánů, jak to asi může dopadnout ;-)
neregistrovaný "dementor"
21. 1. 2008 21:56
Ja len nechapem...
preco chodia ludia na technicke kontroly so zavadami.Ved ked idem na technicku kontrolu,dam si snad auto predtym do poriadku.Podla mna to nie je objektivne,lebo niekto si auto pred technickou kontrolou da do poriadku a niekto nie.A potom sa uz na tej technickej kontrole nikto nedozvie,ci to auto malo nejaku zavaznu zavadu.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ronault.
21. 1. 2008 22:15
Re: Ja len nechapem...
O tom jsem taky přemýšlel, protože nepolezu na STK, když vím, že mám vůli v řízení, nebo se mi viklá sedadlo (u nás se i za to vyhazuje). Možná je to tak trochu i neobjektivní, protože řidiči aut, kteří o své miláčky dbají, tak si spíš kupují domácí značky. Frantíci spíš asi Ti ostatní. Mám zkušenost s R19, kterou jsem měl dovoz z D a majitel tam lil do chlazení místo destliky vodu z kohoutku, jinak si prostě ten vodní kámen vysvětlit nedokážu >:D Ovšem i tak klobouk dolů k Japoncům. Paráda :yes:
neregistrovaný "Ada je zase tady"
21. 1. 2008 22:56
Re: Ja len nechapem...
Problem je ovsem s temi auty, kterym se vikla sedadlo a maji vuli v rizeni uz z vyroby. U vyrobku firmy rendlik a syn to neni vyjimkou. Ale vec kvality, resp nekvality nekterych znacek je obecne znama vec a tak ty vysledky nepotrebuji komentar. >:-[]
Avatar - Ronault.
21. 1. 2008 23:45
Re: Ja len nechapem...
Já bych to tak viděl na porochu syntézy dopaminu, takže někde u někde u retikulární formace, to by mohlo vysvětlovat ty Tvé problémy. Horší to je s léčením, to pokud vím, se stále zrovna moc nedaří...