Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeAuto Bild TÜV Report 2008 (vozy stáří 4-5 let): v čele s 911, Jazzem a Legacy
55 komentářů
marianek
Firemni vozy najedou za 4-5 let 150 000-250 000km. Rodinne vozy maji vetsi rozdily, ale radove 80 000-200 000km. Sportovni vozy maji po peti letech najeto kolem 50 000km. Proto postaveni Porsche je ponekud zavadejici. Kvalita Porsche je bez debat, jde snad o nejuzasnejsi vuz sve tridy.
Japonske vozy jsou vsak kvalitou na urovni kam pouze maloktery z evroskych vyrobku dosahne. Vyborne vysledky Toyoty, Mazdy, Hondy a Subaru se opakuji rak co rok. I tomu pomalejsimu dochazi, kde se vyrabi kvalita.
Japonske vozy jsou vsak kvalitou na urovni kam pouze maloktery z evroskych vyrobku dosahne. Vyborne vysledky Toyoty, Mazdy, Hondy a Subaru se opakuji rak co rok. I tomu pomalejsimu dochazi, kde se vyrabi kvalita.
Opět se ti dovolím oponovat. Nemyslím, že s těmi sportovními vozy máš pravdu. Ty vozy jezdí v jiných režimech jízdy, a jsou i odlišně konstruovány. Nejsou stavěny na výdrž, ale na výkon. Proto tisíc kilometrů není jako tisíc kilometrů.
Za další není zde třeba vyvolávat dojmy, že když si koupím automobil z druhého konce tabulky, tak strávím čas v servisu. Vše je také o údržbě, když se o auto budu starat, tak se mi odvděčí. Nepopírám, že mohou být vyloženě špatné kusy.
Za další není zde třeba vyvolávat dojmy, že když si koupím automobil z druhého konce tabulky, tak strávím čas v servisu. Vše je také o údržbě, když se o auto budu starat, tak se mi odvděčí. Nepopírám, že mohou být vyloženě špatné kusy.
Zaujala mne tvá věta "Vše je také o údržbě". Když vidím výsledky Alf, je mi do pláče. Copak ti lidé se o své milované miláčky starají tak špatně, že jim na STK nesvítí světla, mají vadné brzdy a rezavé výfuky? Z průměrů, které tady jsou vyjmenovány, to tak vypadá 😒.
P.S.Vyloženě dobré a vyloženě špatné kusy statistika filtruje, od toho ji tady máme, že?
P.S.Vyloženě dobré a vyloženě špatné kusy statistika filtruje, od toho ji tady máme, že?
Pokud jsem si to dobře přečetl jedná se o závady o STK. Kruciš to tam někdo jezdí s nepojízdným autem? Myslím, že tam budou kontrolovat stejné věci jako u nás. Takže když si koupím Alfu tak, to určitě neznamená, že nedojedu z Ostravy do Prahy a zpět.
Určite to je tým že nieje udržba. Či jeto na západe či vychode udržba je len počas zaruky rok dva. Malo by sa zverejniť aj solventnosť zakaznikov pri poruchových aj neporuchových značkach. Čím lacnejšie auto pravidelna udržba predpisana výrobcom žiadna. Aj pri tých drahých to tak môže byť. Zobrať Mercedes na lízing dnes žiadny problem. Splaca sa s odretými ušami a na na udržbu už nieje alebo su to vyhodene peniaze. ale mám Mercedes alebo BMV. A tak to je aj v nemecku verte. Mam Trafika 5 rokov 190 000 km pravidelna udržba STK prešlo bez chybičky ale opravy na ňom boli že keby som neabsolvoval prehliatky tak končim na odťahovačke.
Souhlasim, udrzba je velice dulezita. I ten nejkvalitnejsi vyrobek vyzaduje nejakou udrzbu.
Take souhlasim se stavbou motoru ve sportovnich vozech. Jejich provoz se ale prilis od jinych neodlisuje. Z tech 50 000km ma zhruba 10% najeto s vyuzitim vice nez 70% vykonu. Vetsina zakazniku Porsche ho pouziva na skorokazdodenni jezdeni po stejnych silnicich jako napr. Honda Jazz. V tom je velke kouzlo Porsche. Da se uzivat i na normalnich silnicich. Tudiz podobnym stylem jizdy jako ostatni auta. Malokdo si se svym vozem (at uz s Porsche) vyjede na uzavreny okruh a jeste mensi procento dokaze vyuzit motoru tak aby vyuzil celou silu jeho motoru.
Take souhlasim se stavbou motoru ve sportovnich vozech. Jejich provoz se ale prilis od jinych neodlisuje. Z tech 50 000km ma zhruba 10% najeto s vyuzitim vice nez 70% vykonu. Vetsina zakazniku Porsche ho pouziva na skorokazdodenni jezdeni po stejnych silnicich jako napr. Honda Jazz. V tom je velke kouzlo Porsche. Da se uzivat i na normalnich silnicich. Tudiz podobnym stylem jizdy jako ostatni auta. Malokdo si se svym vozem (at uz s Porsche) vyjede na uzavreny okruh a jeste mensi procento dokaze vyuzit motoru tak aby vyuzil celou silu jeho motoru.
Osobně mě překvapil propad Golfu ve srovnání s kategorií 2-3 roky, no a spolehlivost Passatu, tradičně nic mimořádného. Honda bravo !! Škoda, že ten Jazz je jen čistě městské vozítko se slabým motorem, jinak bych šel "bych do něho".
No já ten Jazzik řídil, mám s ním zkušenosti... a můžu říct, že ten motor není až tak slabý a oproti konkurečním Fobiím je podstatně lepší, nemluvě o spotřebě. Motory Honda jsou motory Honda. Navíc i podvozek je příjemně hravý a co se týče prostornosti a užitných vlastností se předčí nejen běžné Fobie, ale i Fobie kombi. Bohužel díky ceně se u nás tohle auto moc nechytlo a sehnat ho starší je problém. My ho sehnali až na druhé straně republiky
Je to Německo, je třeba se na výsledky dívat německou realitou. Pokud chci na tomto základě hodnotit passat nebo golf, páteře tamnějších firemních fleetů, musím jejich výsledky srovnávat s podobně užívanými, v Německu, auty. Tedy při hodnocení Golfu mi moc nepomůže srovnání s Corollou, autem německých důchodců, ale srovnání s Astrou, Focusem nebo Meganem. Kombíky těchto modelů jsou firemními auty nebo v HB verzích druhými auty v rodině, denně pendlujících mezi školkou a Kauflandem. Výsledek Mazdy Demio jistě ohromí, ale kolik, v průměru, má 5 let staré Demio na tachometru? A pokud jde výsledky passatu, stejně jako u Golfu, je třeba je nahlížet skrz umístění Mondea, Vectry nebo Laguny, opět aut, užívaných obdobným způsobem, ke spolehlivosti Accordu je možné pogratulovat, jenže accordy si v Německu určitě "neužijí" stejného zacházení jako passaty. Obecně, slabinou TUV je srovnávání sice stejně starých aut, bohužel neberoucí v potaz najeté kilometry.
Ono i Ty kilometry jsou zavádějící. Třeba si taky říct, že služební auto používané manažerem jezdí dlouhé trasy. Vyjede na dálnici, dostane se do optimálních otáček, pokud není řidič cvok, tak přes výmoly jezdí slušně. Žádné popojíždění, žádné neustále starty atd. Když si vezmete takové auto, co jezdí taky denně, ale po tankodromu ve městech typu Praha, Brno, nebo Ostrava, tak při počtu ujetých kilometrů dostává zabrat více...
Jel jsi někdy v Německu po dálnici? Asi ne. Nepsal by jsi, že manažer vyjede na dálnici, dostane se do optimálních otáček....žádné popojíždění, žádné starty. Tohle platí možná tak v neděli dopoledne, ale rozhodně ne ve všední den. Asi nevíš, co mluvíš, protože dálnice v Německu jsou v místech velkých aglomerací tak ucpané (přitom jsou čtyřproudové nebo tříproudové), že popojíždění je zde stejné, jako na naší slavné D1. Někdy by nebylo špatné, kdyby se takoví jako ty nechtěli za každou cenu uplatnit v každé diskuzi se svými moudry, ale ono holt platí - Je lepší mlčet a být pokládán za hlupáka než promluvit a všechny pochybnosti vyvrátit. Jestli tomu rozumíš. Doufám, že mě nebudeš chtít "utřít" nějakou vtipnou odpovědí.....
Představ si, že jsem po dálnici v Německu jel. Až budeš chtít mluvit k věci, tak si prvně přečti celý příspěvek, popřemýšlej, pak piš. Tvrdit, že na dálnici je díky zácpám větší poměr rozjíždění na kilometr než při ježdění ve městě, je docela veselé. To by pak nikdo na dálnici nebo výpadovku nejezdil. Prostě jsi nepochopil to, že jakmile někdo najezdí 250 000 km za 3 roky jako tady jeden majitel BMW 530D na moje.auto.cz, tak za těch 250 000 km dostane méně zabrat, než taková C1 po 100 000 při rozvozu pizzy po Praze. Ale to by prvně chtělo trochu sklidnit nerva před psaním příspěvku
Není třeby vtipné odpovědi. Popojíždění v dálniční koloně nelze srovnávat s krátkou jízdou přes město. Motor městského vozítka ji absolvuje v 50% studený a silnice jsou ve městech výrazně horší. Tahle statistika má celkem slušnou vypovídací hodnotu. Když srovnáš výborné umístění Porsche 911, Boxtra, Mazdy MX-5 a porovnáš to s mizérií BMW Z3 (Alfa Spider a Mercedes SLK radši schází úplně), tak máš o kvalitě jasno. Stejně tak městské vozy špička Jazz, Yaris a Demio. Střed Polo, Corsa, Fiesta a propadáky Punto, Clio a 206. Zarážející je příšerný výsledek Mini.
No, takže to cos napsal o služebních autech je právě dost jinak... Víš jaký je nejterénější auto? Služební... Navíc se obávám, že u služebáku si nikdo neláme hlavu s pomalým zahřátím motoru, nikdo se o nic nestará, jelikož auto jde z ruky do ruky atd... Co jsem zažil, tak služební auto vypadá vždycky alespoň na dvojnásob km (když srovnám se soukromým)...
DiGTInare zase špatně. Corolla není autem německých důchodců. Cílová skupina Corolly je úplně stejná jako u Golfu. Jen její kvalita je mnohem vyšší. To samý je Avensis/Passat. Z pohledu Toyoty jde jen o vyšší kvalitu. Už tahle tabulka dokazuje, že německé auta jsou na tom s kvalitou podobně jako francouzské a italské. Japonsko je holt vždycky o krok vpřed.
Ale Dinar má pravdu. Ve valné většině se v německých firmách moc nepřemýšlí nad tím, co se koupí, protože se automaticky kupuje Passat. U těch s trochu větším rozhledem se možná zauvažuje, jestli jestli by Mondeo nebo Vectra nebyly alternativou... Může se ti to nelíbit, ale je to holt tak.
Budeš muset vystrčit nos a jet se do toho Německa podívat. A nezapomeň si vzít foťák, pak sem šoupni fotky z německých dálnic a měst, abychom se i my potěšili pohledy na ty kolony firemních Coroll a Avensisů. 😉
S Hondou Jazz mam osobni zkusenost a kdyz pominu jeho jedinou slabsi vlastnost a tou je jizda na dalnici, kdy se spotreba zacne blizit ke spotrebam obdobnych vozu, tak nema chybu. Na dvanactistovku vykon 57kW a o 120 litru vetsi kufr (380 l) nez Fabia, super variabilni prostor vzadu a skvela mala spotreba paliva. I pro ctyri dospele idealni vuz na nase silnice. Dost se podivuji nad tim, ze u nas neni vice rozsiren. Ale asi stale prevlada nazor ze nase Skodovky maji levnejsi nahradni dily 😉. Ale s Hondou Jazz toto neresim, protoze je jaksi nepotrebuji >😁
Hondu Jazz mám téměř 3 roky a po 4 modelech Škody(nechci popírat její kvality,ale české "lidové auto" za tu cenu a výbavu...?Výsměch!)vím,že zůstanu věrný značce.Sparrow napsal stručně vše důležité,tohle auto prostě veme za srdíčko.Péče značky o zákazníka je absolutní a servisní prohlídky 1.= 3500,-
2.= 3500,- To snad není tak moc na to,že je to vlastně jediný servis,který Honda potřebuje.
Co na to náš globál-koncern?Koupit Hondu v základu(jako lidovku,bez všeho...)témeř nejde a věci jako CD(...a kvalitní)metalíza,palub.počítač...se v cenníku ani nenachází.Dostanete je k autu automaticky a bez pompézní reklamy v TV!Jediná věc,na kterou jsem si těžce zvykal byl téměř neslyšitelný motor,ještě že to okáté autíčko má otáčkoměr!!
2.= 3500,- To snad není tak moc na to,že je to vlastně jediný servis,který Honda potřebuje.
Co na to náš globál-koncern?Koupit Hondu v základu(jako lidovku,bez všeho...)témeř nejde a věci jako CD(...a kvalitní)metalíza,palub.počítač...se v cenníku ani nenachází.Dostanete je k autu automaticky a bez pompézní reklamy v TV!Jediná věc,na kterou jsem si těžce zvykal byl téměř neslyšitelný motor,ještě že to okáté autíčko má otáčkoměr!!
variabilita, ok :yes: kufr o 120 l větší jen u těch ojetin, u nových je to jen 80 litrů, ale ono ten rozdíl moc znát není😄
kolik je aa skvělá malá spotřeba kde?
kolik je aa skvělá malá spotřeba kde?
Ronault.
Každá 4. Lagua neprojde STK u sousedů a já už prošel 2x s tím nejporuchovějším ročníkem 2001 bez výhrad. A jezdím, jezdím a jezdím. To mám štěstí, co? >😁
Škodovka se umístila na slušném místě gratulace :yes:
Ze Fiat, Alfa, Renault ci Peugeot nemaji zadne auto v prvni pulce tabulky? Neni to zvlastni? 😄
preco chodia ludia na technicke kontroly so zavadami.Ved ked idem na technicku kontrolu,dam si snad auto predtym do poriadku.Podla mna to nie je objektivne,lebo niekto si auto pred technickou kontrolou da do poriadku a niekto nie.A potom sa uz na tej technickej kontrole nikto nedozvie,ci to auto malo nejaku zavaznu zavadu.
O tom jsem taky přemýšlel, protože nepolezu na STK, když vím, že mám vůli v řízení, nebo se mi viklá sedadlo (u nás se i za to vyhazuje). Možná je to tak trochu i neobjektivní, protože řidiči aut, kteří o své miláčky dbají, tak si spíš kupují domácí značky. Frantíci spíš asi Ti ostatní. Mám zkušenost s R19, kterou jsem měl dovoz z D a majitel tam lil do chlazení místo destliky vodu z kohoutku, jinak si prostě ten vodní kámen vysvětlit nedokážu >😁 Ovšem i tak klobouk dolů k Japoncům. Paráda :yes:
Problem je ovsem s temi auty, kterym se vikla sedadlo a maji vuli v rizeni uz z vyroby. U vyrobku firmy rendlik a syn to neni vyjimkou. Ale vec kvality, resp nekvality nekterych znacek je obecne znama vec a tak ty vysledky nepotrebuji komentar. >😒]
Udělalo se nám jasno...????
Staci si pozriet kde su v tabulke Skodovky a fávééééčka a je to jasne!