Slovák Jozef Kabaň se vrací do německého koncernu Volkswagen. Od ledna vystřídá ve funkci šéfdesignéra značky VW Klause Bischoffa, který se stane šéfdesignérem celého koncernu.
Trapny pokus o flame? Vdaka jeho designu je Skoda tam ,kde je :yes::yes::yes: Len za minuly rok sa predalo cez 400 000 Octavii 3 facelift. A z BMW odisiel preto, ze nechcel robit designove obludy s prasacimi rypakmi podla nariadeni Adriana van Hooydonka...
Zetti si možná trochu zapřeháněl, ale pokud se týká konkrétně Octy 3 F/L, tak ta se prodává spíš navzdory designu. Nová O4 není vzhledově úplně na 1, a přesto většina lidí jásá, včetně mě. Proč asi ?
Ale no tak, kroť hormóny. Čísla Octavie sú najmä výsledkom jej kvalít a výborného marketingu. Dizajn bol naopak dosť diskutovaný. V BMW skrátka nezapadol.
Presne ako píše kolega, nenašli spoločnú reč s van Hooydonkom, ktorý presadzuje svoje obrie masky a kto s tým nie je stotožnený, musí ísť. Kabaň nebol jediný, kto sa s ním nepohodol. Inak to vo mne nevzbudzuje veľké nádeje o budúcnosti dizajnu BMW, keď bude Hooydonk všade cápať väčšie a obludnejšie obličky. Tá štúdia novej M4 je odstrašujúca. https://www.carscoops.com/…mw-concept-4.jpg
Ide o to, čo je za tým. Ak sú pre BMW najväčšie a najdôležitejšie ázijské trhy, a tie kvitujú obrie ľadviny, tak BMW bude robiť obrie ľadviny. Aby to bolo lacnejšie (lebo sa šetrí všade, aj u výrobcov prémie), tak to otestujú aj v Európe. Až potom spravia zvlášť verziu pre Európu, keď im kvôli tomu padnú predaje. Skrátka, zákon silnejšieho moču. Silnejší, v tomto prípade ten, kto viac platí, určuje pravidlá.
Asi to může přitáhnou zákazníky, kteří hledají extravaganci, chtějí silně vyčnívat. Koho dnes ohromí 7-er, S-klasse, A8? Nuda, nikdo se neotočí.
Na druhou stranu musí zákonitě odejít někteří zákazníci konzervativní. Jsem docela zvědavej, kterých bude víc.
Kolik už aut bylo zcela zabité designem. Kdejaké auto je hned po představení zralé na úpravu různých nehezkých bizarností. Vezmeme si třeba současnou Mazdu 6, tak tam není na úpravu nic, ale CX 30 by se hodilo ubrat na plastech kolem kol, MX 5 má takové prasečí světýlka a Mazdě 3 HB by se hodilo zvětšení spodní linie zadních oken. No a teď tu máme třeba fordí ksicht ve stylu aston po bouračce.
Kankuken zcela jistě není Mazda-hater, jenom nemá oči zaslepené zoufalým fandovstvím. A jeho poznámky stran bolavých míst u konkrétních modelů jsou dosti trefné.
Začo toľko záporných hlasov pre "abc"? Tiež si myslím, že dizajn Mazdy je v súčasnosti jeden z najlepších. Potvrdzuje to aj nárast predaja. Kedysi bola Mazda pomerne ojedinelým zjavom na cestách, dnes je ich veľa, hlavne preto, že sú pekné...
V každej veľkej firme sú od určitého levelu pozície, ktoré už reálne nerobia nič, len berú veľké peniaze. Ale keď sa nedarí, tak si to odskáču. Proste taká "politická pozícia". :D
tzv obetni barani, neschopne persony vo vysokych funkciach, kt. dostanu kefu a pak masakruju vsetko pod nimi, kde to pod jeho vedenim napravia... možno
Alespoň se nyní ukáže, zda to bez Kabáně zvládnou.
Podle mnohých to Škodovka bez Kabáně nezvládne.
Podle mě, úspěch Škody nebyl určen Kabáněm, ale tím, že Škoda je abnornálně prostorná a měla jít proti Volvu, které působí hodně rozměrně.
Kdyby Octavia byla menší, jako Leon, Golf, tak by takový úspěch nebyl, i kdyby to designoval Kabáň.
Pokud Golf bude malý a Octavia velká, tak Octávka může dále dohánět v prodejích Golf, i když ten Golf bude navrhovat Kabáň.
Tohle je jen tvoje neznalost, o pozicionování Škody proti Volvu mluvilo, jako o strategii značky, její německé vedení někdy po roce 2000. Jestli ji tak trh chápe, je věc jiná, každopádně před patnácti lety takové prohlášení mohlo znít mnohem absurdněji než dnes, Volvo dělalo auta i s osmiválci, technikou bylo před Škodou, dnes bych se takového srovnání bál mnohem méně, Volvo dělá výjimečným (oproti jinému mainstreamu) max. ta švédská vlaječka ve švu sedaček.
Skoda urobila skok, nepochybne, ale zeby bola na urovni Volva si nemyslim. Predsa len interierom, vypracovanim, pouzitymi materialmi, odhlucnenim si myslim ze je stale vpredu volvo. Dizajn dnesnych volv sa mi velmi pozdava a tazko v ich ponuke najst vyslovene dizajnovo pokazene auto. Na verzie CC so svetlou vyskou nad 20cm konkutencia nema velmi odpoved. Samozrejme ze so 6 valcom by to bolo este lepsie.
Ale ano, ta vlaječka je samozřejmě zjednodušení, materiály v interieru, cit pro detail je u volva pořád lepší, ale faktem je, že jak mohlo to prohlášení vedení vw před patnácti lety znít absurdně (protože mezi škodovkami a volvy té doby byl rozdíl obrovský), dnes už tak absurdní zdaleka není. Jinými slovy, umím si představit, že někdo dá přednost škodovce před volvem ve stejné třídě s tím, že platit premiovou cenu za techniku mainstreamu se mu nechce a lepší kůže ve volvu mu třeba za půl milionu nestojí.
Ať se ti to líbí nebo ne, tohle skutečně prohlásili zástupci Volkswagenu, tuším, že Piech. Takže opravdu to nemůže napsat jen Čech, byl to totiž ve skutečnosti Rakušan. To, zda se tak stalo, je věc jiná, každopádně takový záměr Volkswagenu tu skutečně byl a nejde o výmysl Čechů.
No, už originální OI měla hezkou kastli a prodeje byly solidní. Další řady Octávky už jen "budovaly" na solidním základu. Ano, Golf je na tom podobně.... :-!
Podařeny ? A to v jakem směru... jo na foto nevypada tak lacině a činsky jako u předchozich modelu. Ale pořad jde o nijak zajimavou "konzervu" to se daři jak už jsem dřivěji psal akorat u seatu. Jinak u škodovky docela klasika, kdy kombik je přece jen povedenějši.
Podľa môjho názoru (a nielen môjho) sa nová Octavia dizajnovo dotiahla na Superb, všeobecne akceptovaný ako najkrajšia a najvydarenejšia Škoda. Ako každé koncernové auto to bude chcieť priplatiť pri konkfigurácii, ale vybavená vyzerá parádne, čistý moderný dizajn bez výhrad (typu štvoroké svetlomety), z niektorých uhlov skoro ako Audi či Volvo, proste vydarené: https://akm-img-a-in.tosshub.com/…04-1200x4000.jpg?…
- predna maska ako aj zakomponovanie spodnych hmloviek ma taky trochu divny vyraz ako scala, u octavie to je kazdopadne ovela lepsie zvladnute, takze cas a zvyk to asi spravi..
- zadne sklo je potiahnute jak na liftbacku uplne ku hrane kufra (dnes bezne, mne sa to nelubi, mam rad sedan look)
- napis skoda ja trapny a pozersky, skoda ma navyse pekne logo malo by tam byt
- napojenie zadneho svetla na naraznik je prilis velky kus plechu, tam ten slide... pride mi to take nasilne, neelegantne, velka plocha plechu... bude treba vidiet na zivo
https://editorial.pxcrush.net/carsales/general/editorial/2020-octavia-3-rear-side.jpg?width=1024&height=683
S maskou souhlasím, a určitě nejsem sám.
Nápis vzadu místo znaku - za mě dobrý, protože písmenka se na rozdíl od znaku dají odlepit a máš čistej zadek.
Mě se okta na špionských malůvkách nelíbila, na ofiko fotkách se mi naopak líbí překvapivě moc. Uvidím na živo. :-)
Smysl nápisu jsem taky moc nepobral, ale jak píšu - kvituji ho proto, že se zadek dá uklidit víc než doteď. I když já jsem si vůl při odlepování písmenek poškrábal hypertenkej hyperměkej lak.
to je len opakovanie... malo ho volvo, teraz ford a skoda uz tiez... isto je ich viac...trendy + snaha priniest nieco nove za kazdu cenu (asi)
logo skodovky sa mi paci a pride mi to elegantnejsie ked tam nie je napis, ale v číne to zaberie... trebars aj inde, s moznostou odstranit bez potiazi som neratal, to bude asi realne mozne v pohode...
Na zivo + cas je dolezity poznatok... sam viem ako som kritzoval 4oko u 3ky FL a dnes v peknej farbe a kombiku sa mi vyslovene paci... podobne to moze byt aj so 4kou
nezvykol som si na fabiu, na prvych ofic foto bol boom a v reale je moc uzka, subtilna a ma velmi male zadne svetla...trochu hračkárske... predok OK (naj kombinacia kombik+megneziova metla+lyžiny+16ky+1.2tsi 81kw+6kvalt... good auto)
to bolo urazlive zbytocne... taketo slova nevytahujem ani na tych s kt. sa nebavim, vobec nie na tych s kt. sa bavim... s tym si ma prekvapil
aplikacia v tej diskusii bola snaha pouzitia rétoriky toho diskutujuceho co ju pouzil nadomnou, (komunikacia v jeho reči) osobne takto nikoho neoznacujem... ty si to urobil, why ?
Abych řekl pravdu, už si tu diskuzi vůbec nepamatuji, takže ani to, koho jsem takto hezky označil. Nicméně z té velké spousty diskutujících zde si to určitě o pár jednotlivcích myslím a jsem trochu prchlivej. Občas ujedu, ale většinou si za tím stojím.
??? Jsem si jistej, že jsem ti hned v té tehdejší diskuzi vysvětlil, že to bylo myšleno na ty dva nad tebou, na které jsi reagoval. My dva spolu přece dlouhodobě bezkonfliktně vycházíme - pokud s tebou nebudu souhasit (což klidně nebudu) určitě tě nebudu takto pojmenovávat ani si to myslet. Je mi líto, pokud jsi to pochopil na sebe, nemám vůbec žádný důvod si něco takového o tobě myslet. Teď už nevím - nebyl to Cicero+ někdo podobnej?
Pochopil som to na seba, bol si treti prispevok, nad tebou len 2 tj povodny prvy prispevok a moj... teda ti dvaja naj k.... sme boli prvi 2ja v tom vlakne.., tiez evidujem bezproblemove diskusie a rad si s tebou podebatim... vzhladom na to co tu vidno v diskusiach niekedy ma trochu šokovalo, preco si ma tak hrubo oznacil ...
mal si to tam bez tych konkretnych mien, tak som bol vztahovacny... to clenenie diskusie tomu moc nepomaha, prislo mi ze reagujes na prve 2 prispevky...
neva som rad, ze si ma teda netituloval tak vysoko :D
nenaštveš, ja budem len rad ked bude dobra aj pekna pre ostatych... myslim, ze sa bude predavat bez problemu ak to neskazia motory pripadne doladovanie podvozka na 3x.. na 3ke sa ta vlecka celkom dlho ladila v zadu ;-)
Kde kdo kritizuje vzhled přední části a předních světel Octavie III po faceliftu jak je to strašné a hrozné, ale neznám nikoho kdo by šéfovi nebo ředitelovi ve firmě řekl, že tuto strašně vypadající Octavii nechce.... :D:D:D. Přece když je auto pro někoho tak strašného, proč s ním vůbec jezdí i když je firemní. A dokonce s ním jezdí i na dovolené, tedy soukromě....a to najednou nevadí...vždyť si každý může přece půjčit nebo koupit auto jaké se mu líbí.... :D:D:D
Za mě je Octavie III po faceliftu velice originální, na silnici nepřehlédnutelná a má sympatické denní svícení z diodových proužků. :D:D:D
Na Octavii III mi nejvíce vadí chybějící víceprvková zadní náprava pro slabší motorizace, vždyť ji mohli dát do příplatkové výbavy např. od linie Ambition a tříválce, toto je velké zklamání i u představené 4. generace :no:
Pepíno je trochu fluktuant koukám. :D Že střídá rychle to bych pochopil, někdy se to tak v životě semele. Ale vracet se jakoby zpátky je divné. Jako člověka ho moc nemiluji, ale auta za mě nemívá zas až tak špatné. Snad se bude dařit a nějakou dobu to vydrží no.
Volkswagen už měl dost řečí o tom, jak je Superb hezčí než Passat, tak se rozhodl zakročit. Protože by ale přímé přetažení Kabaně do Volkswagenu způsobilo povykování odborářů v Boleslavi, domluvili se na Oktoberfestu u piva, že ho na oko přesunou do BMW a až pak do Volkswagenu...