Až budou nabíječky tak aby stačilo 300km dojezdu a až bude 1KWh Li-Ion stát pod 100 USD, tak bude ID.3 lepší nabídka než golf i bez podpory. Už to cejtím ve vzduchu
Přesně tak. Proč spotřebovávat složitě elektřinu na výrobu, transport a ukládání H2, když ji mohu rovnou narvat do akumulátorů.
A to ty uváděné ceny jsou bez spotřebních daní. Když by se k H2 přičetla ještě spotřební daň, tak bude 1 km stát skoro 4 koruny a to ti nadšenci vodíku budou opět řvát. :-)
Der Preis für ein Kilogramm Wasserstoff beträgt an allen öffentlichen H2-Tankstellen in Deutschland 9,50€ (brutto). Auf 100 km verbraucht ein Brennstoffzellenfahrzeug ca. ein Kilogramm Wasserstoff, erzeugt also Kraftstoffkosten von 9,50€. Damit sind die Kraftstoffkosten vergleichbar mit denen für einen durchschnittlichen Benziner mit einem Verbrauch von sieben Litern.
https://h2.live/faq
U vodiku mas stejny naklady na provoz jako u benzinu. S tim, ze ho u nas nikde nenatankujes.
Elektromobil dobijes teoreticky z kazdy zasuvky. A naklady jsou maximalne tak tretinovy.
U ty Ionity si muzes dobit 300km za 205Kc. Ve vodiku by te to stalo 750Kc.
Aha...
Takže chceš tvrdiť, že:
-ťažba ropy je čistá
-doprava ropy do rafinériek je čistá
-výroba benzínu, nafty, olejov, aditív atď je čistá
-distribúcia palív je čistá
-výroba akumulátorov je čistá
Už sa konečne zobuď.
Hmm, bohužel z tvého písemného projevu jsem vůbec rád, že přečtu aspoň obsah. Na nějaké další podtextová sdělení, jako je ironie či sarkazmus už mi nezbývá energie.
ryccardo, na vyrobu litru paliva je udajne treba 1,6 kWh energie, nevim jestli jen rafinerka, nebo komplet, to je na 10 litru 16 kwh. Male EV na 16kWh ujede 100 km, to neni o moc vic nez je prumerna spotreba benzinoveho auta a je to energie ze stejne elektrarny. Ja bych si s timhle fakt hlavu nelamal.
Tady mas neco o tom: https://autobible.euro.cz/…le-malo-ji-neni/ ale tech zdroju najdes vic kdyz budes chtit
Takto vypadá linka 22kV která přenese cca 10MW http://nebreziny.blog.cz/…eden-vedeni-22kv Pokud si všimneš, tyto linky jsou "rozházené" všude možně na polích atd. Další věc je, že auto dokáže nabíjet špičkovým výkonem jen určité rozmezí SoC a na obě strany výkon padá někam ke 100kW.
Energetici nejsou pitomci a přesně ví, na jakou linku a v jaké lokalitě mohou tyto huby připojit a proto například hub D1 Vystrkov má své vlastní 2x 630kVA (neboli 630kW) trafa
Také tyto hypernabíječky jsou řízeny a jejich výkon je přizpůsobován možnostem sítě. Do několika let budou také montovány baterie vyrovnávající výkyvy v síti.
Další věc je, že drtivá většina nabíjecích objemů se bude odehrávat doma přes noc a tyto rychlonabíječky budou sloužit pouze k dálničním přesunům, což je již nyní regulováno cenou, protože doma mě stojí kWh 2,5Kč a na této nabíječce bude v ostrém provozu stát klidně 12Kč. To bych tedy byl debil, abych si tam nabíjel víc než nutně potřebuju k příjezdu domů.
Ano, kecy o pomalém nabíjení jsou již opravdu tabu (ehm ovšem pouze v případě majitelů vozidel značky Tesla). Zkuste si někdy změřit 15 minut na pumpě stopkami, budete překvapeni jak rychle to uteče... Jel jsem několikrát Teslou z Prahy do Ostravy a byl jsem rád, že jsem na Vystrkově stihnul kávu a toaletku. A to se jednalo o "pouze" o 120kW nabíječku.
Jo to X5, to se to nabiji rychlosti max 3,7 kW takze s tim nejaka ionity moc nepomuze a bude to trvat 2,5 hodiny nez nabijes tech 31 teoretickych km dojezdu, s tim nic nenadelas.
To neni vtip, to je pravda.
Doma pres noc uplne OK, dobit neco pri nakupu v obchode proc ne, ale na ionity s tim proste jezdit nebudes :-)
A to jsi ještě nepochopil, že čím víc se bude vyrábět elektrovehiklů, tím víc bude růst poptávka po všech těch jedovatých těžkých kovech, které se musí rvát do těch obludných baterek? A co se děje s komoditou, po které roste prudce poptávka? No napovím ti, že zlevňování to určitě není, zvláště když většinu těchto dolů mají ve svých rukou čínští soudruzi! :-):-):-)
> 1. Stojan je pro dve auta, kdyz je tam jedno auto nabiji 350, kdyz jsou tam 2 auta nabiji kazde pouze 175kW.
Máš pravdu, ale záleží na konkrétním stojanu. Ani ty nejstarší 350 KW stojany na tom nejsou tak špatně, umí dvěma autům na jednom stojanu dodat v součtu asi 450KW. Novější už jsou bez omezení, tedy 350 KW na každé jedné hadici.
> Teslu u tohoto stojanu myslim touhle rychlosti nabijet nejde, tesla na nem namerili max 120kW (opravte me jestli se pletu).
Bjorn Nyland u této nabíječky s TM3 LR reálně nabíjel první polovinu baterky přes 190 KW, takže dobil reálných -- podle předchozí (dálniční) spotřeby -- 200 km za míň než čtvrt hodiny.
> Takze jsme v situaci, ze mame “benzinky” s ruznymi “hadicemi” ktere pasujijen na nektera auta a na jina potrebujeme “redukci” a pri pouziti “redukce” se nabijeni zbrzdi na pulku.
To už dávno neplatí. Dnes je pro stejnosměrný rychlonabíjení na všech stanicích jeden standard CSS a všechny auta, až na ty nejmenší kuřata, se v EU prodávají s CSS konektorem.
No tak jestli by to bylo takhle růžový, tak by to byla paráda. Fakt je že zatím je těch el. aut minimum, takže jejich požadavky na proud ze sítě jsou marginální. Jejich podíl bude stoupat velice pozvolna, takže uvidíme. Snad máš pravdu.
Je to sice pekny ale pri plnym vyuziti to bude zrat pres 1 megawatu a bude se na tom dobijet celych 6 aut. Co kdyz budu potrebovat dobijet najednou po republice 600 nebo 6000 aut? Z 5 milionu registrovanych aut to neni nerealny cislo ale to je vykon jednoho bloku temelina. Kde ten proud vezmeme?
Kolik aut stojí u pumpy není moc relevantní argument, protože se můžeme také zeptat kolik aut tankuje v ČR v garáži přes noc plnou? Kolik by jich pak na tu pumpu jezdilo, kdyby měli každou noc plnou?
Ta adopce EV bude postupná a distributoři el. energie se velmi rádi přizpůsobí, protože je to jejich byznys a není zrovna malý. Jejích jednoznačný podnikatelský záměr je nacpat do každého elektřiny, co se do něj vleze :-[]
jj, ale furt to nic nemeni na tom, ze elektromobilita me absolutne miji. A se mnou mraky dalsich lidi, podle anket az 80%, takze pravdepodobnost ze by site v CZ nejak vyrazne elektromobilita postihla je fakt minimalni
350 kW nabijeni je sice hezka reklama v novinach, ale je potreba si uvedomit 2 veci:
1. Stojan je pro dve auta, kdyz je tam jedno auto nabiji 350, kdyz jsou tam 2 auta nabiji kazde pouze 175kW.
2. Dnes neexistuje zadne auto, ktere lze nabijet 350kW, takze stejne nikdo nevi, jestli jim to vubec funguje, muzou si rikat treba 1MW a nikdo jim to nemuze vyvratit.
Nejrychleji lze nabijet Porsche Taycan 270kW a Tesly (myslim 250kW) ale Teslu u tohoto stojanu myslim touhle rychlosti nabijet nejde, tesla na nem namerili max 120kW (opravte me jestli se pletu).
A potom je tady par EV ktere umi 100-150kW.
Takze jsme v situaci, ze mame “benzinky” s ruznymi “hadicemi” ktere pasujijen na nektera auta a na jina potrebujeme “redukci” a pri pouziti “redukce” se nabijeni zbrzdi na pulku.
A to jsme s EV teprve na zacatku... :-)
Jo a taky je Ionity pry fakt dost drahy, takze to lidi budou pouzivat spis sporadicky kdyz neni jina moznost... :-)
Nevim no, prej na spotrebu cele USA (425GW) staci 100x100km solarnich panelu na pousti https://blogs.ucl.ac.uk/energy/2015/05/21/fact-checking-elon-musks-blue-square-how-much-solar-to-power-the-us/ .
Pokud je to pravda, potom na 2GW je potreba cca 24km^2 tedy 6x4km. To je o vic nez jeden rad mene, nez rikas. To je zhruba rozloha JE Temelin.
A asi bys to nestavel vsechno na jednom miste, muzes jich udelat treba 10 mensich a rozmistit to po CR. Beztak by to bylo levnejsi nez jaderna elektrarna (postavit i provozovat).
Ja vim, v CR nemame zadnou poust, tak bychom mozna potrebovali 2x tolik. Ale stale je to o mnoho mene, nez pises.
Ale co ja vim ... ja o tom nevim nic.
Stejne predpokladam, ze nakoupime pekne frakovanej plyn, prozenem to plynovou elektrarnou (tj. v podstate proudovy motor - ty mensi jsou dokonce primo lehce modifikovany proudovy motory z letadel) a tim vyrobime elektrinu do aut ... tak nejak to podle me beztak dopadne :-)
Na druhou stranu treba v Nemecku a v Anglii uz prave ted maji 1/3 elektriny z obnovitelnych zdroju, takze ono to jde, kdyz se chce.
cituju "Kdyby jsme chtěli mít zdroj o výkonu Temelína, ale solární, vychází to asi na 400km^2. To je téměř rozloha Prahy. Kdybychom to měli ve vetrnicich, vychází to zhruba na rozlohu Pardubického kraje.
Kdybychom chtěli nahradit auta elektromobily, pak potřebujeme ještě jeden Temelín a polovinu navrch.
Čili, pokud nám EU nedovoli postavit další jaderné elektrárny, staneme se závislí na dovozu elektřiny z jiných států. A elektřina je strategická komodita."
Evropa se vydala vlastni hybridni cestou, kterou nepokladam za vydarenou. Vcetne BMW a dalsich. Me se libi princip skoro nesmrtelneho atmosferickeho motoru, absence prevodovky a mezinapravoveho difu a elektricke motory na napravach s uzaverkou pouzitelnou v kazde rychlosti. A 2 mice dat za auto je uz uplne ulet, tobe bylo lito dat jeden a radsi si sel do ojetiny
Ještě se musíme zeptat kolik baráků má garáž, když sem sháněl nemovitost ve středočeském kraji, tak u nemovitostí v rozmezí 3-7 milionů Kč měl garáž jeden z 15 baráků :-):-):-)
Ty rafinerky komplet vypneme vid a nebudeme v nich nic vyrábět. A další bloky JE taky stavět nebudme, protože sluníčkářský neomarxističtí ekofanatici to nechtěj. Takže abys mohl mít ty rychlonabíječky, budeš muset postavit tak 2000 hektarů panelů nebo tak 5000 větrníků.
Akorát je problém, kde na to vezmeme, když tenhle prožraný stát nemá ani na důchody a silnice :-):-):-)
Jasně už jsi mi to jednou vysvětloval. Nechci rozporovat, že to vedení unese. Jen jsem uvažoval kolikpak aut jsme schopný najednou uživit. Myslíš že třeba těch mnou zmiňovaných 6000 aut nabíjených v jeden moment v rámci republiky najednou je do budoucna nesmysl? Kolik tak asi aut stojí najednou v tenhle moment u pumpy s pistolí v nádrži? Jen uvažuju neber to jako útok. Myslíš, že budeme mít fakt dost el. energie na provoz třeba několikaset tisíc automobilů?