Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

První rychlonabíječka Ionity v ČR oficiálně otevřela. Sto kilometrů dojezdu dá za 10 minut

48 komentářů

Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
DonVito
Faq:

Der Preis für ein Kilogramm Wasserstoff beträgt an allen öffentlichen H2-Tankstellen in Deutschland 9,50€ (brutto). Auf 100 km verbraucht ein Brennstoffzellenfahrzeug ca. ein Kilogramm Wasserstoff, erzeugt also Kraftstoffkosten von 9,50€. Damit sind die Kraftstoffkosten vergleichbar mit denen für einen durchschnittlichen Benziner mit einem Verbrauch von sieben Litern.

https://h2.live/faq

U vodiku mas stejny naklady na provoz jako u benzinu. S tim, ze ho u nas nikde nenatankujes.

Elektromobil dobijes teoreticky z kazdy zasuvky. A naklady jsou maximalne tak tretinovy.
U ty Ionity si muzes dobit 300km za 205Kc. Ve vodiku by te to stalo 750Kc.
Flajzi
Přesně tak. Proč spotřebovávat složitě elektřinu na výrobu, transport a ukládání H2, když ji mohu rovnou narvat do akumulátorů.
A to ty uváděné ceny jsou bez spotřebních daní. Když by se k H2 přičetla ještě spotřební daň, tak bude 1 km stát skoro 4 koruny a to ti nadšenci vodíku budou opět řvát. :-)
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Flajzi
Hmm, bohužel z tvého písemného projevu jsem vůbec rád, že přečtu aspoň obsah. Na nějaké další podtextová sdělení, jako je ironie či sarkazmus už mi nezbývá energie.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - elektrikar
elektrikar
Možná by jsi měl přemýšlet o změně dealera, protože tímto tempem tu s námi dlouho nebudeš :'-( To co ti prodává je šílené svinstvo.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Vodík vyráběný elektrolýzou vody a z ropy a zmeního plynu je nesmysl....

Akorát zas vyhozené miliardy za dotace a křivení trhu.

Ale co chtít od neomarxistů
empeso
Až budou nabíječky tak aby stačilo 300km dojezdu a až bude 1KWh Li-Ion stát pod 100 USD, tak bude ID.3 lepší nabídka než golf i bez podpory. Už to cejtím ve vzduchu
Avatar - _Karel_
_Karel_
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
ha ha ha ha ha už to cítím ve vzduchu :D:D:D :yes:
Arese
A to jsi ještě nepochopil, že čím víc se bude vyrábět elektrovehiklů, tím víc bude růst poptávka po všech těch jedovatých těžkých kovech, které se musí rvát do těch obludných baterek? A co se děje s komoditou, po které roste prudce poptávka? No napovím ti, že zlevňování to určitě není, zvláště když většinu těchto dolů mají ve svých rukou čínští soudruzi! :-):-):-)
Avatar - elektrikar
elektrikar
"Cena lithia radikálně padá, těžební průmysl předběhl poptávku po bateriích" https://vtm.zive.cz/…621/default.aspx

"CENY KOVŮ DO BATERIÍ PRUDCE PADAJÍ"
https://finlord.cz/…i-prudce-padaji/

Těžké jedovaté kovy bla bla bla http://www.kdenabijet.cz/…kym-potencialem/

Ale to je pořád dokola, že, Arese...
Arese
Ha, ha, na elektrickomobilní lživou propagandu mě fakt nedostaneš, sorry. :-)
TT
Aha...
Takže chceš tvrdiť, že:
-ťažba ropy je čistá
-doprava ropy do rafinériek je čistá
-výroba benzínu, nafty, olejov, aditív atď je čistá
-distribúcia palív je čistá
-výroba akumulátorov je čistá
Už sa konečne zobuď.
Avatar - elektrikar
elektrikar
Žádná forma přepravy není čistá, jen se volí to nejmenší zlo.
Avatar - Barrichello
Barrichello
prej výroba akumulátorů :-)

Elektrombily žádný akumulátor nemaj vid, některý, hahaha.

Výroba a distribuce paliv je halvně dávno vybudovaná, není potřeba jí stavět. Tím se ušetří miliony tun škodlivin :-)
Avatar - Barrichello
Barrichello
Za chvíli začne padat všechno protože přijde brutální krize a ekonomický krach EU včele s Německem :-):-)
Meky
Naozaj natlačí 100 km dojazdu - t.j. Okolo 25kWh za 10 minút ?
DonVito
Jak do kteryho auta ;-)

https://cleantechnica.com/…-minutes-charts/

Tady se pise za 12 minut asi 250km..
To je samozrejme optimalni (Tesla..) pripad.
M3 ma spotrebu jen 16kWh/100km..
Avatar - elektrikar
elektrikar
Tesla Model 3 pobere přes 200kW, takže 100km cca 7 minut :yes:
ryccardo
Je to sice pekny ale pri plnym vyuziti to bude zrat pres 1 megawatu a bude se na tom dobijet celych 6 aut. Co kdyz budu potrebovat dobijet najednou po republice 600 nebo 6000 aut? Z 5 milionu registrovanych aut to neni nerealny cislo ale to je vykon jednoho bloku temelina. Kde ten proud vezmeme?
Avatar - elektrikar
elektrikar
Takto vypadá linka 22kV která přenese cca 10MW http://nebreziny.blog.cz/…eden-vedeni-22kv Pokud si všimneš, tyto linky jsou "rozházené" všude možně na polích atd. Další věc je, že auto dokáže nabíjet špičkovým výkonem jen určité rozmezí SoC a na obě strany výkon padá někam ke 100kW.

Energetici nejsou pitomci a přesně ví, na jakou linku a v jaké lokalitě mohou tyto huby připojit a proto například hub D1 Vystrkov má své vlastní 2x 630kVA (neboli 630kW) trafa

https://www.petrol.cz/…ici-v-cesku-7260

Také tyto hypernabíječky jsou řízeny a jejich výkon je přizpůsobován možnostem sítě. Do několika let budou také montovány baterie vyrovnávající výkyvy v síti.

Další věc je, že drtivá většina nabíjecích objemů se bude odehrávat doma přes noc a tyto rychlonabíječky budou sloužit pouze k dálničním přesunům, což je již nyní regulováno cenou, protože doma mě stojí kWh 2,5Kč a na této nabíječce bude v ostrém provozu stát klidně 12Kč. To bych tedy byl debil, abych si tam nabíjel víc než nutně potřebuju k příjezdu domů.
ryccardo
Jasně už jsi mi to jednou vysvětloval. Nechci rozporovat, že to vedení unese. Jen jsem uvažoval kolikpak aut jsme schopný najednou uživit. Myslíš že třeba těch mnou zmiňovaných 6000 aut nabíjených v jeden moment v rámci republiky najednou je do budoucna nesmysl? Kolik tak asi aut stojí najednou v tenhle moment u pumpy s pistolí v nádrži? Jen uvažuju neber to jako útok. Myslíš, že budeme mít fakt dost el. energie na provoz třeba několikaset tisíc automobilů?
Avatar - Zetti
Zetti
ryccardo, na vyrobu litru paliva je udajne treba 1,6 kWh energie, nevim jestli jen rafinerka, nebo komplet, to je na 10 litru 16 kwh. Male EV na 16kWh ujede 100 km, to neni o moc vic nez je prumerna spotreba benzinoveho auta a je to energie ze stejne elektrarny. Ja bych si s timhle fakt hlavu nelamal.
Tady mas neco o tom: https://autobible.euro.cz/…le-malo-ji-neni/ ale tech zdroju najdes vic kdyz budes chtit
ryccardo
No tak jestli by to bylo takhle růžový, tak by to byla paráda. Fakt je že zatím je těch el. aut minimum, takže jejich požadavky na proud ze sítě jsou marginální. Jejich podíl bude stoupat velice pozvolna, takže uvidíme. Snad máš pravdu.
Avatar - Zetti
Zetti
jj, ale furt to nic nemeni na tom, ze elektromobilita me absolutne miji. A se mnou mraky dalsich lidi, podle anket az 80%, takze pravdepodobnost ze by site v CZ nejak vyrazne elektromobilita postihla je fakt minimalni
Avatar - elektrikar
elektrikar
Výborně. Čím více takových lidí, tím více výhod pro nás :yes: :yes:
Avatar - Zetti
Zetti
i pro nas, ja si tech 50g/km u kazdyho dalsiho auta ohlidam
Avatar - elektrikar
elektrikar
Například nová X5 má baterku 24kWh, takže to už mi rozhodně dává smysl. Každý si musí koupit auto pro svůj účel používání, takže hybrid proč ne.
ryccardo
Hybrid vidím jako daleko lepší než čistej EV. V případě průseru můžeš dotankovat a nezůstaneš stát někde s prázdnou baterkou.
Freddka
Jo to X5, to se to nabiji rychlosti max 3,7 kW takze s tim nejaka ionity moc nepomuze a bude to trvat 2,5 hodiny nez nabijes tech 31 teoretickych km dojezdu, s tim nic nenadelas.

To neni vtip, to je pravda.

Doma pres noc uplne OK, dobit neco pri nakupu v obchode proc ne, ale na ionity s tim proste jezdit nebudes :-)
Avatar - Zetti
Zetti
Evropa se vydala vlastni hybridni cestou, kterou nepokladam za vydarenou. Vcetne BMW a dalsich. Me se libi princip skoro nesmrtelneho atmosferickeho motoru, absence prevodovky a mezinapravoveho difu a elektricke motory na napravach s uzaverkou pouzitelnou v kazde rychlosti. A 2 mice dat za auto je uz uplne ulet, tobe bylo lito dat jeden a radsi si sel do ojetiny
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: :yes:
Avatar - Barrichello
Barrichello
Čím více elektrofanatiků, tím víc benzínu pro nás.

Dneska sem si krásně za 1 minutu natankoval 32 litránků N95 za 30,10 Kč/litr a spokojeně odjel pryč :-)
Avatar - elektrikar
elektrikar
Kolik aut stojí u pumpy není moc relevantní argument, protože se můžeme také zeptat kolik aut tankuje v ČR v garáži přes noc plnou? Kolik by jich pak na tu pumpu jezdilo, kdyby měli každou noc plnou?

Ta adopce EV bude postupná a distributoři el. energie se velmi rádi přizpůsobí, protože je to jejich byznys a není zrovna malý. Jejích jednoznačný podnikatelský záměr je nacpat do každého elektřiny, co se do něj vleze :-[]
Avatar - Barrichello
Barrichello
Jasně, kolik proudu dovezeme z ciziny hele?

Já že třeba TankONo vozí 60% benzínu a nafty z Německa a Rakouska, další vozí všechny prémiové bnezíny a naftu taky z ciziny.

90% olejů, nemrznoucích kapalin atd dovoz z ciziny. To samé adetiva, brzdové kapaliny atd.

I z USA a Kanady se ročně doveze minimálně 100 000 litrů olejů :-)
Avatar - Barrichello
Barrichello
Ještě se musíme zeptat kolik baráků má garáž, když sem sháněl nemovitost ve středočeském kraji, tak u nemovitostí v rozmezí 3-7 milionů Kč měl garáž jeden z 15 baráků :-):-):-)
Avatar - Barrichello
Barrichello
Ty rafinerky komplet vypneme vid a nebudeme v nich nic vyrábět. A další bloky JE taky stavět nebudme, protože sluníčkářský neomarxističtí ekofanatici to nechtěj. Takže abys mohl mít ty rychlonabíječky, budeš muset postavit tak 2000 hektarů panelů nebo tak 5000 větrníků.

Akorát je problém, kde na to vezmeme, když tenhle prožraný stát nemá ani na důchody a silnice :-):-):-)
Avatar - Zetti
Zetti
Ty si byl vcera nejakej nalitej? Nekde mluvim o tom ze bych chtel nejaky nabijecky nebo co?
Avatar - Barrichello
Barrichello
cituju "Kdyby jsme chtěli mít zdroj o výkonu Temelína, ale solární, vychází to asi na 400km^2. To je téměř rozloha Prahy. Kdybychom to měli ve vetrnicich, vychází to zhruba na rozlohu Pardubického kraje.

Kdybychom chtěli nahradit auta elektromobily, pak potřebujeme ještě jeden Temelín a polovinu navrch.

Čili, pokud nám EU nedovoli postavit další jaderné elektrárny, staneme se závislí na dovozu elektřiny z jiných států. A elektřina je strategická komodita."

:-):-):-)
Freddka
Nevim no, prej na spotrebu cele USA (425GW) staci 100x100km solarnich panelu na pousti https://blogs.ucl.ac.uk/energy/2015/05/21/fact-checking-elon-musks-blue-square-how-much-solar-to-power-the-us/ .

Pokud je to pravda, potom na 2GW je potreba cca 24km^2 tedy 6x4km. To je o vic nez jeden rad mene, nez rikas. To je zhruba rozloha JE Temelin.
A asi bys to nestavel vsechno na jednom miste, muzes jich udelat treba 10 mensich a rozmistit to po CR. Beztak by to bylo levnejsi nez jaderna elektrarna (postavit i provozovat).

Ja vim, v CR nemame zadnou poust, tak bychom mozna potrebovali 2x tolik. Ale stale je to o mnoho mene, nez pises.

Ale co ja vim ... ja o tom nevim nic.

Stejne predpokladam, ze nakoupime pekne frakovanej plyn, prozenem to plynovou elektrarnou (tj. v podstate proudovy motor - ty mensi jsou dokonce primo lehce modifikovany proudovy motory z letadel) a tim vyrobime elektrinu do aut ... tak nejak to podle me beztak dopadne :-)

Na druhou stranu treba v Nemecku a v Anglii uz prave ted maji 1/3 elektriny z obnovitelnych zdroju, takze ono to jde, kdyz se chce.
empeso
To je spíš hodně přízemní odhad. Například tady

https://www.youtube.com/watch?…

frajer dobíjí TM3 skoro od nuly právě na této 350 KW Ionity dobíječce. Ukazuje mu to podle průměrné spotřeby 1200 km/h, takže 20 km za minutu.
Avatar - elektrikar
elektrikar
Ano, kecy o pomalém nabíjení jsou již opravdu tabu (ehm ovšem pouze v případě majitelů vozidel značky Tesla). Zkuste si někdy změřit 15 minut na pumpě stopkami, budete překvapeni jak rychle to uteče... Jel jsem několikrát Teslou z Prahy do Ostravy a byl jsem rád, že jsem na Vystrkově stihnul kávu a toaletku. A to se jednalo o "pouze" o 120kW nabíječku.
Freddka
350 kW nabijeni je sice hezka reklama v novinach, ale je potreba si uvedomit 2 veci:

1. Stojan je pro dve auta, kdyz je tam jedno auto nabiji 350, kdyz jsou tam 2 auta nabiji kazde pouze 175kW.

2. Dnes neexistuje zadne auto, ktere lze nabijet 350kW, takze stejne nikdo nevi, jestli jim to vubec funguje, muzou si rikat treba 1MW a nikdo jim to nemuze vyvratit.
Nejrychleji lze nabijet Porsche Taycan 270kW a Tesly (myslim 250kW) ale Teslu u tohoto stojanu myslim touhle rychlosti nabijet nejde, tesla na nem namerili max 120kW (opravte me jestli se pletu).
A potom je tady par EV ktere umi 100-150kW.

Takze jsme v situaci, ze mame “benzinky” s ruznymi “hadicemi” ktere pasujijen na nektera auta a na jina potrebujeme “redukci” a pri pouziti “redukce” se nabijeni zbrzdi na pulku.
A to jsme s EV teprve na zacatku... :-)

Jo a taky je Ionity pry fakt dost drahy, takze to lidi budou pouzivat spis sporadicky kdyz neni jina moznost... :-)
empeso
> 1. Stojan je pro dve auta, kdyz je tam jedno auto nabiji 350, kdyz jsou tam 2 auta nabiji kazde pouze 175kW.

Máš pravdu, ale záleží na konkrétním stojanu. Ani ty nejstarší 350 KW stojany na tom nejsou tak špatně, umí dvěma autům na jednom stojanu dodat v součtu asi 450KW. Novější už jsou bez omezení, tedy 350 KW na každé jedné hadici.

> Teslu u tohoto stojanu myslim touhle rychlosti nabijet nejde, tesla na nem namerili max 120kW (opravte me jestli se pletu).

Bjorn Nyland u této nabíječky s TM3 LR reálně nabíjel první polovinu baterky přes 190 KW, takže dobil reálných -- podle předchozí (dálniční) spotřeby -- 200 km za míň než čtvrt hodiny.

> Takze jsme v situaci, ze mame “benzinky” s ruznymi “hadicemi” ktere pasujijen na nektera auta a na jina potrebujeme “redukci” a pri pouziti “redukce” se nabijeni zbrzdi na pulku.

To už dávno neplatí. Dnes je pro stejnosměrný rychlonabíjení na všech stanicích jeden standard CSS a všechny auta, až na ty nejmenší kuřata, se v EU prodávají s CSS konektorem.
tomei
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.