To ja teda naopak nechápu, proč se mordovat s ručním mytím, pokud nejde o nějakého veterána (případně auto, které má potenciál se ceněným veteránem stát). Drtivá většina aut stejně nakonec končí slisovaná do kostky, tak co s tim...
Tentokrát jsem s palcema trefil jackpot, pěkně :-) Bral jsem to spíš jako rejpanec do toho tvýho vyhraněnýho souzení hned na začátku... jinak ať si samozřejmě každej dělá co chce.
Ale já teda jezdím do myčky (přitom mám nové, když už to tak zmiňuješ).
Jako je mi jasný, že je to jedna z petrolheadích manter, ale čistě racionálně mi to prostě u obyčejnýho spotřebního auta (jako třeba můj šedej sedan s automatem a turbodýzlem, zdravim účastníky letištního srazu) smysl nedává* :-) Člověk by v tom mohl utopit moře času, pak to auto stejně po pár letech prodá, odfasuje, ztotálkuje, nebo ti to někdo někde odře...
Jo to kdybych měl třeba nějakej šedesátkovej Mustang nebo Rivieru nebo tak něco, tak samozřejmě ručně leštim furt (občas i to auto)...
*A GLA teda rozhodně žádnej veterán potenciál nemá.
Tak někdo má své auto rád a váží si ho. Od člověka co navštěvuje web o autech zní dost takový komentář dost divně. Já se velmi rád morduji se svým autem každou sobotu. ;-)
Mám suseda s Golfom GTI, leští ho každú chvíľu. Ale je to mladý chlapec, slobodný, bezdetný, ktorý sa stará len sám o seba a svoje auto (prvé poriadne). Ale dospelí pracujúci ľudia, čo majú rodinu, majú auto hlavne na používanie a nemajú čas na každotýždenné umývanie. Mám nové auto, mám ho rád, ale nemienim byť jeho otrokom. A napokon aj tak do 24 hodín po umytí zmokne, to je Murphyho zákon. ;-)
Dnešní moderní samoobslužné "wappky" (mytí s mikropráškem apod.) jsou ideálním kompromisem mezi komfortem nechvalně známých kartáčů a relativně pracným domácím ručním mytím s kýblem a hadicí. Akorát to chce mýt častěji a ne to nechat po zašpinění několik dní zaschnout, případně ještě špínu dál vrstvit.
Čím dřív se člověk špíny na autě zbaví, tím to jde snadněji, a to platí absolutně a nejen u aut.
Nejhorší špína je tzv. zažraná. ;-)
A nemyslím si, že je to primárně o tom, jestli má člověk auto novější/starší, nebo dražší/levnější.
Je to především o přístupu majitele/provozovatele. U někoho vypadá auto po roce hůř, než u jiného po deseti letech a paradoxně častěji vypadá hůř u těch, co na další (nové/zánovní) auto nemají prostředky..., aspoň já osobně s tím takové zkušenosti mám dlouhodobě.
Nejlepší je, když si někdo kdo kašle na mytí auta, koupí černé, nebo vyloženě tmavé auto.
Navíc čisté auto je svým způsobem i bezpečnější.
Ale videl som test, kde porovnávali tento typ umývania mimo iných aj automatickou umývačkou s penovými kefami a výsledné poškodenie laku bolo podobné. Klasické nylónové kefy boli oveľa horšie, ale na špongiu a dve vedierka sa to nechytalo.
U mňa je auto nástroj. Potrebujem sa v ňom dobre cítiť, takže žiadny bordel vo vnútri a doprajem mu kvalitný servis. Ale nemám chuť okolo neho behať každý týždeň s vedierkom. Pár krát za rok ho dám poriadne umyť na ručnej umývarke a to stačí. Keci o strete hodnoty pri predaji idú mimo mňa. Strata hodnoty je oveľa menšia ako moja strata na čase. Keď je pre niekoho auto koníček tak nech s jeho detailingom strávi aj pol týždňa, je to jeho vec. Ale väčšina ľudí má priority inde.
Proboha, právě proto hned v úvodu jasně píšu: "Dnešní moderní samoobslužné "wappky" (mytí s mikropráškem apod.)...", právě ty (díky mikroprášku, případně chemii) žádné pitomé kefy nepotřebují.
Kartáč na tyči je logicky ještě horší, než klasické kartáče v automat. myčce.
Ano mám. Mě spíš zaujalo slovo , že se někdo morduje s mytím. Nešlo mě o místo a možnost ,ale o chuť se s tím autem hrát . Já při údržbě vlastně tak nějak relaxuji. Neberu to jako práci ,ale jakousi zábavu (koníček) Proto jsem napsal , mě udivuje , když někdo kdo chodí na web o autech se o auto nerad stará.
Ale je to každého věc. Já si rád sednu :-) do čistého auta .
Každého na aute baví niečo iné. Ja si rád riešim techniku. Mám prístup k celkom dobre vybavenej dielni a nemám problém zašpiniť si ruky. Ale starostlivosť o vzhľad auta ma nebaví, to pokojne prepustím niekomu inému.
Jako pokud mas pekac a nebavi te s nim jezdit tak to asi nemeje nikdo moc casto. Ale pokud das za auto uz vic penez, tak je i fajn aby si drzelo nejakou hodnotu a slo i pak treba dobre prodat. A to nezname bejt otrok. Proste jednou tydne v zime nebo v lete za 14dni vyluxovat a na rucnim myti to obehnout za 100kc a nazdar za pul hodiny to je hotovy.
Ak predávaš ročné Porsche, tak si kupec pozrie microškrabance. Ale pri 5 a viac ročnom aute denne používanom v meste sú na povrchu väčšie rany. Stráviť za rok 40 hodín očitou exteriéru auta mi nestojí za hypotetickú par eurovú stratu pri predaji.
Kam to medak v exterieroch dotiahol, ale tie cinklatka vsade, maska fu.... Tazko sa hladaju slova. Pri tychto lacnych crepoch pre plebs sa to da chapat, kazdy chce mat doma hviezdu, ale kompletne zabili dizajnom cls, sl... Clovek si povie, kaslat na dizajn, hlavne ked sa da kupit fajn v8 v skaredom cecku, oh wait...
Na rocnim porsche nepoznas mycku a nebo zda si to myl rucne. Skrabance prave poznas az treba po tech x letech. Ale nevadi. Jde tu o hodnotu veci kterou to pro me ma. Krome bydleni a auta vetsinou lidi nemaji nic drazsiho. Takze kdyz si to umyju sam a vim jak, tak neriskuju ze nejakej borec na detailungu to dojebe a hlavne vim sam v jakym stavu ta vec je. Ale jak rikam pokud je pro cloveka auto za pul milionu *** penize, tak to sveri nekomu jinymu za desetkrát tolik a neresi. Nemyslim si ale ze bys byl zrovna ten co je za hodinu videlat balik a je pro nej kazda hodina dulezita. To bys asi nebyl denne tady :D
Lenže kým v dome budem asi žiť celý život, tak aut za tú dobu kúpim možno 10. Prvé nove auto som si ešte hýčkal ale čím ďalej tým viac to beriem ako spotrebák. Hlavne keď doba ani nepraje zaujímavým autám a v mainstream už nenájdeš žiadne technické zaujímavosti. Všetci idú podla jednej šablóny.
No a milióny síce nezarábam, ale nechať auto pár krát za rok poriadne ručne umyť ma nezruinuje.