Elektromobily
pradeda777
To je přece po včerejšku jasné. Bude se tam vyrábět Corolla, která se momentálně vyrábí v UK.
mb1000
Ten text na idnes jsem pochopil spíš tak, že jsou "moc blízko" posuvy na lince. Takže ti na svařovně na finiši přijede karoserie na takt č. 1 a zatímco u Yarise je to ok, tak karoserie Corolly (už HB, natož kombi) by přesahovala do taktu č. 2. Takže musíš zvětšit rozestupy jednotlivých taktů, tj. předělat kompletní linku včetně celého příslušenství.
Corolla bude navíc s bohatší výbavou a složitější montáží potřebovat i víc taktů na montáži - montáž stávajících ´kolíňat´ bude třeba na 180 taktů, na Corollu bys taktů potřebovat třeba 230. Takže zase celou linku hned od začátku stavět nanovo.
Zkrátka a dobře je malá továrna jako taková, do haly projektované na linku se 180 posuvy po 4,2 m ještě "vmáčkneš" linku s třeba 195 posuvy po 4,2 m (buď už projekt počítal s rezervou, nebo někde vytvoříš třeba pro 20 taktů patro), ale linku s 230 posuvy po 4,8 m už tam prostě nedáš. To samé bude i s místem pro logistiku; ´kolíňata´ byla od začátku co nejjednodušší "naleštěný lowend" (protože cena), zkrátka mini do města, a proto je i továrna projektovaná jako "mini".
Jiné důvody bych v tom vůbec nehledal.
Corolla bude navíc s bohatší výbavou a složitější montáží potřebovat i víc taktů na montáži - montáž stávajících ´kolíňat´ bude třeba na 180 taktů, na Corollu bys taktů potřebovat třeba 230. Takže zase celou linku hned od začátku stavět nanovo.
Zkrátka a dobře je malá továrna jako taková, do haly projektované na linku se 180 posuvy po 4,2 m ještě "vmáčkneš" linku s třeba 195 posuvy po 4,2 m (buď už projekt počítal s rezervou, nebo někde vytvoříš třeba pro 20 taktů patro), ale linku s 230 posuvy po 4,8 m už tam prostě nedáš. To samé bude i s místem pro logistiku; ´kolíňata´ byla od začátku co nejjednodušší "naleštěný lowend" (protože cena), zkrátka mini do města, a proto je i továrna projektovaná jako "mini".
Jiné důvody bych v tom vůbec nehledal.
Hammunasakra
Ten Yaris u nás kde sou nižší platy a Corolla ve Francii bohužel dává víc smysl
pradeda777
To mě také napadlo, ale to samé pak platí i o Francii. Budou tam muset předělávat linku. Možná to bude levnější z Yarise na Corollu než z Aygo. Nevím jakou mají ve Francii výrobní kapacitu, která je obvykle dána kapacitou paint shopu. V Kolíně jsou schopni vyrobit 300 000 vozů rok. Na druhé straně, linka se dá adaptovat tak, že vezme 2-3 různé šasi. Toyota svého času montovala na stejné lince Corollu i wide body Camry. Později Camry i Aurion V6. Ale ty měli identické datum points.
Hammunasakra
Nojo českej už asi zůstane http😐/www.kaipan.cz/modely/ ale když už továrna stojí a miniauta ekonomicky už moc nevycházej = náhrada masovkou typu Corolla by nejen pro region byla skoro super
Hammunasakra
To by bylo supr = jednak se mi aktuální generace líbí https😐/moje.auto.cz/…sus/corolla.html a je to povedený auto a hlavně by to byla docela jistota = prodejů a pro fabriku asi plus
https😐/www.idnes.cz/…223_automoto_fdv