Mercedes-Benz Vans v souvislosti se zahájením sériové výroby modelu eSprinter s čistě elektrickým pohonem uvádí konečné specifikace pohonného systémy i přepravní schopnosti.
Třeba Česká pošta je v pohodě na oba typy. Jejich dodávky, co realizují místní rozvážku, tak toho najedou za den málo, ale díky častému startování a popojížďkám po pár metrech jsou jejich auta (resp. motory) k odpisu již po 80 tisících km.
Ak si reagoval na mňa tak : denne po podniku naskáčem do cca 30km a auto sa štartuje xyz -krát, tak by sa mi vcelku hodilo aj také EV vozidlo (nabíjať mám kde cez noc). Samozrejme za nejakú normálnu cenu.
Dojezd 168km???? "na velkou přepravní dodávku?... Jsou normální? Už jim z ty elektrodebility fak hrabe... To ne idejí že ten systém není dokonalý dodělány a že je to naprostá zoufalost?
Je to zoufalost a pomatenost - bohužel pro nás naprosto brutálně protlačovaná vládami EU. E-auta nejsou ani ekonomická, ani ekologická. A ceny na nabíjecích stanicích začínají růst.
můžu se zeptat kluků od různých kurýrních služeb, ale podle mého víc než sto km za den níkdo z nich nenejezdí. stojí každé tři metry, to musí být pro klasickou motorizaci lahoda.
Tak není to moc, ale kurýrní služby toho fakt denně moc nenajedou (vždyť pořád stojí). Když trochu uděláš průzkum, ty v městech se pohybují okolo 60-150 km. Takže pokud víš, že to auto nepošleš na trasu delší než např. 120 km, neměl by být problém. Pokud máš tu 60-80km trasu, měl bys to zvládnout i s tou levnější variantou. Tohle je prostě na rozvážku v rámci jednoho města a tam takový dojezd může stačit. Ostatně spousta kurýrních služeb už dnes elektrické dodávky s velmi krátkými dojezdy pod 200 km používá, takže to očividně stačí.
Baterie se vybíjejí i když to stojí.
V létě pořád chladí baterie, v zimě je zahřívají a chladí, dle toho co je zrovna víc zapotřebí.
A NEJVĚTŠÍ GÓL JE JAKÉ DĚLÁ WEBASTO KŠEFT S NEZÁVISLÝM N A F T O V Ý M TOPENÍM DO ELEKTROMOBILŮ.
ANO, I "ELEKTROVEHYKLY" MAJÍ SPOTŘEBU NAFTY. :D:D:D:D:D