Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz eSprinter nabízí baterie s různou kapacitou

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (22)

Mercedes-Benz Vans v souvislosti se zahájením sériové výroby modelu eSprinter s čistě elektrickým pohonem uvádí konečné specifikace pohonného systémy i přepravní schopnosti.

Mercedes-Benz představil aktuální generaci modelové řady Sprinter začátkem roku 2018 a poprvé v historii v případě provedení se spalovacími motory vedle pohonu zadních a všech čtyř kol nabízí i pohon přední nápravy. Konvenční verze nyní doplňuje provedení eSprinter s čistě elektrickým pohonem, které bylo sice představeno již v roce 2018, ale teprve 12. prosince roku 2019 byla zahájena jeho sériová výroba.

Mercedes-Benz eSprinter je určen k využití při široké škále úkolů v rámci městské dopravy. Kvůli tomu je zprvu nabízen pouze jako skříňová dodávka s vysokou střechou s maximální hmotností 3500 kg. Maximální objem nákladového prostoru je 10,5 metru krychlového, což odpovídá konvenčnímu modelu Sprinter se spalovacím motorem. Variabilní koncept nákladového prostoru a baterií však nabízí možnost individuálního uzpůsobení, protože si zákazníci mohou vybrat mezi třemi nebo čtyřmi jednotkami baterií.

Mercedes-Benz eSprinter ke svému pohonu využívá elektromotor o výkonu 85 kW a točivém momentu 295 N.m, který roztáčí kola přední nápravy. Standardem jsou baterie s kapacitou 55 kWh, s nimiž se má dojezd pohybovat kolem 168 km a eSprinter má maximální nosnost 891 kg. Druhou možností je volba tří baterií namísto čtyř, což znamená, že kapacita se sníží na 35 kWh a dojezd na 115 km, zatímco maximální nosnost se však zvýší až na 1045 kg.

Nabíjení baterií na plnou kapacitu s palubní nabíječkou o výkonu 7,4 kW má u obou provedení trvat kolem šesti hodin. Funkce rychlonabíjení nabízí zvýšenou flexibilitu, protože baterie lze nabít na 80 % jejich kapacity za 30 minut. Maximální rychlost eSprinteru pak lze nastavit dle individuálních požadavků na 80, 100, nebo 120 km/h.

Mercedes-Benz eSprinter nabízí svému řidiči možnost volby z jízdních režimů „E +“, „E“ a „C“, mezi nimiž lze přepínat pomocí ovladače na středové konzole. V závislosti na výběru se pohonný systém zaměří na maximálně efektivní provoz nebo naopak na vyšší komfort, kdy například klimatizace nabídne větší rozsah nastavení. Vedle jízdních režimů lze volit i ze čtyř úrovní rekuperace od „D-“, „D“, „D +“ až po „D ++“ a například při nastavení „D-“ lze rychlost jízdy i zpomalování ovládat pouze jedním pedálem.

Mercedes-Benz Vans Česká republika, s.r.o. předpokládá, že k uvedení modelu eSprinter na český trh dojde ve druhé polovině roku 2020. Ceny pro český trh prozatím nebyly stanoveny.

Zdroj: Daimler AG, Mercedes-Benz Vans Česká republika, s.r.o.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (22)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
23. 12. 2019 18:06
Re: Na výběr je:
Ak si reagoval na mňa tak : denne po podniku naskáčem do cca 30km a auto sa štartuje xyz -krát, tak by sa mi vcelku hodilo aj také EV vozidlo (nabíjať mám kde cez noc). Samozrejme za nejakú normálnu cenu.
Avatar - WinDiesel
23. 12. 2019 17:01
Re: Sprinter
Baterie se vybíjejí i když to stojí.
V létě pořád chladí baterie, v zimě je zahřívají a chladí, dle toho co je zrovna víc zapotřebí.
A NEJVĚTŠÍ GÓL JE JAKÉ DĚLÁ WEBASTO KŠEFT S NEZÁVISLÝM N A F T O V Ý M TOPENÍM DO ELEKTROMOBILŮ.

ANO, I "ELEKTROVEHYKLY" MAJÍ SPOTŘEBU NAFTY. :D :D :D :D :D
Avatar - WinDiesel
23. 12. 2019 16:59
Re: Sprinter
DHL v Praze testovalo elektrické Transity a potom to v tichosti vzdali.
Avatar - WinDiesel
23. 12. 2019 16:57
Re: Na výběr je:
A jinak by to nešlo pane milovníku zákazů?
Vy elektronáckové to ale jinak neumíte.
Avatar - WinDiesel
23. 12. 2019 16:57
Re: Na výběr je:
Obvykle přesně 2x vyšší, užij si to.