Mercedes-Benz eSprinter nabízí baterie s různou kapacitou
Mercedes-Benz Vans v souvislosti se zahájením sériové výroby modelu eSprinter s čistě elektrickým pohonem uvádí konečné specifikace pohonného systémy i přepravní schopnosti.
Mercedes-Benz představil aktuální generaci modelové řady Sprinter začátkem roku 2018 a poprvé v historii v případě provedení se spalovacími motory vedle pohonu zadních a všech čtyř kol nabízí i pohon přední nápravy. Konvenční verze nyní doplňuje provedení eSprinter s čistě elektrickým pohonem, které bylo sice představeno již v roce 2018, ale teprve 12. prosince roku 2019 byla zahájena jeho sériová výroba.
Mercedes-Benz eSprinter je určen k využití při široké škále úkolů v rámci městské dopravy. Kvůli tomu je zprvu nabízen pouze jako skříňová dodávka s vysokou střechou s maximální hmotností 3500 kg. Maximální objem nákladového prostoru je 10,5 metru krychlového, což odpovídá konvenčnímu modelu Sprinter se spalovacím motorem. Variabilní koncept nákladového prostoru a baterií však nabízí možnost individuálního uzpůsobení, protože si zákazníci mohou vybrat mezi třemi nebo čtyřmi jednotkami baterií.
Mercedes-Benz eSprinter ke svému pohonu využívá elektromotor o výkonu 85 kW a točivém momentu 295 N.m, který roztáčí kola přední nápravy. Standardem jsou baterie s kapacitou 55 kWh, s nimiž se má dojezd pohybovat kolem 168 km a eSprinter má maximální nosnost 891 kg. Druhou možností je volba tří baterií namísto čtyř, což znamená, že kapacita se sníží na 35 kWh a dojezd na 115 km, zatímco maximální nosnost se však zvýší až na 1045 kg.
Nabíjení baterií na plnou kapacitu s palubní nabíječkou o výkonu 7,4 kW má u obou provedení trvat kolem šesti hodin. Funkce rychlonabíjení nabízí zvýšenou flexibilitu, protože baterie lze nabít na 80 % jejich kapacity za 30 minut. Maximální rychlost eSprinteru pak lze nastavit dle individuálních požadavků na 80, 100, nebo 120 km/h.
Mercedes-Benz eSprinter nabízí svému řidiči možnost volby z jízdních režimů „E +“, „E“ a „C“, mezi nimiž lze přepínat pomocí ovladače na středové konzole. V závislosti na výběru se pohonný systém zaměří na maximálně efektivní provoz nebo naopak na vyšší komfort, kdy například klimatizace nabídne větší rozsah nastavení. Vedle jízdních režimů lze volit i ze čtyř úrovní rekuperace od „D-“, „D“, „D +“ až po „D ++“ a například při nastavení „D-“ lze rychlost jízdy i zpomalování ovládat pouze jedním pedálem.
Mercedes-Benz Vans Česká republika, s.r.o. předpokládá, že k uvedení modelu eSprinter na český trh dojde ve druhé polovině roku 2020. Ceny pro český trh prozatím nebyly stanoveny.
Zdroj: Daimler AG, Mercedes-Benz Vans Česká republika, s.r.o.