Mercedes-Benz Vans v souvislosti se zahájením sériové výroby modelu eSprinter s čistě elektrickým pohonem uvádí konečné specifikace pohonného systémy i přepravní schopnosti.
Dojezd 168km???? "na velkou přepravní dodávku?... Jsou normální? Už jim z ty elektrodebility fak hrabe... To ne idejí že ten systém není dokonalý dodělány a že je to naprostá zoufalost?
Třeba Česká pošta je v pohodě na oba typy. Jejich dodávky, co realizují místní rozvážku, tak toho najedou za den málo, ale díky častému startování a popojížďkám po pár metrech jsou jejich auta (resp. motory) k odpisu již po 80 tisících km.
Tak není to moc, ale kurýrní služby toho fakt denně moc nenajedou (vždyť pořád stojí). Když trochu uděláš průzkum, ty v městech se pohybují okolo 60-150 km. Takže pokud víš, že to auto nepošleš na trasu delší než např. 120 km, neměl by být problém. Pokud máš tu 60-80km trasu, měl bys to zvládnout i s tou levnější variantou. Tohle je prostě na rozvážku v rámci jednoho města a tam takový dojezd může stačit. Ostatně spousta kurýrních služeb už dnes elektrické dodávky s velmi krátkými dojezdy pod 200 km používá, takže to očividně stačí.
můžu se zeptat kluků od různých kurýrních služeb, ale podle mého víc než sto km za den níkdo z nich nenejezdí. stojí každé tři metry, to musí být pro klasickou motorizaci lahoda.
Je to zoufalost a pomatenost - bohužel pro nás naprosto brutálně protlačovaná vládami EU. E-auta nejsou ani ekonomická, ani ekologická. A ceny na nabíjecích stanicích začínají růst.
Ak si reagoval na mňa tak : denne po podniku naskáčem do cca 30km a auto sa štartuje xyz -krát, tak by sa mi vcelku hodilo aj také EV vozidlo (nabíjať mám kde cez noc). Samozrejme za nejakú normálnu cenu.
Baterie se vybíjejí i když to stojí.
V létě pořád chladí baterie, v zimě je zahřívají a chladí, dle toho co je zrovna víc zapotřebí.
A NEJVĚTŠÍ GÓL JE JAKÉ DĚLÁ WEBASTO KŠEFT S NEZÁVISLÝM N A F T O V Ý M TOPENÍM DO ELEKTROMOBILŮ.
ANO, I "ELEKTROVEHYKLY" MAJÍ SPOTŘEBU NAFTY. :D:D:D:D:D