A s tim ropnym vrtem už je to naprostá kravina = z barelu ropy vyrobíš daleko víc benzínu než nafty. Takže v reálu..
Ad ropnej vrt = kvůli tomu že sme paka a líbí se nám ve všem horší + dražší konstrukce auta teda SUV = denně spotřebujema asi o 3,5 milionu barelů ropy víc. Fakt sme homo sapiens :-!
Re: Optimální motor pro tohle auto je V6TDI 210 Kw
Jediná jeho chybička je velká prodleva plynového pedálu při rozjezdu. cca 1-2 vteřiny. Potom však zatáhne a je to tank. Prý to kvůli emisím. :-( Ale tento malý problém jsem vyřešil. Pokud bude chtít někdo radu, rád pomůžu.
Re: Optimální motor pro tohle auto je V6TDI 210 Kw
Jasné, radši to sem nepíše, emisní policie při evropské komisi nespí a na každý podezřelý diskusní příspěvek vytvoří specializovaný vyšetřovací tým a počítač vypátrání pomoci družice.
Re: Optimální motor pro tohle auto je V6TDI 210 Kw
Ty chytráku, tady nejde (jak zde trapně) píšeš o emisní policii, ale o firmu která tu úpravu provádí. Nemám od nich svolení veřejně jejich produkt prezentovat. Ale to ty asi nechápeš co ?
Re: Optimální motor pro tohle auto je V6TDI 210 Kw
Podobně jsem si kdysi čipnul Q7. Lítala jak raketa. Ale asi jsem jí tím zničil, ve 170 tis. km mi začal chcát olej z motoru a převodovky, tak jsem se jí hned zbavil pro jistotu.
Re: Optimální motor pro tohle auto je V6TDI 210 Kw
Ahoj, ja vazne i zacinam premejslet nad nejakym remapem ("chip").. ta prodleva kdyz vlezu manzelce do Touarega (V6TDI 210kW) z moji Cupry300 je tak citelna, ze akorat cekam, kdy to do me nekdo napali, protoze nez si na to behem prvnich par km zvyknu a zacnu s ni pocitat, tak na krizovatce nebo pri najezdu na kruhak vsechny ostatni ucatniky casto nechtene ohrozuju . Diky moc! :D
Jinak celkove az na prodlevu plynu s V6TDI 210kW i Touaregem pro jeho urceni (primarne pro manzelku s detma a nebo na dalky s masazema na vzduchovym podvozku - tedy presuny v naprostem pohodli) doma velka spokojenost. ;-)
Re: Optimální motor pro tohle auto je V6TDI 210 Kw
Tady to máš: https://www.racechip.cz/…acechip-xlr.html
Opravdu to funguje. Má ten s apkou v mobilu. Ale stačí i bez toho, jen musíš pak někam umístít to ovládací kolečko.
Re: Optimální motor pro tohle auto je V6TDI 210 Kw
Správně karle NEŘEŠIT KORUNY = ty MILIARDY co na to aby ti TDI přišlo výhodnější nebo aspoň vůbec konkurence-schopný pro TSI = ty MILIARDY co na to musíš furt pryč vyhazovat
Re: Optimální motor pro tohle auto je V6TDI 210 Kw
Málem jsem na to zapomněl, ještě, že tu jsi. Fakt se divíš, že máš největší sbírku :no: když seš takovej trotl, že to musíš furt opakovat, dokonce i mě?
Re: Optimální motor pro tohle auto je V6TDI 210 Kw
Když si něco kupuje pozér, tak zpravidla primárně chce, aby to bylo vidět (tzv. na první pohled) a právě to Touareg s V8 nesplňuje, to není jako třeba u Audi Q7/Q8 vs SQ7/SQ8.
bravo patří pouze Humus Sakrovi z kritiku "totálně zkřiveného trhu, kdy nafta je "totálně" "dotovaná" (tady je Trautenberkovo) a elektrika je v pořádku, tady je Krakonošovo.
Nie som spomienkovy optimista, ale s bmw x5 4.8 iS (360 koni) som jazdil od 14-16 l (pri 180 - 200 na dialnici 20) v roku 2006. Neslo to sice ako dnesne turba, ale charakteru a komfortu to malo na rozdavanie.
Skoda, ze autori clanku si nenastudovali poriadne material a nevsimli si, ze V8 TDI v Touaregu na rozdiel od Audi SQ7 nema elektricky kompresor, potom by sa tak necudovali, preco ma o 13k menej a neskoru reakciu na plyn. Nevadi, esteze mate nas, citatelov, ktori vieme vsetko :-)))
:yes: Podle všeho je ta reakce na plyn např. SQ8/SQ7 opravdu mnohem lepší, než co Audi předvedlo např. u A6 s 3.0tdi :-) ale vycházím jen z youtube recenzí, osobně ty auta neznám..
U Turka 3,0 TDI to bylo v některých režimech snad 5 vteřin. To bylo vážně příšerný. U TSI je to taková vteřina a něco, ale kdybych nehledal, nevšiml bych si toho. U V8 Turka to bylo kolem 2 vteřin. Ale tohle je daný převodovkou a jejím sladěním. Nevím, proč benzínovej turek jel tak blbě na plynu v malejch rychlostech v zatáčkách, vyvozuje to až nebezpečný stavy.
SQ7 má prodlevu teď už taky, to co umí X5 je prostě někde úplně jinde. Vážně nevím, proč to sakra neuměj naladit ani u takovýho monstra, jako je V8 TDI se startér generátorem a elektro kompresorem. Pro mě je to natolik omezující, že pokud to 60 TFSIe nevyřeší, objednám X5. Já už tohodle mám u koncernu prostě dost.
Tohle mi taky vadí a kromě snad Porsche celej koncern vyškrtává ze seznamu a vzhledem k tomu, že 2020 chci taky měnit auto, který je teď s manuálem, ale chci už automat (Už mi to pije krev ve městech a furt trápit spojku v kolonách) takže zjišťuju co můžu, samozřejmě nejlepší bude vyzkoušet a uvidím.. Ale pokud přemýšlíš jestli Touareg nebo X5 tak bych vůbec neváhal, i když se mi Touareg líbí víc tak prémie si myslím udělá víc radosti nemluvě o slazení převodovky v BMW :-) Další věc je, že Touareg pokud vím s cenou je právě ve vodách prémie, když se hezky vybaví a to je podle mě nesmysl..
Ve výběru je X5 45e, Q7 60 TFSIe a pak počkat na Tuarega R. Případně, ale to by musela bejt vážně pecka, na Q8 PHEV.
Cenově mi vyjde nejlíp asi X5. Vadí mi na ní to, že je pro řidiče (nohy) úzká a nemůžu si natáhnout levou nohu (nevejde se mi pořádně mezi pedál brzdy a tu odkládací plochu vlevo) a pak ani na pravou není moc místa. Interiér je ale lepší než u Turka. Sedačky komfort v X5 oproti ergo v Tuaregu jsou asi nastejno. Ikdyž to nastavitelný lámání opěradla v úrovni lopatek je naprostá pecka. Harman Kardon v X5 je asi lepší než v Touaregu Dynaudio. BW jsem nezkoušel. Asistenti jsou nastejno, teda předpokládám, že Tureg už má taky kapacitní volant.. Tureg s aktivníma stabilizátorama má lepší podvozek. Je v jednom extrému komfortnější a v druhým jistější. V extrémech se vzduch v X5 umí jakoby žvejknout. Je to patrný jak ve velký rychlosti na dálnici tak v podélných spárách na okreskách. Je to ale fakt extrém a přenesl bych se přes to.
Pokud Q7 60 TFSIe vyřeší to reakci na plyn a půjdou do ní stabilizátory a natáčení zadních kol dát, přikloním se k ní. Pokud ale ne, objednám X5. Tureg PHEV (snad ve slabších 380koních a i silnějším R) by měl být představený na jaře, předpokládám Ženevu. Trošku doufám, že by Tureg mohl dostat větší baterku (a tedy do 50g CO2) a v naprosto ideálním světě i 2,9 TSI PHEV z Panamery. Pak by nebylo co řešit. Teda pokud půjde 48V síť. Ale jestli něco neudělaj s tou prodlevou ani u PHEV, tak si oblepím spodní část palubky v X5 molitanem a objednám tu.
Jsem rád, že jsi nastínil praktické informace co se týče uložení nohy evidentně taky nejsi žádnej trpaslík :D a že si se dotknul i toho vzduchu, protože to je věc nad kterou špekuluju dlouho, jestli totiž vzduch. podvozek pro SUV obecně je nejlepší volba, protože třeba u éčka MB (a sedanů/pololimuzín i jiných značek) je podle všeho adaptivní podvozek lepší a to konkrétně ve všech parametrech..
Mám za to, že lépe udělanej adaptivní podvozek na pružinách je pro kombi/sedan lepší volba. Jenže SUV u mě musí umět jednak držet vejšku a to i s vlekem (ano, vážně za tím tahám 2+ tuny a s 3 těžkejma kolama na kouli nechci tahat zadek po zemi), a pak taky chci, aby se to umělo zvednout na obrubník nebo na nějaký ostrovní polňačky.
Ona X5 umí aktivní stabilizátory, ale zase bez vzduchu a navíc nejdou do 45e, což prostě chci. Jednak proto, že většinu času strávím ve městě a většinu kilometrů na dálnicích (aspoň deset, ale většinou 15 jízd ročně jedu kolem 1000km za den). A pak proto, že mě to prostě technicky láká.
Každopádně podvozek VW (Q7, Tureg - Cayenne jsem pořádně nejel stejně jako bohužel Urus nebo Bentley) je opravdu technicky na špičce. Kombinace stavitelnejch tlumičů, aktivních stabilizátorů, natáčení zadních kol a pak taky toho, že vzduch je vícekomorovej a umí tedy měnit i progresivitu z tědlech SUV dělá vážně špičku segmentu. X5 má zásadní výhodu toho, že i s jednodušší technikou jezdí velmi dobře díky správný konstrukci motoru nízko a na nápravě (ta je někde mezi 2 a 3 válcem u R6, většina je tedy dovnitř) a pak taky toho, že baterie jsou u X5 45e před a na nápravě, zatímco u Q7 na a za nápravou. No a pak ta převodovka s motorem, to je balzám. BMW by mělo poslat do Ingolstadtu celou 40i i s převodovkou a v Audi by měli okamžitě vyhodit celej tým vývojářů, co má na starosti naladění motoru a převodovky. Jejich práce je už zbytečná. Lépe to tam v životě udělat nemůžou. Mimcohodem už A6 C6 neřadí v zatáčkách, kterej blbec to tam sakra naprogramoval..
No a GLE jsem měl jenom chvíli a navíc nemělo Active body control. Každopádně pro to já nejsem cílovka, je to pohodlný, ale vážně to neumí to co podvozek Tuaregu a to teda ani náznakem.
Fakt díky za přínosný info, tohle mi dává víc než kdejakej test tady :yes: Jenom mě to utvrzuje, že ten podvozek Touaregu netřeba podceňovat jen proto že VW.. Na rychlo jsem kouknul na nějaký měření (opět Stealth, zrovna u něj vyšla SQ8) a zase tak tragicky jako to bylo už to tam nevypadá ta reakce na plyn, když zkouší to zrychlení na dálnici, ale je fakt, že u toho jede rovně. Čas už celkem ukázal, že se s tím koncern momentálně neumí poprat a teď záleží co ti bude pít nejvíc krev, což už u aut v této cenové je smutný že :D Ale nějakej kompromis to bude asi vždy a to jsme se ještě nedostali k ergonomii, interiéru atd.atd :D Každopádně na GLE čeká známej a je z něj nadšenej, bude to tedy 53 tak nevím, jestli to v amg není o něčem jiným ten podvozek, ale tvoje zkušenost mě překvapuje, myslel jsem, že právě nové GLE převezme pomyslnej podvozkovej trůn v této třídě SUV..
Není za co, jsou to jenom dojmy uživatele, kterej chce od jednoho auta prostě moc..
GLE jsem jel na obyčejným vzduchu a není to fér porovnávat s top podvozkem od konkurence. Problém ale je, že pokud vím, tak Active body control není v ČR ani jedno. A ani přesně nevím, jak to funguje. Co jsem někde dočetl, tak by to mělo mít u každýho kola olejovou pumpu a tedy schopnost kombinace niva (aktivní tlumič jako byl u ABC) ale v kombinaci s vzduchovým vakem (na rozdíl od dusíkový koule, co mělo ABC). Ale na rozdíl od Citroenu by to nemělo mít schopnost vyrovnávat náklony průtokem oleje z jedné strany na druhou. Pak taky Citroen uměl měnit jako kompresní část tlumiče tak expanzní. Ale tohle jsou už jenom opravdu doměnky.
Každopádně GLE je cílený do USA a Airmatic byl vždycky zásadně naladěnej jinak než konkurence s hlavním ohledem na komfort. Pak je GLE taky naprosto suveréně nejtěžší. A hybrid s R4 dieselem a 2,65 tuny to už je na můj vkus moc velkej kompromis.
R4 beru taky jako moc velkej kompromis a ještě k tomu v autě za kterým chceš taky něco tahat to už by bylo spíš trápení mysli a asi i auta. U X5 zase bude problém té absence vzduchu a těch stabilizátorů u 45e, to je opět velkej kompromis.. Navíc né úplně pohodlné kvůli té noze, ten molitan mě pobavil :D Mě napadá ještě ten Cayenne pokud je to možné, teoreticky bys sestřelil víc much jednou ranou, předpokládám, že má taky natáčecí zadní nápravu atd. a tam by snad mělo být vše vylazeno tip ťop.. :-)
Naprosto souhlasím :-) Po jízdě s Macanem jsem si říkal, že i kdyby Cayenne jezdil o půlku hůř než Macan, tak to pořád bude adept na rodinné auto s benefity, bez velkých kompromisů a to by mě ještě třeba před rokem nenapadlo, že to o SUV kdy řeknu :-)
Já ne, ale Kesumb psal i o tahání přívěsu a věcí co kolem toho souvisí, možná by stačilo si to nejdřív přečíst, tahat za Panamerou přívěs a sjíždět s ní někam na louky to z ní jako špatnej vtip že jo :D Pokud jde o mě tak samozřejmě beru Panameru, ale jako čistě rodinné auto si dokážu představit i Cayenne úplně v pohodě :-)
Četl jsem všechno, má reakce byla na tebe a pouze k tomu, co jsi k tomu napsal za sebe, takže stačilo napsat, že bys dal přednost Panameře. Cayenne je výborné SUV v rámci své kategorie, ale v rámci nabídky Porsche je pro mě nejméně atraktivním (i jízdně) modelem, a to i vzhledem k jeho ceně.
X5 45e má vzduch v základu. S natáčením zadní nápravy je pak ideálním mixem komfortu a obratnosti.
Cayenne III nutně potřebuje vzduchový podvozek, na větších kolech a jen s adaptivními tlumiči je nepříjemně tvrdý a nikdy se podvozek neuklidní, stále se natřásá.
Aktivní tlumič a olejovou pumpu na každém kole? Tak to jsem se orosil. Užil jsem si svoje s klasickym vzducháčem u mercedesu. Čím složitějš systém, tím víc potencionálních problémů. Zadní vaky měněny poslední den záruky za cca 80tis pro malou netěsnost. Po dalších čtyřech letech byly zralý na výměnu všechny, neměly netěsnost ale tlumení se citelně zhoršilo. Cena cca 150tis. Znova bych už do nich nešel.
3,0 TSI jezdí opravdu kolem 11-13l kombinaci, město je bída a při častějším použití to chce počkat na PHEV. Protože spotřeba začíná taky dvojkou, podobně jako u X5 40i. Motor je ale neuvěřitelně tichý a vážně o něm nevíte. Dokonce si myslím, že je za studena klidnější než ta 40i. 40i má ale podstatně menší turbodíru a nahoře je i trošku šp i č a tější (mezi 5500-6500 otáčkami). V6 TSI je takovej klidnej tahoun, kterej na mě ale působil možná trošku silnějc dole a plošejc nahoře. Převodovka váhá úplně jinak než u V6 a V8 TDI. U V6 TSI je to za jízdy skoro bez prodlevy a bez problémový (prodleva je do 1 vteřiny). Co nechápu je, že to není schopný zabrat z malý rychlosti s kolama v rejdu. Nájezd třeba z rychlosti 20km/h na hlavní najížděcím pruhem znamená, že auto zabere až na rovině. Když ale úplně stejnej manévr uděláte na rovině, nestane se nic zajímavýho. Nechápu proč to tohle dělá a je to spíš vlivem stabilizace. Nechá to trašně dlouho klouzat měnič a jakoby to nezabere. Ale dělá to jenom v rejdu.
V8 TDI mimochodem nemá kompresor jako SQ7/8. Motor je oproti benzínu podstatně hlučnější (a to jak na místě tak za jízdy, zvuk byl až nepříjemnej s ohledem na charakter auta), ikdyž prostý vibrací (ve srovnání s V6 TDI, benzín je na tom pochopitelně lépe). Docela by mě zajímalo, jak to udělali. Každopádně dole je V8 docela mrtvá a nic moc zajímavýho se neděje. Nepřišlo mi to nějak zásadně svižnější v nízkých otáčkách než V6 TDI. Pak ale ve třech tisících otáčkách je ve výkonu schod jak blázen a to auto fakt masivně zabere, až si člověk říká, že je to zbytečný. Ten průběh ale není nicmoc a než se to celý nadechne a překoná to ty 3tis. rpm. tak už vás to ani tolik nebaví. Někam na dálnici asi dobrý, ale na "sportovnější" svezení je TSI díky svým reakcím lepší. Prodleva je jak na sešlápnutí plynu (řekněme 2 vteřiny) na rovině, tak to ani pořádně nezabere v zatáčkách. Co prostě nechápu, proč tohle koncernový auta dělaj
novy touareg sa mi velmi paci... ( za mna je dokonca aj krajsi aj ako nejaka este drahsia Q7 ktora inak je tiez uz dnes fakt pekna ) a pre mna zatial je to aj najkrajsi touareg aky za tie generacie vznikol .. a tu inak mi pride ze take to V6tdi bude asi ideal... aj vzhladom k spotrebe takehoto benzinu ( vsetko nad 12 dnes je uz za mna kusok "cez ciaru" bez ohladu na vahu auta ) ..... ( tu by mi uz supersilny benzin ani nechybal ) ... :yes:
PS: kto je vlastne u nas priamy konkurent pre benzinoveho V6 touarega? pride mi ze je tak nejak triedou sam pre seba...
Já jen chci říct, že si to chce vyčistit hlavu a auta si vyzkoušet v podmínkách, kde je bude budoucí majitel provozovat. Reálně se totiž moc neliší ani ceny nebo záruční podmínky. A každé naladění může vyhovovat někomu jinému. Já od toho chci primárně moc a baví mě to v tom hledat. Ale pokud jeden uživatel bude tahat plaťák po dálnicích a druhej jezdit v Dolomitech, může každýmu vyhovovat něco jinýho. Chce to jenom zkoušet a hlavně si dát pozor na to, že v každým roce to může být trošku jiný...
Srovnatelné SUV se šestilitrovým osmiválcem stojí v USA polovinu. Při přestavbě na LPG nebo ještě lépe, CNG, by byly emise CO2 prakticky identické. Aby tyhle krámy byly schopny plnit, potřebují filtry pevných částic, dolévání močoviny, tři turba a to všechno kompletně vyměnit po 150 tkm...a ještě musíš trpět pětivteřinovou prodlevu po sešlápnutí pedálu na podlahu...
větší brácha Touaregu, Atlas 3,6 V6 atmosféra se prodává v USA za 34 tis USD...
Hlavně se to nedá takhle měřit. Divil jsem se proč před rokem kamarádka při mé návštěvě v Kalifornii řešila, že má dát podobné peníze za Touareg, když za o fakt málo víc může mít Mercedes.. No jo, ale když jsem si druhej den všiml, že v nabídce má stále ten starej model, zatímco u nás už v tu dobu jezdil novej Turda, tak jsem to začal vidět z jejího pohledu úplně stejně.. Ale politika koncernu konkrétně v té Kalifornii je odlišná než v Evropě a sází hlavně na Porsche, Audi a exclusivky Lambo. Nesrovnávej trh v US s Evropou, je to úplně jinak nastavený a něco je tam dřív něco ve skluzu, je to nesmysl srovnávat ;-)
Co jsem se snažil říct: třeba Durango 6,4 SRT stoji cca 80 tis USD, má brutální atmosféru bez milionu nesmyslu a když pojede alternativně na plyn, nebude potřebovat nic z těch kurvi.tek, kteryma je Touareg prospikovany, a bude mít podobné emise.
A zrychlení na stovku za 4,4 sekundy...
Koncept “terénního auta”, které se chce jízdními vlastnostmi vyrovnat osobnímu, přes obrovskou hmotnost s pomoci vsech asistentů, aktivních stabilizátorů, s ultrasilnym motorem, se sofistikovaným pohonem všech kol, které se ale do opravdového terénu nikdy nepodívá, a v reálu nesjede ani z asfaltu, sníh uvidí dvakrát v roce (pokud rovnou nebude jezdit třeba po Praze z domu do školky a na solárko) je proste nemocný..
ale jistě, pro tyhle účely jsou tady atmosférické motory až ke zmiňovaným 6,4 SRT. a můžu ti garantovat, že neznají problémy s turby, filtry pevných částic a močovinou. a při přestavbě na ethanol nebo plyn mají i nižší emise. nebo navíc ve spojení s hybridní technologií.
a kdo jednou okusil atmosférickou odezvu, ten už potom jenom může u turbomotoru říkat "ta prodleva skoro není poznat" ;-)
Ja mam Touarega 3.0 TSI cca pul roku, najeto 8000km, vetsina casu po Praze, trasy do 5km, vetsina km pak na delsich cestach 100-500km, vetsinou plne nalozenej, kola, lyze a tak.
Spotreba: od posledniho tankovani, cca 500km pouze po Praze, prumer 12,5. Dlouhodoba od prevzeti 10,6. Na aute se stridame dva.
TSI jsem si vybral protoze: ticho a klid, kratky trasy, reakce na plyn a cena (je levnejsi nez V6 TDI).
TDI jsem mel pred objednanim pujceny a jezdilo o 1-2l min nez TSI, coz me pri najezdu 15tkm/rok nijak netrapi.
Navic i do TSI jde objednat 90l nadrz, takze pri delsich cestach je dojezd kolem 1000km, tj uplne v klidu.
Hele a co ta reakce na plyn v zatáčkách, řešíš to nějak? Jako není to nějak důležitý, ale když člověk ví, co umí takový motory s podobnou hmotností bez ESP...
Uprimne, zatim jsem nepozoroval ze by byla reakce na plyn jina s kolama rovne/v rejdu. Zitra to muzu zkusit. Prechazel jsem z hybridniho auta, kde byla reakce okamzita diky ev, takze mi chvilku trvalo nez jsem si zkalibroval pravou nohu, ale ted po case je to v pohode.
Zkus to schválně, malá rychost (20-30km/h), zatáčka a přidej tam. Ale ne do kickdownu, to je zas moc a to to dá. A pak zkus manuálně dát rychlost a zrychlit cca do půl plynu v zatáčce a na rovině. Ale dej to tam tak, ať to má třeba 2500 otáček, ať už je to trošku nafouklý. A pak zkus totéž s omezenou stabilizací. A už se začínám připravovat, mi napíšeš, že jsem psychopat co řeší kraviny:-))
Každopádně tu prodlevu auto (V6 TDI) z 6/2018 vůbec nemělo a tam převodovka fungovala ukázkově a reálně to fungovalo jako v tom BMW (krom řazení v zatáčkách, ale zase to reagovalo na kopání do plynu, což X5 neumí). A to mi prodejce tvrdil, že homologace a program je stejnej s těma, co byly po 9/2018..
Fakt je, že jsi udělal dobře. Pokud neřešíš spotřebu, je Tureg s TSI naprosto nejlepší varianta. V8 jede líp až nahoře a není to zas o tolik. A taky o tolik míň teda nežere. A pak Tureg je s TSI lehkej na čumák a nedotáčivost se projevuje až když jedeš opravdu jako pitomec a naprosto přestřelíš nájezd. A ven to jde přesně tam, kde to čekáš. Ale ta snaha udržet se na vnějším předním kole, do kterýho se opře stabilizátor, mě několikrát rozesmála. Ty stabilizátory jsou výborná věc, kdo by před pár lety řekl, že VW dá takovejdle podovzek do Tuarega. V rozbitejch zatáčkách se mi s Turkem jezdilo líp než s A6 C7 na vzduchu. Bez nich to už taková sláva není. Ale zase no, musíš od toho chtít hodně abys to ocenil. Jezdí to i bez toho.
Ta nádrž 90l je fajn, že to jde :yes: Pokud to máš na 15.tis.km ročně tak není o čem, nevim proč to někteří tak hrotí, kecy o ropných vrtech :-) dává mi to smysl, sám mám v rodině suv s dieslem a objektivně to podle mě byla blbost, to auto se jen trápí, vzhledem k nájezdu se zbytečně přišlo o kultivovanost motoru atd.. Přeju ti jen spokojenost.. ;-)
Add spotreba na delsich cestach, cesta s rodinou na lyze pha-dachstein-pha + pojezdy tam + navsteva linzu = 8,5l pri predpisove ryclosti v rakousku a +20 u nas. Dalnicnich 140 je porad pod 2ot, na dalnici pri rozumny jizde to fakt nezere.
Asi ale bude taky trochu zalezet na vybave a kolech, ja mam standardni 18" s 255 gumama, ty 21" v testu budou o dost tezsi. Aktivni stabilizatory, panorama, audio, to taky neco vazi. Ja mam jen zakladni elegance, ergo sedacky s ventilaci, icocpit, iq svetla, tazny, zakladni vzduch, rezervu.
Zajímalo by mě, kolik z vás chytrých komentujících nového Touarega vlastní. Protože tu někteří melete strašný kraviny. A klidně mi dejte palec dolů, mě je to jedno. Já ho VLASTNÍM ! Takže narozdíl od vás vím o čem je řeč :-)
Taky se to skoro neprodává, dle slov prodejce je to naprostá okrajovka. Na Německým foru se dokonce píše o zrušení pro rok 2021. Což je možná daný tím, že to bez Ekompresoru a schopnosti plachtění nedá NOx v porovnání WLTP/reálný měření z provozu. Tohle ale je jenom můj odhad. Stejně by měl dopadnout BiTdi v Kodiaqu RS.
moze to byt aj tym, ze uz dnes je T s V8 celkom palka a ak budu automobilky platit pokuty za "nadprodukciu" CO2, tak jeho cena moze este vzrast ... to uz ale potom zrejme klienti uprednostnia premiu pred VW. vyhoda T je, ze ide o velmi pekne SUV / samozrejme subjektivny nazor - obzvlast v bielej metalize s ciernymi doplnkami je krasne /. Rozmerovo idealne niekde medzi stredne velkymi a velkymi SUV a da sa nove kupit za vyborne peniaze so zakladnym 6 valcom a normalnou vybavou. Zaklady motor nie je vobec zly a urcite ide o lepsiu volbu ako su 4 valce v GLC / X3 a Q5... jediny vazny problem je prave v tych 1-2s, ktore bezpecnosti skutocne neprispievaju. Za mna ide o vyborne rodinne auto / velkostne / s velmi slusnou technikou a podarenym dizajnom. Povodne som ho chcel / v benzine / ako rodinne auto pre manzelku, ale bol som "prehlasovany" :-)
Nikdy jsem to extra nemeril, ale bude to tak kolem 9l pri 140ti km/h. Ma to hodne dlouhou 8cku a nad 120km/h jde auto k zemi o dalsich 15-25 mm dle zatizeni.
13 to žralo při tempomatových 160km/h na rovině. Tzn něco jako D11 se svižnějšíma rozjezdama.
V8 TDI nejezdí po městě za 8 ani blbou náhodou. Reálně mi V6 TDI jezdilo kolem 10 kombinaci (svižnější). V6 TSI jelo totéž kolem 13 a V8 TDI tak nějak uprostřed mezi to. Ale žere mi všecko a Stealth jezdí s těmadle autama tak za 60% toho co já.
To bychom se tak nějak shodovali, s SQ7 jsem dlouhodobě jezdil za 10 při klidnější jízdě, když se na to šlapalo, tak 11 dlouhodobá udělat šla. Při fakt klidné jizdě to bylo 9,5 ale to nebyla dlouhodobá...
Zasadni vlastnosti tohodle auta je ovladatelnost diky velkymu rejdu a nataceni zadnich kol, dobry vyhled na vsechny strany, proplouvat mestem se v tom da necekane snadno. Jedine co by mohlo byt lepsi jsou zrcatka, ktera jsou zbytecne mala.
Mel jsem ve vyberu jeste RX450h, GLE a XC90 a tohle bylo jediny auto se kterym manzelka vyjede/zajede ke garazi na prvni pokus a obecne nema s parkovanim problem.
Navic kdyz jsem ho kupoval ja, tak bezely 2 podpory od importu + sleva, takze to bylo ve finale jednoznacne nejlevnejsi auto tyhle tridy. XC90 byla +100tkc s R4 a GLE se R4 dieslem snad +400tkc.
Nejlepsi auto pro rodinu je kombik ve 4kolce.
Uveze minimalne stejne, jezdi lip a za min. Svetlost suv vyuzije tak 5% jeho majitelu. Akorat to neni daddycool :-!
Žádný kombík neuveze stejně. Pro tatínka - "sport" - bude kombík jezdit líp. Pro zbytek rodiny bude velmi velmi pravděpodobně cestování lepší v Toaregu. Stojí to víc, to jo.
Muzes si koupit A6 avant, ktery stat min nebude. Urcite ale bude o parnik lip jezdit :-) kazdopadne je to jedno. Kupce to evidentne ma. A o smysluplnosti muzeme jen diskutovat.
Jenomže prostorově - pro rodinu - je ta A6 zase o parník jinde. A fakt nebude jezdit líp, pokud se nebudeš snažit o zábavu na okresce. Smysl je, že když chceš, koupíš si co se ti víc líbí, víc vyhovuje. Někdo má jako rodinný auto Mustanga nebo dokonce CTR. Tomu se zase divím já, ale ... :-)
Ja teda nejsem Lauda, ale poznam pod rukama rozdil mezi kombikem a suv i pri bezne jizde. Proste tam kde se citim pohodlne v zatacce s kombikem ve 120ti uz v suv ve 110 louskam pulkama vlasaky. A nijak to nesouvisi se sportovni jizdou
Já měl celej život nízký auta, teď mám první SUV a jezdím pořád stejně rychle, chceš-li stejně pomalu. Nemám pocit, že by v zatáčkách ostatní jezdili o 30kmh rychleji, než já, ale netvrdím, že takoví nejsou. Zrovna A6 byla moje minulý auto.
Nejde o samotnou rychlost, jako hlavně o ten pocit. I v mnoha SUV lze být dost rychlý, ale ten pocit určité "jistoty", když jezdíš rychle zatáčky a sedíš relativně kousek od země, ten na tom kozlíku prostě nemáš.
Ale jo. Ale to už jedeš tak, že to asi zbytku posádky není moc příjemný, a řešíme tu "rodinné auto".
Já samozřejmě nikomu neberu jiné priority, jen mi jízdní omezení u SUV sloužícího jako rodinně nepřijdou významné.
Jasně, pro rodinné cestování/výlety je to v pohodě, i když na dálnici při vyšších rychlostech to má větší "odpor" (spotřeba, hluk) než rodinný kombík se srovnatelnou motorizací, u benzínu je ten rozdíl pochopitelně ještě větší.
Ale i s rodinným autem se někdy dostaneš do situace, že si s ním můžeš zajezdit sám, bez omezení rodinou.
Tak zrovna i to se obrací, v poslední době jsem viděl několik fotek státníků vystupujících z různých SUV - Anglická královská rodina, Francouzský prezident.... Tam je spíš trochu problém, že donedávna ani nebyly konkurence nejvyšší kategorii limuzín - X7 vyšla až nedávno, GLS Maybach taky nedávno, Audi nic na tomto místě zatím nemá...
Souhlasím s tebou. Věřím, že jsem měl možnost jak srovnat velice rychlé SUV - SQ7, nová X5 m50d, tak i velice rychlé klasické sedany (nová m5) a samozřejmě že v M5 mám lepší pocit v zatáčkách, ale na tý dálnici to nějaký obrovský rozdíl není, byť je nižší auto ve vyšší rychlosti stabilnější a tišší. Co se týče ale těch zatáček, tak asi jsem divnej já, nicméně rozdíl ve kterém by m5 brutálně válcovala tu SQ7 je pro mě téměř nedosažitelnej - když se jedu projet na okresku, tak si to chci užít a né jet do zatáčky 150 a bát se, že mi to uletí a já se zabiju o strom. OK, tohle srovnání je trochu extrémní, ta M5 mi u toho řve do vejfuku a má super řízení, nicméně když bych srovnával tu SQ7 s a6 Avant, tak bych fakt měl radši tu SQ7. A i v porovnání SQ7 a S6.
Komfortem pro posádku to je podle mě každopádně lepší v tý Q7 obecně, než v A6 - líp se nastupuje, rodina má lepší rozhled a celkově je ten interiér vzdušnější.
Kombiky stredni/vyssi stredni tridy maji kufr cca 600 litru, nakladaci hranu velmi nizko, pravidelnej tvar, kdyz to zaskladas po strechu tak to musi stacit. Na zimu rakev. Co se nevejde, neberu. Ja jsem absolvoval obdobi kocaru s meganem kombi, tak at mi nekdo vyklada, ze se nevleze do passat/5er/a6/e/v90. Je to o prioritach. Mne tech 100litru v kufru a 5000litru vzduchu v kabine nevyvazi tu jizdu.
Tých vecí, čo ti vlezú do suv a do kombi už ne je veľa. Mám popri zamestnaní súkromnú zábavku a často potrebujem previezť veci ktoré sú objemné , ale dodávka - najvhodnejší variant je pre mňa najmenej zmysluplné auto.Nechce sa mi živiť jednu dodávku a jedno niečo civilné, zvažujem suv, ktoré mne pokryje drtivú väčšinu potrieb. Dokonca ma ani nezaujíma 4x4, aj keď
Měl jsem ML a Touarega.
ML jsem měl jako jediné auto a vydržel jsem s ním tři měsíce. Za pár let jsem potom jezdil se 650kou a měl jsem strašný "strach", jak v zimě nikam nevyjedu tak jsem si pořídil souběžně Touarega. A potom jsem stejně jezdil se 650kou radši a po zimě jsem ho prodal.
Proč je jejich oblíbenost větší? Je to móda. Líbí se ženským. Obecně a teď se neuraz, neřidičům vyhovují víc. Řidič musí poznat, že to auto jezdí hůř. Jako svoje osobní auto máš sedan RWD, chceš mi říct, že nepoznáš rozdíl?
Proč bych měl po cestách jezdit stodolou na čtyřech kolech? Plně chápu existenci offroadů. Ale už méně aut, které se jako offroad snaží vypadat a přitom s nimi do terénu nikdo nejezdí. Když se tady mává slovem póza, tak tohle je jedna z největších. Třeba časem někdo začne prodávat auta, co vypadají jako Ferrari, ale pojedou maximálně stovkou...
póza je jezdit terénním autem po asfaltu. terénní auto má vyšší světlou výšku, protože ji potřebuje k průjezdu terénem.
co ti připomíná Touareg vizuálně nejvíc - sporťáka, dodávku, MPVčko, limuzínu, nebo offroada?
Ja beru touarega jako takovej dostatecne velkej hatchback s dustojnym pohonem a chytrym podvozkem, kterej se umi prizpusobit aktualnim podminkam pouzivani.
Jasne ze poznam rozdil, sedan ma stejny vykon, ale je rychlejsi, uspornejsi a ovladatelnejsi. Poznam to pri cestach na ktery jsem sinto auto koupil - rychly presun po dalnich a okreskach, stovky km/den. Ale jako rodinny auto? Dekuju ne, vcera jsem byl v krkonosich: 4 lidi s lyzema v aute, parkovani na louce, maly dite co se muze prevliknout do suchyho v aute, apod...to jsou presne situace kdy normalni kombik selze a u zvedlejch kombiku v90xc, a6 allroad bud nemas v6 a nebo te to stoji o pul mice vic.
Na svoje pouziti mam sedan a koupim si zas dalsi. Stejne tak jako rodinny auto mam suv a zas budu mit dalsi. Mam vyzkouseny, ze to funguje.
SUV byly moda pred 10ti lety, tezko by si dneska kupoval 2-3ti SUV kdyz by ho celou dobu pro svy vlastnosti stvali.
Dalsi vec je vyvoj, posledni generace touaregu je sakra jinde nez genereci minula nebo SUV z doby pred 10ti lety. Je to sakra velkej rozdil v pohodli, efektivite, ovladatelnosti.
Jasne, trida V, auto, ktery by se mi do garaze neveslo ani na delku, ani na vysku je ten nejlepsi povoz pro 4 clenou rodinu. Urcite bude o hodne uspornejsi nez touareg a ta svetla vyska u tohodle rozvoru bude taky zuzo :D Prober se..
Pokud bych jel na lyže ve čtyřech lidech a chtěl bych se v autě převlíkat, potom bude jednoznačně V-klasse lepší volba. Sorry, ale ve 4 dospělých to bude ještě lépe znatelné.
už jsem to psal dříve, určitě se najdou kupci, kteří se bez tohoto druhu auta neobejdou a nutně ho potřebují, jen mám obavu, že spousta z nich taková není.
Proč to vlastně řešíš? Proč vymlouváš ostatním, co jim vyhovuje? Napadlo tu někoho psát ti, že kabrio je pitomost? Proč si myslíš, že tvůj pohled je zrovna ten správnej?
Proč to řeší Jeremy Clarkson? Je jeho pohled ten správnej?
„Nemohu si vzpomenout na nic zajímavého, co bych o něm řekl. Je to dobře udělaná krabice, co stojí nějaké peníze a produkuje nějaké emise. A upřímně, radši bych použil Uber,” říká Clarkson na adresu Q5. A nezastavil se u toho.
„Ne, vážně. Kdo se ráno probudí, potíc se jako dyslektik před testem hláskování, protože mu ten den dorazí k dealerovi nová Q5? Jaké dítě se bude fixovat k plakátu takového auta na zdi jeho ložnice? Kdo si pomyslí, jak tvrdě bude muset pracovat na takovou věc a sezná, že stojí za všechen ten pot? Nikdo. Takové auto kupujete jako prostředek na mytí nádobí. A kdo chce číst 1 200 slov o lehce modernizované láhvi Jaru?” říká Clarkson.
Chudák Q5, chce se říci, nejde tu ale jen o ni. Stejně jako většina novinářů, Clarkson nechápe současnou mánii kolem SUV a střást se před jeho nesmlouvavým perem musí jakékoli „esúvéčko”. „Budu k vám zcela upřímný. Nesnáším celou tuhle úrodu takzvaných SUV s výjimkou těch, které intenzivně nenávidím. Nevidím smysl v ježdění autem, které je pomalejší, dražší a žíznivější než normální sedan či kombík. Působí to prostě idiotsky,” dodává Clarkson dávajíc předem Stelviu jen malé šance na úspěch v jeho testu.
Tohle je argument? Clarkson je glosátor, živí se tím. Prvokuje. Pokud je pro tebe jeho názor v tomto důležitý, pak : "Clarkson vždy opěvoval Volvo XC90, které měl jako rodinné auto celé roky, ale Range Rover je Range Rover." "Jako otec tří malých dětí jsem hned věděl, že musím mít XC90."
Fakt si auta kupuješ podle názoru druhých?
ano, měl RR protože je to především historicky terénní auto a v mnoha testech to dokázali. na terénních vlastnostech si RR vždy zakládal.
a ne, auta si nekupuju podle názoru druhých, jen jsem napsal, že jeho myšlenka
"Nevidím smysl v ježdění autem, které je pomalejší, dražší a žíznivější než normální sedan či kombík. Působí to prostě idiotsky"
takže Clarkson nic z toho co říká, nemyslí vážně? a maximální sledovanost mu zajistí hanění modelů X od BMW? a jeho názory o autech, tj. od člověka, který projel snad všechno, co normální smrtelník neuvidí jinde než na výstavě, jsou zcestné?
Clarksona mam rad, ale kazdej porad ma svuj scenar ;-)
A i kdyby mohl rikat uplne presne to co si mysli, tak je to porad nazor jednoho cloveka, celkem netypicky anglickyho multimilionare a ten bude mit urcite jinej nahled na situaci a potreby nez beznej ceskej makajici tatik.
"Nevidím smysl v ježdění autem, které je pomalejší, dražší a žíznivější než normální sedan či kombík. Působí to prostě idiotsky,”
"Jako otec tří malých dětí jsem hned věděl, že musím mít XC90."
no nevím, mně by třeba bylo úplně u zadku, co si myslí Clarkson. jen se ptal, proč to řeším a já se zeptal, proč to řeší Clarkson /který se v autech vyzná určitě víc, než já/.
ale hned si sám sebe víc cením, když vidím, že já jsem v otázce SUV ještě nekompromisnější:)
My mame jako rodinny auto SUV a jako svoje mam klasickej rwd sedan. Na bezny uzivani po meste, na cesty s rodinou na hory, atd, si vazne radsi beru touarega. Ma to svoje vyhody i nevyhody, at si to kazdej zkusi sam.
Add spotreba: zkusil jsem stejny kus dalnice, tam a zpet, prumerna rychlost 141, prumerna spotreba 10,5. Auto sice nebylo uplne zahraty (olej 65), ale v realu to kolem 10ti pri tyhle rychlosti bude.
Kola 255/60/18, zimni gumy, nafoukany na povoleny minimum 2.2, mam mekouckej setup. Venku byl 1 stupen, sucho, vitr nevim. Rezim normal.
Zvedlej kombik me taky napadnul, ale krom jinyho tvaru kufru jsou vsechny (v90xc, a6) o 10 cm delsi nez touareg a soucasne maji uzsi kabinu, takze dozadu 2 lidi + sedacku nedate a ja mam 5m garaz, takze uz bych za autem neprosel. V90xc je ctyrvalec s haldexem a a6 allroad je sakra drazsi (kdyz porovnam realne ceny).
Jinak to mam k chalupe po sterkovce a nasledne louce a na horach jsem asi taky 10 do roka.
V90CC je podle me nejhezci bezny rodinny auto. Je ale pravda, ze novy Volva mi extra nevoni, takze az mi doslouzi stavajici xc70, poohlidnu se jinde. Kazdopadne ta kategorie mne osobne sedi, takze u te nejspis zustanu.
To Volvo má tiež slušný turbolag. Kým to veľké turbo nafúkne ten štvorvalec, trvá to viac než okamih. Keby aspoň spravili nejaký päťvalec keď im tam už šesť valcov na šírku nevlezie. Aj pol litra objemu by pomohlo priebehu.
XC90 jsem jel jen D5 a prislo mi, ze se s tim neda jen rozumne sviznym tempem. Bud se clovek uplne plazi, pak prevodovka radi kolem 2000ot a je to ok nebo se snazi jen trosku rychlejc a auto zacne radit jak zbesily, posila motor zbytecne do otacek a ten dela nahore slusnej kraval. Pritom mi neprijde, ze by vykonu bylo malo, proste je to asi jen divne sladeny.
A pak spotreba, ja se pri bezny jizde prazdnym autem kolem prahy (okruh, D1, okresky) horkotezko dostaval pod 10l nafty. T5, T6 jsou udajne daleko prijemnejsi na jizdu, ale zas zerou jak protrzeny.
Kamoš šiel po D5, po 4 rokoch chce nahradiť Kugu niečím väčším. Teda pôvodne chcel XC90, možno 60.
Ale čo čert nechcel, zena chcela T-roc, alebo T-Cross, už neviem presne. No, popri obzeraní toho VW mu ponúkli Allspace na víkend a nakoniec to dopadlo tak, že objednal sebe toho Allspace v Rline a žene ten malý. Takže počká 5 mesiacov a bude.
Posielali sme ho ešte do BMW a M-B, ale s nimi má principiálny problém, že nikdy.
Co to meleš? Dizkuze je zaneřáděná nesmysly křupanů, co nemají k tématu co napsat, neznají, nevědí a jen opakovaně plkají a plakátují ty samé nesmysly.
...kteří tu neustále dokola přesně vědí co si mají ostatní koupit. Ani to nechť komentovat. Od údajně pozérského V8, přes dotačního spamera a konče kombíkovými fandy spolu s migovým Durangem... :-(
Jsi v pořádku? ;-) To, že nerozumíš česky je mi líto, já slovensky umím pořád velmi dobře. Možná pro rozumbradu s jazykovým problémem zopakuji, že u Giulie jsem neplakal, psal jsem o tom, jak nádherně to auto jezdí.
Dohledej si to a zkus pilovat chápání psaného textu :-)
Nikdo ti neříká co mas koupit Pajo.
Jen konstatuju, ze auto na chudach, které má jezdit jako sportak, nabízet pohodlí limuzíny, a přitom jezdit za málo je nonsens. Ale velmi žádaný:)
všude píšete, že mezi SUV a osobním autem už není rozdíl... proč? snaží se to připůsobit, s pomocí miliónu podpůrných systému se to částečně daří. není jednodušší jezdit osobním autem? to se nijak přizpůsobovat nemusí, nepotřebuje maskovat zvýšené těžiště. chápu, že existují zákazníci, které ho plně využijí. jen se obávám, že naprostá většina takové auto vůbec nepotřebuje. a tak jezdí autem, které spotřebovává víc paliva, zabírá víc místa ve městě, a přitom to nemá žádné racionální ospravedlnění.
tvoje odpověď bude samozřejmě znít - no a co?
bydlím tady v Brně na kopci. v serpentinách při cestě dolů do města potkávám každý den auta, některé nemají problém zůstat ve svém pruhu, jiné jako třeba autobusy radši pustím, protože jim to problém dělá. a velmi často jsou to SUV, se kterými jejich vodiči s bídným odhadem /a možná bych měl stejný problém, protože lepší výhled do dálky znamená horší výhled pod sebe a do stran/ najíždějí až do protisměru.
a pokud Passat zabírá víc místa na délku, tak určitě ne na šiřku a do výšky.
No hlavne ta vyska je dulezita :) vetsina ulic je tak siroka, ze tam projedou popelari, takze nakych +10cm sirky neni problem, zbytek je jen o ridici. Ale zatimco driv jsem musel s mensim autem do garaze najizdet/vyjizdet na 2x a brzdit auta v ulici, dneska to zvladnu diky nataceni zadnich kol na jeden pokus, s delsim a sirsim autem..
však píšu, že je to o řidiči a především ženská v SUV je pohroma. natáčení zadních kol mají i osobní auta tuším.
ale nechejme toho, pro mě za mě, klidně můžeme zůstat u toho, že SUV je nejlepší koncepce ever a že Touareg je spíš podobný hatchbacku, než terénnímu autu.
Tak at to tu nezahltime OT, tady je par nedostatku, kterych si pred koupi nemate sanci vsimnout:
1. Pamet sedadel a zrcatek - pro me zasadni funkce, se ovlada malou klavesnici na dverich, ktera je zapustena do dekoru dveri, takze po hmatu se blbe hleda a pri otevreni auta (kdyz to potrebujete nejvic), neni podsvetlena. Sviti vsechno mozny, ale tahle klavesnice ne, ta se rozsviti az po nastartovani, kdyz je vam to k nicemu.
2. Otevirani kufru kopnutim pod naraznik funguje skvele, ale bohuzel je trochu precitlively. Takze kdyz vam nekdo necha za autem malou mezeru nebo tam projde maly dite, tak se kufr otevre jen kdyz za nim nekdo projde.
3. Kdyz jedete v noci, tak velky LCD panel vetsinou sviti na nocni rezim (tmave barvy, nizsi podsvetleni). Ale kdyz zastavite a vypnete motor (a nekoho cekate treba), tak se prepne na denni zobrazeni, nasoli podsvetleni na maximum a oslni vas tak, ze nevidite ven. Zvenku to pak vypada tak, ze je v aute minimalne filmovy stab a toci s vami interview nebo neco prijemnejsiho.
4. U auta s 5m2 displeju bych cekal hw tlacitko, kterym vsechno naraz vypnete a na displeji uvidite jen rychlost a sipku kam jet. Neni. Musite si na homescreen dat zastupce pro oblibene a do nej pretahnout tlacitko na ovladani podsvetleni nebo si ho dat na listu vlevo.
5. Jako vsechna auta VAG to ma mala zrcatka - Lexus a Volvo je maj tak 2x vetsi.
6. Proc kdyz chci vetsi a hezci kola 19-20-21”, mi soucasne narostou gumy z sire 235 az na 285? Uplne zbytecne. U RX mate 18 - 20” vzdycky sire 235. Tech 5cm pridany sire, je sakra neco hmotnosti co se musi tocit a skakat po silnici.