Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: VW Touareg V6 TSI vs. V8 TDI – Benzinový základ, nebo vrcholná nafta?

V redakční garáži nám v nedávné době parkovaly hned dva exempláře VW Touareg - se základním 3.0 TSI V6 a vrcholným 4.0 TDI V8. Jaký nás zaujal více?
Zpět na článek
27. 12. 2019 13:28
27. 12. 2019 13:37
27. 12. 2019 17:23
27. 12. 2019 14:13
31. 12. 2019 08:19
27. 12. 2019 15:10
27. 12. 2019 16:30
27. 12. 2019 16:40
27. 12. 2019 17:32
27. 12. 2019 17:41
27. 12. 2019 18:43
28. 12. 2019 20:54
27. 12. 2019 22:13
28. 12. 2019 07:19
28. 12. 2019 20:57
28. 12. 2019 13:22
28. 12. 2019 19:16
Avatar - fostek
27. 12. 2019 13:17
Optimální motor pro tohle auto je V6TDI
čili ani jeden ze článku.
V8TDI je v Touaregu pro pozéry, V6TSI pro voly co maj ropnej vrt.
Rozbalit vlákno
29
Avatar - Hammunasakra
27. 12. 2019 13:24
Re: Optimální motor pro tohle auto je V6TDI
Do tohohle typu auta se hodí nafta https://autobible.euro.cz/…rady-pristi-rok/ ale bez totálního pokřivení trhu ani tady nedává moc smysl

A s tim ropnym vrtem už je to naprostá kravina = z barelu ropy vyrobíš daleko víc benzínu než nafty. Takže v reálu..

Ad ropnej vrt = kvůli tomu že sme paka a líbí se nám ve všem horší + dražší konstrukce auta teda SUV = denně spotřebujema asi o 3,5 milionu barelů ropy víc. Fakt sme homo sapiens :-!

Sem pro ROVNÝ podmínky viz Jezdec667 13:16 https://www.auto.cz/diskuse/73154/1?…
Avatar - CICERO
27. 12. 2019 14:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - fostek
27. 12. 2019 15:58
Re: Optimální motor pro tohle auto je V6TDI
Vole myslel jsem jako že to víc žere a nejede.
Zbytek světa to pochopil.
Avatar - Jarda8888
27. 12. 2019 13:57
Re: Optimální motor pro tohle auto je V6TDI 210 Kw
Jediná jeho chybička je velká prodleva plynového pedálu při rozjezdu. cca 1-2 vteřiny. Potom však zatáhne a je to tank. Prý to kvůli emisím. :-( Ale tento malý problém jsem vyřešil. Pokud bude chtít někdo radu, rád pomůžu.
27. 12. 2019 15:21
Re: Optimální motor pro tohle auto je V6TDI 210 Kw
Pedalbox? Vážně to na tohle funguje?
Avatar - Jarda8888
27. 12. 2019 15:27
Re: Optimální motor pro tohle auto je V6TDI 210 Kw
Nevím, zda to můžu napsat. Aby nebyl problém. Jestli chceš, pošlu ti to do e-mailu.
27. 12. 2019 15:31
Re: Optimální motor pro tohle auto je V6TDI 210 Kw
nemůžeš mi to prosím poslat jako SZ?
27. 12. 2019 16:31
Re: Optimální motor pro tohle auto je V6TDI 210 Kw
Jasné, radši to sem nepíše, emisní policie při evropské komisi nespí a na každý podezřelý diskusní příspěvek vytvoří specializovaný vyšetřovací tým a počítač vypátrání pomoci družice.
Avatar - Jarda8888
27. 12. 2019 18:19
Re: Optimální motor pro tohle auto je V6TDI 210 Kw
Ty chytráku, tady nejde (jak zde trapně) píšeš o emisní policii, ale o firmu která tu úpravu provádí. Nemám od nich svolení veřejně jejich produkt prezentovat. Ale to ty asi nechápeš co ?
Avatar - white label
27. 12. 2019 18:25
Re: Optimální motor pro tohle auto je V6TDI 210 Kw
Logicky na to něco fungovat musí...
Avatar - Jarda8888
28. 12. 2019 09:31
Re: Optimální motor pro tohle auto je V6TDI 210 Kw
Tady to máš: https://www.racechip.cz/…acechip-xlr.html
Mám to a opravdu to funguje.
Avatar - Machýrek
29. 12. 2019 23:22
Re: Optimální motor pro tohle auto je V6TDI 210 Kw
Podobně jsem si kdysi čipnul Q7. Lítala jak raketa. Ale asi jsem jí tím zničil, ve 170 tis. km mi začal chcát olej z motoru a převodovky, tak jsem se jí hned zbavil pro jistotu.
27. 12. 2019 23:07
Re: Optimální motor pro tohle auto je V6TDI 210 Kw
Ahoj, ja vazne i zacinam premejslet nad nejakym remapem ("chip").. ta prodleva kdyz vlezu manzelce do Touarega (V6TDI 210kW) z moji Cupry300 je tak citelna, ze akorat cekam, kdy to do me nekdo napali, protoze nez si na to behem prvnich par km zvyknu a zacnu s ni pocitat, tak na krizovatce nebo pri najezdu na kruhak vsechny ostatni ucatniky casto nechtene ohrozuju . Diky moc! :D

Jinak celkove az na prodlevu plynu s V6TDI 210kW i Touaregem pro jeho urceni (primarne pro manzelku s detma a nebo na dalky s masazema na vzduchovym podvozku - tedy presuny v naprostem pohodli) doma velka spokojenost. ;-)
Avatar - Jarda8888
28. 12. 2019 09:32
Re: Optimální motor pro tohle auto je V6TDI 210 Kw
Tady to máš: https://www.racechip.cz/…acechip-xlr.html
Opravdu to funguje. Má ten s apkou v mobilu. Ale stačí i bez toho, jen musíš pak někam umístít to ovládací kolečko.
27. 12. 2019 15:31
Re: Optimální motor pro tohle auto je V6TDI 210 Kw
Naprosto racionálně souhlas!
Avatar - _Karel_
27. 12. 2019 15:59
Re: Optimální motor pro tohle auto je V6TDI 210 Kw
Co tady tak čtu, ti pozéři se maj. Soudě podle diskuzí na ACZ narvaná garáž plná parádních aut.
Máš zapotřebí takový hloupý řeči? Ty, s R8?
27. 12. 2019 16:40
Re: Optimální motor pro tohle auto je V6TDI 210 Kw
toto je ta najzabavnejsia cast diskusii na ACZ :-) najvacsi odbornici, kritici a hejteri jazdia na autach s vykonom do 100hp ...
Avatar - _Karel_
27. 12. 2019 16:41
Re: Optimální motor pro tohle auto je V6TDI 210 Kw
No zrovna Fostek ne. Tím spíš mě to udivuje. :-)
Avatar - fostek
27. 12. 2019 20:48
Re: Optimální motor pro tohle auto je V6TDI 210 Kw
Já myslím jako V8 TDI v Touaregu nepotřebuješ. Není to sportovní auto ne. Ta V6 stačí. tak jsem to myslel.
Avatar - _Karel_
27. 12. 2019 20:59
Re: Optimální motor pro tohle auto je V6TDI 210 Kw
Tak těžká naftová V8 asi i tak není o sportu, ne? Samozřejmě volba rozumu je V6TDI, ale mít na to a neřešit koruny....
Avatar - Hammunasakra
27. 12. 2019 21:02
Re: Optimální motor pro tohle auto je V6TDI 210 Kw
Správně karle NEŘEŠIT KORUNY = ty MILIARDY co na to aby ti TDI přišlo výhodnější nebo aspoň vůbec konkurence-schopný pro TSI = ty MILIARDY co na to musíš furt pryč vyhazovat
Avatar - _Karel_
27. 12. 2019 21:29
Re: Optimální motor pro tohle auto je V6TDI 210 Kw
Málem jsem na to zapomněl, ještě, že tu jsi. Fakt se divíš, že máš největší sbírku :no: když seš takovej trotl, že to musíš furt opakovat, dokonce i mě?
Avatar - Hammunasakra
27. 12. 2019 22:28
Re: Optimální motor pro tohle auto je V6TDI 210 Kw
Tak sem ti docela obsáhle odpověděl odeslal a příspěvek NIC není = a to neni poprvý = fakt mě tahle platforma S.E.R.E. :no: :-(
27. 12. 2019 20:59
Re: Optimální motor pro tohle auto je V6TDI 210 Kw
nenarazal som na fosteka
Avatar - white label
27. 12. 2019 16:02
Re: Optimální motor pro tohle auto je V6TDI 210 Kw
Co je pozérskeho na V8 TDI v Touaregu?
Avatar - WinDiesel
27. 12. 2019 17:20
Re: Optimální motor pro tohle auto je V6TDI 210 Kw
Taky na tom nic pozérského nevidím a to VW nemusím :yes:
Avatar - white label
27. 12. 2019 18:29
Re: Optimální motor pro tohle auto je V6TDI 210 Kw
Když si něco kupuje pozér, tak zpravidla primárně chce, aby to bylo vidět (tzv. na první pohled) a právě to Touareg s V8 nesplňuje, to není jako třeba u Audi Q7/Q8 vs SQ7/SQ8.
Avatar - _Karel_
27. 12. 2019 21:00
Re: Optimální motor pro tohle auto je V6TDI 210 Kw
Přesně.
29. 12. 2019 17:46
Re: Optimální motor pro tohle auto je V6TDI 210 Kw
Jooo, pro pozéry. Ty teď stanovuješ co komu musí stačit???
27. 12. 2019 13:28
Díky
Dekuji za pekny srovnani a hlavne u takoveho velkeho auta se zamerenim na motorizaci. Bravo!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Hammunasakra
27. 12. 2019 13:37
Re: Díky
S tim děkuji žádnej problém, to Bravo! je možná maličko PŘEHNANÝ :-)
Avatar - WinDiesel
27. 12. 2019 17:23
Re: Díky
bravo patří pouze Humus Sakrovi z kritiku "totálně zkřiveného trhu, kdy nafta je "totálně" "dotovaná" (tady je Trautenberkovo) a elektrika je v pořádku, tady je Krakonošovo.
27. 12. 2019 14:13
Spotreba
Nie som spomienkovy optimista, ale s bmw x5 4.8 iS (360 koni) som jazdil od 14-16 l (pri 180 - 200 na dialnici 20) v roku 2006. Neslo to sice ako dnesne turba, ale charakteru a komfortu to malo na rozdavanie.
Rozbalit vlákno
1
31. 12. 2019 08:19
Re: Spotreba
Snazit se neco uvest na pravou miru a zaroven si pri tom lhat do kapsy je volovina. I zakladni touareg V6 TDI zere ve 200 14...
27. 12. 2019 15:02
Autori clanku sa mylia
Skoda, ze autori clanku si nenastudovali poriadne material a nevsimli si, ze V8 TDI v Touaregu na rozdiel od Audi SQ7 nema elektricky kompresor, potom by sa tak necudovali, preco ma o 13k menej a neskoru reakciu na plyn. Nevadi, esteze mate nas, citatelov, ktori vieme vsetko :-)))
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Alf1k
27. 12. 2019 15:09
Re: Autori clanku sa mylia
:yes: Podle všeho je ta reakce na plyn např. SQ8/SQ7 opravdu mnohem lepší, než co Audi předvedlo např. u A6 s 3.0tdi :-) ale vycházím jen z youtube recenzí, osobně ty auta neznám..
27. 12. 2019 15:14
Re: Autori clanku sa mylia
U Turka 3,0 TDI to bylo v některých režimech snad 5 vteřin. To bylo vážně příšerný. U TSI je to taková vteřina a něco, ale kdybych nehledal, nevšiml bych si toho. U V8 Turka to bylo kolem 2 vteřin. Ale tohle je daný převodovkou a jejím sladěním. Nevím, proč benzínovej turek jel tak blbě na plynu v malejch rychlostech v zatáčkách, vyvozuje to až nebezpečný stavy.
SQ7 má prodlevu teď už taky, to co umí X5 je prostě někde úplně jinde. Vážně nevím, proč to sakra neuměj naladit ani u takovýho monstra, jako je V8 TDI se startér generátorem a elektro kompresorem. Pro mě je to natolik omezující, že pokud to 60 TFSIe nevyřeší, objednám X5. Já už tohodle mám u koncernu prostě dost.
Avatar - Alf1k
27. 12. 2019 15:33
Re: Autori clanku sa mylia
Tohle mi taky vadí a kromě snad Porsche celej koncern vyškrtává ze seznamu a vzhledem k tomu, že 2020 chci taky měnit auto, který je teď s manuálem, ale chci už automat (Už mi to pije krev ve městech a furt trápit spojku v kolonách) takže zjišťuju co můžu, samozřejmě nejlepší bude vyzkoušet a uvidím.. Ale pokud přemýšlíš jestli Touareg nebo X5 tak bych vůbec neváhal, i když se mi Touareg líbí víc tak prémie si myslím udělá víc radosti nemluvě o slazení převodovky v BMW :-) Další věc je, že Touareg pokud vím s cenou je právě ve vodách prémie, když se hezky vybaví a to je podle mě nesmysl..
27. 12. 2019 15:45
Re: Autori clanku sa mylia
Ve výběru je X5 45e, Q7 60 TFSIe a pak počkat na Tuarega R. Případně, ale to by musela bejt vážně pecka, na Q8 PHEV.

Cenově mi vyjde nejlíp asi X5. Vadí mi na ní to, že je pro řidiče (nohy) úzká a nemůžu si natáhnout levou nohu (nevejde se mi pořádně mezi pedál brzdy a tu odkládací plochu vlevo) a pak ani na pravou není moc místa. Interiér je ale lepší než u Turka. Sedačky komfort v X5 oproti ergo v Tuaregu jsou asi nastejno. Ikdyž to nastavitelný lámání opěradla v úrovni lopatek je naprostá pecka. Harman Kardon v X5 je asi lepší než v Touaregu Dynaudio. BW jsem nezkoušel. Asistenti jsou nastejno, teda předpokládám, že Tureg už má taky kapacitní volant.. Tureg s aktivníma stabilizátorama má lepší podvozek. Je v jednom extrému komfortnější a v druhým jistější. V extrémech se vzduch v X5 umí jakoby žvejknout. Je to patrný jak ve velký rychlosti na dálnici tak v podélných spárách na okreskách. Je to ale fakt extrém a přenesl bych se přes to.

Pokud Q7 60 TFSIe vyřeší to reakci na plyn a půjdou do ní stabilizátory a natáčení zadních kol dát, přikloním se k ní. Pokud ale ne, objednám X5. Tureg PHEV (snad ve slabších 380koních a i silnějším R) by měl být představený na jaře, předpokládám Ženevu. Trošku doufám, že by Tureg mohl dostat větší baterku (a tedy do 50g CO2) a v naprosto ideálním světě i 2,9 TSI PHEV z Panamery. Pak by nebylo co řešit. Teda pokud půjde 48V síť. Ale jestli něco neudělaj s tou prodlevou ani u PHEV, tak si oblepím spodní část palubky v X5 molitanem a objednám tu.
Avatar - Alf1k
27. 12. 2019 16:03
Re: Autori clanku sa mylia
Jsem rád, že jsi nastínil praktické informace co se týče uložení nohy evidentně taky nejsi žádnej trpaslík :D a že si se dotknul i toho vzduchu, protože to je věc nad kterou špekuluju dlouho, jestli totiž vzduch. podvozek pro SUV obecně je nejlepší volba, protože třeba u éčka MB (a sedanů/pololimuzín i jiných značek) je podle všeho adaptivní podvozek lepší a to konkrétně ve všech parametrech..
27. 12. 2019 16:17
Re: Autori clanku sa mylia
Mám za to, že lépe udělanej adaptivní podvozek na pružinách je pro kombi/sedan lepší volba. Jenže SUV u mě musí umět jednak držet vejšku a to i s vlekem (ano, vážně za tím tahám 2+ tuny a s 3 těžkejma kolama na kouli nechci tahat zadek po zemi), a pak taky chci, aby se to umělo zvednout na obrubník nebo na nějaký ostrovní polňačky.
Ona X5 umí aktivní stabilizátory, ale zase bez vzduchu a navíc nejdou do 45e, což prostě chci. Jednak proto, že většinu času strávím ve městě a většinu kilometrů na dálnicích (aspoň deset, ale většinou 15 jízd ročně jedu kolem 1000km za den). A pak proto, že mě to prostě technicky láká.
Každopádně podvozek VW (Q7, Tureg - Cayenne jsem pořádně nejel stejně jako bohužel Urus nebo Bentley) je opravdu technicky na špičce. Kombinace stavitelnejch tlumičů, aktivních stabilizátorů, natáčení zadních kol a pak taky toho, že vzduch je vícekomorovej a umí tedy měnit i progresivitu z tědlech SUV dělá vážně špičku segmentu. X5 má zásadní výhodu toho, že i s jednodušší technikou jezdí velmi dobře díky správný konstrukci motoru nízko a na nápravě (ta je někde mezi 2 a 3 válcem u R6, většina je tedy dovnitř) a pak taky toho, že baterie jsou u X5 45e před a na nápravě, zatímco u Q7 na a za nápravou. No a pak ta převodovka s motorem, to je balzám. BMW by mělo poslat do Ingolstadtu celou 40i i s převodovkou a v Audi by měli okamžitě vyhodit celej tým vývojářů, co má na starosti naladění motoru a převodovky. Jejich práce je už zbytečná. Lépe to tam v životě udělat nemůžou. Mimcohodem už A6 C6 neřadí v zatáčkách, kterej blbec to tam sakra naprogramoval..
No a GLE jsem měl jenom chvíli a navíc nemělo Active body control. Každopádně pro to já nejsem cílovka, je to pohodlný, ale vážně to neumí to co podvozek Tuaregu a to teda ani náznakem.
Avatar - Alf1k
27. 12. 2019 16:44
Re: Autori clanku sa mylia
Fakt díky za přínosný info, tohle mi dává víc než kdejakej test tady :yes: Jenom mě to utvrzuje, že ten podvozek Touaregu netřeba podceňovat jen proto že VW.. Na rychlo jsem kouknul na nějaký měření (opět Stealth, zrovna u něj vyšla SQ8) a zase tak tragicky jako to bylo už to tam nevypadá ta reakce na plyn, když zkouší to zrychlení na dálnici, ale je fakt, že u toho jede rovně. Čas už celkem ukázal, že se s tím koncern momentálně neumí poprat a teď záleží co ti bude pít nejvíc krev, což už u aut v této cenové je smutný že :D Ale nějakej kompromis to bude asi vždy a to jsme se ještě nedostali k ergonomii, interiéru atd.atd :D Každopádně na GLE čeká známej a je z něj nadšenej, bude to tedy 53 tak nevím, jestli to v amg není o něčem jiným ten podvozek, ale tvoje zkušenost mě překvapuje, myslel jsem, že právě nové GLE převezme pomyslnej podvozkovej trůn v této třídě SUV..
27. 12. 2019 16:56
Re: Autori clanku sa mylia
Není za co, jsou to jenom dojmy uživatele, kterej chce od jednoho auta prostě moc..

GLE jsem jel na obyčejným vzduchu a není to fér porovnávat s top podvozkem od konkurence. Problém ale je, že pokud vím, tak Active body control není v ČR ani jedno. A ani přesně nevím, jak to funguje. Co jsem někde dočetl, tak by to mělo mít u každýho kola olejovou pumpu a tedy schopnost kombinace niva (aktivní tlumič jako byl u ABC) ale v kombinaci s vzduchovým vakem (na rozdíl od dusíkový koule, co mělo ABC). Ale na rozdíl od Citroenu by to nemělo mít schopnost vyrovnávat náklony průtokem oleje z jedné strany na druhou. Pak taky Citroen uměl měnit jako kompresní část tlumiče tak expanzní. Ale tohle jsou už jenom opravdu doměnky.
Každopádně GLE je cílený do USA a Airmatic byl vždycky zásadně naladěnej jinak než konkurence s hlavním ohledem na komfort. Pak je GLE taky naprosto suveréně nejtěžší. A hybrid s R4 dieselem a 2,65 tuny to už je na můj vkus moc velkej kompromis.
Avatar - Alf1k
27. 12. 2019 17:15
Re: Autori clanku sa mylia
R4 beru taky jako moc velkej kompromis a ještě k tomu v autě za kterým chceš taky něco tahat to už by bylo spíš trápení mysli a asi i auta. U X5 zase bude problém té absence vzduchu a těch stabilizátorů u 45e, to je opět velkej kompromis.. Navíc né úplně pohodlné kvůli té noze, ten molitan mě pobavil :D Mě napadá ještě ten Cayenne pokud je to možné, teoreticky bys sestřelil víc much jednou ranou, předpokládám, že má taky natáčecí zadní nápravu atd. a tam by snad mělo být vše vylazeno tip ťop.. :-)
27. 12. 2019 22:01
Re: Autori clanku sa mylia
Cayenne má jenom jedinej problém a to je cena. Jinak je to asi jízdně nejlepší SUV současnosti.
Avatar - Alf1k
27. 12. 2019 22:42
Re: Autori clanku sa mylia
Naprosto souhlasím :-) Po jízdě s Macanem jsem si říkal, že i kdyby Cayenne jezdil o půlku hůř než Macan, tak to pořád bude adept na rodinné auto s benefity, bez velkých kompromisů a to by mě ještě třeba před rokem nenapadlo, že to o SUV kdy řeknu :-)
Avatar - white label
28. 12. 2019 02:27
Re: Autori clanku sa mylia
Proč dát (za podobnou cenu) přednost Cayenneu před Panamerou?
Potřebuješ tak vysoké auto?
Avatar - Alf1k
28. 12. 2019 08:18
Re: Autori clanku sa mylia
Já ne, ale Kesumb psal i o tahání přívěsu a věcí co kolem toho souvisí, možná by stačilo si to nejdřív přečíst, tahat za Panamerou přívěs a sjíždět s ní někam na louky to z ní jako špatnej vtip že jo :D Pokud jde o mě tak samozřejmě beru Panameru, ale jako čistě rodinné auto si dokážu představit i Cayenne úplně v pohodě :-)
Avatar - white label
28. 12. 2019 13:04
Re: Autori clanku sa mylia
Četl jsem všechno, má reakce byla na tebe a pouze k tomu, co jsi k tomu napsal za sebe, takže stačilo napsat, že bys dal přednost Panameře. Cayenne je výborné SUV v rámci své kategorie, ale v rámci nabídky Porsche je pro mě nejméně atraktivním (i jízdně) modelem, a to i vzhledem k jeho ceně.
Avatar - Alf1k
28. 12. 2019 15:00
Re: Autori clanku sa mylia
Však pohoda nemyslel jsem to nějak zle, možná to tak vyznělo.. :-)
29. 12. 2019 17:48
Re: Autori clanku sa mylia
X5 45e má vzduch v základu. S natáčením zadní nápravy je pak ideálním mixem komfortu a obratnosti.
Cayenne III nutně potřebuje vzduchový podvozek, na větších kolech a jen s adaptivními tlumiči je nepříjemně tvrdý a nikdy se podvozek neuklidní, stále se natřásá.
Avatar - spitfirecz
3. 1. 2020 10:15
Re: Autori clanku sa mylia
Obávám se, že se pleteš. Měl jsem novou X5 50D a vzduch v základu nemá, pouze vzadu na vyrovnávání nákladu v kufru nebo snížení při nakládání.
27. 12. 2019 17:40
Re: Autori clanku sa mylia
Aktivní tlumič a olejovou pumpu na každém kole? Tak to jsem se orosil. Užil jsem si svoje s klasickym vzducháčem u mercedesu. Čím složitějš systém, tím víc potencionálních problémů. Zadní vaky měněny poslední den záruky za cca 80tis pro malou netěsnost. Po dalších čtyřech letech byly zralý na výměnu všechny, neměly netěsnost ale tlumení se citelně zhoršilo. Cena cca 150tis. Znova bych už do nich nešel.

Za co mám ty mínusy vy vopičáci?
27. 12. 2019 18:03
Re: Autori clanku sa mylia
zdejší palcovači mají zvláštní měřítka, z toho si nic nedělej.
Avatar - Hammunasakra
27. 12. 2019 19:43
Re: Autori clanku sa mylia
To maj = krom nejaktivnějšího diskutéra sem nejspíš i nejaktivnější sběratel :no: :-!
Avatar - _Karel_
27. 12. 2019 20:56
Re: Autori clanku sa mylia
Občas jsou mínusy totálně na palici. Těžko k pochopení.
27. 12. 2019 21:01
Re: Autori clanku sa mylia
myslim, ze to nema vobec ziadny zmysel riesit :-)
27. 12. 2019 15:10
srovnání
Ahoj,
jezdil jsem oboje a dovolím si podotknout:

3,0 TSI jezdí opravdu kolem 11-13l kombinaci, město je bída a při častějším použití to chce počkat na PHEV. Protože spotřeba začíná taky dvojkou, podobně jako u X5 40i. Motor je ale neuvěřitelně tichý a vážně o něm nevíte. Dokonce si myslím, že je za studena klidnější než ta 40i. 40i má ale podstatně menší turbodíru a nahoře je i trošku šp i č a tější (mezi 5500-6500 otáčkami). V6 TSI je takovej klidnej tahoun, kterej na mě ale působil možná trošku silnějc dole a plošejc nahoře. Převodovka váhá úplně jinak než u V6 a V8 TDI. U V6 TSI je to za jízdy skoro bez prodlevy a bez problémový (prodleva je do 1 vteřiny). Co nechápu je, že to není schopný zabrat z malý rychlosti s kolama v rejdu. Nájezd třeba z rychlosti 20km/h na hlavní najížděcím pruhem znamená, že auto zabere až na rovině. Když ale úplně stejnej manévr uděláte na rovině, nestane se nic zajímavýho. Nechápu proč to tohle dělá a je to spíš vlivem stabilizace. Nechá to trašně dlouho klouzat měnič a jakoby to nezabere. Ale dělá to jenom v rejdu.

V8 TDI mimochodem nemá kompresor jako SQ7/8. Motor je oproti benzínu podstatně hlučnější (a to jak na místě tak za jízdy, zvuk byl až nepříjemnej s ohledem na charakter auta), ikdyž prostý vibrací (ve srovnání s V6 TDI, benzín je na tom pochopitelně lépe). Docela by mě zajímalo, jak to udělali. Každopádně dole je V8 docela mrtvá a nic moc zajímavýho se neděje. Nepřišlo mi to nějak zásadně svižnější v nízkých otáčkách než V6 TDI. Pak ale ve třech tisících otáčkách je ve výkonu schod jak blázen a to auto fakt masivně zabere, až si člověk říká, že je to zbytečný. Ten průběh ale není nicmoc a než se to celý nadechne a překoná to ty 3tis. rpm. tak už vás to ani tolik nebaví. Někam na dálnici asi dobrý, ale na "sportovnější" svezení je TSI díky svým reakcím lepší. Prodleva je jak na sešlápnutí plynu (řekněme 2 vteřiny) na rovině, tak to ani pořádně nezabere v zatáčkách. Co prostě nechápu, proč tohle koncernový auta dělaj
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
27. 12. 2019 16:30
touareg
novy touareg sa mi velmi paci... ( za mna je dokonca aj krajsi aj ako nejaka este drahsia Q7 ktora inak je tiez uz dnes fakt pekna ) a pre mna zatial je to aj najkrajsi touareg aky za tie generacie vznikol .. a tu inak mi pride ze take to V6tdi bude asi ideal... aj vzhladom k spotrebe takehoto benzinu ( vsetko nad 12 dnes je uz za mna kusok "cez ciaru" bez ohladu na vahu auta ) ..... ( tu by mi uz supersilny benzin ani nechybal ) ... :yes:

PS: kto je vlastne u nas priamy konkurent pre benzinoveho V6 touarega? pride mi ze je tak nejak triedou sam pre seba...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - _Karel_
27. 12. 2019 16:40
Re: touareg
P.S. - pro benzínového Touarega nejspíš benzínové BMW, MB a Audi. A další. Co je to za otázku?
27. 12. 2019 17:32
Re: touareg
A plácá a plácá.
Každá z prémiových značek má proti Touaregu co postavit. :-O
27. 12. 2019 17:41
Re: touareg
ani ten supersilnej benzin by prej nechybel. už se tam nedostalo, že stačí 1.2 tsi. :D :D :D
27. 12. 2019 17:40
článek vs diskuze
takže rada pro všechny, co chcou lovit v segmentu luxusních SUV. Přečtěte si diskuzi ALF1k a kesumba a dozvíte se víc, než v recenzích. díky, chlapi.
Rozbalit vlákno
1
27. 12. 2019 22:06
Re: článek vs diskuze
Já jen chci říct, že si to chce vyčistit hlavu a auta si vyzkoušet v podmínkách, kde je bude budoucí majitel provozovat. Reálně se totiž moc neliší ani ceny nebo záruční podmínky. A každé naladění může vyhovovat někomu jinému. Já od toho chci primárně moc a baví mě to v tom hledat. Ale pokud jeden uživatel bude tahat plaťák po dálnicích a druhej jezdit v Dolomitech, může každýmu vyhovovat něco jinýho. Chce to jenom zkoušet a hlavně si dát pozor na to, že v každým roce to může být trošku jiný...
27. 12. 2019 18:43
dementní EU...
Srovnatelné SUV se šestilitrovým osmiválcem stojí v USA polovinu. Při přestavbě na LPG nebo ještě lépe, CNG, by byly emise CO2 prakticky identické. Aby tyhle krámy byly schopny plnit, potřebují filtry pevných částic, dolévání močoviny, tři turba a to všechno kompletně vyměnit po 150 tkm...a ještě musíš trpět pětivteřinovou prodlevu po sešlápnutí pedálu na podlahu...
větší brácha Touaregu, Atlas 3,6 V6 atmosféra se prodává v USA za 34 tis USD...
Rozbalit vlákno
13
Avatar - white label
27. 12. 2019 19:09
Re: dementní EU...
V USA jsou nejen jiné ceny aut, ale i jiné ceny fosilních paliv.
Avatar - Hammunasakra
27. 12. 2019 19:38
Re: dementní EU...
Jj menší daň z paliv + státy líp propojený než v EU. Takže mraky lidí bojujou PROTI spojený evropě :yes: :-!

A když je někdo upozorní na extrémní pokřivení trhu paliv = jak to tak bejvá blijou na posla = že zlatý časy kdy to nevěděli :D
27. 12. 2019 19:20
Re: dementní EU...
Jenze Atlas je v podstate prevlecenej Allspace - MQB, trochu jinej level nez Touareg/Cayenne/Q7/Q8
Avatar - Alf1k
27. 12. 2019 23:32
Re: dementní EU...
Hlavně se to nedá takhle měřit. Divil jsem se proč před rokem kamarádka při mé návštěvě v Kalifornii řešila, že má dát podobné peníze za Touareg, když za o fakt málo víc může mít Mercedes.. No jo, ale když jsem si druhej den všiml, že v nabídce má stále ten starej model, zatímco u nás už v tu dobu jezdil novej Turda, tak jsem to začal vidět z jejího pohledu úplně stejně.. Ale politika koncernu konkrétně v té Kalifornii je odlišná než v Evropě a sází hlavně na Porsche, Audi a exclusivky Lambo. Nesrovnávej trh v US s Evropou, je to úplně jinak nastavený a něco je tam dřív něco ve skluzu, je to nesmysl srovnávat ;-)
28. 12. 2019 07:16
Re: dementní EU...
Co jsem se snažil říct: třeba Durango 6,4 SRT stoji cca 80 tis USD, má brutální atmosféru bez milionu nesmyslu a když pojede alternativně na plyn, nebude potřebovat nic z těch kurvi.tek, kteryma je Touareg prospikovany, a bude mít podobné emise.
A zrychlení na stovku za 4,4 sekundy...
Koncept “terénního auta”, které se chce jízdními vlastnostmi vyrovnat osobnímu, přes obrovskou hmotnost s pomoci vsech asistentů, aktivních stabilizátorů, s ultrasilnym motorem, se sofistikovaným pohonem všech kol, které se ale do opravdového terénu nikdy nepodívá, a v reálu nesjede ani z asfaltu, sníh uvidí dvakrát v roce (pokud rovnou nebude jezdit třeba po Praze z domu do školky a na solárko) je proste nemocný..
Avatar - m.z.
28. 12. 2019 20:54
Re: dementní EU...
Hmm, ale 280 atmo koní, nepojede nijak zázračně. Já bych volil raději turbínu, ta jízda je úplně jinde.
Avatar - speedfred
28. 12. 2019 21:02
Re: dementní EU...
odkaz som posielal Mig-ovi, tiež by som radšej niečo s fukárom. :-!
29. 12. 2019 12:18
Re: dementní EU...
ale jistě, pro tyhle účely jsou tady atmosférické motory až ke zmiňovaným 6,4 SRT. a můžu ti garantovat, že neznají problémy s turby, filtry pevných částic a močovinou. a při přestavbě na ethanol nebo plyn mají i nižší emise. nebo navíc ve spojení s hybridní technologií.
a kdo jednou okusil atmosférickou odezvu, ten už potom jenom může u turbomotoru říkat "ta prodleva skoro není poznat" ;-)
29. 12. 2019 17:50
Re: dementní EU...
V čem srovnatelné? Výkonově? Nebo srovnatelné celkově? To bych rád věděl, které je srovnatelné alespoň s Touaregem...
29. 12. 2019 19:42
Re: dementní EU...
Teď třeba Chvala testoval Dodge Ram na vzduchu a konstatoval, ze je to nejpohodlnější auto, ve kterém jel na špatných cestách...
30. 12. 2019 08:14
Re: dementní EU...
Aha, takže RAM ano, Turek ne...
30. 12. 2019 11:34
Re: dementní EU...
nerozumím. ptal ses, jestli se US auta vyrovnají evropským...
27. 12. 2019 19:28
Realna zkusenost s TSI
Ja mam Touarega 3.0 TSI cca pul roku, najeto 8000km, vetsina casu po Praze, trasy do 5km, vetsina km pak na delsich cestach 100-500km, vetsinou plne nalozenej, kola, lyze a tak.

Spotreba: od posledniho tankovani, cca 500km pouze po Praze, prumer 12,5. Dlouhodoba od prevzeti 10,6. Na aute se stridame dva.

TSI jsem si vybral protoze: ticho a klid, kratky trasy, reakce na plyn a cena (je levnejsi nez V6 TDI).

TDI jsem mel pred objednanim pujceny a jezdilo o 1-2l min nez TSI, coz me pri najezdu 15tkm/rok nijak netrapi.

Navic i do TSI jde objednat 90l nadrz, takze pri delsich cestach je dojezd kolem 1000km, tj uplne v klidu.
Rozbalit vlákno
7
27. 12. 2019 22:08
Re: Realna zkusenost s TSI
Hele a co ta reakce na plyn v zatáčkách, řešíš to nějak? Jako není to nějak důležitý, ale když člověk ví, co umí takový motory s podobnou hmotností bez ESP...
27. 12. 2019 23:44
Re: Realna zkusenost s TSI
Uprimne, zatim jsem nepozoroval ze by byla reakce na plyn jina s kolama rovne/v rejdu. Zitra to muzu zkusit. Prechazel jsem z hybridniho auta, kde byla reakce okamzita diky ev, takze mi chvilku trvalo nez jsem si zkalibroval pravou nohu, ale ted po case je to v pohode.
28. 12. 2019 09:11
Re: Realna zkusenost s TSI
Zkus to schválně, malá rychost (20-30km/h), zatáčka a přidej tam. Ale ne do kickdownu, to je zas moc a to to dá. A pak zkus manuálně dát rychlost a zrychlit cca do půl plynu v zatáčce a na rovině. Ale dej to tam tak, ať to má třeba 2500 otáček, ať už je to trošku nafouklý. A pak zkus totéž s omezenou stabilizací. A už se začínám připravovat, mi napíšeš, že jsem psychopat co řeší kraviny:-))
Každopádně tu prodlevu auto (V6 TDI) z 6/2018 vůbec nemělo a tam převodovka fungovala ukázkově a reálně to fungovalo jako v tom BMW (krom řazení v zatáčkách, ale zase to reagovalo na kopání do plynu, což X5 neumí). A to mi prodejce tvrdil, že homologace a program je stejnej s těma, co byly po 9/2018..

Fakt je, že jsi udělal dobře. Pokud neřešíš spotřebu, je Tureg s TSI naprosto nejlepší varianta. V8 jede líp až nahoře a není to zas o tolik. A taky o tolik míň teda nežere. A pak Tureg je s TSI lehkej na čumák a nedotáčivost se projevuje až když jedeš opravdu jako pitomec a naprosto přestřelíš nájezd. A ven to jde přesně tam, kde to čekáš. Ale ta snaha udržet se na vnějším předním kole, do kterýho se opře stabilizátor, mě několikrát rozesmála. Ty stabilizátory jsou výborná věc, kdo by před pár lety řekl, že VW dá takovejdle podovzek do Tuarega. V rozbitejch zatáčkách se mi s Turkem jezdilo líp než s A6 C7 na vzduchu. Bez nich to už taková sláva není. Ale zase no, musíš od toho chtít hodně abys to ocenil. Jezdí to i bez toho.
28. 12. 2019 19:41
Re: Realna zkusenost s TSI
Prijde mi, ze je to uplne stejny v rejdu i rovne.
28. 12. 2019 19:52
Re: Realna zkusenost s TSI
Ok, asi řeším hovadiny, který pro tebe nemusej bejt důležitý.
Avatar - Alf1k
27. 12. 2019 23:20
Re: Realna zkusenost s TSI
Ta nádrž 90l je fajn, že to jde :yes: Pokud to máš na 15.tis.km ročně tak není o čem, nevim proč to někteří tak hrotí, kecy o ropných vrtech :-) dává mi to smysl, sám mám v rodině suv s dieslem a objektivně to podle mě byla blbost, to auto se jen trápí, vzhledem k nájezdu se zbytečně přišlo o kultivovanost motoru atd.. Přeju ti jen spokojenost.. ;-)
27. 12. 2019 23:54
Re: Realna zkusenost s TSI
Dik!

Add spotreba na delsich cestach, cesta s rodinou na lyze pha-dachstein-pha + pojezdy tam + navsteva linzu = 8,5l pri predpisove ryclosti v rakousku a +20 u nas. Dalnicnich 140 je porad pod 2ot, na dalnici pri rozumny jizde to fakt nezere.

Asi ale bude taky trochu zalezet na vybave a kolech, ja mam standardni 18" s 255 gumama, ty 21" v testu budou o dost tezsi. Aktivni stabilizatory, panorama, audio, to taky neco vazi. Ja mam jen zakladni elegance, ergo sedacky s ventilaci, icocpit, iq svetla, tazny, zakladni vzduch, rezervu.
Avatar - Jarda8888
27. 12. 2019 22:13
Nový Touareg
Zajímalo by mě, kolik z vás chytrých komentujících nového Touarega vlastní. Protože tu někteří melete strašný kraviny. A klidně mi dejte palec dolů, mě je to jedno. Já ho VLASTNÍM ! Takže narozdíl od vás vím o čem je řeč :-)
Rozbalit vlákno
4
28. 12. 2019 07:19
Re: Nový Touareg
Tak napis něco konstruktivního a přínosneho. Zatím
Akorát machruješ...
Avatar - m.z.
28. 12. 2019 20:57
Re: Nový Touareg
Tak aspoň sis plácnul do vody, že :-)
Avatar - white label
29. 12. 2019 00:22
Re: Nový Touareg
Njn, Jarda s Touaregem co ho VLASTNÍ ! ...a dokonce mu nevadí ani palce dolů.
To se těžko překonává...
29. 12. 2019 17:52
Re: Nový Touareg
Jsi skvělý Jardo, někteří ho třeba nevlastní, protože jim nevyhovoval. Doufám, že tyhle mentální pochody nejsou typickým vzorkem majitele Turka.
27. 12. 2019 23:56
Add spotreby v testu
Ze jezdi V8 po meste za 8 je nesmysl, max v noci, magistrala, okruh, jspojka, apod. Stejne tak TSI nezere na dalnici 12-13.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - white label
28. 12. 2019 02:15
Re: Add spotreby v testu
Kolik teda sežere TSI na dálnici a hlavně při jaké rychlosti?
28. 12. 2019 08:37
Re: Add spotreby v testu
A není to jedno? Ekonomická návratnost dieselu V8 se stejně limitně blíží nekonečnu a kvůli nižší spotřebě si ho nejspíš nikdo kupovat nebude.
28. 12. 2019 09:18
Re: Add spotreby v testu
Taky se to skoro neprodává, dle slov prodejce je to naprostá okrajovka. Na Německým foru se dokonce píše o zrušení pro rok 2021. Což je možná daný tím, že to bez Ekompresoru a schopnosti plachtění nedá NOx v porovnání WLTP/reálný měření z provozu. Tohle ale je jenom můj odhad. Stejně by měl dopadnout BiTdi v Kodiaqu RS.
28. 12. 2019 09:54
Re: Add spotreby v testu
moze to byt aj tym, ze uz dnes je T s V8 celkom palka a ak budu automobilky platit pokuty za "nadprodukciu" CO2, tak jeho cena moze este vzrast ... to uz ale potom zrejme klienti uprednostnia premiu pred VW. vyhoda T je, ze ide o velmi pekne SUV / samozrejme subjektivny nazor - obzvlast v bielej metalize s ciernymi doplnkami je krasne /. Rozmerovo idealne niekde medzi stredne velkymi a velkymi SUV a da sa nove kupit za vyborne peniaze so zakladnym 6 valcom a normalnou vybavou. Zaklady motor nie je vobec zly a urcite ide o lepsiu volbu ako su 4 valce v GLC / X3 a Q5... jediny vazny problem je prave v tych 1-2s, ktore bezpecnosti skutocne neprispievaju. Za mna ide o vyborne rodinne auto / velkostne / s velmi slusnou technikou a podarenym dizajnom. Povodne som ho chcel / v benzine / ako rodinne auto pre manzelku, ale bol som "prehlasovany" :-)
Avatar - white label
28. 12. 2019 12:46
Re: Add spotreby v testu
Jedno to není, je tady taky V6 TDI.
28. 12. 2019 08:50
Re: Add spotreby v testu
Nikdy jsem to extra nemeril, ale bude to tak kolem 9l pri 140ti km/h. Ma to hodne dlouhou 8cku a nad 120km/h jde auto k zemi o dalsich 15-25 mm dle zatizeni.
28. 12. 2019 09:17
Re: Add spotreby v testu
13 to žralo při tempomatových 160km/h na rovině. Tzn něco jako D11 se svižnějšíma rozjezdama.
V8 TDI nejezdí po městě za 8 ani blbou náhodou. Reálně mi V6 TDI jezdilo kolem 10 kombinaci (svižnější). V6 TSI jelo totéž kolem 13 a V8 TDI tak nějak uprostřed mezi to. Ale žere mi všecko a Stealth jezdí s těmadle autama tak za 60% toho co já.
31. 12. 2019 08:49
Re: Add spotreby v testu
Aspon ted vis,jak Stealth jezdi 😉
Avatar - spitfirecz
3. 1. 2020 10:19
Re: Add spotreby v testu
To bychom se tak nějak shodovali, s SQ7 jsem dlouhodobě jezdil za 10 při klidnější jízdě, když se na to šlapalo, tak 11 dlouhodobá udělat šla. Při fakt klidné jizdě to bylo 9,5 ale to nebyla dlouhodobá...
28. 12. 2019 13:22
Auto pro rodinu
Zasadni vlastnosti tohodle auta je ovladatelnost diky velkymu rejdu a nataceni zadnich kol, dobry vyhled na vsechny strany, proplouvat mestem se v tom da necekane snadno. Jedine co by mohlo byt lepsi jsou zrcatka, ktera jsou zbytecne mala.

Mel jsem ve vyberu jeste RX450h, GLE a XC90 a tohle bylo jediny auto se kterym manzelka vyjede/zajede ke garazi na prvni pokus a obecne nema s parkovanim problem.

Navic kdyz jsem ho kupoval ja, tak bezely 2 podpory od importu + sleva, takze to bylo ve finale jednoznacne nejlevnejsi auto tyhle tridy. XC90 byla +100tkc s R4 a GLE se R4 dieslem snad +400tkc.
Rozbalit vlákno
51
28. 12. 2019 15:53
Re: Auto pro rodinu
Nejlepsi auto pro rodinu je kombik ve 4kolce.
Uveze minimalne stejne, jezdi lip a za min. Svetlost suv vyuzije tak 5% jeho majitelu. Akorat to neni daddycool :-!
Avatar - _Karel_
28. 12. 2019 17:06
Re: Auto pro rodinu
Žádný kombík neuveze stejně. Pro tatínka - "sport" - bude kombík jezdit líp. Pro zbytek rodiny bude velmi velmi pravděpodobně cestování lepší v Toaregu. Stojí to víc, to jo.
28. 12. 2019 17:17
Re: Auto pro rodinu
Muzes si koupit A6 avant, ktery stat min nebude. Urcite ale bude o parnik lip jezdit :-) kazdopadne je to jedno. Kupce to evidentne ma. A o smysluplnosti muzeme jen diskutovat.
Avatar - _Karel_
28. 12. 2019 17:20
Re: Auto pro rodinu
Jenomže prostorově - pro rodinu - je ta A6 zase o parník jinde. A fakt nebude jezdit líp, pokud se nebudeš snažit o zábavu na okresce. Smysl je, že když chceš, koupíš si co se ti víc líbí, víc vyhovuje. Někdo má jako rodinný auto Mustanga nebo dokonce CTR. Tomu se zase divím já, ale ... :-)
28. 12. 2019 17:41
Re: Auto pro rodinu
Ja teda nejsem Lauda, ale poznam pod rukama rozdil mezi kombikem a suv i pri bezne jizde. Proste tam kde se citim pohodlne v zatacce s kombikem ve 120ti uz v suv ve 110 louskam pulkama vlasaky. A nijak to nesouvisi se sportovni jizdou
Avatar - white label
28. 12. 2019 17:48
Re: Auto pro rodinu
Ano, ten pocit kočího na kozlíku, to je pro mě taky největší problém jízdy s SUV. Čím vyšší, tím víc.
Avatar - _Karel_
28. 12. 2019 18:06
Re: Auto pro rodinu
Já měl celej život nízký auta, teď mám první SUV a jezdím pořád stejně rychle, chceš-li stejně pomalu. Nemám pocit, že by v zatáčkách ostatní jezdili o 30kmh rychleji, než já, ale netvrdím, že takoví nejsou. Zrovna A6 byla moje minulý auto.
Avatar - white label
28. 12. 2019 18:49
Re: Auto pro rodinu
Nejde o samotnou rychlost, jako hlavně o ten pocit. I v mnoha SUV lze být dost rychlý, ale ten pocit určité "jistoty", když jezdíš rychle zatáčky a sedíš relativně kousek od země, ten na tom kozlíku prostě nemáš.
Avatar - _Karel_
28. 12. 2019 18:59
Re: Auto pro rodinu
Ale jo. Ale to už jedeš tak, že to asi zbytku posádky není moc příjemný, a řešíme tu "rodinné auto".
Já samozřejmě nikomu neberu jiné priority, jen mi jízdní omezení u SUV sloužícího jako rodinně nepřijdou významné.
28. 12. 2019 20:27
Re: Auto pro rodinu
Jenze zatimco 120 v kombi je cajk i pro posadku, vetsinou, v suv se cukaj zkratka driv. Fyziku neo...visco.
Avatar - white label
28. 12. 2019 22:51
Re: Auto pro rodinu
Jasně, pro rodinné cestování/výlety je to v pohodě, i když na dálnici při vyšších rychlostech to má větší "odpor" (spotřeba, hluk) než rodinný kombík se srovnatelnou motorizací, u benzínu je ten rozdíl pochopitelně ještě větší.
Ale i s rodinným autem se někdy dostaneš do situace, že si s ním můžeš zajezdit sám, bez omezení rodinou.
29. 12. 2019 12:23
Re: Auto pro rodinu
Nevěřím tomu, že je cestování v SUV pohodlnější, než v limuzíně typu S-klasse. Jinak by v nich už dávno jezdili politici.
Avatar - _Karel_
29. 12. 2019 15:16
Re: Auto pro rodinu
https://www.autorevue.cz/…karoserii-kabrio

https://www.garaz.cz/…ovy-sluzeba-2018

https://www.mirror.co.uk/news/uk-news/chilcot-report-judgement-day-tony-8357700
30. 12. 2019 11:17
Re: Auto pro rodinu
proti těm třem najdu milion prezidentů, kteří mají klasické nebo prodloužené limuzíny a jsou v masivní převaze...
Avatar - spitfirecz
3. 1. 2020 10:24
Re: Auto pro rodinu
Tak zrovna i to se obrací, v poslední době jsem viděl několik fotek státníků vystupujících z různých SUV - Anglická královská rodina, Francouzský prezident.... Tam je spíš trochu problém, že donedávna ani nebyly konkurence nejvyšší kategorii limuzín - X7 vyšla až nedávno, GLS Maybach taky nedávno, Audi nic na tomto místě zatím nemá...
Avatar - spitfirecz
3. 1. 2020 10:29
Re: Auto pro rodinu
Souhlasím s tebou. Věřím, že jsem měl možnost jak srovnat velice rychlé SUV - SQ7, nová X5 m50d, tak i velice rychlé klasické sedany (nová m5) a samozřejmě že v M5 mám lepší pocit v zatáčkách, ale na tý dálnici to nějaký obrovský rozdíl není, byť je nižší auto ve vyšší rychlosti stabilnější a tišší. Co se týče ale těch zatáček, tak asi jsem divnej já, nicméně rozdíl ve kterém by m5 brutálně válcovala tu SQ7 je pro mě téměř nedosažitelnej - když se jedu projet na okresku, tak si to chci užít a né jet do zatáčky 150 a bát se, že mi to uletí a já se zabiju o strom. OK, tohle srovnání je trochu extrémní, ta M5 mi u toho řve do vejfuku a má super řízení, nicméně když bych srovnával tu SQ7 s a6 Avant, tak bych fakt měl radši tu SQ7. A i v porovnání SQ7 a S6.

Komfortem pro posádku to je podle mě každopádně lepší v tý Q7 obecně, než v A6 - líp se nastupuje, rodina má lepší rozhled a celkově je ten interiér vzdušnější.
Avatar - white label
28. 12. 2019 17:46
Re: Auto pro rodinu
Světlou výšku vyřeší kombík typu A6 allroad, ale prostornost SUV, zejména kufr na výšku!, ti kombík nedá.
28. 12. 2019 18:23
Re: Auto pro rodinu
Kombiky stredni/vyssi stredni tridy maji kufr cca 600 litru, nakladaci hranu velmi nizko, pravidelnej tvar, kdyz to zaskladas po strechu tak to musi stacit. Na zimu rakev. Co se nevejde, neberu. Ja jsem absolvoval obdobi kocaru s meganem kombi, tak at mi nekdo vyklada, ze se nevleze do passat/5er/a6/e/v90. Je to o prioritach. Mne tech 100litru v kufru a 5000litru vzduchu v kabine nevyvazi tu jizdu.
Avatar - white label
28. 12. 2019 18:50
Re: Auto pro rodinu
Vůbec nejde o (papírové) litry, ale o výšku, kdy tam větší věc (k vůli omezeni na výšku) prostě nedáš.
28. 12. 2019 19:13
Re: Auto pro rodinu
Tak dej, jakou vec. Asi jsem omezenej, ze to omezeni nevidim
Avatar - white label
28. 12. 2019 22:55
Re: Auto pro rodinu
Cokoli méně skladného a zároveň vyššího, dáš to tam v pohodě na výšku a jedeš, třeba kolo, nebo koloběžku narychlo...
29. 12. 2019 15:12