Re: Nevidim na tom nic fascinujícího... Pane Kroger...
Ešte aj dnes je možné kúpiť celkom zábavné autá na šoférovanie pre bežného človeka. Focus, Civic, Mazda 3... Každé z uvedených áut je celkom dobré na to, že sú to obyčajné autá.
Re: Nevidim na tom nic fascinujícího... Pane Kroger...
A vis co?
Dneska jsem jel domu rozbredlym snehem a pak namrzajicim destem... v Puntu 1.4.
A vylozene jsem si to uzil!
Na dobrych gumach byla v tom svinstvu fakt radost ho ridit...
Jo, normalne mu chybi vykon, ale dneska to byl uplnej cajk.
Re: Nevidim na tom nic fascinujícího... Pane Kroger...
Tak práve na snehu si dnes človek užije viac v staršom aute s klasickou ručnou brzdou, ako v novom aute s elektronickou.
Kedysi sme sa bláznili na veľkom parkovisku na starej Škode 100 s pohonom vzadu. To auto nemalo skoro žiadny výkon, ale na zľadovatelom snehu to stačilo :).
Ináč šoférsky zaujímavé autá už nikto o chvíľu ani nebude chcieť, pretože koho bude o pár rokov baviť šoférovanie? Ak sa niekto taký nájde, kúpi si niečo staršie, zaujímavé, pokiaľ to EU nezakáže.
Re: Nevidim na tom nic fascinujícího... Pane Kroger...
Dnes už autá bavia len málokoho. Skôr osloví konektivita, dizajn, priestor, cena, pohodlie... ako jazdné vlastnosti a technika použitá v aute. Prosím neurazte sa, ale... ak by to bolo ináč, po ceste by nejazdilo toľko SUV a crossoverov :-!
Aj technické školy (strojarina) už nemajú dostatok študentov, pretože málokoho dnes zaujímajú autá, lietadlá, vlaky...
Masové asazení LIDARu je nesmysl. Už teď se ukazují problémy tohoto řešení, kdy aktivní laserový paprsek dokáže zničit čipy kamer a fotáků. Stačí když kolem Vás takové auto projede a zrovna paprsek dopadne pod dobrým úhlem na čip. Vzhledem k tomu, že města jsou dnes prošpikovaná kamerami, + lidé na ulicích a nedej bože, že to někomu prokazatelně poškodí zrak, tak výše případných sankcí výrobcům nedovolí tohle pustit do světa. To by pak mohli na žalobách krachnout jako třeba Takata. Takže reálné je jen použití systému s kamerami a chytrým algoritmem, ale ne aktivním laserem. On fakt nikdo nechce, že když vyrazí do města, tak třeba dostane 100x denně zásah takovým laserem do oka. To bychom byli do pár let všichni slepí.
Autonomní auta jsou jen dalším pokusem progresivistů vzít lidem radost z řízení jejich vozů. Je to typický levičácký hnus, který má jako finální cíl auta řízená lidmi zakázat! Skutečně mimořádná odpornost, kterou je třeba zarazit hned v zárodku! Naštěstí je dle mnoha odborníků úplně autonomní jízda na hustě zaplněných silnicích velmi nebezpečná a také eticko-právně nerealizovatelná. :-):yes:
Spousta lidí to tak ale chce, cíleně se vyhnout té zodpovědnosti, která je s řízením auta spojená. Osobně bych ještě pochopil, kdyby se třeba nejdřív snažili udělat to na dálnici - jasná dráha, oddělený protisměr, víceméně plynulá jízda všech. A ani tak to nedovedou.
Problém je, že nakoniec sa úradníci priklonia k tým druhým...
Presne ako to vyzerá s letným / zimným časom. Ja chcem letný po celý rok, ale verím tomu, že ak sa niečo bude meniť ostane zimný čas aj v lete a budeme mať o hodinu kratší deň.
Presne tak to bude aj s autami. Aj v súčasnosti sa do popredia silou-mocou tlačia elektroautá a ovplyvniť to nemôže žiadny prieskum, ani skúsenosti z iných krajín. Niekto povedal, že je to ECO, tak sa to presadzuje hlava-nehlava.
Ja chci jednoduche, spolehlive auto, ktere mi umozni dojet, kam potrebuju a kdy potrebuju.
Tyhlety selepeticky si nacpete...
Dneska jsem vecer jel domu - Vysocinou. Po sjezdu z dalnice stala tri "moderni auta" ... tak jsem zastavil taky. Diskutovali o tom, ze kvuli tomu mrznoucimu desti je silnice nesjizdna.
Dal jsem jim za pravdu, sednul do sveho Punta - a jel dal.
A dojel uplne v pohode tech poslednich 40 km domu.
Kdyz ty auta nacpete "pomocnikama" , tak to lidi proste prestanou umet.
To chcete?
Ach tieto kecy zase. Siel som teraz zasnezenym horskym priechodom, na ceste cista kasa, brecka a sneh s mojim trapnym FWD "SUV" na celorockach a brzdila ma nejaka 4x4 CRV na zimnych. Verim tomu, ze tych jazdnych asistentov som mal asi viac ako on a napriek tomu som sa 6km musel za nim vliect, pretoze to "umel". Autom to ocividne nebude.
Ja som nemienil rozoberat polemiku ohladom pohonov, pointu si pochopil. Podstatne je, ze je to len vo vodicovi a to bez ohladu na to ake schopnosti ma jeho auto. Ze ma niekto stare auto, neznamena, ze je lepsi vodic, lebo mu nepomaha elektronika. Neznamena to ani to, ze ten s novym nevie jazdit. Je to cisto individualna zalezitost.
Ono je to o tom, že veľa vodičov si myslí, že pre auto s 4x4 neplatí fyzika. Na ceste sa to vraj drží lepšie, dokonca aj lepšie brzdí, zatáča... Jednoducho mám 4x4 môžem robiť čo chcem, lebo auto to zachráni... Bohužiaľ to neplatí
Bol som v lete na dovolenke v Alpách... Bývali sme v penzióne v horách (tie samoty na kopcoch). Z domácich široko-ďaleko mal málokto SUV. Všetci mali obyčajné autá - Golfy, Passaty, Audi a všeličo iné. Všetko bez 4x4. Ako tam s tým v zime prežijú? Veď my bežne potrebujeme 4x4 SUV aj v Bratislave.
Možno sú tí vidiecky Nemci a Rakúšania dosť šetrní na to, aby si kúpili nejaké nové auto so 4x4... alebo ho ani nepotrebujú.
Na obrázku je vlnění radarových vln.
Laser je sice záření vlnové povahy ale jinak se šíří v přímce. A zařízení se musí pohybovat protože laser je naopak koherentní záření, tedy není vysíláno všesměrově. A protože se zařízení vysílající laserový paprsek musí pohybovat, je velké.
Také souhlasím s nebezpečím pro lidské oko a pro kamery a podobná zařízení.
\Vůbec elektrický, elektronický a rádiový smog obklopuje tato auta a specificky elektrovehykly. Elektronický smog škodí ale nikoho to nezajímá podobně jako pevné částice vylétající z výfuků přímovstřikových benzínů. Co není vidět, nevadí.
Ta informace - rozumějme data a jejich zpracování - musí být dostupná nejen za každé jízdní situace, ale také za každé řekněme ICT technologicko-technické a provozní situace.
Co tím míním: systém se - zjednodušeně - skládá z ICT komponent, zejména čidel, displayů, konektivity, výpočetních zařízení a datových úložišť, napájení, chlazení a samozdřejmě SW a jeho inteligence. To vše musí být stále plně funkční, jakýkoliv výpadek kterékoli ICT komponenty znamená nefunkčnost systému - potenciálně mrtvý chodec. Nedokážu si představit, jak by byla v současné době zajištěna 100% dostupnost jakéhokoli ICT systému.
Autonomní řízení nelze současnými technologiemi zajistit, je to celé kravina a jen je to o tahání peněz z kapes zákazníků. EU brzy zakáže prodej aut bez autonomního řízení a my opět budeme platit za blbosti, viz. aktivní ventilky.