Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bosch může urychlit nástup autonomních aut, představí totiž první produkční dálkový LIDAR

Bosch představí první produkční dálkový LIDAR
VW chce nabídnout plně autonomní řízení již v roce 2025
VW chce nabídnout plně autonomní řízení již v roce 2025
VW chce nabídnout plně autonomní řízení již v roce 2025
19 Fotogalerie
Diskuze (25)

Společnost Bosch se pochlubila prvním produkčním dálkovým systémem LIDAR, díky kterému by mohla urychlit nástup plně autonomních vozidel.

Veletrh spotřební elektroniky CES v Las Vegas, který začne ve středu 8.1 a potrvá až do neděle 12.1, přinese řadu zajímavých technologií, včetně těch ze světa automobilového průmyslu. A jednou z prezentovaných zajímavostí bude i první produkční dálkový LIDAR, kterým se pochlubila společnost Bosch.

Nový LIDAR by měl být schopen detekovat objekty na krátkou i dlouhou vzdálenost a v kombinaci s existujícími radary i kamerami by měl být schopen vytvořit systém, který bude schopný získávat spolehlivé informace za každé jízdní situace.

Označení LIDAR se sice u tématiky plně autonomních vozidel objevuje celkem často, přesto si ještě jednou pojďme vysvětlit, o co vlastně jde. Výraz LIDAR je zkratkou pro „Light detection and rating“, což skvěle popisuje jeho funkce. Systém totiž využívá světelný senzor, díky kterému je schopný vytvářet velice přesný trojrozměrný obraz okolí.

Systém generuje krátké laserové pulsy a zachytává odrazy, které se vrátí zpět. Senzor pak vypočítává vzdálenost mezi vlastní polohou a polohou detekovaného objektu, který může mít různé podoby. Na rozdíl od klasických radarů je totiž Lidar schopen zaznamenat i menší a užší objekty, včetně různých překážek na silnici nebo cyklistů.

Navíc je LIDAR odolný například vůči oslnění sluncem, které může způsobovat problémy systémům pracujícím na základě obrazu z kamer. O tom něco vědí například řidiči Tesly. Podle společnosti Bosch se zkrátka jedná o dokonalý doplněk k ostatním systémům.

Vyplněním mezery mezi senzory Bosch především usnadnil možnost plně automatizovaného řízení,“ uvedl Harald Kröger, člen představenstva Bosch. „Chceme, aby byla automatizovaná jízda bezpečná, pohodlná a fascinující. Tímto způsobem výrazně přispějeme k mobilitě budoucnosti.

Vstoupit do diskuze (25)