Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bosch může urychlit nástup autonomních aut, představí totiž první produkční dálkový LIDAR

Ondřej Mára Ondřej Mára 4. 1. 2020 • 16:20
19
25
Zobrazit náhledy (19)
VW chce nabídnout plně autonomní řízení již v roce 2025 VW chce nabídnout plně autonomní řízení již v roce 2025 VW chce nabídnout plně autonomní řízení již v roce 2025 VW chce nabídnout plně autonomní řízení již v roce 2025 VW chce nabídnout plně autonomní řízení již v roce 2025 VW chce nabídnout plně autonomní řízení již v roce 2025 Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica Chrysler Pacifica

Společnost Bosch se pochlubila prvním produkčním dálkovým systémem LIDAR, díky kterému by mohla urychlit nástup plně autonomních vozidel.

Veletrh spotřební elektroniky CES v Las Vegas, který začne ve středu 8.1 a potrvá až do neděle 12.1, přinese řadu zajímavých technologií, včetně těch ze světa automobilového průmyslu. A jednou z prezentovaných zajímavostí bude i první produkční dálkový LIDAR, kterým se pochlubila společnost Bosch.

Nový LIDAR by měl být schopen detekovat objekty na krátkou i dlouhou vzdálenost a v kombinaci s existujícími radary i kamerami by měl být schopen vytvořit systém, který bude schopný získávat spolehlivé informace za každé jízdní situace.

Označení LIDAR se sice u tématiky plně autonomních vozidel objevuje celkem často, přesto si ještě jednou pojďme vysvětlit, o co vlastně jde. Výraz LIDAR je zkratkou pro „Light detection and rating“, což skvěle popisuje jeho funkce. Systém totiž využívá světelný senzor, díky kterému je schopný vytvářet velice přesný trojrozměrný obraz okolí.

Systém generuje krátké laserové pulsy a zachytává odrazy, které se vrátí zpět. Senzor pak vypočítává vzdálenost mezi vlastní polohou a polohou detekovaného objektu, který může mít různé podoby. Na rozdíl od klasických radarů je totiž Lidar schopen zaznamenat i menší a užší objekty, včetně různých překážek na silnici nebo cyklistů.

Navíc je LIDAR odolný například vůči oslnění sluncem, které může způsobovat problémy systémům pracujícím na základě obrazu z kamer. O tom něco vědí například řidiči Tesly. Podle společnosti Bosch se zkrátka jedná o dokonalý doplněk k ostatním systémům.

Vyplněním mezery mezi senzory Bosch především usnadnil možnost plně automatizovaného řízení,“ uvedl Harald Kröger, člen představenstva Bosch. „Chceme, aby byla automatizovaná jízda bezpečná, pohodlná a fascinující. Tímto způsobem výrazně přispějeme k mobilitě budoucnosti.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Spolehlivé informace za každé jízdní situace
| 9. 1. 2020
Ta informace - rozumějme data a jejich zpracování - musí být dostupná nejen za každé jízdní situace, ale také za každé řekněme ICT technologicko-technické a provozní situace.

Co tím míním: systém se - zjednodušeně - skládá z ICT komponent, zejména čidel, displayů, konektivity, výpočetních zařízení a datových úložišť, napájení, chlazení a samozdřejmě SW a jeho inteligence. To vše musí být stále plně funkční, jakýkoliv výpadek kterékoli ICT komponenty znamená nefunkčnost systému - potenciálně mrtvý chodec. Nedokážu si představit, jak by byla v současné době zajištěna 100% dostupnost jakéhokoli ICT systému.

Autonomní řízení nelze současnými technologiemi zajistit, je to celé kravina a jen je to o tahání peněz z kapes zákazníků. EU brzy zakáže prodej aut bez autonomního řízení a my opět budeme platit za blbosti, viz. aktivní ventilky.
Avatar - palix
Re: Re: Ale uz dejte pokoj, porad...
| 7. 1. 2020
Ono je to o tom, že veľa vodičov si myslí, že pre auto s 4x4 neplatí fyzika. Na ceste sa to vraj drží lepšie, dokonca aj lepšie brzdí, zatáča... Jednoducho mám 4x4 môžem robiť čo chcem, lebo auto to zachráni... Bohužiaľ to neplatí

Bol som v lete na dovolenke v Alpách... Bývali sme v penzióne v horách (tie samoty na kopcoch). Z domácich široko-ďaleko mal málokto SUV. Všetci mali obyčajné autá - Golfy, Passaty, Audi a všeličo iné. Všetko bez 4x4. Ako tam s tým v zime prežijú? Veď my bežne potrebujeme 4x4 SUV aj v Bratislave.
Možno sú tí vidiecky Nemci a Rakúšania dosť šetrní na to, aby si kúpili nejaké nové auto so 4x4... alebo ho ani nepotrebujú.
Avatar - palix
Re: Re: Děkuji, nechci!
| 7. 1. 2020
Problém je, že nakoniec sa úradníci priklonia k tým druhým...
Presne ako to vyzerá s letným / zimným časom. Ja chcem letný po celý rok, ale verím tomu, že ak sa niečo bude meniť ostane zimný čas aj v lete a budeme mať o hodinu kratší deň.

Presne tak to bude aj s autami. Aj v súčasnosti sa do popredia silou-mocou tlačia elektroautá a ovplyvniť to nemôže žiadny prieskum, ani skúsenosti z iných krajín. Niekto povedal, že je to ECO, tak sa to presadzuje hlava-nehlava.
Avatar - palix
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nevidim na tom nic fascinujícího...
| 7. 1. 2020
Dnes už autá bavia len málokoho. Skôr osloví konektivita, dizajn, priestor, cena, pohodlie... ako jazdné vlastnosti a technika použitá v aute. Prosím neurazte sa, ale... ak by to bolo ináč, po ceste by nejazdilo toľko SUV a crossoverov :-!

Aj technické školy (strojarina) už nemajú dostatok študentov, pretože málokoho dnes zaujímajú autá, lietadlá, vlaky...
Avatar - Ja Prvni 123
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nevidim na tom nic fascinujícího...
| 5. 1. 2020
Presne.
Ale rekl bych, ze se toho uz nedozijeme...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku