Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tesla splnila plán dodávek na rok 2019, akcie se vyšplhaly k novému rekordu

Tesla zveřejnila první část statistik za poslední čtvrtletí roku 2019, které potvrzují dosažení vytyčeného cíle.
Zpět na článek
6. 1. 2020 11:16
6. 1. 2020 11:35
6. 1. 2020 11:47
6. 1. 2020 17:49
6. 1. 2020 15:52
6. 1. 2020 17:50
6. 1. 2020 19:44
6. 1. 2020 20:20
6. 1. 2020 21:02
6. 1. 2020 19:01
7. 1. 2020 00:38
7. 1. 2020 01:27
7. 1. 2020 10:27
7. 1. 2020 10:30
6. 1. 2020 11:16
Sakra sakra
za pár měsíců skoro c 200%.
Tady se dalo vatovat...a fosteksedí a čumí.
Sakra.
Měljsem tý sektě věřit.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - elektrikar
6. 1. 2020 11:38
Re: Sakra sakra
Tak ono si stačí projít youtubery ze západních trhů.

Například toto video https://www.youtube.com/watch?… a také komentáře pod ním.

Dale se to čekat a je to teprve začátek, ale akcie bych již za tuto cenu nekupoval. Nechtěl bych teď být v kůži short sellerů https://edition.cnn.com/…osses/index.html , ti za posledních 7 měsíců přišli o 160 miliard Kč a jejich investoři to ještě neví.
Avatar - CICERO
6. 1. 2020 12:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CICERO
6. 1. 2020 12:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CICERO
6. 1. 2020 14:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 1. 2020 11:35
Tesla
Je budúcnosť.
V efektivite pohonu je ďaleko najlepšia.
Ďaleko za nôž sú kórejčina a vw je úplne v kývli.
Rozbalit vlákno
7
6. 1. 2020 11:47
Re: Tesla
Efektivita pohonu je nejlepší u Tesly? Ha, ha, ha.
6. 1. 2020 17:49
Re: Tesla
https://electrek.co/2019/11/07/2020-tesla-model-3/

Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha
Avatar - CICERO
6. 1. 2020 15:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 1. 2020 17:50
Re: Tesla
Viz ha ha....

Orientovat se podle ADAC?
Objektivne??

ADAC je pro me jako VW..
Prokazane podvody.
Avatar - CICERO
6. 1. 2020 19:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 1. 2020 20:20
Re: Tesla
No Svet motoru je dalsi do party :-)
Avatar - CICERO
6. 1. 2020 21:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 1. 2020 11:39
Šílené náklady na 1 vúz.
Při tak malé produkci 112.000 za Q musíte mít šílené náklady na 1 vůz.
Těmto šíleným nákladům odpovídá i Tesla 3 od 45 000€.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Barrichello
6. 1. 2020 12:27
Re: Šílené náklady na 1 vúz.
112 tis ks za kvartál je na malou značku dost, na velkou značku silně mizerný.

Chevrolet prodal za Q4 500 000 aut třeba..... jen v USA. S čínou a dalšími trhy jsou to ještě úplně jiná čísla.

Nopak malé značky prodají i méně, takže pokud se Tesla považuje za malou značku, jsou čísla v Pohodě. Pokud maj ambice být globální hězdou a prodávat víc jak značky se spalováky, tak to musej sakra přidat, protože ty prodaváj za kvartál světově tak 700-1 milion aut. :-)
6. 1. 2020 13:07
Re: Šílené náklady na 1 vúz.
To ano ale mohl bys dodat že Chevrolet potřeboval na tyto prodeje 119 let než se k nim dopracoval
Avatar - elektrikar
6. 1. 2020 11:43
Brilantní efektivita
Tesla Model 3 je brilantní inženýrské dílo a jeho efektivita je neskutečná. Čím více těch aut dodají, tím více se akcelerují jejich prodeje. Každý kdo se s ním sveze má jasno. Je to posunuté do jiné dimenze, než starší kusy Model S a Model X.

Cestování v českých podmínkách je krásně vidět na tomto videu https://www.youtube.com/watch?…
Rozbalit vlákno
57
6. 1. 2020 11:48
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
Na brilantní efektivitu potřebují minimálně o řád větší prodeje.
Avatar - elektrikar
6. 1. 2020 11:52
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
Budou, vydrž. Počkej na Giga 4 v EU bez cel, tím se také uvolní kapacita Giga 1 pro US trh. Model Y bude totální best-seller.
6. 1. 2020 11:59
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
No možná jo.
Je to samozřejmě umožněno jen a jen pokřiveným trhem a zdaněním vs dotacemi.
Ale to je pro všechny stejné a ve svém oboru je Tesla vepředu, dokonce má jakýsi kultovní status.
V řádu let bude koupena některou velkou německou automobilkou.
Avatar - CICERO
6. 1. 2020 12:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - elektrikar
6. 1. 2020 12:06
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
Těžko bude koupena, když její kapitalizace je nyní 79,85 mld. USD a kapitalizace Daimleru je 51,43 mld. a kapitalizace Fordu je 36,64 mld.

Kapitalizace Tesly 79,85 mld.
Kapitalizace celého holdingu VW 86,63 mld.

Možná si Tesla koupí některou německou automobilku aby se naučila "dělat spáry".
Avatar - _Karel_
6. 1. 2020 13:23
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
Bude toho víc, než jen spáry https://www.autoforum.cz/…behem-parkovani/
Avatar - Barrichello
6. 1. 2020 13:43
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
No jenže by to chtělo se naučit dělat antikorozní úpravu, finalní montáž a neapomínat tam dávat všechny součástky a taky sivybírat kvalitní dodavatele infoaimentu, většině Tesel starších 5 let už to moc nefugnbuje nebo maj vypálené pixely na displeji , věčně odchází nějaká čidla atd
6. 1. 2020 14:09
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
Je toho viac, ale stále sa učia a snažia sa angažovať čím viac ľudí so skúsenosťami z automotive. To, čo automobilky vyvíjali a piplali celé storočie, nezvládne iba tak lusknutím prstov žiaden priekopník bez podobných skúseností.
Skôr si myslím, že je obdivuhodné, kam sa Tesla za pomerne krátku dobu posunula a v koľkých veciach sa napriek tomu zavedeným výrobcom vyrovnala, a dokonca ich v niečom aj prekonáva. Nedostatky sú, ale ubúdajú a ubúdať budú.
6. 1. 2020 14:10
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
Karel si rad ze si si rypol? Minule som.pozeral video kde sa majitel 1.5 roka starej Q7 rozplyval nad Modelom X(samozrejme ze si ju ide kupit). Takze s tou Teslou to nebude az tak zle. 367000 za rok je celkom slusne si myslim na startup. Well done Tesla :yes:
Avatar - _Karel_
6. 1. 2020 14:39
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
Sklidni hormon, troubo. Elektrikář zavtipkoval (povedeně) a já na to s pobavením zareagoval. Krev v očích u toho nemám. On je z vaší sekty jeden z celkem normálních.
6. 1. 2020 17:30
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
Nieco k veci ci len prazdne reci? Troubo? Jedina sekta je ta v tvojej hlave.
6. 1. 2020 16:54
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
To je toho. Já taky pozerám videa s krásnejma babama a v reálu mám vobludu.
6. 1. 2020 17:55
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
No to se nedivim, podle tvyho nicku :-)

Ne sorry vtip, nic ve zlym. Jen ta kombinace tvyho nicku a prispevku..
7. 1. 2020 01:39
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
Tak teď by ses měl hlavně modlit, aby ta "vobluda" nečetla tvoji zdejší diskusi! :D
6. 1. 2020 11:59
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
Každopádně v nastávající konkurenci, která má ceny níže,

nemohou prodávat tak předražená auta jako nyní, tedy od 45 000€.
Avatar - elektrikar
6. 1. 2020 12:10
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
Tak se podívej na ceny v USA. Bohužel to clo 10% + DPH ze cla s tou cenou hodně zacvičí. Také nestíhají vyrábět, takže není důvod na některých trzích dělat dobrou cenu. Až se uvolní výrobní kapacita, tak začnou měnit cenovou politiku. Snad i pro "other europe".
Avatar - radek.m
6. 1. 2020 13:20
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
Nikdy jsem nepochopil, proč jsou lidi vůči Tesle tak negativní.

Vždyť ČR na elektro žádné extra dotace nedává, tak jim to může být fuk.

Kdo si ji chce koupit, ať si ji koupí. Ti ostatní si mohou koupit, co chtějí. Ale proč pro boha tolik emocí.

Já osobně s dalším autem už půjdu do elektra. Na základě mých zkušeností s Teslou 3 je to opravdu lepší (ale jezdím málo, obchodnímu zástupci křižujícímu republiku, který nemá nabíječku doma, bych to nedoporučil).
Avatar - Barrichello
6. 1. 2020 13:38
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
Protože jinde ty dotace dávaj, dochází ke křivení trhu, to co vyčítali komunistům u bydlení, guláše a cen energií tady nevadí, zajímavá logika.

Navíc ekologie kdy se k dobití používají uhelky je srandovní a ktomu masivní výstavba továren, dobjíček, infraskturtry, kdy při této výstavbě a předešlé těžbě stovek milonů NEOBNOVITELNYCH surovin dochází k zátěží přírody jako kráva :-)
Avatar - _Karel_
6. 1. 2020 13:46
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
Já na to mám jednoduchý vysvětlení. Lidi (někteří) ji nemají rádi proto, že přišla s elektromobilitou, kterou se nám teď politici snaží vnutit jako jedinou správnou cestu, hlava nehlava (v ČR zatím ne), ale žijeme v Evropě. Tak jako nám tato banda trotlů před pár lety tvrdila, že nejlepší je nafta, náhle procitli a je to elektřina.
Ta kde je tlak, vzniká i protitlak, viz totéž např. Škoda, potažmo VW.
6. 1. 2020 14:11
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
Počítaš sa medzi nich tiež...? Niekedy sa tvoje príspevky podobajú skôr bezhlavému odporu ako pragmatickému názoru.
Avatar - _Karel_
6. 1. 2020 14:32
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
Řekl bych, že častěji reaguju na nesoudné obdivovatele, než že bych sám plodil hejty. Ale kdo je tu dokonale objektivní, ať hodí kamenem. Ten jeden zásah od Emela vydržím. :-)
6. 1. 2020 17:58
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
Ja nejsem objektivni :-)

V dobe kdy se razily diesely,tak nebylo moc co jinyho (bez Tesly) prosazovat.

Kdyby se dodrzovaly (EU) normy v realu, tak by mne diesely zdaleka tak nevadily.

V tom je vyhoda EV. Elektrarna ti neujede, muzes ji zkontrolovat kdykoli a ke vsemu coudi daleko za mestem.
Avatar - Mikesus
6. 1. 2020 18:57
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
Naprosto souhlasím, kdyby diesely plnily předepsané emise, nejen v laboratoři, ale i v provozu, nikdo na ně nadávat nebude.
Dalo by se to říct i o benzínech, tam ovšem si nepamatuju, že by měly problém s emisemi, jako diesely, několik celých EURO norem. A můžeme jen doufat, že dnes jsou na tom lépe v provozu
6. 1. 2020 14:25
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
Vw oklamal cely svet. A poslednu dobu nam idu tvrdit ako su velmi ECO a ako napreduju v elektromobilite a ako zachvilu budu predavat viac ako EV Tesla a ako su ich predpotopne diesle ciste,teraz. To ti nevadi? Podla tvojho pristupu by tu mal byt niekto kto by pod kazdym clankom ohladom VW pisal ako VW opat zas raz klame.
Avatar - _Karel_
6. 1. 2020 14:35
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
VW "oklamal celý svet" podobně, jako polovina dalších automobilek s diesely. S tichým požehnáním euro úředníků.
Ty si v první řadě zameť před svým prahem, než budeš mě něco vyčítat. Seš hejtr k pohledání.
6. 1. 2020 17:38
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
Ja som necital clanky ohladom klamania s emisiami hyundai, mb, bmw, toyotu,mazdu a pod. Takze neviem ktore ostatne automobilky myslis. Ak ja som hejter co si potom ty? Ze poviem ze Skodovky su predrazene je hejt? Tomu sa hovori realita.
7. 1. 2020 00:22
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
Dal si tu 2 roky stare clanky ale ako to dopadlo si uz nepostol. Jediny kto bol obvineny bol VW. Pri ostatnych automobilkach sa o tom len spekulovalo a to je rozdiel.
6. 1. 2020 17:59
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
Tam nebylo zadne pozehnani uredniku.

Tam totalne selhal system.
Avatar - Mikesus
6. 1. 2020 19:04
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
Nikoho nenapadlo, že by někdo chtěl obcházet emise. Předpokládalo se, že jsou lidé dost inteligentní, aby chápali zdravotní rizika.
Avatar - _Karel_
6. 1. 2020 19:10
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
O sw rozeznávajícím emise psali i ve Světě motorů minimálně rok před dieselgate. Představa, že to ví troubové ze SM a neví to zákonodárci, kteří sami automobilkám umožňovali jinými úlevami procházet, je dost naivní.
6. 1. 2020 19:29
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
Proto je to selhani systemu.

Nikdo nezamyslel, ze se to bude porusovat,
Avatar - _Karel_
6. 1. 2020 19:46
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
Kdyby zákonodárci nesouhlasili s podváděním, dovolili by při testech používat
"využití speciálního oleje, který během testu sníží tření v motoru, ale v běžném provozu
by motor poškodil, použití přehuštěných pneumatik se sníženým valivým odporem, úpravu náprav,
odpojení alternátoru, použití aerodynamických disků a krytů na podvozku, utěsnění škvír mezi
jednotlivými díly karoserie nebo instalaci menší nádrže během provádění testů." ?

Já myslím, že ne. Testovaná auta tak jako tak neodpovídala prodávaným, byla to vědomá úlitba zákonodárců automobilkám.
Takže ještě jednou - tiché požehnání úředníků.

https://www2.deloitte.com/…in_Drahotsky.pdf
6. 1. 2020 20:01
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
Tvl Karle...

Neco jinyho je pouzivat to, co neni zakazene.

A neco jinyho je pouzit "defeat device" jako soucast SW, ktera uplne vyradi cisteni emisi. A poskozuje lidem zdravi!!!!!!!!

To, co ty zminujes je level 1.
To co provedl VW, je o nekolik urovni horsi.

Bohuzel, ty ten rozdil tezko chapes.
Tzn. ze nechapes rozdil mezi tolerovanym (nezakazanym) a prokazatelne zakazanym kriminalnim jednanim!
Jeste ze nejsi soudce :-)

https://www.irozhlas.cz/…i_1712062340_ako

Citace:
Doznal se ke spiknutí s cílem zakrýt manipulace s emisemi před americkými regulačními orgány.

Ten clovek cilene pripravoval otravovani (necistenim emisi) lidi.

A ty to tady porovnavas s testem spotreby. Za ridsi olej nedostanes 7 let :-)

Sorry jsi uplne mimo.
Avatar - _Karel_
6. 1. 2020 20:07
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
TVL Done, se bavím celou dobu o Evropě, pokud jsi to nepochopil.
6. 1. 2020 20:11
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
Aha

https://byznys.ihned.cz/…i-dalsi-manazeri

Jsi hrozne mimo. Nejdriv studuj a pak pis.
Mozna nebudes sirit nesmysly typu, ze jit na hranu v testu spotreby je na urovni DG.
https://www.spiegel.de/…ke-172117-4.html
Edit - odkaz
Avatar - _Karel_
6. 1. 2020 20:18
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
Co to plácáš? Seš vážně tak hloupej? Když auto upraví zcela mimo specifikaci (olej atd) pak vypouští v reálu úplně jiné emise, než v testu, testem by běžně neprošel. SW je totéž.
Celou dobu plácáš o otravování ovzduší (což zapříčiní olej a spol stejně jako sw) a teď tu začneš tahat nějaký trestní odpovědnosti. Pochopitelně že to dovolené není trestně stíhatelné, ale to je kvalitě ovzduší jedno, obojí je reálný podvod.
6. 1. 2020 20:22
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
Jen zopakuju, co uz jsem napsal:

To, co ty zminujes je level 1.
To co provedl VW, je o nekolik urovni horsi.

Bohuzel, ty ten rozdil tezko chapes.

Konec opakovani :-)

Sorry, neber to zle, ale nemam rad bagatelizovani trestnych cinu, zlocinnych spolceni atd.
Ta mira je proste nekde uplne jinde.
Kdyz naredis olej, tak to delas, abys zmensil treni a spoterbu.
Kdyz deaktivujes cisteni emisi, tak auto vypousti jedy!

Prirovnaní? Asi treba vypusteni zumpy vs (zamerna) ropna havarie.
Avatar - _Karel_
6. 1. 2020 20:33
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
Čištění emisí nebylo deaktivováno, bylo upraveno.
Dělali to i ostatní.
Konec filmu.
6. 1. 2020 20:35
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
To je mne uplne jedno. To si myslis ty.

U VW bylo cisteni emisi v podstate deaktivovano.

Az odsoudi nekoho z Renaultu nebo MB, tak to bude taky v poradku!!!
Ja si myslim (to samozrejme nevim), ze VW podvadel (narozdil od ostatnich) naprosto nehorazne v tom, ze ty emise nereflektoval skoro (nebo uplne?) vubec.

Zkus si o tom neco precist, nez zacnes poustet moudra:
https://automix.denik.cz/…nu-20180228.html

Citace:
Aby mohl motor fungovat v běžném, nebo chcete-li „výkonném módu“, minimalizuje se funkce EGR ventilů. Zvýší se tak teplota spalování, motor saje víc čistého vzduchu a má vyšší výkon za cenu vyšších emisí NOx. Zároveň se ochudí směs, čímž se snižuje spotřeba a opět zvyšují emise. Dost možná nejdůležitější je ale deaktivace zachytávače NOx částic, který by se měl správně vypalovat naftou.

Výsledkem všech těchto opatření je výborný výkon a výborná spotřeba, ale za cenu emisí, překračujících povolený limit přibližně 40krát.

Konec citace

Muzeme se tu ted prit, jestli bylo upraveno, nebo deaktivovano :-)
Ja bych rekl, ze oboji :-D

Takze kdyz uz porovnavas s tim testem spotreby, takto na urovni ridsiho oleje, kdy ti klesne spotreba o 0,1litru.
Prirovnanim k DG bys tu spotrebu musel vydelit 40! :-)
Uz to chapes????

PS Verim tomu, ze ted uz ta prirovnavani k DG snad prestanou. Spotreba PHEV - jako DG. Testy spotreby a ridky olej - jako DG. A verim tomu, ze to pochopis. Protoze nejsi takovy dogmatik, jako nekteri jini. A pres obcasna ostrejsi slova se s tebou diskutovat da. :yes:
Avatar - _Karel_
6. 1. 2020 21:15
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
Diskuze začala tím, že jsem napsal, že o podvodech s emisemi se vědělo a že byly mlčky tolerovány. A dále, že to dělali i mnozí jiní. Ano, CO2 není totéž co NOx. Ale na tom, co jsem napsal na začátku trvám, a můžeš si o tom myslet co chceš. I ostatní rozeznávali emisní cyklus (měli sw), jen se nepřiznali a není v ničím zájmu je odsoudit. Ty klidně dál plakej nad VW a já budu dál tvrdit, že nebyli sami a o falšování se "nahoře" vědělo daleko dřív.
7. 1. 2020 00:27
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
Ak tak vsetci klamali preco bol obvineny len VW?
Avatar - _Karel_
7. 1. 2020 07:05
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
Pokud se skutečně musíš ptát na tak jednoduchou věc - proč nebyly obviněny a potrestány ostatní Evropské automobilky - pak doporučuji nějaký kurz na téma https://www.studentmag.cz/…si-procvicovaky/
Upřímně ti přeju úspěch.
7. 1. 2020 10:48
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
Zjavne vyhladavas podobne stranky ale musim ta sklamat, nevidiet ziaden posun. Tak co dostali pokutu aj tebou spominane znacky ako Renault, MB, PSA?
Avatar - Mikesus
6. 1. 2020 19:00
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
Vím o podezření u MB a Renaultu. Ani nevím, jak to dopadlo nakonec.
Ale jinak tentokát musím souhlasít s matthewem. Kromě dotované nafty se u článků s VW žádněj hater neobjevuje, narozdíl od EV a jejich antifanatiků.
Avatar - _Karel_
6. 1. 2020 19:04
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
"Kromě dotované nafty se u článků s VW žádněj hater neobjevuje"
To ani nemůžeš myslet vážně.
Ale pointou nebylo plakat nad hatery u Škody (mathew a desítky jiných) nebo VW, jen jak to asi vzniká.
Avatar - lyon667
6. 1. 2020 16:35
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
VW klamal v něčem, co je drtivé většině světa úplně u zadku. I následný vývoj je spíš ukázkou toho, že jde více o boj s úředníky, než se zákazníky.
Avatar - Mikesus
6. 1. 2020 19:02
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
jo, spoustě lidem je jedno, že úmyslně ničí zdraví cizím i vlastní rodině.
Avatar - CICERO
6. 1. 2020 15:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - .StenLi.
7. 1. 2020 01:47
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
Na Giga4 sa este nacakame. V Giga1 sa nema uvolnit aka kapacita, kedze sa tam ziadny model nevyraba 😉 tam sa moze akurat tak spustit vyroba Modelu Y.
Avatar - KANKUNEN
6. 1. 2020 11:53
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
Přitom stačilo vylepšit cos Fí na 1,5. Žádné zázračné motory, baterky nebo výkonová elektronika není. Jediné s čím se dá hýbat je mez mezi plachtěním a rekuperací a to ošéfuje podle telemetrie nějaký lepší technik.
Avatar - elektrikar
6. 1. 2020 12:03
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
Myslím si, že v tomto videu je to vysvětleno dost dobře https://www.youtube.com/watch?…

Elektromotorů existuje mnoho typů (ASM, PSM, ...) a dále neomezené množství jejich kříženců, geometrií cívek a magnetických polí. Když je to podle tebe tak jednoduché, proč se provádí modelování a simulace magnetických polí v motorech na superpočítačích?

Rozumíš tomu zcela povrchně a snažíš se vypadat chytře. Účiník cos Fí je učivo střední školy a je naivní si myslet, že lidi, kteří konstruují motory v Tesle, se zastavili na tomto středoškolském levelu :-[]

Konkrétně za tím motorem stojí tento řek https://www.ellines.com/…electric-motors/

http://www.elektromobily-os.cz/node/150
Avatar - KANKUNEN
6. 1. 2020 13:30
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
Vycházíš z toho, že v ABB a Siemensu jsou úplně blbí a až ten Elon udělal ten motor dobře a zvedl účinnost z 90 na 150%
Avatar - elektrikar
6. 1. 2020 13:39
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
Ten motor funguje většinu času při zátěži někde kolem 10% maxima točivého momentu, kde je ta účinnost daleko komplikovanější. Je jednoduché udělat motor, který bude stále konstantně zatížen, o tom mluvíš ty a v tom je ABB a Siemens opravdu dobrý. Jenže auto není soustruh ani výtah.
6. 1. 2020 18:02
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
Kankunen nevi o elektronice ani motorech nic.

A bohuzel se nechce ani nic noveho dozvedet.

Mysli si, ze vsechny motory jsou stejny.

Tvy odkazy mu nestoji ani za rozkliknuti. Poprely by mu jeho pravdu.
7. 1. 2020 01:24
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
No tvl, tomu chlapovi by měli okamžitě zabavit řidičák, vždyť ten magor kouká skoro celou cestu po dálnici na displej místo na provoz před sebou a za sebou. V podstatě nedělá nic jinýho, než že řeší spotřebu a dobíjení. Opravdu hrozné, něco takového bych nechtěl zažívat ani za nic :-O ! :no:
Avatar - rohYpnol
7. 1. 2020 17:48
Re: Ha, ha, ha - Brilantní efektivita
Tesla model 3 je nedotažený krám stejně jako ostatní Tesly.

Prodeje jdou jen proto, že některé země extrémně dotují elektromobily. To je celé. Kdyby stejnou dotaci dávali na Octavii, tak jezdí Octaviema 3/4 Evropy...
Avatar - elektrikar
6. 1. 2020 11:44
Proč je Tesla tam kde je
https://www.youtube.com/watch?…
Rozbalit vlákno
2
Avatar - lyon667
6. 1. 2020 16:38
Re: Proč je Tesla tam kde je
A teď něco z reality:
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.autoforum.cz/…behem-parkovani/
(redakci se omlouvám za linkování konkurence)
Avatar - elektrikar
6. 1. 2020 16:45
Re: Proč je Tesla tam kde je
Vzhledem k tomu, že to bylo jeden den v roce a v místě zrovna probíhal sraz majitelů vozů Tesla, tak mě to nechává zcela chladným.

Legrace spíše bude, až začne Škodilak dodávat Citigoe, které neumí nabíjet více než 30kW (ano, nabíjí asi 8x pomaleji než TM3). Jediné štěstí, že tyto povozy nemohou na Tesla Superchargery.

A mimo jiné přímo na jejich webu je mapa, kde je vidět, jak masivně investují do rozšiřování Superchargerů https://www.tesla.com/supercharger?…

K tomu je vidět přímo v autě online obsazenost stojanů a není problém využít kteroukoliv konkurenční síť, například IONITY 350kW.
Avatar - elektrikar
6. 1. 2020 11:56
Budování strategického hodnotového řetězce v oblasti baterií
:-!
https://ec.europa.eu/transparency/regdoc/rep/1/2019/CS/COM-2019-176-F1-CS-MAIN-PART-1.PDF
Rozbalit vlákno
0
Avatar - elektrikar
6. 1. 2020 12:26
Téměř milion elektromobilů Tesla
Tak se nám ty Tesly začínají krásně množit a apokalyptické scénáře zdejších odborníků se ne a ne naplnit. Nemůžu se dočkat až začnou dodávat do ČR, snad duben.

Výzkumný pracovník Lex Fridman po posledním úspěšném čtvrtletí Tesly spočítal, kolik elektromobilů od Tesly již jezdí po silnicích. Celosvětově by to mělo být 901 461 vozů.

Zdroj: https://www.teslafan.cz/…ktromobilu-tesla?…
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Barrichello
6. 1. 2020 12:29
Re: Téměř milion elektromobilů Tesla
Tvl, za 100 let prodali milion elektromobilů, to prodá Chevrolet jen v USA za 2 kvartály milion aut :-) :-) :-)

Je vidět, že elktro vyloženě šlape a že spalováky už nikdo nechce :-) :-) :-)
Avatar - kari.laz
6. 1. 2020 12:35
Re: Téměř milion elektromobilů Tesla
Nic proti Tesle, já nesnáším všechny elektromobily. Jsem v menšině a čím dál tím v menší, ale pro mě auto je autem, pokud vrčí a řadí a to ideálně tak že forklackem. V tomto jsem "zastydl" a jsem za to rád. Pro mě a pár dalších jedinců pomalu končí éra automobilismu a začíná automobilové temno.
Ale jisté je, že ty jsi dnes vyčerpal veškeré zásoby papírových kapesníčků v drogeriích v přilehlém okolí, jak tak pročítám tuto diskuzi :D
Avatar - elektrikar
6. 1. 2020 12:43
Re: Téměř milion elektromobilů Tesla
Měl jsem spousty spalováků, včetně těch s fofrklackem. Některé dokonce ještě mám a pomalu se jich zbavuju. Proto vím, že s koupí prvního BEV jsem poznal úplně jinou dimenzi radosti z jízdy. To je ale dáno také tím, že mám doma rychlou nabíječku a jezdím krátké trasy. K těm kapesníčkům, já už tuto informaci samozřejmě vím několik dní a čekal jsem zda vyjde na ACZ. Indície už ale byly v prosinci, kdy jsme volali do Tesly a chtěli do firmy koupit TMS, aby se to stihlo do konce 2019 kvůli odpisům a bylo nám řečeno, že všechny kapacity jsou zcela vyprodané a nejdříve dodání v dubnu. Možná si tam zkus také zavolat a domluvit si v Praze testovací jízdu :yes: Za zkoušku nic nedáš :-[]
Avatar - Barrichello
6. 1. 2020 13:33
Re: Téměř milion elektromobilů Tesla
Já sem jel v modelu S, sice jako spolujezdec, ale jel. A nijak extra mě to nenadchlo.

Včera sme najeli 370 km, bez jediného natankování vč. hor a jízdy na sněhu. To by se nám s Teslou asi moc nepovedlo vid pokud bysme si chtěli trošku zatopit a jeli po dálnici těch 170 jako sme jeli (sice asi jen úsek 20 km ale jeli) :-)
Avatar - elektrikar
6. 1. 2020 13:43
Re: Téměř milion elektromobilů Tesla
Model S mě také nějak moc nezaujal, zato Model 3 LR na první dojem hned :yes: :yes: :yes: to je ono.

Ty si nikdy nekoupíš Teslu, já si zase nikdy nekoupí Chevro co... To je prostě život. :-[]
Avatar - rohYpnol
7. 1. 2020 17:49
Re: Téměř milion elektromobilů Tesla
Ano, prodávají se jen díky neuvěřitelným dotacím. To je celé.
10. 1. 2020 15:03
Re: Téměř milion elektromobilů Tesla
Ono to s těmi dotacemi není zas tak horké. V USA má každý výrobce dotaci cca 7000$ na prvních 200 000 EV, takže se samozřejmě spekulovalo, jak se prodeje Tesly propadnou, ale prodává se pořád stejně, takže to jde i bez nich.
PS Nevím přesne jak je to ted, mozna je tam nejaka podstatne mensí dotace (kolem 1000$), ale nevím, jestli na vsechny modely, takze to není neco, co by zásadně křivilo trh.
6. 1. 2020 19:01
Splnili plán
to je pro E.M. asi OK, je to ale také OK pro ekologii planety a ekonomiku majitelů ?
Rozbalit vlákno
4
6. 1. 2020 21:38
Re: Splnili plán
https://www.tesla.com/carbonimpact?…

Ano je. Tesla s jeji vyrobou baterek jen 60kg co2 na kWh a nizkym obsahem kobaltu.

A provozovana v Norsku, kde je 96% energie obnovitelnych kazdopadne.

Nevim proc se staras o ekonomiku majitelu, kdyz se sam nikdy majitelem Tesly nestanes, ale pro jistotu:
https://cleantechnica.com/…ear-cost-to-own/

Kdybys mel jeste nejaky dotaz, sem s nim. :-)
Tesla jede.
Avatar - elektrikar
7. 1. 2020 00:04
Re: Splnili plán
Jeho ekonomika je jednoduchá - z ruky do huby :-[] Koupí si levný fosil, aby ho pak mohl draze provozovat.

Celé kouzlo je založeno na faktu, že si to nedokáže sečíst, jako všichni fanatičtí popírači úspor plynoucích z elektromobility :-[]
7. 1. 2020 01:29
Re: Splnili plán
Pokud jsou tvým jediným hlediskem při řízení auta vynaložené náklady při zajistění přesunu z bodu A do bodu B, je mi tě upřímně líto! ;-)
Avatar - Barrichello
7. 1. 2020 11:10
Re: Splnili plán
Jasně, ekonomika provozu je drahá, třeba na LPG to žeře neskutečně vid. LPG 13,50 :-)
Znam borce co to bere ve velkém z polska do obřích nádrží a ten to má dokonce za 10,20 .

Má na to i skůtr, v přepočtu na Kč jezdí za náklady 45 kč/100 km. Asi jako by mu ten skůtr bral 1,5 litru na sto.


Asi takhle.

Ted byl na výletě v litvě, s 3,5 V6 mu vyšla spotřeba, jako kdyby to auto jelo za 5,9 litru :-) :-)
Avatar - Fickroc
7. 1. 2020 00:38
Y Y Y
Tak teď nasadit do výroby model Y, normální kombík s tažným, a téměř kompletní flotila v elektrice dobude celej svět. Samosebou bez našich věrných fosilistů, ti budou zaťatý ve spalování čehokoli, jen hlavně ať to topí,hlučí, čoudí, hlavně že může rakovinometem stát v koloně, páč musí jet postaru. Po úspěšném EV rozvoji, dojde zdaněním a tlakem mocí ke sdílení aut. A to staromilci nedaj vůbec.
Rozbalit vlákno
3
7. 1. 2020 01:27
Re: Y Y Y
Jasně, jsme "zaťatí ve spalování čehokoli", zatímco elektřina vzniká pouze za vzniku vůně fialek. Komiku! :D :D :D
Avatar - Barrichello
7. 1. 2020 10:27
Re: Y Y Y
Kombíky mimo Evropu nikdo nekupuje víš o tom?

Ty světě :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
7. 1. 2020 10:30
Re: Y Y Y
Jistě že to nedáme a proti tomu budeme zásadním způsobem bojovat. A prostředků je mnoho , to nám můžeš věřit.

Po úspěšném rozvoji dojde ke krachu EU, nebot na náhradu všech JE, rozvoje rozvodné sítě, výstavbě dobíječek, větrníků solárů a investic za migraci a zvýšené náklady na polici potřebuje německo tak něco mezi 600-900 miliardami liber :-) :-) :-) :-)

Pokud to samé bude chtít udělat francie, tam to šacuju tak na 1,3 trilionu liber :-) :-) :-)
Avatar - spitfirecz
7. 1. 2020 11:20
Elektromobilita
Přijde mi zvláštní, jak každej článek s Teslou má tak obrovský množství reakcí, přičemž některý z nich jsou jak totálně mimo a negativní, tak zase druhej extrém a téměř nic mezi, byť tu jsou i objektivní komentáře.

První věcí je, nikdo spalovací auta nezakazuje - to že se omezujou emise je přece jenom dobře ne? Jasně, všechno by mělo mít rozumnou míru a víc mi vadí lodě a uhelný elektrárny, jenže i když do elektromobilu nabíjíte elektřinu vyrobenou z uhlí, tak díky efektivnosti elektromotoru to stejně produkuje méně emisí CO2 než klasické spalovací motory (bloomberg, 2019 - https://www.bloomberg.com/…ids-rely-on-coal)

Výroba baterek asi není něco co bych chtěl mít vedle baráku, ale teda to rafinerii taky ne...

Co se týče samotný Tesly, jezdil jsem v modelu S, ted mám BMW M5, tudíž předpokládám že mám porovnání podobně výkonných aut a ten model S je fakt sranda jak to jede rychle. To, že osobně bych asi šel spíše k Porsche protože se mi líbí je věc jedna, na druhou stranu Porsche Taycan stojí skoro dvojnásob co Tesla model S, při horším dojezdu a reálně nižším výkonu (Maximální výkon je dostupný pouze při launch startu), ale samozřejmě vnitřek se mi líbí nesrovnatelně více u Porsche.

Co se dobíjení týče, tak černě bych to neviděl, nejen že těch nabíječek přibývá fakt hodně (nedávno jsem četl, že ionity staví ted nabíječky na 350kw u kterých zatím dávají pouze menší počet stojanů protože by je nezaplnily, s tím že pokud bude potřeba tak stojany v budoucnu snadno dodělají, místo a elektřina připravená je), ale hlavně se ty nabíječky zrychlujou.

Ok, s čím souhlasím že asi není úplně dobře, tak to jsou přímé dotace elektromobilů. Dokážu si představit nějakou formu benefitu typu levnější proud.

Jinak to, že před lety byla vyzdvihována nafta a ted není - dřív taky protlačovali parní pohon a pak se zjistilo, že jsou lepší alternativy...

A je přece fajn, že se Tesle daří, nebo ne?
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Barrichello
7. 1. 2020 12:09
Re: Elektromobilita
Uvědomili jste si někdo fakt, že až zdaní nebo zkážou uhlí, že všichni co topili uhlím budou muset přejít na jiný zdroj? Až dozní kůrovcová kalamtia, a zmizí napadané dřevo, tak dřevo to fakt nebude, protože jeho cena brutálně naroste i bez eko daně.

Takže elektrika enbo plyn. Navíc v létě jsou extrémní vedra, takže stoupá počet klimatizací.

Fakt je připravená rozvodná sít na to, že lidi přejdou na topení elektrikou, na náůst klimatizací a k tomu elektroauta? Fakt tomu věříte?

Já teda rozhodně neee :-)
Avatar - spitfirecz
7. 1. 2020 12:26
Re: Elektromobilita
Klimatizace problém nejsou vůbec - v létě je spotřeba třetinová, nebo maximálně poloviční co v zimě(Novinky - https://www.novinky.cz/…tizacim-40004418)

Co se týče nároků na energii, nezdá se to ale fakt nejsou tak velké :-) dle tohoto článku, pokud by všech téměř 5,5 milionu aut v ČR bylo elektrických a měli poměrně velkou spotřebu 21 kWh/100km (cca odpovídá Tesle modelu S, menší model 3 má cca 18 kWh/100km) a průměrný nájezd 14 000 km ročně - což je reálně ještě o trochu menší v České republice, tak by všechna tato auta spotřebovala 15,96 TWh elektrické energie. JEN TEMELÍN ZA ROK 2015 VYROBIL 14,23 TWh energie. (Svetmobilne - https://www.svetmobilne.cz/…ji-temelinu/4808)

Znovu říkám, Teslu (nebo jiné elektroauto) nemám, tudíž nejsem fanda co nebere v potaz negativa, ale zase se mi nelíbí, když se říkají věci, co nejsou pravda.
Avatar - Barrichello
7. 1. 2020 12:58
Re: Elektromobilita
A kolik udělá jestliže přejde 800 000 domácností na topení elektro? Tepelný čerpadlo si asi všichni nekoupí, tak dejme tomu půlka TČ, zbytek přímotopy, el. kotle, akumulačky...

Kolik udělá v Eropě, když přjde 8-15 milionů domácností na topení elektrikou? A zároven vypneš jádro a uhelky.

Počítej, počítej....
Avatar - spitfirecz
7. 1. 2020 13:10
Re: Elektromobilita
Mě jaderné elektrárny vůbec nevadí a naopak si myslím, že dokud nevymyslíme něco lepšího, tak by bylo ideální mít jaderné elektrárny jakožto zdroj pokrytí základní poptávky po elektrické energii s doplněním z obnovitelných zdrojů.

Předpokládám, že vzhledem k tomu kolik elektrické energie vyvážíme (skoro 14 tWh, tedy podobně kolik vyrábí Temelín) máme zatím docela rezervu, vzhledem k tomu, že uhelné elektrárny nevypneme ze dne na den :-).

Nicméně souhlasím, že potřeba řešit zdroje elektřiny tu určitě ještě nějakou dobu bude.
Avatar - Barrichello
7. 1. 2020 14:39
Re: Elektromobilita
Němcům a rakušanům vadí, ale kupovat z nich od sousedů proud, to už jim neva...

Další ukázka klasického pokrytectví. A ještě ty vtipné filmy jako Mrak a Výbuch Dukovan co vyprodukovaly. To byla komedie.

Oni si šášulové myslí, že to všechno utáhnou větrníky a fotovoltaika, která v zimě nic nedává a má účinnost 10-15% :-) Na tom chtěj postavit celou sít.
A ropa z ruska je špatná, budme nezávislí ale plyn z Ruska špatný není.

Komedie, nic jen komedie. A tahání peněz z kapsy lidí.
Avatar - rohYpnol
7. 1. 2020 17:55
Re: Elektromobilita
Spalovací auta nikdo nezakazuje zcela, ale pouze téměř. Umělé znevýhodňování je je zrůdnost.

Iž to pochopili i některé země, které touto cestou šly. Např. Holandsko... Neexistuje infrastruktura, podpora elektromobilů je úplně špatně...
10. 1. 2020 15:13
Re: Elektromobilita
Tesla je firma, na kterou má kazdy velmi vyhraněný nazor a málokoho nechává klidným. Takže jsou tu dva nesmiřitelné tábory, kdy pro jednu stranu jsou Tesly nekvalitní křápy, Musk je podvodník a stejně mu ta předlužená firma brzy krachne a na druhé straně jsou sklaní příznivci, pro které jsou Tesly dekádu před konkurencí, Musk je vizionář a génius a jednou převálcuje všechny součsné automobilky.

Takže pak dá docela fušku najít někoho, s kým se dá objektivě a bez emocí probrat aktuální stav věcí.