Dale se to čekat a je to teprve začátek, ale akcie bych již za tuto cenu nekupoval. Nechtěl bych teď být v kůži short sellerů https://edition.cnn.com/…osses/index.html , ti za posledních 7 měsíců přišli o 160 miliard Kč a jejich investoři to ještě neví.
112 tis ks za kvartál je na malou značku dost, na velkou značku silně mizerný.
Chevrolet prodal za Q4 500 000 aut třeba..... jen v USA. S čínou a dalšími trhy jsou to ještě úplně jiná čísla.
Nopak malé značky prodají i méně, takže pokud se Tesla považuje za malou značku, jsou čísla v Pohodě. Pokud maj ambice být globální hězdou a prodávat víc jak značky se spalováky, tak to musej sakra přidat, protože ty prodaváj za kvartál světově tak 700-1 milion aut. :-)
Tesla Model 3 je brilantní inženýrské dílo a jeho efektivita je neskutečná. Čím více těch aut dodají, tím více se akcelerují jejich prodeje. Každý kdo se s ním sveze má jasno. Je to posunuté do jiné dimenze, než starší kusy Model S a Model X.
No možná jo.
Je to samozřejmě umožněno jen a jen pokřiveným trhem a zdaněním vs dotacemi.
Ale to je pro všechny stejné a ve svém oboru je Tesla vepředu, dokonce má jakýsi kultovní status.
V řádu let bude koupena některou velkou německou automobilkou.
No jenže by to chtělo se naučit dělat antikorozní úpravu, finalní montáž a neapomínat tam dávat všechny součástky a taky sivybírat kvalitní dodavatele infoaimentu, většině Tesel starších 5 let už to moc nefugnbuje nebo maj vypálené pixely na displeji , věčně odchází nějaká čidla atd
Je toho viac, ale stále sa učia a snažia sa angažovať čím viac ľudí so skúsenosťami z automotive. To, čo automobilky vyvíjali a piplali celé storočie, nezvládne iba tak lusknutím prstov žiaden priekopník bez podobných skúseností.
Skôr si myslím, že je obdivuhodné, kam sa Tesla za pomerne krátku dobu posunula a v koľkých veciach sa napriek tomu zavedeným výrobcom vyrovnala, a dokonca ich v niečom aj prekonáva. Nedostatky sú, ale ubúdajú a ubúdať budú.
Karel si rad ze si si rypol? Minule som.pozeral video kde sa majitel 1.5 roka starej Q7 rozplyval nad Modelom X(samozrejme ze si ju ide kupit). Takze s tou Teslou to nebude az tak zle. 367000 za rok je celkom slusne si myslim na startup. Well done Tesla :yes:
Sklidni hormon, troubo. Elektrikář zavtipkoval (povedeně) a já na to s pobavením zareagoval. Krev v očích u toho nemám. On je z vaší sekty jeden z celkem normálních.
Tak se podívej na ceny v USA. Bohužel to clo 10% + DPH ze cla s tou cenou hodně zacvičí. Také nestíhají vyrábět, takže není důvod na některých trzích dělat dobrou cenu. Až se uvolní výrobní kapacita, tak začnou měnit cenovou politiku. Snad i pro "other europe".
Nikdy jsem nepochopil, proč jsou lidi vůči Tesle tak negativní.
Vždyť ČR na elektro žádné extra dotace nedává, tak jim to může být fuk.
Kdo si ji chce koupit, ať si ji koupí. Ti ostatní si mohou koupit, co chtějí. Ale proč pro boha tolik emocí.
Já osobně s dalším autem už půjdu do elektra. Na základě mých zkušeností s Teslou 3 je to opravdu lepší (ale jezdím málo, obchodnímu zástupci křižujícímu republiku, který nemá nabíječku doma, bych to nedoporučil).
Protože jinde ty dotace dávaj, dochází ke křivení trhu, to co vyčítali komunistům u bydlení, guláše a cen energií tady nevadí, zajímavá logika.
Navíc ekologie kdy se k dobití používají uhelky je srandovní a ktomu masivní výstavba továren, dobjíček, infraskturtry, kdy při této výstavbě a předešlé těžbě stovek milonů NEOBNOVITELNYCH surovin dochází k zátěží přírody jako kráva :-)
Já na to mám jednoduchý vysvětlení. Lidi (někteří) ji nemají rádi proto, že přišla s elektromobilitou, kterou se nám teď politici snaží vnutit jako jedinou správnou cestu, hlava nehlava (v ČR zatím ne), ale žijeme v Evropě. Tak jako nám tato banda trotlů před pár lety tvrdila, že nejlepší je nafta, náhle procitli a je to elektřina.
Ta kde je tlak, vzniká i protitlak, viz totéž např. Škoda, potažmo VW.
Řekl bych, že častěji reaguju na nesoudné obdivovatele, než že bych sám plodil hejty. Ale kdo je tu dokonale objektivní, ať hodí kamenem. Ten jeden zásah od Emela vydržím. :-)
Naprosto souhlasím, kdyby diesely plnily předepsané emise, nejen v laboratoři, ale i v provozu, nikdo na ně nadávat nebude.
Dalo by se to říct i o benzínech, tam ovšem si nepamatuju, že by měly problém s emisemi, jako diesely, několik celých EURO norem. A můžeme jen doufat, že dnes jsou na tom lépe v provozu
Vw oklamal cely svet. A poslednu dobu nam idu tvrdit ako su velmi ECO a ako napreduju v elektromobilite a ako zachvilu budu predavat viac ako EV Tesla a ako su ich predpotopne diesle ciste,teraz. To ti nevadi? Podla tvojho pristupu by tu mal byt niekto kto by pod kazdym clankom ohladom VW pisal ako VW opat zas raz klame.
VW "oklamal celý svet" podobně, jako polovina dalších automobilek s diesely. S tichým požehnáním euro úředníků.
Ty si v první řadě zameť před svým prahem, než budeš mě něco vyčítat. Seš hejtr k pohledání.
Ja som necital clanky ohladom klamania s emisiami hyundai, mb, bmw, toyotu,mazdu a pod. Takze neviem ktore ostatne automobilky myslis. Ak ja som hejter co si potom ty? Ze poviem ze Skodovky su predrazene je hejt? Tomu sa hovori realita.
Dal si tu 2 roky stare clanky ale ako to dopadlo si uz nepostol. Jediny kto bol obvineny bol VW. Pri ostatnych automobilkach sa o tom len spekulovalo a to je rozdiel.
O sw rozeznávajícím emise psali i ve Světě motorů minimálně rok před dieselgate. Představa, že to ví troubové ze SM a neví to zákonodárci, kteří sami automobilkám umožňovali jinými úlevami procházet, je dost naivní.
Kdyby zákonodárci nesouhlasili s podváděním, dovolili by při testech používat
"využití speciálního oleje, který během testu sníží tření v motoru, ale v běžném provozu
by motor poškodil, použití přehuštěných pneumatik se sníženým valivým odporem, úpravu náprav,
odpojení alternátoru, použití aerodynamických disků a krytů na podvozku, utěsnění škvír mezi
jednotlivými díly karoserie nebo instalaci menší nádrže během provádění testů." ?
Já myslím, že ne. Testovaná auta tak jako tak neodpovídala prodávaným, byla to vědomá úlitba zákonodárců automobilkám.
Takže ještě jednou - tiché požehnání úředníků.
A neco jinyho je pouzit "defeat device" jako soucast SW, ktera uplne vyradi cisteni emisi. A poskozuje lidem zdravi!!!!!!!!
To, co ty zminujes je level 1.
To co provedl VW, je o nekolik urovni horsi.
Bohuzel, ty ten rozdil tezko chapes.
Tzn. ze nechapes rozdil mezi tolerovanym (nezakazanym) a prokazatelne zakazanym kriminalnim jednanim!
Jeste ze nejsi soudce :-)
Jsi hrozne mimo. Nejdriv studuj a pak pis.
Mozna nebudes sirit nesmysly typu, ze jit na hranu v testu spotreby je na urovni DG. https://www.spiegel.de/…ke-172117-4.html
Edit - odkaz
Co to plácáš? Seš vážně tak hloupej? Když auto upraví zcela mimo specifikaci (olej atd) pak vypouští v reálu úplně jiné emise, než v testu, testem by běžně neprošel. SW je totéž.
Celou dobu plácáš o otravování ovzduší (což zapříčiní olej a spol stejně jako sw) a teď tu začneš tahat nějaký trestní odpovědnosti. Pochopitelně že to dovolené není trestně stíhatelné, ale to je kvalitě ovzduší jedno, obojí je reálný podvod.
To, co ty zminujes je level 1.
To co provedl VW, je o nekolik urovni horsi.
Bohuzel, ty ten rozdil tezko chapes.
Konec opakovani :-)
Sorry, neber to zle, ale nemam rad bagatelizovani trestnych cinu, zlocinnych spolceni atd.
Ta mira je proste nekde uplne jinde.
Kdyz naredis olej, tak to delas, abys zmensil treni a spoterbu.
Kdyz deaktivujes cisteni emisi, tak auto vypousti jedy!
Prirovnaní? Asi treba vypusteni zumpy vs (zamerna) ropna havarie.
Az odsoudi nekoho z Renaultu nebo MB, tak to bude taky v poradku!!!
Ja si myslim (to samozrejme nevim), ze VW podvadel (narozdil od ostatnich) naprosto nehorazne v tom, ze ty emise nereflektoval skoro (nebo uplne?) vubec.
Citace:
Aby mohl motor fungovat v běžném, nebo chcete-li „výkonném módu“, minimalizuje se funkce EGR ventilů. Zvýší se tak teplota spalování, motor saje víc čistého vzduchu a má vyšší výkon za cenu vyšších emisí NOx. Zároveň se ochudí směs, čímž se snižuje spotřeba a opět zvyšují emise. Dost možná nejdůležitější je ale deaktivace zachytávače NOx částic, který by se měl správně vypalovat naftou.
Výsledkem všech těchto opatření je výborný výkon a výborná spotřeba, ale za cenu emisí, překračujících povolený limit přibližně 40krát.
Konec citace
Muzeme se tu ted prit, jestli bylo upraveno, nebo deaktivovano :-)
Ja bych rekl, ze oboji :-D
Takze kdyz uz porovnavas s tim testem spotreby, takto na urovni ridsiho oleje, kdy ti klesne spotreba o 0,1litru.
Prirovnanim k DG bys tu spotrebu musel vydelit 40! :-)
Uz to chapes????
PS Verim tomu, ze ted uz ta prirovnavani k DG snad prestanou. Spotreba PHEV - jako DG. Testy spotreby a ridky olej - jako DG. A verim tomu, ze to pochopis. Protoze nejsi takovy dogmatik, jako nekteri jini. A pres obcasna ostrejsi slova se s tebou diskutovat da. :yes:
Diskuze začala tím, že jsem napsal, že o podvodech s emisemi se vědělo a že byly mlčky tolerovány. A dále, že to dělali i mnozí jiní. Ano, CO2 není totéž co NOx. Ale na tom, co jsem napsal na začátku trvám, a můžeš si o tom myslet co chceš. I ostatní rozeznávali emisní cyklus (měli sw), jen se nepřiznali a není v ničím zájmu je odsoudit. Ty klidně dál plakej nad VW a já budu dál tvrdit, že nebyli sami a o falšování se "nahoře" vědělo daleko dřív.
Pokud se skutečně musíš ptát na tak jednoduchou věc - proč nebyly obviněny a potrestány ostatní Evropské automobilky - pak doporučuji nějaký kurz na téma https://www.studentmag.cz/…si-procvicovaky/
Upřímně ti přeju úspěch.
Vím o podezření u MB a Renaultu. Ani nevím, jak to dopadlo nakonec.
Ale jinak tentokát musím souhlasít s matthewem. Kromě dotované nafty se u článků s VW žádněj hater neobjevuje, narozdíl od EV a jejich antifanatiků.
"Kromě dotované nafty se u článků s VW žádněj hater neobjevuje"
To ani nemůžeš myslet vážně.
Ale pointou nebylo plakat nad hatery u Škody (mathew a desítky jiných) nebo VW, jen jak to asi vzniká.
Přitom stačilo vylepšit cos Fí na 1,5. Žádné zázračné motory, baterky nebo výkonová elektronika není. Jediné s čím se dá hýbat je mez mezi plachtěním a rekuperací a to ošéfuje podle telemetrie nějaký lepší technik.
Elektromotorů existuje mnoho typů (ASM, PSM, ...) a dále neomezené množství jejich kříženců, geometrií cívek a magnetických polí. Když je to podle tebe tak jednoduché, proč se provádí modelování a simulace magnetických polí v motorech na superpočítačích?
Rozumíš tomu zcela povrchně a snažíš se vypadat chytře. Účiník cos Fí je učivo střední školy a je naivní si myslet, že lidi, kteří konstruují motory v Tesle, se zastavili na tomto středoškolském levelu :-[]
Ten motor funguje většinu času při zátěži někde kolem 10% maxima točivého momentu, kde je ta účinnost daleko komplikovanější. Je jednoduché udělat motor, který bude stále konstantně zatížen, o tom mluvíš ty a v tom je ABB a Siemens opravdu dobrý. Jenže auto není soustruh ani výtah.
No tvl, tomu chlapovi by měli okamžitě zabavit řidičák, vždyť ten magor kouká skoro celou cestu po dálnici na displej místo na provoz před sebou a za sebou. V podstatě nedělá nic jinýho, než že řeší spotřebu a dobíjení. Opravdu hrozné, něco takového bych nechtěl zažívat ani za nic :-O ! :no:
Tesla model 3 je nedotažený krám stejně jako ostatní Tesly.
Prodeje jdou jen proto, že některé země extrémně dotují elektromobily. To je celé. Kdyby stejnou dotaci dávali na Octavii, tak jezdí Octaviema 3/4 Evropy...
Vzhledem k tomu, že to bylo jeden den v roce a v místě zrovna probíhal sraz majitelů vozů Tesla, tak mě to nechává zcela chladným.
Legrace spíše bude, až začne Škodilak dodávat Citigoe, které neumí nabíjet více než 30kW (ano, nabíjí asi 8x pomaleji než TM3). Jediné štěstí, že tyto povozy nemohou na Tesla Superchargery.
Tak se nám ty Tesly začínají krásně množit a apokalyptické scénáře zdejších odborníků se ne a ne naplnit. Nemůžu se dočkat až začnou dodávat do ČR, snad duben.
Výzkumný pracovník Lex Fridman po posledním úspěšném čtvrtletí Tesly spočítal, kolik elektromobilů od Tesly již jezdí po silnicích. Celosvětově by to mělo být 901 461 vozů.
Nic proti Tesle, já nesnáším všechny elektromobily. Jsem v menšině a čím dál tím v menší, ale pro mě auto je autem, pokud vrčí a řadí a to ideálně tak že forklackem. V tomto jsem "zastydl" a jsem za to rád. Pro mě a pár dalších jedinců pomalu končí éra automobilismu a začíná automobilové temno.
Ale jisté je, že ty jsi dnes vyčerpal veškeré zásoby papírových kapesníčků v drogeriích v přilehlém okolí, jak tak pročítám tuto diskuzi :D
Měl jsem spousty spalováků, včetně těch s fofrklackem. Některé dokonce ještě mám a pomalu se jich zbavuju. Proto vím, že s koupí prvního BEV jsem poznal úplně jinou dimenzi radosti z jízdy. To je ale dáno také tím, že mám doma rychlou nabíječku a jezdím krátké trasy. K těm kapesníčkům, já už tuto informaci samozřejmě vím několik dní a čekal jsem zda vyjde na ACZ. Indície už ale byly v prosinci, kdy jsme volali do Tesly a chtěli do firmy koupit TMS, aby se to stihlo do konce 2019 kvůli odpisům a bylo nám řečeno, že všechny kapacity jsou zcela vyprodané a nejdříve dodání v dubnu. Možná si tam zkus také zavolat a domluvit si v Praze testovací jízdu :yes: Za zkoušku nic nedáš :-[]
Já sem jel v modelu S, sice jako spolujezdec, ale jel. A nijak extra mě to nenadchlo.
Včera sme najeli 370 km, bez jediného natankování vč. hor a jízdy na sněhu. To by se nám s Teslou asi moc nepovedlo vid pokud bysme si chtěli trošku zatopit a jeli po dálnici těch 170 jako sme jeli (sice asi jen úsek 20 km ale jeli) :-)
Ono to s těmi dotacemi není zas tak horké. V USA má každý výrobce dotaci cca 7000$ na prvních 200 000 EV, takže se samozřejmě spekulovalo, jak se prodeje Tesly propadnou, ale prodává se pořád stejně, takže to jde i bez nich.
PS Nevím přesne jak je to ted, mozna je tam nejaka podstatne mensí dotace (kolem 1000$), ale nevím, jestli na vsechny modely, takze to není neco, co by zásadně křivilo trh.
Jasně, ekonomika provozu je drahá, třeba na LPG to žeře neskutečně vid. LPG 13,50 :-)
Znam borce co to bere ve velkém z polska do obřích nádrží a ten to má dokonce za 10,20 .
Má na to i skůtr, v přepočtu na Kč jezdí za náklady 45 kč/100 km. Asi jako by mu ten skůtr bral 1,5 litru na sto.
Asi takhle.
Ted byl na výletě v litvě, s 3,5 V6 mu vyšla spotřeba, jako kdyby to auto jelo za 5,9 litru :-):-)
Tak teď nasadit do výroby model Y, normální kombík s tažným, a téměř kompletní flotila v elektrice dobude celej svět. Samosebou bez našich věrných fosilistů, ti budou zaťatý ve spalování čehokoli, jen hlavně ať to topí,hlučí, čoudí, hlavně že může rakovinometem stát v koloně, páč musí jet postaru. Po úspěšném EV rozvoji, dojde zdaněním a tlakem mocí ke sdílení aut. A to staromilci nedaj vůbec.
Jistě že to nedáme a proti tomu budeme zásadním způsobem bojovat. A prostředků je mnoho , to nám můžeš věřit.
Po úspěšném rozvoji dojde ke krachu EU, nebot na náhradu všech JE, rozvoje rozvodné sítě, výstavbě dobíječek, větrníků solárů a investic za migraci a zvýšené náklady na polici potřebuje německo tak něco mezi 600-900 miliardami liber :-):-):-):-)
Pokud to samé bude chtít udělat francie, tam to šacuju tak na 1,3 trilionu liber :-):-):-)
Přijde mi zvláštní, jak každej článek s Teslou má tak obrovský množství reakcí, přičemž některý z nich jsou jak totálně mimo a negativní, tak zase druhej extrém a téměř nic mezi, byť tu jsou i objektivní komentáře.
První věcí je, nikdo spalovací auta nezakazuje - to že se omezujou emise je přece jenom dobře ne? Jasně, všechno by mělo mít rozumnou míru a víc mi vadí lodě a uhelný elektrárny, jenže i když do elektromobilu nabíjíte elektřinu vyrobenou z uhlí, tak díky efektivnosti elektromotoru to stejně produkuje méně emisí CO2 než klasické spalovací motory (bloomberg, 2019 - https://www.bloomberg.com/…ids-rely-on-coal)
Výroba baterek asi není něco co bych chtěl mít vedle baráku, ale teda to rafinerii taky ne...
Co se týče samotný Tesly, jezdil jsem v modelu S, ted mám BMW M5, tudíž předpokládám že mám porovnání podobně výkonných aut a ten model S je fakt sranda jak to jede rychle. To, že osobně bych asi šel spíše k Porsche protože se mi líbí je věc jedna, na druhou stranu Porsche Taycan stojí skoro dvojnásob co Tesla model S, při horším dojezdu a reálně nižším výkonu (Maximální výkon je dostupný pouze při launch startu), ale samozřejmě vnitřek se mi líbí nesrovnatelně více u Porsche.
Co se dobíjení týče, tak černě bych to neviděl, nejen že těch nabíječek přibývá fakt hodně (nedávno jsem četl, že ionity staví ted nabíječky na 350kw u kterých zatím dávají pouze menší počet stojanů protože by je nezaplnily, s tím že pokud bude potřeba tak stojany v budoucnu snadno dodělají, místo a elektřina připravená je), ale hlavně se ty nabíječky zrychlujou.
Ok, s čím souhlasím že asi není úplně dobře, tak to jsou přímé dotace elektromobilů. Dokážu si představit nějakou formu benefitu typu levnější proud.
Jinak to, že před lety byla vyzdvihována nafta a ted není - dřív taky protlačovali parní pohon a pak se zjistilo, že jsou lepší alternativy...
Uvědomili jste si někdo fakt, že až zdaní nebo zkážou uhlí, že všichni co topili uhlím budou muset přejít na jiný zdroj? Až dozní kůrovcová kalamtia, a zmizí napadané dřevo, tak dřevo to fakt nebude, protože jeho cena brutálně naroste i bez eko daně.
Takže elektrika enbo plyn. Navíc v létě jsou extrémní vedra, takže stoupá počet klimatizací.
Fakt je připravená rozvodná sít na to, že lidi přejdou na topení elektrikou, na náůst klimatizací a k tomu elektroauta? Fakt tomu věříte?
Co se týče nároků na energii, nezdá se to ale fakt nejsou tak velké :-) dle tohoto článku, pokud by všech téměř 5,5 milionu aut v ČR bylo elektrických a měli poměrně velkou spotřebu 21 kWh/100km (cca odpovídá Tesle modelu S, menší model 3 má cca 18 kWh/100km) a průměrný nájezd 14 000 km ročně - což je reálně ještě o trochu menší v České republice, tak by všechna tato auta spotřebovala 15,96 TWh elektrické energie. JEN TEMELÍN ZA ROK 2015 VYROBIL 14,23 TWh energie. (Svetmobilne - https://www.svetmobilne.cz/…ji-temelinu/4808)
Znovu říkám, Teslu (nebo jiné elektroauto) nemám, tudíž nejsem fanda co nebere v potaz negativa, ale zase se mi nelíbí, když se říkají věci, co nejsou pravda.
A kolik udělá jestliže přejde 800 000 domácností na topení elektro? Tepelný čerpadlo si asi všichni nekoupí, tak dejme tomu půlka TČ, zbytek přímotopy, el. kotle, akumulačky...
Kolik udělá v Eropě, když přjde 8-15 milionů domácností na topení elektrikou? A zároven vypneš jádro a uhelky.
Mě jaderné elektrárny vůbec nevadí a naopak si myslím, že dokud nevymyslíme něco lepšího, tak by bylo ideální mít jaderné elektrárny jakožto zdroj pokrytí základní poptávky po elektrické energii s doplněním z obnovitelných zdrojů.
Předpokládám, že vzhledem k tomu kolik elektrické energie vyvážíme (skoro 14 tWh, tedy podobně kolik vyrábí Temelín) máme zatím docela rezervu, vzhledem k tomu, že uhelné elektrárny nevypneme ze dne na den :-).
Nicméně souhlasím, že potřeba řešit zdroje elektřiny tu určitě ještě nějakou dobu bude.
Němcům a rakušanům vadí, ale kupovat z nich od sousedů proud, to už jim neva...
Další ukázka klasického pokrytectví. A ještě ty vtipné filmy jako Mrak a Výbuch Dukovan co vyprodukovaly. To byla komedie.
Oni si šášulové myslí, že to všechno utáhnou větrníky a fotovoltaika, která v zimě nic nedává a má účinnost 10-15% :-) Na tom chtěj postavit celou sít.
A ropa z ruska je špatná, budme nezávislí ale plyn z Ruska špatný není.
Komedie, nic jen komedie. A tahání peněz z kapsy lidí.
Tesla je firma, na kterou má kazdy velmi vyhraněný nazor a málokoho nechává klidným. Takže jsou tu dva nesmiřitelné tábory, kdy pro jednu stranu jsou Tesly nekvalitní křápy, Musk je podvodník a stejně mu ta předlužená firma brzy krachne a na druhé straně jsou sklaní příznivci, pro které jsou Tesly dekádu před konkurencí, Musk je vizionář a génius a jednou převálcuje všechny součsné automobilky.
Takže pak dá docela fušku najít někoho, s kým se dá objektivě a bez emocí probrat aktuální stav věcí.