Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: EU: Biopaliva způsobují větší škody, než jsme čekali

Členské země EU se v roce 2007 dohodly na tom, že se podíl biopaliv v tradičních pohonných hmotách zvýší do roku 2020 na 10 %. Na základě nových informací však může dojít k přehodnocení této dohody.
Zpět na článek
15. 1. 2008 12:28
neregistrovaný "Michal Polan"
15. 1. 2008 12:36
neregistrovaný "astony"
15. 1. 2008 12:52
neregistrovaný "briza_kteremu_ten_ididotsky_syst"
15. 1. 2008 12:29
neregistrovaný "Radeon"
15. 1. 2008 12:36
neregistrovaný "briza_kteremu_ten_ididotsky_syst"
15. 1. 2008 12:54
neregistrovaný "briza_kteremu_ten_ididotsky_syst"
15. 1. 2008 12:33
neregistrovaný "yaroukh"
15. 1. 2008 12:37
15. 1. 2008 12:54
neregistrovaný "Rocker"
15. 1. 2008 14:26
15. 1. 2008 15:38
anonym
15. 1. 2008 21:53
15. 1. 2008 12:47
neregistrovaný "Jakub111"
15. 1. 2008 15:05
anonym
15. 1. 2008 12:55
neregistrovaný "A2"
15. 1. 2008 13:09
neregistrovaný "Cubis"
15. 1. 2008 13:20
neregistrovaný "spokojený"
15. 1. 2008 13:22
neregistrovaný "spokojený"
15. 1. 2008 13:30
neregistrovaný "yaroukh"
15. 1. 2008 14:16
neregistrovaný "briza_kteremu_ten_ididotsky_syst"
15. 1. 2008 16:13
neregistrovaný "briza_kteremu_ten_ididotsky_syst"
16. 1. 2008 07:23
neregistrovaný "Michal Polan"
15. 1. 2008 13:32
neregistrovaný "nextrom"
15. 1. 2008 14:24
15. 1. 2008 15:08
15. 1. 2008 14:24
neregistrovaný "honzarov"
15. 1. 2008 15:13
neregistrovaný "povaleč"
15. 1. 2008 15:29
anonym
15. 1. 2008 16:22
neregistrovaný "briza_kteremu_ten_ididotsky_syst"
15. 1. 2008 20:52
anonym
16. 1. 2008 09:43
neregistrovaný "briza_kteremu_ten_ididotsky_syst"
15. 1. 2008 15:22
anonym
15. 1. 2008 16:26
neregistrovaný "briza_kteremu_ten_ididotsky_syst"
15. 1. 2008 21:07
neregistrovaný "honzarov"
15. 1. 2008 21:09
neregistrovaný "honzarov"
15. 1. 2008 15:32
neregistrovaný "rektus"
15. 1. 2008 15:45
anonym
15. 1. 2008 17:30
neregistrovaný "Patrik St."
16. 1. 2008 00:34
neregistrovaný "nextrom"
16. 1. 2008 07:07
neregistrovaný "freezer"
16. 1. 2008 07:31
neregistrovaný "Michal Polan"
16. 1. 2008 09:34
neregistrovaný "nextrom"
16. 1. 2008 09:42
neregistrovaný "freezer"
16. 1. 2008 10:12
neregistrovaný "Fiti"
16. 1. 2008 13:15
neregistrovaný "freezer"
16. 1. 2008 15:41
neregistrovaný "Fiti"
16. 1. 2008 21:08
neregistrovaný "freezer"
17. 1. 2008 08:24
neregistrovaný "Fiti"
16. 1. 2008 16:27
neregistrovaný "mackie6"
15. 1. 2008 12:22
Objavili ameriku...
Človeku je z toho niekedy až špatne, aká je tá únia ťažkopádna, bribrzdená a skostnatelá... :no:
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Michal Polan"
15. 1. 2008 12:28
Re: Objavili ameriku...
Spíše než to, co jsi popsal, je prolezlá všemi možnými "zájmovými skupinami" a je zevnitř shnilá od prachů. A pro takovou instituci je i lepší, aby byla pomalá.
neregistrovaný "astony"
15. 1. 2008 12:36
Re: Objavili ameriku...
Přidávání biopaliv vymyslela jedna skupina... to ale neznamená že teď dostali v Bruselu rozum a udělali si analýzy atp... to prostě jenom přišla druhá skupina, tentokrát ropná.
neregistrovaný "briza_kteremu_ten_ididotsky_syst"
15. 1. 2008 12:52
Re: Objavili ameriku...
Spis bych rekl, ze celosvetove konci obdobi kdy byl prebytek potravin (m.j. i v dusledku rozvoje biopaliv) a jejich zdrazovani se dotyka vsech obyvatel EU motoristu/nemotoristu. Navic nekdejsi nadprodukce potravin v EU zrejme prestane byt problem cimz ubyde duvod proc se pro zemedelce hledala nejaka nahrada v podobe pestovani prymyslove vyuzitelnych plodin.
15. 1. 2008 13:08
Re: Objavili ameriku...
Áno, dá sa to aj tak povedať. Niekedy mám skôr pocit, že sme sa mali vykašlať na celú úniu a ťahať to ďalej sami...
neregistrovaný "Radeon"
15. 1. 2008 12:29
2 krát meraj a raz rež...
Vidno, že páni v Bruseli v ekoošiali zabudli na dôkladné analýzy, ktoré by pomohli identifikovať prínosy a hlavne problémy s používaním biopalív...
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "briza_kteremu_ten_ididotsky_syst"
15. 1. 2008 12:36
Re: 2 krát meraj a raz rež...
Tak on tady byl ten priklad Brazilie, kde jim to celkem funguje a nadprodukce potravin v Evrope na druhe strane. Jenze holt Evropa asi nema klimaticke podminky Brazilie aby mohla pestovat prislusne plodiny ve velkem a neohrozila tim pestovani plodin jinych.
Avatar - Blue Sun
15. 1. 2008 12:38
Re: 2 krát meraj a raz rež...
Jenže následky tohoto systému v Brazílii jsou taky nedozírné. Neustále pokračující kácení pralesů... to neovlivní jen Brazilce, ale celý svět.
neregistrovaný "briza_kteremu_ten_ididotsky_syst"
15. 1. 2008 12:54
Re: 2 krát meraj a raz rež...
To je taky pravda. Jenze na tanhle argument ve statech, kde zivotni uroven o dost zaostava za tou nasi moc neslysi.
15. 1. 2008 13:11
Re: 2 krát meraj a raz rež...
Nadprodukcia potravín, objemy dopestovaných plodín členským štátom stále škrtia - a pritom sú stále drahšie a drahšie.
To je ako na Slovensku s plynom - spotreba bola menšia ako minulý rok, tak ho musíme zdražieť, aby sme aj tak zarobili rovnako. Logika postavená na hlavu ako celá únia...
neregistrovaný "yaroukh"
15. 1. 2008 12:33
Pozitivní zpráva
Pozitivní na tom je pro mě zjištění, že v EU dokážou přehodnotit svoje stanovisko. (A to samé platí o JE.)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Blue Sun
15. 1. 2008 12:37
..
Nyní si už jen přejme brzký konec tohoto ekopalivového bludu (i já sám jsem se nechal oblbnout a věřil jsem, že E85 je skutečně ekologický krok). Jediné, co etanol umožní, je nezávislost na ropných mocnostech.
Nyní přejme EU prozření ve věcech elektrických pohonů a dostatečně silnou a spolehlivou energetickou síť...
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Rocker"
15. 1. 2008 12:54
Re: ..
ono to mas uplne jedno - ci byt zavisly na ropnych mocnostiach, alebo na "etanolovych" mocnostiach, ktore by sa tak ci tak casom vyprofilovali. podla mna je vazne nezodpovedne, ak niekto zacne tlacit nejaku myslienku bez poriadnych analyz. zvlast v situacii, ked populacia planety rastie exponencialnym tempom (cim sa exponencialne zvysuje dopyt po plodinach). radsej by sa "ti hore" mali snazit viac tlacit na znizovanie spotreby. napokon na to doplatia firmy/staty/v konecnom dosledku danovi poplatnici, ktori investovali obrovske prachy do budovania kapacit na vyrobu biopaliv.
Avatar - Blue Sun
15. 1. 2008 14:26
Re: ..
Ne ti nahoře, ale my... zákazníci. Požadujme menší, úsporná auta. Nedělejme si z aut symbol moci a postavení (čím větší auto, tím větší borec), protože je to jen pomíjivá hodnota. Ale... proč to vlastně píšu tady? Ještě mi dají banána.
anonym
15. 1. 2008 15:38
Re: ..
Ja vyzaduji usporne auto. Jezdim vetsinou po meste. Ptal jsem se u Skody po hybridu. Nevim cemu se tak smali. Ja usporne auto vyzaduji, bohuzel je mi to naprd. Automobilky se rozhodly, ze usporne automobily budou ukazovat na vystavach a prodavat budou stare technologie, dokud nenastane ropna krize. Pry tento zpusob setri penize na investice. Takze dokud automobilky nezmeni sve chovani, je mi moje prani napendrek.
Avatar - Poustnik
15. 1. 2008 21:53
Re: ..
Tak pozor, v USA, alespoň okolí Washingtonu jezdí čím dál víc Toyota Prius - hybrid....i Honda hodně propaguje své Hybridy, takže tyhle automobilky se snaží, jen je hybrid dražší, no...
neregistrovaný "Jakub111"
15. 1. 2008 12:47
Pryč si biopalivy
Miliarda lidí na světě nemá co žrát a my jim budeme ještě brát jídlo a krmit s ním auta? Co tak se víc zaměřít na vodík? Případně na odpadky z domácností, nebo ještě na něco jinýho, co...?
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Blue Sun
15. 1. 2008 12:48
Re: Pryč si biopalivy
Co zmenšení aut a snížení jejich hmotnosti? Jako jeden z prvních a skutečně úsporných kroků.
15. 1. 2008 13:12
Re: Pryč si biopalivy
Mazd ana to prišla a nová dvojka je príkladom. Malý krok ale dôležitý. Bude aj niekto ďalší...?
Avatar - Blue Sun
15. 1. 2008 14:19
Re: Pryč si biopalivy
Silně o tom pochybuju. Četl jsi prohlášení Audi při uvedení nové A4? "Naši zákazníci požadují, aby nový model byl větší..."
anonym
15. 1. 2008 15:05
Re: Pryč si biopalivy
Miliarda lidi nema co zrat, a ty by jsi svoje penize vyhodil za vodik, kdyz jim je muzes poslat darem. Jestli budeme jezdit na lih nebo na vodi, nema na hlad zminene miliardy sebemensi vliv stejne jako nema vliv, jestli z zita udelame chleba nebo zitnou.
neregistrovaný "A2"
15. 1. 2008 12:55
BIO....
Nejhorší na tom ale je, že jejich používáním nijak nešetříme ovzduší, naopak vytvářejí skleníkový efekt, což by měl být dost pádný argument ke snižování jejich využití jakož to alternativy, hledat se musí jinde..
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Cubis"
15. 1. 2008 13:09
No konečně...
...jim to došlo!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "spokojený"
15. 1. 2008 13:20
Něco k tomu kácení deštných pralesů v Brazílii
htt p://proatom.luksoft.cz/view.php?…… />
Komentovat to nebudu, soudný člověk si udělá obrázek sám. Ekoteroristům zmar!
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "spokojený"
15. 1. 2008 13:22
Re: Něco k tomu kácení deštných pralesů v Brazílii
nku=2007020601

Pokračování odkazu >:D zadávat bez mezery v http :yes:
neregistrovaný "yaroukh"
15. 1. 2008 13:30
Re: Něco k tomu kácení deštných pralesů v Brazílii
díky; celej odkaz: [odkaz]
anonym
15. 1. 2008 15:08
Re: Něco k tomu kácení deštných pralesů v Brazílii
Konecne odkaz na PROATOM. Uz jsem myslel, ze energeticka lobby necha tento clanek lezet ladem.
Avatar - Stephen
15. 1. 2008 13:25
Alternativní paliva
Za prvé, jsem šokován tím, že EU jednou vzala v potaz analýzu, která ji vlastně "poškozuje", protože otevřeně říká, že nějaké rozhodnutí z Burselu bylo hloupost. Ale teď vážně, alternativní paliva či pohony pro naše miláčky jsou obrovský problém. Vodík jako způsob pohonu je velmi problematický. Jednak se časem z nádrže odpařuje, a je jedno jestli ho auto spaluje nebo ho používá v palivovém článku, a jednak je jeho výroba ekologickou katastrofou (je totiž potřeba fůra elektřiny), elektromobil má stejný problém, spalování biopaliv je též nesmysl (viz tato studie) a tak nám zbývá opět ropa, ale té ubývá a jednou dojde úplně. Takže co teď? Jako rozumná možnost se v této chvíli nabízí hlavně snížit spotřebu ropy, takže musíme auta dělat co nejlehčí a nejúspornější, jak to jen je možné. Ale kam se vydat dál, to fakt netuším :-( .
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "briza_kteremu_ten_ididotsky_syst"
15. 1. 2008 14:16
Re: Alternativní paliva
Je treba zvladnout termojadernou reakci a pak muzeme vyrabet ten vodik. Zajimave, ze na stavbu ITERU bylo, pokud si to dobre pamatuju, treba sehnat 10 miliard Euro. EU, Rusko, Japonsko, USA, Kanad a tusim Cina horko tezko ty penize shanely. V porovnani se zbrojnimi vydaji na udrzeni vlivu v ropnych zemich pakatel. :-(
Avatar - Blue Sun
15. 1. 2008 14:23
Re: Alternativní paliva
Proč zbytečně plýtvat elektřinou na vodík, abychom z něj opět dělali elektřinu? Ač se o tom moc nemluví, existují akumulátory, schopné pohánět malý rodinný vůz s dostatečnou dynamikou a dojezdem. Jejich nabití je otázkou deseti minut při dostatečném příkonu. Je zbytečné plýtvat drahocennou energií na ztrátové přeměny, když je možno využít ji přímo.. a nebude se ani ztrácet z nádrží, jako vodík, který proniká póry libovolných materiálů, z nichž umíme vyrobit nádrže.
15. 1. 2008 15:02
Re: Alternativní paliva
Jenže, kde vzít tolik elektrické energie na každodenní nabíjení milionů akumulátorů, když už nyní je jí celosvětově nedostatek?
neregistrovaný "briza_kteremu_ten_ididotsky_syst"
15. 1. 2008 16:13
Re: Alternativní paliva
Tak to obecny problem skladovani energie. Ja zatim na ty akumulatory moc neverim kvuli omezenmu poctu cyklu nabiti/vybiti a zateze zivotniho prostredi pri jejich vyrobe ale pravda, nevim jak jsou na tom palivove clanky. Jen mi prijde ze v pripade vodiku se snaze zvysuje kapacita - proste se udela vetsi nadrz a vodik sam je lehky coz o vetsich akumulatorech rici nelze.
neregistrovaný "Michal Polan"
16. 1. 2008 07:23
Re: Alternativní paliva
Ano, snáze se zvyšuje kapacita nádrží, ale nemáme materiál, který by zabránil samovolnému úniku vodíku. Já radši oželím kapacitu nádrže na tisíc kilometrů, než abych po dvou týdnech (u mne normální) přišel k autu a zjistil, že mi obsah nádrže vyprchal do ovzduší. Pak mi bude sebevětší nádrž k ničemu.
neregistrovaný "nextrom"
15. 1. 2008 13:32
moc lidi
mozna by nejdriv musel nekdo oficielne rict, ze pri tomto poctu obyvatel na teto planete proste neni mozne pro kazdeho jezdit individualne autem a to je uplne jedno s jakou energii.
Je to sice bolestne zjisteni, ale nicmene pravdive ;-\ .

Melo-li by vas v Cesku a nebo na Slovensku byt za nejaky rok o par milionu vic, tak to nebude jizda automobilem, ale muceni v automobilu...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Blue Sun
15. 1. 2008 14:24
Re: moc lidi
Je to realizovatelné? Obávám se, že sáhnout lidem do automobilního pohodlí a svobody vyvolá nepokoje. Dokud nepůjde o krk, nevidím šanci ke změně.
15. 1. 2008 15:08
Re: moc lidi
Možná se v budoucnu dočkáme z EU nějakého nařízení, v němž bude stanoveno, že např. rodina o třech členech bude moci vlastnit jen jeden automobil...
neregistrovaný "honzarov"
15. 1. 2008 14:24
Zásoby
A co takhle se na to podívat i z hlediska zásob ropy. Nechci se bavit, jestli vydrží 50,100 či 400 let. Ale jednou dojde. Berme to tak, že z ropy se vyrábí velká část věcí. Plasty a dokonce prý i léky. Spalování je jednou z nejhorších forem využití ropy. Stejně jednou dojde ke zlomu (ubude vrtů či bude náročnější těžba), kdy cena paliva bude natolik drahá,že přejdeš na plyn či olej či kdovínaco. Takže přísady jsou jen ten malý krůček k posunutí toho zlomu, i když to třeba není ekologické ani levnější.

Nějak jsem si nevšiml, že by vesnice uprostřed afriky s hladovějícími dětmi měly zrovna kolony kombajnů a traktorů a byly velkododavately obilí a my jim to obilí brali. Nebo ať někdo ukáže graf, že po zavedení přísad do paliv klesla nějaká humanitární pomoc.
Rozbalit vlákno
9
neregistrovaný "povaleč"
15. 1. 2008 15:13
Re: Zásoby
Tak to já jsem v Lidových novinách na jaře roku 2002 četl předlouhý článek odborníka na ekologii,přírodu a vůbec na všechno,jistého profesora Váckava Klause,který nás,co si to četli poučil,že lidstvo si vždy poradilo a našlo nové,dosud nepoznané naleziště surovin(sice je to trošku v rozporu s tím,že hmota a podíl složek této planety je zjednodušeně zhruba konstanta, resp.že ropa se nedotváří tempem,jakým se čerpá), nicméně pan profesor byl optimista-zdroje vždy byly a budou.Vyšlo to někdy v únoru/březnu 2002. Že by se životní prostředí zhoršovalo,to vůbec nepřipouštěl.Tehdy jsem nevěděl,že je profesorem klimatologie,dnes to už vím a nedivím se.Děda Vševěda.
Jestli klesla humanitární pomoc hladovějícím, to nevím, ale zavedením bio hlouposti do paliv se rozhodně ceny potravin zvýšily a dál zvýší, takže je předpoklad,že se méně ochotně bude jiným pomáhat.....prostě mají smůlu,že se narodili v té blbé Africe a ne v EU či USA,ať nazveme věci pravým jménem. :no:
anonym
15. 1. 2008 15:29
Re: Zásoby
Afrika hladovi, protoze je jeji zemedelstvi decimovano "humanitarni pomoci" - tj. dovozem dotovanych potravin ze zapadu ve spojeni s ochranarskymi cly EU. Je to paradoxni, ale rostouci cena potravin na zapade je jedina nadeje pro africke zemedelstvi, aby se mohlo postavit na vlastni nohy. Nehovorim samozrejme o nejake pomoci v pripade katastrofalniho sucha ci povodni. Ale masovy dovoz dotovanych potravin Afriku nici, nepomaha.
neregistrovaný "briza_kteremu_ten_ididotsky_syst"
15. 1. 2008 16:22
Re: Zásoby
Tomuhle se smeju pokazde kdyz podobny nazor ctu. Humanitarni poomoc se nevozi do Afriky proto aby se zlikvidovalo jejich zemdelstvi, ale proto aby se zachranilo pred smrti hladem par ubozaku na ktere jejich vlada kasle protoze ma momentanlne jine starosti - napr. nejakou tu obcanskou valku. Tohle je primarni problem Afriky - zkorumpovane vlady par vyvolenych, kteri na zbytek obyvatel zvysoka kaslou. Nejaky dovoz potravin je az na daleko na chvostu.
anonym
15. 1. 2008 20:52
Re: Zásoby
V Evrope je nadprodukce potravin a nas trh je chranen cly. Nadprodukce se zbavujeme tak ze ji dotujeme a prodavame do rozvojovych zemi. Zaroven nase cla brani, aby zemedelstvi rozvojovych zemi mohlo vyvazet k nam. Jestli na zapade dojde k rustu cen potravin, je to nadeje pro rozvojove zemedelstvi, ze konecne bude moci masove vyvazet svou produkci. Vy mluvite o nekolika malo statech v krizi, ktere se i nadale budou resit humanitarni pomoci, ja hovorim o vetsi casti zemi. Ono totiz, i kdyz to v novinach vypada jinak, Afrika neni kontinent, kde by jedna zeme vedle druhe trpela hladomorem a valkou. Nesmejte se tomu. Svet je plny paradoxu, kdy nejlepsi umysly zpusobuji nezmerne skody.
neregistrovaný "briza_kteremu_ten_ididotsky_syst"
16. 1. 2008 09:43
Re: Zásoby
Ale kterou produkci k nam budou vyvazet? Tu co dnes nemaji ani pro vlastni potrebu? ;-\
anonym
15. 1. 2008 15:22
Re: Zásoby
Prvni, ktery si toho vsimnul Ano, biopaliva nejsou pricinou rustu cen potravin. Roste primarne ropa a s ni vsechny komodity. I kdyz zitra zastavime vyrobu biopaliv, cena potravin neklesne (protoze za rustem ceny je rostouci spotreba Ciny a Indie), cena ropy a komodit poroste dale. Ano biopaliva, ropa i potraviny budou nadale drazsi. Ale bez biopaliv budeme odkazani pouze na jeden zdroj - ropu, ktera pak poroste neudrzitelne az k dalsi ropne krizi. S biopalivy diverzifikujeme zdroje a mame pak nadeji, ze cena ropy, potravin a biopaliv poroste vyvazene. Jinak receno, s biopalivy mame nadeji, ze v pripade ropne krize si budeme moci dojit do kramu pro drazsi potraviny. Bez biopaliv se muze stat, ze ty potraviny do kramu nebude cim vyrobit a cim dovezt.
neregistrovaný "briza_kteremu_ten_ididotsky_syst"
15. 1. 2008 16:26
Re: Zásoby
Kde nic neni ani smrt nebere. Ale treba v takovem Mexiku se stava pro radu lidi cenove nedostupna kukurice - plodina kterou se zivili odjakziva. A kukurice je draha proto, ze je po ni potavka z USA kvuli vyrobe ethanolu. ;-\
neregistrovaný "honzarov"
15. 1. 2008 21:07
Re: Zásoby
No jo, ale za to může nenažranost USA, když vychcaně nakoupí levnou kukuřici jinde, než aby si ji vypěstovali. Klidně mi namítneš: proč by to nekoupili levně jinde, když by to vyráběli dráž. No o tom to je, nejenom tím systémem "proplouvat", nutno ho i aktivně vytvářet. Jinak i tak kapitalistická země jako USA nemá problém vytvářet kóty či cla na cokoliv k nim dováženého. Nebo máš pocit, že se jich nějak dotkne zdražení jejich cen benzínu díky kukuřici vyráběné u nich ?
neregistrovaný "honzarov"
15. 1. 2008 21:09
Re: Zásoby
kvóty
neregistrovaný "rektus"
15. 1. 2008 15:32
na úkor ubožáků
Jak už tu bylo napsáno, berem potravu potřebným a krmíme jimi auta. Když se nám zdraží jídlo, no problem, ale ti v Africe, Asii nebo jinde, kteří si mohli koupit jen málo, si teď koupí ještě míň. Hladových tím pádem přibývá, hromady mrtvol se vrší.
Pokud jde o energii, ničeho není tolik jako jí. Vždyť všechno je energie. A jistě se najde způsob, jak ji využít. V tom s Klausem souhlasím. To je ekonomický, nikoli přírodní, klimatický, zákon. Kde je poptávka, tam se vytvoří nabídka. Problém je, když se do toho vloží moudrý byrokrat. Za jeho rozhodnutím je kromě hlouposti i korupce.
Rozbalit vlákno
1
anonym
15. 1. 2008 15:45
Re: na úkor ubožáků
Malicko komunisticky pohled. Skutecnost je presne naopak. Rostouci poptavka po zemedelskych plodinach, jako jedine komodite, kterou jsou schopny rozvojove zeme vyvazet, muze vest pouze k bohatnuti rozvojovych zemi. Dodnes to bylo tak, ze dotovana evropska nadprodukce nicila rozvojove zemedelstvi. Pokud to bude naopak a rozvojove zeme se stanou vyvozci, muze to byt to jedine co je dokaze vytahnout z bryndy.
neregistrovaný "Patrik St."
15. 1. 2008 17:30
Biopaliva etc.....
Především je třeba snížit populační explozi v těch hladových státech světa,žádné dovozy potravin ani humanitární pomoc tohle nevyřeší.
Staré přísloví nám pravdivě říká"Daruj člověku rybu-zachráníš ho na jeden den.Nauč člověka lovit-zachráníš ho na celý život"
Začít by se mělo u příčiny,tedy u "přemnoženosti" lidského druhu v jistých oblastech a ne u zmenšování automobilů:-)Zmenšování ano,ale spotřeby vozů..
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "nextrom"
16. 1. 2008 00:34
Re: Biopaliva etc.....
:yes:
15. 1. 2008 20:23
JAKOA BYCH TO NERIKAL...
........................................… :-!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "freezer"
16. 1. 2008 07:07
DRSNA PRAVDA
Vyspely svet je v bludnem kruhu, ktery skonci energetickou krizi. Uz v soucasne dobe je nutne navzdory zvastum ekonomu uznat, ze vyspela civilizace je zcela zavisla na rope a zatim neexistuje zpusob, jak se tohoto nesvaru zbavit. Nahrazovanim biopalivy je naprosta utopie - spalovanim biopaliv nikdy nedojde ke snizeni emisi sklenikovych plynu, dokud se nesnizi objem spalovanych latek. Samotne spalovani vodiku je sice ekologicke, ale jeho vyroba je neunosna - bud z produkce zemniho plynu, ktery dochazi s ropou, nebo z jinych procesu, ktere jsou energeticky velmi narocne. Kratkozraci diskutujici vidi budoucnost v jadru, ale uranu take neni nekonecne mnozstvi a zvysenou tezbou uranu muze zcela realne nastat situace, ze uran peak predbehne oil peak. Jine technologie stepeni jsou experimentalni a nasazeni do produkce by ode dneska trvalo desitky let. O fuzy se ani nezminuji - zatim nerealna technologie. Pro vodik jeste zbyva energie z uhli, ale to je opet stejny problem. Ze vsech variant, ktere jsou v soucasne dobe realne - je spalovani benzinu - je to v soucasne dobe nejekolgictejsi palivo, staci jen, aby automobilova lobby zefektivnila spalovani - hned mame usporu pres 10% pri zachovani vykonu, staci snizit aerodynamicky odpor - uspora 1-10%, snizit hmotnost vozu - uspora cca 5%. Dalsi uspora lezi na noze a v hlave kazdeho ridice - staci nepresahovat maximalni dovolenou rychlost a hned setrite i 30%, u beznych osobnich vozidel se pri rychlosti cca 130kmh spotrebovava polovina paliva jen na prekonani odporu vzduchu, dale staci efektivneji pracovat s plynem a razenim apod.
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "Michal Polan"
16. 1. 2008 07:31
Re: DRSNA PRAVDA
Nepřesahovat maximální dovolenou rychlost... Freezere, vy jste idealista (a zvláště pokud žijete v ČR). V téhle zemi se z porušování předpisů stává sport a známka demokracie. Schvaluješ přísnější postihy a dodržování předpisů? Jseš bolševik a komunista a kdovícoještě... Jezdíš, jak se ti zachce? Tak to je správně demokraticky... (Teď to hodně přeháním, ale čím dál více to pozoruju v diskusích na webech, v chování řidičů i při pohledu na statistiky nehod a dopravně-bezpečnostních akcí).
Ale jinak s názorem na nutnost úspor souhlasím. Ostatně to tu s Klaudiem vyhlašujeme už nejméně rok, že je třeba začít zmenšovat auta. Přeju úspěšný život Mazdě 2, aby se od ní inspirovali všichni ostatní.
16. 1. 2008 08:06
Re: DRSNA PRAVDA
Ahoj. Vidí sa mi, že sme už všetci odborníkmi na ekológiu. Ale ekologické myslenie sa podstatnejšie uplatní až potom, keď už bude naozaj zle. Čiže keď už bude skoro nekskoro a budúce generácie tým budú dlho dlho trpieť a preklínať nás.

S tou rýchlosťou by som to nevidel až tak čierne. Najmä vo vyspelejších štátoch. Povinný obmedzovač rýchlosti do 120 km/h, maximálka na diaľnici 100 km/h. Mohlo by to byť reálne. Ovšem výrazne by vzrástla hustota dopravy, zápchy a tak podobne. Riešenie by bolo v zmenšovaní áut, tak ko píšeš. Momentálne to nie je obmedzené nijak. Ale možno príde doba, keď budú maximálne rozmery a maximálna hmotnosť áut obmedzené.
Taká vízia roku, povedzme 2015:
Automobil pre 5 osôb môže mať maximálny 4300x1800mm maximálnu celkovú hmotnosť 1500 kg. Malo by to zmysel? myslím, že celkom určite áno. Ale globálne zavedenie takýchto pravidiel vidím problematicky. Život nie je formula 1. Svetu vládne najhoršie zo všetkých zriadení - demokracia. V demokracii sa nedá robiť takmer nič.
Avatar - Blue Sun
16. 1. 2008 09:28
Re: DRSNA PRAVDA
No... právě ty vyspělejší státy se snaží rychlostní limity stále více uvolňovat (tedy, pokud SRN, Rakousko a další mám brát jako vyspělejší). A právě z těchto států přichází požadavky na stále větší auta.
Ten popis, co uvádíš, je super. Japonci takhle definovali kei-cars (včetně max. výkonu motoru). Mohlo by se to trošku projevit i v Evropě. Je mi jasné, že luxusní třídy tohle budou vždycky překračovat, ale u menších aut by se mohlo něco podobného zavést.
A jinak k té první části... v globálním pohledu je opravdu běžný člověk větší odborník na ekologii, než expert, který perfektně rozumí své úzce specializované části, ale zbytek už tolik nebere v potaz. Stejně jsem na tom já v práci (žiju tribodiagnostikou a ignoruju ostatní metody).
neregistrovaný "nextrom"
16. 1. 2008 09:34
Re: DRSNA PRAVDA
Poslednich tricet az ctyricet let se v tomto sektoru proste spalo a i ted nejak nechceme akceptovat, ze z jedne studny najednou bude brat o nekolik set milionu lidi vic nez jeste pred par lety. Chceme si jen udrzet nase stare zvyky. Za ta leta se jeste k tomu v cele Evrope vybudovaly energeticke monopoly, nebo max. duopoly, ktere maji vse ve svych rukou - centralni vyroba el. energie napr.. Tam, kde se monopoly rozbily, jako napr. v komunikacnim sektoru, tam vidime jak rychle se vse pohnulo vpred. Jinak by jste jeste dnes telefonovali pres centralu a platili za kazdy i sebemensi pohyb kazdeho statniho zamestnance...
neregistrovaný "freezer"
16. 1. 2008 09:42
Re: DRSNA PRAVDA
Vubec neni pravda, ze by omezenim rychlosti vzrostla hustota ci zacpy, to s tim nesouvisi. Toto je problematika, ktera by vydala knihu, abych rozepsal trosku tu zminenou rychlost - neni ani problem v samotne rychlosti, problem je v efektivnosti, napr. rychlosti 160kmh muze jet auto s obsahem 1,1l, stejne tak 2l a vice.
Co se tyka globalnich pravidel, tak to je nesmysl, civilizace se zacina konecne poucovat z neduhu globalizace - kdyz uz jsme u toho, tak napr. globalizaci se velmi razantne zvedl zajem o fosilni paliva a energii vubec.
neregistrovaný "Fiti"
16. 1. 2008 10:12
Zdroje jsou
EU zasahuje direktivně do věcí, které nemá promyšlené. V každém případě chce to začít šetřit. Nač stavět obrovská plavidla o váze 2 tuny a výkonem přes 200 kW ? Kolik zbytečných krámů v autě pořád vozíte ? Platí jednoduchá rovnice F = m x a . Hlavně v USA by už měli začít šetřit, jakožto největšího konzumenta energií. Využití biopaliv beru jako dobrý krok. Máme tu však další zdroje. El. , zemní plyn a bioplyn, vodík,stlačený vzduch apod. Tak např. solární energie je zhruba 15000x více, než je člověk schopen spotřebovat. Proč např. se v Africe a Asii nestaví solární elektrárny - energie zadarmo, stačilo by založit akciovku a stavět jednu elektrárnu za druhou ? Další zdroj, který je teprve ve výzkumu, t.z.v. studená fůze, stejný process jako u slunce(svítí miliony let), ale řízená termojaderná reakce s daleko nižšími teplotami, připomenu jen vzorec Einsteina E = m x c2 . Bohužel je nutné se těmito technologiemi zabývat, protože energiemi často zbytečně plýtváme a ten zbytek už znáte.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "freezer"
16. 1. 2008 13:15
Re: co to je za bludy?
Co to je za prispevek plny bludu? Vis neco o bioplynu, vodiku nebo pohonu na stlaceny vzduch? Od kdy je solarni energie zadarmo? Jak si predstavujes transport el. energie z Afriky do zemi, ktere jsou konzumenty el. energie? Proboha od kdy na slunci probiha "studena fuze"? Zda se, ze nicemu nerozumis - mozna proto vitas biopaliva.
neregistrovaný "Fiti"
16. 1. 2008 15:41
Re: co to je za bludy?
O jakém bludu to hovoříš ? Ty asi neumíš číst. Připádá mě , že jsi analfabet, který pochází z doby páry. Ale popořadě, jedná se o fakta. Bioplyn je dostupný téměř v každé vesnici na venkově. Švédové tento proces již před mnoha lety zvládli a využívají odpad z kravínů, a i odpadu z domácností. Zkapalněný plyn používají do motorů a hromadné dopravy především u autobusů a vytápějí s tím domy. Číňani se toho teď taky chytli. Co se týče solární energie vyjma počáteční investice a min. provozních nákladů se dá říct zadarmo. Položit kabel přes moře by problém být mohl, ale už tam leží kabely telekomunikační, takže silové kabely budou otázkou času. Z Asie by to asi problém nebyl (není to přes moře a rychlost el. je asi 300000 km/s). O tom, že se připravuje reaktor na studenou fúzi jsi neslyšel ? S reakcí na slunci, to byl příměr. Na zemi neexituje materiál , který by snesl 10 mio st., tak jako na slunci. U nás první náznak využití sl. energie pomocí fotovoltaických článků-bohužel u nás malá účinnost. To jseš z výzkumného ústavu v Řeži s 5 doktorátama, že mě tak nadáváš ?
neregistrovaný "freezer"
16. 1. 2008 21:08
Re: co to je za bludy?
Analfabet opravdu nejsem. Ukaz temer kazdou vesnici, ktera ma zavedenou produkci bioplynu? Pokud mi najdes 10 vesnic v libovolnem okrese CR, privezu ti sud piva. O pojmu "zadarmo" mas teda hodne zkreslene pojmy, "jen" pocatecni investice a "min" provozni naklady? Ona ochrana, sprava, cisteni, vymena a dalsi rezie solarnich panelu NENI zadarmo a NENI to zanedbatelna polozka. A pokud si myslis, ze rozvadet elektrinu je banalni zalezitost, tak neni, naopak na vetsi vzdalenosti je to obrovsky, na vetsi dokonce neresitelny problem a to vynechavam fakt, ze asi netusis, jak je to v africe s telekomunikacni infrastrukturou. Studena fuze je v soucasne dobe stale na vedlejsi koleji, neb problem s nestabilitou atomu pro fuzi je zatim na hrane i teoreticke resitelnosti. Nenadavam ti, jen upozornuji, ze jsi to vzal velmi povrchne a dost utopisticky.
neregistrovaný "Fiti"
17. 1. 2008 08:24
Re: co to je za bludy?
To, že u nás se bioplyn nevyužívá je chyba jenom a pouze naše, je to energie, která se nám tu válí, protože díky vlastní lenosti a hnusným podmínkám o výrobu zařízení nemá nikdo zájem, v podstatě by u každé čističky mohlo být zařízení na výrobu bioplynu. Proto ČR spíše patří mezi rozvojové země než vyspělé. Je zde obrovské zdanění všeho. Dám jen příklad, PRIUS HYBRID stojí 22tis.$. U nás se prodává v přepočtu za 45 tis.$ . Další příklad tepelná čerpadla, defacto obrácená lednička, zkus se jen zeptat kolik stojí u nás a kolik stojí v Dánsku. V ČR má Bursík plnou hubu ekologie, ale ve skutečnosti je to právě naopak. Největším problémem jsme my sami. Daně a náklady jsou tak obrovské, že je levnější dovážet biolíh z Brazílie, než kupovat biolíh u nás !!!!
neregistrovaný "mackie6"
16. 1. 2008 16:27
Nedostatek respektu k trhu
Direktivně stanovený podíl biosložek v palivech vede k pokřivení trhu a výsledkem je rakovinné bujení výroby biopaliv na úkor životního prostředí. Podobné je to s větrníky. Rozumné alternativy se prosadí, až cena ropy vzroste nad určitou mez. Má smysl hlídat limity čistoty ovzduší, dokonce i zavádět ekologické daně, ale direktivní metody do tržní ekonomiky nepatří.
Rozbalit vlákno
0