Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD – Filtrovaný, neředěný

Aby šestiválec Kie Stinger vyhověl emisním normám, dostal filtr pevných částic a přišel o pár koníků. Jízdní požitek ale naštěstí zůstává beze změn.
Zpět na článek
12. 1. 2020 08:40
12. 1. 2020 11:35
12. 1. 2020 11:41
12. 1. 2020 11:47
12. 1. 2020 13:00
12. 1. 2020 17:36
12. 1. 2020 17:49
12. 1. 2020 18:04
12. 1. 2020 18:12
12. 1. 2020 18:24
12. 1. 2020 19:27
13. 1. 2020 12:38
12. 1. 2020 18:14
12. 1. 2020 18:25
12. 1. 2020 19:19
12. 1. 2020 20:03
12. 1. 2020 20:40
12. 1. 2020 20:44
12. 1. 2020 21:11
12. 1. 2020 21:17
13. 1. 2020 09:49
13. 1. 2020 15:31
12. 1. 2020 23:54
12. 1. 2020 12:54
12. 1. 2020 13:18
12. 1. 2020 20:57
12. 1. 2020 08:48
12. 1. 2020 09:37
12. 1. 2020 10:32
12. 1. 2020 10:43
12. 1. 2020 11:39
12. 1. 2020 11:57
12. 1. 2020 12:31
12. 1. 2020 11:51
13. 1. 2020 09:51
12. 1. 2020 11:37
12. 1. 2020 12:27
12. 1. 2020 10:02
12. 1. 2020 10:19
12. 1. 2020 11:50
12. 1. 2020 11:04
12. 1. 2020 11:15
12. 1. 2020 11:42
12. 1. 2020 11:52
12. 1. 2020 12:01
12. 1. 2020 12:05
12. 1. 2020 12:08
12. 1. 2020 12:27
12. 1. 2020 12:33
12. 1. 2020 12:37
12. 1. 2020 12:57
12. 1. 2020 13:04
12. 1. 2020 13:27
12. 1. 2020 13:37
12. 1. 2020 13:54
12. 1. 2020 17:18
12. 1. 2020 17:37
12. 1. 2020 18:17
12. 1. 2020 18:30
12. 1. 2020 19:14
12. 1. 2020 19:19
12. 1. 2020 19:35
12. 1. 2020 19:58
12. 1. 2020 20:05
12. 1. 2020 20:16
13. 1. 2020 09:28
13. 1. 2020 09:56
13. 1. 2020 10:09
13. 1. 2020 10:33
13. 1. 2020 10:42
13. 1. 2020 11:19
13. 1. 2020 11:22
14. 1. 2020 11:27
14. 1. 2020 16:52
12. 1. 2020 12:33
12. 1. 2020 12:44
12. 1. 2020 12:47
12. 1. 2020 12:57
12. 1. 2020 11:54
12. 1. 2020 12:02
12. 1. 2020 12:16
12. 1. 2020 12:45
12. 1. 2020 13:11
12. 1. 2020 13:57
12. 1. 2020 12:35
12. 1. 2020 13:02
12. 1. 2020 13:10
12. 1. 2020 13:16
12. 1. 2020 13:21
12. 1. 2020 15:38
12. 1. 2020 14:08
12. 1. 2020 15:44
12. 1. 2020 11:36
12. 1. 2020 14:10
12. 1. 2020 12:35
12. 1. 2020 12:52
12. 1. 2020 15:04
13. 1. 2020 09:37
13. 1. 2020 09:28
13. 1. 2020 10:23
13. 1. 2020 10:47
13. 1. 2020 11:37
Avatar - jakarte
12. 1. 2020 08:40
Za mne
Moc pěkné. Až děti odrostou vyměním Optimu GT za Stinger GT. Třeba to bude vypadat jako kompenzace krize středního věku, ale ať....
A ještě jedna prijemnost. Dost nízké náklady na servis.
Rozbalit vlákno
25
12. 1. 2020 11:35
Re: Za mne
Kompenzace krize středního věku není kastrol na rejži, ale pěknej sporťák nebokabriolet. Takhle se z toho nevyhrabeš. :-)
Avatar - jakarte
12. 1. 2020 11:41
Re: Za mne
Jednou k nam na letecky den prijel tak padesatnik v Mustangu kabrio. Reakce které vzbudil u navstevniku a personalu, nebyly vůbec pozitivni. Radsi tu ryzi.
12. 1. 2020 11:47
Re: Za mne
Však ale ten to kompenzoval.
Chápeš? Ty jsi v pohodě (i když máš perverzní vkus)
Anebo ten chlap chtěl vždycky prostě Mustanga a tak na něj teď má a udělal si radost.
A chátra měla reakce. A´t si každej dělá co chce.
To je dost častý. A to s krizí je prostě (napůl závistivé) klišé.
Avatar - _Karel_
12. 1. 2020 13:00
Re: Za mne
:yes: ono je logický, že si takový auto můžeš ideálně dovolit a) až líp vyděláváš
b) zbavil ses děcek.
Avatar - jakarte
12. 1. 2020 17:36
Re: Za mne
No nevim, lidi na letisti jsou dost za vodou, takze zavist asi ne.
A jen takove rypnuti, kazde normalni letadlo ma o hodne vyssi vykon nez auto.
Avatar - _Karel_
12. 1. 2020 17:49
Re: Za mne
Na letiště pouští lidi podle majetku? To slyším prvně.
Pokud byl těm lidem k smíchu padesátník v Mustangu, tak to vypovídá víc o nich než o něm.
Avatar - jakarte
12. 1. 2020 18:04
Re: Za mne
Soukrome letiste. Bez brigad..Hlavne opravdu nemaji důvod zavidet.
Avatar - _Karel_
12. 1. 2020 18:12
Re: Za mne
A přesto jsou to takoví pitomci, že mají problém s někým proto, že přijel Mustangem.
Avatar - jakarte
12. 1. 2020 18:24
Re: Za mne
Problem nemaji. Jen vyjadrili názor jak to vypada.
12. 1. 2020 19:27
Re: Za mne
ještě pořád jsme se nedozvěděli, co je vlastně špatně. že má padesátník kabrio? mám ho ve 46 a tuším brzo přijde věk, kdy ho budu muset odložit, abych mohl na letiště :D
Avatar - Ozzman
13. 1. 2020 12:38
Re: Za mne
Na naše letiště můžeš i s kabrioletem, i s 18tckou po boku, hadrama teenagera a všema klišé krize středního věku! :D
12. 1. 2020 18:14
Re: Za mne
soukromé letiště kde je i personál za vodou :D
a kde sklidí Stinger obdivné pohledy ale s Mustangem se ti vysmějí :yes:
ale hlavně a především, jestli někdo řeší, jakým autem dotyčný přijel, tak je.... renolt...
Avatar - jakarte
12. 1. 2020 18:25
Re: Za mne
O obdivných pohledech na Stinger nebylo nikde psano. Nebo nevim co pisi. Jen vyjadrili názor, jaky dojem to vyvolava.
12. 1. 2020 19:19
Re: Za mne
fakt si neumím představit to publikum, které pozoruje, kdo čím přijel a potom začne drbat, jaký je dotyčný, když přijel mustangem kabrio. dokázal bych si to představit u nějakých teenagerů, ale ne u dospělých lidí. no nic, už asi končím, tohle nepochopím.
Avatar - jakarte
12. 1. 2020 20:03
Re: Za mne
Nemusite chapat. Chyba bude na me strane. Mozna jsem mel lepe popsat situaci . Ale to by Vas asi moc nezajímalo. Mozna se spokojime s tim, ze to proste nechapete..
Avatar - white label
12. 1. 2020 20:40
Re: Za mne
Já tomu rozumím, prostě na padesátníkovi v Mustangu kabrio není nic divného/směšného do doby, než se pokusí takovým autem někoho "ohromit", což se dá obvykle poměrně snadno vyčíst z jeho jednání/chování.
Avatar - _Karel_
12. 1. 2020 20:44
Re: Za mne
Jasně, přijede s blond dvacítkou,chová se jako vůl.... ale to pak není o autě, kterým přijel.
12. 1. 2020 21:11
Re: Za mne
Ty jsi tam byl Karle? Já ne, ty taky ne, jsme odkázáni na svědectví z doslechu a vlastně nic nevíme. Jakarte nám to moc neobjasnil, a ještě pořád nevíme, co vlastně budilo nelibé reakce:)
Avatar - _Karel_
12. 1. 2020 21:17
Re: Za mne
Můj poslední koment byl samozřejmě zcela obecný.
13. 1. 2020 09:49
Re: Za mne
kabriolet je prostě jenom auto. když máš pupek, smrdíš a pořídíš si kabrio, žádnou dvacítku stejně neulovíš. rozhodně ne s Mustangem. ale půjč si někdy na víkend třeba Ferrari v kabriu, jeď se projeď a poreferuj mi, jak ti skákaly do auta samy.
Avatar - white label
13. 1. 2020 15:31
Re: Za mne
Takže, když blbě vypadá a smrdí, musí si na balení bab pořídit kabrio od Ferrari, protože Mustang v kabriu (na rozdíl od Ferrari) tyto osobní nedostatky dostatečně nepřebije..., zajímavá dedukce.
Avatar - white label
12. 1. 2020 23:54
Re: Za mne
Např., ale k tomu, aby se tak choval, často ani tu blond dvacítku nepotřebuje, naopak hůř může být, pokud si ji teprve chystá, prostřednictvím toho kabria, pořídit.
12. 1. 2020 12:54
Re: Za mne
jakarte: to je při vší úctě obranný mechanismus. v Německu nebo Rakousku těch padesátníků v kabriu, žen i mužů, jezdí jako mraků a nikdo to neřeší.
12. 1. 2020 13:18
Re: Za mne
Protože tam jim ti druzí nezávidí.
Když v tom pojedeš mladej, máš ho v česku malýho a basta. :-)
Avatar - CICERO
12. 1. 2020 20:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
12. 1. 2020 08:48
Fostku,
hlavně klid.
V měřítku cen dnešních Passatů, Superbů se čtyřválci mi ta cena nijak hrozná nepřijde. Jen ta váha je dost vysoká a baworáky asi umí jezdit za míň.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Dinar
12. 1. 2020 09:37
Re: Fostku,
Mně se to jako počin líbí, principielně něco podobného, jako předvedl vw s touaregem, jen ne tak podařeně, tomu autu k premii ještě kus chybí. Technika sice prémiová, výsledek už méně. Nejede stejně jako výkonově srovnatelná premiová konkurence, reálně má o 2 l vyšší spotřebu, je rozměrově největší, ale je v něm málo místa a má malý kufr, chce být sportovně pojatým autem a váží skoro 2 tuny, konkurence o 200kg míň. Prostě, dobrý, ale ne dost, myšleno, ne dost na srovnání s premií. Z pohledu ceny taky dobrý, ale pořád bych raději C400 s dynamicky stejnými parametry a za hodně podobnou cenu než kiu a C43 nebo m340i jsou dražší, ale protože lepší v tom, co jsem vypsal.
Ale, jak říkáš, ve světě arteonů za podobný peníz, může dávat stinger s V6 smysl.
12. 1. 2020 10:32
Re: Fostku,
S testom súhlasím, da sa povedať so všetkým , až na jednu vec - a to je spotreba. Tá je v režime normálnej jazdy 10l, čiže o 2 l menej ako udáva redaktor. Pri svižnejšej jazde, už výraznejšie nad predpísanými limitmi je 11l. Pri kľudnejšej pravej nohe sa dá robiť spotreba 9l. Čiže sumárne o 2l menej ako udáva redaktor a to je veľký rozdiel. Merané cez dotankovanie, celkom cez 2500 km najazdené v rôznych podmienkach. Stinger V6 GT je doslova skvost :-)
Avatar - _Karel_
12. 1. 2020 10:43
Re: Fostku,
Podle spritmonitoru je tam asi +1,5l oproti 340i. BMW tohle umí. To neznamená, že je Kia špatná.
Tak ty jsi jeden z těch odvážlivců :-)
12. 1. 2020 11:39
Re: Fostku,
Měli to na salonu, kde dělá anebo je to fakt jeden z ŽIJÍCÍCH KUPCU!!!
V tom případě klobouček, i když se do toho auta se...u kde můžu.
Aspoň jeden ho nasál jinak než hubou.
Jeden z tisíce. A chce to koule koupit neprodejný auto bez image.
Takhle jsem kupoval Lancie :)
Avatar - _Karel_
12. 1. 2020 11:57
Re: Fostku,
Jako vosa na bonbón, já to věděl. :D
;-)
12. 1. 2020 12:31
Re: Fostku,
No tak cos čekal?
Kolman, Stinger, hejno BYkupců-palcařů.
Co víc si přát?
12. 1. 2020 11:51
Re: Fostku,
udavana spotreba pri novinarskych recenziach je jeden velky chaos, ktory zaujemcovi o auto casto prilis nepomoze. vyberal som nove "rodinne" auto minuly rok a v niektorych testoch uvadzali priemer 13l, na inom mieste dokonca pisal redaktor, ze sa da v pohode jazdit do 9l. to je sakra velky rozdiel. samozrejme, zalezi od stylu jazdy ... ale pride mi, ze ked dostane novinar sportovejsie auto na testovanie, tak s nim jazdi ako pilot F1 ( to je tych 13l ), alebo zase ako babicka po okreskach ( to je tych 9l ). nakoniec je asi jedine rozumne riesenie pozicat si auto s danou motorizaciou, urobit na nom par sto km svojim jazdnym stylom...a az vysledne "cislo" je dostatocne vypovedajuce. Po 11k km je spotreba 10,1 :-)
Avatar - fOE
13. 1. 2020 09:51
Re: Fostku,
+1,5L proti ctyrkolkovym+automatovym 340i?
12. 1. 2020 11:37
Re: Fostku,
Jasně. Je to drahokam. Hotovej démant.
12. 1. 2020 12:27
Re: Fostku,
investice do budoucna..... ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
13. 1. 2020 11:17
Re: Fostku,
Není Stinger spíš třída 5er a E? Jinak více méně souhlas krom dvou věcí - dynamicky mi to auto přišlo velice ok, resp.neměl jsem pocit, že by jelo hůř než 40i nebo 3.0 TFSI. Papírová hmotnost vypadá děsivě, ale nepřipadalo mi, že by se nějak významně projevovala na jízdním chování.

Za mě velmi sympatický počin, třeba že D3 je stále jinde.
Avatar - bystron
12. 1. 2020 09:12
snaha která vyšuměla
Vidím, že se zde nic nezměnilo. Stále mnoho povyku kvůli pikačoidním autům. Já bych tohle ani nechtěl ;-\ To už raději něco od Volva nebo Audi.
Rozbalit vlákno
9
12. 1. 2020 10:18
Re: snaha která vyšuměla
Možná si přečti horní příspěvky, ač Kia, má to prémiovou techniku. Volvo je proti Stingeru mazinstremová navoněná bída.
Avatar - _Karel_
12. 1. 2020 10:26
Re: snaha která vyšuměla
Píšeš to někomu, jehož nejintelektuálnější výplod je "kdo si koupí Hyundaie, nadosmrti ....."
;-)
Avatar - bystron
12. 1. 2020 13:35
Re: snaha která vyšuměla
Neopsal, říkal to už jejich Kim. Že má podle mě pravdu to je jedna věc, ale to dneska nechme. Dneska zde máme pomerančovou Kiu. Co zezadu vypadá jak pokažený moderní indický Jaguar. Zepředu jak Calibra a moc se v tom sedět nedá. Přístrojovka jak i20 nebo Rio. Rozumím pro nějaké propocené šusťáky s řetězama na dělání smyků před bistrem. Ale normální člověk, zejména kdyby hledal volnočasové auto dynamičtějšího charakteru pro radost i denní použití, tak by o tuhle navoněnou bídu nezavadi. Jestli chcete, můžete si začít zase kupovat žvýkačky, ve kterých když je obrázek co se navlhčí, tak půjde otisknout na ruku, páni kluci.
12. 1. 2020 15:17
Re: snaha která vyšuměla
Aha, takže Volvo je auto pro radost, jsi komik ;-)
Avatar - woody-alien
12. 1. 2020 20:05
Re: snaha která vyšuměla
Velký Dřevíč. Honza Fechtner se vyprostí z motokáry a poněkud rozladěn vysloví legendární hlášku: "Příště už mi nedávejte to Volvo." :D
Zřejmě se bavil až moc. ;-)
13. 1. 2020 04:19
Re: snaha která vyšuměla
Ohromná paměť :yes: :D
12. 1. 2020 13:46
Re: snaha která vyšuměla
Ac vlastnim volvo a nevylucuju nakup dalsiho, na tohle auto fakt nema odpoved.
Ukazals, ze vubec nevis, ktera packa
Avatar - twistedTSD
12. 1. 2020 21:44
Re: snaha která vyšuměla
Pokud bys raději něco od Volva nebo Audi, taky asi na tebe mířené nebude.
12. 1. 2020 09:31
Zvazoval som ho ako sluzobak :)
Ked sa odporucala moja 508 tak som zvazoval, ze ho budem pytat. Problem je, ze ho maju lizingovky zadefinovane ako nepredajne auto, takze mesacne splatky vychadzali sialene....teda v porovnani so WV group...
Rozbalit vlákno
1
12. 1. 2020 11:48
Re: Zvazoval som ho ako sluzobak :)
Leasingovky to vědí... :-!
12. 1. 2020 10:02
stinger
Nazev jak do bondovky, vzhled zajimavy, atd. No je to takovej muscle car pro evropsky pouziti. Radsi zkusit tohle nez radoby sport s camarem a pod. Ano, pro toho co rad usa kchár to nebude, protoze usa ma dokonce 8valcu, a oni maji lepsi ceny a ja nevim co vsechno. No, neni to nakonec jedno, kdyz se ti auto libi, muzes si prece koupit i toho “skveleho” neohrabaneho Mustanga a povidat vsem jak je to super. Za me palec nahoru, a ted od samozvanejch profi usa testeru palec pro me dolu.
Rozbalit vlákno
2
12. 1. 2020 10:19
Re: stinger
Jel jsi poslední generací Mustangu?
12. 1. 2020 11:50
Re: stinger
O n nejel ani s Mustangem ani se Stingerem.
Hele já jel...už jsem ti to asi psal. Za ty prachy co by měl člověk chtít? Za cenu Supa nebo Koudyho v palbě nasaješ odlesk legendy, V8, atmo, RWD manuál. Akorátty kecy o krizi středního věku a tak.
Avatar - _beta
12. 1. 2020 10:38
No hej, cena je fajn.
Ale čo tá hmotnosť? Teda, skôr nadváha.
Dynamicky je to na úrovni 330i.
Zjavne sa ľudia rozhodujú podobne, predaje sú toho dôkazom.
Navyše aj tak celá stredná trieda ide dole, všetko by chcelo jazdiť v SUV.
Rozbalit vlákno
0
12. 1. 2020 11:04
Bohuzel
bych si stejne radsi koupil uplne holy novy (nebo treba vybavenejsi rocni) 540i, nez Stingera... cenovej rozdil skoro vyrovna rozdil ve spotrebe (3l/100km - !) a i premie v zakladu je porad kvalitativne a technologicky premie...
Rozbalit vlákno
54
Avatar - Dinar
12. 1. 2020 11:15
Re: Bohuzel
540i je o třídu výš, vnějšími rozměry je stinger někde mezi střední a vyšší střední, ale uvnitř max střední, 5er, přestože bavorák, je uvnitř podstatně větší a má proti stingeru obrovský kufr. V dalších věcech, které oddělují třídy, např odhlučnění, je 5er oproti stingeru jinde. A znova ta hmotnost, větší a líp odhlučněná 540xi je pořád o 150 kg lehčí než stinger, což pro něj není dobrá vizitka. ;-)

Stingera má smysl zvažovat, pokud je ve hře střednětřídní mainstream, např. nějaká vrcholná verze už zmíněného arteonu, což je pořád předokolková platforma se čtyřhrnkem napříč, v takovém případě je stinger za podobné peníze výhra.
12. 1. 2020 11:42
Re: Bohuzel
chtěl jsem namítat něco o cenovém rozdílu, ale ten je mezi 540ix cca 250 tisíc a to je vážně diagnóza, koupit Kiu a ušetřit 250 tisíc, proti podobnému vozu od BMW při téhle cenovce...
12. 1. 2020 11:52
Re: Bohuzel
Dnes jsi v diskusi, kde jde zravý rozum stranou.
BYjezdci Stingeu tě ubijou svejma (strašně bolesivejma :) ) palcema dolů.
12. 1. 2020 12:01
Re: Bohuzel
Presne tak, Kia by byla zajimava tak za 1-1.2 milionu. Za 1.4 milionu ani smykem...

Vetsinou nemam rad diskusni perly typu “ja bych pridal jeste tolik a tolik a koupil si radsi tohle a tohle” (z Dacie je najednou Mercedes), ale v tyhle cenovy hladine a s takhle malym procentualnim rozdilem proste musim udelat vyjimku :)
Avatar - _Karel_
12. 1. 2020 12:05
Re: Bohuzel
Neznám slevy u BMW, po slevě ten rozdíl může být podobný, jako jsi napsal, ale pokud pojedeme jabka-jabka, tak v ceníku to 250t nebude ani náhodou.
12. 1. 2020 12:08
Re: Bohuzel
Nerozumím Karle. Díval jsem se na ceníkovou 540ix a Stinger z testu. Jabka jabka.
Mimochodem svého času se prodával Passat R36 což mi přijde jako podobný "subprémiový" produkt za 1,199 a tahle cenovka by myslím slušela i Stingerovi.
Avatar - _Karel_
12. 1. 2020 12:27
Re: Bohuzel
540ix za 1,6 nemá ani zadní kameru. Dorovnej výbavy a cenový rozdíl nebude 250t.
"Svého času" Passat za 1,2 by díky inflaci odpovídalo dnes úplně jiné sumě. Dnes bys Passata s šestiválcem a krásnou výbavou za 1,2 nekoupil. Resp. dnes za 1,25m dostaneš Bi-TDI R-line, řekněme, že +- podobná výbava. Oproti benzinovému šestiválci podél.
12. 1. 2020 12:33
Re: Bohuzel
:-) :-) :-) :-) :-)
už rozumím. moje výbava do auta je motor a zbytek je mi vlastně úplně jedno:)
má to jedinou slabinu, nemůžu se účastnit diskusí o tom, který asistent je otravnější :-)
Avatar - _Karel_
12. 1. 2020 12:37
Re: Bohuzel
Jo, já vím, jak to máš s výbavou. Ale to přece nejsou jen asistenti (těm se taky vyhýbám). Bezklíč, kamera, nastavitelné tlumiče, Brembo... :-)
12. 1. 2020 12:57
Re: Bohuzel
no to je tak. v McDonaldu mi taky v ceně menu nabídnou sr.a.čku z postmixu kterou z principu odmítám. takže radši zaplatím nižší základní cenu a doplňkovou výbavu si zvolím/nezvolím tak, jak chci, než dostat výhodně něco, co nepotřebuju. třeba zadní kameru.
Avatar - _Karel_
12. 1. 2020 13:04
Re: Bohuzel
Myslím, že holých pětek se moc neprodá. V tomhle asi nejsi typický kupec (nic proti).
P.S. srajda z postmixu zcela odpovídá srajdě k jídlu. Holt nechoď do McD. ;-)
12. 1. 2020 13:27
Re: Bohuzel
Spise mame v cesku takovy zajimavy pristup "kdyz uz premii, tak plnou" a v podstate bez vyjimek. Na zapad od nas jezdi tech zakladnich 5er a Ecek hromady, a to nemam na mysli jen taxiky... :-) Proste i v holatku mas furt ten premiovej zaklad, kvalitu zpracovani a tak...

Jiny priklad, tuhle jsem se koukal napul seriozne na Macan, na Mobile.de jich se zakladnim dvoulitrem a rozumnou vybavou byly hromady, v sauto.cz ani jeden. A ted, k cemu by byl zene na jezdeni po nakupech a do prace dobry Macan Turbo se vsema asistentama snad krome odpalovani jadernejch hlavic, kdyz nevyuzije ani tech 250 koni ze zakladniho motoru a v zivote nejela za volantem rychlejc nez 160km/h... akorat vyhozeny prachy (a to i v pripade, ze clovek ma na to, aby si mohl dovolit drazsi motorizaci nebo lepsi vybavu, atd.)
Avatar - _Karel_
12. 1. 2020 13:37
Re: Bohuzel
Tak "plná" je druhý extrém. Asi záleží, jak vypadá základ. Ale věci jako Keyless, zadní kamera, navi, vyhřívanej volant.. to dostanu pomalu i u Fabie, proč to nechtít ve fáru za +1,5m. Samozřejmě ne každý to potřebuje. Ale které ženské by vadilo parkovat s kamerou, zahřát si v zimě ruce, než se jí zahřeje motor atd. Nepátral jsem, jak je dnes vybavená základní pětka, třeba se to posouvá, ale obecně to u D3 nebyla nikdy žádná sláva, mírně řečeno.
12. 1. 2020 13:54
Re: Bohuzel
Ale jo, souhlasim s tebou... mohlo to ode mne znit mozna trochu extremne, auto bez vyhrivaneho volantu uz taky nechci, ale i tak plati, ze "rozumne" vybavenych aut po cesku moc nejezdi...
Pritom vsichni asistenti snad krome tempomatu jsou mi tak akorat k vzteku, na jemne kuzi Nappa hori v lete pr del uplne stejne jako na te levnejsi (hlavne detem vzadu, kam se vetsinou ani neda objednat odvetravani) a tu perletovou barvu Individual mi na parkovisti u rewe stejne nekdo omlati. A 200km/h jede kazdy motor, ktery se do toho montuje. Takze tak. :-)
12. 1. 2020 17:18
Re: Bohuzel
ale to je věc názoru. Já si nekoupím u BMW žádná kola, protože je to aušus, který budu rovnat dvakrát za sezónu, sundám a okamžitě tam jde BBS nebo něco, co mi u BMW neprodají. navigace? s tou originální aktualizovanou jednou za dva roky dojedeš tak do pr... nic se nevyrovná třeba google maps, originál prakticky nezapínám. kůže je nutnost, dobře se udržuje. vyhřívání volantu? to bude pravěpodobně doplněk nutný k dieselovému motoru, který začíná topit po půl hodině, nechápu, jak mi ohřáté tři procenta těla odhadem pomůžou, když je v kabině šest stupňů... pět minut před tím, než někam jedu nastartuju autu /pokud nestojí rovnou garáži/ teď v zimě a za pět minut nasedám do vyhřátého.
věci, za které připlácím jsou výměna oleje jednou za deset tisíc km místo jednou za 25, stookantový nebo 98oktanový benzín misto 95ky a ruční mytí místo myčky.
a kdyby někdo dělal v téhle cenové hladině stejně dobré a výkonné auta, klidně přeběhnu, až bude Mazda se šestiválcem a zadním pohonem půjdu ji první vyzkoušet.
Avatar - _Karel_
12. 1. 2020 17:37
Re: Bohuzel
Nejsem přesvědčenej, že je pro motor super nechat ho v zimě brumlat pět minut před jízdou, takže to nedělám. Přesto mi naftové auto topí odhadem do pěti minut. K čemu ti pomůže ohřívání rukou nevíš zřejmě proto, že jsi to nevyzkoušel. Já to taky považoval za zbytečnost, dokud mě k tomu manželka nedokopala. Dnes to považuju možná za lepší, než vyhřívanou sedačku.
Já ti opravdu nevymlouvám tvoje konfigurace, jen píšu, že asi nejsi úplně typický.
12. 1. 2020 18:17
Re: Bohuzel
počkej to myslíš vážně? že se auta zahřívají před tím, než je začneš nutit k větším výkonům je špatně?
nějaké nafťáky jsem měl a odhad máš věru špatný. trvá to tak deset minut při mrazu, než je v autě teplo. i v benzínovém to trvá tak dvě-tři minuty, benzínová atmosféra to umí nejlíp (protože má největší ztráty).
Avatar - _Karel_
12. 1. 2020 18:30
Re: Bohuzel
Nevkládej mi do pusy co jsem neřekl. Auto nastartuju, nechám tak půl minuty běžet (kvůli oleji) a pak pomalu jedu. Nehádám se, co je lepší, takhle to dělám já. A nejen já https://www.autojournal.cz/…mni-myty-ridicu/
Na rozdíl od 3,0TDI, kde to bylo skoro čtvrt hodiny, mi 2,0TDi topí opravdu hodně rychle. Myslím, že má elektrický příhřev.
12. 1. 2020 19:14
Re: Bohuzel
ale voni tam píšou, že je to zbytečné, nebo že to není nutné, ty píšeš o tom, že to není super /jestli to chápu správně, když to není super, tak to autu spíš škodí?
já to nezahřívám kvůli tomu, abych motor ohřál, to dělá to auto samo, vytočí se do otáček a teprve až spadnou, má se zařadit. ale i tak s ním jedu tak, aby se zahřálo a teprve potom mu začnu - pokud tedy chci - nakládat.
já ho zahřívám proto, abych v něm udělal teplo... v létě to nedělám.
Avatar - _Karel_
12. 1. 2020 19:19
Re: Bohuzel
Většinou všude píšou, že je pro motor lepší zahřát se pomalou jízdou. Trvá to míň, než volnoběhem, míň se poškozuje motor.
12. 1. 2020 19:35
Re: Bohuzel
tady zrovna píšou, že se tou moderních aut už dělat nemusí, ale když to uděláš, rozhodně je to ku prospěchu věci
https://www.idnes.cz/…759_automoto_taj
a za sebe říkám, že jestli auto nesmí běžet na volnoběh, aby víc vydrželo... tak :-) :-) :-)
to už je vážně paranoia.
Avatar - _Karel_
12. 1. 2020 19:58
Re: Bohuzel
Já u novýho auta vyměním olej po 5tkm a pak po 15tkm. Kdybych to neudělal, stane se kulový. Moje bývalá A6 měla první i další výměny po 30tkm a motor byl i ve 270tkm ok.
U studenýho motoru se opotřebovávají pístní kroužky, zřejmě v mrazu při volnoběhu je to asi celkově o fous horší, než při rychlejším zahřátí pomalou jízdou.
Oba případy auto nezničí, já mám lepší pocit když to dělám "správně". :-)
12. 1. 2020 20:05
Re: Bohuzel
v tom článku ale někdo chytrý píše, že správně to dělám já. takže to "správně" jsi použival v úvozovkách - správně :yes:
Avatar - _Karel_
12. 1. 2020 20:16
Re: Bohuzel
"Auto by ovšem mělo běžet na volnoběh max. několik minut (pro zahřátí motoru ale stačí i minuta až dvě, podle počasí), déle není potřeba a dokonce to autu, potažmo motoru, škodí."
"Já bych ještě doplnil, že zahřívání motoru za studena ještě značně neprospívá motoru z hlediska mazání.
Za mrazu jsou oleje viskoznější a při volnoběžných otáčkách nemá olejové čerpadlo takový výkon, aby dostatečně prohánělo ten hustý promrzlý olej motorem a tudíž se dá říci, že je motor mazán nedostatečně.
https://www.autozive.cz/…t-studeny-motor/

Článků i chytrých lidí je spousta.

"Pomalá citlivá jízda je pro zahřívání nejlepší" https://www.novinky.cz/…bytecne-40056978
Avatar - lamal
13. 1. 2020 09:28
Re: Bohuzel
Karle, mas pravdu... je vhodne nechat motor bezat asi 15-30s podla teploty vonku aby sa premazali vsetky dolezite sucasti a potom ho zahriat opatrnou jazdou... nie podtacanie, ani vytacanie, ideal ho drzat 1800-2500ot pri nizkej zatazi... dovody pre 5minutove stanie su ako pises, olej sa nezohreje na diesli uz vobec nie a na volnobeh je maly tlak mazania, hlavne vrch motoru - vačky ten trpi ked je olej studeny a nizky tlak mazania... tiez motor na volnobeh (studeny detto) produkuje vyraznejsie torzne kmity co pri studenom oleji a nizkom tlaku mazania neposobi dobre ani na samotne loziska... trisky u diesla alebo GDi tiez nejasajú hlavne pokial niekto tankuje lacne palivo.

Inak vacsina dieslov ma minimalne spiralu v klimatizacii, takze fukaju vlazny a teply vzduch rychlo, samotny motor tiez moze mat vyhrievanie chladiacej kvapaliny v blolku motora, mali to aj niektore 1.9TDi... myslim, ze 1.6HDi ma tiez ohrievanie, lebo dnes rano ako aj ine rana, sa voda pohne na 70st asi po 5km jazdy a vlazny vzduch fuka asi po 2min jazdy...
13. 1. 2020 09:56
Re: Bohuzel
lámale, ani turbo benzín mi netopí dřív, než za pět minut. dýzl udělá v kabině teplo tak za patnáct. atmosférický benzín je král samozřejmě, největší ztráty.
co jsem tím vším chtěl říct, že všechno vyhřívání do zadku /funguje tak za tři minuty, což mi nic neřeší, já prostě na ledové kůži nemůžu sedět tři minuty, takže si tam dám normálně látkový podsedák přes zimu/, vyhřívání volantu /to je fakt pomoc, v autě tři stupně ale zahřeje ti to dlaně/ a podobné nesmysly nestojí ani za psí štěk, co mi dává smysl je nezávislé topení, na dálkové ovládání, zapnuté deset minut dopředu. kdybych bydlel někde v horách, asi bych to pořídil. v klasické naší zimě je to bohužel úplně zbytečná investice.
a jestli auto nemůže běžet tři až pět minut naprázdno, tak ho půjdu vrátit.
Avatar - lamal
13. 1. 2020 10:09
Re: Bohuzel
Mig, moment pisal som len Karlovi o zahrievani studeneho motora + svoje postrehy v kurení v zime... na pezote 1.6HDi jazdim obcas, Clio ma kozu + 2.0 148kW a tiez mi to nepomoze, sedacky su protivne chladne s tym suhlasim, nemam to rad... vyhrievanie sedacky pomoze az za cca 5minut hlavne to renaultacke :D Clio kuri samo rychlo uz od motora, ale tiez zerie na studeno jak krava, nedivim sa, ze sa rychlo ohreje... aj olej sa velmi rychlo ohrieva, co je samo pre tocivy benal dobre, len spotrebe to skodi :-) Kazdopadne stihlli ma na nom len ranne ´´0´´ na jesen, neviem ako na tom je pri -5 napr...

rozdiel je myslim v tom, co kto povazuje za topení... ja som pisal, ze citim vlazny tj nie studeny vzduch asi po 2min od nastartovania 1.6HDi s dual automatickou klimou, to som si isty ze je spirala niekde v klimatizacii a nie motor, ten je studeny ...teplo v kabine je uplne iny paramater, ak je vonku -2 tak cca 8-12km je uz prijemne .... pocitam cisto len vyhrevom z klimatizacie na 1.6HDi... v Cliu cez zimu nejazdim tak neviem... Primera s 2.0 benalom sice bola atmo benzin, ale teplo z neho neslo moc ukazkovo, holt starsi motor SR20DE...

vyhrievanie volantu je velmi prijemne, totizto ruky su jedina cast tela v zime, ktora holou kožou chyta nieco studene... radička + volant kt napr v pripade automatu drzis dlho... to je velmi citelne ked volant mrazi ruky, pocitovo vyznamne... Karlovi tak verim, ze to pomoze - moj nazor.
13. 1. 2020 10:33
Re: Bohuzel
koukám na příplatky u BMW, nezávislé topení 44 tisíc, pokud bych žil někde v Tatrách, asi bych tomu dal přednost před výhřevem všech čtyř sedaček za 21 tisíc plus volant za dalších sedm...
v Česku se bez toho fakt obejdu.
Avatar - lamal
13. 1. 2020 10:42
Re: Bohuzel
iste... hlavne nie kožu na sedacky, je to vsak velmi specificke.. niekomu zima nebyva a staci mu vyhrev sedacky, niekto je uzimeny a potrebuje nezavisle... 28tis za volant + sedacky VS 44tis za nezavisle, to tazko zovseobecnis... pokial nema niekto garaz, ako pises ak zije niekto v horach atd... ako casto sada do auta rano a pod...

to mas ako urcit kolko stupnov je doma ideál... niekomu je 22 akurat, inemu je 25 min napr ženušky... niekomu staci aj 18 na kratke rukavy... nenajdes cloveka co to ma uplne rovnako, ani medzi surodencami/manzelmi
13. 1. 2020 11:19
Re: Bohuzel
kůži na sedačky bohužel musím. má spoustu nedostatků, ale nejlíp se udržuje. na druhou stranu, na ty nedostatky mi stačí v létě ručník a v zimě textilní podsedák. řešení za sto korun.
Avatar - lamal
13. 1. 2020 11:22
Re: Bohuzel
na Cliu to nefunguje, su to ´´sport´´ sedadla v koži a cokolvek na to das tak sa kĺže jak prasa... nedrzi v tom ani oblecenie, ani ručník, textilny podsedak... hotove nestastie, co by som dal za látkove sedacky... ovsem to sa bavime o lacnej koži v cliu, co stoji za h... nejaka kvalitna koza v premii je ovela prijemnejsia vec a nebodaj v lexuse...
Avatar - white label
13. 1. 2020 15:41
Re: Bohuzel
Tedy kůže je (podle tebe) nejlepší ze všech špatný možností?. Akorát "detaily", že v létě sedíš na ručníku a v zimě na textilním podsedáku...
Třeba já sedím celý rok na kvalitní alcantaře a nemá důvod si na nic ztěžovat. Navíc nemám po pár letech (na sedáku) vytahanou kůži, jako by byla na sedačku o dvě čísla větší.
Avatar - lamal
14. 1. 2020 11:27
Re: Bohuzel
tam to spomenute pouziva MIG nie ja... ja sedim na tom v kratasoch... alcantara je super ta predsa nekĺže, to by som bral.. na Cliu mam nejaku lacnu kožu ktora je hladka, tvrda, láca proste... takze kĺže, potis sa v nej a v zime je hnusne chladiva... keby bola jemnejsia je to lepsie a alcoša by bola fajn

mozno ten tvar sedaku drzi lepsie ako latkova sedacka s tym suhlasim, ale to je dost nevyznamne plus pre mna, zatial nema ani 85tis km
Avatar - white label
14. 1. 2020 15:43
Re: Bohuzel
Měla to být reakce na MIGa včera z 11:19.
Tady aby se v tom čert vyznal...
Avatar - lamal
14. 1. 2020 16:52
Re: Bohuzel
aha... tak sorry, bezne sa v tychto vlaknach stracam, to aby som behal jak kkt s pravitkom po obrazovke, aj tak by som si po dlhej konverz. nepomohol... šhitka
12. 1. 2020 12:33
Re: Bohuzel
Akorát, že když nekoukáš do prospektu a zajdeš pohandlovat, máš ho za 1.
A fakticky si s tím 6ti hrnkem vytře zadek a přitom žere 6.
Avatar - _Karel_
12. 1. 2020 12:44
Re: Bohuzel
+100kw, stejnej krouťák - snažím se, ale kromě spotřeby vytírání zadku ne a ne vidět. A 6 teda nežere. https://www.spritmonitor.de/…/456-Passat.html?…
Hele, já Stingera neadoruju, ale zase buďme soudní. Kromě amerik tu nikdo za ty prachy šestiválec podél neprodává.
Debata, že si připlatím pár set tisíc a můžu mít lepší auto, se dá vést o čemkoli, nejen o Stingeru.
12. 1. 2020 12:47
Re: Bohuzel
To jo.
Já myslel starýho Pastevce 2.8, ty R36 nebo co to bylo.
OK
12. 1. 2020 12:57
Re: Bohuzel
R36 = atmosféra 3,6
12. 1. 2020 11:54
Re: Bohuzel
Vubec netusim, jak se cenove pohybuje Arteon, ale jestli stoji stejne jako Stinger a tim padem opet jen o trochu min, nez 5er, tak pak Arteon je uz uplna blbost. Navic arteon i se silnejsim dvoulitrem by asi byl srovnatelny spis s 530i a tam je rozdil v cene zase jeste mensi.

Kdyz se vratim ke Stingeru vs 540i, tak to, co pises, jsou jen dalsi argumenty pro bavora :) - ve vsech ohledech o dost vic auta za o trochu vic penez (pokud se u 5er clovek nezblazni s priplatky)... protoze cenove mezi nima proste zas az takovej rozdil neni a kdyz clovek zohledni celkovy TCO vcetne konecneho prodeje (kolik tak bude stat petileta kia s 200tkm na hrbu?), tak bych se nedivil, kdyby byl bavor nakonec jeste levnejsi. :)
Avatar - Dinar
12. 1. 2020 12:02
Re: Bohuzel
Jasně, osobně by mě vůbec nenapadlo dát stingera a 5er do jedné věty. ;-)
12. 1. 2020 12:16
Re: Bohuzel
Chapu, pritom se prekvapive celkovou cenou (ale pravda krome poctu valcu uz nicim jinym) srovnat v pohode daji :-)
Taky by me to asi jen tak od sebe nenapadlo, ale jsa ted v procesu vyberu, vsechno podvedome srovnavam s petkou... :-)
12. 1. 2020 12:45
Re: Bohuzel
ak sa Ti paci dizajn 5er, tak to vobec neries a vezmi rovno 540ix ... myslim, ze nic lepsie dnes vo svojej triede nekupis ...
12. 1. 2020 13:11
Re: Bohuzel
Uvazuju spis o 530e, mame na nej tady zvyhodneni, ze se jako benefit (firemni jezdci znaji) nepripocitava 1% z ceny auta mesicne, ale jen pul procenta. Coz je celkem ranec uspor, prestoze je auto v cenikovce oproti klasice 520d znacne drazsi...

Videl jsem ale v jednom z poslednich auto motor und sportu nejake fotky / vizosky faceliftovaneho Ecka, ktere by melo prijit jeste letos, taky vypada hezky, ale asi ho nestihnou vydat, nez budu muset objednat...
12. 1. 2020 13:57
Re: Bohuzel
fl E bude v predaji zrejme najskor koncom roka, alebo zaciatkom buduceho ... a pokial chces PHEV tak ten ( si myslim ) pride najskor buduci rok
12. 1. 2020 12:35
Re: Bohuzel
Přestaň už mudrovat.
Plácáš jabka z hruškama a navíc BYchaříš jedna báseň.
Dost.
Ale jedno se ti musí nechat...jsi jeden z mála osvícených, kteří do (a často jsou to u těch lidí žvásty k zešílení) strašlivých rovnic co je výhodnější započítáváš jednu z nejdůležitějších proměnných - cenu při dalším prodeji. Viz výše lesingovky.
12. 1. 2020 13:02
Re: Bohuzel
Optikou ceny, (velikostni) kategorie, karosarske varianty i koncepce pohonu jsou si ty auta celkem blizko, takze jakypak jablka s hruskama. Jestli je Kia takhle sebevedoma pri nacenovani, tak musi sebevedome nest i odpovidajici srovnani...

Jinak prave u leasingu to je krasne videt, protoze leasingovky zohlednuji poctive vsechno, a pak vychazej takovy zajimavy veci, jakoze golf ma stejnou mesicni splatku jako o 10k€ drazsi BMW 1er nebo Passat ma skoro stejnou splatku jako o 10k€ drazsi 5er (priklad od Arvalu z roku 2017, kdy jsem si naposledy konfiguroval firemni auto)...
12. 1. 2020 13:10
Re: Bohuzel
jasne, pri drahsich autach, ktore spominas je vyrazne vyssia zostatkova hodnota
Avatar - _Karel_
12. 1. 2020 13:16
Re: Bohuzel
Se mi moc nezdá, že by pokles ceny 5-er byl nižší, než u Passatu.
12. 1. 2020 13:21
Re: Bohuzel
U Passatu je procentuálně z ceníkovky brutální.
Ale nevím.
12. 1. 2020 15:38
Re: Bohuzel
VW a Škoda totiž neprodá většinu aut za ceník. Na firmě mám Passata, dával jsem tady na něj recenzi, v ceníku je cena asi 850 a na faktuře asi o 300 méně, je to přes leasingovku. Takže asi tak, leasingovky umí výhodně většinou jen takhle nasmlouvaný auta za obří slevy, které jim lokální zastoupení nějak vykouzlí. Mimochodem na BMW se dá dostat na procentuelně podobný a vyšší čísla při odběru víc aut nebo přes někoho kdo víc aut odebírá.
12. 1. 2020 14:08
Re: Bohuzel
myslim, ze cena passatu pada velmi vyrazne, ale dovodom nie je kvalita, ale ich velke mnozstvo na trhu a fakt, ze drviva vacsina z nich su fleetove vozidla. neviem ale porovnat 5er vs passat. dokonca mam pocit, ze podobny golf bude drahsi ako passat. v lete som sa bavil s majitelom jedne velkej spolocnosti, ktora poskytuje operativny leasing a ukazal mi ich tabulky a specialny soft, ktory im pocita mesacne platby. ked som sa prave pytal na velmi podobne mesacne platby za auta, medzi ktorymi je velky cenovy rozdiel, tak mi vysvetlil, ze program zapocitava aj zostatkovu hodnotu po kazdom jednom roku ... velmi sofistikovany a zohladnuje aj jednotlive stupne vybav a motorizacie. nie je to z moje hlavy :-)
12. 1. 2020 15:44
Re: Bohuzel
No jasně, že to počítá zůstatkovou cenu, o ničem jiném operák není. Jak jsem psal výše, Passatu zdánlivě padá cena z jediného důvodu - za ceník to nikdo nekupuje. Zdá se mi, že v tom má Škoda s VW dlouhodobě strategii v ČR, dobře se jim pak prodávají ta vyjetá auta z operáků, protože už to kupujou fyzický osoby a mají pocit jak strašně moc ušetřili proti novýmu...
12. 1. 2020 13:17
Re: Bohuzel
Souhlas, jen nechápu, kde se vzaly ty tři litry rozdílu ve spotřebě? S Kiou jsem nejel, ale pokud jezdí dle autora za 9 až 11, tak 540i za 6 až 8 skutečně neumí.
12. 1. 2020 11:26
Pekny pocin
Za mna :yes: zato ze sa Kia pustila do takehoto auta. Ako vidiet v porovnani so zabehnutymi znackami ako MB, BMW mu este co to chyba. Co uz, nie vsetky nove projekty H/K musia dopadnut rovnako dobre ako Nko.
Rozbalit vlákno
0
12. 1. 2020 11:36
TOHLE JE
Auto roku všech BYkupců, tlučhubů a klávesnicovejch pilotů!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - speedfred
12. 1. 2020 14:10
Re: TOHLE JE
Neviem aké sú reálne predajné ceny takéhoto Stingra, ale keBYže niečo teraz kupujem tak ku Kii určite zájdem. Mám rád trocha atypické modely ktorých moc není.
Zostatková hodnota a rýchlosť predaja ojetiny je už druhá vec.
Avatar - Enthusiastic.driver
13. 1. 2020 11:23
Re: TOHLE JE
A nejvíc žilek z toho praská tobě :-)

Tahle věc si v době flotilových emisí 95 gramů na kilometr prostě zasluhuje obecné sympatie 8-)
12. 1. 2020 11:49
Opravte si ten rozvor
Opravte si ten rozvor, mate tam o metr vic, tech 3905mm je trosku moc, to je o 65cm vic nez ma Mercedes S Long ... :-)
Rozbalit vlákno
3
12. 1. 2020 11:54
Re: Opravte si ten rozvor
Hm, psal to Kolman. Byl tak poslintanej a tolik chtěl dát 5 hvězd, že tohle od něj nemůžeš chtít.
Chybu (v údajích či pravopisnou nebo překlep) tady najdeš v naprosto každém článku.
12. 1. 2020 12:00
Re: Opravte si ten rozvor
No jo no., ze tady jsou ctenari zaroven korektori ... :-)
Avatar - speedfred
12. 1. 2020 13:54
Re: Opravte si ten rozvor
Podľa mňa sa kufor otvára elektricky, nie elektronicky.
12. 1. 2020 12:35
webpaja
Ahoj. Mel sem Mustangy V6 i V8. Prvni 2005 a 2009, pak v8 2013 a 2016. Kazdej zhruba jeden rok. Tolik jen k tomu kdyz tu nekdo napise “že s tim jel”. Jo, ja taky jel s M2 a nebo na Harley, a bylo to dobrý ale nazor na to ma vypovidajici hodnotu asi jako si precist nazor mistru sveta zde v diskuzi. No, za 1,2 milionu v8 je good. Ale porad tezkej dlouhej predek, kus zeleza, vlacny, pomaly. Jo, v roce 2015 udelali co mohli, aby utekli camaru a challengeru, ale to neznamena že si otevrene neprizname, že usa porad hraje na vykon. Corvetta je trochu jinde.
Rozbalit vlákno
1
12. 1. 2020 12:52
Re: webpaja
Přesně.
To auto je prostě muscel car a nic víc. A hra na výkonn není nic špatnýho - to si přiznejme.
Chybí jim přesnost, naladění, ochota. Jsou neohranbaní.
Nevím, jestli je to příčina nebo důsledek...ale bavíme se o autech ze země, kde většina lidí řídí hodně špatně a závodí se buď na rovinkách ve zrychlení nebo na oválech. Při dešti se závody zastavujou. atd.
Ale ta nová Vetta mě zajímá - ale až příjde na ostrá. ANa druhou stranu je to ještě Vette?
12. 1. 2020 13:05
Cechackovstvo autora je az stupidne
Hodnotit auto podla predajov na lokalnom minitrhu, to sa asi nikde inde na svete nenajde.
Takze skutocnost, len v Europe bolo v roku 2018 predanych 3820 Stingerov a za prvych 11 mesiacov roku 2019 to bolo 3371 kusov http://carsalesbase.com/…kia/kia-stinger/
V USA boli predajne cisla 16.806 v roku 2018 a 13.861 v roku 2019.
Kolman je so "prodejní statistiky. Stingeru se v roce 2018 prodalo 49 kusů, loni to bylo 34 ks" trapny.
Rozbalit vlákno
17
12. 1. 2020 13:22
Re: Cechackovstvo autora je az stupidne
Ne není.
Celosvětový a zámořský a celoevropský prodeje - si narvi do zadku.
A když už - v USA si toto kupujou vidláci, tzv redneck obecný. Když už ho desátej pickup omrzel a jede na rande do města s tlustou krůtou ze seznamky.
12. 1. 2020 13:36
Re: Cechackovstvo autora je az stupidne
Dalsie cechacskovske perly podla vola fosteka
"Corolla je prodejni propadak, loni se prodalo jen 150 "
"jeste vetsi propadak je Tesla 3, loni se prodalo jen 5 "
fosteku uz si spokojnejsi, ked si zas verejne vytrubil aky si hlupak?
Avatar - speedfred
12. 1. 2020 13:53
Re: Cechackovstvo autora je az stupidne
Hlavne že ty patríš so svojim IQ 200 do vyššej spoločnosti.
12. 1. 2020 13:55
Re: Cechackovstvo autora je az stupidne
Tobe to auto musi strasne lezet v zaloudku, ze tu ze sebe delas takovyho vola.
Kdo chce, tak si to koupi, kdo nechce, nekoupi. Ne kazdej chce mit bmw, pro nekoho je vyhoda, ze tech Stingeru nepotka denne 50, ale jednoho.
Vytahni si hlavu ze zadele.
Avatar - 3_diamanty
12. 1. 2020 16:26
Re: Cechackovstvo autora je az stupidne
presne tak... iste by ta exkluzivita stingeru alebo nejakeho lexusu nebola taka aka je keby tieto auta boli na kazdom rohu ako nejake X5-tky ci passaty... a hoc to nie je z pohladu biznisu zrovna najlogickejsi argument ( chvalit nizke predaje ) je za mna fajn ze niektore auta su na tom ako su a nie su z nich uz masovky ktore potom rychlo zovsednu... stinger podla mna ani nema byt nejaky masovy voz.. a ma byt prave uz skor exkluzivnejsi.. mne dokonca viac pride ze v tomto ide skor po vzore jagu a maserati akoby cielil na nejaku uz masovejsiu audinu... a ja mu to nemam za zle.. skor ma len mrzi ze stinger tu uz nebol aspon pred 10 rokmi.. lebo v dnesnej eko dobe ozaj sa tu uz dlho asi ani v eu neohreje... proste je to super auto ale neprislo uz zrovna v super dobe.. ale takych je dnes viac... stinger :yes:
12. 1. 2020 16:37
Re: Cechackovstvo autora je az stupidne
Souhlasim. Premiovost nerovna se exkluzivita. Je audi a6 premiovy? Je. Potkam jich ve 100 tisicovym meste za den 30? S prehledem. Otocim se radsi za Stingerem nebo za Gulii? Samozrejme.
Bmw a Mb to samy. A jasny, vetsinou to budou nejaky 2.0tdi a 520xd, ale je to jedno. S nadsazkou jsou to technicky dokonaly sedy mysi.
Avatar - 3_diamanty
12. 1. 2020 16:48
Re: Cechackovstvo autora je az stupidne
klasicka D3 premia je proste nieco ako starsi pan v obleku... vzdy uhladeny a konzervativny ... kym stinger je kusok uz taky akoby rebel a zaroven sportovec telom aj duchom . .. teda ziaden suchar ani introvert s naucenym frazami... mne sa stinger paci velmi aj ked priznavam... moc sa mi paci aj arteon.. a hoc to moze zniet divne ( vzhladom na masovejsi povod arteona.. ktory ale v reale svetovo vobec nie je masovym autom na urovni nejakeho C-klasse a to ani doma v nemecku co je moc fajn ) .. tak skutocne neviem neviem v reale comu by som dal prednost... chcelo by to skusit oba tieto krasne kusky https://www.youtube.com/watch?… :yes:

ten arteon v cervenej je inak tiez brutalny... len zrovna tie cierne disky aj s tym podivnym dizajnom to cele kusok "pokazili" ... mat to ale klasicke disky tak sanka dole.. ale ani stinger tu zrovna v tej "bledo-sivej" nevyzera tak dokonale ako v nejakej bordovej alebo modrej... takze je to nakoniec v tomto fifty-fifty a teda ferove :yes:
12. 1. 2020 20:29
Re: Cechackovstvo autora je az stupidne
Mne uz to teda prijde zbytecne velky, az budu menit auto pro sebe, urcite projedu XE a Gulii, oboje v benzinu.
Klasickej sedan streni tridy nenahradis.
Avatar - CICERO
12. 1. 2020 21:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 1. 2020 21:57
Re: Cechackovstvo autora je az stupidne
ani nejlepšímu příteli mé ženy
Avatar - wakantanka
13. 1. 2020 09:47
Re: Cechackovstvo autora je az stupidne
Ale pred tými 10 rokmi nemala Kia ani zďaleka také renomé, aby si za podobné auto mohla vypýtať také peniaze. A úprimne ona ho nemá ani dnes, aj keď na tom usilovne pracuje o čom svedčia aj predaje v rámci Európy. Aj keď je Stinger fajn počin, tak u Kie je odsúdený len do úlohy imagemakera a nemyslím si, že by to bolo inak aj keby prišiel na trh o 10 rokov skôr.
12. 1. 2020 15:58
Re: Cechackovstvo autora je az stupidne
Já bych mu ty celoevropský prodeje ještě ze zadku vyndal. Prodat v EU 3820 kusů za rok je naprostej propadák.
12. 1. 2020 15:57
Re: Cechackovstvo autora je az stupidne
V Evropě se ročně prodá kolem 16 mio aut, v ČR se ročně prodá 250 tis aut (64x méně). Takže 49 prodaných Stingerů v ČR je podobný podíl (0,020%) na trhu jako 3820 prodaných Stingerů v Evropě (0,024%). Takže proč by na českém webu nemohl redaktor uvést čísla českých prodejů notabene když jsou navíc ještě velmi podobná těm evropským? V čem spatřuješ tu trapnost? Stinger se v ČR prodává velmi podobně jako v celé Evropě.
Avatar - 3_diamanty
12. 1. 2020 16:11
Re: Cechackovstvo autora je az stupidne
snad pritomnost stingeru aspon ciastocne zaplata v eu dieru po novej optime ktora uz do eu nepride :-( ... aj ked samozrejme nie je to zrovna auto ( ktore by cielilo na fleet ) ako optima hoc ma aj dizel v ponuke ( ten zo sorenta ) a praktickost a luxus klasickej limuziny ....

je jasne ze nie je to nejaky trhak aj vzhladom na cenu a exkluzivitu ako taku ... lebo v tejto cene stingeru si aj ja viem predstavit uz radsej nejake to rodinne SUVecko tiez v 4x4 ( povedzme sorento v plnke alebo nejaky zakladnejsi touareg ) ale aj tak som rad ze stingera v eu mame ... je prijemnym spestrenim a za mna mozem povedat ze u nas ich uz skutocne sem tam vidim... to napriklad aj take klasicke C-klasse hadam vidim menej.. a uz ani si nepamatam kedy som videl nejaku povedzme S-kladu.... to je hadam uz aspon polroka ked nie viac takze ono to je tak s tymito luxusnymi nizkymi "jachtami" dnes uz v case zvysenych SUV-cok .... takze urcite stinger nie je ziadnym neviditelnym autom ani u nas v strednej europe a som fakt rad ze je tu a ze ho sem tam vidim v premavke.... paradne auto aj ked dozaista bude vhodne dnes uz len pre urcitu skupinu "vyvolenych" zakaznikov .... proste za tie prachy fakt dnes uz vacsina voli daleko praktickejsie a flexibilnejsie SUVecko .... 8-s
Avatar - 3_diamanty
12. 1. 2020 16:31
Re: Cechackovstvo autora je az stupidne
inak v kanade sa predaval stinger este v roku 2018 tusim dokonca lepsie ako optima ;-) .. sranda :yes:

a ano je jasne ze stinger povahovo aj motoricky a asi aj dizajnovo skor pasuje na ameriku ako na europu... takze za mna budme radi ze nieco taketo v eu vobec mame... lebo vobec to tu byt nemuselo a nikto by sa tomu vobec ale vobec ani necudoval .... akurat ma mrzi ze nova optima do eu uz nepride a prave teraz ked uz bude aj s paradnymi motormi a dokonca aj v 4kolke .. obcas tejto logike sveta aut fakt tazko prichadzam na pointu ale zvykam si ze europa uz posledne roky tie najlepsie kusky dostava coraz menej a menej ( a to nahoda uz asi tiez nebude ) .....
Avatar - pradeda777
12. 1. 2020 17:30
Re: Cechackovstvo autora je az stupidne
...a to náhoda už asi tiez nebude........určitě ne. Protože jak je známo, EU má nejtvrdší emisní zákony na světě a proto když automobilka potřebuje někde šetřit, tak se na homologaci pro Evropu vyysseerre....... :-(
Avatar - 3_diamanty
12. 1. 2020 17:42
Re: Cechackovstvo autora je az stupidne
je tu hodne aut.. urcite viac ako v kanade takze mame to tazke..... sme preludneni.. preautovani.... vsade same spalovaky... k tomu poslednych aspon 20 rokov sme si tu ako v bavlnke pestovali dizle ( od miniauta az po luxusne kabria ) a najlepsie je dat dizle uplne vsade aj do mestskeho auta ze jo .. ( to asi len v eu je mozne ) .....

zlata kanada ci australia ...zavidim im dnes uz tie ich auta :yes:
Avatar - 3_diamanty
12. 1. 2020 15:04
krasne auto
stinger sa mi moc paci... u nas vidim uz dva bordove kusky ( najskor ich stretnem ako vychadzaju cistucke z novych rucnych autoumyvarok :D .. ktore tu mame len par sto metrov od mojho baraku .. ale chapem.. mat takuto karu tak tiez ju pucujem kazdy vikend ) .... ale uz v nemecku na jar 2018 som stinger prvykrat ( a to hned asi 3 krat za cely tyzden ) videl a odvtedy tvrdim ze v praxi je to skutocne krajsie a smrncovnejsie auto ako cela D3 danej triedy dokopy... dokonca ma za mna taky ten az taliansky flair a la maserati alebo nieco v tom duchu... dokonala kara .. mat tie prachy .. ach jaj .. 4kolka ... V6... uz len to nejako uzivit ze jo :-O .. stinger :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - lamal
13. 1. 2020 09:37
Re: krasne auto
celok je zaujimavy, ale pre Kiu typicke gýčoviny to kazia, to ju bohuzial dizajnovo zraza nizsie oproti D3, alebo Maserati... viem vadi to asi len mensine v ktorej sa nachadzam, ja by som to vsak nedokazal ignorovat, ta kapota a tie žiabre na boku su desne... detaily z tuzingu OPC od (ne)miestneho tunera...
Avatar - lamal
13. 1. 2020 09:28
Re: krasne auto
... odpovedam Karlovi vo vlakne hore a jebne to sem... a samoška 1x prispevok ani nevlozilo, na druhy pokus to vlozi uplne mimo...
Rozbalit vlákno
0
13. 1. 2020 10:23
NOkia
No neviem. Superb ma 200kw 0-100 ma tusim za 5.7. a jazdi za menej, velkostou kufra snad aj tuto kiu prekona. A myslim si ze skoda je prestiznejsia znacka ako kia ... Zrovnavat toto s premiovkami mi pride pehnane.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - speedfred
13. 1. 2020 10:47
Re: NOkia
Keď porovnáš holé čísla tak Sup bude na tom lepšie, Stinger má ale daleko lepšiu techniku (V6,4x4 s preferenciou zadku, prevodovka). Škoda je prestížnejšia možno v našich končinách, inak asi nie.
13. 1. 2020 11:37
Re: NOkia
Technikou je to až prémiový vůz, i když image automobilky je mainstreamová. Někdo tu nahoře zmiňoval Volvo a oproti němu je Kia technicky o ležel výše.
Dávat principiální předkolu Superb dohromady s RWD platformou Kie, srovnávat R4 s V6, DSG s automatem...to nefunguje.
13. 1. 2020 11:45
Otázka prestiže...
...Kia samozřejmě bude neustále narážet na auta, se kterými v Evropě začala. Levné, smradlavými plasty prodchnuté vozy s mnohdy dávno použitou technikou. Stinger je samozřejmě jiná úroveň, sympatická, byť bych do něj nešel. Ale technicky se mu moc vytknout nedá. Kde jsou ty evropské Omegy, Peugeoty, Fordy apod?

Dnes těžko odhadovat jak dlouho ještě vydrží spalovací motory, tam se dá jasně odlišit R4 od V6/8/10/12. S příchodem elektromobilů již budou pouze výkony a výdrž bez dalších specifikací. Stále však myslím na to, jak bych ještě před několika lety na auto nenazul korejskou pneumatiku. Pak přišla první zkušenost s vysokovýkonným Hankookem na SUV, pak i na dalších autech a dnes na nich jezdí DTM, sám jsem je vyzkoušel na okruzích a i pneumatikami je označují za prémiové. Bude to i osud Kie?
Rozbalit vlákno
3
Avatar - speedfred
13. 1. 2020 12:08
Re: Otázka prestiže...
https://f1.sk/…vojtaktne-motory
Spaľováky by tu mohli ešte byť nejaký piatok, ale je to asi viac-menej politické rozhodovanie ako hovorí Pat.
13. 1. 2020 12:14
Re: Otázka prestiže...
Už jsem to četl ráno. Úplně nejsem velký fanoušek Symondse (aféry v F1), nevím jak zní nebo fungují moderní dvoutakty, ale je to minimálně zajímavá myšlenka.
F1 by znovu byla pionýrem technického rozvoje automobilismu. Pokud by dvoutaktní více než čtyřválec točil a zněl jako V8/10/12, tak bych ho přímo miloval ;-) :-!
Avatar - speedfred
13. 1. 2020 13:50
Re: Otázka prestiže...
Ako osoba v F1 je kapánek kontroverzný, ale ako technik asi bude čo-to vedieť. S tými 2-taktami to môže byť zaujímavé, či sa to ale podarí presadiť je vo hviezdach.
13. 1. 2020 12:03
Velký, těžký, silný...
Někomu to tak vyhovuje - a samozřejmě to má svý kouzlo při předjíždění náklaďáků, ale já osobně v tom moc nevidím smysl, zvlášť v dnešním provozu.

Párkrát si šlápneš na plyn a užiješ si to, kamarádům můžeš líčit, jak ti ten šestiválec hezky bručí, ale příště si stejně radši koupíš nějakou naftu, co najede tisíc kilometrů bez tankování, nebo něco opravdu řidičského a ne takový autobus.
Rozbalit vlákno
7
13. 1. 2020 12:12
Re: Velký, těžký, silný...
Touto logikou by se neměly prodávat výkonnější benzínové sedany vůbec. A ony se vyrábí a prodávají.
13. 1. 2020 15:20
Re: Velký, těžký, silný...
Já vím, a spoustu lidí to baví, tak proč ne. :-)
Já než tuhle univerzálnost, kdy po jednom kusu se chce, aby to byl div ne okruhový závoďák a současně dobře odhlučněný luxusní cesťák co moc nedrncá, mám radši specializovanější kousky. Ale je to věc vkusu.
Avatar - _Karel_
13. 1. 2020 12:22
Re: Velký, těžký, silný...
Nějakou naftu - abys zase mohl plakat, že si nemůžeš ve městě zaběhat.
Nevím co chci, ale nedám pokoj, dokud to nedostanu....
13. 1. 2020 15:21
Re: Velký, těžký, silný...
Všichni skončíme jednou na baterkách, Karle. Se s tim smiř. :-)
Avatar - Barrichello
15. 1. 2020 00:33
Re: Velký, těžký, silný...
problém toho auta je cena, protože za 1,4 míle je Charger R/T v plné palbě, a ještě ti zbydou prachy na LPG přestavbu za cca 33 klacků a performace brzdy.
Bonus máš V8.
Avatar - white label
15. 1. 2020 01:33
Re: Velký, těžký, silný...
A už si s tím byl u lékaře (nejlépe amerického)...??? ;-)
Avatar - Barrichello
15. 1. 2020 19:31
Re: Velký, těžký, silný...
Ne, byl sem s tím v Krkonoších :-) I na sněhu to jezdí OK. A LPG za 13,50 ,, nádrž mam 90 L, pohoooda :-)