Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

Elektromobil Opel Corsa-e má české ceny. Do kapsy strčí i sourozeneckou 208, ale…

58 komentářů

Avatar - speedfred
speedfred
740 000Kč je sympatická suma za také malé auto? Bežte s tým niekam, alebo fakt tak dobre autonovinári zarábajú že im to je fuk?
V kontexte EV je to jedna nižších súm, ale na veľkosť a "jednoduchosť" auta je to ku.rwa veľa.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
740 000 velmi sympatické, na kolika začíná nový Golf se spalovákem? Na 450 000?
Ale to se zařídí, když to nepůjde po dobrém ……. :no:
PowerHouse
Corsa se spalovákem od 289 000 Kč.
Avatar - speedfred
speedfred
Asi tak, ONI nás do toho dotlačia.
admin badge
Stanislav Kolman
Zdravím,

je to samozřejmě myšleno s ohledem na ostatní elektromobily obdobné velikosti, jinak ale souhlasím, že je to pořád raketa. Výrazný cenový odstup od e-208 ale stojí za povšimnutí.

S pozdravem,
Standa
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Chce to dotaci velikosti ceny základního benzínového modelu a potom se pořád dostáváme na cenu dobře vybaveného dieselu :😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
Je to hodně, ale uz pro mne se to blíží k přijatelné hranici. Myslím, že pokud bude ještě nějaká sleva od prodejce k tomu, muze uz to byt zajímavé.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jalo ano, tu cenovou hranici má každý individuální a cítí jí jinak.

Lidi, kteří ale napíšou že za obyč malé auto považuji částku 3/4 M za přijatelnou ale opravdu nechápu. Tyhle elektromobily jsou prostě nesmysl. A pokud se uměle začnou protěžovat, tak je to prostě zvěrstvo.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nižší střední máš klidně kolem mega. Tohle mi zas tak hrozné nepřijde. Navic to neni obyč male auto, ale EV. se spalovakem bych to samozrejme videl úplně jinak
Taky nechápu lidí, co se cpou do kolon v centrech měst v dieselech nebo primovstrikovych benzinech a dělají to pořád.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Píšeš kravíny. Srovnávej srovnatelné, tj. Corsa x e-Corsa...

Co se disselu ve městě týká, myslíš těch dieselů, které dnes vypouštějí čistší vzduch než nasávají???
Avatar - Mikesus
Mikesus
Čistější opravdu nevypousteji. Můžou snižovat pevné částice, ale jen za specifických podmínek extremniho znečištění ( smogová situace ). Jak si lidi vyberou jeden extrém ze studie a berou to za fakt. Benzopyreny taky jiste nevypousti, stejně tak NOx, který nejde ven jen pri zahratem katalyzatoru a perfektne funfujicim SCR. Se kterým v nedávné minulosti manipulovali i samy automobilky aby fungoval jen někdy nebo i sami majitelé zasahují do sw/hw jako kdysi s egr nebo dpf.
A jestli ti diesel vzduch čistí, tak si porid jeden domů do obýváku jako čističku a zaizoluj cely byt. Jsem zvedav, jesrli druhý den napises.

A corsa vs e-corsa. Tak právě že pro mne corsa jako taková vůbec smysl nedává a nevidím důvod kupovat druhé klasické auto. Buď stačí jedno, nebo 2, ale konkrétně zaměřené.

P.s:v čem píšu kraviny?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
To je blábol.
VW má v novém TDI kvůli wolům jako jsi ty dokonce 2x SCR, jeden pro studený motor a druhý pro zahřátý motor. Jenže wolům jako ty to nebude nikdy stačit.
Co se týče pevných částic, diesel s DPF čistí okolní vzduch za jakýchkoli podmínek, protože neustále nasává vzduch a filtruje ho a vypouští zpět bez částic.
EV tedy rozhodně vzduch nečistí a díky své vysoké hmotnosti hodně částic vyrábí otěrem pneumatik.
Benzín s BPF čistí vzduch jen částečně - v podstatě co do něj vleze zase z výfuku vyleze protože vytváří velmi jemné částice, 10x menší než diesel, které BPF zachycuje s obtížemi.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Kolik váží třeba Q7 vs TMX?
Tobe už nějakou dobu čistička vzduchu v kuchyni jede co?
Máš děti? Zavři je na den do garáže s nastartovaným dieselem, ať tam mají čistý vzduch. Myslíš že budou rády?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Opravdu tak hloupý? Spalovaci motor spaluje, tedy spotřebovává kyslík. Takže když v uzavřeném objemu pustim spalovaci motor, tak mi spotřebuje O2 a já se udusil že... Ale udusit se a otrávit se jsou dvě úplně odlišné věci.
Hendly
Od spalovacího motoru se opravdu neudusíš z důvodu nedostatku O2 v místnosti.
Otrávíš se díky CO.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nikoli, je to extrém. Ale hluboký nadech u vyfuku po ranu je prijatelnejsi alternativa, jak tu bylo psano. To by mohl kazdy zastance cistych dieslu delat.
Hendly
Tak asi bych se nehádal a zkus jednoduchý test. Prostě zítra ráno nastartuj a zhluboka se nadechni přímo u výfuku svého auta.
Hendly
Tak tvrdit, že spalovací auta vzduch čistí už je fakt spíš trolování než názor.
I moderní auta stále vypouští jedy a karcinogeny jako CO a HC.
Avatar - xxc
xxc
Nie každý potrebuje veľké auto. Skôr tie malé musia byť dobré, odhlučnené, vhodné do mesta aj na diaľnicu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Akorát že e-Corsa neni o nic lepším vozem než Corsa.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Není? Neprodukuje lokální emise, komfortnejsi pohon pro pohyb ve městě, v zahraničí výhody v bezemisnich/nizkoemisnich zónách, u nás jen modré zóny.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
A to všechno za pouhých 750 000 Kč - no nekup to!
Zkus to vysvětlit chlápkovi v půjčovně loděk na Vltavě … 😁 😁 😁
Ale abys nedostal čenichovku.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Myslím, že se klidně spokojím s lokálními emisemi malého E6d-temp benzínu za polovinu ceny. Do zahraničí tohle nedojede.
Avatar - Mikesus
Mikesus
To je každého na uvážení a jeho finančních možnostech. nic víc, nic míň. Pokud někdo upřednostní malý benzín 6d-temp, proč ne. Od toho tu je trh, aby si každý vybral.
A proč by to mělo jezdit do zahraničí? tam bych nechtěl žádným autem B segmentu.
Hendly
Takže argument už je jen tvoje finanční situace?
ryccardo
Asi tak za 750 bych si koupil úplně něco jinýho než mrňavou Corsu.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
presne tak.. inak som zvedavy kto si kupi tu novu malu el. hondu ked vsetci el. konkurenti su od nej jasne lacnejsi... aj corsa aj P208 aj zoe ... a dokonca aj o triedu vacsi leaf ... este bude sranda ked to bude od hondy prepadak a pritom mohli mat trhak keby na to sli s rozumom...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Nikdo si nekoupí ani Opla, ani Pežota.
Jestli sis nevšiml, většina lidí tady nakupuje v autobazarech a když má 300 000, tak mají hodně a za to si koupí docela hodně slušnou ojetinu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
A co? Ať si každý koupil chce. Nebo spíš na co má. A kdo má 750k ať si koupí co chce. Jen pár hlupáků, většinou jezdící dieselem, se snaží vnutit jejich názor.
Takže prodeje budou nula, když si to nikdo nekoupí?
Avatar - speedfred
speedfred
Na všetkých týchchto vehikloch sú fest prestrelené (hodne slušné slovo) ceny. Nech to dajú max 50t Kč nad spaľovák a potom sa uvidí. Však to nemá spojku,prevodovku,výfuk s katom (ako sa tu zvykne argumentovať) a pod ale pýtajú za to akoby to malo zlatý introš.
A to nič nemám proti EV. Ako niekto písal niekde tak hybridy sú daleko komplikovanejšie a cenovo niekde inde oproti týmto...(nenapadá ma slušné slovo).
Pavel Bzonek
No nevím. Myslím si, že 200t Kč nad ICE s manuálem, už není špatné.
100t se Ti vrátí za 4 roky na provozu
35t za automat
25t za nezávislé topeni
40t výši cena při odprodeji kvůli stejným důvodům popsaných výše.

Taková další generace Corsy se bude prodávat jak víno 😉
PowerHouse
Jak je možné, že jsou hybridy levnější než EV? Vždyť jsou hybridy daleko složitější.
A ta 50kWh baterka u Corsy také není buchví co.

Golf 48V mild-hybrid 1.5 eTSI 110 kW mHEV v kombinaci se sedmistupňovým DSG, startuje od 653.900 Kč.

A tato Corsa od 739.990 Kč?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
termomanagement je velmi drahý - pořád se baterky musí chladit, někdy ohřívat
management nabíjení - velmi složitý a drahý
baterie jsou velmi drahé a dle odborníků nás zlevnění nečeká, jak známo, poptávka šroubuje ceny nahoru !!!
Avatar - Mikesus
Mikesus
Podle kterých odborníků? Zatím dle posledních let naopak baterie zlevňují.

https😐/about.bnef.com/…-battery-prices/
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Zdroje informací jsou různé, ale podle jiného zdroje se pokles cen ZASTAVIL.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Můžeš poslat odkaz?
tesnav
Těch odkazů na vyjádření lidí z branže najdeš v poslední době spoustu. A výstupem je to, že vzhledem k vysoké poptávce po bateriích a surovinách pro ně nelze zhruba do roku 2025 počítat s dalším zásadním poklesem cen baterií.
Hendly
Zdroj informace?
tesnav
Hendly
A četl jsi sám ty odkazy?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Připoměnlo mi to jednoho diskutéra, který upozorňoval na nespolehlivost VW tím, že dával odkaz jinam, kde byla spolehlivost vyzdvihována.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak zrovna mildhybrid je paskvil a ne hybrid.
Třeba v novém golfu má dle WLTP 1.5TSI 110kw spotřebu 5.6l, a tenhle mHEV 1.5 eTSI 5.9l. Takže to bych zrovna nesrovnával. Pokud chceš cenu reálně fungujícího hybridu, koukni se k Toyotě nebo H/K.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Zajímalo by mě, kde udělali soudruzi z Wolfsburgu chybu. Na papíře to vypadá dobře, "hybrid" za minimální příplatek.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ohledně výbavy si myslím, že Opel na to jde mnohem lépe než peugeot.
K čemu potřebuji super výbavu u auta, které má sloužit ve městě, max. v blízkém okolí?
Led světla pro snížení odběru elektřiny beru, matrix už jsou zbytečné. Adaptivní tempomat podle toho jak dobře funguje, jinak klima, el.okna i vzadu ( kvůli dětem) a možná ten bezklíč, případně park.senzory a kameru.
Zbytek jsou zbytečnosti na těch pár km po městě. Důležité naopak termomanagement, rychlonabijeni.
Kdo potřebuje u auta do města sportovní sedačky nebo pedály? Nebo navigaci když to má android aut👋 apple carplay? Skleněná střecha úplně k ničemu, aby bylo potřeba více chladit nebo i ty plecháče jsou fuk. Na vzhled to nejezdí.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Správná otázka je, kdo potřebuje elektromobil... A ještě lepší kdo vlastně elektromobil chce???
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nebo lepsi, kdo ho vyuzije.
Třeba pro kuryrni služby bych si to dokázal představit pro rozvoz po městě.
Já osobně pro jízdu po Praze asi bych taky vyměnil za hybrid, který by zůstal na delší výjezdy mimo Prahu.
Ale chápu, že pro někoho to neni. Jen ať do toho nenechají ostatním.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
... navíc za naprosto nekonkirenceschopnou cenu vzhledem k autům se spalovacími motory.

Bravo! Evropa míří přesně mezi dvě půlky přímo do té černé díry...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ja verim napriklad hybridom... a novy yaris v tomto vyzera byt fajn ....

ale inak suhlas... taketo el. male auto za tristvrte melona mi ozaj zmysel nedava ziadny... to si radsej viem predsatvit za podobne prachy eclipse cross 4x4 v topke alebo nejaku top corollu v hybride :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Podle mě dnes nejlepší je buď kombinace mild hybridů, nebo delší trasy prostě stále diesel.
Avatar - Mikesus
Mikesus
S dalkou souhlasim. Mild hybrid je paskvil. Viz spotřeba 110kw TSI a eTSI v novém golfu, kdy je dle wltp spotřeba 5.6 vs 5.9
Bradley
Za pul mice ok. Jinak mit 750 tak si sakra rozmyslim za jak hodnotnou vec to utratim. Maly auta jsou ok, to beru, tedy netvrdim ze za 750 potrebuju velkou káru. Ale uprime, mala auta jsou pro jednoho-dva lidi. Max s miminkem, ale tam uz kocar nedas. Manzelce staci corsa obyc s benzinem za polovic a dva mlady lidi uz chteji trochu prakticnost, a babka s dedkem nedaji 750, kdyz cígo nebo fábka je za polovic. A mladej kluk by se v tom stydel.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Proč by se v tom styděl? Malá auta jsou buď pro důchodce, kteří EV opravdu nepotrebuji, nebo do města jako druhé auta. A tam si EV představit umím. Mladá rodina bude mít problém se poskládat a single dnes vetsinou ani nechtějí/nepotřebují auta. To že by se v tom někdo styděl, když byl kdysi mladý, neznamená že dnešní mladí se za to stydí též.
Ale s tím 0.5M souhlasím. To už by bylo k zamyšlení pro dost lidí.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Jen taková drobná poznámka. Jako obhájce EV jsi výbornej.
Ale obávám se že svůj případ prohraješ, argumenty nemáš na své straně.
Potom se můžeš párkrát odvolat, ale je to jen odsunutí prohry o nějaký krátký čas.

Ale mám nápad - EU by mohla natisknout tak 15 000 € pro :-! každého Euroobčana a problém by byl vyřešen. :-! :-! :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
Neobhahují EV. Zatím v tom nevidím ekonomickou perspektivu, ale přínos pro lokální znečištění ano.
Nicméně i ta ekonomická stránka se blíží už takové, kterou jsem ochoten akceptovat.
Orm
Hřebíček na hlavičku - EV jako druhé auto do města. Zkrátka automobilky potřebují prodávat stále více a více a jen auta se spalováky už nestačí. Takže DVĚ auta, ne jedno. Reálně EV nenahradí spalováky.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Co blbneš, za 1/2 míče máš přece Sytygou v elektřtině !!!!!!!!!!!!!!!! A to se vyplatí !!! 😁 😁 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
No uprimne, než to citigo to už raději ten diesel.
Radek Bensch
Nějakého čecha štve, že elektromobil je drahý? To je někdo nucen pod pohrůškou si to kupovat?

Schválně jsem se podíval na ICE ojetiny za 750 000 kč,- 😁 To jsou snad ještě větší nesmysly než ta električka.

https😐/www.tipcars.com/?…