740 000Kč je sympatická suma za také malé auto? Bežte s tým niekam, alebo fakt tak dobre autonovinári zarábajú že im to je fuk?
V kontexte EV je to jedna nižších súm, ale na veľkosť a "jednoduchosť" auta je to ku.rwa veľa.
je to samozřejmě myšleno s ohledem na ostatní elektromobily obdobné velikosti, jinak ale souhlasím, že je to pořád raketa. Výrazný cenový odstup od e-208 ale stojí za povšimnutí.
Jalo ano, tu cenovou hranici má každý individuální a cítí jí jinak.
Lidi, kteří ale napíšou že za obyč malé auto považuji částku 3/4 M za přijatelnou ale opravdu nechápu. Tyhle elektromobily jsou prostě nesmysl. A pokud se uměle začnou protěžovat, tak je to prostě zvěrstvo.
Nižší střední máš klidně kolem mega. Tohle mi zas tak hrozné nepřijde. Navic to neni obyč male auto, ale EV. se spalovakem bych to samozrejme videl úplně jinak
Taky nechápu lidí, co se cpou do kolon v centrech měst v dieselech nebo primovstrikovych benzinech a dělají to pořád.
Čistější opravdu nevypousteji. Můžou snižovat pevné částice, ale jen za specifických podmínek extremniho znečištění ( smogová situace ). Jak si lidi vyberou jeden extrém ze studie a berou to za fakt. Benzopyreny taky jiste nevypousti, stejně tak NOx, který nejde ven jen pri zahratem katalyzatoru a perfektne funfujicim SCR. Se kterým v nedávné minulosti manipulovali i samy automobilky aby fungoval jen někdy nebo i sami majitelé zasahují do sw/hw jako kdysi s egr nebo dpf.
A jestli ti diesel vzduch čistí, tak si porid jeden domů do obýváku jako čističku a zaizoluj cely byt. Jsem zvedav, jesrli druhý den napises.
A corsa vs e-corsa. Tak právě že pro mne corsa jako taková vůbec smysl nedává a nevidím důvod kupovat druhé klasické auto. Buď stačí jedno, nebo 2, ale konkrétně zaměřené.
To je blábol.
VW má v novém TDI kvůli wolům jako jsi ty dokonce 2x SCR, jeden pro studený motor a druhý pro zahřátý motor. Jenže wolům jako ty to nebude nikdy stačit.
Co se týče pevných částic, diesel s DPF čistí okolní vzduch za jakýchkoli podmínek, protože neustále nasává vzduch a filtruje ho a vypouští zpět bez částic.
EV tedy rozhodně vzduch nečistí a díky své vysoké hmotnosti hodně částic vyrábí otěrem pneumatik.
Benzín s BPF čistí vzduch jen částečně - v podstatě co do něj vleze zase z výfuku vyleze protože vytváří velmi jemné částice, 10x menší než diesel, které BPF zachycuje s obtížemi.
Kolik váží třeba Q7 vs TMX?
Tobe už nějakou dobu čistička vzduchu v kuchyni jede co?
Máš děti? Zavři je na den do garáže s nastartovaným dieselem, ať tam mají čistý vzduch. Myslíš že budou rády?
Opravdu tak hloupý? Spalovaci motor spaluje, tedy spotřebovává kyslík. Takže když v uzavřeném objemu pustim spalovaci motor, tak mi spotřebuje O2 a já se udusil že... Ale udusit se a otrávit se jsou dvě úplně odlišné věci.
Nikoli, je to extrém. Ale hluboký nadech u vyfuku po ranu je prijatelnejsi alternativa, jak tu bylo psano. To by mohl kazdy zastance cistych dieslu delat.
To je každého na uvážení a jeho finančních možnostech. nic víc, nic míň. Pokud někdo upřednostní malý benzín 6d-temp, proč ne. Od toho tu je trh, aby si každý vybral.
A proč by to mělo jezdit do zahraničí? tam bych nechtěl žádným autem B segmentu.
presne tak.. inak som zvedavy kto si kupi tu novu malu el. hondu ked vsetci el. konkurenti su od nej jasne lacnejsi... aj corsa aj P208 aj zoe ... a dokonca aj o triedu vacsi leaf ... este bude sranda ked to bude od hondy prepadak a pritom mohli mat trhak keby na to sli s rozumom...
Nikdo si nekoupí ani Opla, ani Pežota.
Jestli sis nevšiml, většina lidí tady nakupuje v autobazarech a když má 300 000, tak mají hodně a za to si koupí docela hodně slušnou ojetinu.
A co? Ať si každý koupil chce. Nebo spíš na co má. A kdo má 750k ať si koupí co chce. Jen pár hlupáků, většinou jezdící dieselem, se snaží vnutit jejich názor.
Takže prodeje budou nula, když si to nikdo nekoupí?
Na všetkých týchchto vehikloch sú fest prestrelené (hodne slušné slovo) ceny. Nech to dajú max 50t Kč nad spaľovák a potom sa uvidí. Však to nemá spojku,prevodovku,výfuk s katom (ako sa tu zvykne argumentovať) a pod ale pýtajú za to akoby to malo zlatý introš.
A to nič nemám proti EV. Ako niekto písal niekde tak hybridy sú daleko komplikovanejšie a cenovo niekde inde oproti týmto...(nenapadá ma slušné slovo).
No nevím. Myslím si, že 200t Kč nad ICE s manuálem, už není špatné.
100t se Ti vrátí za 4 roky na provozu
35t za automat
25t za nezávislé topeni
40t výši cena při odprodeji kvůli stejným důvodům popsaných výše.
Taková další generace Corsy se bude prodávat jak víno ;-)
termomanagement je velmi drahý - pořád se baterky musí chladit, někdy ohřívat
management nabíjení - velmi složitý a drahý
baterie jsou velmi drahé a dle odborníků nás zlevnění nečeká, jak známo, poptávka šroubuje ceny nahoru !!!
Těch odkazů na vyjádření lidí z branže najdeš v poslední době spoustu. A výstupem je to, že vzhledem k vysoké poptávce po bateriích a surovinách pro ně nelze zhruba do roku 2025 počítat s dalším zásadním poklesem cen baterií.
Tak zrovna mildhybrid je paskvil a ne hybrid.
Třeba v novém golfu má dle WLTP 1.5TSI 110kw spotřebu 5.6l, a tenhle mHEV 1.5 eTSI 5.9l. Takže to bych zrovna nesrovnával. Pokud chceš cenu reálně fungujícího hybridu, koukni se k Toyotě nebo H/K.
Ohledně výbavy si myslím, že Opel na to jde mnohem lépe než peugeot.
K čemu potřebuji super výbavu u auta, které má sloužit ve městě, max. v blízkém okolí?
Led světla pro snížení odběru elektřiny beru, matrix už jsou zbytečné. Adaptivní tempomat podle toho jak dobře funguje, jinak klima, el.okna i vzadu ( kvůli dětem) a možná ten bezklíč, případně park.senzory a kameru.
Zbytek jsou zbytečnosti na těch pár km po městě. Důležité naopak termomanagement, rychlonabijeni.
Kdo potřebuje u auta do města sportovní sedačky nebo pedály? Nebo navigaci když to má android auto/ apple carplay? Skleněná střecha úplně k ničemu, aby bylo potřeba více chladit nebo i ty plecháče jsou fuk. Na vzhled to nejezdí.
Nebo lepsi, kdo ho vyuzije.
Třeba pro kuryrni služby bych si to dokázal představit pro rozvoz po městě.
Já osobně pro jízdu po Praze asi bych taky vyměnil za hybrid, který by zůstal na delší výjezdy mimo Prahu.
Ale chápu, že pro někoho to neni. Jen ať do toho nenechají ostatním.
ja verim napriklad hybridom... a novy yaris v tomto vyzera byt fajn ....
ale inak suhlas... taketo el. male auto za tristvrte melona mi ozaj zmysel nedava ziadny... to si radsej viem predsatvit za podobne prachy eclipse cross 4x4 v topke alebo nejaku top corollu v hybride :yes:
Za pul mice ok. Jinak mit 750 tak si sakra rozmyslim za jak hodnotnou vec to utratim. Maly auta jsou ok, to beru, tedy netvrdim ze za 750 potrebuju velkou káru. Ale uprime, mala auta jsou pro jednoho-dva lidi. Max s miminkem, ale tam uz kocar nedas. Manzelce staci corsa obyc s benzinem za polovic a dva mlady lidi uz chteji trochu prakticnost, a babka s dedkem nedaji 750, kdyz cígo nebo fábka je za polovic. A mladej kluk by se v tom stydel.
Proč by se v tom styděl? Malá auta jsou buď pro důchodce, kteří EV opravdu nepotrebuji, nebo do města jako druhé auta. A tam si EV představit umím. Mladá rodina bude mít problém se poskládat a single dnes vetsinou ani nechtějí/nepotřebují auta. To že by se v tom někdo styděl, když byl kdysi mladý, neznamená že dnešní mladí se za to stydí též.
Ale s tím 0.5M souhlasím. To už by bylo k zamyšlení pro dost lidí.
Jen taková drobná poznámka. Jako obhájce EV jsi výbornej.
Ale obávám se že svůj případ prohraješ, argumenty nemáš na své straně.
Potom se můžeš párkrát odvolat, ale je to jen odsunutí prohry o nějaký krátký čas.
Ale mám nápad - EU by mohla natisknout tak 15 000 € pro :-! každého Euroobčana a problém by byl vyřešen. :-!:-!:-!
Neobhahují EV. Zatím v tom nevidím ekonomickou perspektivu, ale přínos pro lokální znečištění ano.
Nicméně i ta ekonomická stránka se blíží už takové, kterou jsem ochoten akceptovat.
Hřebíček na hlavičku - EV jako druhé auto do města. Zkrátka automobilky potřebují prodávat stále více a více a jen auta se spalováky už nestačí. Takže DVĚ auta, ne jedno. Reálně EV nenahradí spalováky.