Elektromobily
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeElektromobil Opel Corsa-e má české ceny. Do kapsy strčí i sourozeneckou 208, ale…
58 komentářů
PowerHouse
Jak je možné, že jsou hybridy levnější než EV? Vždyť jsou hybridy daleko složitější.
A ta 50kWh baterka u Corsy také není buchví co.
Golf 48V mild-hybrid 1.5 eTSI 110 kW mHEV v kombinaci se sedmistupňovým DSG, startuje od 653.900 Kč.
A tato Corsa od 739.990 Kč?
A ta 50kWh baterka u Corsy také není buchví co.
Golf 48V mild-hybrid 1.5 eTSI 110 kW mHEV v kombinaci se sedmistupňovým DSG, startuje od 653.900 Kč.
A tato Corsa od 739.990 Kč?
termomanagement je velmi drahý - pořád se baterky musí chladit, někdy ohřívat
management nabíjení - velmi složitý a drahý
baterie jsou velmi drahé a dle odborníků nás zlevnění nečeká, jak známo, poptávka šroubuje ceny nahoru !!!
management nabíjení - velmi složitý a drahý
baterie jsou velmi drahé a dle odborníků nás zlevnění nečeká, jak známo, poptávka šroubuje ceny nahoru !!!
Podle kterých odborníků? Zatím dle posledních let naopak baterie zlevňují.
https😐/about.bnef.com/…-battery-prices/
https😐/about.bnef.com/…-battery-prices/
Zdroje informací jsou různé, ale podle jiného zdroje se pokles cen ZASTAVIL.
Můžeš poslat odkaz?
Těch odkazů na vyjádření lidí z branže najdeš v poslední době spoustu. A výstupem je to, že vzhledem k vysoké poptávce po bateriích a surovinách pro ně nelze zhruba do roku 2025 počítat s dalším zásadním poklesem cen baterií.
Tak zrovna mildhybrid je paskvil a ne hybrid.
Třeba v novém golfu má dle WLTP 1.5TSI 110kw spotřebu 5.6l, a tenhle mHEV 1.5 eTSI 5.9l. Takže to bych zrovna nesrovnával. Pokud chceš cenu reálně fungujícího hybridu, koukni se k Toyotě nebo H/K.
Třeba v novém golfu má dle WLTP 1.5TSI 110kw spotřebu 5.6l, a tenhle mHEV 1.5 eTSI 5.9l. Takže to bych zrovna nesrovnával. Pokud chceš cenu reálně fungujícího hybridu, koukni se k Toyotě nebo H/K.
Zajímalo by mě, kde udělali soudruzi z Wolfsburgu chybu. Na papíře to vypadá dobře, "hybrid" za minimální příplatek.
Mikesus
Ohledně výbavy si myslím, že Opel na to jde mnohem lépe než peugeot.
K čemu potřebuji super výbavu u auta, které má sloužit ve městě, max. v blízkém okolí?
Led světla pro snížení odběru elektřiny beru, matrix už jsou zbytečné. Adaptivní tempomat podle toho jak dobře funguje, jinak klima, el.okna i vzadu ( kvůli dětem) a možná ten bezklíč, případně park.senzory a kameru.
Zbytek jsou zbytečnosti na těch pár km po městě. Důležité naopak termomanagement, rychlonabijeni.
Kdo potřebuje u auta do města sportovní sedačky nebo pedály? Nebo navigaci když to má android aut👋 apple carplay? Skleněná střecha úplně k ničemu, aby bylo potřeba více chladit nebo i ty plecháče jsou fuk. Na vzhled to nejezdí.
K čemu potřebuji super výbavu u auta, které má sloužit ve městě, max. v blízkém okolí?
Led světla pro snížení odběru elektřiny beru, matrix už jsou zbytečné. Adaptivní tempomat podle toho jak dobře funguje, jinak klima, el.okna i vzadu ( kvůli dětem) a možná ten bezklíč, případně park.senzory a kameru.
Zbytek jsou zbytečnosti na těch pár km po městě. Důležité naopak termomanagement, rychlonabijeni.
Kdo potřebuje u auta do města sportovní sedačky nebo pedály? Nebo navigaci když to má android aut👋 apple carplay? Skleněná střecha úplně k ničemu, aby bylo potřeba více chladit nebo i ty plecháče jsou fuk. Na vzhled to nejezdí.
Správná otázka je, kdo potřebuje elektromobil... A ještě lepší kdo vlastně elektromobil chce???
Nebo lepsi, kdo ho vyuzije.
Třeba pro kuryrni služby bych si to dokázal představit pro rozvoz po městě.
Já osobně pro jízdu po Praze asi bych taky vyměnil za hybrid, který by zůstal na delší výjezdy mimo Prahu.
Ale chápu, že pro někoho to neni. Jen ať do toho nenechají ostatním.
Třeba pro kuryrni služby bych si to dokázal představit pro rozvoz po městě.
Já osobně pro jízdu po Praze asi bych taky vyměnil za hybrid, který by zůstal na delší výjezdy mimo Prahu.
Ale chápu, že pro někoho to neni. Jen ať do toho nenechají ostatním.
rohYpnol
... navíc za naprosto nekonkirenceschopnou cenu vzhledem k autům se spalovacími motory.
Bravo! Evropa míří přesně mezi dvě půlky přímo do té černé díry...
Bravo! Evropa míří přesně mezi dvě půlky přímo do té černé díry...
ja verim napriklad hybridom... a novy yaris v tomto vyzera byt fajn ....
ale inak suhlas... taketo el. male auto za tristvrte melona mi ozaj zmysel nedava ziadny... to si radsej viem predsatvit za podobne prachy eclipse cross 4x4 v topke alebo nejaku top corollu v hybride :yes:
ale inak suhlas... taketo el. male auto za tristvrte melona mi ozaj zmysel nedava ziadny... to si radsej viem predsatvit za podobne prachy eclipse cross 4x4 v topke alebo nejaku top corollu v hybride :yes:
Bradley
Za pul mice ok. Jinak mit 750 tak si sakra rozmyslim za jak hodnotnou vec to utratim. Maly auta jsou ok, to beru, tedy netvrdim ze za 750 potrebuju velkou káru. Ale uprime, mala auta jsou pro jednoho-dva lidi. Max s miminkem, ale tam uz kocar nedas. Manzelce staci corsa obyc s benzinem za polovic a dva mlady lidi uz chteji trochu prakticnost, a babka s dedkem nedaji 750, kdyz cígo nebo fábka je za polovic. A mladej kluk by se v tom stydel.
Proč by se v tom styděl? Malá auta jsou buď pro důchodce, kteří EV opravdu nepotrebuji, nebo do města jako druhé auta. A tam si EV představit umím. Mladá rodina bude mít problém se poskládat a single dnes vetsinou ani nechtějí/nepotřebují auta. To že by se v tom někdo styděl, když byl kdysi mladý, neznamená že dnešní mladí se za to stydí též.
Ale s tím 0.5M souhlasím. To už by bylo k zamyšlení pro dost lidí.
Ale s tím 0.5M souhlasím. To už by bylo k zamyšlení pro dost lidí.
Jen taková drobná poznámka. Jako obhájce EV jsi výbornej.
Ale obávám se že svůj případ prohraješ, argumenty nemáš na své straně.
Potom se můžeš párkrát odvolat, ale je to jen odsunutí prohry o nějaký krátký čas.
Ale mám nápad - EU by mohla natisknout tak 15 000 € pro :-! každého Euroobčana a problém by byl vyřešen. :-! :-! :-!
Ale obávám se že svůj případ prohraješ, argumenty nemáš na své straně.
Potom se můžeš párkrát odvolat, ale je to jen odsunutí prohry o nějaký krátký čas.
Ale mám nápad - EU by mohla natisknout tak 15 000 € pro :-! každého Euroobčana a problém by byl vyřešen. :-! :-! :-!
Neobhahují EV. Zatím v tom nevidím ekonomickou perspektivu, ale přínos pro lokální znečištění ano.
Nicméně i ta ekonomická stránka se blíží už takové, kterou jsem ochoten akceptovat.
Nicméně i ta ekonomická stránka se blíží už takové, kterou jsem ochoten akceptovat.
Hřebíček na hlavičku - EV jako druhé auto do města. Zkrátka automobilky potřebují prodávat stále více a více a jen auta se spalováky už nestačí. Takže DVĚ auta, ne jedno. Reálně EV nenahradí spalováky.
Radek Bensch
Nějakého čecha štve, že elektromobil je drahý? To je někdo nucen pod pohrůškou si to kupovat?
Schválně jsem se podíval na ICE ojetiny za 750 000 kč,- 😁 To jsou snad ještě větší nesmysly než ta električka.
https😐/www.tipcars.com/?…
Schválně jsem se podíval na ICE ojetiny za 750 000 kč,- 😁 To jsou snad ještě větší nesmysly než ta električka.
https😐/www.tipcars.com/?…
V kontexte EV je to jedna nižších súm, ale na veľkosť a "jednoduchosť" auta je to ku.rwa veľa.
Ale to se zařídí, když to nepůjde po dobrém ……. :no:
je to samozřejmě myšleno s ohledem na ostatní elektromobily obdobné velikosti, jinak ale souhlasím, že je to pořád raketa. Výrazný cenový odstup od e-208 ale stojí za povšimnutí.
S pozdravem,
Standa
Lidi, kteří ale napíšou že za obyč malé auto považuji částku 3/4 M za přijatelnou ale opravdu nechápu. Tyhle elektromobily jsou prostě nesmysl. A pokud se uměle začnou protěžovat, tak je to prostě zvěrstvo.
Taky nechápu lidí, co se cpou do kolon v centrech měst v dieselech nebo primovstrikovych benzinech a dělají to pořád.
Co se disselu ve městě týká, myslíš těch dieselů, které dnes vypouštějí čistší vzduch než nasávají???
A jestli ti diesel vzduch čistí, tak si porid jeden domů do obýváku jako čističku a zaizoluj cely byt. Jsem zvedav, jesrli druhý den napises.
A corsa vs e-corsa. Tak právě že pro mne corsa jako taková vůbec smysl nedává a nevidím důvod kupovat druhé klasické auto. Buď stačí jedno, nebo 2, ale konkrétně zaměřené.
P.s:v čem píšu kraviny?
VW má v novém TDI kvůli wolům jako jsi ty dokonce 2x SCR, jeden pro studený motor a druhý pro zahřátý motor. Jenže wolům jako ty to nebude nikdy stačit.
Co se týče pevných částic, diesel s DPF čistí okolní vzduch za jakýchkoli podmínek, protože neustále nasává vzduch a filtruje ho a vypouští zpět bez částic.
EV tedy rozhodně vzduch nečistí a díky své vysoké hmotnosti hodně částic vyrábí otěrem pneumatik.
Benzín s BPF čistí vzduch jen částečně - v podstatě co do něj vleze zase z výfuku vyleze protože vytváří velmi jemné částice, 10x menší než diesel, které BPF zachycuje s obtížemi.
Tobe už nějakou dobu čistička vzduchu v kuchyni jede co?
Máš děti? Zavři je na den do garáže s nastartovaným dieselem, ať tam mají čistý vzduch. Myslíš že budou rády?
Otrávíš se díky CO.
I moderní auta stále vypouští jedy a karcinogeny jako CO a HC.
Zkus to vysvětlit chlápkovi v půjčovně loděk na Vltavě … 😁 😁 😁
Ale abys nedostal čenichovku.
A proč by to mělo jezdit do zahraničí? tam bych nechtěl žádným autem B segmentu.
Jestli sis nevšiml, většina lidí tady nakupuje v autobazarech a když má 300 000, tak mají hodně a za to si koupí docela hodně slušnou ojetinu.
Takže prodeje budou nula, když si to nikdo nekoupí?
A to nič nemám proti EV. Ako niekto písal niekde tak hybridy sú daleko komplikovanejšie a cenovo niekde inde oproti týmto...(nenapadá ma slušné slovo).
100t se Ti vrátí za 4 roky na provozu
35t za automat
25t za nezávislé topeni
40t výši cena při odprodeji kvůli stejným důvodům popsaných výše.
Taková další generace Corsy se bude prodávat jak víno 😉