Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobil Opel Corsa-e má české ceny. Do kapsy strčí i sourozeneckou 208, ale…

Stanislav Kolman
Diskuze (58)

S ceníky elektromobilů se nám roztrhl pytel. Nejnovějším přírůstkem na českém trhu je Opel Corsa-e, jenž startuje ze všech nejníže.

Rok 2020 má konečně odstartovat elektrickou automobilovou ofenzivu. A minimálně počet novinek představených na českém trhu avizuje, že tomu tak skutečně bude. V posledních dnech už jsme se seznámili s cenovkami Hondy e a Peugeotů e-2008 a e-208. Sourozencem posledního zmíněného modelu je Opel Corsa-e, populární malý hatchback německé automobilky, jenž už také prozradil české ceny. A potěšující je, že ta základní je ze všech zmíněných konkurentů nejnižší.

Elektrická Corsa dostává shodný základ a techniku jako e-208, což v praxi znamená elektromotor o výkonu 100 kW (136 k) a akumulátor s kapacitou 50 kWh. To má podle papírových předpokladů vystačit na dojezd až 337 kilometrů na jedno nabití. Od doby, kdy Opel patří pod křídla Peugeotu, jsme si zvykli na to, že vlastně tvoří „normálnější“ auta na stejné technice (viz 3008 vs. Grandland X). Pokud vám extravagantnost dnešních peugeotů nevyhovuje, můžete sáhnout po opelu.

Ale zpátky k samotné Corse-e. Ta na český trh přijíždí ve třech výbavových stupních. Základem je varianta Edition, která startuje na sympatické částce 739.990 Kč, zohledníme-li nabídnuté padesátitisícové zvýhodnění. Bude to asi první elektromobil, jenž se u nás bude nabízet se 16“ ocelovými koly. Dále je součástí výbavy automatická klimatizace, bezklíčové startování, 7“ obrazovka multimediálního systému, elektrické otevírání předních oken, automatické přepínání světel, senzor únavy řidiče či asistent pro rozjezd do kopce.

Náročnějším se bude více zamlouvat provedení Elegance za 779.990 Kč, které nabízí podstatně bohatší výbavu. Navíc dostanete diodovou světelnou techniku, 16“ kola z lehkých slitin, elektrické ovládání předních a zadních oken, chromované lišty či čalounění kombinující kůži a látku.

Nejvyšší provedení GS Line za 789.990 Kč rozeznáte třeba díky sportovním předním a zadním nárazníkům, sportovnímu volantu, sedačkám či pedálům z lehkých slitin. Navíc tu najdeme 7“ digitální přístrojovou desku či zadní parkovací asistent. V praxi to znamená, že i nejvyšší verze Opelu Corsa-e je levnější než základní provedení Peugeotu e-208. Má to však svůj důvod.

Už standardní e-208 dostává slušnou výbavu, zatímco v případě Corsy-e si musíte i v nejvyšší verzi za vybrané prvky připlácet. Vhod může přijít adaptivní tempomat (+14.000 Kč), infotainment s navigací (+ bezklíčové odemykání a indukční nabíjení za 40.000 Kč),  adaptivní LED Matrix světlomety (+16.000 Kč) či prosklená střecha se sluneční clonou (+20.000 Kč). Korunka ke korunce a rychle se dostaneme na hodnotu francouzského sourozence. Sympatické ale je, že Opel nabídne i jakousi očesanou verzi pro ty, kteří chtějí elektromobil, ale neholdují bohaté výbavě. Potkat u nabíječky vůz na ocelových kolech se švihadly vzadu, to by mohl být opravdový zážitek.

Stanislav Kolman
Diskuze (58)

Doporučujeme

17. 1. 2020 10:23
Re: 740 000Kč
No nevím. Myslím si, že 200t Kč nad ICE s manuálem, už není špatné.
100t se Ti vrátí za 4 roky na provozu
35t za automat
25t za nezávislé topeni
40t výši cena při odprodeji kvůli stejným důvodům popsaných výše.

Taková další generace Corsy se bude prodávat jak víno ;-)
Avatar - Mikesus
16. 1. 2020 19:51
Re: Hybridy jsou levnější než EV?
Připoměnlo mi to jednoho diskutéra, který upozorňoval na nespolehlivost VW tím, že dával odkaz jinam, kde byla spolehlivost vyzdvihována.
16. 1. 2020 15:45
Re: Hybridy jsou levnější než EV?
A četl jsi sám ty odkazy?
16. 1. 2020 14:28
Re: 740 000Kč
Asi tak za 750 bych si koupil úplně něco jinýho než mrňavou Corsu.
Avatar - Mikesus
16. 1. 2020 10:34
Re: 740 000Kč
Nikoli, je to extrém. Ale hluboký nadech u vyfuku po ranu je prijatelnejsi alternativa, jak tu bylo psano. To by mohl kazdy zastance cistych dieslu delat.