Novinky
Zpět na článek
Škoda Octavia liftback vstupuje do prodeje. O kolik je levnější ve srovnání s kombíkem?
95 komentářů
webpaja
Bereš hrubou průměrnou mzdu, to není částka kterou ovládají. Takže se budeme bavit o 50tkč.
Emel
acz snad nemá žádný zájem přesvědčovat čtenáře, aby něco solili.
Samozřejmě že je kombi praktičtější - karoserie je tužší než lift, prostornější (zejm. při nakládání po střechu, při otevření víka ti nepadá sníh dovnitř (viz minulý příspěvek), na střechu se cokoli líp přidělává (protože ližiny... a taky možnost dát příčníky dál od sebe)... ty výhody tam určitě jsou.
Z fotek mi zatím přijde lift přitažlivější... což je u Octy asi poprvé. Tož uvidíme.
Samozřejmě že je kombi praktičtější - karoserie je tužší než lift, prostornější (zejm. při nakládání po střechu, při otevření víka ti nepadá sníh dovnitř (viz minulý příspěvek), na střechu se cokoli líp přidělává (protože ližiny... a taky možnost dát příčníky dál od sebe)... ty výhody tam určitě jsou.
Z fotek mi zatím přijde lift přitažlivější... což je u Octy asi poprvé. Tož uvidíme.
Anonym
Pokuty za emise a povinné prvky.
Složité systémy čištění spalin.
Napiš děkovný dopis do Bruselu.
Zbytek dotlačí inflace.
JInak fantastický postřeh - auta zdražují generaci od generace.
Složité systémy čištění spalin.
Napiš děkovný dopis do Bruselu.
Zbytek dotlačí inflace.
JInak fantastický postřeh - auta zdražují generaci od generace.
palix
Akože Škodu nemusím, ale Octavia mi prišla vždy ako najlepšia Škodovka. Ich "simply clever" riešenia sú často úsmevné, ale...
Na fotkách sa mi páči zadná hlavová opierka s vyklopiteľnou "oporou" hlavy - to môže byť naozaj skvelá vec 😊 a páči sa mi aj USB konektor na zrkadle - perfektné. Škoda asi prijala človeka, ktorý nevymýšľa zbytočnosti (škrabka na ľad v nádrži + metlička / dáždnik vo dverách = možná špina/ vlhkosť za "tapacierungom"), ale pri navrhovaní rozmýšľa.
Veľmi pekné auto je tá nová Octavia :yes:
Na fotkách sa mi páči zadná hlavová opierka s vyklopiteľnou "oporou" hlavy - to môže byť naozaj skvelá vec 😊 a páči sa mi aj USB konektor na zrkadle - perfektné. Škoda asi prijala človeka, ktorý nevymýšľa zbytočnosti (škrabka na ľad v nádrži + metlička / dáždnik vo dverách = možná špina/ vlhkosť za "tapacierungom"), ale pri navrhovaní rozmýšľa.
Veľmi pekné auto je tá nová Octavia :yes:
Emel
Celej článek je o jedný základní věci😒br />
"Ve srovnání s praktičtějším kombíkem je tedy liftback o rovných 40.000 Kč dražší."
Chjo...
"Ve srovnání s praktičtějším kombíkem je tedy liftback o rovných 40.000 Kč dražší."
Chjo...
tesnav
Jenže to zminujes nominální ceny. Prepocitej to na reálné přes průměrné platy v té které době. Treba zmiňovaných 400t. bylo v roce 2012 jako dnes 560 ...
A když se začala prodávat OI v roce 1996, tak tehdejších 330tKc. odpovídá dnešním 1,18M. Dvojková, v roce 2004, s 1.4-kou byla za 425tKc, coz odpovídá dnešním 950tKc.
A když se začala prodávat OI v roce 1996, tak tehdejších 330tKc. odpovídá dnešním 1,18M. Dvojková, v roce 2004, s 1.4-kou byla za 425tKc, coz odpovídá dnešním 950tKc.
radolaco
No ale 10-15 rokov dozadu tomu bolo naopak - auta zlacnovali. Golf v zaklade stal kedysi 500 tisic, neskor 350 tisic. Dnes sa opat blizi k tym 500...
Freddka
50k priplatek za kombi ve vybave style, ctu to dobre? Tak to mi prijde dost.
scadar
Mea culpa, mel jsem na mysli retezove TSI a slo o to vytahovani retezu. 😊
jenicek54
mě stačí ABS, radio a klima. dám 400. zbytek ceny jsou věci které nepotřebuji
pogo26
Octavia je levné auto a ceny v ČR jsou na mě moc vysoké. JInde na západě je Octavia oproti konkureci levnější. Ceny jsou pro fleet a bazaristy, aby byla pořádná sleva. První cena s rozumnou výbavou je 600 000,- a to je na mě moc.
scadar
😄 Pointa je v tom, ze nova octa je ve vsech ohledech lepsi nez jakakoliv stara a pocet valcu fakt neni kvalitativni parametr... leda tak munice na dobrej (ale uz dost ohranej) flamewar.. A obzvlast u 1.0TSI, coz je naopak ve vsech ohledech (snad krome nejnizsich otacek a pochybneho sladeni s automatem) slusnej motor... kterej ani v uplne prvni generaci nemel zadnej zasadni pruser jako napriklad prvni naftovy dvoulitry s commonrailem, nebo prvni remenovy TSI...
webpaja
Myslím, že jsem někde četl o zisku podle modelových řad a 5er nese hlavní prapor. Nemyslím, že by to bylo vše na "přidružených službách". 😉
pogo26
kompaktní kombi je dobrá volba. Jen je někdy moc dlouhé. Oproti MPV, které má podobný prostor a kufr při menší délce. SUV a crossovery jsou z hlediska prostornosti/velikosti zcela mimo.
scadar
Blbost, ten 85kW litr jede úplně v cajku a stokrát líp než ty starý krámy s tdi 66kW, nedejbože SDI nebo atmosférickou 1.6 - a i s těmahle utrpeníma pod kapotou spousta lidí do toho chorvatska jela nebo dodnes jezdí.
Šimpanz
To souhlas. Nicméně pořád platí, že automobilka má svůj konstantní příjem za auto od dealera bez ohledu za jakou cenu jej dealer prodá. Dealer může auto prodat s marží +15% stejně tak dobře se zápornou marží (tedy ztrátou) -15%. To už záleží čistě na dealerovi a na tom jak odhadne zákazníka a jakou na něm má další šanci vydělat (třeba na tom následném servisu nebo prodejem dalších aut), nebo nevydělat protože je to strýcu co odjede a už jej neuvidí, protože bude servisovat u Lojzi v JZD.
Jinak těm 60% bych věřil u Porsche, u automobilky jako je Škoda moc ne, protože tam se originální díly většinou používají v rámci záruky, takže hlavní položka je spotřebák a po záruce (kdy roste i spotřeba ND) se servisují u nezávislých opravců a díly se berou z druhovýroby, z které má Škoda prd. A zrovna na Škodovku lze z druhovýroby sehnat prakticky cokoliv.
Jinak těm 60% bych věřil u Porsche, u automobilky jako je Škoda moc ne, protože tam se originální díly většinou používají v rámci záruky, takže hlavní položka je spotřebák a po záruce (kdy roste i spotřeba ND) se servisují u nezávislých opravců a díly se berou z druhovýroby, z které má Škoda prd. A zrovna na Škodovku lze z druhovýroby sehnat prakticky cokoliv.
Emel
Hmmm... dobrodružný nebo volnočasový je takové nejednoznačné, ani jedno pro mě automaticky neznamená výlet mimo asfalt, pro mě by třeba "dobrodružné volnočasové" byl ten Cayman 😄 . Takže pro mě terénní ok, zvýšené auto s 4x4, nemám problém.
Emel
Jo, takhle nějak k tomu asi došli. Problém je, že automobilka nemá zisk pouze z prodeje aut, ale třeba taky z prodeje dílů a servisu. Někde jsem viděl, že to je až 60%... teď nevím jestli zisku nebo tržeb, ale rozhodně to není zanedbatelný.
Šimpanz
Slevy nedává automobilka, ale dealer, což je jiný ekonomický subjekt.
Marže Škodovky se dá celkem lehko spočítat, ročně utrží za všechna prodaná auta (tedy suma toho co obdrží od dealerů, nikoliv od zákazníků, protože Škoda zákazníkům nic neprodává) cca 17,3 mld eur a roční zisk má cca 1,4 mld eur, z toho vychází marže cca 8%. Samozřejmě u jednotlivých modelů bude marže různá, těch 8% je průměr za celou produkci a za prodeje po celém světě, v reálu bude marže Octavie třeba třeba 12% a u Ciga jenom 4% a marže v Británii bude u Octavie 8% a v ČR třeba 15% (většinou platí, že čím více se na daném trhu daný model prodává, tím větší ceny automobilka dealerům účtuje a naopak).
https😐/www.skoda-storyboard.com/…revenue-in-2018/
Marže Škodovky se dá celkem lehko spočítat, ročně utrží za všechna prodaná auta (tedy suma toho co obdrží od dealerů, nikoliv od zákazníků, protože Škoda zákazníkům nic neprodává) cca 17,3 mld eur a roční zisk má cca 1,4 mld eur, z toho vychází marže cca 8%. Samozřejmě u jednotlivých modelů bude marže různá, těch 8% je průměr za celou produkci a za prodeje po celém světě, v reálu bude marže Octavie třeba třeba 12% a u Ciga jenom 4% a marže v Británii bude u Octavie 8% a v ČR třeba 15% (většinou platí, že čím více se na daném trhu daný model prodává, tím větší ceny automobilka dealerům účtuje a naopak).
https😐/www.skoda-storyboard.com/…revenue-in-2018/
Emel
Takže třeba - náklady na vyrobení auta 400.000, prodejce za něj zaplatí 420.000, ceníková cena je 500.000, prodejce ho prodá za 440.000. Marže výrobce je těch (420-400)/400=0,05.
Jak správně tušíš, největší magie je to, jak spočítat náklady na výrobu auta... se započtením nákladů na vývoj, zohledněním investic, nějakého časového rozlišení.
Taky se na to dá jít z druhé strany... tj. prostě vzít finanční výsledky a z toho to spočítat...
Jak správně tušíš, největší magie je to, jak spočítat náklady na výrobu auta... se započtením nákladů na vývoj, zohledněním investic, nějakého časového rozlišení.
Taky se na to dá jít z druhé strany... tj. prostě vzít finanční výsledky a z toho to spočítat...
Emel
Lift s litrem byl za 437, loni v létě podražil na 450... takže nárůst ceny překvapivě malý (u toho základu).
ryccardo
Prý mají na autech marži kolem 5%. Tohle číslo mi ovšem moc neštymuje. Těžko by pak mohli dávat slevy na auta v řádech desítek tisíc.
iudex
Majú smolu, keď to nazvali terénne strihnutý,teraz to Rasťo Chvála zoberie do terénu a bude skúšať kríženie náprav. 😁
Anonym
Tak průměrná rodina by statisticky měla mít asi 65.
Ale to počítáš pár.
Navíc dneska hodně mladejch bydlí u rodičů, čili to to kilo bude ne?
Někdo má zas dědka s důchodem a tak.
Ale to počítáš pár.
Navíc dneska hodně mladejch bydlí u rodičů, čili to to kilo bude ne?
Někdo má zas dědka s důchodem a tak.
white label
Souhlas, tedy až na ten argument se sněhem (viz odkaz na video). Pokud by to byl liftback, (který teď srovnáváš s kombíkem), např. nástupce VW CC - Arteon, tak by se mu podobná nehoda stát nemohla.
https😐/i0.cz/…281503181258.jpg
https😐/i0.cz/…281503181258.jpg
twistedTSD
Přidává výškově stavitelná sedadla = dle škodovácké terminologie přidává stavitelné sedadlo spolujezdce. Mimochodem, která konkurence nemá v základu něco, co jej činí nekoupitelným?
Emel
Ale prd... Insignie nemá výškově stavitelné sedačky ani v základu, ani v Dynamic / Innovation.
rohYpnol
Octavia IV je extrémně vydařená. I přesto jsou věci, které se nepovedly a nechápu (resp. chápu), že novináři mlčí...
Bohužel opět a zase - verze Active vypadá že bude nekoupitelná. U prostředního Ambitionu uvádějí, že přidává výškově stavitelná přední sedadla...
Jsou prostě položky, které aut téhle velikosti má mít v základu. U Octavie opět bude koupitelný základ začínat až na druhé verzi. Tím ve srovnání s konkurencí výrazně ztrácí.
Škoda prostě nemá už dávno potřebu prodávat nevybavené verze, zákazníky tlačí (a ti sami vlastně i chtějí) Style.
Bohužel opět a zase - verze Active vypadá že bude nekoupitelná. U prostředního Ambitionu uvádějí, že přidává výškově stavitelná přední sedadla...
Jsou prostě položky, které aut téhle velikosti má mít v základu. U Octavie opět bude koupitelný základ začínat až na druhé verzi. Tím ve srovnání s konkurencí výrazně ztrácí.
Škoda prostě nemá už dávno potřebu prodávat nevybavené verze, zákazníky tlačí (a ti sami vlastně i chtějí) Style.
Ozzman
Ale to by se dalo zjistit z vysledovky ne? Kam započítat zisk z prodeje a kam že servisu se přeci rozlišuje.
přezdívka (nick)
Tak som si včera prevzal nový služobný Superb. Ten digitálny prístrojový štít - funkcionalita ok, ale ten displej je predpokladám nejaký dopredaj skladových zásob Nokia... katastrofa. Stredový displej 9,2" je kvalitou niekde úplne inde. A to sa za ten dig. prístrojový štít v Superbe stále dopláca... dobrý biznis model. Starý šuntový displej za 500€. A to, že Škoda v roku 2020 stále (!) nenaviguje slovensky je len taká čerešnička na torte... ale služobák, tak som spokojný, musím byť 😁
Jenik3
2 litr je osvědčený a pokud se to netlaci do vykonu, jakoze 85kw ne, tak by to mohl byt držák. Nic pro závodníky a svých 500 tis zvládne.
Jezdec667
V roce 2012 byla dvojková octavia ve výprodeji v otřesné výbavě za nějakých těch tři sta a něco. Ale už v roce 2007 byl ambition s 1.6 za ceníkových 499.000, s radiem a tak něco to stálo před slevou 570.000. Po slevě 500.000. To vím úplně přesně.
ptr078
Pokial sa nemylim, cely koncern ma bezkluc iba ma predne dvere a postupne to menia az s novymi generaciami a faceliftmi. Tusim zacali tuaregom
Verny_2013
Ale byly, prostření nebo akční výbavy, s rozumnou motorizací 1,6 benzín či diesel byly kolem 400 tis. Brácha kupoval v r. 2012 dvojkovou Octu a měl za téměř stejnou cenu na výběr 2,0 TDi 81 Kw se 6-to kvaltem, nebo 1,6 bezín na LPG. Cena byla tučím kolem 330 tis po nějaké slevě.
jam2015
Je len otázkou času, kedy budú vyberať eko daň aj na národnej úrovni. Už to funguje v Holandsku a Francúzsku.
Futurista
Aha, tak to jo. Já to mám na šest let starym autě na každých dveřích včetně kufru a až teď mi docvaklo, proč u kamaráda u jeho OIII vždycky všichni poslušně čekali, než otevře řidič.
Futurista
Já bych to viděl na verandu... Prostě mi smetáček v autě nepřijde jako nějaká super vychytávka...
tesnav
A kdy byly? Před 20 lety stala 1.8T s pár příplatky tolik, co dnes 1.5TSi. Při platech skoro 3x menších.
Verny_2013
Celkem s tebou souhlasím, ten liftback se designově povedl. Interiér taky fajn, ale ukazují jen nejvyššší výbavu v kůži s ergoactivy za 70 Tis. Základ bude výrazně horší. Zajímavý je ten dieselový upsizing z 1,6 na podladěnou 2,0 za cenu 1,5 TSi. Ceny už ale rozhodně nejsou pro soukromou klientelu.
Arese
Já stejně dávám přednost poctivému klasickému klíči, o startovací tlačítko nestojím a na sloupku řízení už vůbec ne. 😉
Dixik2
Startovací tlačítko je pod volantem😒br />
https😐/www.auto.cz/…vnani-s-kombikem?…
https😐/www.auto.cz/…vnani-s-kombikem?…
fOE
Bmw ma venku cisla jen za 3 kvartaly 2019😒br />
Revenues (mil E)
- Automotive 64,853
- Moto 1,871
- Financial Services 21,981
EBIT
- Automotive 2,674
- Moto 226
- Financial Services 1,860
Mno, tak jeste neco malo trhnou i na autech 😄
Revenues (mil E)
- Automotive 64,853
- Moto 1,871
- Financial Services 21,981
EBIT
- Automotive 2,674
- Moto 226
- Financial Services 1,860
Mno, tak jeste neco malo trhnou i na autech 😄
Arese
Jsem rád, že už Škodovka v případě základní karosářské verze oktávky konečně používá správnou terminologii, není to ještě tak dávno, co toto auto nazývala nesmyslným označením "limuzína"! 😄
twistedTSD
Mno když vidím zadní sklo třeba O IV, tak bych byl s nakládáním po střechu opatrný. Za mě lift, ale kombi je jedno z nejhezčích v segmentu.
Emel
Spíš to orientuju podle anglického offroad... tj. mimo silnici. V evropských reáliích... tj. nějaké (nezpevněné) příjezdové cesty k horským chatám a tak. Že bych s autem jezdil jen tak mimo cesty po lese si stejně moc neumím představit.
webpaja
Může být všechno, jen nebude terénní 😉 Tedy pokud nebereš terén jako slovo vyjadřující obecně profil.
Emel
Jenže pak tam jsou ještě ty roční bonusy a subvence pro salony... viz kauza dealeři Hyundai.
Jinak jo, já se nehádám, spíš to píšu, aby si lidi uvědomili, jak velký zjednodušení nutně musí být za číslem typu "5% marže".
Jinak jo, já se nehádám, spíš to píšu, aby si lidi uvědomili, jak velký zjednodušení nutně musí být za číslem typu "5% marže".
iudex
😁 škodoradostne som sa zasmial. 😁 (teraz sa mi to určite do pár hodín vráti)
iudex
Obaja máte kus pravdy. Kombi je nepopierateľne praktickejšie ako sedan či hatch, o tom snáď netreba debatovať, Focus komci bude o triedu praktickejší, ako Focus hatch. Ale v prípade liftbacku ten prínos už je menší, Octavia či Superb sú toho dokonalým príkladom. Základný objem kufra je väčšinou veľmi podobný (dĺžka x šírka, výška po roletu), v praxi potom nepostrehnuteľný, kufre, lyže a pod. naložíš do oboch rovnako. Rozdiel je pri naložení po strechu, kde v kombi sa dá ísť nad úroveň bočných okien, v lifte už len málo, čo má zmysel pri veľkých/neskladných predmetoch ako bicykle. Teda kto nevozí bicykle a pod., pre toho kombi naozaj prínosom oproti liftbacku nebude.
Inak súhlasím s Tebou v náhľade na lift, aj mne príde jasne príťažlivejší, ako kombi, na promo fotkách v modrej tam vidím až audinovskú eleganciu a vizuálnu dynamiku. Reál bude určite o dosť triezvejší, ale odstup od kombi zostane.
Inak súhlasím s Tebou v náhľade na lift, aj mne príde jasne príťažlivejší, ako kombi, na promo fotkách v modrej tam vidím až audinovskú eleganciu a vizuálnu dynamiku. Reál bude určite o dosť triezvejší, ale odstup od kombi zostane.
Freddka
Jo takhle ja to blbe pochpil, ze podle vybavy je ten priplatek za kombi jiny. Sorry, moje blbost 😄
Emel
No a kde normálně máš smetáček nebo škrabku? Škrabka v nádrži je fajn, ale smeták se tam holt nevejde. Kufr taky není ideální... u kombíku ještě třeba jo, ale u liftu nebo u sedanu... viděl jsem krásné video, jak chlapík otevřel kufr (myslím u Passatu CC) a sníh ze zadního skla nádherně sklouzl do kufru 😄
Jo, tady: https😐/www.youtube.com/watch?…
Jo, tady: https😐/www.youtube.com/watch?…
Dixik2
Protože trojka měla bezklíč jenom na dveřích vpředu,tak je to prezentováno jako novinka.Zjišťuji jestli bude od MY 2021 i Digitální klíč.
palix
Ešte som sa s tým nestretol. Na druhej strane, viac ako 20 rokov sedávam výhradne za volantom, tak podobné veci nepotrebujem.
Futurista
Jo, ve full výbavě a v pěkný barvě je to fešácký auto. Jenže já už měl tu možnost v Praze prohlédnout lift v HNĚDÉ !!! barvě v nějakym základu, a to byla teda hrůza. U škodovky je holt vidět rozdíl několika tisíc korun na kilometry daleko. Trochu jsem zvedl obočí i u některých vychytávek, které jsou prezentovány jako objevení Ameriky. Třeba bezklíč na všech dveřích... To jako fakt do dnes nebylo? Smeták ve dveřích spolujezdce, taky nic moc. Až otevřu dveře, abych se na něj dostal, mám plno sněhu v autě... Spánkový opěrky hlavy? Taky už známe...
Škoda, že silnice budou povětšinou brázdit ty základy. 😒
Škoda, že silnice budou povětšinou brázdit ty základy. 😒
pogo26
Nedávno tady nějaký manažér psal, že auta se spalovákem výrazně zdraží, aby bylo z čeho dotovat "ekologická" auta, která musí automobilky prodávat.
fOE
Treba BMW ma nejvetsi cast zisku tvorenou financnimi sluzbami, BMW bank atd. Auta samotna se prodavaji za cernou nulu. Stejne ford v USA, nekde jsem cetl ze dealer ma na aute v prumeru 50USD. Takze se vylozene musi zahojit na servisu, dilech atd.
Kdyz pak nekdo prijde a je ochotnej zaplatit cenikovou cenu to musej bouchat sampano 😄
Kdyz pak nekdo prijde a je ochotnej zaplatit cenikovou cenu to musej bouchat sampano 😄
Dixik2
Na octávky bývalo 9%,ale možná to snížili.Jinak slevy pro soukromé osoby budou.jenom pro firmy budou nižší.
PowerHouse
Do Chorvatska s vnoučatama s veteránem?
Kdyby byl v základu 4 válec, tak by mně to taky stačílo.
Jenomže 4 válec v základu nebude.
Kdyby byl v základu 4 válec, tak by mně to taky stačílo.
Jenomže 4 válec v základu nebude.
WinDiesel
ten výraz - nad tím musel někdo sedět dlouho - terénně střižený - to má šmrnc !!!!
ptr078
Ved maju pravdu, oktavka je hlavne autom sluzobnym a sluzobne auto je tym najschopnejsim autom za kazdych podmienok, samozrejme aj v tvrdych podmienkach mimo asfaltku
Dixik2
Tak cenu zboží máš následovně😒br />
1.Výrobní cena
2.Marže výrobce
3.Marže prodejce
4. DPH
1.Výrobní cena
2.Marže výrobce
3.Marže prodejce
4. DPH
fOE
Myslis kdyz prisla krize a automobilky byly radi za kazdy jeden prodej klidne i s minusovou marzi?
webpaja
...to mě rozesmálo! Volnočasově střežený, dobrodružněji, jakkoliv to nazvat, ale terénně je k smíchu 😉
Bradley
Jednu holotu za 450 pro me. Snad mi dvacet let vydrzi nez prestanu jezdit do prace, pak nejakyho veterana a uz v zivote nechci kupovat auto.
radolaco
Inak teda vyrazne je drahsia ta Octavia 4 oproti 3. Trojka zacinala mam pocit niekde na 14 tisic EUR a tato nova prepoctom na 18.
vaclav
Tak s tím místem na zadních sedačkách bych byl hodně skeptický.Stačí se podívat kde má řidič opěradlo podle středového sloupku a potom kde je opěradlo když sedí na zadní sedačce.No a řidič podle všeho asi nebude z největších.A další věc je startování.No páni ve Škodovce,vám se ještě nedonesto něco o tlačítku Start stop?No za mě ůplná chudoba.
Arese
Obávám se, že již brzy k tomu přibude ještě eko-výplané v podobě mastné pokuty za "nadlimitní" emise CO2, nařízené ekofašistickou EU! 😒 😒 😒 :no:
pogo26
Firmy se pak lépe zbavují aut. Kupující ojetin se dívají na slevu z ceníkových cen. Škodovka moc dobře ví, co v ČR dělá.
žlababa
Přesně tak. Firmám, co kupují více aut, dokáží dát slevu i přes 20%, a přesto být stále v zisku.
PowerHouse
Uvědom si, že tady je spousta chudých rodin, co mají do 100 000 Kč měsičně.
A proč by se takoví lidé nemohli zajímat o svět a mít rozhled?
A proč by se takoví lidé nemohli zajímat o svět a mít rozhled?
simson33
A čítať na webe o autách ťa baví? Či je to pre ťeba taktiež iba trápenie?
Jenik3
Praktičtější kombi je zaklínadlo na acz. Opakuje se pokaždé, když je potřeba přimět zájemce, aby vysolil příplatek (tentokrat 40papiru). Nenápadná formulace pro podprahové vnímání zejmna u mužů, praktictejsi kombi.
A přitom je to taková pitomost zejména u Octavie, kde navíc nedostanete ani cm.
Máme svobodu slova a svobodu volby, takže kdo chce kam, pomozme mu tam.
A přitom je to taková pitomost zejména u Octavie, kde navíc nedostanete ani cm.
Máme svobodu slova a svobodu volby, takže kdo chce kam, pomozme mu tam.
Průměrná rodina dá dohromady tak polovinu z toho co tu píšeš.