Je to evidentní pokrytectví zelených debílků, kteří a)chtějí jezdit elektroauta a zakazovat spalováky b) čekají, že elektroauta se vyrobí z...čeho vlastně? Z CO2 a tříděných plastů? Blbečkové.
300m3/hod. je 83l/sec, to zřejmě spotřebuje i kdejaká jiná velká továrna jen na splachování hajzlů a vaření obědů.
Prostě vyrábějte pro nás elektroauta, ale někde jinde. Suroviny těžte někde jinde. Elektřinu na pohon kupujte v ČR. Banda pokrytců.
No ono pokud se staví fabriky v číně tak je to pro ekology z evropy ok. Ale když je to tady tak ups to už není cista ekologie pro elektro auta. Tak jak je to se vším. Pokud to nemám před barákem tak je to ok.
Dyt to tady přiznávali i místní pokrytci a alektrošílenci, že hlavně že jim nečadí komín za barákem, že čadí v číně nebo je v rusku a africe po těžbě surovin měsíční krajina plná toxických látek, to jim je šumák.
Cha, tak to už vypadá, že klimaalarmističtí klimalháři už nechtějí žádná auta. Budeme jezdit jedině na kole. Ale to jen do příštího roku. Pak se přijde na to, že člověk jedoucí na kole produkuje moc co2 a už se nebude jezdit ani na kole :-) Nakonec se přijde na to, že nejekologičtější je jaderná válka. Po té přijde jaderná zima, něco na způsob malé doby ledové, po čemž všichni klimaalarmističtí klimalháři touží. Sice nedomýšlí, že ani obilí, ani dobytek (nebo třeba jejich soja, nebo co žerou) v době ledové neporoste. Ale to jim zřejmě taky nevadí, protože nejlepší pro klima je žádný člověk, že? :-)
Vyšší cíl je nepostavit továrnu Tesly? Odkdy? Pro mě je cílem nedopustit povinnou elektromobilitu. Ne zakázat tu dobrovolnou. Tesla ať si staví továrny, to je mi fuk.
Problém je, že EKO fans sú tiež za Teslu, len asi by sa mala vyrábať niekde inde - Afrika, Ázia, aby emisie nevznikali u nás.
Na druhej strane majú pravdu všetci - taká výroba môže ohroziť prostredie / teoreticky môže vzniknúť veľa pracovných miest (pokiaľ sa to nezautomatizuje).
Ano, to je tak, když poskytovatel jediné nabíječky někde u Berouna zvedne cenu a hned je v médiích o čem psát.
Já nabiju na 200 km za cca. 60,- Kč. Kolik toho ujedete Vy za 60 korun?
Prostě jeden poskytovatel přepálil cenu pro neregistrované uživatele a hned se počítají nerealistické scénáře, že každý uživatel elektromobilu tam bude dennodenně nabíjet za ceny pro neregistrované.
Minule sol kdesi článok o raste ceny za dobíjanie... Uvádzali cenu nabitia cca plnej nádrže benzínu / nafty. Pričom elektroauto prešlo cca 400 km a konvenčný pohon 700 až 1000 km. Pri vysokej cene elektroáut a nabíjania také autá nebude chcieť už vôbec nikto.
lidem, kteří si nechtějí nechat líbit všechno, co si korporátní magnáti usmyslí. Voda, lesy a příroda obecně, musí mít přednost před chamtivostí. Věřím tomu, že Gigafaktory se tam už nepostaví, stejně jako se podařilo aktivistům zachránit Hambašský les před uhelnou lobby. Mám rád auta, ale ještě radši mám lesy a čistou vodu. A že jde o fabriku na elektroauta nehraje roli, je to slepá ulička, tudy cesta nevede. Tedy alespoň do té doby, dokud nebude k dispozici nějaká geniální baterie bez vzácných kovů a za málo peněz. Do té doby, než bude k dispozici nekonečné množství energie vyráběné z čistých zdrojů. Tuhle elektrománii rozpoutal jeden člověk, je až absurdní, že je to možné, ale za tenhle "dobrý skutek" Elona Muska zaplatí miliony lidí vysokou cenu. Protože každý dobrý skutek musí být potrestán... :-|
Samozřejmě. Pokud by protestovali proti Seatu, Renaultu, Fordu, Fiatu, Suzuki, Chevroletu atd. atd., tedy proti jakékoliv automobilce, produkující normální pořádná auta. ;-)
Bavíme se o nových autech. Nikde jsem nečetl, že by chtěli zakázat vjezd novým autům, co splňují poslední emisní normy.
Ano, "uhlíkové daně" nejsou žádnou novinkou, spíše to je daň z vyšší spotřeby. Stejně jako s autem, co žere více, platíte na tu samou vzdálenost vyšší spotřební daň díky spotřebě.
Súčasné hybridné Toyoty Corolly sú veľmi dostupné, navyše Toyota dávno nemala tak pekné autá v nižšej strednej triede.
Minule som jednu videl na parkovisku a musel som sa pristaviť a obzrieť si ju.
Viem si predstaviť aj Plug-in hybrid - človek má "normálne" auto a vie si vyskúšať aj "elektro-mobilitu". Ak to nabíja pravidelne, hlavne po meste potom jazdí na baterky.
Lexus RX 400h bol zrejme tiež plug-in hybrid. Alebo nie?
Hybridy nejsou špatným krokem. Když Vám vyhovují, tak proč ne. Měl jsem Priuse i RX400h a to byl můj mezikrok k plné elektrice.
S poslední větou souhlasím, jediné ekologické auto, které existuje, je pouze to, které se nevyrobí.
Z ekologického pohľadu sa môj záujem momentálne zameriava na hybridy. Ako píšete - na elektroauto momentálne nemám "vhodnú infraštruktúru". Rovnako by sa na to mali pozerať aj politici ;).
Ďalšie auto tak skoro kupovať nebudem, verím, že v dobe, keď to bude aktuálne už bude dávno vytýčený "správny" smer budúcnosti automobilizmu. Zatiaľ sa budem správať ekologicky a využívať súčasné auto dosť dlho.
Ano, bydlím v domě (stejně jako 49% populace). Nikdo nepředpokládá, že na stávajících parkovištích si budete tahat prodlužky, to je nesmysl. Tak jako dříve se benzín prodával v drogerii či lékárně a musela se teprve postavit síť čerpacích stanic, tak se musí na elektromobily připravit infrastruktura.
Pokud nemáte možnost nabíjet tam, kde nejčastěji parkujete, tak si elektromobil nepořizujte. Já už tu možnost mám, takže mně se elektromobil vyplatí a prakticky mě menší dojezd neomezuje.
Nikdo ostatní typy pohonů nezakazuje (pouze EU nepřímo automobilky nutí k vývoji v oblasti elektromobiliy) a dnešní nabídka v autosalonu benzín/nafta/CNG/LPG se rozšířila o elektro. Na tom přece není nic špatného.
Když přijdete do autosalonu, dealer Vám rád prodá naftovou Octávku a neřekne Vám "Nafťáka Vám neprodám, musíte si koupit elektriku."
a posty za ní píše indickej aktivista a její otec a sponzorují to požírači dotací, výrobci větrníků, solárů atd atd.
Hodně průhledný.
Někdo zopakoval Samanthu Smith, co zachraňovala svět před jadernou válkou a domlouvala soudruhu Andropovovi.... Nakonec pak špatně dopadla.
Akorát tady to vzali na eko notu.
A bývate v dome, že? Ja by som nemal možnosť dobíjať auto počas parkovania, keďže bývam v byte. Ak by mal každý elektroauto, tak by pod oknami vznikla pekný pavučina. Nehovorím už o tom, že EV auto sa môže dobíjať aj poriadne dlho, ak človek nemá dosť silnú sieť. Samozrejme cena elektriny je dnes nejaká, ale 10 rokov môže byť úplne iná. Záleží to od dopytu a ponuky... Ak bude elektriny dosť - bude lacná, ak málo, cena porastie. Ak štátu vypadnú dane z palív (vysoké %) - zdaní sa elektrina ako palivo.
Každopádne ako veľa používateľov automobilov si radšej počkám na to, kam sa vývoj nasmeruje. Dovtedy budem konzervatívny a kúpim si to najmenšie "zlo" pre mňa aj pre planétu. Momentálne mi vychádza hybrid.
Kdo mluví o tom, že všichni ostatní to dotují? Někteří ano, ale domnívám, že pokud Vám někdo na veřejné rychlonabíječce prodá kWh za 12 korun, tak když mi tu samou energii ten samý distributor prodává za 2 koruny, tak se domnívám, že zisk už tam je.
Dneska Vám pumpa prodá benzín za tu samou cenu, ať už kupujete 5 litrů do kanystru nebo 1000 litrů do kamionu.
U elektřiny je to jinak. Rychlonabíječka je drahá investice (vyšší statisíce až nižší jednotky milionů), takže když budete spěchat, tak si připlatíte. Kdežto když budete nabíjet někde pomalu na parkovišti z wallboxu, kde náklady jsou mizivé, oproti rychlonabíječce (mě to stálo cca 10 tisíc vlastními silami, když by mi to dělala firma, tak jsem na cca nižších desítkách tisíc), tak budete platit cenu o něco vyšší než máte doma.
Nevím jak ostatní, ale já z více jak 90% nabíjím když parkuji, nepotřebuji rychlonabíječku, kterou potřebuji jen na dlouhé cestě, kde nestihnu na jeden zátah baterky dojet do cíle, kde bych mohl zase nabíjet pomalu.
Takže pokud pojedu 2x za rok do Alp a u Mnichova zaplatím 20 Kč/kWh (to je pouze pro cizí, pokud budete mít evropské auto Audi, BMW, MB, VW, Škoda, atd., tak budete mít výrazně nižší cenu), tak mi to vadit nebude.
Prečo si myslíte, že je to nereálne? Koľko je v prevádzke elektroáut? 1%, alebo menej? Až to bude 30% ceny sa zvýšia. nikto nebude večne niečo dotovať. Samozrejme aj ceny iných palív budú rásť, takže to bude jedno. Keď sa to stane budem už dosť starý. počítam, že za 20 rokov sa toho veľa neudeje. Pozrite ak osa propagujú elektro-autá... Predaje sú stále mizerné = bez dotácie to nikto nechce.
Jako neříkám, že by asi nešla najít lepší lokalita než kvůli tomu vykácet lesy, ale jak píšeš 83l/sec není nic extrémního to sežere kde jaká fabrika a nikdo to neřeší. Navíc ta voda se v tý fabrice neztratí, ať už přeměněná na vodní páru nebo v podobě vody odpadní se vrátí zpátky do přírody. A jakože už v dnešní době neexistuje vypouštět za***nou vodu od chemikálií z fabriky pryč, takže z té odpadní vody nebude problém udělat zase vodu pitnou. Prostě argumentovat tím, že fabrika bude používat vodu je hodně velkej nesmysl. Taky proti tomu protestuje jen 250 lidí. To zase není taková masa, aby bylo potřeba se jejich názorem zabývat.