Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Vábnička elektromobilů na levný provoz přestává fungovat. Náklady na kilometr výrazně podraží

Lokálně bezemisní a finančně výhodný provoz, to mají být jedny z největších výhod elektromobilů. S neustálým zdražováním cen elektrické energie i samotného nabíjení to však nemusí být dlouho pravda.
Zpět na článek
21. 1. 2020 10:52
21. 1. 2020 12:26
21. 1. 2020 13:09
21. 1. 2020 13:49
21. 1. 2020 13:52
21. 1. 2020 14:16
21. 1. 2020 14:24
21. 1. 2020 14:28
21. 1. 2020 15:42
21. 1. 2020 15:49
21. 1. 2020 16:35
22. 1. 2020 14:41
21. 1. 2020 14:05
21. 1. 2020 15:43
21. 1. 2020 15:51
21. 1. 2020 16:38
21. 1. 2020 17:59
21. 1. 2020 11:25
21. 1. 2020 11:42
21. 1. 2020 13:11
21. 1. 2020 13:35
21. 1. 2020 13:47
21. 1. 2020 15:59
22. 1. 2020 10:06
22. 1. 2020 10:26
22. 1. 2020 10:32
22. 1. 2020 10:45
21. 1. 2020 11:54
21. 1. 2020 17:09
21. 1. 2020 21:59
21. 1. 2020 20:33
21. 1. 2020 20:52
21. 1. 2020 21:19
21. 1. 2020 21:32
21. 1. 2020 21:39
21. 1. 2020 21:41
21. 1. 2020 21:56
21. 1. 2020 22:50
21. 1. 2020 14:27
21. 1. 2020 20:02
21. 1. 2020 21:57
21. 1. 2020 22:27
21. 1. 2020 22:45
21. 1. 2020 22:51
21. 1. 2020 12:09
21. 1. 2020 12:21
21. 1. 2020 12:29
21. 1. 2020 12:31
21. 1. 2020 13:03
21. 1. 2020 13:25
21. 1. 2020 12:56
21. 1. 2020 13:11
21. 1. 2020 13:26
21. 1. 2020 14:44
21. 1. 2020 15:25
22. 1. 2020 11:44
21. 1. 2020 12:45
21. 1. 2020 17:40
21. 1. 2020 20:30
21. 1. 2020 20:59
21. 1. 2020 22:14
23. 1. 2020 08:58
24. 1. 2020 14:09
21. 1. 2020 10:52
nafta
Zpatky do naftaku. Kupuju nebudou ❤️
Rozbalit vlákno
16
21. 1. 2020 13:09
Re: nafta
Radši bych toho raka nechtěl, ani moje děti... :D
Avatar - Barrichello
21. 1. 2020 13:49
Re: nafta
Toho maj lidi v prvé řadě z hulení, chlastu a jedovatých nekvalitních potravin plných pesticidů, hnojiv, jedovaté nekvalitní půdy a tuny éček, léků. Všechna drůbež, lososy z farmových chovů a další ryby, maso mléko to vše je samý lék a podpůrné prostředky pro růst zvířat. Jinak by jim to vše zdechlo.

Takže v tomhle kontextu už tě ten sazomet moc nevytrhne.
21. 1. 2020 13:52
Re: nafta
Asi nechodíte moc ''do města''... mluvil byste jinak
Avatar - Barrichello
21. 1. 2020 14:16
Re: nafta
V městě sem denně. Krom pár čiplých oktávek a hulících tdci fordů nic tak tragického nevidám, je tuhle Okávku SDI co jí šel modrý dým z laufů :-)
21. 1. 2020 14:24
Re: nafta
Ford nekouri, to je vune fialek
Avatar - Barrichello
21. 1. 2020 14:28
Re: nafta
určitě, tatra 815 hadr, ale jinak fialky no :-) :-)
21. 1. 2020 15:42
Re: nafta
A čichové buňky máte amputované tedy? :D
Diesel a benzín se vstřikama mi zaleze vždycky hluboko no nosu. Je to hnus velebnosti.
Rak, mrtvice (částice pod PM1 fungují jako koagulant krve), infarkt.
Super...
Avatar - Barrichello
21. 1. 2020 15:49
Re: nafta
Mam jak benzín bez přímovstřiku (HEMI a Smart) tak přímovstřik (3,6 V6 DI od GM) a smrdí to všechno stejně.
21. 1. 2020 16:35
Re: nafta
Dyť to píšu, amputované... :D
21. 1. 2020 14:05
Re: nafta
Život je prostě škodlivej a nakonec nevyhnutelně vede k smrti.
Avatar - CICERO
21. 1. 2020 15:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
21. 1. 2020 15:51
Re: nafta
Jojo, teta Gréta valí bomby, hend zítra to všechno vypneme, přestane jezdit, létat, dopravovat a vyrábět zboží a jíst, takže vlastně višchni zdechnou a planeta se zachrání.

:-) :-) :-)

A helmut v roce 2035 chce zakázat kompletně vjezd do berlína všem spalovákům :-) :-)

země co vypouští 1% světového CO2 zachranuje planetu, tomu se nejde ani smát.
Avatar - CICERO
21. 1. 2020 16:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 1. 2020 17:59
Re: nafta
Wine tu mas nieco k tomu tvojmu samovolnemu zrychlovaniu tesiel :-) ako vzdy sa jednalo o hoax

https://www.teslamagazin.sk/…icia-stanovisko/
21. 1. 2020 11:25
no nekup to
No nekup to, kdyz je to tak levny.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pradeda777
21. 1. 2020 11:37
Toto muselo...
....zákonitě přijít. A bude hůř až se podaří EU odstavit všechny "atomovky".....tlak eko-lobby je obrovský, takže otázkou není jestli ale kdy..... ;-\ Generace manažérů "zpracovaných" vzdělávacím systémem ovládaném ekologisty se ujímá vedení průmyslu nejen v Evropě, ale po celém světě. VW a BMW již takové "borce" ve vedení má.... :-!
Rozbalit vlákno
33
21. 1. 2020 12:31
Re: Toto muselo...
Co atomovky .Teď se ta nablblá autistka začala zajímat i o uhelnou elektrárnu v Polsku. Tu by asi taky bylo potřeba zavřít. Co na tom, že v Polsku 60% elektřiny vyrobí v uhelkách. Tyhle ekologický džihádisty bych normálně veřejně lynčoval.
Avatar - Barrichello
21. 1. 2020 12:33
Re: Toto muselo...
Jojo, postavíme místo uhelky větrníky a solárka. Ted co s tím, že v zimě dává panel 15% toho co v létě a a co dělat když nefouká.

Aha, postavíme paroplynovku. Nebudeme zásvislí na strýčku Putinovi s ropou, ale s plynem. At je nějaká změna ne.

Komedianti na druhou :-)
Avatar - CICERO
21. 1. 2020 21:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 1. 2020 12:43
Re: Toto muselo...
Ze poliaci maju riesit prechod na normalnejsie zdroje? Fakt tu niekto ide obhajovat ten humus co ide zo spalovania uhlia? Uholne, co spaluju taky bordel ako nase Novaky uz mali byt zavrete pred desatrocim.
Avatar - Barrichello
21. 1. 2020 12:50
Re: Toto muselo...
Čím to nahradíš když kašpaři nechtěj atom a západní firmy staví elektránu 40 let???

Roasatom to stavět nemůže, to je politicky nepřípustné ..... Takže?

Nahradíme to plynem, super.

Nebo chceš taky stavět větrníky? :-) :-) :-)
21. 1. 2020 13:07
Re: Toto muselo...
Poláci větrníky na moři už staví...
Hoď si do googlu ''poland offshore wind''
Avatar - Barrichello
21. 1. 2020 13:21
Re: Toto muselo...
Jenže my žádný moře nemáme. A další země v EU taky ne.
21. 1. 2020 13:53
Re: Toto muselo...
Za chvíli bude levnější kupovat od nich elektřinu z větru, než provozovat uhelku
Avatar - CICERO
21. 1. 2020 21:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 1. 2020 13:56
Re: Toto muselo...
Jenže větrník je doplněk. Není to tvrdej zdroj energie, kterej dokážeš regulovat a můžeš na něj spoléhat. BTW taková uhelná elektrárna není žádný velký svinstvo. Sice se v ní pálí uhlí, ale kouř jde přes všemožný filtry a odlučovače prachu a popílku, takže z komína nelezou rakovinotvorný jedy jako tomu bylo před 30 lety.
21. 1. 2020 14:04
Re: Toto muselo...
Tak proč Chvaletice opakovaně žádají o vypouštění nadlimitního množství rtuti do Labe??
21. 1. 2020 14:21
Re: Toto muselo...
Proč by rtuť vypouštěli do Labe? Není náhodou rtuť součástí spalin?
21. 1. 2020 15:48
Re: Toto muselo...
V odpadních vodách z elektrárny... dobrou chuť rybářům podél Labe přeje Tykač!! :D

Na zdraví přípíjí také všem, kdo mají vrty u Labe!

Zkuste google - ''Chvaletice rtuť''
21. 1. 2020 16:21
Re: Toto muselo...
Tak jsem to zkusil

https://pardubicky.denik.cz/…ku-20191111.html

Ovšem jedná se o 300 kg rtuti ročně do ovzduší ne pustit do Labe a vzhledem k tomu, že se elektrárna modernizuje se jedná o dočasný stav. Jestli je to jediný problém ohledne Chvaletic, tak si můžeme pískat.
21. 1. 2020 20:41
Re: Toto muselo...
Tak pokud sleduješ takovéto ekoteroristické weby, tak to mnohé vysvětluje! :D
Avatar - CICERO
21. 1. 2020 21:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
22. 1. 2020 11:36
Re: Toto muselo...
:-) :-) :yes: :yes: Jo ty sou nejlepší
21. 1. 2020 14:05
Re: Toto muselo...
Jádro mi nevadí
Avatar - KANKUNEN
21. 1. 2020 13:10
Re: Toto muselo...
čo to je to normálne? Odsiřená elektrárna ti vadí?
21. 1. 2020 13:21
Re: Toto muselo...
Ako keby sira bol jediny problem. Ano vadi, akakolvek uholna elektrarna uz mala byt nahradena jadrovou. Nie naopak.
Avatar - speedfred
21. 1. 2020 13:39
Re: Toto muselo...
Tepelné elektrárne sú v súčasnosti už vcelku čisté a stále sa hodne investuje do eko čistenia. Atóm je na tom samozrejme lepšie, všade ale všade sú dosť veľké problemy s vystavbou a dokončením.
Avatar - Barrichello
21. 1. 2020 13:42
Re: Toto muselo...
Všude kde to staví USA a Evropa.

Kde to staví Korea nebo Rosatom jedou dle termínů. Sranda co
Avatar - speedfred
21. 1. 2020 14:06
Re: Toto muselo...
Myslel som hlavne Európu.
21. 1. 2020 14:02
Re: Toto muselo...
Přesně tak. :yes:
21. 1. 2020 13:59
Re: Toto muselo...
A co ti na ní konkrétně vadí? Odsiřená uhelka, u které je maximálně optimalizováno hoření a čištění spalin není problém proti kterému by stálo za to tvrdošíjně bojovat. Jasně pokud by jako náhrada takové elektrárny byla jaderka, která neprodukuje navíc ani to CO2, tak jsem všema 10 pro ji zavřít, ale Poláci nic takového nemají, takže ty uhelky provozovat MUSÍ!
21. 1. 2020 14:01
Re: Toto muselo...
Nicméně chválím tvůj realistický pohled na problém. Uhelky nahrazovat jaderkou, což je zcela správný postup. To takovej dementní Hamuna by zavřel i uhelný i jaderný a jel jen z větrníků. Kdyby holt nefoukalo tak by se svítilo svíčkama a průmysl by holt pár dní neběžel. Jako v KLDR :D :D
21. 1. 2020 13:53
Re: Toto muselo...
Já nejsem proti zavírání uhelek. Naopak bych jejich zavírání podporoval. Ovšem jsem si nevšiml, že by tahle ekologická pakáž podporovala výstavbu jaderných elektráren, které by je dokázali nahradit. Naopak se přivazují různě po plotech kolem jaderek a chtějí aby se zavřeli. V Německu kde to jde už od 10 k 5ti to bohužel nastalo. Takže se tam můžou Němci rozloučit s 22 GW elektřiny z jádra. Aspoň že u nás jsme o kus dál, takže naopak připravujeme dostavbu Dukovan. Ještě poslat do hajzlu rakušáky s jejich protestama a začít stavět. Bude to sice drahý, ale je to holt investice na dalších 50 let. To je v současné době jediná cesta. K tomu pár solárů a větrníků jako doplněk a jsme na špičce Evropy.
Avatar - Barrichello
21. 1. 2020 14:27
Re: Toto muselo...
v USA už vydali povolení k provozu rekatroů na 80 let, SLOVY OSMDESAT LET.

Kolik větrníků a panelů potřebuješ za 80 let?

A to ty staré americké verky jsou proti dnešním moderním reaktorům zastaralý krumpl, takže u moderních bude možná životnost až 100 let.

Kolik bude stát výstavba větrníků o výkonu 4800 MW na 100 let? Abysme si spočítali, co vyjde levněji :-) :-) :-)
21. 1. 2020 14:31
Re: Toto muselo...
Toto bolo politicke rozhodnutie po 2012. Ocakaval som, ze Nemcom to nakoniec dojde a stiahnu to, lebo to boli dalsie 2 volebne obdobia. Avsak nestalo sa, musia padnut na hubu. Ak zavrieme jadro - vsak ok, ak sa predlzuje zivotnost len na papieri a nic ine sa nerobi je to asi spravne, ale treba mat nahradny zdroj. A nahradit atomku spalovanim uhlia ako sudruhovia v DE je navrat do stredoveku.
Avatar - Barrichello
21. 1. 2020 14:54
Re: Toto muselo...
Všechno je to politika a hyterie eko aktivistů. Jádro je čistý zdroj, naprosto bez emisí, navíc stabilní a dlouholetý. Kdyby místo miliard na nesmysly daly ty peníze to přepracování paliva a vývoje rekatorů 4. generace, udělali by pro ekologii nejvíc.
21. 1. 2020 16:03
Re: Toto muselo...
Ano přesně tak. V DE to teda vzalo hodně směr vzad. Já bych jim ale tu elektřinu za draho prodával a pro naše interní potřeby držel cenu na stejný úrovni. Ovšem nevím jestli je to v rámci EU vůbec možné.
Avatar - pradeda777
21. 1. 2020 16:59
Re: Toto muselo...
...není... :-!
Avatar - Missouri
21. 1. 2020 11:42
Roztomilé
Ano, neviditelná ruka trhu zaúřadovala. A nejvyšší manažeři koncernu VW se začali potit až víme kde. Protože to vypadá, že vyrobili na sklad desítky tisíc povozů na baterky, které si už nikdy nikdo nekoupí. Prvák proto, že už měsíce stojí někde venku pod širým nebem a ještě měsíce stát budou, a jak známo, o ležáky nikdo nestojí, druhák proto, že jezdit na baterky bude dvakrát dražší než na benzín. Politici a regulátoři se z toho... 8-s
Rozbalit vlákno
20
21. 1. 2020 13:11
Re: Roztomilé
Ta elektroauta si zákazník koupit musí. Úředník to nařídil a automobilky jen musí poslouchat. Do roku 2025 musí prodávat 1/3 bezemisních aut. Co má dle tebe VW dělat jiného?
Avatar - Missouri
21. 1. 2020 13:25
Re: Roztomilé
Tak koncernu VW to přeju, protože tahle firma je v mých očích naprosto zdiskreditovaná kauzou Dieselgate. No a následně pofiderní kvalitou své produkce. A v neposlední řadě velkopanským chováním jak jejich špičkových představitelů, tak bohužel i lidí v dealerships. Alespoň českých, tedy v tom jednom, se kterým jsem měl tu čest. A nikdy víc. Myslím si, že jsou namydlení a už se vezou... Tesla je naprosto zdecimuje. A ano, německé úřady budou nakupovat elektro povozy. Tesla. Tečka. No a já zůstanu u toyoty... ;-)
Mimochodem, byl to právě koncern VW a jeho podvádění, které masivním způsobem přispělo k dnešní elektro mánii v Německu a zakazování dieselů a spalovacích motorů obecně. Tihle podvodníci to způsobili. Nemají právo na existenci!

Nicméně víme jak to chodí. Poučili jsme se z bankovní krize v roce 2008. Lehman Brothers, Morgan Stanley a další banky. Jsou tak velké, že nemůžou zkrachovat. Fond federálních rezerv je všechny zachránil, daňoví poplatníci, ti které podvedli. A slavní bankéři si rozdělili bonusy. VW je to samé v bledě modrém.
21. 1. 2020 13:35
Re: Roztomilé
Pofiderna kvalita? Denne mam v ruke golf a auris z toho isteho roku vyroby a uprimne musim povedat, ze golf znasa starnutie lepsie. Obe zatial bezporuchove, ale napriklad plasty, potahy sa znehodnocuju v aurise lahsie, intetier viac povrzava v toyote, nehovoriac o tom, ze je horsie poskladany
Avatar - Missouri
21. 1. 2020 13:38
Re: Roztomilé
Já měl na Ibize po třech letech prorezavělý tlumič výfuku a vadný výměník klimatizace. O prkotinách nemá smysl konverzovat. O přeplňovaných přímovstřikových motorech s Down syndromem nemá cenu se zmiňovat. Stačí říct: rozvodový řetěz...
21. 1. 2020 13:47
Re: Roztomilé
Nemam pocit, ze posledne generacie vw tsi maju vyrazne problemy so spolahlivostou
Avatar - Missouri
21. 1. 2020 13:50
Re: Roztomilé
Ty zakarbonované tříválce? Dej tomu čas.
21. 1. 2020 15:59
Re: Roztomilé
Vseobecny problem benzinov hadzes na plecia jednej automobilky. Pokial viem, tak problemy so spolahlivostou benzinov v poslednej dobe mal aj ford, opel, honda, peugot...etc
21. 1. 2020 21:53
Re: Roztomilé
Tesla a kvalita ? No, doporučím Ti hulit míň toho svinstva ... ;-)
Avatar - Missouri
22. 1. 2020 08:12
Re: Roztomilé
Já nehulím ;-) A nikdy jsem netvrdil, že Tesla rovná se kvalita. Elon Musk nepostavil svůj úspěch na kvalitě. Postavil ho na lidských emocích. Uvědomuje si, že člověk není racionální bytost, která má emoce, ale emocionální bytost, která občas myslí racionálně.
To mimochodem také vysvětluje tolik nenávistných výkřiků proti Gretě Thunberg všude na internetu.
Lidi se zatím nebojí o život, bojí se o svoje pohodlí. Až jim půjde o život, až se letní teploty v českých městech vyšplhají k padesáti stupňům Celsia, a nemusí to trvat dlouho, lidi se přestanou bát o pohodlí a začnou se bát o život. A ti, co nenáviděli Gretu, za to budou nenávidět sami sebe. :-O
22. 1. 2020 10:06
Re: Roztomilé
Greta a spol by se mohli pro začátek zbavit toho pohodlí. Pak možná začnou řešit život. Zatím většina z nich jen konzumuje bohatství, které jim tady jejich předkové zanechali.
Avatar - Missouri
22. 1. 2020 10:24
Re: Roztomilé
Hm, myslím, že Greta dělá, co může. Setkává se se světovými vůdci a přesvědčuje je, jak jen dokáže. Myslíš si, že je to pohodlné? Pohodlné by bylo se na to vykašlat a hrát si s mobilním telefonem. Potíž je právě v tom, že lidi jako ty mají plná ústa rad, co by měla Greta dělat a nedělat, zatímco si hrají s mobilním telefonem.
22. 1. 2020 10:26
Re: Roztomilé
Možná by to tak bylo lepší i v jejím případě.
Avatar - Missouri
22. 1. 2020 10:29
Re: Roztomilé
Tohle je vůbec úžasná lidská vlastnost, nechat za sebe dělat špinavou práci sedmnáctiletou holku a ještě se jí z bezpečné anonymity posmívat. Ale co naplat, lidi byli takoví vždycky.
22. 1. 2020 10:32
Re: Roztomilé
Za mě ta holka nic nedělá. Ani se mě nezeptala, jestli může.
Avatar - Missouri
22. 1. 2020 10:39
Re: Roztomilé
A ano, ovšem, arogance, jak jinak. Pán se mylně domnívá, že jeho se to netýká. Jeho pohodlí nikdy neskončí. No, já se obávám, že se budeš jednou divit a spolu s tebou další tisíce bohorovných a arogantních lidí, co si myslí, že pasivita je spasí. Tak si v tom hezky zůstaň a užij si to, dokud to jde.
22. 1. 2020 10:45
Re: Roztomilé
Máš pravdu. Neměl bych být pasivní. Proti Grétě a spol je třeba bojovat.
Avatar - Barrichello
22. 1. 2020 11:38
Re: Roztomilé
Přesně tak. Proti hlouposti, lobbistům a fanatikům, je nutné bojovat a všemi dostupnými prostředky a způsoby.
Avatar - Magister
21. 1. 2020 16:44
Re: Roztomilé
Dávno se měli výrobci aut - a ceý s nimi spojený průmysl postavit tomu tlaku, diskutovat s veřejností apod.
Avatar - pradeda777
21. 1. 2020 17:03
Re: Roztomilé
"Dávno" je pryč. Dnes už je ve vedení generace s vymytými mozky a ti se již za spalováky bít nebudou.... ;-\
21. 1. 2020 13:16
Re: Roztomilé
Budou mít záruku od státu ... tipuju, že státní správa v Německu dostane příkaz kupovat jen elektro auta.
21. 1. 2020 11:54
amortizace
A co pak taková amortizace el. fára. El Golf je za milion, baterky za polovinu. Takže až s autem odjedu řekněme 150tis km a baterky budou hotové, za kolik se asi tak auto prodá? 0,-. Takže pak to nakonec finančně vyjde dráž, než jezdit s V8 na benzín.
Celé tohle nucené šílenství je akorát přání někoho, kdo se rád kouká na scifi. Rozumnější mi přijde CNG, nebo přechod na vodík, při zachování současných motorů. El. auta s přihlédnutím na náročnost výroby, provoz (elektrika se jen tak někde nevezme) a pak hlavně likvidaci po odjetí, jsou stále ještě fantazie.
Rozbalit vlákno
23
Avatar - Barrichello
21. 1. 2020 12:03
Re: amortizace
Fantazie je vyrábět všechnu elektřinu z větrníků a solárů, jak o tom sní pomatené Německo.

To že Norsko vyrobí 70% energie z vody je super, ale většina států tuhle možnost nemá. Takže prostě potřebují atmovky, plynové elekrárny a uhlí, jenže to fanatikům není dost eko. V Belgii na autoslaonu dokonce fanatici protesovali i proti elektromobilům, prostě úplně všechny auta sou špatně. Rohlík do obchodu jim asi dodá poštovní holub. Kdyby blbost nadnášela, tak Musk už dávno zkrachoval, protože tihle exoti už by byli dávno na Marsu :-) :-) :-)
21. 1. 2020 17:09
Re: amortizace
Norsko vyrobí 99% elektřiny z vody a to i přes to, že se soustředí na energeticky náročnou výrobu.
Avatar - CICERO
21. 1. 2020 21:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 1. 2020 13:11
Re: amortizace
Baterky Tesly mají po 160 tis mil ještě 90% kapacity
21. 1. 2020 13:17
Re: amortizace
Jo, a američtí vědci říkají, že coca cola je lék.
21. 1. 2020 13:57
Re: amortizace
Zkuste google, je to tak
''tesla battery 160000 miles''

Malý pokles ceny starých aut Tesly v bazarech je toho důkazem
21. 1. 2020 20:33
Re: amortizace
"maly" pokles ceny ? good one :) Tesly stracaju ceny podobne az mierne rychlejsie ako auta so spalovacimi motormi napriek ich extremne malym poctom predanych v EU, cize aj malemu poctu v bazaroch. v DE je ich na predaj okolo 300ks. staru jazdenu teslu si kupi len blazon, pretoze servis je mimoriadne drahy a technickych problemov nemaju menej ako "konvencne" auta, len sa tykaju inych casti ako motora. staci navstivit forum majitelov tesiel / nie "bykupcov" teoretikov / napriklad z US, kde je uz dostatocne velka vzorka. servisna siet je v EU extremne nekvalitna a malo pocetna. pre predstavu - vymena zadneho naraznika a jeho lakovanie na Teslu S v autorizovanom servise stoji priblizne 8 000 EUR. poistenie na Teslu S v cennikovej cene 130 000eur stoji na Slovensku priblizne 4 500 EUR. Bazarove Tesly S a X maju velky problem kvoli Tesle 3, ktora je snad vo vsetkych parametroch okrem velkosti a dizajnovo prijemnejsiemu interieru lepsia a modernejsia.

argument, ze tesla s z roku 2013 stoji 1,15 mio CZK nevypoveda vobec o nicom. v prvom rade je velmi pravdepodobne, ze cennikova cena bola cez 3,6 mio CZK / 140 000 EUR / a inzerovana cena 1,15 mio CZK neznamena, ze ju za tuto cenu preda.
21. 1. 2020 20:52
Re: amortizace
https://www.handelsblatt.com/…il/24670474.html

Zkus vic cist a min (zbytecne) psat :-)

Tesla, Porsche, Dacia ;-)
21. 1. 2020 21:19
Re: amortizace
Tvoj "link" mal vyvratit moj koment ? ten link potvrdzuje co som napisal. mal by si viac citat a menej zbytocne pisat :-)

1. reagoval som na Teslu S z roku 2013 a jej sucasnych cenach. v clanku, ktory si postol su predikcie vyvoja cien jazdenych aut v roku 2023.
2. v texte nie je ani zmienka o tom, ze by mala Tesla S mensiu stratu hodnoty ako porovnatelne auta so spalovacimi motormi

a teraz to hlavne

3. Tesle 3 predikuju v roku 2023 zostatkovu hodnotu na urovni 54 % ceny cennikovej. Velkostou porovnatelne auto Audi A5 by ale podla tych istych odbornikov malo mat zostatkovu cenu 55 % cennikovej ceny.

ja som napisal : "Tesly stracaju ceny podobne az mierne rychlejsie ako auta so spalovacimi motormi". clanok tvrdi presne to iste 54 vs 55 %.

napriklad 840i / aj ked v clanku ide zrejme o 3dverovu verziu /, ktory je podobne velky ako Tesla S by mal mat zostatkovu cenu dokonca na urovni 58 % ...

v ziadnom pripade neplati, ze by si Tesly drzali ceny lepsie ako porovnatelne auta s konvencnymi motormi
21. 1. 2020 21:32
Re: amortizace
Odpoved na tvoji otazku:

Ano ten link vyvraci, co jsi (zbytecne) napsal.
Konkretne citace:
"maly" pokles ceny ? good one

V tom odkazu (to bys ho ale musel rozkliknout a pochopit) se pise, ze Tesla je spickova v zachovani hodnoty spolu s Porsche a Dacii.

Takze ne, neni to vtip (good one) ;-)
21. 1. 2020 21:39
Re: amortizace
ako to vyvracia ? ja tvrdim, ze link, ktory si postol potvrdzuje to, co som napisal.

1. kde sa pise o Tesle S ?
2. Tesla 3 straca cenu pomalsie ako napriklad Audi A5 ?
21. 1. 2020 21:41
Re: amortizace
Reagoval jsi na:
Malý pokles ceny starých aut Tesly..

Vetou:
"maly" pokles ceny ? good one

Staci??
Nikdo se tady nebavil o Audi :-D

Proste maly pokles ceny Tesly je fakt.
Neni to dobry vtip ani spatny vtip. Neni to zadny vtip. ;-)
21. 1. 2020 21:56
Re: amortizace
chlape, Ty si uplne strateny ...

citujem este raz : "maly" pokles ceny ? good one Tesly stracaju ceny podobne az mierne rychlejsie ako auta so spalovacimi motormi ... " Tvoj link POTVRDZUJE presne to, co som napisal.

ak si taky troll, ze z viac ako 17 slovnej vety vyberies len prvych 5 slov a snazis sa utocit tupymi poznamkami typu "Zkus vic cist a min (zbytecne) psat" ... tak je na Teba mozna len jedna reakcia.
21. 1. 2020 22:50
Re: amortizace
Ano nejlepsi reakce by byla, kdybys tu tolik netrollil.

Maly pokles hodnoty NEbyl u Tesly dobry vtip, jak jsi psal!!!
Naopak je to jak jsi psal dale.
Tesla je na urovni nejlepsich (mozna podle jinych zdroju lepe) - aut s nejnizsim poklesem zustatkove hodnoty.
Avatar - Barrichello
22. 1. 2020 14:44
Re: amortizace
919 litrů auto starý 7 let, asi ještě necelých. Takže za cca 6,5 roku to ztratilo kolik? 1,6 mega??

To je opravdu zanedbatelná ztráta. :-) A nalítáno 127 tis, takže žádný krám co má 400 tis km


https://www.sauto.cz/…model-s/18332325?…

A tohle je ještě lepší https://www.sauto.cz/…model-s/18542588?…
21. 1. 2020 13:13
Re: amortizace
Model S s 300tis.km se na sauto prodává za 1.15 mil Kč a je z roku 2013
21. 1. 2020 14:27
Re: amortizace
A uz to nekdo za tu cenu koupil ? Taky tam muzu dat svoje auto za mega.
21. 1. 2020 20:02
Re: amortizace
https://fdrive.cz/…vencni-vozy-3887

Tesla Model S si drží hodnotu dvakrát lépe než konvenční vozy
Avatar - beibej
21. 1. 2020 21:57
Re: amortizace
četl jsem článek o borcovi co má teslu a najel na ní 600tis km a baterku měnil už po 300tis.km. Tak nevím, to je dost tristní.
Avatar - _Karel_
21. 1. 2020 22:27
Re: amortizace
Já četl o chlapíkovi, který měl s Teslou S najet za 4 roky mil. km (nevěřím tomu) a spotřeboval 4 motory a dvě baterie. Na baterku slušný, na extrémně jednoduchý motor (jak se tu holebají chlapci) spíš tristní.
21. 1. 2020 22:45
Re: amortizace
Kolik spotrebujes motoru ty na milion km???

Ps Pokud vim, tak ty motory byly meneny v zaruce. Zpocatku byly problematicke.
Avatar - _Karel_
21. 1. 2020 22:51
Re: amortizace
Ty jsi dnes jako idiot, sorry. Píšete, že El motor se neporouchá, že je jednodužší, ba nejjednodužší.
Že to bylo na záruku mě nezajímá. Musel se vyměnit opakovaně celý motor. Jedna z nejjednodušších a nejspolehlivějších věcí na autě - dle vašich tvrzení. Takže kde je výhoda?
22. 1. 2020 23:32
Re: amortizace
Trosku ta poopravim. Prvy kto dokazal s Teslou S najazdit 1mil km bol holandan a jednalo sa o Teslu z roku 2013 cize jednu z prvych ktora sa doviezla do EU. Vymenil jeden motor po 300tkm a baterku po 350 000km. Druha baterka a druhy motor(zadny)(novsie technologie) drzi dodnes. Takze 650tkm na jednej baterke a 2 motoroch z toho jeden je stale povodny. Karel ked tvoj kodiaq da 650tkm na jeden motor daj mi vediet a napisem o nom clanok.
Avatar - _Karel_
21. 1. 2020 11:57
To je zase srovnání spotřeby
Porsche Taycan vs. "něco na CNG" - Oktávka?
Jinak samozřejmě, to se dalo čekat, jen to tedy přišlo poněkud brzy, dřív než se vlak jménem EV pořádně rozjel. Pokud se to bude týkat i jiných států, tak to určitě bude mít velmi pozitivní vliv na prodeje.
Rozbalit vlákno
12
21. 1. 2020 13:13
Re: To je zase srovnání spotřeby
Až se vlak rozjede, tak se bude muset řešit zdanění provozu elektroaut. Dnes stát na daních z paliv vybere cca 100 miliard ročně.
21. 1. 2020 14:06
Re: To je zase srovnání spotřeby
Tak to je těch samých 100 mld co ČR zaplatí ročně za ropu. Tak to jsem v klidu😃
21. 1. 2020 14:08
Re: To je zase srovnání spotřeby
Je to zcela něco jiného. Snad to jseš schopnej pochopit.
21. 1. 2020 14:22
Re: To je zase srovnání spotřeby
Pochopit to, že když ušetřím 100mld ročně na nákupu surovin, tak mám za rok a půl 160mld na rozšíření Dukovan?
To chápu....
(když nežeru lobby kecy petrochemiků)
Avatar - Barrichello
21. 1. 2020 14:24
Re: To je zase srovnání spotřeby
Stát platí ropu?

Tu platí koncej zákazník ještě napálenou daněmi.
21. 1. 2020 16:41
Re: To je zase srovnání spotřeby
Občan (zákazník) je součástí státu.
Tvoří HDP, deficit obchodu atd

Radši bych byl, kdyby občan platil za elektriku z české jaderky než strkal peníze cizím za ropu...

To nejste vlastenec, že podporujete nákup ropy a cinkání našich korun v cizí kaše??
Avatar - pradeda777
21. 1. 2020 17:08
Re: To je zase srovnání spotřeby
Máš to nějaké popletené hochu. Občan je dnes otrok státu jestli nevíš... :-(
21. 1. 2020 17:25
Re: To je zase srovnání spotřeby
A kam budeš vyvážet, když ti vadí dovoz?
21. 1. 2020 17:27
Re: To je zase srovnání spotřeby
To jseš vlastenec, když chceš propustit tisíce lidí a brát jim práci?
21. 1. 2020 20:09
Re: To je zase srovnání spotřeby
V Dukovanech jí bude dost😃
Avatar - Barrichello
22. 1. 2020 11:43
Re: To je zase srovnání spotřeby
Občan a stát jsou dva subjekty.

To že prodal stát rafinerie, benzínky a vůbec distribuční sít cizincům není můj problém. A tutíž fakt, že to teče do cizích kapes.

Cena za litr benzínu čistě z náklady na surovou ropu je asi 6-8 kč dle kurzu ropy.
Zbytek všechno může shamat stát a české firmy, kdyby to neprodali co ciziny.

Fakt tě štve 8 kč za litr pro rusko?

Mě teda ne. Asi nejsem správný flastenec :-)
Avatar - Barrichello
21. 1. 2020 14:38
Re: To je zase srovnání spotřeby
Jinak my samozřejmě proti vypínání uhelek nic nemáme, pokud je nahradí jádro nebo plyn.

A ne větrníky a fotovoltaika.

Stejně tak nemáme nic proti alternativnímu pohonu oldí, bohužel atomové nevojenské lodě staví jen Rusko jako ledoborce. A vodíkové lodě sou obrovské riziko
Avatar - Barrichello
21. 1. 2020 11:59
Nic nečekaného
Ted už se elektrohujerům cesta na dovolenou s 2-3 nabitíma nebo na státovce enbo dálnice řádně prodraží, je to asi tak na úrovni V8 co jede na LPG :-) :-)

Ale tohle je začátek, brzy podraží kilowatka na nabíjení doma, ve vysokém tarifu bude stát nabíjení 10-15 kč, bohužel díky helmutům a dlaším pomatencům nám všem podraží i bežná kilowatka na svícení a topení.
Rozbalit vlákno
2
21. 1. 2020 13:01
Re: Nic nečekaného
Tady těžko, nikdo by nevolil Babiše. A Němci na to mají...těm je to fuk
Avatar - CICERO
21. 1. 2020 21:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _beta
21. 1. 2020 12:09
Nič nové
Táto informácia nie je nič nové.
Ale zasa je podaná ako clickbajt.
Počítam že taká stovka sa chytí ako nič.
Rozbalit vlákno
0
21. 1. 2020 12:21
IONITY
IONITY nasadilo latku predrazenosti pekne vysoko. 3 nasobna cena oproti Tesle. Tie stanice budu zachvilu zivat prazdnotou. Takto sa robi podpora elektromobility.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - WinDiesel
21. 1. 2020 12:29
Re: IONITY
a proč by se měla elektromobilita podporovat? pokud je efektivní, podporu nepotřebuje, pokud není efektivní, podpora jí stejně moc nepomůže
Avatar - Barrichello
21. 1. 2020 12:31
Re: IONITY
dotace jsou zlo, vždycky mě fasicnuje, jak eurohoujerům a neomarxistům vadí, že komunisti dotovali guláš a bydlení a nevadí jim dotace zemědělců, Ev auto, větrníků, solárů atd.

Zajímá logika
21. 1. 2020 13:03
Re: IONITY
Ještě přidej progresivisty :D
(Ať žije strašení lidí)
Avatar - lyon667
21. 1. 2020 13:25
Re: IONITY
Strašidelná je hlavne evropská politika.
21. 1. 2020 12:56
Re: IONITY
Dobíjeci stanici si bude moci postavit kde kdo, ve srovnání s benzinkou.

Řekl bych, že solární baroni vyhlížejí nový kšeft. Ta konkurence bude velmi vysoká a potom se přiblížíte k těm cenám doma.
21. 1. 2020 13:11
Re: IONITY
Dobijeci stanici postavis tam, kde ti to povoli majitel rozvodne site a muzes dostat takovy prikon, ze si sotva uvaris vodu na kafe. Postavit novou nabijeci stanici pro vice aut muzes tam, kde vede vysoke napeti, dale transformatorovou stanici a to uz jsou investice v radech milionu korun.
Avatar - lyon667
21. 1. 2020 13:26
Re: IONITY
Ze solárů rychlonabíječku neuděláš.
21. 1. 2020 14:44
Re: IONITY
S tím by vývojář vakuovýho setrvačníku asi nesouhlasil...
Avatar - lyon667
21. 1. 2020 15:25
Re: IONITY
Rád bych viděl setrvačník, co vykryje zimní období...
Avatar - Barrichello
22. 1. 2020 11:44
Re: IONITY
To já taky. Fantasie a utopie je krásná věc, ale realita je realita :-) :-)
21. 1. 2020 12:35
Nemožné - Doma : IONITY = 3 Kč : 20 Kč
To je trocha nepoměr 3 Kč : 20 Kč.
V budoucnu takový nepoměr nebude možný.

Dobíjecí stanici si může udělat kdokoliv, ve srovnání s benzinkou.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Barrichello
21. 1. 2020 12:53
Re: Nemožné - Doma : IONITY = 3 Kč : 20 Kč
Oni ti to zdraží i doma, neboj.... Dočkej času.

A bez zásivlosti na dodavatelích energie si to budeš dobíjet čím? Panely? V prosinci? Jednu Teslu nabiješ za 4 dny :-) :-) Dyt to nic nedává v zimě. Ráno v 7 tma, odpolede ve 4 tma a pořád mlhy. za tuhle zimu u nás bylo už asi 20 dnů kdy byla mlha :-) :-) Sluníčko vyleze v poledne. Za 3 hodiny toho fakt hodně nabiješ, srandisto.
21. 1. 2020 13:00
Re: Nemožné - Doma : IONITY = 3 Kč : 20 Kč
Ale ten rozdíl doma : venku nebude takový.
21. 1. 2020 13:16
Re: Nemožné - Doma : IONITY = 3 Kč : 20 Kč
Hlavně, když ti to někdo bude dotovat.
Avatar - lyon667
21. 1. 2020 13:27
Re: Nemožné - Doma : IONITY = 3 Kč : 20 Kč
Takže jsme zpátky u toho, že s BEV můžeš jezdit nanejvýš okolo komína, že?
Avatar - Missouri
21. 1. 2020 12:45
Bezva reklama
dole pod diskuzí, na půjčovnu elektromobilů. Naposled jsem řídil elektromobil, když k nám do města zavítali kolotočáři z Polska. Měli tam i autodrom a vnučka chtěla povozit. Stálo to pade na pět minut. Takhle nějak dopadneme. Děkuji nechci a když už, tak leda až zas přijedou kolotočáři :-!
Rozbalit vlákno
0
21. 1. 2020 13:13
Předčasné ...
Měli s tím zdražením ještě počkat, až se těch blbců nachytá víc ... :D
Rozbalit vlákno
0
21. 1. 2020 13:22
Pochopitelné a doufejme že dočasné
Ionity založily a vlastní německé automobilky, které zaspaly elektro a potřebují ještě chvilku vydělávat na ICE. Tento krok motivuje EU zákazníky kupovat ICE a vytáhnout prachy z těch kdo se motivovat nenechají. Tesla chce jen a pouze umožnit a zpříjemnit lidem elektromobilitu jak jen to jde, proto provozuje SC s normální marží.
Rozbalit vlákno
17
21. 1. 2020 13:33
Re: Pochopitelné a doufejme že dočasné
Když chceš elektroauta dotovat, tak někdo vydělávat musí. Třeba ty automobilky a jejich zákazníci. Tesla to neplatí.
Avatar - Barrichello
21. 1. 2020 13:45
Re: Pochopitelné a doufejme že dočasné
Neboj, ona zdraží elektřina i doma, čeká se během 5 let o 10-35%. To vypínání atomovek a stavění neefktivních fotovoltaik a větrníků stojí těžké prachy a někdo to musí zaplatit - čti koncový zákazník.

Problém je, že někdo už nemá z čeho. Ale to je ekologům fuk, tak prostě senioři zdechnou no. Pohoda.
21. 1. 2020 14:00
Re: Pochopitelné a doufejme že dočasné
O 10% není ani o inflaci😃

Víš kolik platí ČR ročně za ropu? Okolo 100 miliard... kdo to platí? Že by zákazníci??😃

A to se vyplatí!! Blbí Češi budou vždycky běhat za prasetem s kyjem ještě dlouho po vynálezu pušky :D
Avatar - Barrichello
21. 1. 2020 14:21
Re: Pochopitelné a doufejme že dočasné
Výrobní cena benzínu vč. marže a distrubce je podle ceny ropy mezi 10-14 Kč, vše ostatní jsou daně :-) :-) :-)

Veškerá infarastruktura k fosilním palivům je postavená, k alternativě není skoro nic.

Takže kdo zaplatí ten trilion Euro? :-) :-)
21. 1. 2020 14:33
Re: Pochopitelné a doufejme že dočasné
vic vubec kolik nul ma trilion ???
Avatar - Barrichello
21. 1. 2020 14:34
Re: Pochopitelné a doufejme že dočasné
Milion, miliarda, bilion, trilion.

Počítej, počítej :-) :-)
21. 1. 2020 14:36
Re: Pochopitelné a doufejme že dočasné
a kde mas biliardu?
21. 1. 2020 17:05
Re: Pochopitelné a doufejme že dočasné
Zkus se zamyslet. Neovládáš základní matematiku a kritické myšlení (trilión peněz nikdy nebylo ani za celé dějiny dohromady). Nemůžeš se mýlit i v ostatním co tvrdíš?
21. 1. 2020 14:41
Re: Pochopitelné a doufejme že dočasné
Infrastruktura pro koně tu taky nedávno byla slušná😃
Avatar - Barrichello
21. 1. 2020 14:47
Re: Pochopitelné a doufejme že dočasné
Kvalitní.

Kdy se zala vyrábět auta?

A ještě v roce 1940 byli vesnice, kde nikdo auto neměl. Boom nastal až po válce a za totáče, nejprve díky odloženým německým strojů, pak díky UNRA dodávkám a posléze díky masivní industrializace venkova nejprve traktory a nákladáky a posléze měli už lidi i svoje auta osobní.

zatímco tady se chystá násilný přerod za pomoci dotací, restrikcí, eko daní, zákazů a omezení.

A ne volný sstyl typu 2020 nemá nikdo ve vesnici elektroautoa a třeba 2060 a ho půlka a třeba 2115 už 90% :-)
21. 1. 2020 14:52
Re: Pochopitelné a doufejme že dočasné
potiz je v tom, ze evropa vpodstate nema zadny klasicky energeticky zdroje (krome uhli) a byt zavisly na diktatorskych rezimech se nam vubec nemusi vyplatit. proto je takovej tlak na elektromobilu. CO2 je podle me jen zasterka
Avatar - Barrichello
21. 1. 2020 15:01
Re: Pochopitelné a doufejme že dočasné
Hlavně že na nich nejsem závislí v surovinách, protože nikl, těží u nás za vsí, Kobalt má Kamarád Venca u nich za bukovým zájem, železnou rudu tu normálně kopu doma krumpáčem a lithium, titan, měd, hlíník, vzácné kovy, křemík maj všeichni kolem.

A z čeho budeš vyrábět plasty a asflat bez ropy? A krom toho taky léčiva a kosmetiku atd.

A to že jsme na rusku, africe a asii v surovinách závislích už 100 let ti nevadí vid.

A ještě gopolotický význam - nic od diktátrorů nekoupíme, ideálně aby to udělalo ještě USA a je vymalováno ne.

Bátuška putin vezme 400 000 tanků a 10 000 letadle a udělá ti tady z toho Armagedon a doplní ho diktátoři z Afriky, co se pošlou raketové inženýry co udělaj za rok 50 000x bum.

Hned bude ekologie největší, protože zdechne 30 000 000 lidí a hotovka.

Oni tam budou sedět a zdechnou hlady, protože ekomarxista v Evropě se rozhodl, že už si tam nic nekoupí.
Mysli!
21. 1. 2020 15:15
Re: Pochopitelné a doufejme že dočasné
mas fakt zvlastni nazory
Avatar - Barrichello
21. 1. 2020 15:46
Re: Pochopitelné a doufejme že dočasné
Naprosto reálné a praktické.

On si někdo nechá utect biliony za suroviny a bude tam sedět a koukat. Tomu fakt věř.
21. 1. 2020 15:03
Re: Pochopitelné a doufejme že dočasné
Teď ještě poznat, kdo je diktátor a komu budeme prodávat. Evropa potřebuje vyvážet a ty by jsi zrušil dovoz. To moc fungovat nebude.
21. 1. 2020 21:12
Re: Pochopitelné a doufejme že dočasné
Super. Takže aby byla Evropa závislá na blízkovýchodní, ruské či americké ropě je nepřijatelné riziko, ale být zavislí na komunistické Číně a jejich baterkách (resp. surovinách na jejich výrobu z Čínou vlastněných afrických dolech) to nevadí??? Hloupost zelených mozečků prostě nezná hranic! :-( :no:
21. 1. 2020 21:36
Re: Pochopitelné a doufejme že dočasné
... a kdo je ten diktátorskej režim?
Avatar - kari.laz
21. 1. 2020 14:08
Čekal někdo něco jiného?
Elektro s násobnou pořizovací cenou, omezeným požitím a nyní i drahým provozem. A to je jen začátek, zdražení přijde všude. Takže se vyhodí X miliard Euro za elektrifikaci, která nejspíše skončí fiaskem a nebo bude tzv. "povinná" protože jednoduše dají takové zákazy a daně na klasické spalováky, že se stanou nepoužitelnými. Pokud tomuhle opravdu někdo fandí, tak to nemá v hlavě v pořádku.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - _Karel_
21. 1. 2020 14:13
Re: Čekal někdo něco jiného?
Možná je opravdovým cílem výrazně omezit mobilitu? I když ti trotlové asi nic promyšlenýho nemají.
21. 1. 2020 14:15
Re: Čekal někdo něco jiného?
To je jasné už docela dlouho. Prostě jim vadí lidé v autech.
Avatar - Barrichello
21. 1. 2020 14:23
Re: Čekal někdo něco jiného?
v autech, letadlech. všechno. Ideálně vše sdílet, kontrolovat, když nebudeš hodnej, tak ti všechno zakážou, nikam nedojedeš, všude tě budou sledovat.
Avatar - Magister
21. 1. 2020 16:47
Re: Čekal někdo něco jiného?
Ano, ekofašisti se nám pokusí narvat do hromadné přepravy v zájmu vyššího dobra,o kterém rozhodnou oni. Plebs tak přijde o svobodu cestování a ještě z toho bude nadšený...
21. 1. 2020 21:14
Re: Čekal někdo něco jiného?
No "pleps" v zemích V4 uričtě nadšený nebude, protože tady ještě lidí nemají vymité mozky zelenou fašistickou ideologiíí!
21. 1. 2020 21:28
Re: Čekal někdo něco jiného?
V4, výkvět Evropy...
Babiš, Orban, Fico, Kačka...
Samí zloději v nacionálním hávu, na který lidi s nižším vzděláním tak rádi slyší (s vymytými - po m je tvrdé y, strážče národních hodnot 😃)

Tihle nám směr k lepšímu neukážou.
Babiš bionaftu z Preolu do elektromobilu nenalije, tak proč by je podporoval, že?
Jen ať miliardy dál tečou do AGF...
S rozumem to nemá co dělat, jen s jeho portmonkou...
Avatar - _Karel_
21. 1. 2020 21:36
Re: Čekal někdo něco jiného?
V4 nejsou Babiš a spol. V4 jsou národy, které díky zpoždění ze socialismu nestihli prozatím zdegenerovat jako západ. Takže tu prozatím nemáme dvacet pohlaví, hyperkorektnost, touhu po nekompatibilních přistěhovacích a pod.
22. 1. 2020 06:50
Re: Čekal někdo něco jiného?
Bolševická diktatura udělala z obyvatel svých zemí amorální pokřivené ovce. Bohužel. Proto si volíme koho volíme, zlodějina je norma, hlavně když nám z toho něco kápne taky...
21. 1. 2020 21:42
Re: Čekal někdo něco jiného?
Babiš, Orbán, Kaczynsky, Fico ... a země V4 ... jsou naděje a záchrana, že nepadneme úplně na držku, jako se to začíná rozjíždět na západ od nás. A tím myslím import migrantů žijících vývojově ve středověku a všechny eko kraviny, které ničí průmysl a hospodářství ...
21. 1. 2020 21:20
Re: Čekal někdo něco jiného?
Ty nechceš žít v zemi bez smradu? Já jo...
21. 1. 2020 14:26
ja platim za 1kWh 1.70 s DPH vcetne poplatku solarnim baronu
tak nechapu proc bych "tankoval" za 20kc.
jen blazen nebo nadsenec bude v dohledny dobe s elektromobilem krizovat evropu.
my co nebydlime v kralikarnach budeme s elektromobilem jako druhym nebo tretim autem v rodine jezdit kolem komina za 40hal/km misto soucasnych 3kc jen za benzin.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Barrichello
21. 1. 2020 14:33
Re: ja platim za 1kWh 1.70 s DPH vcetne poplatku solarnim ba
No vidíš, já jezdím za 2,20 s V8. Na LPG a elektřinu nepotřebuju :-) :-)
21. 1. 2020 14:34
Re: ja platim za 1kWh 1.70 s DPH vcetne poplatku solarnim ba
ty co jezdej na LPG sem vzdycky povazoval za podiviny
pro me to je setreni na nespravnym miste
Avatar - Barrichello
21. 1. 2020 14:43
Re: ja platim za 1kWh 1.70 s DPH vcetne poplatku solarnim ba
Těch podvínů je ale hafo co. Kluk co mi dělal přestavbu má plnej diář na 2 měsíce dopředu a dělá každej den .
Za rok udělaj i několik desítek nákladů na tzv. DieselGAS.

2,20 V8, 1,90 s V6 a kdo jezdí jen mimo město, je to někde za 2,00 Kč V8 a 1,60 V6. S R4 pak někde 1,10-1,50. :-)
21. 1. 2020 14:49
Re: ja platim za 1kWh 1.70 s DPH vcetne poplatku solarnim ba
ve svym sirosirym okoli neznam nikoho, kdo by jezdil na plyn.
vetsina jsou naftovi dunihlavove, ale cim dal vic jich prechazi na cisty benzin.
a to vcetne drticu kilometru na nemeckych autobahnech
Avatar - Barrichello
21. 1. 2020 15:07
Re: ja platim za 1kWh 1.70 s DPH vcetne poplatku solarnim ba
Na čistý benzín je to super, Jedeš ve měste za 7 s tříválcem a já jedu v přepočtu za 8 s V8 5,7. To se vyplatí ne, krčit se v tříválu :-)

Mam odjeto 10 000 km se Smartem, taky sem rok jezdil dehtovým jaguarem XF - za cca 9,1-9,4 L/100 km. Taky půl roku s 3,6 V6 a 3,8 V6 za cca 12-15 na sto.

Vím za kolik co jezdí po městě :-)
21. 1. 2020 15:14
Re: ja platim za 1kWh 1.70 s DPH vcetne poplatku solarnim ba
trivalcem jezdi mozna tvoji kamosi, ti moji urcite ne
Avatar - Barrichello
21. 1. 2020 15:32
Re: ja platim za 1kWh 1.70 s DPH vcetne poplatku solarnim ba
Já s ním jezdil i osobně. 1,0 73 Hp :-)
21. 1. 2020 14:59
Re: ja platim za 1kWh 1.70 s DPH vcetne poplatku solarnim ba
Však oni tě časem taky zdaněj.
Avatar - Ondore
21. 1. 2020 15:34
Neviem ako vy...
Nestojí elektrika cca cca 0,06 € za kilowatt? Takže pri poplatku Ionity 0,79 € o dotovanej cene elektriky asi hovoriť nemožno. Čo sa vlastne stalo?

Bolo by fér povedať, že článok obsahuje poloinformácie, alebo polopravdu, ak chcete. Cena v článku platí iba ak nemáte s Ionity zmluvu, inak sa dá zvoliť napr. paušál Transit a ceny sú hneď výrazne lepšie (tuším 18 € mesačný fix + 0,33 / 1 kW). Ďalšia vec je, že nemecké automobilky deklarujú prvý rok nabíjanie v Ionity zadarmo, cena na ďalšie roky je rôzna, ale rozhodne lepšia, ako uvedených 0,79 €.

Čo treba povedať je, že nemeckí autovýrobcovia (ktorí stoja za Ionity) sa jednak ešte len učia robiť elektrické autá (zatiaľ majú len perfektný interiér, ktorý prebrali z klasických áut), jednak zatiaľ moc nevedia uchopiť nový model fungovania a je možné, že ešte zopár takýchto titulkov uvidíme. S elektromobilom netreba (takmer vôbec) chodiť do servisu, minimálne opotrebenie bŕzd a pod. im násobne menší zisk oproti tomu na čo sú zvyknutí. Takže psie kusy s prepálenou cenou na rýchlonabíjačke by mohli pár ľudí od kúpy elektroauta odradiť, pozdržať vlnu záujmu. Stači pozrieť na hedlajny: "Diesel sa oplatí viac" a podobne. Za seba vravím, že najbližšie auto kúpim ešte klasické, to ďalšie bude však takmer určite elektromobil.
Rozbalit vlákno
53
Avatar - _Karel_
21. 1. 2020 15:50
Re: Neviem ako vy...
Prosímtě neplácej kraviny typu "s elektromobilem se nemusí skoro vůbec do servisu".
To je hodno pětiletýho dítěte.
21. 1. 2020 15:58
Re: Neviem ako vy...
V každém případě se do servisu jezdí podstatně méně často a úkonů při garanční prohlídce je mnohem méně, čemuž odpovídá i cena. Je to jeden z důvodů, proč ani prodejci nejsou z prodejů EV nadšeni.
21. 1. 2020 16:12
Re: Neviem ako vy...
Navsteva servisu me stoji 5 az 7 tisic Kč, podle toho jestli se delaji desticky nebo ne. A jedna se o znckovy servis. Umi to s EV levneji ? Pochybuji
21. 1. 2020 17:08
Re: Neviem ako vy...
Umí. Bylo to myslím i zde v testu Renaultu ZOE. Náklady na servisní prohlídky jsou mnohem menší.
Avatar - Barrichello
22. 1. 2020 11:49
Re: Neviem ako vy...
Mě to nestojí nic, do ofiko servisů nejezdím.
Olej a brzdy si vyměním sám :-) Razítko do servisky mi dá kámoš co má servis.

V Camaru sem za poslední rok vyměnil olej a anitfreze, všechno sem si dělal sám. :-) Jinak nic.

Dneska už povinnost jezdit do ofiko servisů není. Takže blbý porovnání. :-) :-)
21. 1. 2020 17:22
Re: Neviem ako vy...
Ma stala prvni 1000 kc a druha 2200 kc. Kona EV.
21. 1. 2020 17:22
Re: Neviem ako vy...
Ma stala prvni 1000 kc a druha 2200 kc. Kona EV.
21. 1. 2020 16:14
Re: Neviem ako vy...
Z EV není není nadšený skoro nikdo. Proto se dotuje a zakazuje.
Avatar - _Karel_
21. 1. 2020 16:33
Re: Neviem ako vy...
Jací prodejci nejsou nadšeni z jakých prodejů EV?
S trochou nadsázky - on je od nich někdo kupuje?
Avatar - Barrichello
22. 1. 2020 11:48
Re: Neviem ako vy...
bue to udělaný tak, že si tam bez diagnostiky za chvíli nestáhneš ani aplikaci a nepřidáš ani jedno světýlko. Všechny moderní auta budou dělané stylem bez ofiko servisu ani rána.
Avatar - Ondore
21. 1. 2020 16:24
Re: Neviem ako vy...
O.i. mám vyštudovanú elektrotechniku a niečo málo o elektromotoroch viem, ver či nie, sú oproti spaľovákom o dosť jednoduchšie. A viem napríklad to, že s Teslou máš nepovinnú prehliadku každé 2 roky. Očividne vieš viac ako ja, tak sa prosím rozpíš o servisovaní elektromobilov.
Avatar - _Karel_
21. 1. 2020 16:31
Re: Neviem ako vy...
Možná tě překvapím, ale auto ani zdaleka nesestává jen z motoru. Čím to, že je Tesla na chvostech žebříčků spolehlivosti? Všechno jen motor?
Avatar - Ondore
21. 1. 2020 17:41
Re: Neviem ako vy...
Ešte raz - prestaň okecávať a rozpíš sa o servise elektromobilov. A píšeš o chvoste rebríčkov spoľahlivosti - uveď aspoň jeden seriózny zdroj.
Avatar - Ondore
21. 1. 2020 18:06
Re: Neviem ako vy...
Stačí. A aj Ti poviem, čo z Tvojich odkazov vyplýva - patríš medzi ľudí, ktorí zvládnu prečítať maximálne titulok článku. Keby si totiž prečítal originál na Consumers Report, tak zistíš, že zákaznícka spokojnosť je 97 % a väčšina by si auto kúpili znovu. A keby si si prečítal What Car? report na ktorý odkazuješ, tak zistíš, že sa jednalo o 28 automobilov Tesla, t.j. 0,03 % z celkovej vzorky.

Tvoj výstup nie je hodný ani pětiletýho dítěte, skús to znovu a lepšie.
Avatar - _Karel_
21. 1. 2020 18:21
Re: Neviem ako vy...
Vážně máš vysokou školu? To je smutná vizitka slovenského školství.
Že by si majitelé Tesel koupili Teslu znovu - co to má společného s tématem diskuze - že se údajně EV nekazí? To svědčí maximálně o jejich fandovství.
Můj druhý odkaz je Costumer Reports a dotazovaných 500 majitelů TM3. Taky málo?
Třetí odkaz opět CR, Tesla opět na chvostě - "Majitelé vozů Tesla si nejčastěji stěžují na problémy podivnými zvuky vycházejícími z karoserie, na nutnost výměny elektromotorů, kroutící se brzdové kotouče. Objevily se i problémy s vysouvacími klikami, stěrači a mnoha dalšími oblastmi."

Takže návrat na začátek diskuze - EV nemají jen elektromotory, skládají se i z jiných součástí, musí do servisů, a zdá se že např. u Tesly dokonce častěji, než majitelé aut se spalovacími motory. Tvoje tvrzení, že s EV se do servisů téměř vůbec nejezdí je hloupý žvást.
Avatar - Ondore
21. 1. 2020 19:08
Re: Neviem ako vy...
Takže Karlíku, skúsim to ešte raz, naposledy:

- mám platené členské na Consumer Reports, čítal som originály ich hodnotení Tesly. Jeden z najaktuálnejších je tento: https://www.consumerreports.org/…-recommendation/ a ten píše niečo iné ako české články na ktoré odkazuješ. Je na Tebe, či chápeš písaný text v angličtine a budeš veriť originálu (ktorý vraví o minoritných problémoch, ktoré navyše ubúdajú), alebo sa spoľahneš na CZ verziu.

Druhý odkaz - citujem z článku: "Consumer Reports totiž na základě dotazníku, který vyplnilo 500 majitelů vozu, zjistilo, že je tu několik nepříjemných záležitostí, kvůli kterým doporučení opět stáhlo. Model 3 tak trápí např. nekvalitní lak a podobně tak nekvalitní části a detaily interiéru i exteriéru (nelícující části karosérie, které trápily Teslu od nepaměti)."
Ak je toto pre Teba chvost spoľahlivosti, tak novinka - kvôli chybe laku Tvoje auto uprostred diaľnice naozaj nezastaví.

Tretí odkaz je z roku 2015, t.j. z obdobia, kedy mala Tesla vyrobených cca 35-40 tisíc áut - všetkých dokopy. Boli problémy, väčšina z nich je vyriešená a dnes neexistuje a neuveríš, ale Tesla S je v rebríčku spoľahlivosti druhá medzi luxusnými sedanmi a Model 3 je piaty. Sakra, máme nejaké iné predstavy o tom, čo znamená "Tesla na chvostech žebříčků spolehlivosti".

A ešte posledný raz poprosím o ten servisný plán pre elektromobily, porovnaj ho prosím s klasickými autami a hoď nám sem reálne čísla (žiadne "zdá se", reálne aktuálne podklady), díki.
Avatar - _Karel_
21. 1. 2020 19:29
Re: Neviem ako vy...
Plať si co chceš, tohle je článek z listopadu 2019: https://www.consumerreports.org/…iability-issues/

Servisní plán mě nezajímá. Možná jsi ještě auto neměl - tak tedy návštěva servisu nespočívá jen v servisních prohlídkách.

Jinak - z tvého odkazu :" Další vozidlo Tesly, model X SUV, se stále nedoporučuje. Majitelé modelu X hlásili četné problémy, počínaje jejími drsnými sokolovými dveřmi (které se otevírají svisle), až po zvuky a netěsnosti, a mají horší než průměrnou spolehlivost.
Elektronika ve vozidle je i nadále slabou stránkou modelu X a také majitelé 3 a S. Tesla nadále hlásí problémy s displejem, včetně zamrzání obrazovek nebo náhlého zhasnutí vozidla v pohybu. Někteří majitelé hlásí náhodné restartování systémů"

Dále s tebou nebudu ztrácet čas, evidentně nejsi schopen chápat úplně jednoduché věci.
21. 1. 2020 20:41
Re: Neviem ako vy...
https://techcrunch.com/…bility-improves/

S Modelem X mas podle CR pravdu.

Narozdil od Modelu 3 a Modelu S, ktery CR doporucuje. :yes:

Jeste citace: Consumer Reports puts Tesla Model 3, Model S back on its recommended list after reliability improves :yes:
Zkus si to, Karle, prelozit ;-)
Avatar - _Karel_
21. 1. 2020 20:51
Re: Neviem ako vy...
Dal jsem odkaz na článek z 11/2019. Název článku:"Tesla Model 3 ztrácí doporučení CR v otázkách spolehlivosti"
I kdyby CR Tesly "již doporučil", znamená to jen, že už to není tragédie, ne že jsou 100% spolehlivé. Jen, že ta nespolehlivost klesla pod nějaké procento.

Nejde o Teslu, celou dobu jen vyvracím blud, že s EV se téměř vůbec nejezdí do servisu. Jestli to bude Tesla nebo Porsche je jedno. Auto má kromě motoru i podvozek, elektroniku, složitější brzdy - servisovat se musí, porouchat se porouchá podobně jako spalováky.
Avatar - Machýrek
21. 1. 2020 21:58
Re: Neviem ako vy...
Elektrospotřebič se Karle nikdy porouchat nemůže. To jen já mám takovou smůlu, že se mi za poslední rok rozbila pračka, varná konvice, notebook a hodinky, a to nic z toho v sobě nemělo ani benzínovej, ani naftovej motor. Asi nějaká karma mi to dělá.
Avatar - _Karel_
21. 1. 2020 22:20
Re: Neviem ako vy...
To bude tím, že nebyly značky Tesla.
;-)
21. 1. 2020 21:59
Re: Neviem ako vy...
Na EV se samozrejme podela uplne stejne jako na spalovaku to, co je stejny. Elektronika, podvozek atd.

Motor (bez prevodovky..) je u EV z principu mnohem jednodussi, spolehlivejsi a bezudrzbovy. To snad chapes ;-)
Avatar - _Karel_
21. 1. 2020 22:16
Re: Neviem ako vy...
Ano, el. motor je jednodušší. Proto jsem napsal v tomto vláknu několikrát, že auto nesestává jen z motoru. Připadalo ti to jako popírání jednoduchosti elektromotoru?
Máš něco proti mému tvrzení, že je nesmyslem tvrzení "EV nemusí téměř vůbec do servisu"?
Avatar - _Karel_
21. 1. 2020 22:47
Re: Neviem ako vy...
Tobě provedli lobotomii? Před necelou hodinou jsi napsal "Na EV se samozrejme podela uplne stejne jako na spalovaku to, co je stejny. Elektronika, podvozek atd."
Kde ti z toho vychází, že EV nemusí jezdit do servisu?
Dnes jsem trpělivej, ale tohle je moc.
21. 1. 2020 22:53
Re: Neviem ako vy...
Precti sibtu vetu jeste jednou:
"EV nemusí TÉMĚŘ vůbec do servisu"?

Jsi troll.
Avatar - _Karel_
21. 1. 2020 22:55
Re: Neviem ako vy...
Ano jsem hloupý trol. Prosím vysvětli mi, jak to, že elektromobily, poruchové stejně jako spalováky, nemusí jezdit do servisu. Předem děkuji.
21. 1. 2020 22:59
Re: Neviem ako vy...
Bohuzel jsi na to sam neprisel.
Asi nevis, co znamena sluvko "téměř".
A jen trolis.

Odpoved od Nissanu:
NOVÝ NISSAN LEAF? PŘÍSLIB SPOLEČNOSTI NISSAN
PROČ ZVOLIT 100% ELEKTROMOBIL?
UTRAŤTE MÉNĚ A DOJEĎTE DÁL
Nový Nissan LEAF má méně pohyblivých částí, což znamená menší náklady na údržbu, nulové emise znamenají nižší náklady na vlastnictví a 100% elektrický pohon zajišťuje minimální provozní náklady. Co víc si přát?

Logo nulových emisí
NULOVÉ EMISE
Utraťte méně a získejte více. Chraňte planetu, po které jezdíme, ať nám ještě nějakou dobu vydrží. Udržitelná budoucnost začíná tady, u nového 100% elektromobilu Nissan LEAF.
OBJEVTE SVĚT ELEKTROMOBILŮ >
Nový Nissan LEAF – na dálnici
NIŽŠÍ NÁKLADY NA PROVOZ A ÚDRŽBU
Elektřina je mnohem levnější než pohonné hmoty, a kromě toho už vás s novým Nissanem LEAF nečekají žádné další výměny oleje, testy emisí a podobně.

Neni zac. A uz prestan s tim trolenim ;-)
Avatar - _Karel_
21. 1. 2020 23:04
Re: Neviem ako vy...
Nedokážeš argumentovat, tak musíš kopírovat reklamní žvásty výrobce? Uff.
"U elektromobilů Nissan Leaf je servisní interval 1 rok nebo 30 000 km, podle toho, co nastane dříve." Je to jiný interval, než u spalováku? Servisní interval znamená, že Leaf nemusí do servisu?
http://www.hybrid.cz/…af-hyundai-ioniq
21. 1. 2020 23:08
Re: Neviem ako vy...
Ano vymenit kabinovy filtr a stoji to 1000Kc.

Tim bylo mysleno: Temer nemusi do servisu. Ten filtr by sis mohl vymenit sam. Jezdis tam jen kvuli zaruce.

Vim ze to nepochopis o budes se dal dohadovat o h.vne..

Jsi troll. Uz mi nic nepis.
Cau
Avatar - _Karel_
21. 1. 2020 23:11
Re: Neviem ako vy...
Vito, dal jsem sem odkaz, neumíš číst?
Ach jo.
Náklady na servisní prohlídku Nissan Leaf:
Hodinová sazba: 841 Kč
Čas prohlídky: po 1.roce 0,8 nh (normohodin)
Cena prohlídky bez výměn kapalin a geometrie: asi 1000 Kč
Výměna brzdové kapaliny: 960 Kč
Seřízení geometrie: 1034 Kč
Výměna chladící kapaliny: 1500 Kč

Vyměnit olej si taky umí kde kdo doma. Jste dva trotlové, co se hádají o nesmyslné tvrzení, Hamuna hadra. Psát si začal ty mě, ne já tobě.
21. 1. 2020 23:14
Re: Neviem ako vy...
:D :D :D
:D :D :D
:D :D :D
Avatar - Ondore
21. 1. 2020 22:48
Re: Neviem ako vy...
@DonVito: Konečne niekto so zdravým rozumom, díki! Ešte dodám, že som nikdy netvrdil (ako je mi tu podsúvané), že sa EV nemôže pokaziť. So spaľovákom som ale v servise pravidelne aj bez poruchy - mením olej, filtre, brzdové doštičky a ďalší spotrebák, čo v Tesle (takmer vôbec) netreba. Že to niekto nechápe je iná vec. Alebo sa možno len mýlim a s televízorom či pračkou som zabudol chodiť na pravidelné servisné prehliadky ;-) :-D
Avatar - _Karel_
21. 1. 2020 22:58
Re: Neviem ako vy...
Možná, kdyby ses naučil na vysoké škole vyjadřovacím schopnostem, napsal bys hned na začátku "elektromobily nemusí téměř vůbec na servisní prohlídky".
Protože to je něco úplně jiného, než tvoje "S elektromobilom netreba (takmer vôbec) chodiť do servisu".
Pak jsi měl ještě několikrát možnost se opravit, místo toho se hádáš a pak ze sebe děláš nepochopenýho chudáka.
21. 1. 2020 23:03
Re: Neviem ako vy...
Karle, vis čo znamena "takmer vobec"?

To: Ondore - s Karlem je to tezky. Je treba trpelivost, ale obcas neco pochopi :yes:
Avatar - Ondore
21. 1. 2020 23:07
Re: Neviem ako vy...
Karel hlavne nevie, že chodiť do servisu nerovná sa pokazené auto. Ja už som vzdal reagovať na neho, regulérne otázky do diskusie s ním by boli, prečo študoval ZŠ o 3 roky dlhšie, ako jeho rovesníci.
Avatar - _Karel_
21. 1. 2020 23:08
Re: Neviem ako vy...
Ondore, když se auto pokazí, musíš do servisu. Vitem předhozený Leaf má servisní prohlídku stejnou, jako třeba VW. Tak co pořád plácáš za kraviny?
21. 1. 2020 23:20
Re: Neviem ako vy...
To Ondore:

To ze obcas neco pochopi bohuzel neplati dnes :-D

Dnes ma Karel spatnej den..
Dneska neuhne :-)
Avatar - Ondore
21. 1. 2020 23:49
Re: Neviem ako vy...
@DonVito: Neviem, či má v sebe spaľovák, alebo elektro, ale návštevu servisu by rozhodne nemal odkladať ;-)
Len doplním, že pre mňa je čistým EV zatiaľ v podstate len Tesla, ktorú postavili nanovo od podlahy. Ostatní vrátane Nissanu vymenili klasický motor za elektro, ale spôsob uvažovania im zostal - vrátane predpísaných pravidelných prehliadok.
Avatar - _Karel_
21. 1. 2020 23:07
Re: Neviem ako vy...
Vzhledem ke kontextu je jasné, že "takmer vobec" ve srovnání se spalováky, proto to Ondore uváděl jako výhodu. Už jsem prokázal, že je to nesmysl. Nedělej ze sebe většího vola, než je nutné.
Avatar - Barrichello
22. 1. 2020 11:51
Re: Neviem ako vy...
Tesla má zásadní problémy s infotaimentem, na starý obrazovkách sou vyplálené pixely, pořád něfunguje nějaké čidlo TPMS, koroze, vrzání, špatné slícování , problémy s dvěřmi modelu X atd

Dohledej si to.
Avatar - Ondore
22. 1. 2020 17:04
Re: Neviem ako vy...
Chlap, ktorý jazdí americkým autom poukazuje na kvalitu, títo kovboji s kolty proklatě nízko fakt vedia pobaviť :-D

Bolo to dlhé vlákno, tak zhrniem:
- Iný kovboj vyššie tvrdil, že je Tesla na chvoste spoľahlivosti a odkázal na CR. Divné, pretože tam je Model S druhý a Model 3 piaty vo svojej triede.
V prípade, ak berieme tieto rebríčky, tak Model X je naozaj prepadák, jedným dychom by sme však mali povedať, že pod ním sú autá automobiliek Acura, VW, Chevrolet a ďalších. A keď sa už bavíme o rebríčkoch, tak CR moc nerozlišuje medzi chybami v lakovaní a problémom s motorom, čo pre mňa rozdiel je. Takže rebríček na striedačku odporúča / neodporúča Model 3, človek ktorý si ale prečíta článok, tak tam nájde odstavec o tom, že dominujú minor issues.

Kto chce psa biť, palicu si nájde. Tak vytiahni palicu a vrav, aké tam máš závažné problémy s Teslou a v akých počtoch.
Avatar - Barrichello
22. 1. 2020 22:37
Re: Neviem ako vy...
Mě nic nerezne, nechybí mi v autě součástky a displej nemá vypáleý pixely.

Není amerika jako amerika víš, smůla :-) :-)
Avatar - Ondore
22. 1. 2020 23:06
Re: Neviem ako vy...
Takže si len ďalší v poradí, ktorý sem hodí náhodné informácie z webu a nemá žiadne čísla, aby ukázal, aký vážny ten problém je. Myslel som si.

Mohol by si sem prosím hodiť model a rok výroby Tvojich áut, nech nájdem na webe ich chyby? Nech dáme do kontextu vetičku "Není amerika jako amerika".
21. 1. 2020 16:31
Re: Neviem ako vy...
Já mám servisku se spalovákem taky jednou za dva roky.
Avatar - Ondore
21. 1. 2020 17:43
Re: Neviem ako vy...
@pogo26: Tiež len odporúčané, t.j. nepovinné 2 roky bez dopadu na záruku? Bez limitu kilometrov? A tiež len na výmenu stieračov a kontrolu brzdovej kvapaliny ako Tesla? To ma zaujíma, aké auto máš?
21. 1. 2020 19:17
Re: Neviem ako vy...
S Renaultem za 8 let jen olej a předepsaný klíňák. Jinak jen žárovka a brzdy. Cena prohlídky 4 000,- s olejem+filtry.
Avatar - Ondore
21. 1. 2020 20:34
Re: Neviem ako vy...
Predpokladám, že ten olej nebol raz za 8 rokov ;-) Inak samozrejme gratulácia, je radosť ak auto slúži bez problémov, bez ohľadu na značku!
Avatar - xxc
21. 1. 2020 21:29
Re: Neviem ako vy...
Brzdovu a chladiacu kvapalinu nemenili? Ale to asi budu aj v elektromobile. Renault ma servis asi 600 € na 5 rokov a 100 000 km.
21. 1. 2020 16:33
Re: Neviem ako vy...
EV je mnohem jednodušší. To ví každý. I proto to dnes může dělat kdekdo.
Avatar - CICERO
21. 1. 2020 21:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
21. 1. 2020 15:45
Zastavme vypouštění emisí
ideálně hned zítra. Všechno vypneme, přestaneme jezdit auty, létat, dopravovat zboží, jíst, topit :-) :-)
Gréta valí bomby https://zpravy.aktualne.cz/…lne-zastavit-emi***kla-thunb/r~42fc35e23c5311eaac760cc47ab5f122/


A neomarxistíčtí helmuti taky https://zpravy.aktualne.cz/…1410cc47ab5f122/
Rozbalit vlákno
0
21. 1. 2020 15:48
Hodně neúplná informace
Buď záměrně, nebo je to odfláknuté. Cena uvedená v článku je ta nejvyšší možná. Reálná bude cca poloviční. Cena (v ČR 21 Kč) je pro zákazníky bez jakékoli smlouvy. Majitelé různých karet budou platit podstatně méně ( Audi 8,50/kWh, Mercedes 7,3 kWh, ...). Stejné je to v ČR u EONu ( cena od 3 Kč do "nevimkolik") a ČEZu (bude od 3,5 do 7,5). Elektromobil je stejně jen pro toho, kdo má možnost dobíjení doma (alespoň v současnosti). Permanentní dobíjení na rychlonabíječce a navíc "doplna" je dobrá cesta, jak odrovnat baterii. V opačném případě vydrží stovky tisíc km.
Elektromobil není nic, co by chtěly automobilky (kromě Tesly) ve velkém podporovat. Přesto se podle mě v určité míře prosadí a je to jen dobře. Jako auto pro krátké vzdálenosti hlavně po městě je to ideální. Osobně jezdím na elektřinu (kratší cesty), naftu (delší cesty s rodinou) i benzín (pro zábavu, spíše na okruhu, silnice jsou přecpané).
Rozbalit vlákno
6
21. 1. 2020 16:10
Re: Hodně neúplná informace
Bude stacit jedna celosvetova krize a je po EV.
Avatar - Magister
21. 1. 2020 17:05
Re: Hodně neúplná informace
To si taky říkám, ale nemuseli bychom ji zrovna vyvolat v Evropě ničením si vlastní energetické sítě (tušení atomu a uhlí) a ničením vlastního automobilového průmyslu. To by bylo hlupé.
21. 1. 2020 17:11
Re: Hodně neúplná informace
Tesla už má jako značka skoro větší hodnotu než zavedené evropské značky.
21. 1. 2020 19:36
Re: Hodně neúplná informace
Nejaka smyslena hodnota nevypovida vubec o nicem. Mnohem dulezitejsi je, zda je schopna prezit krizi a s tim souvisi kolik ma volnych penez atd. Tesla zatim zadnou krizi resit nemusela a obavam se, ze ji nemuze prezit.
21. 1. 2020 20:19
Re: Hodně neúplná informace
Tesla neresila krizi???????

Opet hloupa a ke vsemu chybna reakce na to co chybi v clanku.

Tady se to dneska hemzi antitesla odbornikama.

https://www.theguardian.com/…nativeenergy-usa

Ten clanek je tendenci a neuplnej. Bohuzel hateri se snadno chyti nevahaji sirit sva moudra.
https://fdrive.cz/…automobilek-4840
Avatar - Barrichello
22. 1. 2020 11:53
Re: Hodně neúplná informace
určitě, Tesla má hodnotu jako nikdo na světě, ale za rok vyrobí co Chevrolet, jediná značka koncernu GM za 2 kvartály :-) :-) :-) :-) :-)
21. 1. 2020 17:40
bublina
bublinka začína pomaly praskať
ja má plyn/LPG/ - originál montáž
až bude veľa aj týchto áut, aj plyn zdražie sú tosvine
Rozbalit vlákno
4
21. 1. 2020 20:30
Re: bublina
Jaka bublina praska?

Ze Ionity, sit tradicnich automobilek zdrazi, tak to o necem vypovida?

Cena na superchargeru Tesla je asi 6,30Kc za kWh :-O
21. 1. 2020 20:59
Re: bublina
ano, zatial je cena 7 CZK v Cesku a 0,28 EUR za 1kWh na Slovensku / v DE napriklad od 0,23 do 0,46 eur za 1kWh / zaujimavy je ale udaj, aka bola cena v roku 2018 - v Cesku 5 CZK a na Slovensku 0,2 EUR, cize narast ceny bol priblizne 40 % medzi rokom 2018 a 2019. ceny nie su garantovane, alebo fixovane a pravdepodobnost, ze ceny aj v pripade superchargerov pojdu hore je prakticky 100 % ista. je naivne predpokladat, ze naklady na vlastnictvo a prevadzku EV budu nizsie ako boli / su pri autach so spalovacimi motormi. budu minimalne na tej istej urovni, ale skor si myslim, ze naklady na vlastnictvo auta / akehokolvek / pojdu oproti sucastnosti vyrazne hore. niekto bude musiet zaplatit "Green Deal" v EU a ten "niekto" budeme my - obyvatelia. vyhoda EV nie je v nizsich nakladoch / ani dnes to neplati, pretoze EV si vyrazne drahsie na obstaranie / ... ale v jeho ekologickej prevadzke a ak sa vyriesi problematicka ulikova stopa vyroby baterii, tak aj v ekologickej vyrobe.
21. 1. 2020 22:14
Re: bublina
Vyroba 1kWh Tesla je pry 61kg co2...

https://www.teslarati.com/…w-study-results/

Coz neni takovy problem, jaky se nam snazi media vnutit :-) Tech 6 tun co2 na nejvetsi soucasny elektromobil projede fosil za par DESITEK tisic :-) A pak uz Tesla dalsi STAtisice co2 spori.

Nejvetsi problem vidim v ziskavani energie - zbaveni se uhli.
Nicmene v energetickem mixu EU uz ted vychazi EV o dost lip.
https://www.europarl.europa.eu/resources/library/images/20190322PHT32337/20190322PHT32337_original.jpg
Avatar - Barrichello
22. 1. 2020 11:55
Re: bublina
Komiku, po tom co vypne helmut atomovky okamžitě masivně zdraží elektřina na burze, takže i kilowatka doma bude v tarifu elektromobilita někde mezi 4-8 kč a nejdražší tarify na svícení a topení počítej 10-11 kč a stavební proud tak 14-18 :-) :-) :-)

Takže bud ti zdechnou důchodci a matky smaoživitelky, nebo zas vydáš stovky milionů na soc. dávky a rozjede se kolečko které povede ke krachu ekonomik :-) :-)
21. 1. 2020 21:21
Skvělé, elektrofanatici....
...již pomalu začínají přicházet o jeden z mála jejich argumentů - že je nabíjení úžasně levné, mnohem levnější, než tankování ropných produktů. :-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - xxc
21. 1. 2020 21:31
Re: Skvělé, elektrofanatici....
Neviem co je na tom skvele. Ked chcu nejaku ekologiu, nabijanie musi ostat lacne. Drahe im to nikto kupovat nebude.
21. 1. 2020 21:52
Re: Skvělé, elektrofanatici....
No právě! :-)
21. 1. 2020 22:34
Re: Skvele, hateri se raduji
EV fans se zdrazenim Ionity temer o nic neprichazeji.

Z mala argumentu...
To me opravdu pobavilo.
Chapu ze hateri jako ty lokalni bezemisnost za argument nepovazuji.

Nejvetsi trdla (zdravim Wina) jsou dokonce tak zblbly, ze mluvi o oteru pneumatik :-D
Avatar - Barrichello
22. 1. 2020 11:56
Re: Skvele, hateri se raduji
Jistě že nás lokální emise nezajímají, důležité pro globální klima a záchrnau planety, o které plácá Gréta a další fantici jsou POUZE kompletní globální emise.

A ty Ev auta v Evropě a větrníky OPRAVDU NERESI.

Dokážeš to pochopit???
Avatar - CICERO
21. 1. 2020 22:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 1. 2020 08:58
to je hezke
v prepoctui na dnesni cenu benzinu to mate jako spotrebu 12l/100km to je tak na urovni STI :D
Rozbalit vlákno
0
23. 1. 2020 12:38
elektro ...
JJ, když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají.

Vzpomínám si jak před časem elektrárenské firmy lákaly lidi na "super" topení přímotopy. Lidi kupovali, chvíli se ostatním smáli a pak plakali a předělávali topení. Elektrárny šly s cenou nahoru a rejžovaly.
Nyní je naprosto stejná situace s "ekologickými" elektroauty.
Elektroauto má výfuk v elektrárně u nás ze 40 % na uhlí (40 % atom a zbytek alternativní).
A když se k tomu napočítá vše okolo elektroaut tak ty moc eko nevychází.

Možná by lépe vyšla i auta na dřevoplyn ...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Barrichello
24. 1. 2020 13:11
Re: elektro ...
Nejdřív byla akumulační kamna, už v polovině 80. let, pak přímotopy jak píšeš a elektrokotle a pak to lidi začli hromadně vyndávat a vracet se zpátky k uhlí a dřevu nebo ti pohodlnější přešli na plyn.

Dneska letí tepelná čerpadla, které mají (zatím) relativně levný provoz, ale zase náklady na pořízení a další servis sou enormní, na větší barák cca 250 tis Kč a po letech můžeš dělat výměny v hodnět 40-80 litrů :-)

A stejny boom byly pelety, dneska je to drahý jak kr*va :-)
24. 1. 2020 14:09
Re: elektro ...
Ještě jsi zapomněl na fotovoltaiku. Ta taky měla zachránit Evropu. Než se to začalo vozit z Číny.