Elektromobilita
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeVábnička elektromobilů na levný provoz přestává fungovat. Náklady na kilometr výrazně podraží
247 komentářů
pradeda777
....zákonitě přijít. A bude hůř až se podaří EU odstavit všechny "atomovky".....tlak eko-lobby je obrovský, takže otázkou není jestli ale kdy..... ;-\ Generace manažérů "zpracovaných" vzdělávacím systémem ovládaném ekologisty se ujímá vedení průmyslu nejen v Evropě, ale po celém světě. VW a BMW již takové "borce" ve vedení má.... :-!
Co atomovky .Teď se ta nablblá autistka začala zajímat i o uhelnou elektrárnu v Polsku. Tu by asi taky bylo potřeba zavřít. Co na tom, že v Polsku 60% elektřiny vyrobí v uhelkách. Tyhle ekologický džihádisty bych normálně veřejně lynčoval.
Jojo, postavíme místo uhelky větrníky a solárka. Ted co s tím, že v zimě dává panel 15% toho co v létě a a co dělat když nefouká.
Aha, postavíme paroplynovku. Nebudeme zásvislí na strýčku Putinovi s ropou, ale s plynem. At je nějaká změna ne.
Komedianti na druhou :-)
Aha, postavíme paroplynovku. Nebudeme zásvislí na strýčku Putinovi s ropou, ale s plynem. At je nějaká změna ne.
Komedianti na druhou :-)
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ze poliaci maju riesit prechod na normalnejsie zdroje? Fakt tu niekto ide obhajovat ten humus co ide zo spalovania uhlia? Uholne, co spaluju taky bordel ako nase Novaky uz mali byt zavrete pred desatrocim.
Čím to nahradíš když kašpaři nechtěj atom a západní firmy staví elektránu 40 let???
Roasatom to stavět nemůže, to je politicky nepřípustné ..... Takže?
Nahradíme to plynem, super.
Nebo chceš taky stavět větrníky? :-):-):-)
Roasatom to stavět nemůže, to je politicky nepřípustné ..... Takže?
Nahradíme to plynem, super.
Nebo chceš taky stavět větrníky? :-):-):-)
Poláci větrníky na moři už staví...
Hoď si do googlu ''poland offshore wind''
Hoď si do googlu ''poland offshore wind''
Jenže my žádný moře nemáme. A další země v EU taky ne.
Za chvíli bude levnější kupovat od nich elektřinu z větru, než provozovat uhelku
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Jenže větrník je doplněk. Není to tvrdej zdroj energie, kterej dokážeš regulovat a můžeš na něj spoléhat. BTW taková uhelná elektrárna není žádný velký svinstvo. Sice se v ní pálí uhlí, ale kouř jde přes všemožný filtry a odlučovače prachu a popílku, takže z komína nelezou rakovinotvorný jedy jako tomu bylo před 30 lety.
Tak proč Chvaletice opakovaně žádají o vypouštění nadlimitního množství rtuti do Labe??
Proč by rtuť vypouštěli do Labe? Není náhodou rtuť součástí spalin?
V odpadních vodách z elektrárny... dobrou chuť rybářům podél Labe přeje Tykač!! :D
Na zdraví přípíjí také všem, kdo mají vrty u Labe!
Zkuste google - ''Chvaletice rtuť''
Na zdraví přípíjí také všem, kdo mají vrty u Labe!
Zkuste google - ''Chvaletice rtuť''
Tak jsem to zkusil
https://pardubicky.denik.cz/…ku-20191111.html
Ovšem jedná se o 300 kg rtuti ročně do ovzduší ne pustit do Labe a vzhledem k tomu, že se elektrárna modernizuje se jedná o dočasný stav. Jestli je to jediný problém ohledne Chvaletic, tak si můžeme pískat.
https://pardubicky.denik.cz/…ku-20191111.html
Ovšem jedná se o 300 kg rtuti ročně do ovzduší ne pustit do Labe a vzhledem k tomu, že se elektrárna modernizuje se jedná o dočasný stav. Jestli je to jediný problém ohledne Chvaletic, tak si můžeme pískat.
čo to je to normálne? Odsiřená elektrárna ti vadí?
Ako keby sira bol jediny problem. Ano vadi, akakolvek uholna elektrarna uz mala byt nahradena jadrovou. Nie naopak.
Tepelné elektrárne sú v súčasnosti už vcelku čisté a stále sa hodne investuje do eko čistenia. Atóm je na tom samozrejme lepšie, všade ale všade sú dosť veľké problemy s vystavbou a dokončením.
A co ti na ní konkrétně vadí? Odsiřená uhelka, u které je maximálně optimalizováno hoření a čištění spalin není problém proti kterému by stálo za to tvrdošíjně bojovat. Jasně pokud by jako náhrada takové elektrárny byla jaderka, která neprodukuje navíc ani to CO2, tak jsem všema 10 pro ji zavřít, ale Poláci nic takového nemají, takže ty uhelky provozovat MUSÍ!
Nicméně chválím tvůj realistický pohled na problém. Uhelky nahrazovat jaderkou, což je zcela správný postup. To takovej dementní Hamuna by zavřel i uhelný i jaderný a jel jen z větrníků. Kdyby holt nefoukalo tak by se svítilo svíčkama a průmysl by holt pár dní neběžel. Jako v KLDR :D:D
Já nejsem proti zavírání uhelek. Naopak bych jejich zavírání podporoval. Ovšem jsem si nevšiml, že by tahle ekologická pakáž podporovala výstavbu jaderných elektráren, které by je dokázali nahradit. Naopak se přivazují různě po plotech kolem jaderek a chtějí aby se zavřeli. V Německu kde to jde už od 10 k 5ti to bohužel nastalo. Takže se tam můžou Němci rozloučit s 22 GW elektřiny z jádra. Aspoň že u nás jsme o kus dál, takže naopak připravujeme dostavbu Dukovan. Ještě poslat do hajzlu rakušáky s jejich protestama a začít stavět. Bude to sice drahý, ale je to holt investice na dalších 50 let. To je v současné době jediná cesta. K tomu pár solárů a větrníků jako doplněk a jsme na špičce Evropy.
v USA už vydali povolení k provozu rekatroů na 80 let, SLOVY OSMDESAT LET.
Kolik větrníků a panelů potřebuješ za 80 let?
A to ty staré americké verky jsou proti dnešním moderním reaktorům zastaralý krumpl, takže u moderních bude možná životnost až 100 let.
Kolik bude stát výstavba větrníků o výkonu 4800 MW na 100 let? Abysme si spočítali, co vyjde levněji :-):-):-)
Kolik větrníků a panelů potřebuješ za 80 let?
A to ty staré americké verky jsou proti dnešním moderním reaktorům zastaralý krumpl, takže u moderních bude možná životnost až 100 let.
Kolik bude stát výstavba větrníků o výkonu 4800 MW na 100 let? Abysme si spočítali, co vyjde levněji :-):-):-)
Toto bolo politicke rozhodnutie po 2012. Ocakaval som, ze Nemcom to nakoniec dojde a stiahnu to, lebo to boli dalsie 2 volebne obdobia. Avsak nestalo sa, musia padnut na hubu. Ak zavrieme jadro - vsak ok, ak sa predlzuje zivotnost len na papieri a nic ine sa nerobi je to asi spravne, ale treba mat nahradny zdroj. A nahradit atomku spalovanim uhlia ako sudruhovia v DE je navrat do stredoveku.
Všechno je to politika a hyterie eko aktivistů. Jádro je čistý zdroj, naprosto bez emisí, navíc stabilní a dlouholetý. Kdyby místo miliard na nesmysly daly ty peníze to přepracování paliva a vývoje rekatorů 4. generace, udělali by pro ekologii nejvíc.
Missouri
Ano, neviditelná ruka trhu zaúřadovala. A nejvyšší manažeři koncernu VW se začali potit až víme kde. Protože to vypadá, že vyrobili na sklad desítky tisíc povozů na baterky, které si už nikdy nikdo nekoupí. Prvák proto, že už měsíce stojí někde venku pod širým nebem a ještě měsíce stát budou, a jak známo, o ležáky nikdo nestojí, druhák proto, že jezdit na baterky bude dvakrát dražší než na benzín. Politici a regulátoři se z toho... 8-s
Ta elektroauta si zákazník koupit musí. Úředník to nařídil a automobilky jen musí poslouchat. Do roku 2025 musí prodávat 1/3 bezemisních aut. Co má dle tebe VW dělat jiného?
Tak koncernu VW to přeju, protože tahle firma je v mých očích naprosto zdiskreditovaná kauzou Dieselgate. No a následně pofiderní kvalitou své produkce. A v neposlední řadě velkopanským chováním jak jejich špičkových představitelů, tak bohužel i lidí v dealerships. Alespoň českých, tedy v tom jednom, se kterým jsem měl tu čest. A nikdy víc. Myslím si, že jsou namydlení a už se vezou... Tesla je naprosto zdecimuje. A ano, německé úřady budou nakupovat elektro povozy. Tesla. Tečka. No a já zůstanu u toyoty... ;-)
Mimochodem, byl to právě koncern VW a jeho podvádění, které masivním způsobem přispělo k dnešní elektro mánii v Německu a zakazování dieselů a spalovacích motorů obecně. Tihle podvodníci to způsobili. Nemají právo na existenci!
Nicméně víme jak to chodí. Poučili jsme se z bankovní krize v roce 2008. Lehman Brothers, Morgan Stanley a další banky. Jsou tak velké, že nemůžou zkrachovat. Fond federálních rezerv je všechny zachránil, daňoví poplatníci, ti které podvedli. A slavní bankéři si rozdělili bonusy. VW je to samé v bledě modrém.
Mimochodem, byl to právě koncern VW a jeho podvádění, které masivním způsobem přispělo k dnešní elektro mánii v Německu a zakazování dieselů a spalovacích motorů obecně. Tihle podvodníci to způsobili. Nemají právo na existenci!
Nicméně víme jak to chodí. Poučili jsme se z bankovní krize v roce 2008. Lehman Brothers, Morgan Stanley a další banky. Jsou tak velké, že nemůžou zkrachovat. Fond federálních rezerv je všechny zachránil, daňoví poplatníci, ti které podvedli. A slavní bankéři si rozdělili bonusy. VW je to samé v bledě modrém.
Pofiderna kvalita? Denne mam v ruke golf a auris z toho isteho roku vyroby a uprimne musim povedat, ze golf znasa starnutie lepsie. Obe zatial bezporuchove, ale napriklad plasty, potahy sa znehodnocuju v aurise lahsie, intetier viac povrzava v toyote, nehovoriac o tom, ze je horsie poskladany
Já měl na Ibize po třech letech prorezavělý tlumič výfuku a vadný výměník klimatizace. O prkotinách nemá smysl konverzovat. O přeplňovaných přímovstřikových motorech s Down syndromem nemá cenu se zmiňovat. Stačí říct: rozvodový řetěz...
Nemam pocit, ze posledne generacie vw tsi maju vyrazne problemy so spolahlivostou
Tesla a kvalita ? No, doporučím Ti hulit míň toho svinstva ... ;-)
Já nehulím ;-) A nikdy jsem netvrdil, že Tesla rovná se kvalita. Elon Musk nepostavil svůj úspěch na kvalitě. Postavil ho na lidských emocích. Uvědomuje si, že člověk není racionální bytost, která má emoce, ale emocionální bytost, která občas myslí racionálně.
To mimochodem také vysvětluje tolik nenávistných výkřiků proti Gretě Thunberg všude na internetu.
Lidi se zatím nebojí o život, bojí se o svoje pohodlí. Až jim půjde o život, až se letní teploty v českých městech vyšplhají k padesáti stupňům Celsia, a nemusí to trvat dlouho, lidi se přestanou bát o pohodlí a začnou se bát o život. A ti, co nenáviděli Gretu, za to budou nenávidět sami sebe. :-O
To mimochodem také vysvětluje tolik nenávistných výkřiků proti Gretě Thunberg všude na internetu.
Lidi se zatím nebojí o život, bojí se o svoje pohodlí. Až jim půjde o život, až se letní teploty v českých městech vyšplhají k padesáti stupňům Celsia, a nemusí to trvat dlouho, lidi se přestanou bát o pohodlí a začnou se bát o život. A ti, co nenáviděli Gretu, za to budou nenávidět sami sebe. :-O
Greta a spol by se mohli pro začátek zbavit toho pohodlí. Pak možná začnou řešit život. Zatím většina z nich jen konzumuje bohatství, které jim tady jejich předkové zanechali.
Hm, myslím, že Greta dělá, co může. Setkává se se světovými vůdci a přesvědčuje je, jak jen dokáže. Myslíš si, že je to pohodlné? Pohodlné by bylo se na to vykašlat a hrát si s mobilním telefonem. Potíž je právě v tom, že lidi jako ty mají plná ústa rad, co by měla Greta dělat a nedělat, zatímco si hrají s mobilním telefonem.
Možná by to tak bylo lepší i v jejím případě.
Tohle je vůbec úžasná lidská vlastnost, nechat za sebe dělat špinavou práci sedmnáctiletou holku a ještě se jí z bezpečné anonymity posmívat. Ale co naplat, lidi byli takoví vždycky.
Za mě ta holka nic nedělá. Ani se mě nezeptala, jestli může.
A ano, ovšem, arogance, jak jinak. Pán se mylně domnívá, že jeho se to netýká. Jeho pohodlí nikdy neskončí. No, já se obávám, že se budeš jednou divit a spolu s tebou další tisíce bohorovných a arogantních lidí, co si myslí, že pasivita je spasí. Tak si v tom hezky zůstaň a užij si to, dokud to jde.
Budou mít záruku od státu ... tipuju, že státní správa v Německu dostane příkaz kupovat jen elektro auta.
sam74
A co pak taková amortizace el. fára. El Golf je za milion, baterky za polovinu. Takže až s autem odjedu řekněme 150tis km a baterky budou hotové, za kolik se asi tak auto prodá? 0,-. Takže pak to nakonec finančně vyjde dráž, než jezdit s V8 na benzín.
Celé tohle nucené šílenství je akorát přání někoho, kdo se rád kouká na scifi. Rozumnější mi přijde CNG, nebo přechod na vodík, při zachování současných motorů. El. auta s přihlédnutím na náročnost výroby, provoz (elektrika se jen tak někde nevezme) a pak hlavně likvidaci po odjetí, jsou stále ještě fantazie.
Celé tohle nucené šílenství je akorát přání někoho, kdo se rád kouká na scifi. Rozumnější mi přijde CNG, nebo přechod na vodík, při zachování současných motorů. El. auta s přihlédnutím na náročnost výroby, provoz (elektrika se jen tak někde nevezme) a pak hlavně likvidaci po odjetí, jsou stále ještě fantazie.
Fantazie je vyrábět všechnu elektřinu z větrníků a solárů, jak o tom sní pomatené Německo.
To že Norsko vyrobí 70% energie z vody je super, ale většina států tuhle možnost nemá. Takže prostě potřebují atmovky, plynové elekrárny a uhlí, jenže to fanatikům není dost eko. V Belgii na autoslaonu dokonce fanatici protesovali i proti elektromobilům, prostě úplně všechny auta sou špatně. Rohlík do obchodu jim asi dodá poštovní holub. Kdyby blbost nadnášela, tak Musk už dávno zkrachoval, protože tihle exoti už by byli dávno na Marsu :-):-):-)
To že Norsko vyrobí 70% energie z vody je super, ale většina států tuhle možnost nemá. Takže prostě potřebují atmovky, plynové elekrárny a uhlí, jenže to fanatikům není dost eko. V Belgii na autoslaonu dokonce fanatici protesovali i proti elektromobilům, prostě úplně všechny auta sou špatně. Rohlík do obchodu jim asi dodá poštovní holub. Kdyby blbost nadnášela, tak Musk už dávno zkrachoval, protože tihle exoti už by byli dávno na Marsu :-):-):-)
Norsko vyrobí 99% elektřiny z vody a to i přes to, že se soustředí na energeticky náročnou výrobu.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Baterky Tesly mají po 160 tis mil ještě 90% kapacity
Jo, a američtí vědci říkají, že coca cola je lék.
Zkuste google, je to tak
''tesla battery 160000 miles''
Malý pokles ceny starých aut Tesly v bazarech je toho důkazem
''tesla battery 160000 miles''
Malý pokles ceny starých aut Tesly v bazarech je toho důkazem
"maly" pokles ceny ? good one :) Tesly stracaju ceny podobne az mierne rychlejsie ako auta so spalovacimi motormi napriek ich extremne malym poctom predanych v EU, cize aj malemu poctu v bazaroch. v DE je ich na predaj okolo 300ks. staru jazdenu teslu si kupi len blazon, pretoze servis je mimoriadne drahy a technickych problemov nemaju menej ako "konvencne" auta, len sa tykaju inych casti ako motora. staci navstivit forum majitelov tesiel / nie "bykupcov" teoretikov / napriklad z US, kde je uz dostatocne velka vzorka. servisna siet je v EU extremne nekvalitna a malo pocetna. pre predstavu - vymena zadneho naraznika a jeho lakovanie na Teslu S v autorizovanom servise stoji priblizne 8 000 EUR. poistenie na Teslu S v cennikovej cene 130 000eur stoji na Slovensku priblizne 4 500 EUR. Bazarove Tesly S a X maju velky problem kvoli Tesle 3, ktora je snad vo vsetkych parametroch okrem velkosti a dizajnovo prijemnejsiemu interieru lepsia a modernejsia.
argument, ze tesla s z roku 2013 stoji 1,15 mio CZK nevypoveda vobec o nicom. v prvom rade je velmi pravdepodobne, ze cennikova cena bola cez 3,6 mio CZK / 140 000 EUR / a inzerovana cena 1,15 mio CZK neznamena, ze ju za tuto cenu preda.
argument, ze tesla s z roku 2013 stoji 1,15 mio CZK nevypoveda vobec o nicom. v prvom rade je velmi pravdepodobne, ze cennikova cena bola cez 3,6 mio CZK / 140 000 EUR / a inzerovana cena 1,15 mio CZK neznamena, ze ju za tuto cenu preda.
https://www.handelsblatt.com/…il/24670474.html
Zkus vic cist a min (zbytecne) psat :-)
Tesla, Porsche, Dacia ;-)
Zkus vic cist a min (zbytecne) psat :-)
Tesla, Porsche, Dacia ;-)
Tvoj "link" mal vyvratit moj koment ? ten link potvrdzuje co som napisal. mal by si viac citat a menej zbytocne pisat :-)
1. reagoval som na Teslu S z roku 2013 a jej sucasnych cenach. v clanku, ktory si postol su predikcie vyvoja cien jazdenych aut v roku 2023.
2. v texte nie je ani zmienka o tom, ze by mala Tesla S mensiu stratu hodnoty ako porovnatelne auta so spalovacimi motormi
a teraz to hlavne
3. Tesle 3 predikuju v roku 2023 zostatkovu hodnotu na urovni 54 % ceny cennikovej. Velkostou porovnatelne auto Audi A5 by ale podla tych istych odbornikov malo mat zostatkovu cenu 55 % cennikovej ceny.
ja som napisal : "Tesly stracaju ceny podobne az mierne rychlejsie ako auta so spalovacimi motormi". clanok tvrdi presne to iste 54 vs 55 %.
napriklad 840i / aj ked v clanku ide zrejme o 3dverovu verziu /, ktory je podobne velky ako Tesla S by mal mat zostatkovu cenu dokonca na urovni 58 % ...
v ziadnom pripade neplati, ze by si Tesly drzali ceny lepsie ako porovnatelne auta s konvencnymi motormi
1. reagoval som na Teslu S z roku 2013 a jej sucasnych cenach. v clanku, ktory si postol su predikcie vyvoja cien jazdenych aut v roku 2023.
2. v texte nie je ani zmienka o tom, ze by mala Tesla S mensiu stratu hodnoty ako porovnatelne auta so spalovacimi motormi
a teraz to hlavne
3. Tesle 3 predikuju v roku 2023 zostatkovu hodnotu na urovni 54 % ceny cennikovej. Velkostou porovnatelne auto Audi A5 by ale podla tych istych odbornikov malo mat zostatkovu cenu 55 % cennikovej ceny.
ja som napisal : "Tesly stracaju ceny podobne az mierne rychlejsie ako auta so spalovacimi motormi". clanok tvrdi presne to iste 54 vs 55 %.
napriklad 840i / aj ked v clanku ide zrejme o 3dverovu verziu /, ktory je podobne velky ako Tesla S by mal mat zostatkovu cenu dokonca na urovni 58 % ...
v ziadnom pripade neplati, ze by si Tesly drzali ceny lepsie ako porovnatelne auta s konvencnymi motormi
Odpoved na tvoji otazku:
Ano ten link vyvraci, co jsi (zbytecne) napsal.
Konkretne citace:
"maly" pokles ceny ? good one
V tom odkazu (to bys ho ale musel rozkliknout a pochopit) se pise, ze Tesla je spickova v zachovani hodnoty spolu s Porsche a Dacii.
Takze ne, neni to vtip (good one) ;-)
Ano ten link vyvraci, co jsi (zbytecne) napsal.
Konkretne citace:
"maly" pokles ceny ? good one
V tom odkazu (to bys ho ale musel rozkliknout a pochopit) se pise, ze Tesla je spickova v zachovani hodnoty spolu s Porsche a Dacii.
Takze ne, neni to vtip (good one) ;-)
ako to vyvracia ? ja tvrdim, ze link, ktory si postol potvrdzuje to, co som napisal.
1. kde sa pise o Tesle S ?
2. Tesla 3 straca cenu pomalsie ako napriklad Audi A5 ?
1. kde sa pise o Tesle S ?
2. Tesla 3 straca cenu pomalsie ako napriklad Audi A5 ?
Reagoval jsi na:
Malý pokles ceny starých aut Tesly..
Vetou:
"maly" pokles ceny ? good one
Staci??
Nikdo se tady nebavil o Audi :-D
Proste maly pokles ceny Tesly je fakt.
Neni to dobry vtip ani spatny vtip. Neni to zadny vtip. ;-)
Malý pokles ceny starých aut Tesly..
Vetou:
"maly" pokles ceny ? good one
Staci??
Nikdo se tady nebavil o Audi :-D
Proste maly pokles ceny Tesly je fakt.
Neni to dobry vtip ani spatny vtip. Neni to zadny vtip. ;-)
chlape, Ty si uplne strateny ...
citujem este raz : "maly" pokles ceny ? good one Tesly stracaju ceny podobne az mierne rychlejsie ako auta so spalovacimi motormi ... " Tvoj link POTVRDZUJE presne to, co som napisal.
ak si taky troll, ze z viac ako 17 slovnej vety vyberies len prvych 5 slov a snazis sa utocit tupymi poznamkami typu "Zkus vic cist a min (zbytecne) psat" ... tak je na Teba mozna len jedna reakcia.
citujem este raz : "maly" pokles ceny ? good one Tesly stracaju ceny podobne az mierne rychlejsie ako auta so spalovacimi motormi ... " Tvoj link POTVRDZUJE presne to, co som napisal.
ak si taky troll, ze z viac ako 17 slovnej vety vyberies len prvych 5 slov a snazis sa utocit tupymi poznamkami typu "Zkus vic cist a min (zbytecne) psat" ... tak je na Teba mozna len jedna reakcia.
Ano nejlepsi reakce by byla, kdybys tu tolik netrollil.
Maly pokles hodnoty NEbyl u Tesly dobry vtip, jak jsi psal!!!
Naopak je to jak jsi psal dale.
Tesla je na urovni nejlepsich (mozna podle jinych zdroju lepe) - aut s nejnizsim poklesem zustatkove hodnoty.
Maly pokles hodnoty NEbyl u Tesly dobry vtip, jak jsi psal!!!
Naopak je to jak jsi psal dale.
Tesla je na urovni nejlepsich (mozna podle jinych zdroju lepe) - aut s nejnizsim poklesem zustatkove hodnoty.
919 litrů auto starý 7 let, asi ještě necelých. Takže za cca 6,5 roku to ztratilo kolik? 1,6 mega??
To je opravdu zanedbatelná ztráta. :-) A nalítáno 127 tis, takže žádný krám co má 400 tis km
https://www.sauto.cz/…model-s/18332325?…
A tohle je ještě lepší https://www.sauto.cz/…model-s/18542588?…
To je opravdu zanedbatelná ztráta. :-) A nalítáno 127 tis, takže žádný krám co má 400 tis km
https://www.sauto.cz/…model-s/18332325?…
A tohle je ještě lepší https://www.sauto.cz/…model-s/18542588?…
Model S s 300tis.km se na sauto prodává za 1.15 mil Kč a je z roku 2013
A uz to nekdo za tu cenu koupil ? Taky tam muzu dat svoje auto za mega.
četl jsem článek o borcovi co má teslu a najel na ní 600tis km a baterku měnil už po 300tis.km. Tak nevím, to je dost tristní.
Já četl o chlapíkovi, který měl s Teslou S najet za 4 roky mil. km (nevěřím tomu) a spotřeboval 4 motory a dvě baterie. Na baterku slušný, na extrémně jednoduchý motor (jak se tu holebají chlapci) spíš tristní.
Kolik spotrebujes motoru ty na milion km???
Ps Pokud vim, tak ty motory byly meneny v zaruce. Zpocatku byly problematicke.
Ps Pokud vim, tak ty motory byly meneny v zaruce. Zpocatku byly problematicke.
Ty jsi dnes jako ***, sorry. Píšete, že El motor se neporouchá, že je jednodužší, ba nejjednodužší.
Že to bylo na záruku mě nezajímá. Musel se vyměnit opakovaně celý motor. Jedna z nejjednodušších a nejspolehlivějších věcí na autě - dle vašich tvrzení. Takže kde je výhoda?
Že to bylo na záruku mě nezajímá. Musel se vyměnit opakovaně celý motor. Jedna z nejjednodušších a nejspolehlivějších věcí na autě - dle vašich tvrzení. Takže kde je výhoda?
Trosku ta poopravim. Prvy kto dokazal s Teslou S najazdit 1mil km bol holandan a jednalo sa o Teslu z roku 2013 cize jednu z prvych ktora sa doviezla do EU. Vymenil jeden motor po 300tkm a baterku po 350 000km. Druha baterka a druhy motor(zadny)(novsie technologie) drzi dodnes. Takze 650tkm na jednej baterke a 2 motoroch z toho jeden je stale povodny. Karel ked tvoj kodiaq da 650tkm na jeden motor daj mi vediet a napisem o nom clanok.
_Karel_
Porsche Taycan vs. "něco na CNG" - Oktávka?
Jinak samozřejmě, to se dalo čekat, jen to tedy přišlo poněkud brzy, dřív než se vlak jménem EV pořádně rozjel. Pokud se to bude týkat i jiných států, tak to určitě bude mít velmi pozitivní vliv na prodeje.
Jinak samozřejmě, to se dalo čekat, jen to tedy přišlo poněkud brzy, dřív než se vlak jménem EV pořádně rozjel. Pokud se to bude týkat i jiných států, tak to určitě bude mít velmi pozitivní vliv na prodeje.
Až se vlak rozjede, tak se bude muset řešit zdanění provozu elektroaut. Dnes stát na daních z paliv vybere cca 100 miliard ročně.
Tak to je těch samých 100 mld co ČR zaplatí ročně za ropu. Tak to jsem v klidu😃
Je to zcela něco jiného. Snad to jseš schopnej pochopit.
Pochopit to, že když ušetřím 100mld ročně na nákupu surovin, tak mám za rok a půl 160mld na rozšíření Dukovan?
To chápu....
(když nežeru lobby kecy petrochemiků)
To chápu....
(když nežeru lobby kecy petrochemiků)
Stát platí ropu?
Tu platí koncej zákazník ještě napálenou daněmi.
Tu platí koncej zákazník ještě napálenou daněmi.
Občan (zákazník) je součástí státu.
Tvoří HDP, deficit obchodu atd
Radši bych byl, kdyby občan platil za elektriku z české jaderky než strkal peníze cizím za ropu...
To nejste vlastenec, že podporujete nákup ropy a cinkání našich korun v cizí kaše??
Tvoří HDP, deficit obchodu atd
Radši bych byl, kdyby občan platil za elektriku z české jaderky než strkal peníze cizím za ropu...
To nejste vlastenec, že podporujete nákup ropy a cinkání našich korun v cizí kaše??
To jseš vlastenec, když chceš propustit tisíce lidí a brát jim práci?
Občan a stát jsou dva subjekty.
To že prodal stát rafinerie, benzínky a vůbec distribuční sít cizincům není můj problém. A tutíž fakt, že to teče do cizích kapes.
Cena za litr benzínu čistě z náklady na surovou ropu je asi 6-8 kč dle kurzu ropy.
Zbytek všechno může shamat stát a české firmy, kdyby to neprodali co ciziny.
Fakt tě štve 8 kč za litr pro rusko?
Mě teda ne. Asi nejsem správný flastenec :-)
To že prodal stát rafinerie, benzínky a vůbec distribuční sít cizincům není můj problém. A tutíž fakt, že to teče do cizích kapes.
Cena za litr benzínu čistě z náklady na surovou ropu je asi 6-8 kč dle kurzu ropy.
Zbytek všechno může shamat stát a české firmy, kdyby to neprodali co ciziny.
Fakt tě štve 8 kč za litr pro rusko?
Mě teda ne. Asi nejsem správný flastenec :-)
Jinak my samozřejmě proti vypínání uhelek nic nemáme, pokud je nahradí jádro nebo plyn.
A ne větrníky a fotovoltaika.
Stejně tak nemáme nic proti alternativnímu pohonu oldí, bohužel atomové nevojenské lodě staví jen Rusko jako ledoborce. A vodíkové lodě sou obrovské riziko
A ne větrníky a fotovoltaika.
Stejně tak nemáme nic proti alternativnímu pohonu oldí, bohužel atomové nevojenské lodě staví jen Rusko jako ledoborce. A vodíkové lodě sou obrovské riziko
Barrichello
Ted už se elektrohujerům cesta na dovolenou s 2-3 nabitíma nebo na státovce enbo dálnice řádně prodraží, je to asi tak na úrovni V8 co jede na LPG :-):-)
Ale tohle je začátek, brzy podraží kilowatka na nabíjení doma, ve vysokém tarifu bude stát nabíjení 10-15 kč, bohužel díky helmutům a dlaším pomatencům nám všem podraží i bežná kilowatka na svícení a topení.
Ale tohle je začátek, brzy podraží kilowatka na nabíjení doma, ve vysokém tarifu bude stát nabíjení 10-15 kč, bohužel díky helmutům a dlaším pomatencům nám všem podraží i bežná kilowatka na svícení a topení.
Tady těžko, nikdo by nevolil Babiše. A Němci na to mají...těm je to fuk
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
_beta
Táto informácia nie je nič nové.
Ale zasa je podaná ako clickbajt.
Počítam že taká stovka sa chytí ako nič.
Ale zasa je podaná ako clickbajt.
Počítam že taká stovka sa chytí ako nič.
99matthew99
IONITY nasadilo latku predrazenosti pekne vysoko. 3 nasobna cena oproti Tesle. Tie stanice budu zachvilu zivat prazdnotou. Takto sa robi podpora elektromobility.
a proč by se měla elektromobilita podporovat? pokud je efektivní, podporu nepotřebuje, pokud není efektivní, podpora jí stejně moc nepomůže
dotace jsou zlo, vždycky mě fasicnuje, jak eurohoujerům a neomarxistům vadí, že komunisti dotovali guláš a bydlení a nevadí jim dotace zemědělců, Ev auto, větrníků, solárů atd.
Zajímá logika
Zajímá logika
Dobíjeci stanici si bude moci postavit kde kdo, ve srovnání s benzinkou.
Řekl bych, že solární baroni vyhlížejí nový kšeft. Ta konkurence bude velmi vysoká a potom se přiblížíte k těm cenám doma.
Řekl bych, že solární baroni vyhlížejí nový kšeft. Ta konkurence bude velmi vysoká a potom se přiblížíte k těm cenám doma.
Dobijeci stanici postavis tam, kde ti to povoli majitel rozvodne site a muzes dostat takovy prikon, ze si sotva uvaris vodu na kafe. Postavit novou nabijeci stanici pro vice aut muzes tam, kde vede vysoke napeti, dale transformatorovou stanici a to uz jsou investice v radech milionu korun.
PowerHouse
To je trocha nepoměr 3 Kč : 20 Kč.
V budoucnu takový nepoměr nebude možný.
Dobíjecí stanici si může udělat kdokoliv, ve srovnání s benzinkou.
V budoucnu takový nepoměr nebude možný.
Dobíjecí stanici si může udělat kdokoliv, ve srovnání s benzinkou.
Oni ti to zdraží i doma, neboj.... Dočkej času.
A bez zásivlosti na dodavatelích energie si to budeš dobíjet čím? Panely? V prosinci? Jednu Teslu nabiješ za 4 dny :-):-) Dyt to nic nedává v zimě. Ráno v 7 tma, odpolede ve 4 tma a pořád mlhy. za tuhle zimu u nás bylo už asi 20 dnů kdy byla mlha :-):-) Sluníčko vyleze v poledne. Za 3 hodiny toho fakt hodně nabiješ, srandisto.
A bez zásivlosti na dodavatelích energie si to budeš dobíjet čím? Panely? V prosinci? Jednu Teslu nabiješ za 4 dny :-):-) Dyt to nic nedává v zimě. Ráno v 7 tma, odpolede ve 4 tma a pořád mlhy. za tuhle zimu u nás bylo už asi 20 dnů kdy byla mlha :-):-) Sluníčko vyleze v poledne. Za 3 hodiny toho fakt hodně nabiješ, srandisto.
Missouri
dole pod diskuzí, na půjčovnu elektromobilů. Naposled jsem řídil elektromobil, když k nám do města zavítali kolotočáři z Polska. Měli tam i autodrom a vnučka chtěla povozit. Stálo to pade na pět minut. Takhle nějak dopadneme. Děkuji nechci a když už, tak leda až zas přijedou kolotočáři :-!
empeso
Ionity založily a vlastní německé automobilky, které zaspaly elektro a potřebují ještě chvilku vydělávat na ICE. Tento krok motivuje EU zákazníky kupovat ICE a vytáhnout prachy z těch kdo se motivovat nenechají. Tesla chce jen a pouze umožnit a zpříjemnit lidem elektromobilitu jak jen to jde, proto provozuje SC s normální marží.
Když chceš elektroauta dotovat, tak někdo vydělávat musí. Třeba ty automobilky a jejich zákazníci. Tesla to neplatí.
Neboj, ona zdraží elektřina i doma, čeká se během 5 let o 10-35%. To vypínání atomovek a stavění neefktivních fotovoltaik a větrníků stojí těžké prachy a někdo to musí zaplatit - čti koncový zákazník.
Problém je, že někdo už nemá z čeho. Ale to je ekologům fuk, tak prostě senioři zdechnou no. Pohoda.
Problém je, že někdo už nemá z čeho. Ale to je ekologům fuk, tak prostě senioři zdechnou no. Pohoda.
O 10% není ani o inflaci😃
Víš kolik platí ČR ročně za ropu? Okolo 100 miliard... kdo to platí? Že by zákazníci??😃
A to se vyplatí!! Blbí Češi budou vždycky běhat za prasetem s kyjem ještě dlouho po vynálezu pušky :D
Víš kolik platí ČR ročně za ropu? Okolo 100 miliard... kdo to platí? Že by zákazníci??😃
A to se vyplatí!! Blbí Češi budou vždycky běhat za prasetem s kyjem ještě dlouho po vynálezu pušky :D
Výrobní cena benzínu vč. marže a distrubce je podle ceny ropy mezi 10-14 Kč, vše ostatní jsou daně :-):-):-)
Veškerá infarastruktura k fosilním palivům je postavená, k alternativě není skoro nic.
Takže kdo zaplatí ten trilion Euro? :-):-)
Veškerá infarastruktura k fosilním palivům je postavená, k alternativě není skoro nic.
Takže kdo zaplatí ten trilion Euro? :-):-)
vic vubec kolik nul ma trilion ???
Infrastruktura pro koně tu taky nedávno byla slušná😃
Kvalitní.
Kdy se zala vyrábět auta?
A ještě v roce 1940 byli vesnice, kde nikdo auto neměl. Boom nastal až po válce a za totáče, nejprve díky odloženým německým strojů, pak díky UNRA dodávkám a posléze díky masivní industrializace venkova nejprve traktory a nákladáky a posléze měli už lidi i svoje auta osobní.
zatímco tady se chystá násilný přerod za pomoci dotací, restrikcí, eko daní, zákazů a omezení.
A ne volný sstyl typu 2020 nemá nikdo ve vesnici elektroautoa a třeba 2060 a ho půlka a třeba 2115 už 90% :-)
Kdy se zala vyrábět auta?
A ještě v roce 1940 byli vesnice, kde nikdo auto neměl. Boom nastal až po válce a za totáče, nejprve díky odloženým německým strojů, pak díky UNRA dodávkám a posléze díky masivní industrializace venkova nejprve traktory a nákladáky a posléze měli už lidi i svoje auta osobní.
zatímco tady se chystá násilný přerod za pomoci dotací, restrikcí, eko daní, zákazů a omezení.
A ne volný sstyl typu 2020 nemá nikdo ve vesnici elektroautoa a třeba 2060 a ho půlka a třeba 2115 už 90% :-)
potiz je v tom, ze evropa vpodstate nema zadny klasicky energeticky zdroje (krome uhli) a byt zavisly na diktatorskych rezimech se nam vubec nemusi vyplatit. proto je takovej tlak na elektromobilu. CO2 je podle me jen zasterka
Hlavně že na nich nejsem závislí v surovinách, protože nikl, těží u nás za vsí, Kobalt má Kamarád Venca u nich za bukovým zájem, železnou rudu tu normálně kopu doma krumpáčem a lithium, titan, měd, hlíník, vzácné kovy, křemík maj všeichni kolem.
A z čeho budeš vyrábět plasty a asflat bez ropy? A krom toho taky léčiva a kosmetiku atd.
A to že jsme na rusku, africe a asii v surovinách závislích už 100 let ti nevadí vid.
A ještě gopolotický význam - nic od diktátrorů nekoupíme, ideálně aby to udělalo ještě USA a je vymalováno ne.
Bátuška putin vezme 400 000 tanků a 10 000 letadle a udělá ti tady z toho Armagedon a doplní ho diktátoři z Afriky, co se pošlou raketové inženýry co udělaj za rok 50 000x bum.
Hned bude ekologie největší, protože zdechne 30 000 000 lidí a hotovka.
Oni tam budou sedět a zdechnou hlady, protože ekomarxista v Evropě se rozhodl, že už si tam nic nekoupí.
Mysli!
A z čeho budeš vyrábět plasty a asflat bez ropy? A krom toho taky léčiva a kosmetiku atd.
A to že jsme na rusku, africe a asii v surovinách závislích už 100 let ti nevadí vid.
A ještě gopolotický význam - nic od diktátrorů nekoupíme, ideálně aby to udělalo ještě USA a je vymalováno ne.
Bátuška putin vezme 400 000 tanků a 10 000 letadle a udělá ti tady z toho Armagedon a doplní ho diktátoři z Afriky, co se pošlou raketové inženýry co udělaj za rok 50 000x bum.
Hned bude ekologie největší, protože zdechne 30 000 000 lidí a hotovka.
Oni tam budou sedět a zdechnou hlady, protože ekomarxista v Evropě se rozhodl, že už si tam nic nekoupí.
Mysli!
Teď ještě poznat, kdo je diktátor a komu budeme prodávat. Evropa potřebuje vyvážet a ty by jsi zrušil dovoz. To moc fungovat nebude.
Super. Takže aby byla Evropa závislá na blízkovýchodní, ruské či americké ropě je nepřijatelné riziko, ale být zavislí na komunistické Číně a jejich baterkách (resp. surovinách na jejich výrobu z Čínou vlastněných afrických dolech) to nevadí??? Hloupost zelených mozečků prostě nezná hranic! :-( :no:
kari.laz
Elektro s násobnou pořizovací cenou, omezeným požitím a nyní i drahým provozem. A to je jen začátek, zdražení přijde všude. Takže se vyhodí X miliard Euro za elektrifikaci, která nejspíše skončí fiaskem a nebo bude tzv. "povinná" protože jednoduše dají takové zákazy a daně na klasické spalováky, že se stanou nepoužitelnými. Pokud tomuhle opravdu někdo fandí, tak to nemá v hlavě v pořádku.
Možná je opravdovým cílem výrazně omezit mobilitu? I když ti trotlové asi nic promyšlenýho nemají.
To je jasné už docela dlouho. Prostě jim vadí lidé v autech.
v autech, letadlech. všechno. Ideálně vše sdílet, kontrolovat, když nebudeš hodnej, tak ti všechno zakážou, nikam nedojedeš, všude tě budou sledovat.
Ano, ekofašisti se nám pokusí narvat do hromadné přepravy v zájmu vyššího dobra,o kterém rozhodnou oni. Plebs tak přijde o svobodu cestování a ještě z toho bude nadšený...
No "pleps" v zemích V4 uričtě nadšený nebude, protože tady ještě lidí nemají vymité mozky zelenou fašistickou ideologiíí!
V4, výkvět Evropy...
Babiš, Orban, Fico, Kačka...
Samí zloději v nacionálním hávu, na který lidi s nižším vzděláním tak rádi slyší (s vymytými - po m je tvrdé y, strážče národních hodnot 😃)
Tihle nám směr k lepšímu neukážou.
Babiš bionaftu z Preolu do elektromobilu nenalije, tak proč by je podporoval, že?
Jen ať miliardy dál tečou do AGF...
S rozumem to nemá co dělat, jen s jeho portmonkou...
Babiš, Orban, Fico, Kačka...
Samí zloději v nacionálním hávu, na který lidi s nižším vzděláním tak rádi slyší (s vymytými - po m je tvrdé y, strážče národních hodnot 😃)
Tihle nám směr k lepšímu neukážou.
Babiš bionaftu z Preolu do elektromobilu nenalije, tak proč by je podporoval, že?
Jen ať miliardy dál tečou do AGF...
S rozumem to nemá co dělat, jen s jeho portmonkou...
V4 nejsou Babiš a spol. V4 jsou národy, které díky zpoždění ze socialismu nestihli prozatím zdegenerovat jako západ. Takže tu prozatím nemáme dvacet pohlaví, hyperkorektnost, touhu po nekompatibilních přistěhovacích a pod.
Bolševická diktatura udělala z obyvatel svých zemí amorální pokřivené ovce. Bohužel. Proto si volíme koho volíme, zlodějina je norma, hlavně když nám z toho něco kápne taky...
Babiš, Orbán, Kaczynsky, Fico ... a země V4 ... jsou naděje a záchrana, že nepadneme úplně na držku, jako se to začíná rozjíždět na západ od nás. A tím myslím import migrantů žijících vývojově ve středověku a všechny eko kraviny, které ničí průmysl a hospodářství ...
topten
tak nechapu proc bych "tankoval" za 20kc.
jen blazen nebo nadsenec bude v dohledny dobe s elektromobilem krizovat evropu.
my co nebydlime v kralikarnach budeme s elektromobilem jako druhym nebo tretim autem v rodine jezdit kolem komina za 40hal/km misto soucasnych 3kc jen za benzin.
jen blazen nebo nadsenec bude v dohledny dobe s elektromobilem krizovat evropu.
my co nebydlime v kralikarnach budeme s elektromobilem jako druhym nebo tretim autem v rodine jezdit kolem komina za 40hal/km misto soucasnych 3kc jen za benzin.
No vidíš, já jezdím za 2,20 s V8. Na LPG a elektřinu nepotřebuju :-):-)
ty co jezdej na LPG sem vzdycky povazoval za podiviny
pro me to je setreni na nespravnym miste
pro me to je setreni na nespravnym miste
Těch podvínů je ale hafo co. Kluk co mi dělal přestavbu má plnej diář na 2 měsíce dopředu a dělá každej den .
Za rok udělaj i několik desítek nákladů na tzv. DieselGAS.
2,20 V8, 1,90 s V6 a kdo jezdí jen mimo město, je to někde za 2,00 Kč V8 a 1,60 V6. S R4 pak někde 1,10-1,50. :-)
Za rok udělaj i několik desítek nákladů na tzv. DieselGAS.
2,20 V8, 1,90 s V6 a kdo jezdí jen mimo město, je to někde za 2,00 Kč V8 a 1,60 V6. S R4 pak někde 1,10-1,50. :-)
ve svym sirosirym okoli neznam nikoho, kdo by jezdil na plyn.
vetsina jsou naftovi dunihlavove, ale cim dal vic jich prechazi na cisty benzin.
a to vcetne drticu kilometru na nemeckych autobahnech
vetsina jsou naftovi dunihlavove, ale cim dal vic jich prechazi na cisty benzin.
a to vcetne drticu kilometru na nemeckych autobahnech
Na čistý benzín je to super, Jedeš ve měste za 7 s tříválcem a já jedu v přepočtu za 8 s V8 5,7. To se vyplatí ne, krčit se v tříválu :-)
Mam odjeto 10 000 km se Smartem, taky sem rok jezdil dehtovým jaguarem XF - za cca 9,1-9,4 L/100 km. Taky půl roku s 3,6 V6 a 3,8 V6 za cca 12-15 na sto.
Vím za kolik co jezdí po městě :-)
Mam odjeto 10 000 km se Smartem, taky sem rok jezdil dehtovým jaguarem XF - za cca 9,1-9,4 L/100 km. Taky půl roku s 3,6 V6 a 3,8 V6 za cca 12-15 na sto.
Vím za kolik co jezdí po městě :-)
Ondore
Nestojí elektrika cca cca 0,06 € za kilowatt? Takže pri poplatku Ionity 0,79 € o dotovanej cene elektriky asi hovoriť nemožno. Čo sa vlastne stalo?
Bolo by fér povedať, že článok obsahuje poloinformácie, alebo polopravdu, ak chcete. Cena v článku platí iba ak nemáte s Ionity zmluvu, inak sa dá zvoliť napr. paušál Transit a ceny sú hneď výrazne lepšie (tuším 18 € mesačný fix + 0,33 / 1 kW). Ďalšia vec je, že nemecké automobilky deklarujú prvý rok nabíjanie v Ionity zadarmo, cena na ďalšie roky je rôzna, ale rozhodne lepšia, ako uvedených 0,79 €.
Čo treba povedať je, že nemeckí autovýrobcovia (ktorí stoja za Ionity) sa jednak ešte len učia robiť elektrické autá (zatiaľ majú len perfektný interiér, ktorý prebrali z klasických áut), jednak zatiaľ moc nevedia uchopiť nový model fungovania a je možné, že ešte zopár takýchto titulkov uvidíme. S elektromobilom netreba (takmer vôbec) chodiť do servisu, minimálne opotrebenie bŕzd a pod. im násobne menší zisk oproti tomu na čo sú zvyknutí. Takže psie kusy s prepálenou cenou na rýchlonabíjačke by mohli pár ľudí od kúpy elektroauta odradiť, pozdržať vlnu záujmu. Stači pozrieť na hedlajny: "Diesel sa oplatí viac" a podobne. Za seba vravím, že najbližšie auto kúpim ešte klasické, to ďalšie bude však takmer určite elektromobil.
Bolo by fér povedať, že článok obsahuje poloinformácie, alebo polopravdu, ak chcete. Cena v článku platí iba ak nemáte s Ionity zmluvu, inak sa dá zvoliť napr. paušál Transit a ceny sú hneď výrazne lepšie (tuším 18 € mesačný fix + 0,33 / 1 kW). Ďalšia vec je, že nemecké automobilky deklarujú prvý rok nabíjanie v Ionity zadarmo, cena na ďalšie roky je rôzna, ale rozhodne lepšia, ako uvedených 0,79 €.
Čo treba povedať je, že nemeckí autovýrobcovia (ktorí stoja za Ionity) sa jednak ešte len učia robiť elektrické autá (zatiaľ majú len perfektný interiér, ktorý prebrali z klasických áut), jednak zatiaľ moc nevedia uchopiť nový model fungovania a je možné, že ešte zopár takýchto titulkov uvidíme. S elektromobilom netreba (takmer vôbec) chodiť do servisu, minimálne opotrebenie bŕzd a pod. im násobne menší zisk oproti tomu na čo sú zvyknutí. Takže psie kusy s prepálenou cenou na rýchlonabíjačke by mohli pár ľudí od kúpy elektroauta odradiť, pozdržať vlnu záujmu. Stači pozrieť na hedlajny: "Diesel sa oplatí viac" a podobne. Za seba vravím, že najbližšie auto kúpim ešte klasické, to ďalšie bude však takmer určite elektromobil.
Prosímtě neplácej kraviny typu "s elektromobilem se nemusí skoro vůbec do servisu".
To je hodno pětiletýho dítěte.
To je hodno pětiletýho dítěte.
V každém případě se do servisu jezdí podstatně méně často a úkonů při garanční prohlídce je mnohem méně, čemuž odpovídá i cena. Je to jeden z důvodů, proč ani prodejci nejsou z prodejů EV nadšeni.
Navsteva servisu me stoji 5 az 7 tisic Kč, podle toho jestli se delaji desticky nebo ne. A jedna se o znckovy servis. Umi to s EV levneji ? Pochybuji
Umí. Bylo to myslím i zde v testu Renaultu ZOE. Náklady na servisní prohlídky jsou mnohem menší.
Mě to nestojí nic, do ofiko servisů nejezdím.
Olej a brzdy si vyměním sám :-) Razítko do servisky mi dá kámoš co má servis.
V Camaru sem za poslední rok vyměnil olej a anitfreze, všechno sem si dělal sám. :-) Jinak nic.
Dneska už povinnost jezdit do ofiko servisů není. Takže blbý porovnání. :-):-)
Olej a brzdy si vyměním sám :-) Razítko do servisky mi dá kámoš co má servis.
V Camaru sem za poslední rok vyměnil olej a anitfreze, všechno sem si dělal sám. :-) Jinak nic.
Dneska už povinnost jezdit do ofiko servisů není. Takže blbý porovnání. :-):-)
Jací prodejci nejsou nadšeni z jakých prodejů EV?
S trochou nadsázky - on je od nich někdo kupuje?
S trochou nadsázky - on je od nich někdo kupuje?
bue to udělaný tak, že si tam bez diagnostiky za chvíli nestáhneš ani aplikaci a nepřidáš ani jedno světýlko. Všechny moderní auta budou dělané stylem bez ofiko servisu ani rána.
O.i. mám vyštudovanú elektrotechniku a niečo málo o elektromotoroch viem, ver či nie, sú oproti spaľovákom o dosť jednoduchšie. A viem napríklad to, že s Teslou máš nepovinnú prehliadku každé 2 roky. Očividne vieš viac ako ja, tak sa prosím rozpíš o servisovaní elektromobilov.
Takže v tomhle kontextu už tě ten sazomet moc nevytrhne.
Diesel a benzín se vstřikama mi zaleze vždycky hluboko no nosu. Je to hnus velebnosti.
Rak, mrtvice (částice pod PM1 fungují jako koagulant krve), infarkt.
Super...
:-):-):-)
A helmut v roce 2035 chce zakázat kompletně vjezd do berlína všem spalovákům :-):-)
země co vypouští 1% světového CO2 zachranuje planetu, tomu se nejde ani smát.
https://www.teslamagazin.sk/…icia-stanovisko/