Lokálně bezemisní a finančně výhodný provoz, to mají být jedny z největších výhod elektromobilů. S neustálým zdražováním cen elektrické energie i samotného nabíjení to však nemusí být dlouho pravda.
Toho maj lidi v prvé řadě z hulení, chlastu a jedovatých nekvalitních potravin plných pesticidů, hnojiv, jedovaté nekvalitní půdy a tuny éček, léků. Všechna drůbež, lososy z farmových chovů a další ryby, maso mléko to vše je samý lék a podpůrné prostředky pro růst zvířat. Jinak by jim to vše zdechlo.
Takže v tomhle kontextu už tě ten sazomet moc nevytrhne.
A čichové buňky máte amputované tedy? :D
Diesel a benzín se vstřikama mi zaleze vždycky hluboko no nosu. Je to hnus velebnosti.
Rak, mrtvice (částice pod PM1 fungují jako koagulant krve), infarkt.
Super...
Jojo, teta Gréta valí bomby, hend zítra to všechno vypneme, přestane jezdit, létat, dopravovat a vyrábět zboží a jíst, takže vlastně višchni zdechnou a planeta se zachrání.
:-):-):-)
A helmut v roce 2035 chce zakázat kompletně vjezd do berlína všem spalovákům :-):-)
země co vypouští 1% světového CO2 zachranuje planetu, tomu se nejde ani smát.
....zákonitě přijít. A bude hůř až se podaří EU odstavit všechny "atomovky".....tlak eko-lobby je obrovský, takže otázkou není jestli ale kdy..... ;-\ Generace manažérů "zpracovaných" vzdělávacím systémem ovládaném ekologisty se ujímá vedení průmyslu nejen v Evropě, ale po celém světě. VW a BMW již takové "borce" ve vedení má.... :-!
Co atomovky .Teď se ta nablblá autistka začala zajímat i o uhelnou elektrárnu v Polsku. Tu by asi taky bylo potřeba zavřít. Co na tom, že v Polsku 60% elektřiny vyrobí v uhelkách. Tyhle ekologický džihádisty bych normálně veřejně lynčoval.
Ze poliaci maju riesit prechod na normalnejsie zdroje? Fakt tu niekto ide obhajovat ten humus co ide zo spalovania uhlia? Uholne, co spaluju taky bordel ako nase Novaky uz mali byt zavrete pred desatrocim.
Jenže větrník je doplněk. Není to tvrdej zdroj energie, kterej dokážeš regulovat a můžeš na něj spoléhat. BTW taková uhelná elektrárna není žádný velký svinstvo. Sice se v ní pálí uhlí, ale kouř jde přes všemožný filtry a odlučovače prachu a popílku, takže z komína nelezou rakovinotvorný jedy jako tomu bylo před 30 lety.
Ovšem jedná se o 300 kg rtuti ročně do ovzduší ne pustit do Labe a vzhledem k tomu, že se elektrárna modernizuje se jedná o dočasný stav. Jestli je to jediný problém ohledne Chvaletic, tak si můžeme pískat.
Tepelné elektrárne sú v súčasnosti už vcelku čisté a stále sa hodne investuje do eko čistenia. Atóm je na tom samozrejme lepšie, všade ale všade sú dosť veľké problemy s vystavbou a dokončením.
A co ti na ní konkrétně vadí? Odsiřená uhelka, u které je maximálně optimalizováno hoření a čištění spalin není problém proti kterému by stálo za to tvrdošíjně bojovat. Jasně pokud by jako náhrada takové elektrárny byla jaderka, která neprodukuje navíc ani to CO2, tak jsem všema 10 pro ji zavřít, ale Poláci nic takového nemají, takže ty uhelky provozovat MUSÍ!
Nicméně chválím tvůj realistický pohled na problém. Uhelky nahrazovat jaderkou, což je zcela správný postup. To takovej dementní Hamuna by zavřel i uhelný i jaderný a jel jen z větrníků. Kdyby holt nefoukalo tak by se svítilo svíčkama a průmysl by holt pár dní neběžel. Jako v KLDR :D:D
Já nejsem proti zavírání uhelek. Naopak bych jejich zavírání podporoval. Ovšem jsem si nevšiml, že by tahle ekologická pakáž podporovala výstavbu jaderných elektráren, které by je dokázali nahradit. Naopak se přivazují různě po plotech kolem jaderek a chtějí aby se zavřeli. V Německu kde to jde už od 10 k 5ti to bohužel nastalo. Takže se tam můžou Němci rozloučit s 22 GW elektřiny z jádra. Aspoň že u nás jsme o kus dál, takže naopak připravujeme dostavbu Dukovan. Ještě poslat do hajzlu rakušáky s jejich protestama a začít stavět. Bude to sice drahý, ale je to holt investice na dalších 50 let. To je v současné době jediná cesta. K tomu pár solárů a větrníků jako doplněk a jsme na špičce Evropy.
Toto bolo politicke rozhodnutie po 2012. Ocakaval som, ze Nemcom to nakoniec dojde a stiahnu to, lebo to boli dalsie 2 volebne obdobia. Avsak nestalo sa, musia padnut na hubu. Ak zavrieme jadro - vsak ok, ak sa predlzuje zivotnost len na papieri a nic ine sa nerobi je to asi spravne, ale treba mat nahradny zdroj. A nahradit atomku spalovanim uhlia ako sudruhovia v DE je navrat do stredoveku.
Všechno je to politika a hyterie eko aktivistů. Jádro je čistý zdroj, naprosto bez emisí, navíc stabilní a dlouholetý. Kdyby místo miliard na nesmysly daly ty peníze to přepracování paliva a vývoje rekatorů 4. generace, udělali by pro ekologii nejvíc.
Ano přesně tak. V DE to teda vzalo hodně směr vzad. Já bych jim ale tu elektřinu za draho prodával a pro naše interní potřeby držel cenu na stejný úrovni. Ovšem nevím jestli je to v rámci EU vůbec možné.
Ano, neviditelná ruka trhu zaúřadovala. A nejvyšší manažeři koncernu VW se začali potit až víme kde. Protože to vypadá, že vyrobili na sklad desítky tisíc povozů na baterky, které si už nikdy nikdo nekoupí. Prvák proto, že už měsíce stojí někde venku pod širým nebem a ještě měsíce stát budou, a jak známo, o ležáky nikdo nestojí, druhák proto, že jezdit na baterky bude dvakrát dražší než na benzín. Politici a regulátoři se z toho... 8-s
Ta elektroauta si zákazník koupit musí. Úředník to nařídil a automobilky jen musí poslouchat. Do roku 2025 musí prodávat 1/3 bezemisních aut. Co má dle tebe VW dělat jiného?
Tak koncernu VW to přeju, protože tahle firma je v mých očích naprosto zdiskreditovaná kauzou Dieselgate. No a následně pofiderní kvalitou své produkce. A v neposlední řadě velkopanským chováním jak jejich špičkových představitelů, tak bohužel i lidí v dealerships. Alespoň českých, tedy v tom jednom, se kterým jsem měl tu čest. A nikdy víc. Myslím si, že jsou namydlení a už se vezou... Tesla je naprosto zdecimuje. A ano, německé úřady budou nakupovat elektro povozy. Tesla. Tečka. No a já zůstanu u toyoty... ;-)
Mimochodem, byl to právě koncern VW a jeho podvádění, které masivním způsobem přispělo k dnešní elektro mánii v Německu a zakazování dieselů a spalovacích motorů obecně. Tihle podvodníci to způsobili. Nemají právo na existenci!
Nicméně víme jak to chodí. Poučili jsme se z bankovní krize v roce 2008. Lehman Brothers, Morgan Stanley a další banky. Jsou tak velké, že nemůžou zkrachovat. Fond federálních rezerv je všechny zachránil, daňoví poplatníci, ti které podvedli. A slavní bankéři si rozdělili bonusy. VW je to samé v bledě modrém.
Pofiderna kvalita? Denne mam v ruke golf a auris z toho isteho roku vyroby a uprimne musim povedat, ze golf znasa starnutie lepsie. Obe zatial bezporuchove, ale napriklad plasty, potahy sa znehodnocuju v aurise lahsie, intetier viac povrzava v toyote, nehovoriac o tom, ze je horsie poskladany
Já měl na Ibize po třech letech prorezavělý tlumič výfuku a vadný výměník klimatizace. O prkotinách nemá smysl konverzovat. O přeplňovaných přímovstřikových motorech s Down syndromem nemá cenu se zmiňovat. Stačí říct: rozvodový řetěz...
Vseobecny problem benzinov hadzes na plecia jednej automobilky. Pokial viem, tak problemy so spolahlivostou benzinov v poslednej dobe mal aj ford, opel, honda, peugot...etc
Já nehulím ;-) A nikdy jsem netvrdil, že Tesla rovná se kvalita. Elon Musk nepostavil svůj úspěch na kvalitě. Postavil ho na lidských emocích. Uvědomuje si, že člověk není racionální bytost, která má emoce, ale emocionální bytost, která občas myslí racionálně.
To mimochodem také vysvětluje tolik nenávistných výkřiků proti Gretě Thunberg všude na internetu.
Lidi se zatím nebojí o život, bojí se o svoje pohodlí. Až jim půjde o život, až se letní teploty v českých městech vyšplhají k padesáti stupňům Celsia, a nemusí to trvat dlouho, lidi se přestanou bát o pohodlí a začnou se bát o život. A ti, co nenáviděli Gretu, za to budou nenávidět sami sebe. :-O
Greta a spol by se mohli pro začátek zbavit toho pohodlí. Pak možná začnou řešit život. Zatím většina z nich jen konzumuje bohatství, které jim tady jejich předkové zanechali.
Hm, myslím, že Greta dělá, co může. Setkává se se světovými vůdci a přesvědčuje je, jak jen dokáže. Myslíš si, že je to pohodlné? Pohodlné by bylo se na to vykašlat a hrát si s mobilním telefonem. Potíž je právě v tom, že lidi jako ty mají plná ústa rad, co by měla Greta dělat a nedělat, zatímco si hrají s mobilním telefonem.
Tohle je vůbec úžasná lidská vlastnost, nechat za sebe dělat špinavou práci sedmnáctiletou holku a ještě se jí z bezpečné anonymity posmívat. Ale co naplat, lidi byli takoví vždycky.
A ano, ovšem, arogance, jak jinak. Pán se mylně domnívá, že jeho se to netýká. Jeho pohodlí nikdy neskončí. No, já se obávám, že se budeš jednou divit a spolu s tebou další tisíce bohorovných a arogantních lidí, co si myslí, že pasivita je spasí. Tak si v tom hezky zůstaň a užij si to, dokud to jde.
A co pak taková amortizace el. fára. El Golf je za milion, baterky za polovinu. Takže až s autem odjedu řekněme 150tis km a baterky budou hotové, za kolik se asi tak auto prodá? 0,-. Takže pak to nakonec finančně vyjde dráž, než jezdit s V8 na benzín.
Celé tohle nucené šílenství je akorát přání někoho, kdo se rád kouká na scifi. Rozumnější mi přijde CNG, nebo přechod na vodík, při zachování současných motorů. El. auta s přihlédnutím na náročnost výroby, provoz (elektrika se jen tak někde nevezme) a pak hlavně likvidaci po odjetí, jsou stále ještě fantazie.
Fantazie je vyrábět všechnu elektřinu z větrníků a solárů, jak o tom sní pomatené Německo.
To že Norsko vyrobí 70% energie z vody je super, ale většina států tuhle možnost nemá. Takže prostě potřebují atmovky, plynové elekrárny a uhlí, jenže to fanatikům není dost eko. V Belgii na autoslaonu dokonce fanatici protesovali i proti elektromobilům, prostě úplně všechny auta sou špatně. Rohlík do obchodu jim asi dodá poštovní holub. Kdyby blbost nadnášela, tak Musk už dávno zkrachoval, protože tihle exoti už by byli dávno na Marsu :-):-):-)
"maly" pokles ceny ? good one :) Tesly stracaju ceny podobne az mierne rychlejsie ako auta so spalovacimi motormi napriek ich extremne malym poctom predanych v EU, cize aj malemu poctu v bazaroch. v DE je ich na predaj okolo 300ks. staru jazdenu teslu si kupi len blazon, pretoze servis je mimoriadne drahy a technickych problemov nemaju menej ako "konvencne" auta, len sa tykaju inych casti ako motora. staci navstivit forum majitelov tesiel / nie "bykupcov" teoretikov / napriklad z US, kde je uz dostatocne velka vzorka. servisna siet je v EU extremne nekvalitna a malo pocetna. pre predstavu - vymena zadneho naraznika a jeho lakovanie na Teslu S v autorizovanom servise stoji priblizne 8 000 EUR. poistenie na Teslu S v cennikovej cene 130 000eur stoji na Slovensku priblizne 4 500 EUR. Bazarove Tesly S a X maju velky problem kvoli Tesle 3, ktora je snad vo vsetkych parametroch okrem velkosti a dizajnovo prijemnejsiemu interieru lepsia a modernejsia.
argument, ze tesla s z roku 2013 stoji 1,15 mio CZK nevypoveda vobec o nicom. v prvom rade je velmi pravdepodobne, ze cennikova cena bola cez 3,6 mio CZK / 140 000 EUR / a inzerovana cena 1,15 mio CZK neznamena, ze ju za tuto cenu preda.
Tvoj "link" mal vyvratit moj koment ? ten link potvrdzuje co som napisal. mal by si viac citat a menej zbytocne pisat :-)
1. reagoval som na Teslu S z roku 2013 a jej sucasnych cenach. v clanku, ktory si postol su predikcie vyvoja cien jazdenych aut v roku 2023.
2. v texte nie je ani zmienka o tom, ze by mala Tesla S mensiu stratu hodnoty ako porovnatelne auta so spalovacimi motormi
a teraz to hlavne
3. Tesle 3 predikuju v roku 2023 zostatkovu hodnotu na urovni 54 % ceny cennikovej. Velkostou porovnatelne auto Audi A5 by ale podla tych istych odbornikov malo mat zostatkovu cenu 55 % cennikovej ceny.
ja som napisal : "Tesly stracaju ceny podobne az mierne rychlejsie ako auta so spalovacimi motormi". clanok tvrdi presne to iste 54 vs 55 %.
napriklad 840i / aj ked v clanku ide zrejme o 3dverovu verziu /, ktory je podobne velky ako Tesla S by mal mat zostatkovu cenu dokonca na urovni 58 % ...
v ziadnom pripade neplati, ze by si Tesly drzali ceny lepsie ako porovnatelne auta s konvencnymi motormi
citujem este raz : "maly" pokles ceny ? good one Tesly stracaju ceny podobne az mierne rychlejsie ako auta so spalovacimi motormi ... " Tvoj link POTVRDZUJE presne to, co som napisal.
ak si taky troll, ze z viac ako 17 slovnej vety vyberies len prvych 5 slov a snazis sa utocit tupymi poznamkami typu "Zkus vic cist a min (zbytecne) psat" ... tak je na Teba mozna len jedna reakcia.
Ano nejlepsi reakce by byla, kdybys tu tolik netrollil.
Maly pokles hodnoty NEbyl u Tesly dobry vtip, jak jsi psal!!!
Naopak je to jak jsi psal dale.
Tesla je na urovni nejlepsich (mozna podle jinych zdroju lepe) - aut s nejnizsim poklesem zustatkove hodnoty.
Já četl o chlapíkovi, který měl s Teslou S najet za 4 roky mil. km (nevěřím tomu) a spotřeboval 4 motory a dvě baterie. Na baterku slušný, na extrémně jednoduchý motor (jak se tu holebají chlapci) spíš tristní.
Ty jsi dnes jako idiot, sorry. Píšete, že El motor se neporouchá, že je jednodužší, ba nejjednodužší.
Že to bylo na záruku mě nezajímá. Musel se vyměnit opakovaně celý motor. Jedna z nejjednodušších a nejspolehlivějších věcí na autě - dle vašich tvrzení. Takže kde je výhoda?
Trosku ta poopravim. Prvy kto dokazal s Teslou S najazdit 1mil km bol holandan a jednalo sa o Teslu z roku 2013 cize jednu z prvych ktora sa doviezla do EU. Vymenil jeden motor po 300tkm a baterku po 350 000km. Druha baterka a druhy motor(zadny)(novsie technologie) drzi dodnes. Takze 650tkm na jednej baterke a 2 motoroch z toho jeden je stale povodny. Karel ked tvoj kodiaq da 650tkm na jeden motor daj mi vediet a napisem o nom clanok.
Porsche Taycan vs. "něco na CNG" - Oktávka?
Jinak samozřejmě, to se dalo čekat, jen to tedy přišlo poněkud brzy, dřív než se vlak jménem EV pořádně rozjel. Pokud se to bude týkat i jiných států, tak to určitě bude mít velmi pozitivní vliv na prodeje.
Pochopit to, že když ušetřím 100mld ročně na nákupu surovin, tak mám za rok a půl 160mld na rozšíření Dukovan?
To chápu....
(když nežeru lobby kecy petrochemiků)
To že prodal stát rafinerie, benzínky a vůbec distribuční sít cizincům není můj problém. A tutíž fakt, že to teče do cizích kapes.
Cena za litr benzínu čistě z náklady na surovou ropu je asi 6-8 kč dle kurzu ropy.
Zbytek všechno může shamat stát a české firmy, kdyby to neprodali co ciziny.
Jinak my samozřejmě proti vypínání uhelek nic nemáme, pokud je nahradí jádro nebo plyn.
A ne větrníky a fotovoltaika.
Stejně tak nemáme nic proti alternativnímu pohonu oldí, bohužel atomové nevojenské lodě staví jen Rusko jako ledoborce. A vodíkové lodě sou obrovské riziko
Ted už se elektrohujerům cesta na dovolenou s 2-3 nabitíma nebo na státovce enbo dálnice řádně prodraží, je to asi tak na úrovni V8 co jede na LPG :-):-)
Ale tohle je začátek, brzy podraží kilowatka na nabíjení doma, ve vysokém tarifu bude stát nabíjení 10-15 kč, bohužel díky helmutům a dlaším pomatencům nám všem podraží i bežná kilowatka na svícení a topení.
IONITY nasadilo latku predrazenosti pekne vysoko. 3 nasobna cena oproti Tesle. Tie stanice budu zachvilu zivat prazdnotou. Takto sa robi podpora elektromobility.
dotace jsou zlo, vždycky mě fasicnuje, jak eurohoujerům a neomarxistům vadí, že komunisti dotovali guláš a bydlení a nevadí jim dotace zemědělců, Ev auto, větrníků, solárů atd.
Dobijeci stanici postavis tam, kde ti to povoli majitel rozvodne site a muzes dostat takovy prikon, ze si sotva uvaris vodu na kafe. Postavit novou nabijeci stanici pro vice aut muzes tam, kde vede vysoke napeti, dale transformatorovou stanici a to uz jsou investice v radech milionu korun.
A bez zásivlosti na dodavatelích energie si to budeš dobíjet čím? Panely? V prosinci? Jednu Teslu nabiješ za 4 dny :-):-) Dyt to nic nedává v zimě. Ráno v 7 tma, odpolede ve 4 tma a pořád mlhy. za tuhle zimu u nás bylo už asi 20 dnů kdy byla mlha :-):-) Sluníčko vyleze v poledne. Za 3 hodiny toho fakt hodně nabiješ, srandisto.
dole pod diskuzí, na půjčovnu elektromobilů. Naposled jsem řídil elektromobil, když k nám do města zavítali kolotočáři z Polska. Měli tam i autodrom a vnučka chtěla povozit. Stálo to pade na pět minut. Takhle nějak dopadneme. Děkuji nechci a když už, tak leda až zas přijedou kolotočáři :-!
Ionity založily a vlastní německé automobilky, které zaspaly elektro a potřebují ještě chvilku vydělávat na ICE. Tento krok motivuje EU zákazníky kupovat ICE a vytáhnout prachy z těch kdo se motivovat nenechají. Tesla chce jen a pouze umožnit a zpříjemnit lidem elektromobilitu jak jen to jde, proto provozuje SC s normální marží.
Neboj, ona zdraží elektřina i doma, čeká se během 5 let o 10-35%. To vypínání atomovek a stavění neefktivních fotovoltaik a větrníků stojí těžké prachy a někdo to musí zaplatit - čti koncový zákazník.
Problém je, že někdo už nemá z čeho. Ale to je ekologům fuk, tak prostě senioři zdechnou no. Pohoda.
Zkus se zamyslet. Neovládáš základní matematiku a kritické myšlení (trilión peněz nikdy nebylo ani za celé dějiny dohromady). Nemůžeš se mýlit i v ostatním co tvrdíš?
A ještě v roce 1940 byli vesnice, kde nikdo auto neměl. Boom nastal až po válce a za totáče, nejprve díky odloženým německým strojů, pak díky UNRA dodávkám a posléze díky masivní industrializace venkova nejprve traktory a nákladáky a posléze měli už lidi i svoje auta osobní.
zatímco tady se chystá násilný přerod za pomoci dotací, restrikcí, eko daní, zákazů a omezení.
A ne volný sstyl typu 2020 nemá nikdo ve vesnici elektroautoa a třeba 2060 a ho půlka a třeba 2115 už 90% :-)
potiz je v tom, ze evropa vpodstate nema zadny klasicky energeticky zdroje (krome uhli) a byt zavisly na diktatorskych rezimech se nam vubec nemusi vyplatit. proto je takovej tlak na elektromobilu. CO2 je podle me jen zasterka
Hlavně že na nich nejsem závislí v surovinách, protože nikl, těží u nás za vsí, Kobalt má Kamarád Venca u nich za bukovým zájem, železnou rudu tu normálně kopu doma krumpáčem a lithium, titan, měd, hlíník, vzácné kovy, křemík maj všeichni kolem.
A z čeho budeš vyrábět plasty a asflat bez ropy? A krom toho taky léčiva a kosmetiku atd.
A to že jsme na rusku, africe a asii v surovinách závislích už 100 let ti nevadí vid.
A ještě gopolotický význam - nic od diktátrorů nekoupíme, ideálně aby to udělalo ještě USA a je vymalováno ne.
Bátuška putin vezme 400 000 tanků a 10 000 letadle a udělá ti tady z toho Armagedon a doplní ho diktátoři z Afriky, co se pošlou raketové inženýry co udělaj za rok 50 000x bum.
Hned bude ekologie největší, protože zdechne 30 000 000 lidí a hotovka.
Oni tam budou sedět a zdechnou hlady, protože ekomarxista v Evropě se rozhodl, že už si tam nic nekoupí.
Mysli!
Super. Takže aby byla Evropa závislá na blízkovýchodní, ruské či americké ropě je nepřijatelné riziko, ale být zavislí na komunistické Číně a jejich baterkách (resp. surovinách na jejich výrobu z Čínou vlastněných afrických dolech) to nevadí??? Hloupost zelených mozečků prostě nezná hranic! :-(:no:
Elektro s násobnou pořizovací cenou, omezeným požitím a nyní i drahým provozem. A to je jen začátek, zdražení přijde všude. Takže se vyhodí X miliard Euro za elektrifikaci, která nejspíše skončí fiaskem a nebo bude tzv. "povinná" protože jednoduše dají takové zákazy a daně na klasické spalováky, že se stanou nepoužitelnými. Pokud tomuhle opravdu někdo fandí, tak to nemá v hlavě v pořádku.
Ano, ekofašisti se nám pokusí narvat do hromadné přepravy v zájmu vyššího dobra,o kterém rozhodnou oni. Plebs tak přijde o svobodu cestování a ještě z toho bude nadšený...
V4, výkvět Evropy...
Babiš, Orban, Fico, Kačka...
Samí zloději v nacionálním hávu, na který lidi s nižším vzděláním tak rádi slyší (s vymytými - po m je tvrdé y, strážče národních hodnot 😃)
Tihle nám směr k lepšímu neukážou.
Babiš bionaftu z Preolu do elektromobilu nenalije, tak proč by je podporoval, že?
Jen ať miliardy dál tečou do AGF...
S rozumem to nemá co dělat, jen s jeho portmonkou...
V4 nejsou Babiš a spol. V4 jsou národy, které díky zpoždění ze socialismu nestihli prozatím zdegenerovat jako západ. Takže tu prozatím nemáme dvacet pohlaví, hyperkorektnost, touhu po nekompatibilních přistěhovacích a pod.
Bolševická diktatura udělala z obyvatel svých zemí amorální pokřivené ovce. Bohužel. Proto si volíme koho volíme, zlodějina je norma, hlavně když nám z toho něco kápne taky...
Babiš, Orbán, Kaczynsky, Fico ... a země V4 ... jsou naděje a záchrana, že nepadneme úplně na držku, jako se to začíná rozjíždět na západ od nás. A tím myslím import migrantů žijících vývojově ve středověku a všechny eko kraviny, které ničí průmysl a hospodářství ...
ja platim za 1kWh 1.70 s DPH vcetne poplatku solarnim baronu
tak nechapu proc bych "tankoval" za 20kc.
jen blazen nebo nadsenec bude v dohledny dobe s elektromobilem krizovat evropu.
my co nebydlime v kralikarnach budeme s elektromobilem jako druhym nebo tretim autem v rodine jezdit kolem komina za 40hal/km misto soucasnych 3kc jen za benzin.
Re: ja platim za 1kWh 1.70 s DPH vcetne poplatku solarnim ba
Těch podvínů je ale hafo co. Kluk co mi dělal přestavbu má plnej diář na 2 měsíce dopředu a dělá každej den .
Za rok udělaj i několik desítek nákladů na tzv. DieselGAS.
2,20 V8, 1,90 s V6 a kdo jezdí jen mimo město, je to někde za 2,00 Kč V8 a 1,60 V6. S R4 pak někde 1,10-1,50. :-)
Re: ja platim za 1kWh 1.70 s DPH vcetne poplatku solarnim ba
ve svym sirosirym okoli neznam nikoho, kdo by jezdil na plyn.
vetsina jsou naftovi dunihlavove, ale cim dal vic jich prechazi na cisty benzin.
a to vcetne drticu kilometru na nemeckych autobahnech
Re: ja platim za 1kWh 1.70 s DPH vcetne poplatku solarnim ba
Na čistý benzín je to super, Jedeš ve měste za 7 s tříválcem a já jedu v přepočtu za 8 s V8 5,7. To se vyplatí ne, krčit se v tříválu :-)
Mam odjeto 10 000 km se Smartem, taky sem rok jezdil dehtovým jaguarem XF - za cca 9,1-9,4 L/100 km. Taky půl roku s 3,6 V6 a 3,8 V6 za cca 12-15 na sto.
Nestojí elektrika cca cca 0,06 € za kilowatt? Takže pri poplatku Ionity 0,79 € o dotovanej cene elektriky asi hovoriť nemožno. Čo sa vlastne stalo?
Bolo by fér povedať, že článok obsahuje poloinformácie, alebo polopravdu, ak chcete. Cena v článku platí iba ak nemáte s Ionity zmluvu, inak sa dá zvoliť napr. paušál Transit a ceny sú hneď výrazne lepšie (tuším 18 € mesačný fix + 0,33 / 1 kW). Ďalšia vec je, že nemecké automobilky deklarujú prvý rok nabíjanie v Ionity zadarmo, cena na ďalšie roky je rôzna, ale rozhodne lepšia, ako uvedených 0,79 €.
Čo treba povedať je, že nemeckí autovýrobcovia (ktorí stoja za Ionity) sa jednak ešte len učia robiť elektrické autá (zatiaľ majú len perfektný interiér, ktorý prebrali z klasických áut), jednak zatiaľ moc nevedia uchopiť nový model fungovania a je možné, že ešte zopár takýchto titulkov uvidíme. S elektromobilom netreba (takmer vôbec) chodiť do servisu, minimálne opotrebenie bŕzd a pod. im násobne menší zisk oproti tomu na čo sú zvyknutí. Takže psie kusy s prepálenou cenou na rýchlonabíjačke by mohli pár ľudí od kúpy elektroauta odradiť, pozdržať vlnu záujmu. Stači pozrieť na hedlajny: "Diesel sa oplatí viac" a podobne. Za seba vravím, že najbližšie auto kúpim ešte klasické, to ďalšie bude však takmer určite elektromobil.
V každém případě se do servisu jezdí podstatně méně často a úkonů při garanční prohlídce je mnohem méně, čemuž odpovídá i cena. Je to jeden z důvodů, proč ani prodejci nejsou z prodejů EV nadšeni.
bue to udělaný tak, že si tam bez diagnostiky za chvíli nestáhneš ani aplikaci a nepřidáš ani jedno světýlko. Všechny moderní auta budou dělané stylem bez ofiko servisu ani rána.
O.i. mám vyštudovanú elektrotechniku a niečo málo o elektromotoroch viem, ver či nie, sú oproti spaľovákom o dosť jednoduchšie. A viem napríklad to, že s Teslou máš nepovinnú prehliadku každé 2 roky. Očividne vieš viac ako ja, tak sa prosím rozpíš o servisovaní elektromobilov.
Stačí. A aj Ti poviem, čo z Tvojich odkazov vyplýva - patríš medzi ľudí, ktorí zvládnu prečítať maximálne titulok článku. Keby si totiž prečítal originál na Consumers Report, tak zistíš, že zákaznícka spokojnosť je 97 % a väčšina by si auto kúpili znovu. A keby si si prečítal What Car? report na ktorý odkazuješ, tak zistíš, že sa jednalo o 28 automobilov Tesla, t.j. 0,03 % z celkovej vzorky.
Tvoj výstup nie je hodný ani pětiletýho dítěte, skús to znovu a lepšie.
Vážně máš vysokou školu? To je smutná vizitka slovenského školství.
Že by si majitelé Tesel koupili Teslu znovu - co to má společného s tématem diskuze - že se údajně EV nekazí? To svědčí maximálně o jejich fandovství.
Můj druhý odkaz je Costumer Reports a dotazovaných 500 majitelů TM3. Taky málo?
Třetí odkaz opět CR, Tesla opět na chvostě - "Majitelé vozů Tesla si nejčastěji stěžují na problémy podivnými zvuky vycházejícími z karoserie, na nutnost výměny elektromotorů, kroutící se brzdové kotouče. Objevily se i problémy s vysouvacími klikami, stěrači a mnoha dalšími oblastmi."
Takže návrat na začátek diskuze - EV nemají jen elektromotory, skládají se i z jiných součástí, musí do servisů, a zdá se že např. u Tesly dokonce častěji, než majitelé aut se spalovacími motory. Tvoje tvrzení, že s EV se do servisů téměř vůbec nejezdí je hloupý žvást.
- mám platené členské na Consumer Reports, čítal som originály ich hodnotení Tesly. Jeden z najaktuálnejších je tento: https://www.consumerreports.org/…-recommendation/ a ten píše niečo iné ako české články na ktoré odkazuješ. Je na Tebe, či chápeš písaný text v angličtine a budeš veriť originálu (ktorý vraví o minoritných problémoch, ktoré navyše ubúdajú), alebo sa spoľahneš na CZ verziu.
Druhý odkaz - citujem z článku: "Consumer Reports totiž na základě dotazníku, který vyplnilo 500 majitelů vozu, zjistilo, že je tu několik nepříjemných záležitostí, kvůli kterým doporučení opět stáhlo. Model 3 tak trápí např. nekvalitní lak a podobně tak nekvalitní části a detaily interiéru i exteriéru (nelícující části karosérie, které trápily Teslu od nepaměti)."
Ak je toto pre Teba chvost spoľahlivosti, tak novinka - kvôli chybe laku Tvoje auto uprostred diaľnice naozaj nezastaví.
Tretí odkaz je z roku 2015, t.j. z obdobia, kedy mala Tesla vyrobených cca 35-40 tisíc áut - všetkých dokopy. Boli problémy, väčšina z nich je vyriešená a dnes neexistuje a neuveríš, ale Tesla S je v rebríčku spoľahlivosti druhá medzi luxusnými sedanmi a Model 3 je piaty. Sakra, máme nejaké iné predstavy o tom, čo znamená "Tesla na chvostech žebříčků spolehlivosti".
A ešte posledný raz poprosím o ten servisný plán pre elektromobily, porovnaj ho prosím s klasickými autami a hoď nám sem reálne čísla (žiadne "zdá se", reálne aktuálne podklady), díki.
Servisní plán mě nezajímá. Možná jsi ještě auto neměl - tak tedy návštěva servisu nespočívá jen v servisních prohlídkách.
Jinak - z tvého odkazu :" Další vozidlo Tesly, model X SUV, se stále nedoporučuje. Majitelé modelu X hlásili četné problémy, počínaje jejími drsnými sokolovými dveřmi (které se otevírají svisle), až po zvuky a netěsnosti, a mají horší než průměrnou spolehlivost.
Elektronika ve vozidle je i nadále slabou stránkou modelu X a také majitelé 3 a S. Tesla nadále hlásí problémy s displejem, včetně zamrzání obrazovek nebo náhlého zhasnutí vozidla v pohybu. Někteří majitelé hlásí náhodné restartování systémů"
Dále s tebou nebudu ztrácet čas, evidentně nejsi schopen chápat úplně jednoduché věci.
Narozdil od Modelu 3 a Modelu S, ktery CR doporucuje. :yes:
Jeste citace: Consumer Reports puts Tesla Model 3, Model S back on its recommended list after reliability improves :yes:
Zkus si to, Karle, prelozit ;-)
Dal jsem odkaz na článek z 11/2019. Název článku:"Tesla Model 3 ztrácí doporučení CR v otázkách spolehlivosti"
I kdyby CR Tesly "již doporučil", znamená to jen, že už to není tragédie, ne že jsou 100% spolehlivé. Jen, že ta nespolehlivost klesla pod nějaké procento.
Nejde o Teslu, celou dobu jen vyvracím blud, že s EV se téměř vůbec nejezdí do servisu. Jestli to bude Tesla nebo Porsche je jedno. Auto má kromě motoru i podvozek, elektroniku, složitější brzdy - servisovat se musí, porouchat se porouchá podobně jako spalováky.
Elektrospotřebič se Karle nikdy porouchat nemůže. To jen já mám takovou smůlu, že se mi za poslední rok rozbila pračka, varná konvice, notebook a hodinky, a to nic z toho v sobě nemělo ani benzínovej, ani naftovej motor. Asi nějaká karma mi to dělá.
Ano, el. motor je jednodušší. Proto jsem napsal v tomto vláknu několikrát, že auto nesestává jen z motoru. Připadalo ti to jako popírání jednoduchosti elektromotoru?
Máš něco proti mému tvrzení, že je nesmyslem tvrzení "EV nemusí téměř vůbec do servisu"?
Tobě provedli lobotomii? Před necelou hodinou jsi napsal "Na EV se samozrejme podela uplne stejne jako na spalovaku to, co je stejny. Elektronika, podvozek atd."
Kde ti z toho vychází, že EV nemusí jezdit do servisu?
Dnes jsem trpělivej, ale tohle je moc.
Bohuzel jsi na to sam neprisel.
Asi nevis, co znamena sluvko "téměř".
A jen trolis.
Odpoved od Nissanu:
NOVÝ NISSAN LEAF? PŘÍSLIB SPOLEČNOSTI NISSAN
PROČ ZVOLIT 100% ELEKTROMOBIL?
UTRAŤTE MÉNĚ A DOJEĎTE DÁL
Nový Nissan LEAF má méně pohyblivých částí, což znamená menší náklady na údržbu, nulové emise znamenají nižší náklady na vlastnictví a 100% elektrický pohon zajišťuje minimální provozní náklady. Co víc si přát?
Logo nulových emisí
NULOVÉ EMISE
Utraťte méně a získejte více. Chraňte planetu, po které jezdíme, ať nám ještě nějakou dobu vydrží. Udržitelná budoucnost začíná tady, u nového 100% elektromobilu Nissan LEAF.
OBJEVTE SVĚT ELEKTROMOBILŮ >
Nový Nissan LEAF – na dálnici
NIŽŠÍ NÁKLADY NA PROVOZ A ÚDRŽBU
Elektřina je mnohem levnější než pohonné hmoty, a kromě toho už vás s novým Nissanem LEAF nečekají žádné další výměny oleje, testy emisí a podobně.
Nedokážeš argumentovat, tak musíš kopírovat reklamní žvásty výrobce? Uff.
"U elektromobilů Nissan Leaf je servisní interval 1 rok nebo 30 000 km, podle toho, co nastane dříve." Je to jiný interval, než u spalováku? Servisní interval znamená, že Leaf nemusí do servisu? http://www.hybrid.cz/…af-hyundai-ioniq
Vito, dal jsem sem odkaz, neumíš číst?
Ach jo.
Náklady na servisní prohlídku Nissan Leaf:
Hodinová sazba: 841 Kč
Čas prohlídky: po 1.roce 0,8 nh (normohodin)
Cena prohlídky bez výměn kapalin a geometrie: asi 1000 Kč
Výměna brzdové kapaliny: 960 Kč
Seřízení geometrie: 1034 Kč
Výměna chladící kapaliny: 1500 Kč
Vyměnit olej si taky umí kde kdo doma. Jste dva trotlové, co se hádají o nesmyslné tvrzení, Hamuna hadra. Psát si začal ty mě, ne já tobě.
@DonVito: Konečne niekto so zdravým rozumom, díki! Ešte dodám, že som nikdy netvrdil (ako je mi tu podsúvané), že sa EV nemôže pokaziť. So spaľovákom som ale v servise pravidelne aj bez poruchy - mením olej, filtre, brzdové doštičky a ďalší spotrebák, čo v Tesle (takmer vôbec) netreba. Že to niekto nechápe je iná vec. Alebo sa možno len mýlim a s televízorom či pračkou som zabudol chodiť na pravidelné servisné prehliadky ;-):-D
Možná, kdyby ses naučil na vysoké škole vyjadřovacím schopnostem, napsal bys hned na začátku "elektromobily nemusí téměř vůbec na servisní prohlídky".
Protože to je něco úplně jiného, než tvoje "S elektromobilom netreba (takmer vôbec) chodiť do servisu".
Pak jsi měl ještě několikrát možnost se opravit, místo toho se hádáš a pak ze sebe děláš nepochopenýho chudáka.
Karel hlavne nevie, že chodiť do servisu nerovná sa pokazené auto. Ja už som vzdal reagovať na neho, regulérne otázky do diskusie s ním by boli, prečo študoval ZŠ o 3 roky dlhšie, ako jeho rovesníci.
@DonVito: Neviem, či má v sebe spaľovák, alebo elektro, ale návštevu servisu by rozhodne nemal odkladať ;-)
Len doplním, že pre mňa je čistým EV zatiaľ v podstate len Tesla, ktorú postavili nanovo od podlahy. Ostatní vrátane Nissanu vymenili klasický motor za elektro, ale spôsob uvažovania im zostal - vrátane predpísaných pravidelných prehliadok.
Vzhledem ke kontextu je jasné, že "takmer vobec" ve srovnání se spalováky, proto to Ondore uváděl jako výhodu. Už jsem prokázal, že je to nesmysl. Nedělej ze sebe většího vola, než je nutné.
Tesla má zásadní problémy s infotaimentem, na starý obrazovkách sou vyplálené pixely, pořád něfunguje nějaké čidlo TPMS, koroze, vrzání, špatné slícování , problémy s dvěřmi modelu X atd
Chlap, ktorý jazdí americkým autom poukazuje na kvalitu, títo kovboji s kolty proklatě nízko fakt vedia pobaviť :-D
Bolo to dlhé vlákno, tak zhrniem:
- Iný kovboj vyššie tvrdil, že je Tesla na chvoste spoľahlivosti a odkázal na CR. Divné, pretože tam je Model S druhý a Model 3 piaty vo svojej triede.
V prípade, ak berieme tieto rebríčky, tak Model X je naozaj prepadák, jedným dychom by sme však mali povedať, že pod ním sú autá automobiliek Acura, VW, Chevrolet a ďalších. A keď sa už bavíme o rebríčkoch, tak CR moc nerozlišuje medzi chybami v lakovaní a problémom s motorom, čo pre mňa rozdiel je. Takže rebríček na striedačku odporúča / neodporúča Model 3, človek ktorý si ale prečíta článok, tak tam nájde odstavec o tom, že dominujú minor issues.
Kto chce psa biť, palicu si nájde. Tak vytiahni palicu a vrav, aké tam máš závažné problémy s Teslou a v akých počtoch.
@pogo26: Tiež len odporúčané, t.j. nepovinné 2 roky bez dopadu na záruku? Bez limitu kilometrov? A tiež len na výmenu stieračov a kontrolu brzdovej kvapaliny ako Tesla? To ma zaujíma, aké auto máš?
Buď záměrně, nebo je to odfláknuté. Cena uvedená v článku je ta nejvyšší možná. Reálná bude cca poloviční. Cena (v ČR 21 Kč) je pro zákazníky bez jakékoli smlouvy. Majitelé různých karet budou platit podstatně méně ( Audi 8,50/kWh, Mercedes 7,3 kWh, ...). Stejné je to v ČR u EONu ( cena od 3 Kč do "nevimkolik") a ČEZu (bude od 3,5 do 7,5). Elektromobil je stejně jen pro toho, kdo má možnost dobíjení doma (alespoň v současnosti). Permanentní dobíjení na rychlonabíječce a navíc "doplna" je dobrá cesta, jak odrovnat baterii. V opačném případě vydrží stovky tisíc km.
Elektromobil není nic, co by chtěly automobilky (kromě Tesly) ve velkém podporovat. Přesto se podle mě v určité míře prosadí a je to jen dobře. Jako auto pro krátké vzdálenosti hlavně po městě je to ideální. Osobně jezdím na elektřinu (kratší cesty), naftu (delší cesty s rodinou) i benzín (pro zábavu, spíše na okruhu, silnice jsou přecpané).
To si taky říkám, ale nemuseli bychom ji zrovna vyvolat v Evropě ničením si vlastní energetické sítě (tušení atomu a uhlí) a ničením vlastního automobilového průmyslu. To by bylo hlupé.
Nejaka smyslena hodnota nevypovida vubec o nicem. Mnohem dulezitejsi je, zda je schopna prezit krizi a s tim souvisi kolik ma volnych penez atd. Tesla zatim zadnou krizi resit nemusela a obavam se, ze ji nemuze prezit.
ano, zatial je cena 7 CZK v Cesku a 0,28 EUR za 1kWh na Slovensku / v DE napriklad od 0,23 do 0,46 eur za 1kWh / zaujimavy je ale udaj, aka bola cena v roku 2018 - v Cesku 5 CZK a na Slovensku 0,2 EUR, cize narast ceny bol priblizne 40 % medzi rokom 2018 a 2019. ceny nie su garantovane, alebo fixovane a pravdepodobnost, ze ceny aj v pripade superchargerov pojdu hore je prakticky 100 % ista. je naivne predpokladat, ze naklady na vlastnictvo a prevadzku EV budu nizsie ako boli / su pri autach so spalovacimi motormi. budu minimalne na tej istej urovni, ale skor si myslim, ze naklady na vlastnictvo auta / akehokolvek / pojdu oproti sucastnosti vyrazne hore. niekto bude musiet zaplatit "Green Deal" v EU a ten "niekto" budeme my - obyvatelia. vyhoda EV nie je v nizsich nakladoch / ani dnes to neplati, pretoze EV si vyrazne drahsie na obstaranie / ... ale v jeho ekologickej prevadzke a ak sa vyriesi problematicka ulikova stopa vyroby baterii, tak aj v ekologickej vyrobe.
Coz neni takovy problem, jaky se nam snazi media vnutit :-) Tech 6 tun co2 na nejvetsi soucasny elektromobil projede fosil za par DESITEK tisic :-) A pak uz Tesla dalsi STAtisice co2 spori.
Nejvetsi problem vidim v ziskavani energie - zbaveni se uhli.
Nicmene v energetickem mixu EU uz ted vychazi EV o dost lip.
https://www.europarl.europa.eu/resources/library/images/20190322PHT32337/20190322PHT32337_original.jpg
Komiku, po tom co vypne helmut atomovky okamžitě masivně zdraží elektřina na burze, takže i kilowatka doma bude v tarifu elektromobilita někde mezi 4-8 kč a nejdražší tarify na svícení a topení počítej 10-11 kč a stavební proud tak 14-18 :-):-):-)
Takže bud ti zdechnou důchodci a matky smaoživitelky, nebo zas vydáš stovky milionů na soc. dávky a rozjede se kolečko které povede ke krachu ekonomik :-):-)
Jistě že nás lokální emise nezajímají, důležité pro globální klima a záchrnau planety, o které plácá Gréta a další fantici jsou POUZE kompletní globální emise.
Vzpomínám si jak před časem elektrárenské firmy lákaly lidi na "super" topení přímotopy. Lidi kupovali, chvíli se ostatním smáli a pak plakali a předělávali topení. Elektrárny šly s cenou nahoru a rejžovaly.
Nyní je naprosto stejná situace s "ekologickými" elektroauty.
Elektroauto má výfuk v elektrárně u nás ze 40 % na uhlí (40 % atom a zbytek alternativní).
A když se k tomu napočítá vše okolo elektroaut tak ty moc eko nevychází.
Nejdřív byla akumulační kamna, už v polovině 80. let, pak přímotopy jak píšeš a elektrokotle a pak to lidi začli hromadně vyndávat a vracet se zpátky k uhlí a dřevu nebo ti pohodlnější přešli na plyn.
Dneska letí tepelná čerpadla, které mají (zatím) relativně levný provoz, ale zase náklady na pořízení a další servis sou enormní, na větší barák cca 250 tis Kč a po letech můžeš dělat výměny v hodnět 40-80 litrů :-)
A stejny boom byly pelety, dneska je to drahý jak kr*va :-)