Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Studie, která řidiče děsí: Všechna tato data o vás sbírají moderní auta. O většině ani nevíte

38 komentářů

Avatar - Mikesus
Mikesus
Ono to bude u všech asi stejné.
Když jsem viděl, co vše ukládají u nové Corolly a s jak dlouhou historií, byl jsem velice překvapen. Jediný rozdíl je v tom, že auto to nikam neposílá, zatím.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nebo o tom nevíš, že posílá... 😁
Bradley
Kdyby si kazdej procetl manual k vozu, tak posledni roky to tam uz je napsany, ze te muzou sledovat a vyuzit i data z auta pro dalsi setreni treba policii atd. A co jako, za chvili kazdej chcipnem, je to fuk ne. Se ted zacnem po x letech bat ze nas nekdo sleduje ne?! Kdyz na nas cumakoujou satelity imrvere
Reco
Nikde v manuali od auta som takuto vec nenasiel. Mozes dat konkretny odkaz, pretoze si podla mna prifarbujes realitu.
blah..
pri kupe auta tento zber dat podpisujes. bez toho ti proste novu karu ku/vy nepredaju
Reco
On tvrdi, ze je to v manuali od auta. Nie je = keca. Nepodpisoval som ziadne papiere ohladom zberu dat. Neviem ako u inych znaciek.
Avatar - eLzyx
eLzyx
já něco takového četl v manuálu k Opelu tušímže Insignia. Byla tam zmínka o zařízení sbírající jízdní údaje a uchovávající je před nehodou.
ikoptak
Tak třeba Octavia A8, manuál strana 103. Můžete nastavit jaká data auto odesílá. Odesílání pouze zákonem požadovaných dat / .Odesílání dat o vozu a uživateli./ Odesílání dat o voze, uživateli a poloze vozu./ Sdílení dat o poloze vozu na internetové strán-ce ŠKODA Connect Portal nebo v aplikaciŠKODA Connect.
U ostatních značek to bude velmi podobné, otázkou je co přiznají uživateli. Ale z logiky věci, pokud se auto dokáže objednat do servisu (BMW), objednat potřebné ND (Tesla), Jestliže přes aplikaci v mobilu když jste doma vidíte stav auta (PHM, uzamčení atd) tak auto musí potřebná data někam odesílat.
michalpneu
Já nechápu, čemu se kdo diví. Lidé si to vytvořili sami. Pokud jsou lidé, kteří na sebe dokáží vyblejt na sociálních sítích, že se jdou zrovna vysrat na záchod a dalších 50 ksichtů jim to tam laikuje a pak to tam hodinu probírají, nebo si fotí, co mají zrovna na talíři k jídlu a absťák, že jsou z dosahu signálu mobilního internetu a volají na operátora a hystericky, jak si to mohl dovolit, tak mi tohle přijde jako slabý čajíček.

Je to bohužel daň za pokrok, nic víc. V něčem je to dobré, v něčem je to špatné.
adamzprahy
Zajímavé, EU "chrání" spotřebitele tím, že každý web v EU má tu otravnou lištu o cookies (naprostý standard pro cokoliv moderního) nebo třeba vyšetřuje Facebook protože ví co se vám líbí na základě svých dat ve své vlastní platformě a podobně, ale to že existuje live přenos kde se pohybujete a jak máte utažený pás je úplně mimo zájem a vlastně je žádoucí 😁 Tady je vidět, o co jde. Internet a milion firem kontrolovat nemohou, ale tady se jim to náramně hodí, protože si podchytí těch pár jednotek automobilek a mohou fízlovat koho chtějí. Za mě dost znepokojivé.
KIaudius
A čo ťa na tom znepokojuje? Tvoju polohu už beztak vedia vďaka tvojmu telefónu (zaujímavé, že to nikoho netrápi, waze a spol. proste fičia) aj internetu všeobecne. Otravujú s reklamou ärelevantnou, vedia, čo chceš alebo by si mohol chcieť) a anketami, aj keď si nikomu na to číslo nedával, ani ho nepovolil užívať tretím stranám. Pod kontrolou si už dávno.
adamzprahy
Je tu velký rozdíl. Mobily a data v aplikacích se řeší docela hodně a ty metody a procesy k tomu aby se někdo dobral třeba sledování polohy jsou komplikovanější než si všichni myslí, navíc v závislosti na metodě ani nemusí být přesné nebo v reálném čase. Jednak jsou tu pravidla nařízující práci s daty pro ty provozovatele, druhak úřady k tomu nemají volný přístup a musí projít mnoho formalit aby to dostali. Získání samotných dat je ještě násobně složitější viz kauzy NSA apod., které vyvíjí nepředstavitelné úsilí a prostředky k tomu aby dostali data od "pár" vybraných skupin...

Kdežto přímý a neskrývaný "live stream" nejen polohy, ale toho jak využíváš auto a co v něm děláš je právě to "oficiální" prolomení soukromí, které třeba u mobilů není. Beru to jako závažný precedens. Dále to otevírá možnosti danit reálné emise / spotřebu, automaticky vyhodnocovat přestupky apod.
KIaudius
Robíš z toho zbytočnú vedu. Vrdia o tebe všetko už dávno, bez toho, aby si o tom vedel ty. A vidíš, kým sa to neprevalilo, bolo ti to jedno, pretože čo oko nevidí, srdce nebolí.
Avatar - Ronault.
Ronault.
....ten můj zakonzervovaný Fanouš v garáži, kde nejvyspělejší elektronika jsou věčně nefunkční stropní hodiny Tesla a nikomu neřekne, že prudce brzdím... jen ten benzín se opět bude kupovat v železářství... svoboda for ever...
KIaudius
Ty máš Teslu vo Favorite? Tak ty si iný Elonov svedok... Tá teslácka sekta sa nám nejak rozrastá... 😒] 😒] 😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mám tesla elektronky v zesilovači.... hlásím se dobrovolně do sekty.. 😁
Avatar - lamal
lamal
aky mas tesla tube mas ? iste nejake kombo... 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
El 34.. No zesik, mám vlastní signature model postavený od malého výrobce 😁 Ale teď si nejsem jistý, jestli už jsem nějaké z nich neprelampoval za něco nového. U komba ani nevím, co tam je, ale to rozhodně už nebude Tesla 😁
Avatar - lamal
lamal
no to by si sa mohol pochvalit... s nejakym setupom 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Sorry že nerozumím, zajímá tě na co hraju? Občas mám se slovenštinou problém 😁
Avatar - lamal
lamal
setup je anglicke slovicko 😁 pochlubit se s hifi sestavou drahy príííteli 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
setup rozumím, ale pochvalit, jsem si nebyl jistý 😁 Jo, to neni hifi, to je kytarový zesilovač 😁 50w celolampa, dvoukanál, něco ve stylu JCM 900 od Marshallu, ale trochu víc gainu a pro mne příjemější zvuk. Pak mám ještě kombo Laney 15w jednokanál, to používám spíše na cvičení, někdy na akustickou kytaru, jako druhý aparát.
Freddka
Ja obcas hraju na baskytaru. Velice malo, ale obcas si chvili najdu.

Jeste bubenika a muzem roztocit bigbit 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
To by mohl být Topper, ten se taky nikdy neunaví s tím jeho psaním věcí dokola a to je u bubeníka důležité ! 😁 Ale do Pola asi nenaloží bicí 😁
Avatar - lamal
lamal
mohli by aj noveho 8 vágusa ocekovat, znacka preslula svojim dodrziavanim pravidiel... novy G8 bude alo prvy v historii neustale online
blah..
treba zacat na toto nedovolene zbieranie dat rozdavat dozivotia. potom si psychopati rozmyslia
Avatar - lamal
lamal
chlapce uz je davno neskoro co sa tu nadrapuješ 😁 ... vsetko vie ujo gùgl a fejsbük (fb vlastni aj instagram+whatsap)
blah..
facebook pouzivat nemusis. auto casto musis. mobilny operator musi vediet tvoju polohu z principu, tam to inak technicky nejde, ale auto moze fungovat aj bez toho aby vyrobca vedel kde sa kazdu minutu nachadzas.
toto je fakt neskutocna spinavost. ja potom tiez chcem vediet o kazdom kroku kazdeho manazera automobilky.
Avatar - lamal
lamal
s tym suhlasim, zatial tam vsak nikto nepisal o osobnych udajoch vodica - majitela... v pripade firmy a leasingu je to ok, horsie to bude s osobnym vlastnikom ma ktoreho je napisany VIN
Arese
Hele, slovensky ještě moje generace rozumí velice slušně, ale co je to "nadrapovat se"? Znamená to rozčilovat se, povyšovat se, nebo co? 😄
Avatar - lamal
lamal
rozčilovat 😁
blah..
nieje to bezne slovo ani v slovencine, skor take lokalne, narecove
Arese
Aha, díky! 😉
Avatar - Anonym
Anonym
kupte si starý auto nebo novou ameriku z neofiko distribuce, v té nefunguje navigace protože jsou tam us mapy, takže to nic nenačte o trase a když to nespárutejete s wifi, nic to nikam posílat nemůže. Hotovo 😄 😄
A7
Můžeš tam mít mapy třeba z Marsu, protože to posílá souřadnice
A7
A co Škoda Scala/Kamiq a Octavia4, kde stačí říct "OK Laura" a bez jakéhokoliv stisknutí tlačítka a systém zareaguje, což znamená, že auto neustále poslouchá co se v autě děje/říká. :no:

Takže dík to nechci.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Mám taký pocit, že MBUX tiež naslouchá, ale či to niekam ukladá a posiela netuším.