Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Letitý Hyundai i40 končí. Nástupce se nedočká

Odklon zákazníků od střední třídy má další oběť. Hyundai i40 se už nové generace nedočká.
Zpět na článek
23. 1. 2020 19:26
24. 1. 2020 07:31
25. 1. 2020 13:06
23. 1. 2020 19:26
Žádná škoda,
tento prapodivně vypadajíc a nic moc jezdící stroj v Evropě nikomu chybět nebude. :-)
P.S. Uvedené ceny na českém trhu jsou opravdu jen na papíře, v posledních letech na ně prodejci dávali běžně slevy kolem 30 %....
Úplně jiná věc je ale fakt, že i40 nedostane žádného nástpce. Vzhledem k prudce se zvyšující úrovni designu i techniky značky Hyundai nepochybuji o tom, že by to bylo auto na velmi slušné úrovni!
Rozbalit vlákno
13
Avatar - idam.i
23. 1. 2020 20:53
Re: Žádná škoda,
V súčasnosti pôsobi i40 už dosť mimo,no v 2011 keď prišli prvé kusy ,bolo auto celkom konkurencie schopné.
24. 1. 2020 09:17
Re: Žádná škoda,
Aby bolo to auto konkurencieschopne, to by muselo prist s lepsimi motormi. Ten 1.7CRDi co tam montovali bol na to auto poddimenzovany. Na papieri sice 130 koni (ci kolko to mal), ale v skutocnosti bolo to auto s tym motorom trochu lenive...
23. 1. 2020 21:27
Re: Žádná škoda,
i40 konci, Optima zrejme do Europy vobec nedorazi. Zjavne to maju u H/K potiahnut SUVcka.
23. 1. 2020 22:01
Re: Žádná škoda,
Je to smutné, ale je to tak. V segmente sedanov strednej triedy už "vyklidili" pole Japonci, teraz nasledujú Kórejci, uvidíme ako dlho vydrží Peugeot. Najdlhšie zrejme vydržia Nemci, ale pokiaľ sa v budúcnosti neudeje radikálna zmena vo vkuse európskych zákazníkov preč od SUV, tak to vyzerá dosť bledo.
Avatar - Hammunasakra
23. 1. 2020 22:12
Re: Žádná škoda,
Japonci segment vůbec nevyklidili = Accord Camry i M6 sou furt v nabídce

PSA má teď krom 508 v koncernu i Giulii

Problém neni ve výrobcích ale zákaznících = radši ve všem co dělá auto autem horší SUV než sedan střední = jako bonus i provozně nákladnější SUV = no prostě fakt ve VŠEM :no:
23. 1. 2020 22:53
Re: Žádná škoda,
Hammuno bavíme sa o EU trhu ;-)
Vieme, že mimo EU sedany stále ponúkajú aj iné značky.
Avatar - Hammunasakra
24. 1. 2020 08:57
Re: Žádná škoda,
Mino to ale furt neznamená že pole vyklidili japonci = ale když už tak MY evropští zákazníci ;-)
24. 1. 2020 09:04
Re: Žádná škoda,
Vieš ako som to myslel. Nebudeme tu slovíčkáriť, že nééé? ;-)
Avatar - palix
24. 1. 2020 06:19
Re: Žádná škoda,
Tiež sa divím vkusu zákazníka. Vymeniť autá strednej triedy za SUV, ktoré bežne stoja na platformách nižšej strednej triedy a cenu majú ako stredná trieda?
Rovnako Crossovery - malé auto za cenu nižšej strednej triedy. Ľudia sú ovplyvniteľný a podliehajú móde. Nečudujem sa výrobcom, že SUV robia vo veľkom, keď na tom lepšie zarobia - oproti klasickým autám...
Avatar - 3_diamanty
24. 1. 2020 07:00
Re: Žádná škoda,
podla teba ma sportage podvozok zo ceedu? a CX-5 z mazdy 3... ... to asi tazko ze ;-)

ono SUV je daleko dnes uz praktickejsie a ked si vsimnes ma neraz pri podobnom razvore ako nejaky sedan/kombik este aj kompaktnejsie rozmery vzdusnejsiu kabinu .. lepsie sa tam nastupuje.. sedi sa vyssie.. mas lepsi rozhlad... ja ked som kedysi z pajera po celom dni sadol do feldy tak som si pripadal doslova ucupeny a neviditelny na ceste .. skoro az plaziaci sa po zemi a aj hrozne zranitelny ... jasne je to len zvyk... ale ten akysi "nadhlad" z SUV je super... vidis neraz aj za auto pred sebou... nastupovanie je tiez pohodlnejsie.. rovnako neriesis kazdu jamu ani vysoke obrubniky zatial co s klasickym autom musi clovek furt kukat na kazdu skarku a kazdy kamienok ci zvyseny kopcek ... ja mat tie prachy tak mam davno nejake sikovne SUVecko a nic ine ani neriesim ... :yes:
24. 1. 2020 10:05
Re: Žádná škoda,
Nevim jak aktuální generace, ale předchozí generace Sportage je na stejné platformě jako ceed
Avatar - palix
24. 1. 2020 10:21
Re: Žádná škoda,
Podvozok - nie celkom... V rôznych článkoch sa písalo že - CX-3 stojí na základe Mazdy 2. CX5 na základe Mazdy 3... Sportage? Neviem. Určite ale nie je CX-5 postavená na Mazde 6. Môžme si povedať, že tvrdenie, že je SUV postavené na základe nejakého auta nebude znamenať, že je postavené priamo na časti jeho skeletu ;)

To, že SUV sú iné v interiéri závisí asi aj od posedu. V SUV sa sedí vzpriamenejšie, vyššie a dá sa preto "vykúzliť" viac priestoru. V klasickom aute je potrebné vytvoriť trochu iný priestor.
Vyšší posed, nastupovanie... - je to vec vkusu. Do pár SUV som nasadal a neprišlo mi to nejako veľmi super - vždy som sa obtieral o sedadlo... Asi to bude vecou zvyku.
Sú ľudia, ktorým sa páči nízky posed (patrím medzi nich). Pri nižšom aute lepšie cítim jazdu. Čo sa posedu týka, radšej do auta "vkĺznem" ako do "vystupujem".
Nedávno som sedel v starom Opli GT. Posed pomaly ako v motokáre :). Páčilo sa mi to viac ako sedieť vysoko nad cestou.
"Čo sa výhľadu týka - veľké SUV zavadzajú na ceste a nie je cez nich vidieť ani pri parkovaní ;). Takže vodiči SUV obmedzujú vodičov klasických áut ;). (Prosím neberte moje narážky celkom vážne - nič proti SUV nemám)". :-!
Každý z nás ale preferuje niečo iné a je to v poriadku - máme pestrejšie cesty ;).

Na druhej strane - párkrát som sa viezol na autách strednej triedy a pocit to bol celkom pekný - pohodlie, priestor, jazda... Ak porovnám SUV a strednú triedu za podobné peniaze (napr Mazda CX-5 vs Mazda 6), radšej beriem strednú triedu. Keďže obľubujem nižšiu strednú, ktorá je cenovo porovnateľná s crossovermi (=menej auta za rovnakú cenu ako nižšia stredná), tak radšej zostanem pri klasických "nízkych" autách ;).
Avatar - 3_diamanty
24. 1. 2020 06:43
Re: Žádná škoda,
v podstate z tychto vacsich osobakov tu v eu od H/K ostane uz len stinger ... aky to paradox :-) ze prave on v eu "prezije" ( aj ked uvidime tiez ze dokedy ) ... ale inak pred 2 rokmi keby toto niekto povedal ( ze i40 uz nebdue a optima uz ani sem nepride ) tak mu vazne neuverim ... a dnes? realita... a este sa jej ani nik nedivi.... sila akosa to dnes vsetko meni z roka na rok.. coraz viac je nevyspytatelny ten svet aut ... brutal kam to vsetko speje... stredna trieda v eu je uz teraz defakto mrtva ... a cakam ze aj nove mondeo uz do eu nepride a udajne aj insignia ma skoncit... takze suma sumarum.. strednu v eu potiahne uz len firemna D3 a z povinnosti tu este ostane koncern a mozno este nejaky japonec ( camry, mazda 6 ) a je dohrano.... ale inak klamal by som keby som povedal ze zrovna ja by som si ju tiez niekedy aj kupil... lebo mat tie prachy tak veruze tiez uz dnes zvolim radsej nejake paradne rodinne vzdusne SUVecko ako nejaky megadlhy pohrebak ( taka je dnes stredna trieda uz bohuzial ) s bruchom na zemi .... to bez debaty ( povedzme outlander v 4x4 a pod ) :*) 8-s :yes:
Avatar - kari.laz
24. 1. 2020 07:00
Budou z toho těžit jiní
Zejména němci. Pokud postupně vyklidí pole soupeři a to včetně Mondea, tak ti, co v segmentu zůstanou, přetáhnou nějaké zákazníky k sobě. Popravdě tenhle trend moc nechápu. Střední třída sedanů, popřípadě kombi je dostatečně prostorná, elegantní a jizdně dobrá a přesto a nejen ve střední třídě, lidé přecházejí ke "kočkopsům" SUV. Tahají s sebou jen zbytečnou masu hmoty a dostanou prakticky jen vyšší posaz, ale na úkor vyšší spotřeby, nebo horších jízdních parametrů a vlastností. Doufám, že sedany/kombi/hb.... tu s námi ještě dlouho zůstanou a nebudou ubývat tak, jak to poslední dobou vídáme.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - 3_diamanty
24. 1. 2020 07:06
Re: Budou z toho těžit jiní
v eu uz coskoro skonci mondeo.. a zrejme aj insignia ... ostane len koncern.. nejaky japonec.. sam som zvedavy ci pride aj nastupca talismanu ale ked vidim tie jeho predaje tak uz vopred je aj on odsudeny k zaniku .... a P508 tu asi tiez nenarobi vela prievanu v dohladnej dobe .... dokonca aj ta nova a zase vacsia octavka si uz robi priestor ( to asi keby superb tiez zrazu uz skoncil ) .. ja to proste vidim tak ze osatne len D3 aj to uz len z povinnosti ( lebo firmy... manazeri a pod .. lebo sukromny zakaznik premie dnes uz tiez radsej GLC ako C klasse to je jasne ) ... rovnako aj passat tubude nadalej z povinnosti ( ako v pripade D3 ) ... a potom tu budu uz len nejake bokovky z azie ... mazda 6.. stinger.. camry ... a inak nic... je vymalovano... tato trieda je uz dnes defakto mrtva v eu...
24. 1. 2020 10:24
Re: Budou z toho těžit jiní
Insignie by bola skoda, v tejto druhej generacii vyzera vyborne. Uvidime co s nou urobi PSA. Obavam sa aby ju "nezarezali" s umyslom ziskat vyssie predajne cisla pre 508 (tiez pekne auto).

Inak podla mna toto "SUV-blaznovstvo" skor ci neskor skonci. Uz teraz frantici vymyslaju "dan z SUV", a po dristoch tej svedskej pubertiacky s takym napadom urcite pridu dalsi (kazdy politik uvita dalsiu moznost nieco zdanit). Stredna trieda casom ozije, aj ked taky rozmach ako kedysi asi uz nedosiahne.
24. 1. 2020 10:31
Re: Budou z toho těžit jiní
Vsetci neprechadzaju k SUV ako tu pises. Ak sa nemylim tak napriklad pri BMW je stale najpredavanejsim modelom 3er alebo 5er.
Avatar - wakantanka
24. 1. 2020 07:15
Re: Budou z toho těžit jiní
Problém vidím zčasti aj v tom, že tie strednotriedne sedany už majú dnes 5 m do dĺžky a 2 m do šírky. A mestá či parkovacie miesta proste len tak ľahko nezväčšíš a nepridáš.
Avatar - 3_diamanty
24. 1. 2020 08:19
Re: Budou z toho těžit jiní
presne ... spominam to v prispevku hore... vid megadlhe pohrebaky.... proste casy ked stredna trieda mala este unosnych 4,5-4,6m su fuc ... a dnes su na tejto urovni sedany/kombi auta v nizsej strednej... a stredna sa uz posunula kdesi az k 5m ... a kto dnes pred barakom na sidlisku potrebuje 5m parnik ( ved mu uz ani do sidliskovej kompaktnej garaze pomaly nevojde ) ... stale to vravim ze automobilky sa za toto mozu sami... zo strednej triedy spravili megaparniky ( rozmerovo ) a potom sa cuduju ze nikto ich uz nechce .... takze maju co chceli... velke nepredajne rarohy ... a bezny clovek si uz radsej kupuje sikovnejsie SUVecko v podobnej cene parnika a este aj nakoniec ma sikovnejsie a vzdusnejsie auto :yes:
Avatar - kari.laz
24. 1. 2020 08:26
Re: Budou z toho těžit jiní
To ano, ale pokid se podíváš, co preferují ve městech lidé, kteří si to mohou dovolit, tak to jsou samá velká SUV a tam je to díky šířce ještě horší v otázce parkování.
Avatar - zaplosak
24. 1. 2020 07:31
podle mě
to byl jeden z nejhezčích kombíků z bočního pohledu... :-)
Rozbalit vlákno
0
24. 1. 2020 07:46
starý kontinent
Chápu nazývat Evropu starým kontinentem ve srovnání s Amerikou. Ale když se tu mluví o Asii a Evropě, je to při nejmenším úsměvné.
Rozbalit vlákno
0
25. 1. 2020 13:06
áno
Áno, SUV sú technicky postavené na nižšej triede.
Typicky Tiguan je Golf, Kodiak je octavia.

V prípade kodiaku to pekne vidieť aj v interiéri, kde je za vyššiu cenu horšia technika.
Rozbalit vlákno
0