Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Peugeot 208 1.2 PureTech 130 vs. Renault Clio TCe 130 – Souboj nasupených prcků

Dnešním trendům sice vládnou vozy kategorie SUV, pokud se ale 80 % času pohybujete po městě, nejčastěji cestujete maximálně ve dvou a namísto pohonu všech kol oceníte spíš snazší parkování, pak byste rozhodně neměli přehlížet segment malých automobilů. A v něm je od března minulého roku zaděláno na vyrovnaný souboj dvou šarmantních francouzů.
Zpět na článek
24. 1. 2020 13:30
24. 1. 2020 13:33
24. 1. 2020 13:47
24. 1. 2020 14:02
24. 1. 2020 14:05
25. 1. 2020 09:11
25. 1. 2020 14:33
25. 1. 2020 14:40
25. 1. 2020 15:42
25. 1. 2020 16:41
25. 1. 2020 17:34
27. 1. 2020 06:22
25. 1. 2020 14:39
25. 1. 2020 18:35
25. 1. 2020 18:47
24. 1. 2020 13:30
24. 1. 2020 14:07
25. 1. 2020 16:54
24. 1. 2020 14:14
24. 1. 2020 14:19
24. 1. 2020 14:42
24. 1. 2020 14:56
24. 1. 2020 18:01
25. 1. 2020 07:01
25. 1. 2020 07:01
24. 1. 2020 14:38
24. 1. 2020 14:44
24. 1. 2020 14:58
24. 1. 2020 15:06
24. 1. 2020 15:20
24. 1. 2020 15:35
24. 1. 2020 16:26
26. 1. 2020 08:04
24. 1. 2020 15:26
24. 1. 2020 16:59
26. 1. 2020 08:09
26. 1. 2020 09:49
26. 1. 2020 12:44
24. 1. 2020 17:00
24. 1. 2020 17:07
26. 1. 2020 08:14
26. 1. 2020 09:46
24. 1. 2020 17:19
25. 1. 2020 15:26
26. 1. 2020 12:46
24. 1. 2020 17:57
26. 1. 2020 08:14
24. 1. 2020 20:35
25. 1. 2020 07:43
25. 1. 2020 14:49
26. 1. 2020 08:16
25. 1. 2020 15:02
25. 1. 2020 15:54
25. 1. 2020 16:44
25. 1. 2020 17:29
25. 1. 2020 16:47
25. 1. 2020 17:32
25. 1. 2020 18:27
25. 1. 2020 10:52
24. 1. 2020 13:21
To bude nářez...
...pod testem allroadu se našli opět pisatelé, kteří neuměli pochopit proč auto s cenou 1,9 stojí v novinářské specifikaci 2,7mio. Co udělají u P208 s cenou hrubé přes 600k? ;-)
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Ozzman
24. 1. 2020 13:35
Re: To bude nářez...
Jo.. to je nehoráznost, když za ty prachy můžeš mít olítanou M5tku ! :D Kterej b.lbec by si koupil Clio ?
Avatar - wakantanka
24. 1. 2020 13:51
Re: To bude nářez...
Akú M5, keď za to môžeš mať ASX v štvorkolke 😁
Avatar - Ozzman
24. 1. 2020 13:54
Re: To bude nářez...
No, na toho jsem zapoměl, popravdě ho Mig posledních pár dní docela zastínil :D
24. 1. 2020 18:56
Re: To bude nářez...
Nikde jsem nesrovnával ojeté a nové auto.
24. 1. 2020 18:43
Re: To bude nářez...
problém nebyl v ceně, ale v ceně automobilu s motorem z traktoru.
jinak se musím omluvit, tohle je kategorie, která mě značně míjí a proto se diskuse nezúčastním...
a zase jako chodit si půjčovat do salónu auto, které si nechci koupit, na to mě neužije ;-)
25. 1. 2020 08:58
Re: To bude nářez...
Allroad tě taky míjí a musel jsi si zatrollit ;-)
26. 1. 2020 16:11
Re: To bude nářez...
asi jsi z toho byl dost špatný, když jsi to přesunul hned do další diskuse...
24. 1. 2020 13:25
Nejnovější Peugeot 208 jsem si prohlédl u prodejce
Dávám u Peugeotu za prostornost známku 2, kdežto redakce dává 7.

Prostě Ibiza (dávám 9) a méně již Polo (dávám 8) jsou v prostornosti o třídu výše.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Jaros71
25. 1. 2020 23:21
Re: Nejnovější Peugeot 208 jsem si prohlédl u prodejce
208 má PĚKNÝ DESIGN..ale praktické moc není..prostornost je spíš podprůměr , i kokpit nepraktický , ale ten je věcí názoru.
Myslím , že Clio je lepší volba , až na ovládání vše na tabletu. ;-\
24. 1. 2020 13:30
diky
Uz je videt v peugeotu na buduky? Ne prave ze neni. V dobe kdy nesmis mit v ruce telefon, ale mas dotykovej tablet v aute a jeste nevidis pristrojovku celou, to je teda vec. Designu teda podlehlo bezpeci. Parada. Peugeot jde proti systému. No a pokud to bude jeste v nafte, tak miga odvezou rovnou pro peugeota
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Dzakobo
24. 1. 2020 13:33
Re: diky
LOL s tim Migem :D
Ale nafta mi tady opravdu nedává smysl, kdo chce diesel = vysoký nájezd, tak v autě menším než Scala, 308, atd., to bych absolvovat nechtěl.
Avatar - Ozzman
24. 1. 2020 13:47
Re: diky
Hele, já bych s tím Cliem klidně jezdil dost, pokud bych jezdil sám a nemusel vyloženě lítat po autobahnu, je to hodně příjemné auto.
Avatar - Dzakobo
24. 1. 2020 14:02
Re: diky
Horší bezpečnost a směrová stabilita, kvůli kratšímu rozvoru víc uskákané. Kdo chce kam.... Auta typu Clio opravdu nejsou ideální pro dálnice. Město to je jiná, s Puntem kde se dalo točit volantem "malíčkem" bylo dost zábavy.
Avatar - Ozzman
24. 1. 2020 14:05
Re: diky
No, Cliem jezdím, problém jsou příčné nerovnosti a různé vlnovky, které auto s krátkým rozvorem rozskákají víc, než třeba střednětřídní auto. Ale pokud bych jezdil okresky, to nové Clio by mi nevadilo a zábava s ním je, dají se s nim užít i zatáčky :)
Avatar - lamal
25. 1. 2020 09:11
Re: diky
ty si velmi dlho nejazdil moderne auto v tejto triede, inac by si nepisal take bludy o tom chovani na dialnici
Avatar - Ozzman
25. 1. 2020 14:33
Re: diky
Má pravdu, dnes jsme jezdili nové CHR a krátkou Corolloi a to prostě na dálnici cítíš ty nerovnosti o kterých ve větším autě nevíš :)
Avatar - Ozzman
25. 1. 2020 15:42
Re: diky
No že auta s krátkým rozvorem prostě rozhoupou nerovnosti, které v autě větším podvozek prezehli. Když presedas mezi auty, poznáš to hned třeba coeolla kombi vs hb nebo CHR. Nemluvím o špatném podvozku, tohle je fyzika.
Avatar - Mikesus
25. 1. 2020 16:41
Re: diky
Dnes to bylo hodně znát. Hlavně to CHR. Už rozdíl 1,8 a 2,0 byl na podvozku znát a pak člověk přesedne do Corolly a je to o takovej kus výš, až mne to překvapilo. U CHR jsem věděl, že to není takové, ale tak velký rozdíl jsem fakt nečekal
Avatar - miromen
25. 1. 2020 17:34
Re: diky
Když jsem shaněl nějake infa a zkušenosti o hot hatchich tak v jedne diskuzi se pravě rozebiral komfort/kultivovanost. A mezi kompaktni HH přišlo i několik zkušenosti s fiestou st. A shoda padla na tom, že je sice o něco kultivovanějši než I30N Performance, ale naopak ST je vic jankovitějši pravě diky kratšimu rozvoru. Vicemeně potvrzuji tvou zkušenost.
Avatar - lamal
27. 1. 2020 06:22
Re: diky
pisal o stabilite... to som mal na mysli
Avatar - Hammunasakra
25. 1. 2020 14:39
Re: diky
Dzakobo NIKDE v osobních autech BEZ miliard pořivení tržních nafta nedává smysl. A i když to sou desítky miliard ročně = tak v menších autech ani S TĚMA desítkama miliard na podporu = to nestačí aby aspoň trochu smysl dávala ;-\
25. 1. 2020 18:35
Re: diky
Ty s tou pokrivenou naftou už sklapni. Pokrivené to máš najmä v hlave. Dzakobo píše o niečom úplne inom a má pravdu. Na dlhé trasy malé auto zmysel nedáva, možno pre veľmi skromného človeka alebo masochistu.
Avatar - Hammunasakra
25. 1. 2020 18:47
Re: diky
Nežvaň KRAVINY! To s naftou ví každej ekonomicky vzdělanej = fascinující kolik se tu najde lidí který popíraj ekonomický 2+2 ;-\

Dzakobo ani ty ani pogo ani ryccardo ani nikdo další komu to tu hlava nebere = bohužel NEMÁ pravdu. Ani na dlhé trasy = bez dotace v desítkách miliard korun ročně a stejně pokřivený je to i u vás na Slovensku = daň na benzín máte 49,7% na naftu 42,6% = bez extrémního narušení tržních cen dieslovej motor nedává smysl ani na dlouhý trasy.
U nás se ročně spotřebuje přes 2 benzínu a skoro 6 tisíc milionů litrů nafty = tak si spočítej kolik to ročně udělá. Základku snad máš = tak to dáš
Rozdílná objemová hmotnost s kterou pracuje velkoobchod zatimco maloobchod bere že stejnej objem hřebíků a peří váží stejně = je všude stejnej :-!

Takže sklapni a POUČ se = bez umělýho zvýhodnění gigantickejma částkama = je nafta do osobních aut nekonkurenceschopná = je to celkem všeobecně známej fakt. Sem teda donedávna než sem to tu poprvé zmínil myslel :D

Fakt smutný = že i jen použitim google dosažitelná informace = v lidech jako ty vyvolává KECY typu "pokřivené to máš najmä v hlave" = fakt NEskutečný
Avatar - Dzakobo
24. 1. 2020 13:30
Krasavci
Exteriér obou vozů je příjemným zpestřením nudy konc. VW, zejména tmavý pás mezi světly a dvojitý výfuk 208 vypadají parádně. Do hry ale vstupuje interiér a Peugeot prostě ne, i když mám lehké antipatie k Renaultu, tak volím jednoznačně Clio. Navíc cena - po všech slevách stejně 208 vyjde výrazně dráž a že kupující u Clia dostane dokonce čtyřválec, beru jako sympatický bonus. Clio :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - wakantanka
24. 1. 2020 13:57
Re: Krasavci
No ja neviem, ja v tom novom 208 vidím genetiku 205 GTi aspoň zvonka. Vyberať v tomto segmente, prehltol by som aj netypický interiér, ale ten cenový rozdiel je priam až desivý.
Avatar - Dzakobo
24. 1. 2020 14:07
Re: Krasavci
Když pominu cenu, tak interiéry jsou nebe a dudy. Peugeot nepohodlný a neergonomický, Clio pravý opak a k tomu tady v testovacím voze vypadá fantasticky. 1.2TCe byl průšvih, nová 1.3TCe by měla být v pohodě. Za mě by volba byla jasná. I když 208 má také výhody - hydro převodovka se chová příjemně při parkování a vnějším vzhledem 208 Clio překonává, ale ne o tolik.
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2020 16:54
Re: Krasavci
Kdyby to bylo jen o designu...

Bohužel koncernové "hvězdy" se dostávají do druhých houslí i co se kvality materiálů týká.

Největší zhoršení je u některých Audi a (v podstatě u všech) VW...
Avatar - KANKUNEN
24. 1. 2020 13:32
Jako vždy čtyři válce
jsou lepší.
Rozbalit vlákno
18
Avatar - Dzakobo
24. 1. 2020 13:34
Re: Jako vždy čtyři válce
Vždy ne, výjimka potvrzující pravidlo - Fiesta ST (1.5EB vs. 1.6EB), tady je to jasný...
Avatar - iudex
24. 1. 2020 13:48
Re: Jako vždy čtyři válce
Nie som si istý, že by práve motor novej Fiesty bol lepší ako predchodca. Resp. treba porovnávať jablká s jablkami: teda oproti 200-koňovej 1,5ke treba postaviť 200-koňovú 1,6ku z modelu Fiesta ST200, nie 182k štandardného ST. Nová FieSTa je jasne motoricky lepšia ako stará Fiesta ST, pri ST200 už je to ale vyrovnané:
"Z 0 na 100 km/h je nová Fiesta očividne rýchlejšia, to sa jej vziať nedá, no pri dynamickom zrýchlení vo vyšších rýchlostiach si lepšie viedla práve ST200. Napríklad čas z 0 na 160 km/h má už lepší staršia ST200 a to aj vďaka kratšej prevodovke. Pri závode v šprinte z pevného štartu si autá viedli veľmi podobne." (medziplyn.sk)
Avatar - Ozzman
24. 1. 2020 13:56
Re: Jako vždy čtyři válce
A to tu je ještě 1.5 R4 :D A dle Miromena je ta nejlepší ! Protože ji má... :D
Avatar - Dzakobo
24. 1. 2020 14:10
Re: Jako vždy čtyři válce
Do Focusu vidím tu R4 1.5 jako ideál, ale do Fiesty ST naopak R3 - zvuk je zajímavější, kdežto u Focusu posádka chce, aby ji motor co nejméně rušil. 1.6EB byl nespolehlivý krám.
Avatar - Ozzman
24. 1. 2020 14:12
Re: Jako vždy čtyři válce
1.6EB jezdil skvěle, měl Overboost a při předjíždění to mělo grády, akorát to občas začalo hořet. 1.5 R4 jede taky dobře, výkon má, ale příjde mi, že na rozjezd musím dávat víc plynu a ta R3, tu jsem jezdil jen s AT a jelo to moc hezky a vůbec by si nepoznal, že je R3 a nevím, proč by měla rušit posádku, fakt je to krásně utlumeno, tedy ve Fokusu.
Avatar - Dzakobo
24. 1. 2020 14:15
Re: Jako vždy čtyři válce
S automatem je to asi docela jedno, v manuálu už rozdíl asi bude. Tříválec má určitě těžší setrvačník + vyvažování, čili ten motor nebude tak hbitý odspodu (neměl by :-) ).
Avatar - Ozzman
24. 1. 2020 14:18
Re: Jako vždy čtyři válce
Mluvím o srovnání 1.5 R4 a 1.6 R4, kdy ve stejném autě mi příjde, že jednašestka se sbírala více odspodu, respektive jde o to, že se musí překonat takové "hluché" místo na rozjezdu větší dávkou plynu. Ale taky je pravda, že ty Ecoboosty začnou ožívat až po 10 tisících km, takže se to třeba ještě zlepší.
Avatar - Dzakobo
24. 1. 2020 14:22
Re: Jako vždy čtyři válce
To je logické, že menší motor se musí pro dosažení stejných parametrů víc nafoukat... Ale 1.5 zase má vodní mezichladič, takže odpichy z křižovatek atp. by měly být rovnocenné 1.6. Jestli 1.5 jede o něco hůř, tak bych to přičítal pouze jinému (více "eko") softwaru.
Avatar - Ozzman
24. 1. 2020 14:24
Re: Jako vždy čtyři válce
A to jsme u toho.... stejný problém jsem pozoroval třeba i u 2.0 TDI po WLTP, nebo taktéž u těch motorů TCe v Cliu či Méganu. Jediné nové auto s manuálem, které na toto netrpělo, co jsem zkoušel, byl SsangYong s 1.5 Turbo, mimochodem točivý motor, doporučuji vyzkoušet.
Avatar - miromen
24. 1. 2020 14:35
Re: Jako vždy čtyři válce
Nebo třeba to, že 1.5 je podčtverec. A naopak spiš jede o něco lepe pokud jde o dynamiku. Několikrat jsem tu psal ozzmanovi i pravděpodobne duvody jako třeba realne vykony/krouťaky.
Avatar - Ozzman
24. 1. 2020 14:46
Re: Jako vždy čtyři válce
To, že ten motor potřebuje víc plynu (MY2019) neznamená přeci, že je pomalejší, než starší 1.6EB.... nebo ano ?
Avatar - miromen
24. 1. 2020 15:09
Re: Jako vždy čtyři válce
No počkej a nema nahodou 2019 už filtr pevnych častic ?
Jinak ja to beru tak, že prakticky ty motory budou dynamicky nastejno, rozdil dejme tomu 1-2s při vyššich rychlostech moc neberu v potaz. Ono, když jsou ty motorizace ve stejnem autě ani velke rozdily nelze čekat. Takže je to spiš o pindicich.
A když byla ta svolavačka na přehravani sw, kvuli spojkam tak jsem měl možnost přesedat z auta do auta, kdy jedno mělo ještě puvodni sw a druhe už novy. Kolega ma totiž stejne auto a to dokonce i včetně vybavy. A rozdil v rozjezdech knk rozdil v praci se spojkou jsme jasně poznali oba dva. Tak trochu zajimave na to, že šlo pouze o SW.
Avatar - Ozzman
24. 1. 2020 15:13
Re: Jako vždy čtyři válce
S tím SW to píšu výše, dělá to více aut posledncíh r.v. s manuálem, bude to nějaká "ekoblbost"
Avatar - miromen
24. 1. 2020 15:26
Re: Jako vždy čtyři válce
Jo ja tim jen chtěl řict, že i přehrani SW lze docilit pozorovatelnych rozdilu aniž by došlo k navyšeni vykonu. On ten rozdil neni nějak velky, ale když se přeseda tak je jasně patrny. A když budu konkretnějši tak s novym SW jsou ty rozjezdy přijemnějši/plynulejši tak trochu jak pro bloncky a pocitově ti přijde, že je to o něco živějši. Nevim jak lepe to popsat.
Avatar - miromen
24. 1. 2020 14:23
Re: Jako vždy čtyři válce
Snaha se sice ceni, ale nějak ti to nesedi a nevychazi.
Avatar - Ozzman
24. 1. 2020 14:30
Re: Jako vždy čtyři válce
Co mi nevychází ? Psal si, že 1.5 R4 je z nich nej :D Nebo už sis koupil Fokus 4 s R3 EB? :D
Avatar - miromen
24. 1. 2020 14:36
Re: Jako vždy čtyři válce
Měl by si vice čist, prej to zlepšuje paměť. Aneb jak vzikaji drby a pomluvy.
Avatar - miromen
24. 1. 2020 14:18
Re: Jako vždy čtyři válce
To neplati jen pro ST, ale i pro běžne provedeni 4val 1.5EB vs 3val 1.5EB. A už jsem to tu psal, ale němci si dovolili zhodnotit 1.5EB ve fiestě jako ne jen lepši motorizaci než 2.0TSI, ale dokonce i než bavorske 2.0 turbo v mini.
Avatar - Ozzman
24. 1. 2020 13:42
Král B segmentu
Pro mne je jím Clio. Tohle auto má vše, co chybí Méganu IV, nebo i Talismanu. Vypadá skvěle, má na svou třídu super interiér, sedačky a hlavně se s ním fakt dobře jezdí. Měl jsem k dispozici MT 1.0 Tce 74kw ve stejné, tudíž nejvyšší výbavě. Skvělé řízení s proměnnou tuhostí dle režimu, přesný chod řadičky (u Renaultu!) a dokonce i fakt pružný litr, jak to pojede s 1.33Tce hádám (znám z Meganu). Osobně by mne to zajímalo, protože jsem EDC zkoušel v Talismanu a tam mne moc nepřesvědčilo.

Oproti testu mi přišlo, že 17tky nejsou ani po Praze nekomfortní, až překvapilo jak na komfortní režim auto zvládá nerovnosti a kostky (a to jsme s tím byli i v centru :D). V P208 jsme seděl jen krátce, ale včera jsme zkoumali novou Corsu, což by mělo být technicky sesterské auto a prostorností zrovna neoplývalo, natožpak v zadu.. zlatá Fabie :D.

No, Clio bylo evropskou dvojkou i ve 4. generaci, nevidím důvod, proč by nemělo na stupních vítězů zlstat.... bravo Renault.

P.s. - proč neuvedete, o jaké typy převodovek se jedná ? Je EDC dvouspojka ? A co to u Peugeotu ? HDM ?
Rozbalit vlákno
35
24. 1. 2020 13:48
Re: Král B segmentu
V říjnu jsem jezdil s 1.3 Tce s EDC a jezdí to perfektně.Automat super ve všech režimech.V Talismanu jsem nejel,tak nevím,ale v Cliu automat. :yes: Byl tam i paket Drive-el.parkovačka s AUTOHOLDem. :yes: Od května bude 10 palcová přístrojovka z Capturu a Zoe.S 1.3 parádní svezení.Materiály v interéru o třídu výš.
Avatar - Ozzman
24. 1. 2020 13:52
Re: Král B segmentu
Já zkoušel Talisman 1.6 Dci 118kw, tak možná s benzínem to EDC jde lépe, byla váhavá. Jinak souhlas, ale všem doporučuji i zkusit ten manuál, předsudky o francouzských autech to docela zbourá :)
24. 1. 2020 14:08
Re: Král B segmentu
Taky bylo na 17 kolech a komfortní.Zkoušel jsem město a dálnici.
Avatar - Ozzman
24. 1. 2020 14:10
Re: Král B segmentu
:yes:

Jetě bych dodal, že je tak průměrně prostorné a v porovnání třeba s Cliem II je zoufale malé v interiéru :) Ale to všechna moderní auta této třídy... holt bezpečnost...
Avatar - xxc
24. 1. 2020 16:58
Re: Král B segmentu
V com moze byt EDC vahava? Jedine, ze zavaha vodic s plynom :-) Co potom taky hydromenic, ktory preraduje kludne aj uprostred zatacky :-) Vraj disponuje funkciou ucenia a kazdy den chodi rovnaku trasu a vzdy blbo radi :-)
Avatar - Hammunasakra
24. 1. 2020 17:01
Re: Král B segmentu
Nevíš jak extrémně váhavý bylo DSG po WLTP? Zadpneš plyn u šestiválce a systém VÁHÁ a čeká a až si to přebere PAK teprve začne zrychlovat? Z místa i při předjíždění = to NENI vtip!
Avatar - xxc
24. 1. 2020 17:06
Re: Král B segmentu
Neverim, DSG som nejazdil. Skor je dolezite razantne a naplno zadupnut plyn, auto rozlisuje, ci ma pomaly zrychlovat, alebo podradit a ist.
Avatar - Hammunasakra
24. 1. 2020 17:57
Re: Král B segmentu
Žeby spiknutí lidí co ty auta testovali? :-!

No tady na ACZ se to nedočteš = je to možná největší auto fax pas aspoň pětiletky = ale tady spousta lidí neví a nevěřila ani že je nafta desítkama miliard ročně zvýhodńovaná = jinak by dieslový motory v osobních autech byly nekonkurenceschopný. Takže si svym "neverim" až tak nepřekvapil

No tak si dohledej něco k tématu = včetně Audi V6 po WLTP. Ostatně TO byl mimo jiné důvod obřích propadů prodejů = dočíst se to dá i v češtině, myslim dokonce že i v magazínech TOHOHLE vydavatelství
24. 1. 2020 18:19
Re: Král B segmentu
Ještě jednou. Stát má na daních z 1 litru nafty cca 15,- Kč. Víc už to opravdu nejde.
Avatar - Hammunasakra
24. 1. 2020 19:01
Re: Král B segmentu
No a? To s tim že je JINÁ dań pro benzín a JINÁ pro naftu = stejně jako s PODSTATOU že je nafta desítkama milard zvýhodňovaná aby vůbec byla konkurenceschopná NIC SPOLEČNÝHO! Víc už opravdu nejde :-)

Správně se nafta benzín bere ve velkoobchodu = tam se počítá i s jejich rozdílnou objemovou hmotností, což je TO proč má nafta dieslovej motor nižší spotřebu = stejná nádrž nafty je prostě TĚŽŠÍ. Co myslíš mysliteli = hoří stejně dlouho stejný množství papíru, dřeva a uhlí? ;-)

No a nafta je zvýhodňovaná 2stupňově = jak daní tak tim převodem hodnot z velkoobchodu. Celkový roční zvýhodnění = desítky miliard

Hele CO kdybys přestal VYMÝŠLET = a nejdřív si o problematice něco nastudoval? Než bez ničeho furt psal = to neni možný, to není možný :-!
25. 1. 2020 09:00
Re: Král B segmentu
Ještě jednou. Ty jsi psal o dotacích na naftu. Realita je taková, že stát na daních z nafty vybere cca 50 miliard. Ty by jsi naftu zdanil a tím i zdražil ještě víc. Kamiony by pak tankovali jinde a stát vy vybral taky méně. Neměly by spíš stejnou daň platit i elektroauta?
Avatar - Hammunasakra
25. 1. 2020 19:43
Re: Král B segmentu
Fakt NEchápu CO se snažíš ukecat = já to VIM jak to je = ty to jak koukám FURT NEchápeš :-)

KOLIK stát vybere na dani z nafty = pokud to TAKHLE používáš jako argument = je vlastně úplně JEDNO JEDNO JEDNO :D

Ale když už sis někde dohledal KOLIK z nafty = tak si HLAVNĚ dohledej kolik z benzínu = a ne v korunách ale v procentech ;-)

No a pak k tomu přidej ten velkoobchod, rsp. rozdílnou objemovou hmotnost = kdy ve velkoobchodu SPRÁVNĚ nepočítáme že stejnej objem peří a třeba hřebíků váží stejně = zatimco při převodu nafty na maloobchodu PŘESNĚ TOHLE děláme :-!

Kamiony by tankovalY = super že si oklikou pochopil že sponzorujeme taky kamionovou přepravu před železniční :-)

Fakt ZAJÍMAVÝ jak na to vlastně skoro všichni kdo doteď netušili o jak gigantický pokřivení tržních cen jde a že nafta bez toho v osobních autech víceméně nedává smysl = snad nějaký extrémní milionový nájezdy taxíků https://www.idnes.cz/…auto_ojetiny_fdv

Ale fakt ZAJÍMAVÝ jak všichni reagujete STEJNĚ = vymejšlíte proč tu absurdní multimiliardový křivení tržního prostřední dál držet :-[]

Místo si uvědomit = že to je fakt multimiliardová blbost. Vtipný že současně většině vadí zlomková podpora lokálně BEZ emisních aut = viz ty a vymejšlení že bysme je neměli podporovat, kdo by chtěl aby auta v městech nesmrděly :D ale naopak čistý ovzduší nějak zdaňovat :yes: :-!
Avatar - xxc
24. 1. 2020 18:39
Re: Král B segmentu
Práveže o žiadne spiknutí nejde, ale o nevedomosť alebo neschopnosť.
Avatar - Hammunasakra
24. 1. 2020 19:02
Re: Král B segmentu
No to přece VIM že de o nevědomost a neznalost

Jen si narozdíl od tebe nemyslim že autorů těch testů recenzentů = jak si to asi myslíš ty? ;-)
25. 1. 2020 09:00
Re: Král B segmentu
Sakra taky DSG nejezdil ;-)
Avatar - Ozzman
25. 1. 2020 14:34
Re: Král B segmentu
Ale zná někoho, kdo někoho viděl, že v tom jezdí!
Avatar - Hammunasakra
25. 1. 2020 14:36
Re: Král B segmentu
.. a OD TÝ DOBY s nim nemluvim :-!

SMUTNÝ jak se to skoro VŽDYCKY zvrhne na KECY proti mě = ať upozornim na 3 špatný chybový články Bureše za 1 den nebo na závěr xy testů. NEřešíme ŽE to tak je = ale mě ;-)
Avatar - Ozzman
25. 1. 2020 15:36
Re: Král B segmentu
Nebuď tak vztahovacnej :D
Avatar - Hammunasakra
25. 1. 2020 15:44
Re: Král B segmentu
Jako že ste od těch faux pas který sem zmínil neutekli a místo toho nerozebírali mě nebo co?

Fakt přece NEřešíte ŽE to tak je = docela VELKÝ faux pas, ale místo toho něco o mě

A dík za odpověď = jj fyzika je MRCHA :-!

Hodně lidí se tu vysmívá těžišti = asi že sem to psal o Toyotě u dražší značky by to možná vzali :D zkus někdy stejnej model hybrid s nižšim těžištěm a nehybrid = rozdíl mě až šokoval
Avatar - Ozzman
25. 1. 2020 16:44
Re: Král B segmentu
Zkusil jsem Corollu i s 1.2T a ten motor se mi líbil víc, než 1.8 hybrid. Bohužel to dnes klouzalo na nějaké experimenty s těžištěm. Nejvíc jsem to cítil u Priuse. Jinak nahoře jsem ti odpověděl, nebo tě zajímá to CHR s 2.0? Viz. Mikesus...
Avatar - Hammunasakra
25. 1. 2020 19:33
Re: Král B segmentu
Však sem = tady v tom příspěvku = napsal "Dík za odpověď" :-)

Nezkoušel sem v týhle generaci ale někdy před 3 lety = a tam nám skoro drtivě celkově vyšel líp 1.8 hybrid

Nic proti R4 1.2 Turbo je v testech docela chválenej a nemá ani problémy se spolehlivostí = hybrid měl ale lepší zadní závěsy a nižší těžiště a rozdíl byl jednoznačnej. Plus na to MÝ ježdění = hodně Praha a zpomalování rozjíždění atp. = i na to je JEDNOZNAČNĚ lepší hybrid a atmosféra. Moje rsp. naše volba 2x hybrid byla jednoznačná. Tak snad časem i ten vodík = o kterym trochu snim :-)
Avatar - Mikesus
25. 1. 2020 20:15
Re: Král B segmentu
Tak do města bez pochyby. Tam je hybrid nepřekonatelný klasickým spalovákem. Nebyl žádný provoz a ozzmanovi se snadněji připojovalo na dálnici, což ta 1,2 dávala fakt lépe. A taky 1,8 bylo CHR, 1,2 byla Corolla HB.
Pak pro mne bylo zajímavé i srovnání 2,0 v CHR a v Corolle. Musím říct, že v tom CHR mi to přišlo takové nepřesvědčivé, ale zatím to dávám na vrub autu, mělo pohých 150km najeto.
24. 1. 2020 17:49
Re: Král B segmentu
Jezdil jsem se Superbem po FL a to jak nafta,tak benzín a DQ 500 váhavá není.Jízda byla po městě,okresce a dálnici.
Avatar - Hammunasakra
24. 1. 2020 17:59
Re: Král B segmentu
Neni to primárně o převodovce! Je to o emisích a jejich plnění po WLTP = aby je motory zvládaly nejen jako dřív jako ale v reálu = tak se musí chovat tak jak sem citoval = xy testů
25. 1. 2020 09:01
Re: Král B segmentu
Už je tu Mig spolu se Sakrou, to neuargumentuješ ;-) To, že ty jsi něco jezdil nic neznamená :D
Avatar - Hammunasakra
25. 1. 2020 13:26
Re: Král B segmentu
Ne viz tvoje rozpory s Vaculíkem = fakt neznamená :-!

Navíc tohle si blbě pochopil = tohle NEBYLO primárně o převodovce = ale o fungování spojení převodovky a motoru = po WLTP

Lidi který tenhle fakt odmítaj = tu je víc. No někdo dodnes = včera se hádal pogo = dodnes odmítá multimiliardový zvýhodňování nafty aby se vůbec dala použít v osobních autech. Sranda žejo? :-)
Avatar - Hammunasakra
25. 1. 2020 13:48
Re: Král B segmentu
Trochu se opakuješ :D

a) Už umíš dát pár příkladů?
b) Už ti došlo jak je to s tou naftou benzínem = takže si TY obvinil MĚ = ale v reálu si LHAL ty? :-!
Neboj já vim že v tomhle ne úmyslně = prostě si to jen NEvěděl ;-)

No a s DSG je to tak jak už se shodly stovky testů = s bonusem tvrdýho zhoršení po WLTP = o kterym mluvim teď.

Víš že POPÍRAT to křičet o lhaní = ty závěry testů ani skutečnost jak to je NEzmění žejo? :-!
25. 1. 2020 13:56
Re: Král B segmentu
Psal jsi, že stát naftu dotuje. Reálně má stát na daních z 1 litru nafty cca 15,- Kč. Ty by jsi naftu zdražil. Stát by pak na daních vybral méně než teď, protože by se tankovalo v zahraničí. Kdo by dle tebe měl zaplatit výpadek na daních? Komu ty peníze vezmeš?
Avatar - Hammunasakra
25. 1. 2020 14:05
Re: Král B segmentu
Vidim že jkrom borce na křivý obviňování si MYSLITEL par excellence :yes: :D

To že SROVNÁŠ daň a NEbudeš v desítkách miliard pokřivovat trh = prostě maloobchod bude normálně tak jako u všeho ostatního velkoobchod + marže = to neni nejmenší problém. PROČ vymejšlíš komplikace? Nemusíš mít výpadek = to je JEN jak to nastavíš. Navíc zrovna teď nás v relativně brzký budoucnosti čeká násobně větší výpadek https://auto.ihned.cz/…em-uplne-ukoncit Ty už druhej den obhajuješ a teď okecáváš EXTRÉMNÍ pokřivení tržních cen. Prostě základ je že to MUSÍ bejt stejný jako všude jinde = prostě NE malobchodně extrémně zvýhodňovat třeba Pepsi před Coca colou.
A nejdřív to popírat a když ti konečně dojde že to tak fakt je = tak okecávat že narovnání = by byl vlastně výpadek na daní apod. :D

Navíc u to zvýhodnění nafty je 2-násobný! Jak rozdílnou daní tak rozdílnou objemovou hmotností = ta se BERE v potaz ve velkoobchodu = tak jako u všeho. Ale v převodu na maloobchod místo abysme měli rovnou daň nebo to správně daní srovnávali = tak to DÁL ZVÝHODŇUJEME ve prospěch nafty!

Už si tu jiný ekonomický odborníci tvý úrovně stěžovali že by bylo ZDRAŽENí tim pádem VYŠŠÍ PŘÍJEM daně = tys vymyslel daňovej výpadek = sakra PROČ vymejšlíte kraviny, místo vzít FAKT že to je blbost a je nutný to prostě narovnat = udělat správně = srovnat atp.?
Jak pak nastavíš daň = to podle potřeby = to je v zásadě fuk = ale podmínky je nutný SROVNAT = a ne desítkama miliard zvýhodňovat, teda přesnej OPAK než si vymyslel = my desítky miliard vlastně spíš VYHAZUJEME!

Ale aspoň už NELŽEŠ = už ti došlo ŽE to tak JE = úspěch :-)

Ale viz ty 13:34 opět si URAZIL a opět LHAL = je čas

a) se omluvit
b) dát pár příkladů těch lží = tenhle ti zjevně nevyšel a došlo to už i tobě = takže šup šup omluva
25. 1. 2020 14:47
Re: Král B segmentu
To nejsou kraviny. Spotřební daň na naftu a tím i cena se už zvyšovaly a byl z toho výpadek několik miliard. Psal jsi o dotacích, ty ekonome.
Avatar - Hammunasakra
25. 1. 2020 14:54
Re: Král B segmentu
Viz já 14:05 = teď mám na mysli tu úvodní větu = NEekonome :-)

CO si vymyslel a chceš říct tim co si teď napsal = to asi NEumim zas domyslet já :-!

Tahle extrémně zvýhodňovací kravina který extrémně pokřivuje tržní ceny = bohužel SPLŃUJE význam slova dotace: "je poskytována ve veřejném zájmu"

Teda správnějš KDYSI to tak bylo myšleno dávno víme že to je kravina = ale stát funguje vlastně jako ty a další diskutující = který NEJSOU ekonomicky vzdělaný ;-)

Prostě ZVYK = a nad to neni. Na co sem zvyklej = jak to bylo a je TO je normální :yes: :-)
Místo aby ti došlo jak moc je to 3,14čovina = tak vymejšlíš = ty zrovna výpadky miliard. Těžko říct proč = nastavení daní i při ZACHOVÁNÍ tržních rsp. velkoobchodních cen = je zcela na nás a vlastně s problematikou NIJAK NEsouvisí

Navíc my teď VYHAZUJEME desítky miliard = na tu naftu = takže ve verzi že daň nafty srovnáme na úroveń tý z benzínu = daňovej příjem se ZVÝŠÍ :-!

JAK tu daň nastavíme je ale víceméně fuk = PODSTATA je NEpokřivovat v obřích sumách trh. Prostě jen jako u všeho ostatního = velkoobchodní cenu miliardama nepokřivovat ale normálně prodávat stejně i maloobchodně

JESTLI něco podporovat = a proti tomu tu naopak často čtu ostrou kritiku byť sou to zlomkový částky proti tý nafty = tak lokálně BEZ emisní auta. Taková Praha a asi půl milionu aut část z nich Dieselgate teda 1 osobáček s emisema jak 10 autobusů = tak dovedu si představit rozdíl jestli po Praze poskakuje stovky tisíc aut se spalovacim motorem nebo lokálně BEZ emisních = teda na vodík elektřinu

TAM nějaká ta dotace podpora zvýhodnění = dává smysl. Podporovat naftu aby si jí část lidí koupila místo třeba hybridu = s docela velkou těžkou Camry 160kW sem jezdil za 5,5 litru NEdotovanýho benzínu = to nejen mě přijde jako fakt VELKÁ kravina
Avatar - _Karel_
25. 1. 2020 19:23
Re: Král B segmentu
Já mám DQ500 v autě z r.2018 a váhání (resp. prodleva) při rozjezdu tam určitě je. Na rozdíl od nějakého cukání.
Avatar - twistedTSD
24. 1. 2020 16:28
Re: Král B segmentu
EDC je dvojspojka (údajně v Cliu ne úplně ideální), v Peugeotu HDM.
25. 1. 2020 15:24
Re: Král B segmentu
To co ma Clio navyse proti meganu alevo talismanu je postavenie v ramci triedy. Clio je vo svojej triede spicka...kym Megane ci Talisman urcite nie su zle, ale od top maju daleko.
Avatar - kari.laz
24. 1. 2020 14:14
585000
Ač se mi nové Peugeoty hodně líbí (kombinovatelnost pohonů už o poznání méně) tak počáteční cena testované verze 585000 v tomto segmentu mi přijde celkem vysoká. Oběma autům to sluší a je dobré, že stále tento segment aut žije.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Ozzman
24. 1. 2020 14:19
Re: 585000
Tento segment pomalu nahrazuje kompakty a kompakty zase střední třídu :)
Avatar - iudex
24. 1. 2020 14:42
Re: 585000
V tomto sa mýliš, zrovna táto dvojica zostáva priestorovo stále malými autami, sám si spomínal Fabiu, ktorá je priestorovo úplne inde, najmä vzadu. Toto sú mestské subkompakty ako vyšité.
Avatar - Ozzman
24. 1. 2020 14:56