Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Peugeot 208 1.2 PureTech 130 vs. Renault Clio TCe 130 – Souboj nasupených prcků

Dnešním trendům sice vládnou vozy kategorie SUV, pokud se ale 80 % času pohybujete po městě, nejčastěji cestujete maximálně ve dvou a namísto pohonu všech kol oceníte spíš snazší parkování, pak byste rozhodně neměli přehlížet segment malých automobilů. A v něm je od března minulého roku zaděláno na vyrovnaný souboj dvou šarmantních francouzů.
Zpět na článek
Avatar - Gasoline
27. 1. 2020 13:59
Re: Nechápu....
Teď, jak mrzlo a klouzalo to, jsem ze srandy na svém VW zmáčkl el. ruční brzdu za jízdy, že se jako otočím na fleku. Málem jsem se zabil, ono to brzdí na přední!
Avatar - lamal
27. 1. 2020 06:22
Re: diky
pisal o stabilite... to som mal na mysli
26. 1. 2020 16:11
Re: To bude nářez...
asi jsi z toho byl dost špatný, když jsi to přesunul hned do další diskuse...
Avatar - miromen
26. 1. 2020 16:01
Re: Clio bere zlato
A je to tady, dočkal jsem se. Děkuji. :yes:
Avatar - rohYpnol
26. 1. 2020 15:39
Re: Clio bere zlato
Pokud si pamatuji dobře, napsal jsem dokonce příspěvek do blogu, kde jsi měl i moje reálné foto místa vzadu před koleny ve Fabii a Focusu III. A stejně si tu budeš přednášet své bludy...

Jak říkám, jsi bezedná studnice lidské blbosti.
Avatar - rohYpnol
26. 1. 2020 15:32
Re: Clio bere zlato
Dále pak kufr Focus III FL 363l...
Clio V 391l/366l...

Tolik k té skvělé prostornosti Focusu III :yes: l :yes:
Avatar - Ozzman
26. 1. 2020 15:28
Re: Těším se na srovnávačku
Nemyslíš MB Bklasse ? :D Hele, já v tom taky vozim ledasco... i skříň, takovou menší, ale můj Bsegment je opravdu prostorný, to se nedá srovnávat s těmito vozidly... holt něco přibude na bezpečnosti a taky nakyne do interiéru, starší vozy se tímto netrápili :D
Avatar - rohYpnol
26. 1. 2020 15:25
Re: Clio bere zlato
Focus III FL
podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1050
podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 880

Fabia III
podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1060
podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 850

Rozdíly minimální. Opět tedy napíšu to co už jsem napsal nesčetněkrát, prostornost Focusu III byla špatná a klesla až na úroveń Fabie (podélná prostornost). Koneckonců, slovenský test to jen potvrzuje, když srovnávají prostornost vozů navzdory třídnímu rozdílu.
Avatar - miromen
26. 1. 2020 14:49
Re: Clio bere zlato
Hloupa otazka, ale nic co by se nedalo čekat.
Napovim, ma to co dočiněni s tebou.
Avatar - twistedTSD
26. 1. 2020 14:45
Re: Těším se na srovnávačku
Moje béčka jsou/byla skvěle koncipována na převážení sekačky. :-)
Avatar - rohYpnol
26. 1. 2020 14:39
Re: Clio bere zlato
Čeho? Svého dna? Ne, to opravdu nedočkáš.
Avatar - rohYpnol
26. 1. 2020 14:25
Re: Clio bere zlato
:D :D :D :D :D
opět... jen tak dál... jsi opravdu bezedná studnice lidské blbosti.
Avatar - miromen
26. 1. 2020 14:18
Re: Clio bere zlato
To je sice možne, ale pořad lepši než ze sebe dělat kašpara vzhledem k tomu co jsi schopen vyplodit.
Avatar - rohYpnol
26. 1. 2020 14:04
Re: Clio bere zlato
"představuji si" ... ano, ty totiž žiješ celou dobu jen ve svých bludných představách.
Avatar - miromen
26. 1. 2020 14:03
Re: Clio bere zlato
jj opět a znova par cm sem par cm tam

"Pri zadných sedadlách sa rozdiel triedy prejavuje naplno, tu ponúka nemecký hatchback oveľa viac miesta. Priestor, ktorý má pre cestujúcich v druhom rade k dispozícii český zástupca je na svoju triedu v poriadku, pre dospelých je to však dosť tesné. Tu sa už rozmery prejavili, hoci Ford nie je nejako mimoriadne veľký, posed v ňom je predsa len o čosi veľkorysejší."
Avatar - miromen
26. 1. 2020 14:00
Re: Clio bere zlato
Normalně se musim smat, když čtu ty hefty od "neřidiče". A představuji si jak se takovy člověk pohybuje na cestach.
Avatar - rohYpnol
26. 1. 2020 13:44
Re: Clio bere zlato
Však v podstatě stačí... :-[] Prostorností (podélnou) totiž Fabia byla porovnatelná s tím Focusem III ;-)
Avatar - Ozzman
26. 1. 2020 13:41
Re: Clio bere zlato
Touto logikou ti stačí fakt Fabie s HTP... stejně výkon nepotřebuješ, když trčíš v koloně... ;) :D
Avatar - rohYpnol
26. 1. 2020 13:40
Re: Clio bere zlato
Znovu - jízdně má určitě co nabídnout. Ale většinu času stejně člověk tráví buď v koloně, nebo na dálnici, nebo se tahne za nějakým kamionem. Takže řidičské kvality si člověk stejně moc neužije... Zato tlačit se ve stísněném interiéru? Proč?

Konkurence nabízela mnohem více prostorné kabiny a jízdně byli někteří srovnatelní (záměrně neuvádím lepší, aby se toho někdo nechytl).

Takže ano, pokud ke konci výroby Focus III měl i zajímavou cenu vzhledem ke konkurenci, uměl bych si jej představit jako volbu. Ale "za plnou cenu" prostě ne.
Avatar - Ozzman
26. 1. 2020 13:25
Re: Clio bere zlato
A řídil si to auto? Já se s krátkým 5dv proháněl po okreskách a jako jedno z málo auto mi to vykouzlilo úsměv na rtech i s "blbým" TDCi, naopak kombík v automatu byl příjemné cestovní auto, tiché, komfortní. Kompromis byl 1.5EB, který si povodí nejedno TDI a nechá se vytáčet.... hodnotíš to jen čistě esteticky, ale nevidíš ty velké plusy pod kapotou a hlavně podvozek. Najezdil jsem toho dost s rozdílnými Fofo 3 abych mohl hodnotit...
Avatar - rohYpnol
26. 1. 2020 13:21
Re: Těším se na srovnávačku
Hranu řešit při tomhle objemu mi přijde také zbytečné. Objem už tak ne, protože ty litry navíc vcelku oceníš. A u Clia je objem až 340 l myslím, což je opravdu hodně (v rámci třídy).
Avatar - rohYpnol
26. 1. 2020 13:18
Re: Těším se na srovnávačku
Bohužel, ale souhlas.
Avatar - rohYpnol
26. 1. 2020 13:14
Re: Clio bere zlato
Za mě ne. Prostornost byla opravdu špatná a už docela na hraně. A interiér... Před FL katastrofa, po FL řekněme snesitelné.

Vzhledem k tomu, že v interiéru člověk tráví nejvíc času, pro mě Focus III byl prostě nevydařený. Ale ano, ke konci výrobního cyklu, kdy se kombík prodával za myslím 360 tis. to nakonec nemusela být špatná volba.
Avatar - miromen
26. 1. 2020 13:14
Re: Clio bere zlato
Vždyť to je snad každemu jasne. To si jako mysliš, že považuji mk3 za pruměrny či dokonce nadpruměrny vuz segmentu ?
Ono už samotne řešeni interieru u mk3 je hodně rozdilne oproti mk4. A to sebou přinaši řadu změn a rozdilnosti. A ne subjektivně, ale objektivně to sebou přinaši jak klady tak zapory.
Avatar - _beta
26. 1. 2020 13:10
Re: Těším se na srovnávačku
Áno, rozmohol sa tu taký nešvár, každá novšia Fabia má horšie vypracovaný/poskladaný/navrhnutý interiér. Nehodiace sa škrtnúť.
Mal som ako služobné 4 Fábie, dvakrát prvú, dvakrát dvojkovú a teraz som si vybral ako služobné zasa Fábiu, trojkovú. Tejto sa interiér ozýva ako prvý, po roku a pol a cca 12 tisíc km, čo je dosť skoro. Zasa, ak uznám, že všetky stáli plusmínus tie isté peniaze, ale ich hodnota (tých peňazí) sa rokmi znižuje a prvá bola holá-bosá mpi ktorej sa ani volant nedal výškovo nastavovať, tak je jasné že niekde sa ušetriť muselo.
Avatar - Ozzman
26. 1. 2020 13:08
Re: Clio bere zlato
No, ale i přesto byl ten Fokus jedno z nejlepších aut segmentu, to se mu musí nechat :)
Avatar - Ozzman
26. 1. 2020 13:06
Re: Těším se na srovnávačku
Pánové, používáte někdo takové krátké 3/5dv Bčko tak, jak je koncipováno? Město, nákup , popojíždky ? Já ano a je mi fakt jedno, jestli tašku zvednu o pár cm výš, nebo níž...

Když se budu bavit o kombíku, tak je to pro mne taky celkem důležitý prvek pro funkčnost auta, ale v případě těchto městských aut fakt ne... a stejně jako bych tam neřešil o pár litrů větší, či menší kufr.
Avatar - rohYpnol
26. 1. 2020 13:06
Re: Clio bere zlato
Vědí to moc dobře všichni. Dost možná i miromen, akorát je sedmilhář. A nebo opravdový pablb.
Avatar - Ozzman
26. 1. 2020 12:54
Re: Clio bere zlato
Ale trojkový fokus na tom fakt nebyl zrovna dobře... a ty víš moc dobře, že já většinu Fordů jezdil..
Avatar - Ozzman
26. 1. 2020 12:53
Re: Clio bere zlato
Máme doma Kugu a měli jsme i před Fl verzi a i tam je znát pokrok v interiéru, materiály, grafika přístrojů, ale je to ještě auto na bázi Fokusu 3, takže novější modely jsou ještě lepší.
Avatar - xxc
26. 1. 2020 12:46
Re: Emise CO2:
Odkazujem na tabuľku pod článkom a tam uvedené emisie
Avatar - xxc
26. 1. 2020 12:45
Re: Moje dnešní jízdní dojmy z P208 GT Line
Tí si kúpia Opel alebo Citroen. Lenže koľko zákazníkov Peugeot týmto priláka :-)
Avatar - xxc
26. 1. 2020 12:44
Re: Nechápu....
Kde je menej miesta? Každé auto je iné.
Avatar - miromen
26. 1. 2020 12:00
Re: Clio bere zlato
Opravdu chceš tvrdit, že jde jen o focuse a ne o jina auta, kde ty si měl prostorovy problem ?
A koukam, že přicmrndavač pod tebou ma v tom jasno.
No, alespoň netvrdiš, že součastny focus je prostorově podpruměrny jako ten přicmrndavač i když jen o rozvoru to nebude že. Předchozi generace ma tušim rozvor 2.65cm což rozhodně neni malo v danem segmentu.
26. 1. 2020 11:46
Re: Těším se na srovnávačku
Souhlas, schod má prakticky každý hatchback (s čestnou výjimkou Fordu Fusion, ale to nebyl klasický hatch), ale co je moc, to je prostě příliš! ;-)
Avatar - rohYpnol
26. 1. 2020 11:21
Re: Clio bere zlato
"Já jsem "poplival" (tj. dovolil si kritizovat) mizernou prostornost minulé generace Focusu"
:D :D ... no právě... To je prostě nepřípustné. To se nesmí, protože to je pravda !!! ;-)
26. 1. 2020 11:16
Re: Clio bere zlato
Hele, to sis mě asi s někým spletl. Já jsem "poplival" (tj. dovolil si kritizovat) mizernou prostornost minulé generace Focusu (tedy auto segmentu C) a na tom trvám. Zrovna tak ale nemám nejmenší problém přiznat, že nový Focus se v prostornosti kabiny ohromně zlepšil (aby taky ne, při rozvoru 2,7 m). Prostornost Fiesty považuji v dnešních poměrech ve třídě malých hatchbacků (kdy už se bohužel nevyrábí Punto ani minulá Corsa) za slušný průměr, jen o fous menší, než má to nové Clio.
Avatar - rohYpnol
26. 1. 2020 11:13
Re: Těším se na srovnávačku
Schod má i Fabia, kde proti praktičnosti nemůžu říct půl křivého slova.
Avatar - rohYpnol
26. 1. 2020 11:10
Re: Clio bere zlato
Ano. Ale je pravda, že před FL na tom mohl být ještě hůř, to už si opravdu nevybavím. Faktem je, že to bylo období hrůzostrašných palubních desek a totálního mrhání prostoru Fordu v interiérech (Focus, Fiesta, ...).

Z uvedeného už se naštěstí Ford probudil a mizerné interiéry tak zůstávají jen u neobměněných modelů. Fiesta, Focus výrazné zlepšení, nová Puma už úplně ok.
26. 1. 2020 11:09
Re: Těším se na srovnávačku
Ne ne, raději pořádný kufr se slušnou výškou nákladové hrany! :-)
S mezipodlahou totiž do Clia nenaložíš ani postavenou tašku nákupem, to je úplně o ničem. ;-)
P.S. Raději to napíšu, než mi to tady někdo omlátí o hlavu - ano, uznávám, i poslední generace Punta má práh kufru hodně vysoký. Ale přece jen o trochu nižší, než nové Clio a taky úhel zvednutí krycího plata a vyklopení 5. dveří má větší.
Avatar - Ozzman
26. 1. 2020 10:55
Re: Clio bere zlato
Lépe pracuje s obestavěným prostorem, hlavně v první řadě sedadel je to znát, když chybí masivní středový panel. Seděl si v tom ?
Avatar - rohYpnol
26. 1. 2020 10:52
Re: Clio bere zlato
Fiesta mezigeneračně prostorově nepovyrostla prakticky vůbec. Možná nahnali nějaké milimetry sedadly, která jsou mimochodem (základní) dost bída v porovnání s Cliem nebo P 208.
Avatar - rohYpnol
26. 1. 2020 10:50
Re: Těším se na srovnávačku
Záleží jak máš mezipodlahu. Jinak v této kategorii za mě platí - raději litry než nízkou nákladovou hranu ;-)
26. 1. 2020 10:21
Re: Nechápu....
SUV bohužel není MPV s větší světlou výškou. Je tam mnohem méně místa.
Avatar - miromen
26. 1. 2020 10:15
Re: Clio bere zlato
Řeči čisel jsou ty rozdily ani nen tak v cm, ale v mm. Prostě realně rozdil prakticky bezvyznamny. Rozdil mužou klidně udělat ty sedačky nebo jak jsem psal, rozdilne nastaveni přednich sedaček u dvou osob byť stejne vyšky.
Avatar - miromen
26. 1. 2020 09:56
Re: Clio bere zlato
Uplně jednoduše, použivam tvou metodiku, kdy ty jsi schopny vyloženě poplivat auto a to ještě B segmentu za to, že ty milostpan maš nějake prostorove problemy. Kdyby se jednalo o auto středni třidy, kde by si jako nadpruměrně vysoka osoba měl problemy tak se to da pochopit, tedy pokud nejde třeba o 508, kde je prostorovějši nouze dani za tvar karoserie. Ale takhle je to pro mě nepochopitelne.
Avatar - _Karel_
26. 1. 2020 09:50
Re: Nechápu....
Vozit vzadu dvoumetrové chlapy - to není zadání pro auta této třídy. Tam bych nehledal chybu v automobilce. To je jako nadávat, že s kombíkem nemůžeš projet džunglí jako s Defenderem.
Avatar - xxc
26. 1. 2020 09:49
Re: Nechápu....
Ale automobilkam o to ide :-) Ked urobili z aut mpv auta s dostatkom miesta, auta sa velmi nepredavali. Ked to dvihli a spravili z toho suv, predavaju sa. Kto kazdy kritizoval Peugeot 307, ktory bol vysoky a mal dostatok miesta? Alebo aj Honda urobila taky Civic a tiez to kritizovali.
Avatar - xxc
26. 1. 2020 09:46
Re: Bagetky
Co ja viem, stacilo mi kupit jeden Renault :-)
Avatar - Ozzman
26. 1. 2020 09:01
Re: Clio bere zlato
Já jsem tedy testy nečetl, ale v nové Fieste jsem seděl a menší, než Clio mi nepřišla a jestli ano, tak ne výrazně ( vedle sebe jsem ta auta neměl). Naopak loňska modernizace Fiesty povyrostla výrazně mezigeneracne. V Cliu totiž dost místa seberou ty anatomické a jinak skvělé sedačky, takže možná v nějaké jiné verzi je to pravda.
26. 1. 2020 08:29
Re: Těším se na srovnávačku
Tak v rámci objektivity se k tomu kufru nového Clia musí dodat, že objemově sice není špatný, ale výška nákladová hrany nad jeho podlahou je šílená - měřil jsem to a dělá to 22 cm! A přes tuto bariéru musíš každé zavazadlo zvedat, jenže úhel vyklopení zadního krycího plata taky není nic moc... ;-\
26. 1. 2020 08:27
Re: Moje dnešní jízdní dojmy z P208 GT Line
Ano je v tom rozdiel, on prezentuje svoj nazor ako univerzalnu pravdu, ze kazdy komu i-cockpit vyhovuje vlastne budiky nepotrebuje, nevidi na ne, prisposobuje sa autu a podobne. Ze existuju ludia, ktorym vyhovuje naopak viac ako konvecne riesenie a bez nejakych kompromisov, to ignoruje. Avsak potrebuje to vygrcat v kazdej diskusii.
26. 1. 2020 08:25
Re: Clio bere zlato
Co myslíš spojením "odrbaný" Leon? Odřené to auto nemám a špatně vybavené či motorizované už vůbec ne. Tak nechápu, proč tady tak trapně lžeš a urážíš. Miromene, seš fakt ubožák všech ubožáků, který, když jde o Ford, předvádí vrchol demagogie a upocené lživosti!!! ;-)
26. 1. 2020 08:16
Re: Nechápem
Ano, o generaci starší Clio bylo podobně stísněné (resp. ještě o trochu víc), ale ještě o generaci dozadu mělo naopak kabinu skvěle přístupnou a prostornou!
26. 1. 2020 08:14
Re: Nechápem
Že to takto blbě teď dělá každý výrobce ještě neznamená, že je to O.K.! :-(
26. 1. 2020 08:14
Re: Bagetky
Hele, nebyl jsi trochu infikován Ádovým virem? :-[]
26. 1. 2020 08:13
Re: Moje dnešní jízdní dojmy z P208 GT Line
To tedy ano. A zdaleke ne jen u 208. Peugeot si takto zcela zbytečně odhání nemalou část potenciálních zákazníků i u svých větších modelových řad... :-( :no: :no: :no:
26. 1. 2020 08:09
Re: Nechápu....
Vidíš, a to je přesně ono. Pokud by Clio mělo slušně vysokou karoserii jako 2 generace dozadu, tak by zákazník jako já nemusel zbytečně připlácet za Captura, který navíc má i vyšší spotřebu. Přitom velká kola a zvětšenou světlou výšku bych vůbec nepotřeboval, prostě bych jenom chtěl opravdu prostorný malý hatchback, ale takové se dnes již nevyrábí.... :-( :no: Poslední prostorový mohykán mezi malými hatchbacky byl Opel Corsa, ale ta nová se mezigeneračně taky brutálně snížila (a v důsledku toho zákonitě ubylo i místo pro zadní cestující). :-(
26. 1. 2020 08:04
Re: Nechápu....
Tak tak. Ale páka je prostě páka! ;-) :yes: (stejně jako si nenechám vzít volant a 3 pedály. Základní ovládací prvky jsou prostě pro mě svaté!) :-)
26. 1. 2020 04:47
Re: mozem si vybrat? ok tak clio
Je lepší na rychlou kontrolu trasy než v navi na středové konzoli (ne na tabletu, tam je přehledná pěkně.
Avatar - Jaros71
26. 1. 2020 00:23
Re: Moje dnešní jízdní dojmy z P208 GT Line
souhlas...i cocpit je děsná hovadina..a odrazuje velkou část zájemců.
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2020 23:26
Re: Těším se na srovnávačku
Ano, Fabia bude uvnitř (podélný prostor) o něco větší. Jenže rozdíl už není to co bývalo... Kufr má Clio také výborný. A co se interiéru a kvality týká, Fabia je výrazně horší. Motoricky pak nemá Fabia proti Renaultu v podstatě co nabídnout.
Avatar - Jaros71
25. 1. 2020 23:21
Re: Nejnovější Peugeot 208 jsem si prohlédl u prodejce
208 má PĚKNÝ DESIGN..ale praktické moc není..prostornost je spíš podprůměr , i kokpit nepraktický , ale ten je věcí názoru.
Myslím , že Clio je lepší volba , až na ovládání vše na tabletu. ;-\
Avatar - Mikesus
25. 1. 2020 22:44
Re: Clio bere zlato
A máš někde ten test, kde to dopadlo jinak? Můžu požádat o link, abych se mohl podívat také?
Avatar - miromen
25. 1. 2020 22:41
Re: Clio bere zlato
Jsi normalni, proč nedaš fotky z testu, ktery ti nehraje do not? Nehodi se ti do kramu ...nic noveho. Hochu ty si prošustroval štrample ani o tom neviš,
Avatar - _beta
25. 1. 2020 22:39
Re: Těším se na srovnávačku
Fabia bude vo vnútri väčšia. Akurát niekomu bude vadiť panel klimatizácie.
Clio bude lepšie vyzerať.
A ako to pôjde, to bude závisieť od veľkosti kolies, výbavy a motora.
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2020 22:15
Re: Clio bere zlato
Přesně... Spousta (?) lidí dokonce matrixy nechce právě kvůli ceně případné opravy.
Avatar - _Karel_
25. 1. 2020 22:03
Re: Clio bere zlato
Nic proti možnosti si za matrixy připlatit, ale přijde mi to v této třídě jako pitomost.
a) je to městský autíčko, na co špičkový světla?
b) cena reflektorů při menší havárce na předek je neúnosná vzhledem k ceně auta (tedy beru dle cen lamp u jiných výrobců v desetitisících), málokdo si po pár letech u takovýho auta platí havárku

"Blinkry nalepené na DLR" - to je co?
Avatar - miromen
25. 1. 2020 22:00
Re: Clio bere zlato
Zbytečny si rozhodně ty a tve jednoznačne prohlašeni je opět dukazem co jsi za hňupa.
Avatar - _Karel_
25. 1. 2020 21:53
Re: Clio bere zlato
Volvo je čínský, a koho to zajímá? Nikoho. Nehledě k tomu, že (podle mě) to většina zákazníků ani neví. Já k Opelu žádný vztah nemám, ale kdo si ho koupil dřív, asi si ho klidně koupí znovu.
Jen se snažím říct, že jestli Corsa je nebo není na špici třídy většina kupců nebude zjišťovat.
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2020 21:53
Re: Clio bere zlato
Fakt nepotřebuješ rychlou záchranonu??? Už se o tebe docela začínám bát...

Výš máš x testů, které všechny shodně popisují, že Clio je prostornější. Navíc i video.
Avatar - miromen
25. 1. 2020 21:52
Re: Clio bere zlato
Ty si udělej pořadek ve svoji hlavě, pěkny bordel tam maš a ještě ho šiřiš.
Avatar - miromen
25. 1. 2020 21:50
Re: Clio bere zlato
Vždyť v testech se piše o prakticke shodě a žadne vyhodě jednoho či druheho. A to je to co pohřiva uspavače, ktery hleda zaminky.
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2020 21:48
Re: Clio bere zlato
matrix výhoda... ano, ale za mě spíše marketingová.
Avatar - Mikesus
25. 1. 2020 21:47
Re: Clio bere zlato
No to je asi jako ceskej hyundai. To už vlastně potom i Toyota Aygo je česká.
Tohle bych v dnešní globalizaci asi vůbec neřešil.
Dle mého je Opel stejně německý jako Škoda česká.
kdo bere škodu za českou, je pro něj opel německým. Kdo nebere škodu, nebude tak brát ani opel.
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2020 21:47
Re: Clio bere zlato
Ano, ale matrix led asi nebude tím želízkem v ohni, co přitáhne davy... ;-) Ale ano, vynechali věci co mohou na P 208 vadit... Proto jsem psal, že bude sbírat drobky po P 208 ;-)
Avatar - Mikesus
25. 1. 2020 21:43
Re: Clio bere zlato
Jo pravda, ty matrix jsou výhoda. Ale v porovnání s třeba tím cliem, jen ty matrix (které stejně většina kupců nevezme ) a EV má navíc. Možná ještě nějaké prvky výbavy, ceníky jsem nezkoumal. Clio dává nesrovnatelně víc prostoru, kvalitnější materiály, propracovanější interiér.
Renault vůbec nemám rád, ale clio by byl první, o kterém bych uvažoval.
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2020 21:42
Re: Clio bere zlato
Když je někdo magor, tak nemůžeš uvažovat ve věcné rovině argumentů... ;-)
Avatar - Mikesus
25. 1. 2020 21:39
Re: Clio bere zlato
Tak tohle tedy nechápu. Kdyz v testech říkají, že clio je prostornejsi, má více místa vzadu na nohy i hlavu tak to preci potvrzuje tvrzení, že je více místa v cliu než ve fieste. Nebo pak nechapu, proc se pise o tom, ze clio dava vice prostoru jak pro nohy tak pro hlavu.
Avatar - twistedTSD
25. 1. 2020 21:39
Re: Clio bere zlato
Corsa má za příplatek matrix LED jako jediná ve třídě a chybí jí spousta nepochopitelných francouzovin, jako i-cockpit, který snad v 208 ještě nikomu nesedl, klima v displeji, blinkry nalepené na DLR (kdo tomu dal homologaci?), nemožnost mlhovek s corneringem a podobně. Taky jízdně prý funguje lépe. Mně dává Corsa větší smysl.

O německém původu dnes marketing Opelu přesvědčuje mnohem odhodlaněji než dříve.
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2020 21:35
Re: Clio bere zlato
Bože... běžte mu někdo pomoct. Toto už není možné :-[] :-[]
Avatar - miromen
25. 1. 2020 21:33
Re: Clio bere zlato
I kdby dno, což u mě nehrozi tak u tebe je to čista demagogie a total zaujatost.
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2020 21:31
Re: Clio bere zlato
Ano. Ale kde brát sympatie ke značce, která se nás snaží desetiletí přesvědčovat o svém německém původu a pak se zaprodá s francouzskou... ihned po američance... ;-)
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2020 21:25
Re: Clio bere zlato
Neuvěřitelné. Ty nikdy nedosáhneš svého dna... :D :D :D
Avatar - miromen
25. 1. 2020 21:08
Re: Clio bere zlato
To je ono. Čisla, realnost, vzdušnost, obklopenost a najednou vznika rozdilnost.
A ze zkušenosti vim, že ta obklopenost, ktera tě muže ovlivnit v realne prostornosti muže vypadat jako neprostornost a přitom maš realně stejně mista jako u auta, kde je ho realně stejně jen pusobi prostorněji diky vzdušnosti. Takže pokud chceš tvrdit, že je někdo realně prostornějši ne jen pocitově tak je třeba to realně ovřit.
Osobni zkušenost u focuse 3 generace a te součastne. Co uděla dojem a jaka je realita.
Avatar - _Karel_
25. 1. 2020 21:04
Re: Clio bere zlato
Velká spousta lidí si kupuje auta podle sympatií k značce, podle vzhledu, ceny. Podle mě jen menší část obejde veškerou konkurenci s metrem a hodnotící tabulkou.
Avatar - miromen
25. 1. 2020 20:58
Re: Clio bere zlato
Pravě, že ti nedavaji za pravdu a z tebe dělaji toho cocota.
Avatar - Mikesus
25. 1. 2020 20:57
Re: Clio bere zlato
P208 se mi líbí ještě víc, ale ten vnitřek. Zatím jsem spíše skeptický, ale určitě se půjdu projet. pokud mi cockpit vadit nebude, uvažoval bych i o něm
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2020 20:54
Re: Clio bere zlato
Já spíš nevím, proč bych si měl vybrat Corsu místo P 208... Podle mě bude vyzobávat zbytky, které odradí i-cockpit... Plus výhodnější cena a méně vybavené verze. Ničím jiným konkurovat nemůže.
Avatar - Mikesus
25. 1. 2020 20:50
Re: Clio bere zlato
Corsu mám zatím jen staticky. Z venku se mi hodně líbí. Uvnitř už je to horší a upřímně, vůbec netuším proč bych ji měl dát přednost před cliem. Snad jedině kvůli EV. Jinak mi v porovnání to auto vůbec nedává smysl.
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2020 20:49
Re: Clio bere zlato
miromen 18:49 "Ani v jednom bych si nepolepšil, protože realny rozdil je do 1cm"

x

reálné nezávislé testy, které vždy hovoří o větší prostornosti Clia vzadu...

Není co dodat... Všichni lžou a vymýšlejí si :-!
Avatar - Mikesus
25. 1. 2020 20:48
Re: Clio bere zlato
Tak se rozhodni, kdo vlastně. Tedy počkej, já mám jen tenhle, tak žádné rozhodování
Avatar - Mikesus
25. 1. 2020 20:45
Re: Clio bere zlato
Mluvim o místě vzadu. V posledni fabii jsem nastesti sedet nemusel tak nemůžu srovnat.
A rozhodně si netroufnu tvrdit, že je něco podprůměrné, kdyz není definovány průměr.
Ona i řeč čísel může klamat. Záleží na uspořádání vnitřního obložení a jen v nepoužitelné místě je to siroke/dlouhé a najednou na papíře to ke větší, i když v reálu není atp.
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2020 20:44
Re: Clio bere zlato
Počkej, ale 2 účty máš vlastně TY. Teda vlastně i já... :-[] :-[] ;-)
Avatar - miromen
25. 1. 2020 20:36
Re: Clio bere zlato
A teď o jake pozici pišeš, vpředu, vzadu a co to je stisněně... je tu zminka třeba o fabii, ktera je vzdušna a předchozi focus, ktery je obklopujici a stisněny a přesto je v něm vice mista než v te fabii.
Znova, řeči čisel, clio neni prostornějši než ta fiesta, pocit, realnost, rozdilnost v nastaveni přednich sedačak něco malo uděla, ale nic zasadniho. Takže jestli budeš tvrdit, že fiesta je v ramci třidy prostorově podpruměrna tak to same plati pro to clio.
Avatar - Mikesus
25. 1. 2020 20:35
Re: Clio bere zlato
Mám spíše subjektivní pocity. Ty samozřejmě mohou klamat. Nicméně na videu to zřetelné bylo.
A že se nestydíš mít 2 účty :-[]
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2020 20:32
Re: Clio bere zlato
Nová Corsa je pocitově cca na tom samém jako nový P 208 (logicky). Ve srovnání s předchozí Corsou to zklamání určitě je. Ale jinak... Spíš nerozumím těm chvalozpěvům novinářů typu "nejlepší Corsa"... Za mě první dojem z Corsy - úplně zbytečný model.

P 208 podle mě působí prostorněji protože přístrojovou desku má výš a je pod ní více prostoru. Ale změřeno nemám.
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2020 20:25
Re: Clio bere zlato
:D :D ... další co si tu vymýšlí??? ;-) ;-)

I když ... teď přijde určitě story o tom, jak mám 2 nicky a jak se tu v diskusi přu sám se sebou... :-[] ;-)
Avatar - Mikesus
25. 1. 2020 20:23
Re: Clio bere zlato
Jiný posudek od koho? od tebe? To asi jo, dle toho, co tu člověk v této diskuzi přečet.
V novém Cliu jsem seděl, ve Fiestě taky. V Cliu jsem neměl problém, ve Fiestě jsem se cítil stísněně. Žádné měření jsem nedělal, bylo to čistě porovnání místa při sezení "sám za sebou".
Nicméně, pokud chcete málo místa, zkuste novou Corsu, ta mne dost tedy zklamala.
Avatar - miromen
25. 1. 2020 20:18
Re: Clio bere zlato
Však to pišu, že je tam rozdil, ale nejsou znamy poměry v předni časti. Vyžadej si fota jak to dopadlo v tom druhem testu a kde jsou uvedene i čisla. Prostě nula od nuly pojde a prostornosti si tihle dva nemaji co vyčitat. A ještě jinak, kdyby to clio mělo znak od forda to by jsis přečetl docela jiny posudek.
Avatar - Mikesus
25. 1. 2020 20:18
Re: Clio bere zlato
Jako nezúčastněná osoba, která dost často s názory Rohypnola nesouhlasí, musím uznat, že se tu fakt ztrapňuješ, i kdybys měl pravdu.
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2020 20:18
Re: Clio bere zlato
:D :D :D :D :D
...jen tak dál...
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2020 20:15
Re: Clio bere zlato
:D :D :D :D :D
...jen tak dál...
Avatar - Mikesus
25. 1. 2020 20:15
Re: Král B segmentu
Tak do města bez pochyby. Tam je hybrid nepřekonatelný klasickým spalovákem. Nebyl žádný provoz a ozzmanovi se snadněji připojovalo na dálnici, což ta 1,2 dávala fakt lépe. A taky 1,8 bylo CHR, 1,2 byla Corolla HB.
Pak pro mne bylo zajímavé i srovnání 2,0 v CHR a v Corolle. Musím říct, že v tom CHR mi to přišlo takové nepřesvědčivé, ale zatím to dávám na vrub autu, mělo pohých 150km najeto.
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2020 20:14
Re: Clio bere zlato
Ale on to nikdy nepochopí... To je jak kdybys po želvě chtěl, aby uměla hrát na klavír... ;-)
Avatar - miromen
25. 1. 2020 20:14
Re: Clio bere zlato
A ty mi chceš tvrdit, že ty auta osobně znaš. Ne, neznaš a snažiš se bourat hlavou betonovou stěnu.
Avatar - miromen
25. 1. 2020 20:13
Re: Clio bere zlato
Ty nejsi jen hˇmup, ale čisty teoretik.
Avatar - Mikesus
25. 1. 2020 20:12
Re: Clio bere zlato
Ale z toho video je to patrné, že je více místa v Cliu než ve fiestě.
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2020 20:03
Re: Clio bere zlato
miromen 19:42: "Tak znova ty tvrdiš, že u fiesty nedošlo ke změně v prostornosti což je blbost"

x

Fiesta se sice v rámci mezigenerační proměny natáhla o 71 mm a překonala tak magickou hranici čtyř metrů (celkem její délka činí 4.040 mm), na vnitřním prostoru to ale znát není. Prodlužovalo se totiž hlavně v oblasti převisů karoserie, rozvor se natáhl jen o čtyři milimetry (na 2.493 mm), navíc hluboko do kabiny prostupuje palubní deska. Ve výsledku je tak na zadních sedadlech málo místa. Jakmile jsem se se svými 182 centimetry posadil „za sebe,“ už jsem měl kolena vražená do sedačky před sebou. Stejně tak nad hlavou není příliš místa, které dále ukusuje panoramatické střešní okno.


...

Ty se tak neuvěřitelně ztrapňuješ...
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2020 19:57
Těším se na srovnávačku
Clio vs. Fabia. Clio, které vyhrává zahraniční testy, totiž prohraje s letitou Fabií, které nabídne komplexně lepší vlastnosti... :-[]
Avatar - _Karel_
25. 1. 2020 19:56
Re: Moje dnešní jízdní dojmy z P208 GT Line
Jaký je v tom rozdíl? To by mě fakt zajímalo. Někomu je to fuk, někdo na budíky vidí a někdo ne. Máš snad spočítaný procenta?
25. 1. 2020 19:53
Re: Moje dnešní jízdní dojmy z P208 GT Line
Mas to pomylene, tento styl nesedi len niekomu a ostatni s tym nemaju problem :)
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2020 19:49
Re: Clio bere zlato
Ano, prostornost Focusu se i po mezigeneračním zlepšení neposunula výš než třídní průměr.

Materiály Focusu taktéž po mezigeneračním zlepšení průměr (palubní deska ještě dejme tomu, ale dveřní výplně slabota).

Ale můžu tě ubezpečit, že zlom nastává u nové Pumy. Tam už se Ford vrací zpět do hry. Prostornost v rámci třídy ok a materiály hezké. Evidentně ve Fordu nepracují takoví pablbové jako ty a ví, kde mají mezery a co musí zlepšit.
Avatar - miromen
25. 1. 2020 19:45
Re: Clio bere zlato
Za hňupa si tu dlouhodobě a opět se těšim jak vyplodiš hovodinu o tom jak ma focus podpruměrne plasty a prostornost.
Avatar - Hammunasakra
25. 1. 2020 19:43
Re: Král B segmentu
Fakt NEchápu CO se snažíš ukecat = já to VIM jak to je = ty to jak koukám FURT NEchápeš :-)

KOLIK stát vybere na dani z nafty = pokud to TAKHLE používáš jako argument = je vlastně úplně JEDNO JEDNO JEDNO :D

Ale když už sis někde dohledal KOLIK z nafty = tak si HLAVNĚ dohledej kolik z benzínu = a ne v korunách ale v procentech ;-)

No a pak k tomu přidej ten velkoobchod, rsp. rozdílnou objemovou hmotnost = kdy ve velkoobchodu SPRÁVNĚ nepočítáme že stejnej objem peří a třeba hřebíků váží stejně = zatimco při převodu nafty na maloobchodu PŘESNĚ TOHLE děláme :-!

Kamiony by tankovalY = super že si oklikou pochopil že sponzorujeme taky kamionovou přepravu před železniční :-)

Fakt ZAJÍMAVÝ jak na to vlastně skoro všichni kdo doteď netušili o jak gigantický pokřivení tržních cen jde a že nafta bez toho v osobních autech víceméně nedává smysl = snad nějaký extrémní milionový nájezdy taxíků https://www.idnes.cz/…auto_ojetiny_fdv

Ale fakt ZAJÍMAVÝ jak všichni reagujete STEJNĚ = vymejšlíte proč tu absurdní multimiliardový křivení tržního prostřední dál držet :-[]

Místo si uvědomit = že to je fakt multimiliardová blbost. Vtipný že současně většině vadí zlomková podpora lokálně BEZ emisních aut = viz ty a vymejšlení že bysme je neměli podporovat, kdo by chtěl aby auta v městech nesmrděly :D ale naopak čistý ovzduší nějak zdaňovat :yes: :-!
Avatar - miromen
25. 1. 2020 19:42
Re: Clio bere zlato
Tak znova ty tvrdiš, že u fiesty nedošlo ke změně v prostornosti což je blbost a ještě navic tvrdiš, že u noveho clia došlo k vyrazne změně v prostornosti. Tak nevim co z toho si vic odporuje.
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2020 19:35
Re: Clio bere zlato
Ty jsi tak trapný... Žádný argument, prostě jen "já mám pravdu a všichni ostatní lžou"... :no:

Je mi tě FAKT líto. Ale aspoň si na tomto příkladu každý tu může udělat obrázek, jaké píšeš bludy.
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2020 19:34
Re: Clio bere zlato
The Clio has more room for your back-seat passengers, though, both down by their legs and up around the shoulder and head. It has the bigger boot, too: 300-litres with the seats in place and 1,146-litres when they’re folded down. The same configurations in the Fiesta give you 290-litres and 974-litres.


Potíž je v tom, že tohle je ze srovnání PŘEDCHOZÍ generace Clia a Fiesty. Jenže Fiesta je jen FL, zatímco nové Clio má výrazně více místa vzadu než předchůdce.
Avatar - Hammunasakra
25. 1. 2020 19:33
Re: Král B segmentu
Však sem = tady v tom příspěvku = napsal "Dík za odpověď" :-)

Nezkoušel sem v týhle generaci ale někdy před 3 lety = a tam nám skoro drtivě celkově vyšel líp 1.8 hybrid

Nic proti R4 1.2 Turbo je v testech docela chválenej a nemá ani problémy se spolehlivostí = hybrid měl ale lepší zadní závěsy a nižší těžiště a rozdíl byl jednoznačnej. Plus na to MÝ ježdění = hodně Praha a zpomalování rozjíždění atp. = i na to je JEDNOZNAČNĚ lepší hybrid a atmosféra. Moje rsp. naše volba 2x hybrid byla jednoznačná. Tak snad časem i ten vodík = o kterym trochu snim :-)
Avatar - miromen
25. 1. 2020 19:27
Re: Clio bere zlato
Takhle to vypada, když je někdo zahnany do koutě. Ja si moc dobře pamatuji jak to bylo s tou fabii vs focus o realu ani nemluvě a ty jsi stejně blabolil tu svou. Stejně tak si dobře pamatuji jak si o fiestě psal jaka je to prostorova mrdka v uvozovkach a jak teď pišeš o cliu, kde je to vlastně v pořadku. Takže v tom mam naprosto jasno. Taky je usměvne jak pišeš o současnem focusu a jeho podpruměrne prostornosti.
Prostě cocot podobně jako arese, ktery je o focusu schopny napsat jaky je to šmejd jen proto, že se tam neposklada rodina baskedbalistu a přitom sam jezdi v odrbanem a nekultivovanem leonu, ale hlavně, že se do něj posklada.
Avatar - _Karel_
25. 1. 2020 19:23
Re: Král B segmentu
Já mám DQ500 v autě z r.2018 a váhání (resp. prodleva) při rozjezdu tam určitě je. Na rozdíl od nějakého cukání.
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2020 19:05
Re: Clio bere zlato
18:02 "modely znám"

18:49 "po shlédnutí jednoho videa..."

Stejně tě nepřesvědčí nikdy nic. Focus vs. Fabia jsem ti doložil čísla a stejně nic. Tady máš dva nezávislé zahraniční testy, jeden dokonce s videem, když už odmítáš moje vlastní postřehy. A stejně nic...Sorry, ale jsi fakt b*b :-! :no:
Avatar - miromen
25. 1. 2020 18:49
Re: Clio bere zlato
Aha takže po tve demagogii a shlednuti jednoho videa je to jasne. No jak jsem psal, ubožak.
A ja mam v tom jasno a to aniž bych si do těch dvou aut sedl. Ani v jednom bych si nepolepšil, protože realny rozdil je do 1cm někdy ve prospěch clia jinde fiesty a jak je z praxe znamo tedy evidentně ne všem tak bude zaležet na knk osobě a zvolene pozici. A kdybych vyžadoval vice mista tak by se muselo jinam. A navic věřim, že ty by jsis tu praci s foty dal, ale to by ti zrovna nehralo do kramu.
Avatar - Hammunasakra
25. 1. 2020 18:47
Re: diky
Nežvaň KRAVINY! To s naftou ví každej ekonomicky vzdělanej = fascinující kolik se tu najde lidí který popíraj ekonomický 2+2 ;-\

Dzakobo ani ty ani pogo ani ryccardo ani nikdo další komu to tu hlava nebere = bohužel NEMÁ pravdu. Ani na dlhé trasy = bez dotace v desítkách miliard korun ročně a stejně pokřivený je to i u vás na Slovensku = daň na benzín máte 49,7% na naftu 42,6% = bez extrémního narušení tržních cen dieslovej motor nedává smysl ani na dlouhý trasy.
U nás se ročně spotřebuje přes 2 benzínu a skoro 6 tisíc milionů litrů nafty = tak si spočítej kolik to ročně udělá. Základku snad máš = tak to dáš
Rozdílná objemová hmotnost s kterou pracuje velkoobchod zatimco maloobchod bere že stejnej objem hřebíků a peří váží stejně = je všude stejnej :-!

Takže sklapni a POUČ se = bez umělýho zvýhodnění gigantickejma částkama = je nafta do osobních aut nekonkurenceschopná = je to celkem všeobecně známej fakt. Sem teda donedávna než sem to tu poprvé zmínil myslel :D

Fakt smutný = že i jen použitim google dosažitelná informace = v lidech jako ty vyvolává KECY typu "pokřivené to máš najmä v hlave" = fakt NEskutečný
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2020 18:39
Re: Clio bere zlato
Its a LOT LESS spacious, that STANDS OUT IMMEDIATELY...

No comment, jsi ... Každý se může na videu přesvědčit.
25. 1. 2020 18:35
Re: diky
Ty s tou pokrivenou naftou už sklapni. Pokrivené to máš najmä v hlave. Dzakobo píše o niečom úplne inom a má pravdu. Na dlhé trasy malé auto zmysel nedáva, možno pre veľmi skromného človeka alebo masochistu.
Avatar - miromen
25. 1. 2020 18:32
Re: Clio bere zlato
Takže jeden tester ma shodně mista což doklada foty a konkretnimy čisely jak v předni pozici tak v zadni a ten druhy z videa ma meně mista v zadni časti fiesty o ktere tvrdi, že je to tim, že lepe podepira stehna o předni pozici nic.
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2020 18:27
Re: Nechápem
Ale však ano. Akorát asi vnímáme trochu jinak to označení gigantický. Clio se určitě nemůže rovnat s prostorností Puntu.
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2020 18:18
Re: Clio bere zlato
https://youtu.be/H67SGfdy4Bg?t=109

Nejsi nic než místní šašek a zamindrákovaný b*b.
Avatar - miromen
25. 1. 2020 18:12
Re: Clio bere zlato
Ani jeden přispěvek o prostornsoti, bravo. Stačilo co jsi žvastal o prostornosti předchoziho focuse a fabii a co teď pišeš o předchozi fiestě a te součastne. Prostě ty jsi jeden velky omyl.
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2020 18:08
Re: Clio bere zlato
1. Renault Clio TCe 130 Intens418 BODŮ
Výkonný, ekonomický pohon, dobře vyladěný podvozek, SLUŠNÝ PROSTOR a mnoho bezpečnostních prvků: Clio tak získává nejvíce bodů.

2. Ford Fiesta 1,0 EB Titan412 BODŮ
Fiesta má nejúspornější motor, nejlepší podvozek a je nejlevnější. SLABÉ STRÁNKY POKUD JDE O PROSTOR, pohodlí při jízdě a vítězství nákladů na vybavení.
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2020 18:05
Re: Clio bere zlato
Staré Clio bylo s prostorností na štíru. Nové je naprosto pohodě. Fiesta mezigeneračně nic, protože to není nová generace...
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2020 18:02
Re: Clio bere zlato
Omyl jsi ty. Modely znám,

Prostornost i20 je neoddiskutovatelná, patří stejně jako Fabia k nejprostornějším ve třídě.
Avatar - miromen
25. 1. 2020 17:49
Re: Clio bere zlato
Piš si co chceš. Ja mam před sebou jak čisla tak fotky jedne a te same osoby, včetně jeho vyjadřeji. Navic v porovnani i20 u ktere piše, že ta je jasně prostornějši a to včetně šiřky. A nejde o omyly jake jsou zde na auto.cz.
25. 1. 2020 17:37
Re: Clio bere zlato
Taky si myslím, že nové Clio a současná Fiesta si ve stísněnosti nemá moc co vyčítat... :-(
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2020 17:37
Re: Clio bere zlato
Jestli přirovnáváš prostornost Fiesty k novému Cliu, tak tu je jen jedna možnost - vůbec jsi modely neviděl.

Fiesta je jedna z nejmenších v rámci třídy. Clio jedno z velmi prostorných (uvnitř).
Avatar - miromen
25. 1. 2020 17:34
Re: diky
Když jsem shaněl nějake infa a zkušenosti o hot hatchich tak v jedne diskuzi se pravě rozebiral komfort/kultivovanost. A mezi kompaktni HH přišlo i několik zkušenosti s fiestou st. A shoda padla na tom, že je sice o něco kultivovanějši než I30N Performance, ale naopak ST je vic jankovitějši pravě diky kratšimu rozvoru. Vicemeně potvrzuji tvou zkušenost.
25. 1. 2020 17:32
Re: Nechápem
V tom pohrobkovi máš pravdu, ale ten rozdíl v prostornosti je fakt obrovský. I já, se svými 187 cm se např. v Puntu vzadu v pohodě narovnám, ve Cliu je to vyloučené, a pro nárty mám v tom "muzeálním" fiátku taky mnohem víc místa. O výhledu ani nemluvě a o odklopných zadních sedácích si dnešní auta taky většinou mohou nechat jen zdát (samozřejmě vč. Clia). :'-(
Avatar - miromen
25. 1. 2020 17:29
Re: Clio bere zlato
Tak jak Focus ve třidě ukazuje jak ma auto fungovat a to i přes to, že je i bez viceprvku tak se najde konkurence, ktera ho dokaže "okusovat". To fiesta prakticky nema konkurenci.
A opět pěkna ukazka jakej si hňup. U fiesty je prostornost špatna a u stejně prostorneho clia je to v pořadku.
25. 1. 2020 17:29
Re: Nechápem
Koukni do mojeauto.cz, na palubce mám měkčený povrch ve stylu perforované koženky, a na výplních dveří látku. ;-) Takže bez starosti! :-)
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2020 16:54
Re: Krasavci
Kdyby to bylo jen o designu...

Bohužel koncernové "hvězdy" se dostávají do druhých houslí i co se kvality materiálů týká.

Největší zhoršení je u některých Audi a (v podstatě u všech) VW...
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2020 16:47
Re: Nechápem
Výhled ano.

Prostornost gigantický rozdíl není určitě. Ale věřím, že Punto JE prostornější. Navíc Punto má silně skloněné člení sklo začínající daleko před řidičem, což prostornosti hodně přidá (pocitově). Plus nízká hrana oken...

Punto navíc patřilo mezi nejprostornější ve třídě. Ano, nerozumím tomu, proč Punto u nás skoro nikdo nekupoval, ale to je o něčem jiném ;-)

Faktem je, že Punto je pohrobek a dávno tu měla být nová generace.
Avatar - Ozzman
25. 1. 2020 16:44
Re: Král B segmentu
Zkusil jsem Corollu i s 1.2T a ten motor se mi líbil víc, než 1.8 hybrid. Bohužel to dnes klouzalo na nějaké experimenty s těžištěm. Nejvíc jsem to cítil u Priuse. Jinak nahoře jsem ti odpověděl, nebo tě zajímá to CHR s 2.0? Viz. Mikesus...
Avatar - Mikesus
25. 1. 2020 16:44
Re: Nechápem
A je v tom puntu nějaká výbava, kde nejsou plasty jak z recyklační továrny v číně?
Avatar - Mikesus
25. 1. 2020 16:41
Re: diky
Dnes to bylo hodně znát. Hlavně to CHR. Už rozdíl 1,8 a 2,0 byl na podvozku znát a pak člověk přesedne do Corolly a je to o takovej kus výš, až mne to překvapilo. U CHR jsem věděl, že to není takové, ale tak velký rozdíl jsem fakt nečekal
25. 1. 2020 15:54
Re: Nechápem
Poslední generaci Punta mám doma a nové Clio jsme měl půjčené. A rozdíl ve vnitřní prostornosti, přítupnosti a výhledu ven je gigantický (v neprospěch Clia) :-(
Avatar - Hammunasakra
25. 1. 2020 15:44
Re: Král B segmentu
Jako že ste od těch faux pas který sem zmínil neutekli a místo toho nerozebírali mě nebo co?

Fakt přece NEřešíte ŽE to tak je = docela VELKÝ faux pas, ale místo toho něco o mě

A dík za odpověď = jj fyzika je MRCHA :-!

Hodně lidí se tu vysmívá těžišti = asi že sem to psal o Toyotě u dražší značky by to možná vzali :D zkus někdy stejnej model hybrid s nižšim těžištěm a nehybrid = rozdíl mě až šokoval
Avatar - Ozzman
25. 1. 2020 15:42
Re: diky
No že auta s krátkým rozvorem prostě rozhoupou nerovnosti, které v autě větším podvozek prezehli. Když presedas mezi auty, poznáš to hned třeba coeolla kombi vs hb nebo CHR. Nemluvím o špatném podvozku, tohle je fyzika.
Avatar - Ozzman
25. 1. 2020 15:36
Re: Král B segmentu
Nebuď tak vztahovacnej :D
25. 1. 2020 15:24
Re: Král B segmentu
To co ma Clio navyse proti meganu alevo talismanu je postavenie v ramci triedy. Clio je vo svojej triede spicka...kym Megane ci Talisman urcite nie su zle, ale od top maju daleko.
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2020 15:02
Re: Nechápem
Clio je vzadu prostorné, Punto bych řekl, že bude stále prostornější (musel bych srovnat napřímo a ne po paměti). Ale Clio určitě není 2+2.
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2020 14:57
Clio bere zlato
Peugeot 208 není špatný. S i-cockpitem já problém vůbec nemám, a líbí se mi. Materiály jsou slušné, vč. zpracování. Velmi dobré jsou sedačky. Bohužel, P 208 i nadále zůstal opravdu malým vozem a je to prostě 2+2, čtyři dospělí si pohodlně nesednou pokud nejsou menšího vzrůstu. Stejně tak kufr je ... prostě jen na nákup. Můžete namítnout, že tohle je přece malý vůz a nikdo od něj nic jiného ani neočekává. A máte svým způsobem pravdu.

Jenže Clio dělá všecko lépe. Pod kapotou má nejlepší motor v daném objemu a výkonu, navíc 4-válec a ne žádný 3-válcový kompromis... Uvnitř si 4 průměrně velcí dospělí sednou pohodlně. A kufr atakuje o třídu větší vozy. Zpracováním a kvalitou materiálů pak Clio uteklo o třídu výš. Dokonce ikona všech ikon - Golf 8 - by se měl při srovnání s Cliem zamýšlet...

Clio je jednoznačně aktuálně nejlepším vozem ve třídě. Jediný, kdo může konkurovat, je Polo. Ostatní jsou o kolo zpět :-!
Avatar - Hammunasakra
25. 1. 2020 14:54
Re: Král B segmentu
Viz já 14:05 = teď mám na mysli tu úvodní větu = NEekonome :-)

CO si vymyslel a chceš říct tim co si teď napsal = to asi NEumim zas domyslet já :-!

Tahle extrémně zvýhodňovací kravina který extrémně pokřivuje tržní ceny = bohužel SPLŃUJE význam slova dotace: "je poskytována ve veřejném zájmu"

Teda správnějš KDYSI to tak bylo myšleno dávno víme že to je kravina = ale stát funguje vlastně jako ty a další diskutující = který NEJSOU ekonomicky vzdělaný ;-)

Prostě ZVYK = a nad to neni. Na co sem zvyklej = jak to bylo a je TO je normální :yes: :-)
Místo aby ti došlo jak moc je to 3,14čovina = tak vymejšlíš = ty zrovna výpadky miliard. Těžko říct proč = nastavení daní i při ZACHOVÁNÍ tržních rsp. velkoobchodních cen = je zcela na nás a vlastně s problematikou NIJAK NEsouvisí

Navíc my teď VYHAZUJEME desítky miliard = na tu naftu = takže ve verzi že daň nafty srovnáme na úroveń tý z benzínu = daňovej příjem se ZVÝŠÍ :-!

JAK tu daň nastavíme je ale víceméně fuk = PODSTATA je NEpokřivovat v obřích sumách trh. Prostě jen jako u všeho ostatního = velkoobchodní cenu miliardama nepokřivovat ale normálně prodávat stejně i maloobchodně

JESTLI něco podporovat = a proti tomu tu naopak často čtu ostrou kritiku byť sou to zlomkový částky proti tý nafty = tak lokálně BEZ emisní auta. Taková Praha a asi půl milionu aut část z nich Dieselgate teda 1 osobáček s emisema jak 10 autobusů = tak dovedu si představit rozdíl jestli po Praze poskakuje stovky tisíc aut se spalovacim motorem nebo lokálně BEZ emisních = teda na vodík elektřinu

TAM nějaká ta dotace podpora zvýhodnění = dává smysl. Podporovat naftu aby si jí část lidí koupila místo třeba hybridu = s docela velkou těžkou Camry 160kW sem jezdil za 5,5 litru NEdotovanýho benzínu = to nejen mě přijde jako fakt VELKÁ kravina
Avatar - xxc
25. 1. 2020 14:49
Re: Nechápem
Neviem ako Peugeot, ale v Cliu som sedel a v novej generacii fakt nebol problem. Aspon pre mna, nizsieho. Na druhej strane, aj v niektorych vacsich autach to bolo horsie, ako v Cliu. Kto potrebuje casto niekoho vozit vzadu, kupi vacsie auto. Napr. Captur. Clio o generaciu je starsie je male, tam bol tiez problem.
25. 1. 2020 14:47
Re: Král B segmentu
To nejsou kraviny. Spotřební daň na naftu a tím i cena se už zvyšovaly a byl z toho výpadek několik miliard. Psal jsi o dotacích, ty ekonome.
Avatar - xxc
25. 1. 2020 14:45
Re: mozem si vybrat? ok tak clio
V tom sa nezhodneme, ale zase je lepsie ju tam mat moznost mat, ako nemat :-)
Avatar - Hammunasakra
25. 1. 2020 14:39
Re: diky
Dzakobo NIKDE v osobních autech BEZ miliard pořivení tržních nafta nedává smysl. A i když to sou desítky miliard ročně = tak v menších autech ani S TĚMA desítkama miliard na podporu = to nestačí aby aspoň trochu smysl dávala ;-\
Avatar - Hammunasakra
25. 1. 2020 14:36
Re: Král B segmentu
.. a OD TÝ DOBY s nim nemluvim :-!

SMUTNÝ jak se to skoro VŽDYCKY zvrhne na KECY proti mě = ať upozornim na 3 špatný chybový články Bureše za 1 den nebo na závěr xy testů. NEřešíme ŽE to tak je = ale mě ;-)
Avatar - Ozzman
25. 1. 2020 14:34
Re: Král B segmentu
Ale zná někoho, kdo někoho viděl, že v tom jezdí!
Avatar - Ozzman
25. 1. 2020 14:33
Re: diky
Má pravdu, dnes jsme jezdili nové CHR a krátkou Corolloi a to prostě na dálnici cítíš ty nerovnosti o kterých ve větším autě nevíš :)
Avatar - Hammunasakra
25. 1. 2020 14:05
Re: Král B segmentu
Vidim že jkrom borce na křivý obviňování si MYSLITEL par excellence :yes: :D

To že SROVNÁŠ daň a NEbudeš v desítkách miliard pokřivovat trh = prostě maloobchod bude normálně tak jako u všeho ostatního velkoobchod + marže = to neni nejmenší problém. PROČ vymejšlíš komplikace? Nemusíš mít výpadek = to je JEN jak to nastavíš. Navíc zrovna teď nás v relativně brzký budoucnosti čeká násobně větší výpadek https://auto.ihned.cz/…em-uplne-ukoncit Ty už druhej den obhajuješ a teď okecáváš EXTRÉMNÍ pokřivení tržních cen. Prostě základ je že to MUSÍ bejt stejný jako všude jinde = prostě NE malobchodně extrémně zvýhodňovat třeba Pepsi před Coca colou.
A nejdřív to popírat a když ti konečně dojde že to tak fakt je = tak okecávat že narovnání = by byl vlastně výpadek na daní apod. :D

Navíc u to zvýhodnění nafty je 2-násobný! Jak rozdílnou daní tak rozdílnou objemovou hmotností = ta se BERE v potaz ve velkoobchodu = tak jako u všeho. Ale v převodu na maloobchod místo abysme měli rovnou daň nebo to správně daní srovnávali = tak to DÁL ZVÝHODŇUJEME ve prospěch nafty!

Už si tu jiný ekonomický odborníci tvý úrovně stěžovali že by bylo ZDRAŽENí tim pádem VYŠŠÍ PŘÍJEM daně = tys vymyslel daňovej výpadek = sakra PROČ vymejšlíte kraviny, místo vzít FAKT že to je blbost a je nutný to prostě narovnat = udělat správně = srovnat atp.?
Jak pak nastavíš daň = to podle potřeby = to je v zásadě fuk = ale podmínky je nutný SROVNAT = a ne desítkama miliard zvýhodňovat, teda přesnej OPAK než si vymyslel = my desítky miliard vlastně spíš VYHAZUJEME!

Ale aspoň už NELŽEŠ = už ti došlo ŽE to tak JE = úspěch :-)

Ale viz ty 13:34 opět si URAZIL a opět LHAL = je čas

a) se omluvit
b) dát pár příkladů těch lží = tenhle ti zjevně nevyšel a došlo to už i tobě = takže šup šup omluva
25. 1. 2020 13:56
Re: Král B segmentu
Psal jsi, že stát naftu dotuje. Reálně má stát na daních z 1 litru nafty cca 15,- Kč. Ty by jsi naftu zdražil. Stát by pak na daních vybral méně než teď, protože by se tankovalo v zahraničí. Kdo by dle tebe měl zaplatit výpadek na daních? Komu ty peníze vezmeš?
Avatar - Hammunasakra
25. 1. 2020 13:48
Re: Král B segmentu
Trochu se opakuješ :D

a) Už umíš dát pár příkladů?
b) Už ti došlo jak je to s tou naftou benzínem = takže si TY obvinil MĚ = ale v reálu si LHAL ty? :-!
Neboj já vim že v tomhle ne úmyslně = prostě si to jen NEvěděl ;-)

No a s DSG je to tak jak už se shodly stovky testů = s bonusem tvrdýho zhoršení po WLTP = o kterym mluvim teď.

Víš že POPÍRAT to křičet o lhaní = ty závěry testů ani skutečnost jak to je NEzmění žejo? :-!
Avatar - Hammunasakra
25. 1. 2020 13:26
Re: Král B segmentu
Ne viz tvoje rozpory s Vaculíkem = fakt neznamená :-!

Navíc tohle si blbě pochopil = tohle NEBYLO primárně o převodovce = ale o fungování spojení převodovky a motoru = po WLTP

Lidi který tenhle fakt odmítaj = tu je víc. No někdo dodnes = včera se hádal pogo = dodnes odmítá multimiliardový zvýhodňování nafty aby se vůbec dala použít v osobních autech. Sranda žejo? :-)
25. 1. 2020 10:52
630k
630 tisic. Wow. Tyhle novinarske verze, to je fakt snad i zbytecny testovat, takovych se vazne moc neproda, a to ani na zapade.
Avatar - lamal
25. 1. 2020 09:11
Re: diky
ty si velmi dlho nejazdil moderne auto v tejto triede, inac by si nepisal take bludy o tom chovani na dialnici
25. 1. 2020 09:03
Re: mozem si vybrat? ok tak clio
Navi mezi budíky když není HUD je výtečná věc.
25. 1. 2020 09:01
Re: Král B segmentu
Už je tu Mig spolu se Sakrou, to neuargumentuješ ;-) To, že ty jsi něco jezdil nic neznamená :D
25. 1. 2020 09:00
Re: Král B segmentu
Sakra taky DSG nejezdil ;-)
25. 1. 2020 09:00
Re: Král B segmentu
Ještě jednou. Ty jsi psal o dotacích na naftu. Realita je taková, že stát na daních z nafty vybere cca 50 miliard. Ty by jsi naftu zdanil a tím i zdražil ještě víc. Kamiony by pak tankovali jinde a stát vy vybral taky méně. Neměly by spíš stejnou daň platit i elektroauta?
25. 1. 2020 08:58
Re: To bude nářez...
Allroad tě taky míjí a musel jsi si zatrollit ;-)
25. 1. 2020 07:43
Re: Nechápem
Přesně, ty kraťounké zadní boční dveře se na nic jiného než odložení bundy fakt nehodí a kvůli nízké střeše se tam vyššímu člověku velmi špatně nastupuje i dopředu, nemluvě o mizerném výhledu řidiče. :-( :no: V PSA (i Renaultu) by se měli jít podívat na poslední generaci Punta, jak prostorný a skvěle přístupný může (a má) být malý hatchback a jak by u něj měl vypadat výhled řidiče! Proti těmto francouzským placičkám ten Fiat vypadá, jako by to bylo o půl třídy větší auto! Ale současné malé hatchbacky už budou stísněnýma plackama asi napořád, protože debilní limity CO2! :-( :no: :no: :no: Takže kdo bude chtít skutečně snadný přístup do kabiny malého auta, musí si dnes pořídit malý crossover, který toho CO2 vypouští ještě mnohem víc, než dřívější slušně vysoký malý hatchback. Tomu říkám logika! :-( :no: :no: :no:
Avatar - 3_diamanty
25. 1. 2020 07:01
Re: 585000
veru tie male auta su dnes uz vcelku velke kusky.. teda hlavne kasnou... lebo v kabine ozaj voci 20 rokvo starsim autam si moc nepolepsili... ale tak bezpecnost a bla bla... chapem... musia byt zvonku uz masivne a pritom vnutri su nadalej relativne male ...

a to si teraz pozri strednu triedu ako sa za 20 rokov zvacsila.. tam je to neraz aj o 30 centi aj viac .. a potom sa cuduju vyrobcovia ze tieto velke rarohy uz nikto nechce ked maju vsekto uz skoro 5m dlsku .. sami strednu triedu vlastne si automobilky odstavili tym ako ju nezmyselne rozmerovo natiahli a este sa cuduju ze im nefrci....
Avatar - 3_diamanty
25. 1. 2020 07:01
Re: 585000
veru tie male auta su dnes uz vcelku velke kusky.. teda hlavne kasnou... lebo v kabine ozaj voci 20 rokvo starsim autam si moc nepolepsili... ale tak bezpecnost a bla bla... chapem... musia byt zvonku uz masivne a pritom vnutri su nadalej relativne male ...

a to si teraz pozri strednu triedu ako sa za 20 rokov zvacsila.. tam je to neraz aj o 20-30 centi.. a potom sa cuduju vyrobcovia ze tieto velke rarohy uz nikto nechce ked maju vsekto uz skoro 5m dlsku .. sami strednu triedu vlastne si automobilky odstavili tym ako ju nezmyselne rozmerovo natiahli a este sa cuduju ze im nefrci....
Avatar - 3_diamanty
25. 1. 2020 06:29
Re: Moje dnešní jízdní dojmy z P208 GT Line
pises ze takto ma vyzerat kokpit auta v r 2020 ale zaroven priznavas ze nevidis na budiky... tak to je teda fakt bomba kabina potom :-) .... len co je pravda ... to aj v trabante na tie budiky vidis... :-[]

budem uprimny.... na dlhodobe jazdenie by som i-cocpit nechcel... skusal som ho v kolegovej predoslej 208micke a ten maly volant a la motokara je super ( teda asi ten je tu jedine super ) ... ale na bezny zivot a roky jazdenia to pre mna nie je .. a dokonca som aj videl na budiky... ale proste nie... radsej klasicky kokpit a la fabia polo ibiza a pod
Avatar - Verny_2013
24. 1. 2020 22:47
Re: mozem si vybrat? ok tak clio
Musel jsem ti dát :yes: Ani jednou jsi se nezmínil o ASX. To je opravdu pokrok.
Avatar - Dzakobo
24. 1. 2020 20:35
Re: Nechápem
Aby bylo kam pohodlně odložit bundu? ;-)
A líp se vystupuje v ucpanym nákupáku, když jsou dveře krátké = dají se otevřít do většího úhlu.
Avatar - Hammunasakra
24. 1. 2020 19:02
Re: Král B segmentu
No to přece VIM že de o nevědomost a neznalost

Jen si narozdíl od tebe nemyslim že autorů těch testů recenzentů = jak si to asi myslíš ty? ;-)
Avatar - Hammunasakra
24. 1. 2020 19:01
Re: Král B segmentu
No a? To s tim že je JINÁ dań pro benzín a JINÁ pro naftu = stejně jako s PODSTATOU že je nafta desítkama milard zvýhodňovaná aby vůbec byla konkurenceschopná NIC SPOLEČNÝHO! Víc už opravdu nejde :-)

Správně se nafta benzín bere ve velkoobchodu = tam se počítá i s jejich rozdílnou objemovou hmotností, což je TO proč má nafta dieslovej motor nižší spotřebu = stejná nádrž nafty je prostě TĚŽŠÍ. Co myslíš mysliteli = hoří stejně dlouho stejný množství papíru, dřeva a uhlí? ;-)

No a nafta je zvýhodňovaná 2stupňově = jak daní tak tim převodem hodnot z velkoobchodu. Celkový roční zvýhodnění = desítky miliard

Hele CO kdybys přestal VYMÝŠLET = a nejdřív si o problematice něco nastudoval? Než bez ničeho furt psal = to neni možný, to není možný :-!
24. 1. 2020 18:56
Re: To bude nářez...
Nikde jsem nesrovnával ojeté a nové auto.
24. 1. 2020 18:43
Re: To bude nářez...
problém nebyl v ceně, ale v ceně automobilu s motorem z traktoru.
jinak se musím omluvit, tohle je kategorie, která mě značně míjí a proto se diskuse nezúčastním...
a zase jako chodit si půjčovat do salónu auto, které si nechci koupit, na to mě neužije ;-)
Avatar - xxc
24. 1. 2020 18:42
Re: mozem si vybrat? ok tak clio
Ale interiér majú v pohode obe autá :-)
Avatar - xxc
24. 1. 2020 18:39
Re: Král B segmentu
Práveže o žiadne spiknutí nejde, ale o nevedomosť alebo neschopnosť.
24. 1. 2020 18:19
Re: Král B segmentu
Ještě jednou. Stát má na daních z 1 litru nafty cca 15,- Kč. Víc už to opravdu nejde.
Avatar - _beta
24. 1. 2020 18:01
Re: 585000
No hej.
Rastú, ale väčšinou len tie vonkajšie rozmery.
Vnútorný priestor stagnuje, až na pár výnimiek.
Avatar - Hammunasakra
24. 1. 2020 18:00
Re: Nechápem
Protože to tak nějak dělá = KAŽDEJ výrobce? :-!

A protože bohužel stejně tak snad už všichni = ustoupili z 3 dvéřovejch karosérií :-|
Avatar - Hammunasakra
24. 1. 2020 17:59
Re: Král B segmentu
Neni to primárně o převodovce! Je to o emisích a jejich plnění po WLTP = aby je motory zvládaly nejen jako dřív jako ale v reálu = tak se musí chovat tak jak sem citoval = xy testů
Avatar - _beta
24. 1. 2020 17:57
Nechápem
Prečo Peugeot dodáva dvojmiestne auto s pätdverovou karosériou.
Avatar - Hammunasakra
24. 1. 2020 17:57
Re: Král B segmentu
Žeby spiknutí lidí co ty auta testovali? :-!

No tady na ACZ se to nedočteš = je to možná největší auto fax pas aspoň pětiletky = ale tady spousta lidí neví a nevěřila ani že je nafta desítkama miliard ročně zvýhodńovaná = jinak by dieslový motory v osobních autech byly nekonkurenceschopný. Takže si svym "neverim" až tak nepřekvapil

No tak si dohledej něco k tématu = včetně Audi V6 po WLTP. Ostatně TO byl mimo jiné důvod obřích propadů prodejů = dočíst se to dá i v češtině, myslim dokonce že i v magazínech TOHOHLE vydavatelství
24. 1. 2020 17:49
Re: Král B segmentu
Jezdil jsem se Superbem po FL a to jak nafta,tak benzín a DQ 500 váhavá není.Jízda byla po městě,okresce a dálnici.
24. 1. 2020 17:33
Re: mozem si vybrat? ok tak clio
Clio není Scenic.
Avatar - Verny_2013
24. 1. 2020 17:30
Re: Moje dnešní jízdní dojmy z P208 GT Line
Pokud se dobře dívám na tabulku ve článku tak 208 měla -3 body v ergonomii za I-kokpit. Takže právem. Tento "styling" pracoviště řidiče vyhovuje jen tomu komu je to jedno a budíky vlastně nepotřebuje a nebo má takovou konstituci že vidí aspoň něco a to mu stačí. Mě osobně se to v různých modelech seřídit nikdy nepodařilo. Vždy jsem se musel autu přizpůsobit a to u svého auta rozhodně nikdy dělat nebudu.
Avatar - xxc
24. 1. 2020 17:21
Re: mozem si vybrat? ok tak clio
Ved prave, naco komu bude zobrazovanie navigacie niekde medzi budikmi? V Scenicu mi navigaciu zobrazuje na head up displeji, sice je to len sklicko, ale aspon viac v zornom poli.
Avatar - xxc
24. 1. 2020 17:19
Emise CO2:
Ako moze mat Clio s napisanou vyssou spotrebou nizsie emisie?
24. 1. 2020 17:12
Re: mozem si vybrat? ok tak clio
Clio a Captur HUD nemají.
Avatar - xxc
24. 1. 2020 17:07
Re: Bagetky
To sa este uvidi, ci je vobec Renault volbou rozumu :-) Inak auto to moze byt dobre, ale naco riskovat?
Avatar - xxc
24. 1. 2020 17:06
Re: Král B segmentu
Neverim, DSG som nejazdil. Skor je dolezite razantne a naplno zadupnut plyn, auto rozlisuje, ci ma pomaly zrychlovat, alebo podradit a ist.
Avatar - Hammunasakra
24. 1. 2020 17:01
Re: Král B segmentu
Nevíš jak extrémně váhavý bylo DSG po WLTP? Zadpneš plyn u šestiválce a systém VÁHÁ a čeká a až si to přebere PAK teprve začne zrychlovat? Z místa i při předjíždění = to NENI vtip!
Avatar - twistedTSD
24. 1. 2020 17:00
Bagetky
Volbou rozumu je Clio s příjemnými cenami a fajn motorizacemi, jen nesmí mít ten ohavný vertikální displej. Cena 208 GT-line je mimo mísu a z druhé strany v základních verzích mě šokuje manuální klima v infotainmentu. Určitě si ji projedu, je hezká, ale myslím, že nejlepší 208 bude Corsa.
Avatar - xxc
24. 1. 2020 16:59
Re: Nechápu....
Kto chce vyssie, kupi si Captur :-)
Avatar - xxc
24. 1. 2020 16:58
Re: Král B segmentu
V com moze byt EDC vahava? Jedine, ze zavaha vodic s plynom :-) Co potom taky hydromenic, ktory preraduje kludne aj uprostred zatacky :-) Vraj disponuje funkciou ucenia a kazdy den chodi rovnaku trasu a vzdy blbo radi :-)
Avatar - xxc
24. 1. 2020 16:51
Re: mozem si vybrat? ok tak clio
A naco mi navigaciu niekde za volantom? Treba si vyskusat, navigacia ma byt viac v zornom poli bud na head up displeji, alebo na displeji, ktory je dostatocne vysoko.
24. 1. 2020 16:32
Re: mozem si vybrat? ok tak clio
Že to bude ukazovat dva budíky a uprostřed navigaci. :-)
Avatar - xxc
24. 1. 2020 16:30
Re: mozem si vybrat? ok tak clio
Co je top na tej pristrojovke? Ze bude treba osetrovat kozu este aj tam? Ci je to synteticka napodobenina koze?
Avatar - twistedTSD
24. 1. 2020 16:28
Re: Král B segmentu
EDC je dvojspojka (údajně v Cliu ne úplně ideální), v Peugeotu HDM.
Avatar - xxc
24. 1. 2020 16:26
Re: Nechápu....
Auta uz maju asistent rozjazdu do kopca, uz na rucnu brzdu netreba siahat :-) A fakt to drzi.
Avatar - Doupik
24. 1. 2020 16:26
Moje dnešní jízdní dojmy z P208 GT Line
Tak mám čerstvou zkušenost z obou aut, z toho Peugeot v úplně stejné konfiguraci jsem i dnes řídil, Clio jen staticky.
Moc nechápu, že 208 dostala méně bodů za design interiéru. Renault sice mezigeneračně upgradnul významně, i tak si myslím, že je ale tak o dekádu pozadu oproti Peugeotu. Tak by mělo vypadat auto v roce 2020.
Bohužel, s dlouhýma nohama a celkově 188 cm jsem v 208 rychlost na budíkách neviděl no :-D
Místo vzadu za tak dlouhým řidičem je u obou aut nulové, ale s kolenama bokem se tam poskládám. V Pežotu je ale hlubší podlaha, takže jsem si tam dal dobře nohy pod sedadla.
Na 208 mě zklamal drsný materiál na dveřích, v autě za 650 bych nečekal, ale Clio to samé. Zvláštní, že Korejci tam umí dát něco lepšího. U 208 GT-Line jsou bolestivá i sportovní madla s nulovým vystláním, takže si o ně otlačujete koleno.
Co se týče jízdy, podvozek 208 překvapil svým komfortem a tlumením nerovnostní i na 17". Je to naprosto nesrovnatelné s předchozí generací, která byla komfortní, ale odtažitá, neměl jsem pocit, že to auto řídíl. Tady jsem se cítil sportovně i komfortně.
Tříválec mě ohromně překvapil, jezdím novým Cooperem a tam je sice výkonově lepší jednotka, ale charakterem příšerná, stejně jako ve Škodovkách a jinde. Tady PureTech zněl normálně, bez vibrací, opravdu příjemné překvapení.
Jako mini city car jsou obě super, jen nevím, jestli za 600+ tisíc už není lepší kup o třídy výše...
24. 1. 2020 16:06
Re: mozem si vybrat? ok tak clio
Od května bude tahle přístrojovka:

https://www.netcarshow.com/…wallpaper_68.htm

A pak bude úplně TOP. :yes:
Avatar - 3_diamanty
24. 1. 2020 15:56
mozem si vybrat? ok tak clio
momentalne nove clio s 1,33tce ja za mna topka v segmente... elegantne sikovne kukatelne uplna frajerina :yes:

rovnako kokpit clia by mi v reale vyhovoval daleko viac ako ten i.cocpit v P208 to viem na beton.. ale toto samozrejme moze mat kazdy inak.. pisem len za seba... no a este jedna vec... P208 je za mna najkrajsi prave bez tych plastovych ohyzdnych lesklych blatnikov ktore su pekne mozno na nejakom outdoorovom kusku a la nedavne audi allroad ale nie na mestskom malom aute.... takze takto bez toho plastu je hned o level krajsi https://img2.auto.cz/…ull/5977428_.jpg ..

obe auta su urcite super... a maju svoj vlastny charakter ( co chvalim a ocenujem ) pretoze niekomu moze zase brutalne "sadnut" prave levik.... ale tak za mna clio... je fakt dnes topka podla mna v malej triede a aj bez nejakych vyraznych "nezvyklosti" ... je dokonale... brutalne .. :yes:
24. 1. 2020 15:35
Re: Nechápu....
Ale já jsem neměl na mysli nějaké "sahání" za jízdy, jen běžné užívání při rozjíždění. I když na sněhu a na ledu je ručka super, o tom žádná. Ale při současných zimách člověk takového podmínky stejně většinou nezažije. (Pokud tedy nejezdí do hor).
Avatar - miromen
24. 1. 2020 15:26
Re: Jako vždy čtyři válce
Jo ja tim jen chtěl řict, že i přehrani SW lze docilit pozorovatelnych rozdilu aniž by došlo k navyšeni vykonu. On ten rozdil neni nějak velky, ale když se přeseda tak je jasně patrny. A když budu konkretnějši tak s novym SW jsou ty rozjezdy přijemnějši/plynulejši tak trochu jak pro bloncky a pocitově ti přijde, že je to o něco živějši. Nevim jak lepe to popsat.
Avatar - Ozzman
24. 1. 2020 15:26
Re: Nechápu....
No, asi to tak neprožívám jako ty, ruční brzdu používám jako ruční brzdu :D Jezdím i autem s klasickou ručkou a i tak je to prostě jen brzda a za jízdy na ni nesahám... proti gustu...
24. 1. 2020 15:26
Re: Nechápu....
Tak pak je vše v nejlepším pořádku. A k tomu čtyřválec, paráda. Jenom je škoda, že kvůli debilním limitům CO2 to auto Renalut v posledních dvou generacích musí dělat tak extrémně placaté. Vyšším a starším lidem se kvůli tomu do něj velmi špatně nastupuje a zadním cestujícím (i při slušné hodnotě rozvoru) zbývá málo místa pro nohy. :-( Mě vyhovovala prostornost Clia dvě generace dozadu, toto Clio (bylo tak o dobrých 5 cm vyšší) se v prostornosti a snadném přístupu do kabiny mohlo měřit i s Fiatem Grande Punto!
24. 1. 2020 15:20
Re: Nechápu....
Ale vůbec ne. Prostě mnohem raději u P brzdy osluhuju páku mezi sedadly, kterou si mohu přesně a velmi pohotově dávkovat rychlost i míru zatažení. El. P brzda umí jen pomalu a tupě přepínat krajní polohy odbrzděno/zabrzděno a její automatickou funkci u moderních aut plně zastupuje mžikové podržení auta ve stoupání při rozjedu pomocí čidel ABS. A u ručky ti nehrozí budoucí možné problémy s drahým elektromotorem. Stačí? ;-)
Avatar - Ozzman
24. 1. 2020 15:13
Re: Nechápu....
Takže k ničemu... chapu, stačí :)
Avatar - Ozzman
24. 1. 2020 15:13
Re: Jako vždy čtyři válce
S tím SW to píšu výše, dělá to více aut posledncíh r.v. s manuálem, bude to nějaká "ekoblbost"
24. 1. 2020 15:12
Re: Nechápu....
V Cliu je v paketu Drive,ale jinak ji tam nemusíš mít.
Avatar - miromen
24. 1. 2020 15:09
Re: Jako vždy čtyři válce
No počkej a nema nahodou 2019 už filtr pevnych častic ?
Jinak ja to beru tak, že prakticky ty motory budou dynamicky nastejno, rozdil dejme tomu 1-2s při vyššich rychlostech moc neberu v potaz. Ono, když jsou ty motorizace ve stejnem autě ani velke rozdily nelze čekat. Takže je to spiš o pindicich.
A když byla ta svolavačka na přehravani sw, kvuli spojkam tak jsem měl možnost přesedat z auta do auta, kdy jedno mělo ještě puvodni sw a druhe už novy. Kolega ma totiž stejne auto a to dokonce i včetně vybavy. A rozdil v rozjezdech knk rozdil v praci se spojkou jsme jasně poznali oba dva. Tak trochu zajimave na to, že šlo pouze o SW.
24. 1. 2020 15:06
Re: Nechápu....
Pro dobrý pocit. Stačí? :-)
Avatar - Ozzman
24. 1. 2020 15:02
Re: Nechápu....
V čem ti u Clia překáží el. parkovačka? Nebo k čemu by si tam potřeboval ručku ?
24. 1. 2020 14:58
Re: Nechápu....
Fakt?! No tak pokud je to pravda, tak beru zpět a Renaultu velká poklona! :-) :yes: :yes: :yes: Top by mohlo být velmi pěkné svezení! Teď ještě, aby tato verze nemusela mít debilní el. P brzdu!
Avatar - Ozzman
24. 1. 2020 14:56
Re: 585000
Myslel jsem to spíš obecně, že se auta zvětšují, to auto třeba za 20 let dost narostlo.

Třeba to Clio 5 VS Mégane 1

Délka 4050 X 4161 mm
Šířka 1798 X 1699 mm
Rozvor 2583 X 2580 mm

Peugeot 208 VS 306

Délka 4055 X 4030 mm
Šířka 1745 X 1680 mm
Rozvor 2540 X 2580 mm

Mne to příjde, že docela rostou :D
24. 1. 2020 14:46
Re: Nechápu....
1.3 Tce bude s manuálem stejně jak v novém Capturu.Od léta 2020.
Avatar - Ozzman
24. 1. 2020 14:46
Re: Jako vždy čtyři válce
To, že ten motor potřebuje víc plynu (MY2019) neznamená přeci, že je pomalejší, než starší 1.6EB.... nebo ano ?
Avatar - iudex
24. 1. 2020 14:44
Re: Nechápu....
Proste pre nich mať výkon v aute je luxus no a k luxusu sa pýta ten automat. :D Vlastne je to smutné, jediná motorizácia, s ktorou by sa človek mohol trochu zabaviť, je povinne s automatom. ;-\
Avatar - iudex
24. 1. 2020 14:42
Re: 585000
V tomto sa mýliš, zrovna táto dvojica zostáva priestorovo stále malými autami, sám si spomínal Fabiu, ktorá je priestorovo úplne inde, najmä vzadu. Toto sú mestské subkompakty ako vyšité.
24. 1. 2020 14:38
Nechápu....
...proč Renault i Peugeot u svých nových malých hatchbacků nabízí nejsilnější motorizaci JENOM s automatem?! To už je jako silnější benzín s manuálem sprosté slovo, nebo co?!! :-( :-( :-( :no: :no: :no:
Avatar - miromen
24. 1. 2020 14:36
Re: Jako vždy čtyři válce
Měl by si vice čist, prej to zlepšuje paměť. Aneb jak vzikaji drby a pomluvy.
Avatar - miromen
24. 1. 2020 14:35
Re: Jako vždy čtyři válce
Nebo třeba to, že 1.5 je podčtverec. A naopak spiš jede o něco lepe pokud jde o dynamiku. Několikrat jsem tu psal ozzmanovi i pravděpodobne duvody jako třeba realne vykony/krouťaky.
Avatar - Ozzman
24. 1. 2020 14:30
Re: Jako vždy čtyři válce
Co mi nevychází ? Psal si, že 1.5 R4 je z nich nej :D Nebo už sis koupil Fokus 4 s R3 EB? :D
Avatar - Ozzman
24. 1. 2020 14:24
Re: Jako vždy čtyři válce
A to jsme u toho.... stejný problém jsem pozoroval třeba i u 2.0 TDI po WLTP, nebo taktéž u těch motorů TCe v Cliu či Méganu. Jediné nové auto s manuálem, které na toto netrpělo, co jsem zkoušel, byl SsangYong s 1.5 Turbo, mimochodem točivý motor, doporučuji vyzkoušet.
Avatar - miromen
24. 1. 2020 14:23
Re: Jako vždy čtyři válce
Snaha se sice ceni, ale nějak ti to nesedi a nevychazi.
Avatar - Dzakobo
24. 1. 2020 14:22
Re: Jako vždy čtyři válce
To je logické, že menší motor se musí pro dosažení stejných parametrů víc nafoukat... Ale 1.5 zase má vodní mezichladič, takže odpichy z křižovatek atp. by měly být rovnocenné 1.6. Jestli 1.5 jede o něco hůř, tak bych to přičítal pouze jinému (více "eko") softwaru.
Avatar - Ozzman
24. 1. 2020 14:19
Re: 585000
Tento segment pomalu nahrazuje kompakty a kompakty zase střední třídu :)
Avatar - miromen
24. 1. 2020 14:18
Re: Jako vždy čtyři válce
To neplati jen pro ST, ale i pro běžne provedeni 4val 1.5EB vs 3val 1.5EB. A už jsem to tu psal, ale němci si dovolili zhodnotit 1.5EB ve fiestě jako ne jen lepši motorizaci než 2.0TSI, ale dokonce i než bavorske 2.0 turbo v mini.
Avatar - Ozzman
24. 1. 2020 14:18
Re: Jako vždy čtyři válce
Mluvím o srovnání 1.5 R4 a 1.6 R4, kdy ve stejném autě mi příjde, že jednašestka se sbírala více odspodu, respektive jde o to, že se musí překonat takové "hluché" místo na rozjezdu větší dávkou plynu. Ale taky je pravda, že ty Ecoboosty začnou ožívat až po 10 tisících km, takže se to třeba ještě zlepší.
Avatar - Dzakobo
24. 1. 2020 14:15
Re: Jako vždy čtyři válce
S automatem je to asi docela jedno, v manuálu už rozdíl asi bude. Tříválec má určitě těžší setrvačník + vyvažování, čili ten motor nebude tak hbitý odspodu (neměl by :-) ).
Avatar - kari.laz
24. 1. 2020 14:14
585000
Ač se mi nové Peugeoty hodně líbí (kombinovatelnost pohonů už o poznání méně) tak počáteční cena testované verze 585000 v tomto segmentu mi přijde celkem vysoká. Oběma autům to sluší a je dobré, že stále tento segment aut žije.
Avatar - Ozzman
24. 1. 2020 14:12
Re: Jako vždy čtyři válce
1.6EB jezdil skvěle, měl Overboost a při předjíždění to mělo grády, akorát to občas začalo hořet. 1.5 R4 jede taky dobře, výkon má, ale příjde mi, že na rozjezd musím dávat víc plynu a ta R3, tu jsem jezdil jen s AT a jelo to moc hezky a vůbec by si nepoznal, že je R3 a nevím, proč by měla rušit posádku, fakt je to krásně utlumeno, tedy ve Fokusu.
Avatar - Ozzman
24. 1. 2020 14:10
Re: Král B segmentu
:yes:

Jetě bych dodal, že je tak průměrně prostorné a v porovnání třeba s Cliem II je zoufale malé v interiéru :) Ale to všechna moderní auta této třídy... holt bezpečnost...
Avatar - Dzakobo
24. 1. 2020 14:10
Re: Jako vždy čtyři válce
Do Focusu vidím tu R4 1.5 jako ideál, ale do Fiesty ST naopak R3 - zvuk je zajímavější, kdežto u Focusu posádka chce, aby ji motor co nejméně rušil. 1.6EB byl nespolehlivý krám.
24. 1. 2020 14:08
Re: Král B segmentu
Taky bylo na 17 kolech a komfortní.Zkoušel jsem město a dálnici.
Avatar - Dzakobo
24. 1. 2020 14:07
Re: Krasavci
Když pominu cenu, tak interiéry jsou nebe a dudy. Peugeot nepohodlný a neergonomický, Clio pravý opak a k tomu tady v testovacím voze vypadá fantasticky. 1.2TCe byl průšvih, nová 1.3TCe by měla být v pohodě. Za mě by volba byla jasná. I když 208 má také výhody - hydro převodovka se chová příjemně při parkování a vnějším vzhledem 208 Clio překonává, ale ne o tolik.
Avatar - Ozzman
24. 1. 2020 14:05
Re: diky
No, Cliem jezdím, problém jsou příčné nerovnosti a různé vlnovky, které auto s krátkým rozvorem rozskákají víc, než třeba střednětřídní auto. Ale pokud bych jezdil okresky, to nové Clio by mi nevadilo a zábava s ním je, dají se s nim užít i zatáčky :)
Avatar - Dzakobo
24. 1. 2020 14:02
Re: diky
Horší bezpečnost a směrová stabilita, kvůli kratšímu rozvoru víc uskákané. Kdo chce kam.... Auta typu Clio opravdu nejsou ideální pro dálnice. Město to je jiná, s Puntem kde se dalo točit volantem "malíčkem" bylo dost zábavy.
Avatar - wakantanka
24. 1. 2020 13:57
Re: Krasavci
No ja neviem, ja v tom novom 208 vidím genetiku 205 GTi aspoň zvonka. Vyberať v tomto segmente, prehltol by som aj netypický interiér, ale ten cenový rozdiel je priam až desivý.
Avatar - Ozzman
24. 1. 2020 13:56
Re: Jako vždy čtyři válce
A to tu je ještě 1.5 R4 :D A dle Miromena je ta nejlepší ! Protože ji má... :D
Avatar - Ozzman
24. 1. 2020 13:54
Re: To bude nářez...
No, na toho jsem zapoměl, popravdě ho Mig posledních pár dní docela zastínil :D
Avatar - Ozzman
24. 1. 2020 13:52
Re: Král B segmentu
Já zkoušel Talisman 1.6 Dci 118kw, tak možná s benzínem to EDC jde lépe, byla váhavá. Jinak souhlas, ale všem doporučuji i zkusit ten manuál, předsudky o francouzských autech to docela zbourá :)
Avatar - wakantanka
24. 1. 2020 13:51
Re: To bude nářez...
Akú M5, keď za to môžeš mať ASX v štvorkolke 😁
Avatar - iudex
24. 1. 2020 13:48
Re: Jako vždy čtyři válce
Nie som si istý, že by práve motor novej Fiesty bol lepší ako predchodca. Resp. treba porovnávať jablká s jablkami: teda oproti 200-koňovej 1,5ke treba postaviť 200-koňovú 1,6ku z modelu Fiesta ST200, nie 182k štandardného ST. Nová FieSTa je jasne motoricky lepšia ako stará Fiesta ST, pri ST200 už je to ale vyrovnané:
"Z 0 na 100 km/h je nová Fiesta očividne rýchlejšia, to sa jej vziať nedá, no pri dynamickom zrýchlení vo vyšších rýchlostiach si lepšie viedla práve ST200. Napríklad čas z 0 na 160 km/h má už lepší staršia ST200 a to aj vďaka kratšej prevodovke. Pri závode v šprinte z pevného štartu si autá viedli veľmi podobne." (medziplyn.sk)
24. 1. 2020 13:48
Re: Král B segmentu
V říjnu jsem jezdil s 1.3 Tce s EDC a jezdí to perfektně.Automat super ve všech režimech.V Talismanu jsem nejel,tak nevím,ale v Cliu automat. :yes: Byl tam i paket Drive-el.parkovačka s AUTOHOLDem. :yes: Od května bude 10 palcová přístrojovka z Capturu a Zoe.S 1.3 parádní svezení.Materiály v interéru o třídu výš.
Avatar - Ozzman
24. 1. 2020 13:47
Re: diky
Hele, já bych s tím Cliem klidně jezdil dost, pokud bych jezdil sám a nemusel vyloženě lítat po autobahnu, je to hodně příjemné auto.
Avatar - Ozzman
24. 1. 2020 13:42
Král B segmentu
Pro mne je jím Clio. Tohle auto má vše, co chybí Méganu IV, nebo i Talismanu. Vypadá skvěle, má na svou třídu super interiér, sedačky a hlavně se s ním fakt dobře jezdí. Měl jsem k dispozici MT 1.0 Tce 74kw ve stejné, tudíž nejvyšší výbavě. Skvělé řízení s proměnnou tuhostí dle režimu, přesný chod řadičky (u Renaultu!) a dokonce i fakt pružný litr, jak to pojede s 1.33Tce hádám (znám z Meganu). Osobně by mne to zajímalo, protože jsem EDC zkoušel v Talismanu a tam mne moc nepřesvědčilo.

Oproti testu mi přišlo, že 17tky nejsou ani po Praze nekomfortní, až překvapilo jak na komfortní režim auto zvládá nerovnosti a kostky (a to jsme s tím byli i v centru :D). V P208 jsme seděl jen krátce, ale včera jsme zkoumali novou Corsu, což by mělo být technicky sesterské auto a prostorností zrovna neoplývalo, natožpak v zadu.. zlatá Fabie :D.

No, Clio bylo evropskou dvojkou i ve 4. generaci, nevidím důvod, proč by nemělo na stupních vítězů zlstat.... bravo Renault.

P.s. - proč neuvedete, o jaké typy převodovek se jedná ? Je EDC dvouspojka ? A co to u Peugeotu ? HDM ?
Avatar - Ozzman
24. 1. 2020 13:35
Re: To bude nářez...
Jo.. to je nehoráznost, když za ty prachy můžeš mít olítanou M5tku ! :D Kterej b.lbec by si koupil Clio ?
Avatar - Dzakobo
24. 1. 2020 13:34
Re: Jako vždy čtyři válce
Vždy ne, výjimka potvrzující pravidlo - Fiesta ST (1.5EB vs. 1.6EB), tady je to jasný...
Avatar - Dzakobo
24. 1. 2020 13:33
Re: diky
LOL s tim Migem :D
Ale nafta mi tady opravdu nedává smysl, kdo chce diesel = vysoký nájezd, tak v autě menším než Scala, 308, atd., to bych absolvovat nechtěl.
Avatar - Dzakobo
24. 1. 2020 13:30
Krasavci
Exteriér obou vozů je příjemným zpestřením nudy konc. VW, zejména tmavý pás mezi světly a dvojitý výfuk 208 vypadají parádně. Do hry ale vstupuje interiér a Peugeot prostě ne, i když mám lehké antipatie k Renaultu, tak volím jednoznačně Clio. Navíc cena - po všech slevách stejně 208 vyjde výrazně dráž a že kupující u Clia dostane dokonce čtyřválec, beru jako sympatický bonus. Clio :yes:
24. 1. 2020 13:30
diky
Uz je videt v peugeotu na buduky? Ne prave ze neni. V dobe kdy nesmis mit v ruce telefon, ale mas dotykovej tablet v aute a jeste nevidis pristrojovku celou, to je teda vec. Designu teda podlehlo bezpeci. Parada. Peugeot jde proti systému. No a pokud to bude jeste v nafte, tak miga odvezou rovnou pro peugeota
24. 1. 2020 13:25
Nejnovější Peugeot 208 jsem si prohlédl u prodejce
Dávám u Peugeotu za prostornost známku 2, kdežto redakce dává 7.

Prostě Ibiza (dávám 9) a méně již Polo (dávám 8) jsou v prostornosti o třídu výše.
24. 1. 2020 13:21
To bude nářez...
...pod testem allroadu se našli opět pisatelé, kteří neuměli pochopit proč auto s cenou 1,9 stojí v novinářské specifikaci 2,7mio. Co udělají u P208 s cenou hrubé přes 600k? ;-)