Elektromobilita
Zpět na článek
Automobilky v boji s emisemi. Volají po novém zdanění a budování dobíjecích stanic
91 komentářů
Anonym
1. uhlíkově neutrální kontinent?
Evropa je p Ural. Chci vidět, jak nakážou Rusku, Ukrajině ale i dalším. Jak budou elektrický náklaďáky a lodě?
Jsou to (bohužel) nerealizovatelné bláboly od světa odtržených pak.
Evropa je p Ural. Chci vidět, jak nakážou Rusku, Ukrajině ale i dalším. Jak budou elektrický náklaďáky a lodě?
Jsou to (bohužel) nerealizovatelné bláboly od světa odtržených pak.
KANKUNEN
Tak je to vymyšleno: Odsiření Nové Huti stálo spoustu peněz a zdražilo výrobu a teď se tam nedělá nic, protože se z Číny vozí bez cla levně. Výsledek bude, že nás ta Čína zničí ekonomicky
twistedTSD
Pobavila stížnost, že zákazníci ignorují EV a zejména elektrické dodávky. Kdo by řekl, že si na sebe dodávka musí vydělat, což se většinou nestane za předpokladu, že bude každých 200 km stát a nabíjet drahé baterie. Dále zjištění, že si zákazníci nechávají auta déle, tudíž by měli být pobízeni ke koupi nových ekovehiklů. Chápu, že to tak automobilky vidí, ale mně přijde nejekologičtější auto, co se nevyrobí. A možná by pomohlo, kdybychom nebyli svědky mezigeneračního zdražování o vysoké desetitisíce, přičemž protihodnotou je člověku deset otravných asistentů a neúměrně složité systémy na ušetření pár deci paliva.
Ale souhlasím, že si EU musí přestat hrát na státem řízené hospodářství.
Ale souhlasím, že si EU musí přestat hrát na státem řízené hospodářství.
ryccardo
Ovšem my si chybama komunistických vlád už prošli. Vzhledem k tomu, že západ je v tomhle ohledu proti nám pozadu. Musí si těma chybama nejdřív projít taky.
WinDiesel
Daně znamenají že si nebudu moci koupit nový automobil. Tečka. Mám 2 roky starý vůz, můžu si počkat než to běsnění ustane.
donPedro
Tož pláčš sice správně, ale na úplně nesprávným hrobečku. Nesmyslné transféry zeměděských komodit jsou převážně způsobeny totálně pokřivenou zemědělskou politikou EU, plnou nesmyslých dotací, subvencí, zákazů a příkazů. Ergo tvá poslední věta je výstřel mimo terč a ještě navíc slepejma 😉
lyon667
Evropa znamená i půl miliardy obyvatel produkujících CO2 svými plícemi, zločincem se tedý stáváš automaticky v okamžiku narození. Už začínám chápat význam dědičného hříchu v křesťanství 😁
Anonym
helmut chce nahnat lidi do vlaků, sami to psali, s tím maj taky dlouhodobé zkušenosti 😄 😄
ryccardo
Plánuju to dělat stejně. To ovšem nepomůže mládnutí vozovýho parku. Každýmu průměrně inteligentnímu jedinci musí dojít k čemu ty zákazy a restrikce povedou. Další stárnutí vozovýho parku. Soudruzi v Bruselu hezky po soudržsku rozhodnou a pak se budou divit jaký má jejich rozhodnutí důsledky. 😁
WinDiesel
Pravda, je jich tam plno jen si říkají liberální levice, socialisti apod. Komunizmem jsou nakaženy i rádoby pravicové strany jako CDU. U pomníku Marxe byli snad všichni ………….
KANKUNEN
Dodávka brzdí odporem vzduchu, tam se nic nenarekuperuje. Ekologie je správná věc, ale ne ta vylhaná na papíře a ne ta co ničí průmysl.
LORASI
nedavny clanok ohladom Holandska, ktore je vyrazne bohatsou krajinou ako priemer EU asi vypoveda o tom, co sa bude v EU diat v pripade ak by sucasna politika pokracovala, resp. sa stupnovala. je to vlastne logicke, ale povedal by som, ze dost alarmujuce, ked aj vyrazne bohatsi holdandania siahnu po jazdenych autach so spalovacimi motormi a priemerny vek vozoveho parku v krajine vzrastie
_Karel_
Tak může být levnější, protože přirozený vhodný podnebí vs. skleníky s drahým provozem.
Anebo je cena dumpingová.
Tak jako tak s tebou souhlasím, že pokud už je třeba začít s omezeními, tohle by měla být jedna z prvních věcí. Ovšem to je neprůchodné.
Anebo je cena dumpingová.
Tak jako tak s tebou souhlasím, že pokud už je třeba začít s omezeními, tohle by měla být jedna z prvních věcí. Ovšem to je neprůchodné.
Anonym
Přesně, nejvíc ekologické jsou auta na Kubě, vyrobená před 70 lety a stále jezdí. holt Poctivé materiály, nárazník jako traverza, na ničem se nešetřilo, žádná elektronika, poctivá mechanika, prostě nejlepší co může být.
To samé afrika a asie a rusko, dodnes tam jezdí 30-40 let stará auta a furt slouží. Na západě za tu dobu už měli lidi 5-20 aut.
A pak maj kydy o ekologii 😄
To samé afrika a asie a rusko, dodnes tam jezdí 30-40 let stará auta a furt slouží. Na západě za tu dobu už měli lidi 5-20 aut.
A pak maj kydy o ekologii 😄
KIaudius
Máš 100% pravdu. Všetko vozíme krížom-krážom cez pol sveta, a väčšinu úplne zbytočne. To je tá globalizácia. Cestou je sebestačnosť v rámci každého štátu v čo najväčšom možnom rozsahu. A čo nejde robiť doma, nevoziť to z druhej strany sveta ale od susedov. Lenže svetu vládnu obchodníci a podľa toho to vyzerá...
PowerHouse
Automobilky potřebují vysoké prodeje, ale těm prodejům ty nové daně nepomohou.
Zatím prodej aut šlape na plné obrátky, tak se mohou vymýšlet ptákoviny.
Jakmile ty prodeje poklesnou, bude se myslet reálně.
Zatím prodej aut šlape na plné obrátky, tak se mohou vymýšlet ptákoviny.
Jakmile ty prodeje poklesnou, bude se myslet reálně.
PowerHouse
Třeba letadlo klesá již 100km před přistáním, jak tam chcete něco narekuperovat na ten příští start?
Možná tak z brždění na runwayi.
Ale kvůli tomu se bude letadlo tahat s tím hybridem?
Možná tak z brždění na runwayi.
Ale kvůli tomu se bude letadlo tahat s tím hybridem?
donPedro
Aneb kdo říká A musí říkát i B, případně použít i další písmenka abecedy. Tedy ano, snižujme emise z dopravy, ale chovejme se i tak, aby byla ta doprava smysluplná. Kupříkladu takový česnek z Číny, holandská rajčata v Řecku, mlíko z Olmy v Praze a z Pragolaktosu v Olomouci. A pak tu máme ešče to naše české specifikum - z každé, byť i původně dobře myšlenéné záležitosti. jsme schopni schopi, ale opravdu převelice schopni, vyhloubiti tunel - soláry=tunel + biopaliva I. generace=tunel. A kdo to asi tak všechno zaplatí? Že by daňoví poplatníci ...... ? 😉
Zetti
Budoucnost je v hybridech vseho druhu. Presne jak to vcera rekl pan z hyundaie
LORASI
v EU asi 12 %, ale celosvetovo ( auta v eu na celosvetovej produkcii CO2 ) len asi 2 %
Arese
Zakázat vjezd starších aut do center velkých měst, to je bohužel představitelné (jak to vidíme v Německu). Ale že by si nějaká vláda dovolila zakázat provozovat starší auta jako taková, to nelze. V době své výroby totiž plnila všechny tehdy platné povinné normy a exhalační limity a vláda nemůže něco takového zneplatnit zpětně. To by byla retroaktivita zákona, a to je v každém právním státě největší tabu!
Arese
Ono je to ale logické. Čím více se produkce automobilek pod tlakem nesmyslných nařízení EU bude vzdalovat skutečným požadavkům zákazníků (a zároveň zdražovat), tím více se budou běžní lidé snažit si nechávat starší auta (která by za normální situace byla přirozeně nahrazována novějšími spalovacími modely s nižšími emisemi). Toho jediného (a obrovské nezaměstnanosti v oboru automotive) ti zelení bruselští i .d .i . o. t.. i dosáhnou!!! 😒
flipmode
Pokud to nekdo z environmentalnich zastancu a politiku mysli vazne, melo by se nahlas zacit rikat, ze jedina spravna cesta k nizsim emisim je : Nizsi spotreba lidstva, jako nejvetsi cislo 1. Delsi zaruky a kvalitnejsi vyrobky. Podpora lokalni vyroby a zemedelstvi. Extra dane na dovozy balicku z Ciny / Asie v hodnote par korun apod. Odklon od materialniho zpusobu zivota.
V podatate jediny recept...i kdyz to na nase pohodli muze mit dopad. Kdo je ochotny platit vice za skutecne eko zbozi ( ja treba ano ).
Ale kdo to rekne? Zasadni problem je monetarni ekonomika a mantra o “neustalem rustu” - je treba rici, ze nic takoveho neexistuje a cim drive si to lidstvo uvedomi, tim mensi bude “pad na hubu”, ktery jiste prijde.
V podatate jediny recept...i kdyz to na nase pohodli muze mit dopad. Kdo je ochotny platit vice za skutecne eko zbozi ( ja treba ano ).
Ale kdo to rekne? Zasadni problem je monetarni ekonomika a mantra o “neustalem rustu” - je treba rici, ze nic takoveho neexistuje a cim drive si to lidstvo uvedomi, tim mensi bude “pad na hubu”, ktery jiste prijde.
donPedro
Tož bať - aneb "Číňan" dodá smraďlavou lodičkou solárpanely, k tomu přišoupne zopár bedýnek česneku. My si ty solárpanely j*ebnem na pole, kde bychom jinak mohli pěstovat třeba ten česnek, abychom si mohli vozit zadele v elektrovehyklech - a to se vyplatí, ať žije Ekologie! Takhle to, 7 kur vachuj chceme?
Anonym
Za totáče se tu pěstovalo spousty ovoce a zeleniny a pokud by se využily metody ze slušovic, kteří měli skvěle vymyšlený systém skleníků, mohli jsme být plně soběstační. Jde jen o to chtít a omezit nadnárodní korporace a nesmyslné vožení cetek a tuny zboží po světě.
Anonym
No v tom máš pravdu, taky máme tak posledních 10-15 let na to se svézt, proč myslíš že sem si koupil zase V8. Tedka je nejlepší doba, ropa levná, plyn levnej a poslední šance než to zakážou.
_Karel_
Protože je to rozumně ekologické? Protože by bylo správné být potravinově soběstační?
Magister
Zelenorudí politici, které jsme si do čela Bruselu zvolili (Češi moc ne, ti k volbám raději nechodí) nám zkrátka seberou auta a bude hotovo. Většina lidí na nová drahá elektrická nebude mít. Narvou nás do prostředků hromadné dopravy, a tak se nebude muset investovat tolik do infrastruktury, uvolní se místo na parkování apod. Mnozí tomu, že přijdou o svobodu cestování, budou ještě tleskat.
Orm
svými ekonomickými, užitnými a ekologickými vlastnostmi, ale jen zákazy, příkazy, daněmi a pokutami. Jsem zpět v čistém plánované sockomunistické ekonomice, ze které jsme před 30 lety utíkali. Ať žije nová EU RVHP.
Anonym
Čína má ted trošku jiný starosti jak nás zničit ekonomicky. 7800 nakažených, 18 000 čekajícch na výsledky testů a 170 mrtvých. A 22 milionů lidí zavřených ve městech ofiko. neofiko zdrojhe hovoří o 40-70 milionech + dalších cca 80 000 uteklo z číny dokud nezavřely hranice. Honkong zavřel hranice, mongolsko, kldr a část dálněvýchodního ruska taky.
Dost blbý stav na ekonomickou porážku světa....
Dost blbý stav na ekonomickou porážku světa....
donPedro
Tož synku zabils 😁 Zajeď se podívat do Holadnska, tam kde je pěstujou a pak taky do toho Řecka, kde jim rostou "jak plevel" 😲
pogo26
Na automotive je navázáno spousta dalších firem a lidí. I těch se dotkne.
Arese
Jsem přesvědčen o tom, že pokud iditotský tlak na elektromobilitu (a přijímání uprchlíků z muslimských zemí) bude natvrdo pokračovat, EU se nakonec rozpadne. Pravděpodobně se oddělí země V4, tedy vč. Česka. ;-\
Arese
Ano, do loňska bych s tebou souhlasil. Ale teď nám zelení bruselští soudruzi chtějí nařizovat, jaká auta si máme kupovat a to je naprosto nepřijatelný socialistický hnus! 😒 :no: :no: :no:
Arese
A co takhle zapojit zdravý rozum bez ideologického euromarxistického balastu? 😉
flipmode
V prvni rade auta tvori dle clanku 12% CO2. Podle jinych zdroju ca 3% celkoveho znecisteni. Proc se vice nezamerit na tech 88, resp 97?
No jo, auta lidi potrebuji a jedincum se snadneji neco vnucuje a kontroluje nez treba korporacim 😉
No jo, auta lidi potrebuji a jedincum se snadneji neco vnucuje a kontroluje nez treba korporacim 😉
flipmode
Nejvetsi extrem tohoto typu na Filipinach. Objedni jsme ananasovy juice, v 99% cerstve delany, ale dostali jsme Rauch-na jkrabici stalo “Pineapples from Philippines”...
Takze tady mame nasi dobu-na Filipinach vypestujeme ananas, prevezeme do Rakouska (mimochodem jedne z nejdrazsich zemi co se prace tyce), udelame banalni cinnost (mackani a baleni) a posleme zpet na Filipiny, kde rostou. Absurdita dnesni doby 😉
Takze tady mame nasi dobu-na Filipinach vypestujeme ananas, prevezeme do Rakouska (mimochodem jedne z nejdrazsich zemi co se prace tyce), udelame banalni cinnost (mackani a baleni) a posleme zpet na Filipiny, kde rostou. Absurdita dnesni doby 😉
columbus
Otázkou je, zda to chápeš TY.
Kolega Sehr......má naprostou pravdu. Slepá ulička to je a je to nesmysl !!
Máme tady auta na CNG a nová auta na naftu a benzín v normě euro 6,
tak není potřeba vymýšlet hovna.
Kolega Sehr......má naprostou pravdu. Slepá ulička to je a je to nesmysl !!
Máme tady auta na CNG a nová auta na naftu a benzín v normě euro 6,
tak není potřeba vymýšlet hovna.
Sehr lecker Maulwurfkuchen
Je mi k smíchu, když vidím, kolik lidí si myslí, že jsou EV ekologická, a že jsou budoucností automobilismu, a ani neví, jaké svinstvo jsou po ekologické stránce baterie, které elekromobily pohání, a jak se elektřina pohánějící elekromobily vyrábí. Navíc, kdo by si koupil mnohem dražší auto se žalostným dojezdem, které má kvůli bateriím větší náklady, a které výrobou elektřiny (to, co napáchá výroba a následná destrukce těch baterií, nepočítám) překračuje emisní limity EU na 100 km o cca. 3000g? Nikdo. Elektromobilita je prostě slepá ulička, nechápu, proč se do nich cpe tolik peněz.
flipmode
Jj, socialismus (komunismus nikdy nikde neexistoval) byl v mnoha ohledech lepsi nez cela slavna EU. Ale koneckoncu, presne o to tvurcum EU slo...
Melo se zustat u volneho pohybu zbozi a osob, zadne “EU zakony” a zadna nevolena EU komise a podobna zverstva. Ale to by se ta Evropa hure ovladala...
Melo se zustat u volneho pohybu zbozi a osob, zadne “EU zakony” a zadna nevolena EU komise a podobna zverstva. Ale to by se ta Evropa hure ovladala...
Anonym
a ještě sem vozí dobroty, jedovatý med, shnilé nudle a zeleninu pro svoje restaurace atd
Anonym
obyčejná chřipka moc nezabíjí 30 letý lidi a nešíří se takhle rychle. A celkem na ní fungují antibiotika, v nejhorším případě Tamiflu. Tady nefunguje nic zatím. Docela rozdíl ne?
A ted je velká otázka, zda sou čínská oficiální čísla pravda. Pokud ne a je nutné to vynásobit 3x, tak potěš koště.
A ted je velká otázka, zda sou čínská oficiální čísla pravda. Pokud ne a je nutné to vynásobit 3x, tak potěš koště.
Anonym
Museli by na ní uvalit eko dan. Ted jestli přežijou kolaps dorpavy a stávky, až lidi vjedou a vyjdou do ulic nebo taky pár demonstrativních sabotáží Ev panýlků a dobíječek. Jestli se třeba nebudou trošku společnosti durdit, až budou mít škody na zařízení v hodně 500 milionů euro 😄
Žluté vesty a petrolheadi si určitě poradí, nemam obavy.
Žluté vesty a petrolheadi si určitě poradí, nemam obavy.
donPedro
Tož ezliva mi zde kdokoliv smyslupně vysvětlí, že může býti levnější vypěstovat rajče - to je to takový malý, červený, kulatý, aby nedošlo k nějaký mejlce - v NL a dovézt ho přes 1/2 Evropy do GR, nežli ho vypěstovat v tom GR, pak se půjdu dobrovolně přihlásit na VUML, páč mám evidentě mezery ve vzdělání, neb s tím co dofčíl vím to možné není.
donPedro
Rajčata byly jen pro příklad - šlo mi hlavně o to, že se tady ekouši primárně snaží hojit na těch, co se nemohou bránit efektivně, tedy na obyčejných daňových poplatnících, mnozí vykřikují pomateně cosi o přežilém a vyčpělém kapitalismu a jaksi jim uniká, že přímo direkción z velké centrály chodí směrnice a dotace na nesmysly typu soláry a biopaliva na a ze zemědělské půdy, např., místo jejího smyslupného a udržitelného využití pro pěstování potravin. A líní a neschopní Řekové? Cliché. Já tam potkával i pracovitý a schopný 😉
ryccardo
Nejdřív je musí zakázat v západní evropě. K nám to buď nedojde nebo tak s 10 letým zpožděním, takže já sem zatím klidnej. Dalších 10 let se tu nic zásadního dít nebude. To si žádná vláda nedovolí a možná si do tý doby EU vytáhne hlavu z ***í a tlak na EV ustane. Navíc zakazovat starý auta by začali od těch nejstarších, takže já a ty určitě taky jsme zatím v klidu. Naše auta zbydou na silnicích jako jedny z posledních 😉 Nejdřív by museli zakázat starý feldy, jedničkový oktávky a podobně ne moderní EURO5 a EURO6 káry ausgerechnet benzínový.
Zetti
Nechapu kam sis me zaskatulkoval. Ja nemam nic proti dieslum, ale pro me to auto v soucasne podobe s DPF a mocovinou neni, protoze nejezdim dlouhy trasy.
LORASI
tazko odhadnut, aky z toho bude problem, ale pre porovnanie - minuly rok zomrelo v cesku na obycajnu chripku 2 000 ludi, na slovensku 800 a v USA za posledne 3 mesiace cca 20 000 ludi. rocne umrie na chripku vo svete myslim okolo 500 000 ludi / udaje sa roznia od 300 000 do 800 000 )
Zetti
A kdo to bude urcovat, odkud se kam co smi a nesmi vozit?
Statni urednik do kazde spedicni firmy? Nebo urednik EU do kazde spedicni firmy?
Bolsevismus tahne evropou a ty jsi nositel myslenky, novodoby marx / engels
Statni urednik do kazde spedicni firmy? Nebo urednik EU do kazde spedicni firmy?
Bolsevismus tahne evropou a ty jsi nositel myslenky, novodoby marx / engels
mrazik
Ale vsechno je jen otazka penez a pokud se nekomu vyplati dovezt rajcata z Holandska, tak proc tomu branit ?
Anonym
Ono stačí ta města, pak s tím nikam nedojedeš, z Kotěhůlek do horní Lhoty, do bude tak jako víkendová kára a pro důchodce na nákup a k doktorovi. Tím to lidi budou začít nedobrovolně obměnovat za EV.
pogo26
Chceš změnit systém a to asi bez revoluce a války nepůjde. To, že by jse ty a tvoje děti měli hůř je asi ten nejmenší problém.
Hendly
A kde si vzal to, že se jinde CO2 nesnižuje? Co třeba vývoj při výrobě ele energie? Co třeba emisní povolenky? Co třeba emisní limity lodí?
Taky v emisích aut není jen CO2.
Taky v emisích aut není jen CO2.
Mikesus
Vesteckou kouli nemám, abych mohl něco označit za slepou ulicku. Muzes nam jeste říct , na ktereho kone vsadit při další velký pardubický, jaký čísla padnou v eurojackpotu nebo které akcie nejvíc vydělají?
Hendly
A proč kupuješ zboží co je z druhé strany světa? To ti musí někdo přikazovat?
Hendly
Jednoduchá otázka.
proč teda někdo kupuje česnek z číny a rajčata z Holandska?
proč teda někdo kupuje česnek z číny a rajčata z Holandska?
MrWebsky
Helmut w ogóle chce nas pozamykać do KL. Stamtąd wyjeżdża się przez komin.
Orm
No, nic ve zlým, ale já bych za 30 - 40 let starým autem - např. Avií nebo 120 - jet nechtěl. Alespoň Euro 4 nebo 5 by to skutečně chtělo.
ryccardo
Museli by na ní ale uvalit ekodaň v rámci celý EU. Pokud by to udělali jen v ČR tak mě to nezajímá. Není pro mě problém jezdit tankovat do Polska nebo Německa bydlím u hranic.
pogo26
Řekové dávali hodně na zbrojení. V tom je asi dokážeme napodobit. Na Rakousko, Švýcarsko nebo Německo se vykašleme. Tam se zbrojí moc málo. My máme na víc.
mrazik
S tim by se dalo vicemene souhlasit, ale stale to nerozporuje to co jsem napsal. Pokud se nekomu vyplati poslat kamion rajcat z Holandska do Recka a tam je prodat se ziskem, tak proc by to neudelal ?
99matthew99
To je. Avsak problem je v tom ze ludia nechcu jazdit v malych autach. Su nebezpecne, zle sa do nich nastupuje, pri obrubniku oskries blatnik atd atd. To SUV je ina rec.
Hendly
Psal si, že to nechápeš a vysvětlit to necheš.
Jak jsi došel k přesvědčení, že zrovna ty znáš pravdu a lidi co to mají na starost pravdu nemají?
Jak jsi došel k přesvědčení, že zrovna ty znáš pravdu a lidi co to mají na starost pravdu nemají?
flipmode
To neni o zakazech, to je o nesmyslnosti cele veci, kapis? Jeden z texh co by v ramci “svobody” trhu povolil vse.
Lidstvo neni chytre a bez nejakych omezeni (nechci psat zakazu) to s nami nepujde 😉
Lidstvo neni chytre a bez nejakych omezeni (nechci psat zakazu) to s nami nepujde 😉
Hendly
Třeba je to tím, že nechápeš ostatní věci.
Chceš vysvětlit jak to je a nebo si chceš stát za svým nechápáním.
Chceš vysvětlit jak to je a nebo si chceš stát za svým nechápáním.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
WinDiesel
ale co blbneš každý přece dobře ví že pickup na baterky má nulové emise !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hendly
Pamatuješ si jaký život tady byl před rokem 89?
Porovnávat dnešní stav se stavem před 89 je totální pokřivení reality.
Porovnávat dnešní stav se stavem před 89 je totální pokřivení reality.
WinDiesel
mrazík nemůže za to že Řekové jsou líní a neschopní. zakaž to tedy Nizozemcům a brzy bude z prosperující země plné snaživých lidí zaostalá zchudlá země.
WinDiesel
no ne ty připouštíš budoucnost v diesel hybridech? 😁 ty už Kia a Hyundai v nabídce má ...
Myslím že Brusel do toho půjde po komunisticku. Daně a zákazy.