Elektromobilita
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeAutomobilky v boji s emisemi. Volají po novém zdanění a budování dobíjecích stanic
91 komentářů
Ales4
Brusel to umí jedině zákazy a daněmi. Kam se hrabou komunisti
> Kam se hrabou komunisti
Dohrabali se až do Bruselu 😉
Dohrabali se až do Bruselu 😉
Pravda, je jich tam plno jen si říkají liberální levice, socialisti apod. Komunizmem jsou nakaženy i rádoby pravicové strany jako CDU. U pomníku Marxe byli snad všichni ………….
Anonym
1. uhlíkově neutrální kontinent?
Evropa je p Ural. Chci vidět, jak nakážou Rusku, Ukrajině ale i dalším. Jak budou elektrický náklaďáky a lodě?
Jsou to (bohužel) nerealizovatelné bláboly od světa odtržených pak.
Evropa je p Ural. Chci vidět, jak nakážou Rusku, Ukrajině ale i dalším. Jak budou elektrický náklaďáky a lodě?
Jsou to (bohužel) nerealizovatelné bláboly od světa odtržených pak.
Evropa znamená i půl miliardy obyvatel produkujících CO2 svými plícemi, zločincem se tedý stáváš automaticky v okamžiku narození. Už začínám chápat význam dědičného hříchu v křesťanství 😁
Němci zvládli za 6 let zabít 6 000 000 lidí, mají to vyzkoušené.
Zelenorudí politici, které jsme si do čela Bruselu zvolili (Češi moc ne, ti k volbám raději nechodí) nám zkrátka seberou auta a bude hotovo. Většina lidí na nová drahá elektrická nebude mít. Narvou nás do prostředků hromadné dopravy, a tak se nebude muset investovat tolik do infrastruktury, uvolní se místo na parkování apod. Mnozí tomu, že přijdou o svobodu cestování, budou ještě tleskat.
Zetti
Budoucnost je v hybridech vseho druhu. Presne jak to vcera rekl pan z hyundaie
KANKUNEN
Dodávka brzdí odporem vzduchu, tam se nic nenarekuperuje. Ekologie je správná věc, ale ne ta vylhaná na papíře a ne ta co ničí průmysl.
Třeba letadlo klesá již 100km před přistáním, jak tam chcete něco narekuperovat na ten příští start?
Možná tak z brždění na runwayi.
Ale kvůli tomu se bude letadlo tahat s tím hybridem?
Možná tak z brždění na runwayi.
Ale kvůli tomu se bude letadlo tahat s tím hybridem?
PowerHouse
Automobilky potřebují vysoké prodeje, ale těm prodejům ty nové daně nepomohou.
Zatím prodej aut šlape na plné obrátky, tak se mohou vymýšlet ptákoviny.
Jakmile ty prodeje poklesnou, bude se myslet reálně.
Zatím prodej aut šlape na plné obrátky, tak se mohou vymýšlet ptákoviny.
Jakmile ty prodeje poklesnou, bude se myslet reálně.
donPedro
Aneb kdo říká A musí říkát i B, případně použít i další písmenka abecedy. Tedy ano, snižujme emise z dopravy, ale chovejme se i tak, aby byla ta doprava smysluplná. Kupříkladu takový česnek z Číny, holandská rajčata v Řecku, mlíko z Olmy v Praze a z Pragolaktosu v Olomouci. A pak tu máme ešče to naše české specifikum - z každé, byť i původně dobře myšlenéné záležitosti. jsme schopni schopi, ale opravdu převelice schopni, vyhloubiti tunel - soláry=tunel + biopaliva I. generace=tunel. A kdo to asi tak všechno zaplatí? Že by daňoví poplatníci ...... ? 😉
Ale vsechno je jen otazka penez a pokud se nekomu vyplati dovezt rajcata z Holandska, tak proc tomu branit ?
Tož synku zabils 😁 Zajeď se podívat do Holadnska, tam kde je pěstujou a pak taky do toho Řecka, kde jim rostou "jak plevel" 😲
A kdo to bude urcovat, odkud se kam co smi a nesmi vozit?
Statni urednik do kazde spedicni firmy? Nebo urednik EU do kazde spedicni firmy?
Bolsevismus tahne evropou a ty jsi nositel myslenky, novodoby marx / engels
Statni urednik do kazde spedicni firmy? Nebo urednik EU do kazde spedicni firmy?
Bolsevismus tahne evropou a ty jsi nositel myslenky, novodoby marx / engels
Tož pláčš sice správně, ale na úplně nesprávným hrobečku. Nesmyslné transféry zeměděských komodit jsou převážně způsobeny totálně pokřivenou zemědělskou politikou EU, plnou nesmyslých dotací, subvencí, zákazů a příkazů. Ergo tvá poslední věta je výstřel mimo terč a ještě navíc slepejma 😉
S tim by se dalo vicemene souhlasit, ale stale to nerozporuje to co jsem napsal. Pokud se nekomu vyplati poslat kamion rajcat z Holandska do Recka a tam je prodat se ziskem, tak proc by to neudelal ?
Tož ezliva mi zde kdokoliv smyslupně vysvětlí, že může býti levnější vypěstovat rajče - to je to takový malý, červený, kulatý, aby nedošlo k nějaký mejlce - v NL a dovézt ho přes 1/2 Evropy do GR, nežli ho vypěstovat v tom GR, pak se půjdu dobrovolně přihlásit na VUML, páč mám evidentě mezery ve vzdělání, neb s tím co dofčíl vím to možné není.
Tak může být levnější, protože přirozený vhodný podnebí vs. skleníky s drahým provozem.
Anebo je cena dumpingová.
Tak jako tak s tebou souhlasím, že pokud už je třeba začít s omezeními, tohle by měla být jedna z prvních věcí. Ovšem to je neprůchodné.
Anebo je cena dumpingová.
Tak jako tak s tebou souhlasím, že pokud už je třeba začít s omezeními, tohle by měla být jedna z prvních věcí. Ovšem to je neprůchodné.
Za totáče se tu pěstovalo spousty ovoce a zeleniny a pokud by se využily metody ze slušovic, kteří měli skvěle vymyšlený systém skleníků, mohli jsme být plně soběstační. Jde jen o to chtít a omezit nadnárodní korporace a nesmyslné vožení cetek a tuny zboží po světě.
Tož bať - aneb "Číňan" dodá smraďlavou lodičkou solárpanely, k tomu přišoupne zopár bedýnek česneku. My si ty solárpanely j*ebnem na pole, kde bychom jinak mohli pěstovat třeba ten česnek, abychom si mohli vozit zadele v elektrovehyklech - a to se vyplatí, ať žije Ekologie! Takhle to, 7 kur vachuj chceme?
To neni o zakazech, to je o nesmyslnosti cele veci, kapis? Jeden z texh co by v ramci “svobody” trhu povolil vse.
Lidstvo neni chytre a bez nejakych omezeni (nechci psat zakazu) to s nami nepujde 😉
Lidstvo neni chytre a bez nejakych omezeni (nechci psat zakazu) to s nami nepujde 😉
mrazík nemůže za to že Řekové jsou líní a neschopní. zakaž to tedy Nizozemcům a brzy bude z prosperující země plné snaživých lidí zaostalá zchudlá země.
Rajčata byly jen pro příklad - šlo mi hlavně o to, že se tady ekouši primárně snaží hojit na těch, co se nemohou bránit efektivně, tedy na obyčejných daňových poplatnících, mnozí vykřikují pomateně cosi o přežilém a vyčpělém kapitalismu a jaksi jim uniká, že přímo direkción z velké centrály chodí směrnice a dotace na nesmysly typu soláry a biopaliva na a ze zemědělské půdy, např., místo jejího smyslupného a udržitelného využití pro pěstování potravin. A líní a neschopní Řekové? Cliché. Já tam potkával i pracovitý a schopný 😉
Máš 100% pravdu. Všetko vozíme krížom-krážom cez pol sveta, a väčšinu úplne zbytočne. To je tá globalizácia. Cestou je sebestačnosť v rámci každého štátu v čo najväčšom možnom rozsahu. A čo nejde robiť doma, nevoziť to z druhej strany sveta ale od susedov. Lenže svetu vládnu obchodníci a podľa toho to vyzerá...
Řekové dávali hodně na zbrojení. V tom je asi dokážeme napodobit. Na Rakousko, Švýcarsko nebo Německo se vykašleme. Tam se zbrojí moc málo. My máme na víc.
Jednoduchá otázka.
proč teda někdo kupuje česnek z číny a rajčata z Holandska?
proč teda někdo kupuje česnek z číny a rajčata z Holandska?
Nejvetsi extrem tohoto typu na Filipinach. Objedni jsme ananasovy juice, v 99% cerstve delany, ale dostali jsme Rauch-na jkrabici stalo “Pineapples from Philippines”...
Takze tady mame nasi dobu-na Filipinach vypestujeme ananas, prevezeme do Rakouska (mimochodem jedne z nejdrazsich zemi co se prace tyce), udelame banalni cinnost (mackani a baleni) a posleme zpet na Filipiny, kde rostou. Absurdita dnesni doby 😉
Takze tady mame nasi dobu-na Filipinach vypestujeme ananas, prevezeme do Rakouska (mimochodem jedne z nejdrazsich zemi co se prace tyce), udelame banalni cinnost (mackani a baleni) a posleme zpet na Filipiny, kde rostou. Absurdita dnesni doby 😉
KANKUNEN
ekologičtější než pick-up na baterky.
To je. Avsak problem je v tom ze ludia nechcu jazdit v malych autach. Su nebezpecne, zle sa do nich nastupuje, pri obrubniku oskries blatnik atd atd. To SUV je ina rec.
ale co blbneš každý přece dobře ví že pickup na baterky má nulové emise !!!!!!!!!!!!!!!!!!
twistedTSD
Pobavila stížnost, že zákazníci ignorují EV a zejména elektrické dodávky. Kdo by řekl, že si na sebe dodávka musí vydělat, což se většinou nestane za předpokladu, že bude každých 200 km stát a nabíjet drahé baterie. Dále zjištění, že si zákazníci nechávají auta déle, tudíž by měli být pobízeni ke koupi nových ekovehiklů. Chápu, že to tak automobilky vidí, ale mně přijde nejekologičtější auto, co se nevyrobí. A možná by pomohlo, kdybychom nebyli svědky mezigeneračního zdražování o vysoké desetitisíce, přičemž protihodnotou je člověku deset otravných asistentů a neúměrně složité systémy na ušetření pár deci paliva.
Ale souhlasím, že si EU musí přestat hrát na státem řízené hospodářství.
Ale souhlasím, že si EU musí přestat hrát na státem řízené hospodářství.
Přesně, nejvíc ekologické jsou auta na Kubě, vyrobená před 70 lety a stále jezdí. holt Poctivé materiály, nárazník jako traverza, na ničem se nešetřilo, žádná elektronika, poctivá mechanika, prostě nejlepší co může být.
To samé afrika a asie a rusko, dodnes tam jezdí 30-40 let stará auta a furt slouží. Na západě za tu dobu už měli lidi 5-20 aut.
A pak maj kydy o ekologii 😄
To samé afrika a asie a rusko, dodnes tam jezdí 30-40 let stará auta a furt slouží. Na západě za tu dobu už měli lidi 5-20 aut.
A pak maj kydy o ekologii 😄
nedavny clanok ohladom Holandska, ktore je vyrazne bohatsou krajinou ako priemer EU asi vypoveda o tom, co sa bude v EU diat v pripade ak by sucasna politika pokracovala, resp. sa stupnovala. je to vlastne logicke, ale povedal by som, ze dost alarmujuce, ked aj vyrazne bohatsi holdandania siahnu po jazdenych autach so spalovacimi motormi a priemerny vek vozoveho parku v krajine vzrastie
Jsem přesvědčen o tom, že pokud iditotský tlak na elektromobilitu (a přijímání uprchlíků z muslimských zemí) bude natvrdo pokračovat, EU se nakonec rozpadne. Pravděpodobně se oddělí země V4, tedy vč. Česka. ;-\
Ono je to ale logické. Čím více se produkce automobilek pod tlakem nesmyslných nařízení EU bude vzdalovat skutečným požadavkům zákazníků (a zároveň zdražovat), tím více se budou běžní lidé snažit si nechávat starší auta (která by za normální situace byla přirozeně nahrazována novějšími spalovacími modely s nižšími emisemi). Toho jediného (a obrovské nezaměstnanosti v oboru automotive) ti zelení bruselští i .d .i . o. t.. i dosáhnou!!! 😒
Orm
svými ekonomickými, užitnými a ekologickými vlastnostmi, ale jen zákazy, příkazy, daněmi a pokutami. Jsem zpět v čistém plánované sockomunistické ekonomice, ze které jsme před 30 lety utíkali. Ať žije nová EU RVHP.
Jj, socialismus (komunismus nikdy nikde neexistoval) byl v mnoha ohledech lepsi nez cela slavna EU. Ale koneckoncu, presne o to tvurcum EU slo...
Melo se zustat u volneho pohybu zbozi a osob, zadne “EU zakony” a zadna nevolena EU komise a podobna zverstva. Ale to by se ta Evropa hure ovladala...
Melo se zustat u volneho pohybu zbozi a osob, zadne “EU zakony” a zadna nevolena EU komise a podobna zverstva. Ale to by se ta Evropa hure ovladala...
Pamatuješ si jaký život tady byl před rokem 89?
Porovnávat dnešní stav se stavem před 89 je totální pokřivení reality.
Porovnávat dnešní stav se stavem před 89 je totální pokřivení reality.
Ano, do loňska bych s tebou souhlasil. Ale teď nám zelení bruselští soudruzi chtějí nařizovat, jaká auta si máme kupovat a to je naprosto nepřijatelný socialistický hnus! 😒 :no: :no: :no:
flipmode
Pokud to nekdo z environmentalnich zastancu a politiku mysli vazne, melo by se nahlas zacit rikat, ze jedina spravna cesta k nizsim emisim je : Nizsi spotreba lidstva, jako nejvetsi cislo 1. Delsi zaruky a kvalitnejsi vyrobky. Podpora lokalni vyroby a zemedelstvi. Extra dane na dovozy balicku z Ciny / Asie v hodnote par korun apod. Odklon od materialniho zpusobu zivota.
V podatate jediny recept...i kdyz to na nase pohodli muze mit dopad. Kdo je ochotny platit vice za skutecne eko zbozi ( ja treba ano ).
Ale kdo to rekne? Zasadni problem je monetarni ekonomika a mantra o “neustalem rustu” - je treba rici, ze nic takoveho neexistuje a cim drive si to lidstvo uvedomi, tim mensi bude “pad na hubu”, ktery jiste prijde.
V podatate jediny recept...i kdyz to na nase pohodli muze mit dopad. Kdo je ochotny platit vice za skutecne eko zbozi ( ja treba ano ).
Ale kdo to rekne? Zasadni problem je monetarni ekonomika a mantra o “neustalem rustu” - je treba rici, ze nic takoveho neexistuje a cim drive si to lidstvo uvedomi, tim mensi bude “pad na hubu”, ktery jiste prijde.
Chceš změnit systém a to asi bez revoluce a války nepůjde. To, že by jse ty a tvoje děti měli hůř je asi ten nejmenší problém.
Sehr lecker Maulwurfkuchen
Je mi k smíchu, když vidím, kolik lidí si myslí, že jsou EV ekologická, a že jsou budoucností automobilismu, a ani neví, jaké svinstvo jsou po ekologické stránce baterie, které elekromobily pohání, a jak se elektřina pohánějící elekromobily vyrábí. Navíc, kdo by si koupil mnohem dražší auto se žalostným dojezdem, které má kvůli bateriím větší náklady, a které výrobou elektřiny (to, co napáchá výroba a následná destrukce těch baterií, nepočítám) překračuje emisní limity EU na 100 km o cca. 3000g? Nikdo. Elektromobilita je prostě slepá ulička, nechápu, proč se do nich cpe tolik peněz.
Třeba je to tím, že nechápeš ostatní věci.
Chceš vysvětlit jak to je a nebo si chceš stát za svým nechápáním.
Chceš vysvětlit jak to je a nebo si chceš stát za svým nechápáním.
Otázkou je, zda to chápeš TY.
Kolega Sehr......má naprostou pravdu. Slepá ulička to je a je to nesmysl !!
Máme tady auta na CNG a nová auta na naftu a benzín v normě euro 6,
tak není potřeba vymýšlet hovna.
Kolega Sehr......má naprostou pravdu. Slepá ulička to je a je to nesmysl !!
Máme tady auta na CNG a nová auta na naftu a benzín v normě euro 6,
tak není potřeba vymýšlet hovna.
Vesteckou kouli nemám, abych mohl něco označit za slepou ulicku. Muzes nam jeste říct , na ktereho kone vsadit při další velký pardubický, jaký čísla padnou v eurojackpotu nebo které akcie nejvíc vydělají?
V prvni rade auta tvori dle clanku 12% CO2. Podle jinych zdroju ca 3% celkoveho znecisteni. Proc se vice nezamerit na tech 88, resp 97?
No jo, auta lidi potrebuji a jedincum se snadneji neco vnucuje a kontroluje nez treba korporacim 😉
No jo, auta lidi potrebuji a jedincum se snadneji neco vnucuje a kontroluje nez treba korporacim 😉
A kde si vzal to, že se jinde CO2 nesnižuje? Co třeba vývoj při výrobě ele energie? Co třeba emisní povolenky? Co třeba emisní limity lodí?
Taky v emisích aut není jen CO2.
Taky v emisích aut není jen CO2.
Myslím že Brusel do toho půjde po komunisticku. Daně a zákazy.
Dost blbý stav na ekonomickou porážku světa....
A ted je velká otázka, zda sou čínská oficiální čísla pravda. Pokud ne a je nutné to vynásobit 3x, tak potěš koště.
Žluté vesty a petrolheadi si určitě poradí, nemam obavy.