Ekonomika
Autmobilky platí Tesla výpalné - to je ten "zisk".
Tesla za rok 2019 prodělala cca 20mld. Je vtipný, jak se ze dvou mírně ziskových kvartálů dá vlastně udělat obrovská senzace a úspěch. Za povšimnutí stojí i to, že emisní povolenky za 4.Q/2020 činily 133 milionů USD. Čili víc než celý zisk.
Je vtipne ako tak jednoduche cisla nepochopil ani autor ani ty. Ak by si sa unuval precitat si financny report, prisiel by si na to, ze hotovost Tesly sa navysila iba za Q4 o 930 milionov USD na celkovych 6,27 miliardy USD, takze nic neprodelala a par stoviek milionov rocnej celkovej straty by lavou zadnou pokryli z hotovosti 😊 len to neurobili a navysuju si hotovost, oni uz vedia preco.
Jak souvisí hotovost se ziskem? Hotovost rovná se zisk?
Diskuzi s někým kdo míchá zisk a dostupnou hotovost asi nemá smysl ani začínat. To je zaručená ztráta času.
Pise ten co nechape suvis medzi operacnym ziskom, investiciami do vyvoju a stratou 😃ale ty si e😜ert a cely akciovy trh sa myli 😃
Tak teď do toho mícháš ještě investice a akciový trh. 😲 Začni tím, že si koupíš nějaké základy účetnictví.
Ty zacni tim, ze prestanes ignorovat realitu..
Cetl jsi alespon nadpis clanku?
Tak tu netrol se zaklady ucetnictvi 😉
Az si za rok postavis obrovskej barak a ufinancujes ho, tak to bude taky neuspech????
Zkus zacit trochu premyslet.
Gigafactory 3 v Shaghaii predstavovala investici asi 40 miliard!! Kc.
Tato investice se bude muset postupne splacet.
Vis jak na tom bude Tesla ucetne, az bude mit tuto investici splacenou???
Kdyz je ted, behem splaceni, na nule?
Zkus si to spocist pomoci tech tvych zakladu ucetnictvi. 😉
Vem si objem vyroby, 20% marze na Modelu 3.
A pak mi napis vysledek 😄
Poradim ti. Vysledek nebude horsi, nez kdyz objem splatek dluhu za GF3 presunes do zisku 😉
Ty zaklade ucetnictvi 😁
Cetl jsi alespon nadpis clanku?
Tak tu netrol se zaklady ucetnictvi 😉
Az si za rok postavis obrovskej barak a ufinancujes ho, tak to bude taky neuspech????
Zkus zacit trochu premyslet.
Gigafactory 3 v Shaghaii predstavovala investici asi 40 miliard!! Kc.
Tato investice se bude muset postupne splacet.
Vis jak na tom bude Tesla ucetne, az bude mit tuto investici splacenou???
Kdyz je ted, behem splaceni, na nule?
Zkus si to spocist pomoci tech tvych zakladu ucetnictvi. 😉
Vem si objem vyroby, 20% marze na Modelu 3.
A pak mi napis vysledek 😄
Poradim ti. Vysledek nebude horsi, nez kdyz objem splatek dluhu za GF3 presunes do zisku 😉
Ty zaklade ucetnictvi 😁
V kazdej diskusii o Tesle sem pridu ludia co ovladaju fakty a jednoduchu matematiku a ekonomiku a potom takyto troll ktoremu este nedoslo to co vedeniu jeho oblubenej automobilky uz doslo a tlaci do EV desiatky miliard ktore uz zrazu nepredstavuju investicnu stratu 😊
To že nejsem tupec jako ty, a nepletu si cash flow se ziskem neznamená že jsem troll. Naštěstí máš Vita a můžete se za ty kraviny co sem píšeš poplácat po zádech a pochválit.
Ty nastastie na svoje bludy nemas nikoho 😁 :no:
Pamatuju si diskuzi, kde kdosi napsal, že interiér Tesly 3 je nekvalitní a nic nevydrží.
Na to jsi ty argumentoval, že jsou to lži, protože Tesla 3 už najela milion km a interiér to přežil. Jako důkaz jsi dal odkaz na Muskův tweet, že v laboratoři roztočili MOTOR Tesly 3 a najel milion km.
Takhle nějak je to i s touto tvou dnešní a včerejší "diskuzí", odborníku.
Na to jsi ty argumentoval, že jsou to lži, protože Tesla 3 už najela milion km a interiér to přežil. Jako důkaz jsi dal odkaz na Muskův tweet, že v laboratoři roztočili MOTOR Tesly 3 a najel milion km.
Takhle nějak je to i s touto tvou dnešní a včerejší "diskuzí", odborníku.
Ty mas teda mizernu pamat 😊 Najdi si tu diskusiu a precitaj si ze som tam uznal ze sa neuvadzalo ci sa pri tom teste v laboratoriu testovalo pohonne ustrojenstvo samostatne, alebo komplet v aute ulozenom na vibracnych podstavcoch a teda to nie je vhodny test na zdokladovanie kvality interieru a uviedol som tam link kde sa testovala karoseria na vibracnych podstavcoch co simulovalo obdnobne sialeny a nerealny najazd bez vrzgania alebo inych vad interieru. Naopak diskeri boli nulovo objektivni a vacsina nikdy v zivote nesedela v Modeli 3, len opakovali dookola nacitany hate, ktory vyvratili aj mnohe renomovane testy kde lomcovali s palubovkou a vsetko bolo top spracovane a potvrdil to aj samotny teardown auta a IIHS testy. Logicky, ak je interier poskladany z maleho poctu velkych dielov z jedneho kusa a umiestneny na masivnom priecnom rame medzi A stlpikmi tak urcite bude pevnejsi ako zo stoviek az tisicov poskladane palubovky klasickych aut a vrzganie pride ovela skor.
Na druhu stranu ak ma spolocnost niekolko miliardovu hotovost ktoru ziskala len zo svojho fungovania a niekto sa tu odbavuje na niekolko milionovej strate, tak asi nechape zmysel desatinnych ciarok a ak nevidis suvis medzi hotovostou a ziskom tak nemozes byt povazovany za objektivneho u nikoho co ma nejake ekonomicke vzdelanie. Sorry.
Na druhu stranu ak ma spolocnost niekolko miliardovu hotovost ktoru ziskala len zo svojho fungovania a niekto sa tu odbavuje na niekolko milionovej strate, tak asi nechape zmysel desatinnych ciarok a ak nevidis suvis medzi hotovostou a ziskom tak nemozes byt povazovany za objektivneho u nikoho co ma nejake ekonomicke vzdelanie. Sorry.
A ta miliarda na hotovosti, ta neprošla účetnictvím? Tím, které vyčíslilo ztrátu?
Dostuduj si aj rozdiel medzi cash a cash flow 😉 uplne rozdielne pojmy aj hodnoty 😁 Cash flow Q4 1B, Cash na konci Q4 6,27B. Ale ty sa tu budes odbavovat na 800M ked Musk zarobil za vikend na akciach 2,3B 😁 Preac ale toto je uz poriadne zufaly hate.. ale snad sa kvoli tomu budes citit lepsie lebo inac nevidim aky ma toto tvoje zosmiesnovanie tohto mega uspechu a nadavanie ludom co ti poukazu na to ze si mimo, zmysel pre teba a tvoj pocit zo seba 😊
Jako obvykle píšeš z cesty Vito.
Ako obvykle nechapes neuprosne fakty 😁
Neúprosné fakty - Elon má hotovost, Elon není ve ztrátě. :yes: :yes:
Máš zaplacený členský příspěvky na tento rok?
Máš zaplacený členský příspěvky na tento rok?
Teď ostatní automobilky, bojíc se vlastní zisky, chtějí aby jim tu infrastrukturu někdo postavil.
https😐/www.tesla.com/cs_CZ/findus?…
Vsetci mali plno reci ako tesla krachne a ako je stale v strate. Teraz ked ma oproti ostatnym niekolkorocny naskok(technologie, baterie, SC, solar) uz tak nevyskakuju.
5SC nieje vela, avsak Tesla stale prezentuje SC ako alternativu pri dlhsich cestach, nie ako kazdodenne pouzivanie. Bezne mas nabijat doma.
Tesla se rozhodla, že chce prodávat jen EV. Dobrovolně. Pokud by sama nezačala s budováním superchargerů, nikdo by její auta nekupoval, byla to nutnost, obchodní rozhodnutí.
Teď jsou výrobci tlačeni, aby začali taky stavět EV, to není jejich obchodní rozhodnutí. Benzínky po nich taky nikdo nechtěl stavět.
Chce se po nich vyvíjet a stavět EV, které ale "nikdo" nechce kupovat.
Plus dovol, abych ti ozřejmil, že tebou prezentované celosvětové číslo počtu Superchargerů Tesla odpovídá počtu čerpaček jen v ČR.
Vyrobcovia su tlaceny do EV aj kvoli Tesle ale aj kvoli Bruselu. To je ako s X6. MB a Audi videlo ze X6 ide na dracku ako teple rozky a preto postavili konkurentov.
A k tomu cislu SC. To ich postavila jedna firma. Zacali tusim v roku 2012. Myslim ze nie zle. Od Slovenska na vrch Skotska a do Portugalska zajdes uplne v poho. A nepotrebujes ziadne cipy, karty, registracie.
IONITY to robi pre niekolko automobiliek a na SK nieje ziadna a v CZ az na jednom mieste. Cena v porovnani s Teslou zamozrejme vyssia.
https😐/fdrive.cz/…022-pribude-4582
Karle, porovnavat sit cerpacich stanic a SC neni spravne.
Duvod je, ze kazdy "klasicky" motorista cerpacky potrebuje.
A netankuje nikde jinde.
Vetsina elektromobilistu rychlonabijecky vetsinu casu vubec nepotrebuje.
Jelikoz se nabijeni odehrava v noci doma nebo pres den v praci. A staci k tomu vykony radove jednotky kw.
Chapes?
Jinak je mozne, ze majitel elektromobilu stravi nabijenim min casu, nez majitel klasickeho auta. Ten totiz musi vyhledat pumpu, cekat az se natankuje atd. Majitel EV jen typicky vecer doma zapoji auto do zasuvky a rano ho plne nabite odpoji..
PS Kdyz si koupis Teslu, tak mas k dispozici vlastni sit superchargeru, ale k tomu muzes nabijet na VSECH (sice treba u Ionity draze) ostatnich nabijeckach.
Kdyz si koupis E-tron, tak na SC nemuzes 😄
No zase mas Ionity prvni rok (nebo vic?) zdarma a pak mas mnohem vyhodnejsi pausal, nez o kterem se tu psalo..
PPS Tak pojdte s tema palcema dolu 😄 Aspon jste si to vy dieselteroristi precetli :yes😒br /> Anebo taky ne..
Klidně můžou zůstat čistě u spalováků, nikdo by jim fabriku nesebral ani nezavřel..
Jak píšu výše - fabrice nehrozí likvidace ze strany regulátorů ani když přesáhne stanovenou mez.
Tyto porovnání jsou vzhledem k tragédiím z války nemístné.
Neuvěřitelné jak ti bezmozci adorující teslu palcují...
VW platilo obrovské pokuty a stále je v zisku. Vždyť to znamená, že ty auta jsou teda pekelně předražená.
Ionity se buduje z dotací pro klasické automobilky které hned nastaví cenovou politiku tak aby to bylo proti konkurenci (Tesle a Nissanu).
Ale zlost se tu nese na Teslu.
Že má někdo slušný zisk není důvodem, aby jsi ho nutil stavět infrastrukturu. Od toho jsou daně, které z toho zisku platí.
Pokud vím, VW má marži na autě okolo 3%. Nic, z čeho by se ti měla točit hlava.
Ponechme stranou ten nesmysl s 99% nejlevnějších šuntů. A že ty "šunty" , kterých určitě není 99%, se vyrábí pro "obyčejné lidi", na rozdíl od současných Tesel.
Nicmene Tesla rozsirila elektromobilitu.
https😐/www.tesla.com/…r-plan-part-deux
Part of the reason I wrote the first master plan was to defend against the inevitable attacks Tesla would face accusing us of just caring about making cars for rich people, implying that we felt there was a shortage of sports car companies or some other bizarre rationale. Unfortunately, the blog didn't stop countless attack articles on exactly these grounds, so it pretty much completely failed that objective.
...
A lower cost vehicle than the Model 3 is unlikely to be necessary, because of the third part of the plan described below.
Create stunning solar roofs with seamlessly integrated battery storage
E😜and the electric vehicle product line to address all major segments
Develop a self-driving capability that is 10X safer than manual via massive fleet learning
Enable your car to make money for you when you aren't using it
Chapes?? 😄
Kolik aut co se prodá je teda jiných než jsem napsal? Možná to není 99% ale 90% bych už označil za velice reálných. Nic levnějšího fakt už vyrábět nelze.
Proč jde VW do ele aut? Protože musí aby neztrácela na konkurenci. Zatím jí spalováky na limity EU stačí.
A jinak jen zbytečná vata, nic jako argument.
"90% aut má motor napříč, proto by měli mít výrobci dost peněz a vzdát se jich, aby postavili infrastrukturu". Pardon, ne výrobci. Volkswagen, já vím.
:yes:
Proto by měli mít dost peněz a investovat do vývoje a ne jen "hrabat" a "brečet". Limity lze splnit i bez ele aut.
VW jsi sem zanesl ty.
Za druhé - proč trapně lžeš? Já jsem sem VW nepřitáhl. Přitáhl jsi ho sem ty v 10:14.
Ale mluvím o vývoji na plnění EU limitů a to nemyslím stavbu nabíječek. Jde o to že evropské automobilky nedávají peníze do vývoje obecně a jen staví to nejlevnější co jde. Nikdo po nich nechce ele auta, ty nejsou zatím pro splnění limitů nuná.
Podívej se jak zavádějí inovace jen po legislativním tlaku.
Já chápu, že se příznivcům nelíbí omílání ztrát. Na druhou stranu asi neexistuje moc firem, které by 12 let prodělávaly rok co rok stamiliony nebo miliardy dolarů.
Řekněme, že Musk má velký záběr - auta, vesmír, atd, ale automobilka Tesla? Nic úžasného hmatatelného nevidím.
Někdo kdo by došel dál? Třeba i v technickém jiném oboru?
https😐/youtu.be/DSRWKxytW40
Ze se nekdo umi postavit BMW M3? A elektromobil?
Co by musela Tesla udelat, aby Karel rekl, ze vycniva?????
Btw. Tesla M3 je mnohem levnejsi nez M3 od BMW 😉
Karle, uprimne, ty mas k objektivite hoooodne daleko. 😁
PS: Roadster taky nebude vycnivat?
Přece nelze celý svět měřit podle našeho měřítka, že to nedojede plné konzerv do Chorvatska.
Ale zde je to prezentováno jako diktát Bruselu a tajné spiknutí proti lidem...
BMW M3 si taky primarne neporizujes na dojizdeni do Chorvatska.
Nadhled chybi totalne. Antitesla maji rudo pred ocima.
A nedokazou si priznat, ze produkty, ktere se dokazou postavit Porsche (napr. Model S - Taycanu nebo viz odkaz nize), nebo BMW (M3 vs M3..) asi budou vyjimecne.
https😐/youtu.be/xz5mV0Y1804
"Proč si proboha lidi nekupují jako druhé auto elektromobil, co je k tomu vede?"
Zvláštní představa nadhledu.
Ty sám nevidíš tu absurdnost co zde někdy je. Ty nedostatky elektřiny, diktáty bruselu a spiknutí?
Někomu pro jeho potřeby může ele vyhovovat , někomu nemusí. Já osobně - problém s lokálními emisemi se mě netýká. Když na to mám peníze, nemusí mě nutně trápit dražší km s ice než s ele. Nevím, proč bych měl toužit po ele. Byť by po manželku mohl fungovat, ale to bude i benzín. U benzínu vím, co mě s autem čeká. Žádné pochyby o snižující se kapacitě baterek, o následné prodejní ceně. Nevidím jasný argument pro kromě levnějšího km což mě netrápí a kromě lokálních emisí, což mě netrápí už vůbec. Daleko spíš bych jako druhý (a klidně i první) auto do rodiny bral hybrid. Prndům o komfortnější jízdě s ele se směju.
Že by třeba šestiválec +ZF8 nebyl plynulý, to si taky nemyslím.
Pořád nedokážeš pochopit, že každý nemusí chtít to, co ty?
https😐/www.popsci.com/…m-privacy-suite/
Nekdo o ni stoji.
A je ochoten uzaplatit za ni spoustu penez 😁
The best electric car on the market is the Tesla Model 3. It’s ahead of the competition in terms of powertrain technology, infotainment technology, and semi-autonomous driving features. It’s seriously quick off the line thanks to the instant torque generated by its electric drivetrain, and Tesla has finally solved the quality problems it e😜erienced early in the car’s production run so it’s relatively well-made.
:yes: