Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
....já ho jel v Corolle a až na krátkou hlučnost při prudší akceleraci se tomu motoru nedá nic vytknout.... :-! Jo, a soudružce manželce se Chrrrrr....líbí moc.... 😉
lamal
Hodim to sem Ozzmanko, tvoje prve vlakno je tak dlhe a rozvetvene... 😄
Jedna z mojich blizkych osob si kupuje jazdeneho Aurisa 1.8HY - moje odporucenie a nakoniec sa to ujalo a po par KS, ktore sme si tak lepsie presli doplnim:
ad 1 - do mesta ano a mimo mest👋dialnicu nie ... z pouzivania som zistil pri obsadeni 3mi osobami, ze najhorsie pre ten system 1.8 su maximalne zrychlenia 0-70 kmh... pisem maximalne, nie bezne potrebne tam to vzdy tak nejak staci, ale zo semaforu to proste nestartuje rychlo a akceleracia je plynula, ale vlazna... tento system celkovo aj s nejakym zatazenim najlepsie zrychluje nad 70kmh... ak sa meria zrychlenie ze ides 70kmh a jebneš to na podlahu tak motor sa uz v tejto rychlosti vie dostat do otaciek a ponuknut potrebny vykon... taktiez 80-120 je prekvapivo pouzitelne rovnajuce sa napr 1.6tdi v nejakom rapide s 3ludmi.
Tym chcem napisat, ze co sa tyka vykonu tak prave mimo mesto sa kvoli uz dostupnym otackam ta 1.8 predava najlepsie a 70-130 zrychluje zhruba tak ako sa na 136k patri... problem teda je, ze v nizkych rychlostiach ten benzinak nedosiahne vysoke otacky preto je vlaznejsi ten retazec, naopak v rychlostiach okresnych uz po stlaceni plynu otacky ma a funguje... na dialnici +- suhlas tam uz to je s kompromismi, ale na tempomat 110-130kmh funguje dostojne...
ad2 - hlucnost 1.8 ... v tomto smere koluju priserne historky, ale z vlastnych skusenosti nemozem povedat, ze by ta 1.8 a to aj v starsom Aurise nejak neskutocne zavijala... v meste ani nemoze pretoze nema otacky a mimo dialnicne plne akceleracie kde uz pri nejakych 120-140 fakt maka na max mi to pride ako rozumne tichy pohon... hlavne po skusenosti s 1.5tsi v octavii + dsg ten tiez huci nad 4000 fakt dost a to DSG ho tam furt posiela, v tomto sa mi stary auris lubil dokonca viac,. lebo som vzdy vedel co urobi a co od neho cakat a vysledny hluk nebol tak zly,... to s DSG zase nikdy nevies co spravi a niekedy je tam schopna da 1čku pri 5000ot aby tam po 2s trapenia vadnutia a hluku dala 2ku a auto zrychlilo... myslim, ze zakaznici co si to v reale odskusali a porovnali v tak velkej miere tie hybridy kupuju... aj ten 2.0hybrid v corolle huci poriadne nad 4500ot a o nic menej ako 1.8 v aurise... tym nechcem ociernovat 2.0hy ktory je super, akurat ze mi 1.8 nepride celkovo o moc hlucnejsi a vo vysokych otackach uz vobec nie
Jedna z mojich blizkych osob si kupuje jazdeneho Aurisa 1.8HY - moje odporucenie a nakoniec sa to ujalo a po par KS, ktore sme si tak lepsie presli doplnim:
ad 1 - do mesta ano a mimo mest👋dialnicu nie ... z pouzivania som zistil pri obsadeni 3mi osobami, ze najhorsie pre ten system 1.8 su maximalne zrychlenia 0-70 kmh... pisem maximalne, nie bezne potrebne tam to vzdy tak nejak staci, ale zo semaforu to proste nestartuje rychlo a akceleracia je plynula, ale vlazna... tento system celkovo aj s nejakym zatazenim najlepsie zrychluje nad 70kmh... ak sa meria zrychlenie ze ides 70kmh a jebneš to na podlahu tak motor sa uz v tejto rychlosti vie dostat do otaciek a ponuknut potrebny vykon... taktiez 80-120 je prekvapivo pouzitelne rovnajuce sa napr 1.6tdi v nejakom rapide s 3ludmi.
Tym chcem napisat, ze co sa tyka vykonu tak prave mimo mesto sa kvoli uz dostupnym otackam ta 1.8 predava najlepsie a 70-130 zrychluje zhruba tak ako sa na 136k patri... problem teda je, ze v nizkych rychlostiach ten benzinak nedosiahne vysoke otacky preto je vlaznejsi ten retazec, naopak v rychlostiach okresnych uz po stlaceni plynu otacky ma a funguje... na dialnici +- suhlas tam uz to je s kompromismi, ale na tempomat 110-130kmh funguje dostojne...
ad2 - hlucnost 1.8 ... v tomto smere koluju priserne historky, ale z vlastnych skusenosti nemozem povedat, ze by ta 1.8 a to aj v starsom Aurise nejak neskutocne zavijala... v meste ani nemoze pretoze nema otacky a mimo dialnicne plne akceleracie kde uz pri nejakych 120-140 fakt maka na max mi to pride ako rozumne tichy pohon... hlavne po skusenosti s 1.5tsi v octavii + dsg ten tiez huci nad 4000 fakt dost a to DSG ho tam furt posiela, v tomto sa mi stary auris lubil dokonca viac,. lebo som vzdy vedel co urobi a co od neho cakat a vysledny hluk nebol tak zly,... to s DSG zase nikdy nevies co spravi a niekedy je tam schopna da 1čku pri 5000ot aby tam po 2s trapenia vadnutia a hluku dala 2ku a auto zrychlilo... myslim, ze zakaznici co si to v reale odskusali a porovnali v tak velkej miere tie hybridy kupuju... aj ten 2.0hybrid v corolle huci poriadne nad 4500ot a o nic menej ako 1.8 v aurise... tym nechcem ociernovat 2.0hy ktory je super, akurat ze mi 1.8 nepride celkovo o moc hlucnejsi a vo vysokych otackach uz vobec nie
ta jednaosma je ideální univerzální pohon, nevím proč z něj všichni jsou takový nevrlý, z 0-100 10s je normálka ale když se kouknem na konstrukci toho motoru, stará bytelná nepřímovstřiková atmosféra dimenzovaná na 108kW(vychází z 1.8 motoru Avensisu T27) utlumená na 73kW, rozvodovej řetěz a napínák jak v žigulíku z 80tých a né ty dětský řetízky co maj v koncernu, elektromotor co na rozjezdy má k dispozici 209 nm stále a přitom emise už v roce 2010 byly 87g/km a NOx o 95% nižší než soudobý motory tý doby, energii během cesty si to vyrobí samo a potom jí použije na úsporu paliva. Navíc za ty léta je to jeden z nejspolehlivějších pohonů, ale to tu budem raději nadávat na EU že díky ní tu máme 1.0TSI tříválce co ani dneska nenabízej nižší emise než tenhle motor před 10ti lety, to vůbec nepočítám tu poslední verzi z dneška v Corolle co má 77g/km nebo tak nějak. Ale je v tom baterka a eCVT tak to budem hejtovat protože vysoká spolehlivost, nízká spotřeba a nízký emise jsou nedůležuitý parametry podle kterých se auta přece nevybíraj....auta se vybíraj podle toho zda dělaj hééén-héééééén-hééééééén-hééééééééén a nesměj dělat huuuuuuuu jednou za čas a jinak ticho, na to českej člověk není zvyklej!
Tak to jsem 3 roky asi jezdil úplně s jiným aurisem. Celková hlučnost, pokud porovnávám s corollou, je rozdílná na první poslech. "vytí" motorů je asi stejné, jen 1,8 šla dřív do otáček. U té 1,8 bylo každé kilo navíc znát, to souhlasím. Ve 3 lidech ( jen s dvojčaty a to člověk dynamiku nezkouší ) jsem téměř nejezdil, tak nevím. Mně naopak subjektivně přijde, že ta 1,8 má v nizkých rychlostech větší chuť zrychlovat než aktuální dvoulitr. Ale to se pak láme právě kolem 80km/h, kde už se tolik 1,8 nechce. Ale dálnice je obecně nouzovka, žádné vyskakování si fakt nehrozí.
Ale nemám to nijak změřené, jen subjektivní pocity.
Rád bych to dynamicky porovnal a mrzí mně, že jsem to neudělal než šel auris z domu.
Ale nemám to nijak změřené, jen subjektivní pocity.
Rád bych to dynamicky porovnal a mrzí mně, že jsem to neudělal než šel auris z domu.
Corolla je tichsia ako auris celkovo (vyhoda novsieho auta), aj ten 2.0hy co mas ty je tichsi v nizkych otackach - do tych 4000ot ako 1.8. V corolle je 2.0 sviznejsia aj na rozjazdy, sedi to principialne - ma silnejsiu bateriu = vacsi prud na rozjazdy a 2.0 ma predsalen viac krutiaku aj v nizsich ot ako ta 1.8. Pri zrovnani v 80kmh je 2.0 samozrejme rychlejsia, ale to bude jej celkovym vykonom, pretoze tam silnejsi 2.0 zaberie viac tam je to logicke... to nic nevravi o tom, ze medzi 70-130 je 1.8 v najlepsom lebo ma otacky, ale je jasne ze svojim celkovym vykonom nemoze porazit 2.0 ktory jej nad 80kmh, ale pocitovo uz ovela skor utecie...
Aurisa casom donesiem na merania ak bude treba 😉
Aurisa casom donesiem na merania ak bude treba 😉
Začnu asi konceptem karoserie, jako plnohodnotné SUV je to malé v interiéru, jestli v tomto někdo chce vozit na zadních sedadlech rodinu, chudáci děti, je tam tma a připadáte si, jako zavřeni v jeskyni, absolvoval jsem v zadu několik km, jen pro ten klaustrofotický pocit, abych vám ho tady mohl omlátit v diskuzi 😁 . Kufr také nic moc a celkově je auto takové stísněné. Takže auto do města? Zase tak malé není na parkování a je z něj dost špatně vidět, hlavně do zadu.
Co mohu pochválit, jsou sedačky, mám 188cm a sedělo se parádně, ale v mnou testovaném dvoulitru mělo CHR textilní sedačky, které byly měkčí a příjemější, na rozdíl od kožených v 1.8. To Toyota umí, vůbec všechny novější Toiky mají fajn sedačky.
Infotainment je těžce za zenitem, je to jako v již neprodávaném Aurisu a to u auta s touto cenovkou je na pováženou, stejně jako chybí digitální štít z Corolly.. škoda... holt jen facelift.
Jízda : Do města 1.8, na dálnici 2.0
Jednaosmička je prostě lepší, ve všch Toikách, které jsem zkoušel, je ve městě příjemější jednaosmička, kdo jezdí jen za město a dál ne, kašlete na dvoulitr. Rychleji se roztočí, je tam plynulejší přechod mezi el a spalovákem... ale hodně rychle mu dojde dech a na napojováku na dálnici vás udělá s prstem v nose každá Oktávka 😁 Promin Hamunu - odzkoušeno.
Dvoulitr se dálnice nebojí a síly má dost, ale zase po městě nejede tak plynule, navíc mi příjde, že stejné pohonné ústrojí v sesterské Corolle jede krapet lépe, ale auto nebylo zajeté.
Takže výsledek ?
Auto k ničemu... pohon s dostatečným výkonem ve všech situací v autě, které je jako rodinné těžko použitelné, drahé, na dálnici je SUV ve všem horší, než hatchback a ve městě horší, než levnější 1.8 😊
Asi jsem CHR nepochopil 😁
auto k nicomu.. tak to je kusok krute tvrdenie nie? ... ale inak priznavam a to aj napriek tomu ze hybridnym toyotam obecne fandim a corolla je uzasna.. tak to C-HR je fakt kusok aj mimo mna.. aj vizualne ... proste nie... ale jej uspechu chapem... kolega ma C-HR ale este s klasickym 1,2T... a sa divim ze taketo nieco vystredne a coolove nebral uz v hybride aleje to samozrejme kazdeho vec...
C-HR je za mna kusok aj o style a mode... takze necakajme ze to bude brutalne drzat stopu a trhat asfalt ci ponukat 600 litrov ako octavka... je to modna stylovka v modernom prevedeni s modernou technikou... ktora ale neraz uz nesadne kazdemu... ja hadam ani nemusim pisat ake SUV by som si vybral radsej v podobnej velkosti .. ale inak uspech uC-HR sa fakt nedivim.. takto nejako sa dnes robi trhak... logika nelogika... toyota toto vie perfektne nacasovat aj vizualne prevtelit do reality .. :yes:
Jo a zapoměl jsem, že na mokru má tendenci tento dvoulitr brutálně hrabat při každém větším přidáním plynu... chybí mu AWD jako sůl 😁
A teraz do mňa.
Je to auto pre ženy.
Teda tie moje všetky tri vraveli že sa im to páči.
Nám dvom chlapom ani tak nie.
Takže je to jasné, je to pre bábiky do mesta a bodka.
To bylo na mě?
Proboha, proč tu pořád nejsou schopni dát tlačítko na původní příspěvek?
Pro mne cross je smrsklé SUV, takový mini/kompakt hatch na chůdách.
Allroad beru jako "paket pro špatné cesty", ale jestli je to jako crossover definované....
Typicky se tím myslí "něco mezi klasickým hatchbackem a SUV" - třeba Qashqai díky své malé světlé výšce je často zmiňován jako crossover.
Ale může to být "kříženec" i jiných věcí... třeba Espace je dejme tomu crossover MPV a SUV.
Mega byl crossover SUV a kupé.
Osobně se taky kloním k tomu dávat QQ i CHR mezi SUV... nakonec statistiky taky třídu crossoverů neznají... jen prostě ta rozmanitost dnešního trhu + modulární platformy... za chvíli budou ty třídy neudržitelné.
jinak celkově tohle je kategorie, která prostě není určená k nájezdu 5000 km za měsíc, naopak, bude jezdit hodně po městě a tam se hybrid hodí, a nějaký ten přejezd na dálnici proč ne? však to bude jednou za měsíc...
Je to pre ženu niečo ako kabelka.
Jen tedy ty jsi poslední dobou právě ten, kdo nechápe jak si někdo může to nebo ono koupit... 😉
Trpělivost prý přináší růže... 😄
na tvém počínání není nic iracionálního, pořídil jsi ojeté auto s dieselem a to je naprosto v poradku. Q5 nebo A6. Já jsem se vyjadřoval neuctive o kupcich automobilu za 2M+, kteří daji přednost takovému motoru, který ani moc nejede a ani moc nešetří...
- navigační systém za 96 tis
- led světlomety za 69 tis
a ve finále tam nechají dieselový motor, aby ušetřili dva litry na sto...
ale nevím, jestli mluvíš na mě, protože nevidím šipku...
To samé s palivem atd., já si vyberu co chci já, oni si vyberou co chtějí, a pokud si vyberou špatně, je to jen a jen jejich problém.
Naví nevím... co jsem se rychle díval do ceníku... základní navi je v základu, za příplatek 52 je větší, s lepším systémem a vč. virtual cockpit. Samotná navi asi není takovej problém, jde spíš o integraci s autem... pokud si vzpomínám, tak se z mapových podkladů braly informace pro čtení značek, navi naopak uměla z jízdních dat dopočítávat pohyb v tunelu a tak.
protože mi nikdo nevymluví, že si někdo připlácí za nejvýkonnější motorizaci z jiného důvodu než proto, aby to jelo rychle.
Ne, dobře, já ti rozumím a asi mám ty priority podobně... ale holt... každý jezdí jinak, každému dle jeho gusta. Už jsem tu kdysi psal, jak jsme měli před domem se sousedem dvě Octy v kombíku za podobné peníze... RS 2.0TSI manuál... a 1.6TDI DSG s panoramou a tak.. a ani jeden z nás by neměnil...
Pokud se někdo aktuálně rozhodne (z mnoha možných i nemožných důvodů) pro zde opět zmiňovaný A6 alllroad, a chce si u něj připlatit za nejvýkonnější motorizaci, nemá v EU jinou možnost, než vzít nejvýkonnější diesel, shodný s aktuální S6 (sedan/kombi). Nabízená benzínová alternativa ve formě třílitrového šestiválce je totiž slabší, má sice jen o 9 koní méně, ale taky méně o 200!Nm, takže hodnotou krouťáku je benzínová V6 na úrovni nejslabší (ze tří) dieselové verze (45TDI).
U (pro tebe naprosto zásadní) hodnoty 0-100km/h ztrácí benzín (55TFSI) na diesel (55TDI), "brutálních" 0,3 s, což by třeba (nejen) mně osobně vůbec nevadilo (podobně jako těch "neskutečných" 0,4 s, které allroad 55TDI ztrácí na T-Roc R), co ale považuji za nesrovnatelně závažnější problém je, že mi k 55 TFSI (na rozdíl od TDI) jako "bonus" přibalí pouze tzv. ultra quattro a S-tronic, děkuji nechci. Mimochodem k tomu ultra quattru se pak logicky ani nedá připlatit za zadní sport. dif., bez kterého je A6/S6/RS6 (zejména v zimních podmínkách apod.) "poloviční" (aspoň pro mě určitě).
A k těm víceválcovým (6-😄 dieselům obecně, proti benzínům mají své slabiny i přednosti, takže si dokážu představit, že si ho někdo do vyšší střední dokáže obhájit, zejména při větších dálničních nájezdech, na dálnici (po zahřátí) v kabině prakticky není poznat rozdíl, kdežto na spotřebě/potřebě častěji tankovat naopak ano.
Lezu do auta/z auta denně x-krát a je mi to prostě pohodlnější. Určitě nejsem sám.
Mám zkušenost, že se líbí hlavně dětem a seniorům, tak si vyber... 😒]
P.S. Z naší rodiny se líbí C-HR jen dceři (12), ale té se líbí hodně.
Jak jsem psal včera, líbí se to hlavně dětem a seniorům. 😄
Někdo je (duchem) dítě celý život a jiný je senior už ve 30ti. 😄
Kupujou to Pražandy (zejm. hybridy) kvůli parkování v modrých zónách, nic jiného za tím prodejním úspěchem není.
Proč by kupujícímu, který pořídí toto, nestačil např. Kamiq 1.0TSI nebo Auris 1.8H hatch?? Beru, CH-R slučuje klady obou (hybrid + SUV) ale zaplatí se za to moc navíc...
Nicméně taky tohle bych nekoupil, i když se mi líbí. U mne zatím rozum vyhrává.
A v modrých zónách už rok nezaparkuješ s hybridem zdarma
edit: jsem ti to říkal...
Pro rodinu malé, do města s kompromisem, obecně stísněné. Z mého pohledu jediné co má, je ten styl.
Já bych řekl, že z pohledu někoho kdo má za ideál kombi střední třídy je to vážně nepochopitelné. Ale ne každý potřebuje velké auto a třída malých aut zase nemá plnohodnotnou techniku i výbavu a celkově vnitřní prostor hlavně na šířku je limitující. Takže někdo kdo chce plnou výbavu, nemusí mít moc velké auto (víc než hatch nižší střední), ale zároveň nechce úplně malé, tak je to ideál. Ano, ten popis odpovídá hatchbacku, tzn Corolle, ale crossover má své výhody taky, respektive ať si každý vybere. Je to jiná koncepce, jinak se sedí, jinak vidíš před sebe a máš jistou schopnost přejezdu obrubníků, polních cest atd. A někomu imponuje ten "cross" vzhled.
Pro mě jakožto kovaného pražáka co bez limitu potřebuje jezdit sem tam a nechce jezdit v malé plechovce, kam se třeba na šířku mají vždy 2 chlapy problém se vejít a chce mít v autě hodně výbavy s velmi dobrýma jízdníma vlastnostma je CHR ideální. Tuhle kombinaci nabízí asi jenom prémie (která stojí o dost víc) nebo vrcholný TRoc apod. což taky není vůbec levné auto. A za mě je třeba interiérem CHR dospělejší než TRoc, který je plastové království z Pola.
Jinak s výhledem z CHR se to podle mě přehání v kritice. Výhled je špatný šikmo vzad, jinak dopředu je naopak velmi dobrý a je tam výhoda vyššího sezení - to byl pro mě jeden z argumentů proč jsem to do města pořídil. Na šikmo vzad mám hlídání mrtvého úhlu, takže mě to uplně netrápí se přiznám.
Jinak jízdní vlastnosti - tady je asi ten dvoulitr trochu měkčeji nalazen a lépe žehlí pražské nerovnosti, byli jsme s tím i na okresce, i na dálnici, tady posun je, to jsem zapoměl napsat.
Fakt si to jdi zkusit a schválně napiš, třeba to budeš vidět jinak, ale přesedali jsme mezi těmi auty hned po sobě. Pokud BYCH takové auto kupoval na to poskakování po Praze, beru jednaosmu 😊
Ale...původně mě k CHR dostalo výhodné parkování, pak jsem se octl pod vlivem marketingu a to auto se mi fakt začalo hodně líbit, ale pořád jsem ho bral jako nákupní tašku. Po roce a půl jsem CHR úplně podlehl a začal jsem tím jezdit skoro všude. Čím víc tím jezdím, tím víc mě baví až mě to přijde divný 😁 Limituje mě ten výkon mimo město a odhlučnění, jinak mi asi nic nechybí. Taky jsem zjistil, že sice se vejdu celkem všude, ale malé to auto určitě není. Takže vlastně by mi stačilo úplně na všechno.
No půjdu se projet tím faceliftem. Je klidně možný, že jestli to ztratilo příjemnou plynulost po městě, jak naznačuješ, tak ti dám hned zapravdu 😁
Odhlučnění určitě zlepšili. To mám ale podezreni i u corolly MY2020.