Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeVW na Slovensku mohutně investuje do výroby součástek. Budou to díly pro elektromobily
15 komentářů
3_diamanty
spalovaky to uz vecne tahat nebudu... a tak jak v trnave elektricka 208 tak aj v inych zavodoch bude treba uz kusok "sa prisposobit" aby sme nedopadli ako nejaka ta spominana nokia a neostali nam o par rokov (ne)prekvapujuco uz len prazdne vyrobne haly .... este to chce nieco hybridne casom dotiahnut do zilinskej kie a verit ze casom tu budu aj el. jaguare a potom sa da povedat ze "je to v suchu" .. docasne... samozrejme... lebo co bude o dalsich 20 rokov to dnes netusia snad ani ti najvacsi automobilovi odbornici... 8-s
Meky
Kia v Žiline už hybridy začala robiť..
Zatiaľ po plugin.
Zatiaľ po plugin.
Zaujimave je, ze uz teraz Kia a jej dodavatelia prinasaju OVELA viac dani a prijmov pre statny rozpocet, ako VW.
A nezobru dalsie ulavy a dotacie ako Nemci.
A zaobidu sa aj bez Ukrajincov - platia dost slusne na to, aby nasli lokalnych ludi.
To VW pre si najme radsej ufoncov len aby usetril.
A uz vobec nehovorim o portfoliu, ked Kia vyraba bezne auta okolo 20 000 € a VW v BA tlaci priemer mozno 50000 € a viac.
Jednak si nemyslím, že by bez daňových úlev prodělávali nebo kvůli tomu stěhovali stovky pracovních míst někam dál a jednak si myslím, že úleva 107 milionů za 18 nových pracovních míst je přehnaná.
Má žena za posledních 10 let vytvořila přes 50 nových pracovních míst a nedostala ani korunu úlevy, protože se zřejmě nejmenuje Volkswagen.
Podporu si dovedu představit i jinak. Třeba čistou legislativou, kterou nebude stát neustále měnit každý rok podle toho kdo je u kormidla. Nebo připravením infrastruktury v okolí, která bude sloužit jak fabrice, tak i okolním lidem, atd.
Asi tu debatu ukončíme, doteď to mělo úroveň, tohle už začíná být babišovská demagogie typu, že opravu D1 započítáme ve statistice do nových kilometrů, aby to vypadalo lépe...
Přeji hezký víkend!