Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW na Slovensku mohutně investuje do výroby součástek. Budou to díly pro elektromobily

ČTK ČTK 6. 2. 2020 • 10:13
11
15
Zobrazit náhledy (11)
Volkswagen Bratislava Volkswagen Bratislava Volkswagen Bratislava Volkswagen Bratislava Volkswagen Bratislava Volkswagen Bratislava

Do rozšíření produkce v martinském závodě Volkswagen nasadí nové výrobní technologie.

Slovenská divize německé automobilky Volkswagen investuje asi 35 milionů eur (882 milionů Kč) do nové výroby součástek pro elektromobily v jednom ze svých závodů v Martině na severu země. Mluvčí společnosti Volkswagen Slovakia to sdělila ČTK. Firma v souvislosti s investicí požádala stát o poskytnutí daňových úlev za 5,04 milionu eur (127 milionů Kč).

Do rozšíření produkce v martinském závodě, kde Volkswagen zaměstnává ve výrobě komponentů pro převodovky a podvozky přes 800 lidí, firma také nasadí nové výrobní technologie. Volkswagen podle slovenského ministerstva hospodářství přesune do nové výroby 162 současných pracovníků a vytvoří dalších 18 nových pracovních míst v regionu, kde se míra nezaměstnanosti pohybuje pod celostátním průměrem.

"Pověření továrny výrobou nového diferenciálu je pro nás významným krokem vpřed a zároveň důkazem, že jsme pro koncern atraktivním závodem," uvedl šéf martinské továrny automobilky Christian Rauch.

Ve své další slovenské továrně na okraji Bratislavy Volkswagen vyrábí sportovně-užitková vozidla (SUV) a také malá městská auta včetně elektrického vozu Škoda Citigoe iV. Ještě v letošním roce začne montovat SUV model Karoq.

Automobilový průmysl je jedním z hlavních tahounů ekonomiky Slovenska, které je v přepočtu na obyvatele největším výrobcem aut na světě. Kromě Volkswagenu mají své továrny v zemi pod Tatrami automobilky Jaguar Land Rover, Kia Motors a skupina PSA.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
7. 2. 2020 15:06
Re: Daňová úleva
Aha. Takže když mám firmu o 80 zaměstnancích a na konci roku si je nechám, tak každým lednem vytvořím nových 80 pracovních míst? Nebo když je přesunu z jedné pobočky do druhé, tak je to vytvoření nových pracovních míst? To za chvíli počet pracovních míst překročí počet obyvatel, ne? :-)
Asi tu debatu ukončíme, doteď to mělo úroveň, tohle už začíná být babišovská demagogie typu, že opravu D1 započítáme ve statistice do nových kilometrů, aby to vypadalo lépe...
Přeji hezký víkend!
7. 2. 2020 15:01
Re: Daňová úleva
Pokud nějaké místa nezrušíš, tak je to stejné, jako by jsi je vytvořil.
7. 2. 2020 14:55
Re: Daňová úleva
Asi si nerozumíme. Kdyby otevíral stovky nevých míst, nic bych nenamítal. Jen mi přijde daňová úleva 107 milionů za pouhých 18 nových míst docela přehnaná.
Podporu si dovedu představit i jinak. Třeba čistou legislativou, kterou nebude stát neustále měnit každý rok podle toho kdo je u kormidla. Nebo připravením infrastruktury v okolí, která bude sloužit jak fabrice, tak i okolním lidem, atd.
7. 2. 2020 14:41
Re: Daňová úleva
Kde jsou vyšší platy: Ve VW nebo u korejců? Pokud by se Váš stát nesnažil, tak to mohl VW zavřít. S příchodem elektroaut to bude celkem běžné.
7. 2. 2020 14:38
Re: Daňová úleva
Já netvrdím, že mají odejít.
Jednak si nemyslím, že by bez daňových úlev prodělávali nebo kvůli tomu stěhovali stovky pracovních míst někam dál a jednak si myslím, že úleva 107 milionů za 18 nových pracovních míst je přehnaná.
Má žena za posledních 10 let vytvořila přes 50 nových pracovních míst a nedostala ani korunu úlevy, protože se zřejmě nejmenuje Volkswagen.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku