Italský Fiat je další značkou, která startuje vlnu elektrifikace. Začíná zlehka mild hybridizací městských ikon 500 a Panda. My techniku vyzkoušeli v domovině automobilky a sbírali dojmy na prvních kilometrech.
Prave, ze zatim nejsou podrobnosti dostupne. Pri urovni novinarske prace to jeste porad muze byt Firefly, ale N4 - tedy ctyrvalec 1.3 bez turba.
To by byl ideal. ;-)
Jsem v podobne situaci.
To nove Tipo bude v dubnu k videni na autosalonu v Turecku... tak pak se rozhodnu.
A budu mit porad par mesicu na to tu 1.4 objednat, protoze nove Tipo k nam prijde az ve 4.Q 2020.
No, radeji jenom mesic, aby ho neprestali vyrabet.
Pokud se mi nove v dubnu nebude libit, objednam v kvetnu puvodni 1.4, co nejlepe vybavenou.
Netreba brat vazne.
Jejich "spotreby" jsou obecne mimo.
Nicmene zazrak od toho jednoduchecho systemu cekat nejde. Podle me v praxi usetri tak litr, takze i se svezim motorem bude jezdit za tech zhruba 6.
Coz je ve meste porad hezke cislo.
Jsem rad, ze Italove nasli zpusob, jak udrzet na svete mala auta... ve kterych proste slozite systemy "nejde" zaplatit.
I diky rafinovanemu koeficientu na hmotnost... v ramci boje za ekologii tak EU zvyhodnila velka a tezka auta.
Jak rafinovane.
Tak to fakt nedává smysl - čištění splodin je asi tak energeticky náročné, že brání i ve spojení s elektromotorem lepší spotřebě a tedy i menšímu množství emisí. Se starým Seicentem s motorem 1.1 FIRE jezdím po městě za 6 a to nejezdím úplně eko. Brácha s Microu s 1.5 dci za dlouhodobých 3,1. Dnes paradoxně snaha o snížení spotřeby neopak vede k jejímu zvýšení.
Kde sa prosím dá dočítať o Tipe 1.0 100? Som na vážkach, či brať aktuálnu 1.4 16V alebo počkať na facelift, či ten interiér bude mať lepší a motor o valec kratší...
Jen do jiste miry.
Elektroauto proste nechci. To radeji bez auta.
Dobre udelanej hybrid fungovat muze. Zatim na "dobre udelanej" hybrid cekam.
Jestli ho nekdo udelat muze, tak jsou to Italove... se svym zdravym pristupem k zivotu, schopnosti uzivat si jizdu autem a pritom slusnou technickou zpusobilosti.
Jen je Panda porad mala.
500X asi prijde s jeste lepsim systemem: spalovaci motor zene predni kola, elektromotor zadni.
Technicky jednoduche. Jen se bojim, ze to zabijou dvouspojkovou prevodovkou.
Zbývá Tipo.
Má být 100 koňová 1.0 a 48V baterka. Rozhodně to nebude "e x 4"... takže něco jako ta Panda, jen s výkonějším motorem a větší baterkou.
Nerozumím těm 100 koním.
Dneska je to tak, že 1.0 má 70 koní bez turba a 120 s turbem, 1.3 má 100 koní bez turba a 150 s turbem.
Že by udělali novou verzi 1.0, s turbem, ale jen 100 koněma?
Pokud by to byl čtyřválec bez turba (to by bylo těch 100 koní) + elektromotor na 48V, tak by to mohlo být "ono"... uvidíme v dubnu.