Indický automobilový průmyslník a vizionář Ratan N. Tata dnes v Dillí představil nový lidový automobil, který by mohl znamenat klíčový okamžik v motorizaci Indie a v budoucnosti Tata Group.
má to spoustu výhod, k vozidlu je prý dodávána sběrná tyč, ve městě může jezdit jako tramvaj, nebo trolejbus, v lunaparku pak můžete používat vlastní autíčko... :yes:
má to spoustu výhod, k vozidlu je prý dodávána sběrná tyč, ve městě může jezdit jako tramvaj, nebo trolejbus, v lunaparku pak můžete používat vlastní autíčko... :yes:
Úspěch auta bude závislý na tom, jestli nízkou cenu dodrží. Možná bude o auto v Indii takový zájem, že se k nám vůbec nedostane. U nás za 50tis Kč by to bylo dobrý, ale se všema daněma to bude za 100tis Kč a to už mi tak zajímavý nepřipadá...
Jelikož tohle autíčko to nevytáhne ani na sto km/h, tak myslím, že by se to dalo použít jenom jako opravdu nouzový vůz. A do města bych s hustým provozem bych s tím taky raději nelezl - vjíždět s tímhle třeba z vedlejší na hlavní bych se docela bál. Takže jediné, na co by se to u nás tak dalo použít, je popojíždění mezi vesnicemi, kde je minimální provoz... :-|
No, motorek to má jako maluch, sice strochu větším výkonem, ale zase ta kastle je dost velká. Že bych si konečně přestal připadat jako silniční šnek? ;-)
Stačí mrknout na foto interiéru - normální tři pedály a řadící páka, na novinkách píšou myslím o dvou pedálech. No jo, redakce novinek už je asi zase v lihu >:-[]
Len príliš neposmeškujte. Príde doba, keď v podobných krabičkách s minimálnou spotrebou budeme jazdiť všetci a ešte ako radi. Ak bude spotreba ropy stúpať tak ako doteraz (najväčší podiel na tom má Čína, a po nej prídu ďalšie doteraz rozvojové štáty), tak v roku 2015 bude cena litra benzínu okolo 120 Sk (95 Kč). V Indii budú vďační starým dobrým oslom a tí "vyspelejší" si budú za 5000 Eur kupovať takéto"cestné koráby"...
S tou cenou? Pár dni dozadu som to počul v nejakom rádiu, bola na túto tému urobená seriózna štúdia. Jasne, v tej dobe už asi budeme platiť Eurom, na koruny to prepočítali kvôli predstave. Tá suma je dosť reálna, ak sa s tým niečo dovtedy neurobí. Času je málo, sama Čína zvyšuje spotrebu závratným tempom, ale keďže sa v tomto sme nič nepohlo za celé desaťročia, pochybujem že nasledujúcich 5-7 rokov príde k nejakej vážnejšej zmene.
Já jsem myslel, že největší část ceny benzínu jsou daně (v USA mají nízké, proto mají benzín za polovinu). Kdyby teda měl stát litr benzínu skoro stovku, musela by cena ropy stoupnout několikanásobně (na několik set dolarů/barel), což mi příjde v blízké době více než nereálné.
Kdysi možná měly usa béňo za polovinu. Ale když jsem byl v iráku, tak ta jejich břečka nekvalitní stála cca 80 halířů litr. Ale to už je taky 4 roky zpátky. Co se usa týka, už to dávno není pravda. Možná kdybys počítal cenu vzhledem k jejich platům. Ale pokud budeš převádět doláče na korunky, o moc levnějš už tam taky nejezdí... Tak proč dál šířit tyhle fámy? Jinej důvod než závist nevidim :),nebo nějaký nesmyslný naštvání podložený informacema z buhví kolikátý ruky :). Btw. nežiju v USA, ale ani v čr :-)
Ok, jestli máš přesnější informace, tak mi řekni kolik stojí benzín v čr a kolik v usa. Já mám za to, že tam díky nižší dani mají cenu téměř poloviční. Ale to se bavíme o něčem jiném. Já jsem psal o tom, že ropa tvoří jenom část nákladů z ceny benzínu - část tvoří také rafinace, ale hlavně spotřební daň. Na to, aby stoupla trojnásobně výsledná cena benzínu, by musela cena ropy stoupnout více než trojnásobně a to se mi zdá dost nereálné. Toť vše.
U nas je cena 31 kc za litr, v americe 3 dolary za galon (3,95 litru), takze kurzem 18 kc za dolar nam to dela 13,67 kc za litr, takze jezdi opravdu za hubicku. Je al take pravda, ze dan na benzin je tam pouze cca 6 procent, u nas daleko vetsi, takze cena benzinu bez dane je zruba srovnatelna
:-O Ok...u nich daň 6%...takže reálná cena litru bez daně dejme tomu 12,90...USA daň 6% = 13,67....ČR cena 31,5O => daň u nás by musela být 244%....to se mi kámo nějak nezdá! >:D >:-[] >:D
Nezdá? A co se ti na tom nezdá? Z toho se platí (nebo by aspoň měla platit) údržba a výstavba nových silnic. Navíc to není 244 ale 144 %, kdybys vycházel z těch udávaných čísel.
Samý kecy! Jszdit na benzín zatím vyhovuje silné ropné skupině, je za tím obří LOBBY! Myslíte si snad, že výzkum už dávno nemá náhradu za benzín? Že celý svět bude závislý na arabech a jejich ropě? Omyl. Už dávno jsou v šuplíku desítky náhradních a dostupných řešení. Jen neuzrál čas. Zatím totiž ropa poskytuje obrovské zisky. Až nebude, nahradí ji jiná technologie. Žádný strach!
To jsou dvě různé daně - spotřební daň a DPH. Spotřebí daň je fixní částka na litr (11,84 Kč/litr, jestli jsem to vygooglil dobře), a to bych navíc tipoval, že 19% DPH se počítá z ceny benzínu včetně této daně.
Čili pokud litr benzínu stojí 30 Kč, pak 4 Kč má benzínka marži - 26 Kč. Z toho 19% DPH - 21,84 Kč bez ní. Minus 11,84 na litr spotřební daň - a jsme na rovných 10 Kč za litr benzínu z velkoobchodu.
No já to vidím tak,že je to dobrej návod pro lidičky který to mezi námi už nebaví,jak utratit poslední úspory a zkusit přetlačit ve třicítce nějakej strom!Možná že by i oblečenej motorkář tak jak má spíše přežil sražku s tímto vozem než ta chudák posádka uvnitř!!! :no::no:
Že až vydržím, na štedrý den uvidím prasátko.
Indická TATA hovorila
Že až vydržíme, bude raz patriť mezdi najlepších výrobcov na svete.
Tak tento ambiciozný plán so raz čítal. Ale kde majú patriť medzi elitu? V štúdiách na europských autosalonoch? :-O
Tomu vravim vziat osud do vlastnych ruk. India s Cinou stale nariekaju ze su preludnene ale konecne sa to rozhodli nejakym sposobom riesit. Ked som si precital specifikaciu tohto zazraku nic insie ma totiz nemohlo napadnut len kolko fatalnych nehod pojde na vrub absolutnej nebezpecnosti uvedeneho produktu.
Do nástupu pásů, airbagů, ABS a pod, tedy přinejmenším do sedmdesátých let, nejezdila Evropa v ničem výrazně bezpečnějším a přesto se tu lidi nevyvraždili. Trocha sebereflexe by snad neuškodila, že? :-)
Já bych nejásal. Levný auta jsou samozřejmě žádaný, ale...
Miliardový země jako Čína a Indie začnou být pořádně motorizovaný. Tím několikanásobně stoupne potřeba pohoných hmot, a ty prognózy, co jsem četl výše o cenách PH budou pravdivé.
Nevěřím, že tohle "auto" se tolik rozšíří, ale budou ho následovat další a další a další...
Můj názor je, že by až takhle moc levná auta být neměla...
Tak většina potenciálních kupců tohodle, jezdí na skůtru či motorce. Takže proti tomu, srazit se v tomhle, už asi nejspíš horší nebude. Zvlášt když na těch skůtrech a motorkách jezdí i ve čtyřech. :-)
Tak to mas pravdu!! Uz Gandhi sveho casu prohlasil, ze prevezme-li nekdy Indie zapadni zpusob zivota znamena to zkazu naseho sveta...
Ale je jasne, ze pro Vojtu a Pepika je Indie strasne daleko...
Chtel jsem jeste jen rict, ze zajimave je, ze jeste pred par lety (a to byla koncentrace obyvatelstva o hodne mensi) nikdo tolik nikam jezdit moc nemusel. Sto let a 800 000 000 lidi navic v Indii je hrozne kratka doba. Stejne tak i v Cine! Ted najednou se musi vsude jezdit. Najednou se musi presunovat sedmi nebo deseticlene rodiny neustale z mista na misto. Samozrejme, ze k tomu maji duvod, akorat ten duvod je jim vice ci mene vnucen a cely tento vyvoj je hotova katastrofa. To co si clovek driv udelal za chalupou sam, to se ted nesmi/neda/neumi apod., misto toho se musi jet deset km k nejakemu dealerovi na konci mesta...
V Evrope jsou to megamarkety za mestem rostouci jak houby po desti a hyzdici okoli. To Indii jeste ceka, pak jeste sestiproudove dalnice atd. atd., pri stale rostoucim poctu obyvatel.
Brat jim to clovek samozrejme nemuze, ale prirozene pochybnosti takoveho vyvoje jsou na miste i kdyz se tomu zabranit neda. Zabranit by se tomu dalo jen kdyby Evropa se dala na jinou cestu, ale dokud nikomu nehori za brankou a knedliky jsou na stole, nic se menit nebude. V tom jsme vsichni v Evrope stejni. O tech problemech s ropou vime uz dlouha leta, ale tlacime to stejne dal stejnym smerem, zatim tece a profit z toho par lidi stale ma, vydelat se da ted i v takovych zemich jako Indie a Cina, tak jedem dal........ 8-s
Tak najlacnejsie a najlepsie auta poruke su predsa škodovky /120 az favorit/. Ich ceny prudko klesaju a najdu sa aj zachovale kusy od 120 po favorita. Oproti osvedcenym skodovkam ma auticko len 2 hlavne vyhody a to ze ma moderny dizajn a malu spotrebu.
Ak si vezmeme ze pokial sa to sem dostane, tak budu ceny ovela lepsich aut tak nizke ze to nebude uz pre tu bezpecnost zaujimave, mozno pre spotrebu. Ide predsa aj o sevis a autodiely. Na tie nase medzidedinske cesty, neopravovane od roku 89, su dobre stavane stare Skodovky. Toto auticko ma na pohlad jemne az zranitelne kolieska.
Treba ratat ze tu v Karpatoch su aj kopce nie len rovina.
Poriadna posadka 4 europanov /chlapov/ predsa to auto poriadne pretaží. Takze nesolventni mladi chalani/vacsina/ idu po skodovkach ako po prvom aute lebo za 10.000 kupite dobry kus. Dalsich 50.000 Sk usetrenych oproti Tata Nano mozete potom prejazdit na benzine. A suciastok je vela.
Inak fandim tomu autičku, lebo dnešne auta vyrabané ako konzervy maju premrštené ceny a som rád že niekto myslí aj na
chudobu. Inak kontinentálne automobilky to budú iste kopírovať veď to by im Indovia liezli do kapusty ....
Takze my uz najlacnejsie auta mame a predsa ich vidiet coraz menej a menej ...
Aj Dacia Logan mala stáť 500O$a stojí 2x toľko. Takže ak by sa náhodou superlacná Tata predávala aj na Slovensku jej cena by bola okolo 120000-150000Sk a za tú cenu je lepšie si doviesť 5-ročný diesel so sotrebou tiež okolo 4,5 litra.
je to na smiech >:D ,ved to pri naraze nema posadka sancu prezit.a tie male kolesa >:D ,to sa mi asi sniva, ved cena zodpoveda autu.Bol by som zvedavy ci ma vobec airbagy >:D .
No nevim - v Indii jsem byl poměrně dlouho. Chápu, že z našeho pohledu je částka kolem 40-50.000 .- Kč legrační, ale z pohledu sociální skupiny pro kterou je auto určeno (náhrada kola, motocyklu), je to na poměry v Indii neskutečně vysoká cena. Tata určitě ví co dělá, konečně zákaznická skupina na tenhle vůz tam rozhodně je (celkový počet obyvatel je OBROVSKÝ) - ale rozhodně to nebude "vůz do každé rodiny" - ten kdo na něj bude mít a pořídí si ho, bude mít ve svém okolí hnedle o několik úrovní vyšší společenskou prestiž.