ja ked citam cislo objemu 1.5 a 40% ucinnost tak mam zimomriavky :-O ... hybrid bude super, ale aj normalna 1.5ka s 6kvaltom, to bude rocketa pre maly yaris... jemu navyse ten 3val zvuk tak nejak pasuje do maleho veseleho auta, pripad AYGA...
Jezdil jsem s aktuálním Yarisem s 1.5 a až na fakt divnou spojku s krákým chodem, to na dálničním nájezdu prohánělo Oktávky celkem čile :D Velký motor si pak i dobře vedl při 130-150 na šestku, ale jinak jako auto nic moc, zbytečně vysoké, tohle by mohlo být lepší.
jj tato nova gen je o kus lepsie zvladnuta po stranke dyn. predpokladov... tak ako corolla, toyka chce zabavnejsie auta... vsimni si ten zadok aky ma siroky rozchod... je najnizsia zo vsetkych gen a bude velmi lahka a tuha - karoseria... na taku hmotnost je 1.5 velmi pekny objem :-!
Ale poznam ludi. Ktory si prave tu vysku auta cenia. Po novom v B segmente do auta padas. A ak ma z neho starsi clovek par krat denne vyliezat, tak sa ani necudujem, ze pozeraju po crossoveroch.
myslim, ze to cielenie v tomto segmente sa preorientovalo prave kvoli tomu na mladich ludi... male vysoke kozy nechce nikto, dizajn, jazdne vlastnosti... na to tu mas crossover, takze tieto male auta mozu opat sluzit mladim, dynamickym ludom
napr v takom capture vidam v Prahe vacsinou seniorov a ženy... tj skupinu co rada sedi vyssie
Ale jo, já o tom ale mluvím spíš z pohledu toho, že motoricky to nabídne takové to, po čem petrollheadi touží, lehké auto s manuálem a atmosférou i s nějakým výkonem, ale zbytek auta tomu neodpovídá :D
Hybridy a další podobný voloviny jsou mimo mě, ale s tou 1,5 a manuálem by to mohlo být i celkem zajímavé svezení. Malé zábavné auto. S hybridem to bude jen další vyjící poposkakovadlo do města (což stejně většina lidí chce).
vidno, ze si v hybride po meste nesoferoval, v meste do 50kmh CVT ani planetove prevodovky nevyju, pretoze nepustia motor do otaciek... tento efekt je patrny mimo mesto a pre dialnice...
Asi tak mame na firme dva Yarisi. 1.33 a hybrid. Ten hybrid je pri beznej jazde aj za mestom vyrazne tichsi. Situacia sa zmeni pri plnom plyne, ale to zas bud 1.33 nestiha, alebo podradis a motor bude hucat aj s manualom.
to iste som pisal aj v pripade inych motorov s automatom DSG, ci 1.5tsi alebo 2.0tdi, ta prevodovka im to kazi a motor huci pretoze prevodovka ich nezmyselne vytaca... celkovo mi pride, ze 1.5tsi stratila zatah od spodu ako mala 1.4tsi, ta od 1800ot vyssie jazdila jak diesel...
potom kde je problem ? v meste to nezavyja... je to auto do mesta, snad od auta ako Yaris necakas, ze to bude dialnicny hltač.. nerozumiem tvojej namietke, v aute do mesta kritizujes zavyjanie, ktore v meste neexistuje
Ale zavyje, když přidáš. A to je přesně můj odpor k hybridu. Buď s tím budeš jezdit jak s hybridem a pak se ti "odmění" a budeš spokojený a nebo ne a pak to bude "utrpění" . Mě baví v autě jezdit, řídit, hrát si s tím. To samé na motorce. Člověk si chce jízdu úžívat. Pokud se chci autem přepravovat, je jasné, že mi nebude vadit to co vadí mě. A jak jsem psal, většina lidí má opačný názor, než já. Ale já tak úplně nechci smířit s tím, že auto pro mě bude jen "nástroj na přepravu". Třeba až budu starší, tak na stará kolena to bude jinak, respektive bude, protože vše, co mám na autech rád už stejně nebude legální, nebo povolené.
suhlasil by som, s tym ze ty pises o automate celkovo... tiez si rad radim sam, no vravim hybrid v meste nezavyja ani ked pridas, zvysuje otacky plynule od startu - nema tzv spojkovy efekt, ze to vyhuli... teda aspon mne sa to nestalo na toyote... mozno ked sa bavis o tom, ze chces pri 50-60 zrychlit na obchvate na 85kmh tak to asi zavyje... to je ovsem celkom normalne pre mestske auto aj s manualom, v tom pripade tam musis šupnut 2ku a jebnúť to na podlahu... tiež bude hluk :D ... inak v poho nevnucujem preferencie
Ano, obecně nemám rád automaty a CVT/eCVT už vůbec. Ale nejde tam ani tak o hluk, ten by se dal u některých aut a motorek brát jako žádoucí, když můžeš poslouchat tu symfonii. Ale u normální převodovky se zvuk mění se zvyšujícími se otáčkami a to i když podřadím ze 4 na 2.
Jsou mi jasné výhody městského poposkakovadla a přibližovadla, kde to bude stejně všem jedno, co auto dělá, ale bude to dělat plynule a relativně potichu, takže se jim bude jízda s touto převodovkou líbit.
Ale to je to, co nechci, nechci se učit jezdit tak, jak auto chce, ale chci, aby jezdilo tak, jak chci já. Neznamená to, že bych to neuměl, ale zkrátka jen nechci.
to je trochu hlupe, tvrdis tym, ze ty sa nedokazes naucit nic nove ani nic lepsie ako vies teraz ? Ked sa das koleckove brusle 1x tak na nich nevies ist, ked sa to naucis tak mozu byt genialne... to iste skate, kolo a cokolvek co si clovek dokaze osvojit... nevadí
Nic ve zlem, ale trochu se prizpusobit autu musis vzdy. At uz presednes z atmosfery na turbo, nebo z benzinu na naftu, nebo z benzinu na hybrid. Kazdy druh pohonu proste potrebuje trochu jiny zpusob zachazeni.
pak ale kritizuješ vlastnost kterou záměrně vyvoláváš i když to není potřeba, to je pak obyčejnej hejt, je to jako bych tu nadával že jsem zvyklej ráno zařadit jednu rychlost a jezdit po městě na tu zařazenou rychlost a auto s manuálem na tu jednu zařazenou rychlost je ve městě uřvaný a neúsporný a ještě ti tu vykládal že tuším že můžu dávat dvojku, trojku atd. ale prostě nechci takže platí že je to pro mě nepřijatelný. Přijde ti takový sdělení že má hlavu a patu nebo že bych s ním tady vůbec měl vylejzat?
Právě, že hybrid je lepší, baterky v kufru, těžiště, znáš to od Hamuny :D a u toho vysokého a lehkého Yarise je to poznat docela dost :D Jinak souhlas.
Tak jasný, že jízda bude podobná DTM speciálům díky těžišti, o tom se nedá přít, Hamuna by nám to tu popsal naprosto přesně :D
Ale pokud i samotná 1,5 bude mít dostačující výkon, tak to bude celkem zábavné i na okreskách s tím manuálem odhaduji.
No hele teď vážně, fakt to poznat je, u toho Yarisua Priusu ano, u Corolly tolik ne, ale nepřesedl jsem přímo z nehybridní do hybridní verze, ale tím neříkám, že nejsou konkurenti bez baterek, kteří zatáčejí lépe, třeba Fokus a ten to těžiště samozřejmě má tak vysoko, že se musí převrátit dle Hamuny :D
Takže, pokud nějaká Toyota zatáčí líp, je to vždy ta s baterkami, třeba Prius mne udivuje, jak sedí, nečekáš to od takového auta.
Já to úplně nepopírám, někde ty baterky znát být musí, ale pořád je větší zábava s lehčím autem, obzvláště pokud má dobře naladěný podvozek a nejde vyloženě po předku ven ze zatáčky.
to ci vyde predkom von, zalezi skor od inych veci ako od max hmotnosti... ci ma 1000 alebo 1600 furt to neznaci, ze vsetky auta s 1000 kg nevydu predkom von a vsetky o 600kg tazsie ano zakonite kvoli hmotnosti... to by bolo velmi smutne v auto svete :-)
ja som zvedavy na tu 1.5 bez hybridu, na japonskej stranke toyoty to ma:
1,5 l = 120 PS pri 6600 a 145nM pri neviem kolko, spotreba 4,8-5,1 l.
Spolu so 6-stupnovym manuálom a kompletnym toyota safety sense by to mohlo byt do 15000 EUR a zaujimava kupa.
Hybrid bude urcite fajn, kombinovana spotreba pod 3 litre podľa novej metodiky, realne podla mna 3,5 az maximalne 4, ale stary hybrid bol od 15000, novy bude drahsi kedze novinka plus nove drahsie baterky, ak to bude atakovat 18-20000, tak na tak male auto to je vela. Ale benzin manual moze byt velmi zaujimavy...
Yaris 2020 1.5 6MT za 12780€, CVT za 13230€, Hybrid za 16550€. :*)
Manual je teda drahsi o 900€, CVT len o 90€ a Hybrid o 1060€ oproti modelu 2019 z naseho cenniku.
Maju tam i CVT 4x4 za 15160€ a Hybrid 4x4 za 18560€.
A zaujala ma i vybava:
Panoramaticka 360 stupnova cuvacia kamera 420€.
Kamera na nahravanie jazdy 180-340€.
Monitor mrtveho uhlu 830€.
Dalsie zaujimave detaily: novy hybrid dokaze prejst 6km na elektriku takze v meste moze fungovat az 80% casu na baterky. CVT uz nebude tolko zvysovat otacky cim sa znizi hluk.
Tak pane Bureši, tohle je fakt perla: "řidič i jeho spolujezdec sedí nížeji". To už jste rovnou mohl použít oblíbený anglismus více níže, ten by vám prošel snáz. Nebo snázeji? Hrubky sázejí?
K autíčku, uvnitř je to zase celé černé včetně stropu. Toyota! For Christ´s sake! :-O
Pokial dosiahnes na testovacie podmienky pri, kt. to dosiahli tj Pariz napriklad, tak preco nie... v preklade, zalezi od trasy, premavky a stylu jazdenia, ako mozes ocakavat, ze to v kazdom pripade bude 80% ???
Obcas mam pocit ze ked ludia idu na elektrinu, tak nadobudaju pocit, ze idu zadarmo, lebo neplatia PHM, ale aj elektrinu treba zaplatit a niekto ju musi aj vyrobit.
Ano. V tomhle pripade ji vyrobi to auto samo a zaplatis ji majitel u benzinove pumpy. Ta elektrina je z benzinu - jde o energii, kterou hybrid usetri, zatimco ostatni auta ji proste jen premeni na teplo.
Aha, cize 80% casu. Ked 50% casu stoji na semaforoch a dole kopcom vypne motor, tak to asi vychadza na 80% casu. Ale asi neprejde 80% trasy na elektrinu.
Zkus se tim nekdy svezt. Nove hybridy od Toyoty zvladnou jet na "vyrobenou" elektrinu prekvapive hodne. Sam v lete na okreskach nemam problem jet na elektrinu pres 50% vzdalenosti bez omezovani ridice a provozu. Ve meste to muze v realu byt okolo 70-80%. Zimni pneu a topeni to samozrejme zhorsi, ale i tak to bude zajimave cislo.