Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Toyota Yaris odhaluje další detaily. Co už víme o její technice a novém tříválci?

David Bureš David Bureš 11. 2. 2020 • 01:20
72
57
Zobrazit náhledy (72)
Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris

Čtvrtá generace Toyoty Yaris dostane čtvrtou generaci hybridního ústrojí, jehož srdcem bude nově vyvinutý tříválec o objemu 1,5 litru.

Nová, již čtvrtá generace Toyoty Yaris se světu představila již loni v září, do prodeje však v Evropě vstoupí až v polovině letošního roku. Ještě předtím automobilka odhaluje další detaily o této novince, která bude zcela nová.

Jejím základem se totiž stane nová verze modulární platformy TNGA, s označením GA-B, speciálně vyvinutá pro potřeby automobilů segmentu B. Ta podle Toyoty reaguje na potřeby dnešních zákazníků takových aut, ať už je to styl, praktičnost, agilita, snadnost zaparkování, pohodlí na dlouhých cestách nebo nízké provozní náklady.

video

Nový Yaris je tak kvůli snadnějšímu zaparkování o pět milimetrů kratší než předchůdce (v evropských velkoměstech se má hodit každý milimetr), zároveň je však jeho rozvor pro zajištění dostatečného prostoru uvnitř o 50 mm delší.

Výška se pak snížila kvůli stylu o 40 mm, Toyota nicméně slibuje zachování vnitřního prostoru nad hlavou, a to díky tomu, že řidič i jeho spolujezdec sedí nížeji než dosud. Řidič má pak pro zajištění ideální polohy za volantem dát si sedadlo níže a dále (o 60 mm). Vnitřnímu místu, stejně jako proporcím pomáhá i mezigenerační rozšíření karoserie o 50 mm.

Toyota Yaris - Mezigenerační srovnání rozměrů
Model Yaris IV (2020) Yaris III (2011-) Yaris II (2005-2013) Yaris I (1999-2006)
Délka (mm) 3940 3945 3785 3775
Šířka (mm) 1745 1695 1695 1680
Výška (mm) 1470 1510 1530 1485
Rozvor (mm) 2560 2510 2460 2370

Nižší a širší karoserie měla za cíl také zlepšit jízdní vlastnosti automobilu. Těžiště je díky nové platformě TNGA GA-B zhruba o 15 mm níže než u předchozí generace, plusem architektury je podle automobilky bez bližších podrobností také výhodnější rozložení hmotnosti (a to jak mezi nápravami, tak mezi pravou a levou stranou karoserie), což nejenže snižuje náklony karoserie, ale také zlepšuje stabilitu během brzdění.

Pozitivní vliv na jízdní vlastnosti má rovněž tužší karoserie. To se mimo jiné povedlo prostřednictvím výztuh u přední i zadní nápravy a tunelu převodovky nebo pevnějším panelem přístrojové desky. Podvozek mimochodem tvoří vzpěry MacPherson vpředu a torzní příčka vzadu.

Součástí výzbroje platformy TNGA GA-B je rovněž čtvrtá generace hybridního systému, jejímž srdcem je v tomto případě zážehový tříválec 1.5 Hybrid Dynamic Force, který je odvozen od hybridního dvoulitru a 2,5litru, známých z větších modelů Toyota.

video

Stejně jako zmíněné čtyřválce, je i tříválec vybaven variabilním časováním ventilů, které snižuje vnitřní tření a mechanické ztráty a optimalizuje proces spalování. Toyota dokonce tvrdí, že jednotka má nejrychlejší spalování na světě, což pomáhá nejen vysokému točivému momentu v nízkých otáčkách, ale také to snižuje spotřebu paliva. Výsledkem toho je 40 % termická účinnost, která je dokonce vyšší než u typických vznětových agregátů.

Tříválec s vyvažujícím hřídelem pracujícím v Atkinsonově cyklu je navíc spárován s novou lithium-iontovou baterií, která je o 27 % lehčí než nikl-metalhydridový akumulátor, který nahrazuje. Hybridní systém poskytne kombinovaný výkon 84 kW, což je o 10 kW více než u dnešního Yarisu Hybrid.

Toyota tvrdí, že čtvrtou generaci hybridního ústrojí testovala v několika evropských velkoměstech, včetně Římu nebo Paříže, přičemž se ukázalo, že v městském prostředí zvládne takřka 80 % času jet na elektřinu. To je určitě ideální pro auto určené do města, přesto Yaris bude na vybraných trzích dostupný i bez hybridu, s litrovým nebo 1,5litrovým tříválcem pod kapotou.

Yaris čtvrté generace se stejně jako předchůdci bude vyrábět ve francouzské továrně Valenciennes, do níž v souvislosti s výrobou vozů s platformou GA-B automobilka investovala na 300 milionů eur. Po boku nového Yarisu se ve francouzském závodu bude totiž vyrábět i technicky spřízněné malé SUV, které poprvé uvidíme na letošním ženevském autosalonu. Kvůli zajištění dostatečných výrobních kapacit se proto Yaris bude do budoucna vyrábět také v českém závodě TPCA.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
Avatar - Mikesus
11. 2. 2020 19:16
Re: Re: Motor.
Ty jsi nejel v nové fiestě? to máš tedy velký škraloup...
Avatar - Ozzman
11. 2. 2020 19:03
Re: Re: Motor.
Neřídil jsem, tak nemohu nic říct.
11. 2. 2020 18:07
Re: Re: Motor.
Tak podle mě je top fiesta
Avatar - JirkaVejrazka
11. 2. 2020 16:22
Re: Hybrid
Nedá. Plug-in hybridy mívají baterii násobně větší, u téhle by dobíjení nedávalo smysl.
11. 2. 2020 15:51
Hybrid
Jestli to má mít tak dobrou baterii, tak je škoda, že se to nedá dobíjet ze zásuvky. Nebo dá?:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku