Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový Cupra Leon se skoro představuje. Premiéru má příští týden

Je to zatím jediná fotka, ale pár informací o připravovaném ostrém leonu by už bylo.
Zpět na článek
11. 2. 2020 13:01
11. 2. 2020 13:22
11. 2. 2020 13:55
Avatar - kari.laz
11. 2. 2020 11:58
Jsem zvědavý...
...S čím nakonec vylezou. Zdá se, že to bude celkem agresivně pojaté, mohlo by to fungovat, ale těžko soudit, když neznáme celek.
Zajímavá bude i informace o pohonu, pokud by tam opravdu byl i pětiválec, dalo by se to řadit snad nad všechny konkurenty, alespoň co do pohonu, kteří jedou všichni už na čtyřválcích a často ani ne dvoulitrových. Myslím, že tuhle exkluzivitu si nechají pro RS3.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - LeonST
11. 2. 2020 18:33
Re: Jsem zvědavý...
Já si myslím, že vzhledem k záměru Cupru přeci jen od Seatu odlišit a v rámci koncernu nějak profilovat ten pětiválec nakonec dostane, ale bude to asi pěkně mastná záležitost.

Co ale fakt nechápu je ten hybrid. Malý turbomotor a baterka mi k tomu fakt nesedí ani trochu. To je tak na popojíždění po městě a ne moc dlouho :no:
11. 2. 2020 12:32
Tipnul bych si, že R5 se nedočká.
Jinak dobře Machala "Přece víme, že Cupra je samostatná značka" Pěkně zabalenou ironii mám rád :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - iudex
11. 2. 2020 13:28
Re: Tipnul bych si, že R5 se nedočká.
Presne. Tipujem, že majiteľ bude musieť päťkrát denne vysvetľovať, že to jeho auto nie je Seat, to je Cupra, úplne iná značka. :-[]
P.S. Pri článku o Alpine bola kritika, že je to len čipnuté BMW. Tam ale išlo o značné technické úpravy, 90 koní navyše, dve turbá miesto jedného atp. Tu to bude naozaj len premaľovaný Leon s koncernovou technikou bez akejkoľvek zmeny.
Avatar - Emel
11. 2. 2020 17:26
Re: Tipnul bych si, že R5 se nedočká.
Spíš by mě zajímalo, jestli bude Leon Cupra, nebo zůstane jen Cupra Leon.
11. 2. 2020 13:01
budoucnost
Jakou budoucnost asi Cupra může mít, netuším, ale myslím, že se tu nabízí celkem zajímavá paralela s mnohem věhlasnější značkou sportovně laděných vozů a tou je Alfa Romeo.
Buď musí mít Cupra naprosto skvělé vozy, anebo bude muset být v zásadě levná, aby měla šanci. Vzhled je pro mě spíše nezajímavý. Ne, že by to bylo ošklivé auto, ale nějak ve mně nevzbuzuje potřebu ji vlastnit ani pozitivní emoce. O jedno takové auto víc nebo míň a nic se nestane.
Rozbalit vlákno
3
11. 2. 2020 13:22
Re: budoucnost
Tak Alfa Romeo robilo vždy svoje autá, ale Cupra je len seat so silným motorom pod kapotou a pár kozmetickými zmenami - proste zbytočnosť vytvorená len kvôli image.
Avatar - iudex
11. 2. 2020 13:55
Re: budoucnost
To vôbec nie je adekvátna paralela. Alfa má jednak dlhú tradíciu, jednak vyrábala vždy vlastné modely. Cupra je umelo vyrobená značka, ktorá vyrába prebrandované Seaty. V ostatnom ale máš pravdu, Cupra bude musieť byť buď lacná, alebo úplne skvelá, pretože ak to bude len výkonný Seat za drahé peniaze, tak to budúcnosť moc nemá. Ak budú vyrábať samostatné modely, ako avizovali, potom možno, ale ak bude modus operandi taký, že Seatu sa zoberú Cupra modely a budú sa robiť ako samostatná značka za podstatne vyššie peniaze, ako keď to boli len hot verzie Seatov, tak veľa šťastia, budú ho potrebovať.
11. 2. 2020 14:11
Re: budoucnost
Tu paralelu hledám v tom, že Cupra má být sportovní značkou a svým charakterem se té Alfě asi nejvíce blíží. Jenže vzhledem k tomu, že ani podstatně zavedenější a známější Alfa neprožívá příliš dobré roky, je otázka zdá má šanci Cupra.
Kdybych chtěl sportovní auto a cenovka byla plus mínus podobná, koupím si raději Alfu. Je tam tradice, věřím, že i zkušenosti a pro mě osobně i zajímavější design.
Avatar - 3_diamanty
11. 2. 2020 20:25
mohli mat paradne
nadupane seaty.. miesto toho budu mat radsej cupru ktora nema buducnost.... tomu sa vravi napad za milion .... ktory zaroven este aj tie samotne seaty takto imidzovo docela podkopava ( prave tym ze uz nedostavaju tie nadupane verzie ) ... kto toto vymyslel a vlastne preco...
Rozbalit vlákno
1
12. 2. 2020 09:35
Re: mohli mat paradne
Jj, samozřejmě se může stát zázrak a Cupra se chytne, ale moc tomu nevěřím. Zatím to podle mě bylo tak, že kdo chtěl koncernové auto a myslel si na trochu sportovní auto, uvažoval o Seatu. Seata jsem nikdy neměl, ale před před více jak dvaceti lety jsem párkrát řídil obstarožní Ibizu s 2.0D motorem (možná to byla jen 1.8-1.9D), ale to malé lehké autíčko s tím dvoulitrem lítalo jako drak. Mělo to něco do sebe.
Nyní to hlavní, čím mohl být Seat zajímavý, přenechává Cupře. Takže Seat se třeba od škodovky bude odlišovat především designem. A v rámci nějakého profilování značek v rámci koncernu VW tak, jak se o tom roky mluví, je alespoň pro mě jeho zaměření nejasné. Docela se divím, že VW na Cupru kývl.
Možná jediný smysluplný krok v dnešní době by byl, kdyby Škodovka přišla s novou značnou, v rámci které by prodávala třeba mírně vylepšenou starší verzi Octavie s minimální výbavou a nějakou střední osvědčenou motorizací s tím, že by se cena výrazně přiblížila Dacii. A kdyby tomu měla jedno levné SUV třeba z ukončeného Yetiho, mohla by tyhle dvě auta oslovit možná i dost lidí.
Samotná škodovka by pak měla dělat ty klasická praktická auta s velkoprostorovou karoserií s pěkným ale konzervativním designem, do kterých lze snadno naložit dvacet kufrů a deset pytlů brambor, s vysokým pohodlím posádky, ale nižší výbavou. Dneska stejně spousta lidí všechny ty asistenty ani nevyužívá nebo o nich neví. A na předražené experimenty typu Scala na pomezí kombíku a sedanu by se měla vykašlat.