Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Cupra Leon se skoro představuje. Premiéru má příští týden

Martin Machala Martin Machala 11. 2. 2020 • 09:50
57
11
Zobrazit náhledy (57)
Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon

Je to zatím jediná fotka, ale pár informací o připravovaném ostrém leonu by už bylo.

Pokud nenastane nějaký ten klasický únik, kompletní odhalení nové Cupry Leon proběhne příští týden ve čtvrtek. Stane se tak při příležitosti otevření nového sídla značky v Martorellu a novinka se ukáže rovnou v obou karosářských verzích – tedy jako hatchback i jako kombík Sportstourer. A snad už jste si zvykli na to, že to bude Cupra Leon, nikoliv Seat Leon Cupra. Přece víme, že Cupra je samostatná značka.

Prozatím jediná dostupná fotografie toho moc neukázala, přední nárazník však bude rozhodně velice agresivní. V galerii ale najdete i naše ilustrace a fotky nedávno představeného nového leonu, abyste si mohli udělat vlastní představu. Jsem zvědavý, jak moc se povede výraz leonu zagresivnit, sám Seat přiznává, že je nová generace elegantnější a o něco míň sportovní. Cupra jistě na dravosti přidá.

Seat, vlastně Cupra, dále potvrzuje, že se i zde dočkáme plug-in hybridní verze. Nic překvapivého, stejně postupují i ostatní koncernoví hot-hatch sourozenci. Mělo by tedy jít o kombinaci čtrnáctistovky TSI a elektromotoru o předpokládaném systémovém výkonu 180 kW. Víc se těším na dvoulitr, klasiku TSI, která by měla poskytovat nějakých tři sta koní. V tomto případě mluvím nejspíš o Cupře Leon R. A pak jsou tu ještě zmínky o nasazení pětiválce, což by bylo samozřejmě krásné.

Příští čtvrtek se poprvé ukáže také TCR speciál Cupra Leon Competición, v novém sídle si prohlédneme i elektrický e-Racer. Bude to hezký den!

video

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
12. 2. 2020 09:35
Re: mohli mat paradne
Jj, samozřejmě se může stát zázrak a Cupra se chytne, ale moc tomu nevěřím. Zatím to podle mě bylo tak, že kdo chtěl koncernové auto a myslel si na trochu sportovní auto, uvažoval o Seatu. Seata jsem nikdy neměl, ale před před více jak dvaceti lety jsem párkrát řídil obstarožní Ibizu s 2.0D motorem (možná to byla jen 1.8-1.9D), ale to malé lehké autíčko s tím dvoulitrem lítalo jako drak. Mělo to něco do sebe.
Nyní to hlavní, čím mohl být Seat zajímavý, přenechává Cupře. Takže Seat se třeba od škodovky bude odlišovat především designem. A v rámci nějakého profilování značek v rámci koncernu VW tak, jak se o tom roky mluví, je alespoň pro mě jeho zaměření nejasné. Docela se divím, že VW na Cupru kývl.
Možná jediný smysluplný krok v dnešní době by byl, kdyby Škodovka přišla s novou značnou, v rámci které by prodávala třeba mírně vylepšenou starší verzi Octavie s minimální výbavou a nějakou střední osvědčenou motorizací s tím, že by se cena výrazně přiblížila Dacii. A kdyby tomu měla jedno levné SUV třeba z ukončeného Yetiho, mohla by tyhle dvě auta oslovit možná i dost lidí.
Samotná škodovka by pak měla dělat ty klasická praktická auta s velkoprostorovou karoserií s pěkným ale konzervativním designem, do kterých lze snadno naložit dvacet kufrů a deset pytlů brambor, s vysokým pohodlím posádky, ale nižší výbavou. Dneska stejně spousta lidí všechny ty asistenty ani nevyužívá nebo o nich neví. A na předražené experimenty typu Scala na pomezí kombíku a sedanu by se měla vykašlat.
Avatar - 3_diamanty
11. 2. 2020 20:25
mohli mat paradne
nadupane seaty.. miesto toho budu mat radsej cupru ktora nema buducnost.... tomu sa vravi napad za milion .... ktory zaroven este aj tie samotne seaty takto imidzovo docela podkopava ( prave tym ze uz nedostavaju tie nadupane verzie ) ... kto toto vymyslel a vlastne preco...
Avatar - LeonST
11. 2. 2020 18:33
Re: Jsem zvědavý...
Já si myslím, že vzhledem k záměru Cupru přeci jen od Seatu odlišit a v rámci koncernu nějak profilovat ten pětiválec nakonec dostane, ale bude to asi pěkně mastná záležitost.

Co ale fakt nechápu je ten hybrid. Malý turbomotor a baterka mi k tomu fakt nesedí ani trochu. To je tak na popojíždění po městě a ne moc dlouho :no:
Avatar - Emel
11. 2. 2020 17:26
Re: Tipnul bych si, že R5 se nedočká.
Spíš by mě zajímalo, jestli bude Leon Cupra, nebo zůstane jen Cupra Leon.
11. 2. 2020 14:11
Re: budoucnost
Tu paralelu hledám v tom, že Cupra má být sportovní značkou a svým charakterem se té Alfě asi nejvíce blíží. Jenže vzhledem k tomu, že ani podstatně zavedenější a známější Alfa neprožívá příliš dobré roky, je otázka zdá má šanci Cupra.
Kdybych chtěl sportovní auto a cenovka byla plus mínus podobná, koupím si raději Alfu. Je tam tradice, věřím, že i zkušenosti a pro mě osobně i zajímavější design.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku