Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW X5 a X6 dostanou zelenější mildhybridní šestiválec xDrive40d

Mnichovská automobilka rozšiřuje nabídku vznětových motorizací prémiových SUV X5 a X6 o nový mildhybridní 3.0 litrový řadový šestiválec s označením xDrive40d.
Zpět na článek
12. 2. 2020 11:39
Avatar - WinDiesel
12. 2. 2020 08:17
řekněte mi někdo ...
…. kam se ve statistikách započítávají milhybridy?
…. docela rozdíl jestli se započítají jako diesely nebo jako hybridy
:D
pokud někdo nenastaví pravidla, pozbudou statistiky smysl, na stránkách cia-sda je jeden velký zmatek
navíc hlášení která dostávají od značek jsou nepřesná, zmatečná nebo chybí
Rozbalit vlákno
9
12. 2. 2020 08:30
Re: řekněte mi někdo ...
z logiky veci by se o hybridu melo mluvit az u plug-in, kterej je schopnej ujet par desitek km na elektriku, protoze pak by vpodstate kazdy auto (minimalne s manualem) slo oznacit za hybrida, protoze na starter, a tedy na elektriku, par metru taky ujede.
logiku bych v tom ale moc nehledal, zalezi, co usoudi a jak se vyspi vsevedouci a neomylny urednik ...
12. 2. 2020 09:08
Re: řekněte mi někdo ...
no a kam potom zaradis hybridy od Toyoty / Lexusu ? :) na bateriu urobia max 2 km
12. 2. 2020 09:58
Re: řekněte mi někdo ...
Logiku by malo značiť za hybridy vozidlo, ktoré sa dokáže pohnúť z miesta silou elektromotora. Mild hybrid je len lepší štart-stop. Ale napríklad v pomaly sa posúvajúcej kolóne je ti v podstate na nič. Lebo sa hýbeš tak pomaly, že moc nenaplachtíš a nestojíš dosť dlho, aby malo zmysel zhasínať motor.
12. 2. 2020 10:03
Re: řekněte mi někdo ...
Na novom aute s manuálom musíš vyšlapnúť spojku a tak nie je možne prejsť ani meter na štartér.
12. 2. 2020 10:18
Re: řekněte mi někdo ...
no, je fakt ze jsem to zkusel kdyzi davno a fungovalo to. a porad ziju v tom, ze v nejaky krizovce, treba kdyby ti chcipnul motor na prejezdu a nedarilo se ho nastartovat, tak by se to pohlo…
jestli to je jak tvrdis, tak by nemel byt problem ten jeden bit zmenit na jednicku nebo na nulu a hybrid by byl na svete ...
Avatar - JirkaVejrazka
12. 2. 2020 13:03
Re: řekněte mi někdo ...
Normalni (ne plug-in) hybridy umi taky dojet par desitek km na elektriku, staci trochu delsi trasa. U ostatnich vyrobcu nevim, ale posledni hybridy od Toyoty zvladnou ve meste a na okreskach pri bezne jizde ujet 30-70% trasy jen na elektriku, v zavislosti na podminkach.
12. 2. 2020 15:28
Re: řekněte mi někdo ...
hmmm ... by ma zaujimal ten "prepocet" ze 30 - 70 % trasy :) Toyota Auris hybrid jazdena hlavne v meste ma priemernu dlhodobu spotrebu cca 4,5 l / 100 km. Benzinova by mala povedzme 6,5 l. Spotreba je teda nizsia o cca 30 % ... cize sa z toho da odvodit, ze na bateriu jazdi max 30 % casu. Ale ani tych 30 % casu nie je spravnych, je to menej, pretoze casto bezi ako benzinovy motor, tak aj elektricky motor a aj v tomto rezime je spotreba nizsia ako by bola pri cisto benzinovom motore. Cisto na bateriu prejdu hybridne Toyoty / Lexusy suvisle maximalne 2km.
18. 2. 2020 21:51
Re: řekněte mi někdo ...
Těch 30-70% znamená s pomocí elektřiny, nikoliv výhradně na elektřinu (většinou běží současně spalovák). Proto také normální hybridy nemohou do center měst tam kde je zákaz spalováků, protože čistě na elektřinu (míněno tak, že auto trvale pohání elektromotor a spalovák vůbec neběží) ujedou absolutní minimum. Kapacita Li-ion baterky u Corolly je 0,75kWh, přičemž ji nelze vybíjet do nuly, takže praktický dojezd čistě na elektřinu (s vypnutým spalovákem) je zcela marginální záležitost.
Avatar - JirkaVejrazka
20. 2. 2020 15:56
Re: řekněte mi někdo ...
Ne, v mem pripade to znamena vyhradne na elektrinu. Auto ukazuje procento trasy ujete ciste na elektrinu, kdyz nebezi spalovak. Viz treba https://moje.auto.cz/?… - tady je to jen 14%, protoze slo o cestu do Alp.

Stejne to myslim oznacuje i Toyota u klasickych hybridu - proste cca 50% casu nebezi v aute spalovaci motor (pri jizde ve meste a okoli).

EDIT: vcera vecer jsem jel chvili po meste. Mel jsem tak prazdnou baterku, ze auto uz jelo jen v HEV rezimu, tj. jako klasicky hybrid. Pri prumerne rychlosti 44km/h (nejake semafory a tak) jsem ujel necelych 8 km s EV podilem 47% (tj. temer polovinu vzdalenosti byl spalovak uplne necinny).
12. 2. 2020 08:27
tohle asi muselo přijít
je to snadný bod, diesel hybrid bude plnit emise jedna radost...
ale jezdit bych s tím nechtěl.
to radši obyčejným dieselem, než furt trpět to přeskakování mezi oběma pohony...
Rozbalit vlákno
19
12. 2. 2020 08:35
Re: tohle asi muselo přijít
je to jen o tom, aby se emise plnily, o nicem jinym. i kdyz je potreba rict, ze vetsina dyzlu od zari 2018 na tom je s emisema (nemyslim CO2, ty za emise moc nepovazuju) velmi dobre. ale pro motor to bude zradlo vecne ho vypinat a zapinat, zejmena pro chrochta ….
Avatar - Dinar
12. 2. 2020 09:00
Re: tohle asi muselo přijít
Tohle je opravdu jen pro ten bod, reálně to žádný hybrid není. Což je dobře, max. bude-li někdo chtít, může využívat start/stop, který nebude, díky startér-generátoru, tak otravný.
Co je, z hlediska uživatele, nešikovné, je nutnost, mít "hybrida" aktivovaného defaultně, jinak by nebyl ten bod, což znamená, že celý ten nesmysl je funkční i ve standardním módu, tj. v "comfortu". Ale půjde to obejít nakonfigurováním "sport individual", takže to auto bude použitelné jako klasická 40d.
12. 2. 2020 09:17
Re: tohle asi muselo přijít
A je ten přechod nějak zvlášť nepříjemný? Nikdy jsem s tím nejel, nevím jak si to představit.
Avatar - JirkaVejrazka
12. 2. 2020 09:33
Re: tohle asi muselo přijít
Pokud to BMW zvladlo aspon z poloviny tak dobre jako jini vyrobci (a neni duvod proc by ne), tak to nijak neprijemne neni. Vlastne to neni ani poznat, ale zlatym pravidlem diskuse na Internetu je bojovat proti vsemu, co neznam a jeste jsem nevyzkousel.
Avatar - Dinar
12. 2. 2020 09:38
Re: tohle asi muselo přijít
Stejně jako je zlatým pravidlem diskusních chytrolínů na internetu mít jasný názor v tom, že si, vyjma onoho chytrolína, nikdo jiný nic nevyzkoušel a nezná.
Avatar - JirkaVejrazka
12. 2. 2020 09:41
Re: tohle asi muselo přijít
EDIT: Sam jsem sebe radsi smazal...
Avatar - Dinar
12. 2. 2020 09:42
Re: tohle asi muselo přijít
U těch aut se starter-generátorem, jsou přechody prakticky neznatelné, jde spíš o to, že v režimu "hybrid" se to vypínání motoru děje se zhusta i při pořádně nezahřátém motoru, což zvlášť u dýzlu životnosti nepřidá. Jiná věc je, kolik kupců těchto aut jako nových to zajímá.
Avatar - JirkaVejrazka
12. 2. 2020 09:44
Re: tohle asi muselo přijít
Tak to je ale problem navrhu, ne? Bezne hybridy pockaji az se motor zahreje na rozumnou teplotu (blok motoru, olej atd.) nez dovoli jeho vypinani.

EDIT: Hezky je to videt v tom videu od chlapika, ktery nedavno pridal recenzi na Superb iV (plug-in) - hned na zacatku se divi, ze se mu benzin nechce vypnout a jet na elektriku - je to prave proto, ze auto ceka az se motor zahreje.
Avatar - Dinar
12. 2. 2020 10:13
Re: tohle asi muselo přijít
O čem se tu bavíme, ale není reálně hybrid, v tom je ta pointa, tohle auto jen na elektriku nejezdí. Ty starter-generátory v podstatě řeší vypínání/zapínání motoru v režimech, kdy není nutně třeba, aby běžel (čímž se papírově snižují emise), auto stojí, auto plachtí, plus el. motor vykryje pár koňmi nějakou tu turbodíru v nižších otáčkách. To je celé, a aby ty emise mohly jít papírově dolů, musí k tomu vypínání docházet prakticky pořád, tj. bez ohledu na to, je-li motor pořádně prohřátý nebo ne. Skutečné hybridní systémy tolik na motor tlačit nemusí, mají větší baterie, el. motory větší výkon, auto může jet jen na něj, spotřeba (a od ní odvozené emise) se spočítají z jízdy na plně nabitou baterii, takže papír je spokojen a spalovák nemusí dostávat nutně čočku.
Avatar - JirkaVejrazka
12. 2. 2020 10:29
Re: tohle asi muselo přijít
Ja chapu, ze tohle neni hybrid. Mild-hybrid je jen takovy ustupek "udelame co nejmin zmen, at to pohonne ustroji nemusime vymyslet cele znova". Asi se muzeme shodnout na tom, ze cetnost vypinani motoru muze zvolit ridici jednotka nekde mezi "co nejmensi emise v ramci moznosti pohonneho ustroji" a "co nejvetsi zivotnost motoru". Kam to na te skale posadilo BMW netusim.

Muzes nejak vysvetlit to "spotřeba (a od ní odvozené emise) se spočítají z jízdy na plně nabitou baterii" prosim?
Avatar - Dinar
12. 2. 2020 12:31
Re: tohle asi muselo přijít
Norma měření spotřeby, důvod, proč mají hybridy uváděnou spotřebu třeba 1,9 litru na sto atp. Co na tom mám vysvětlovat?
Avatar - JirkaVejrazka
12. 2. 2020 12:40
Re: tohle asi muselo přijít
To je tak, kdyz nekdo nerozlisuje hybridy a plug-in hybridy. Zadny "normalni" hybrid uvadenou spotrebu pod 2 litry nema, pokud vim.

Ale souhlasim - normu pro plug-in hybridy bych zmenil taky, takhle je to nesmysl, I kdyz ta cisla pro nejake procento majitelu mohou souhlasit.

Jako zaklad by mohlo poslouzit treba MPGe uvadene v USA. Neni to dokonale, ale je to o par radu lepsi nez soucasna "papirova" spotreba plug-in hybridu.
Avatar - Dinar
12. 2. 2020 14:09
Re: tohle asi muselo přijít
Plug-in hybrid je normální hybrid, nevím, co by na něm mělo být nenormálního. Chceš-li bazírovat na označení, pak ok, jak u full-hybridů tak u plug-in hybridů se spotřeba měří na prvních sto kilometrech, tedy s plně nabitou baterií, což má na naměřenou spotřebu výrazný vliv. Např. aktuální corrola hybrid uvádí spotřebu 3,3 litru na sto, což je hodnota, které při jízdě už mezi stým a dvoustým kilometrem nedosáhneš. U plug-in hybridů, díky x km jízdy první stovky čistě na elektromotor, je to ještě výraznější rozdíl, uváděné spotřeby jsou kolem 2 litrů běžně.
Pointa je v tom, že emise se u těchto typů hybridů vypočítávají ze spotřeby právě těch prvních sto km, proto jsou to papírově takové eko zázraky, a aby mild-hybrid dokázal taky zázrak (i když menší) musí ta odpojování motoru a start/stop fungovat defaultně, což v reálném provozu znamená, že také při studeném motoru.
Avatar - JirkaVejrazka
12. 2. 2020 14:33
Re: tohle asi muselo přijít
Hele nebudu predstirat, ze znam detaily mericiho cyklu a jak se chova ridici jednotka, pokud ho detekuje (pokud to dela).

Jenom podotknu, ze treba u te Corolly je rozdil mezi "plnou" baterkou a stavem, ktery vidi kazdy bezny ridic/majitel po nastartovani auta, jen nejakych par desetin kWh. To ti na 100km mericim cyklu zadnou velkou paradu neudela.
12. 2. 2020 15:33
Re: tohle asi muselo přijít
otazka, mozno to budes vediet ... pri akej rychlosti sa pocita priemerna spotreba auta na dialnici ? je to pre cely Svet stale ta ista rychlost ?
Avatar - JirkaVejrazka
12. 2. 2020 15:41
Re: tohle asi muselo přijít
Podle Wikipedie je tam maximalka 131 km/h - https://en.wikipedia.org/…s_Test_Procedure#…

EDIT: "tam" je mysleno u WTLP
12. 2. 2020 10:22
Re: tohle asi muselo přijít
kdyz se motor netoci, tak nemaze, olej zmizi a kazdej rozbeh je tak nejak vic natvrdo, nez kdyz to pak bezi.
neverim tomu, ze casty startovani i zahratyho motoru mu nevadi, to zahrati tam bude spis kvuli emisim
Avatar - xxc
12. 2. 2020 10:39
Re: tohle asi muselo přijít
To je o tom, ze kazdy niecomu veri a neveri. Kde su vyskumy a studie, ktore by dokazali, ci nieco motoru a tym aj prirode skodi, alebo nieco neskodi a tym prirode pomaha? Ved davame miliardy na vyskum a vedu. Potom bezny clovek ani nevie, co si ma mysliet.
Avatar - Dinar
12. 2. 2020 12:35
Re: tohle asi muselo přijít
Jde hlavně o mazání, motorový olej dosáhne požadované mazivosti až s určitým stupněm teploty.
Avatar - xxc
12. 2. 2020 09:59
najzelensie auta planety
Za tie peniaze, co stoja tie auta, mohli uz dat nejaku malu 10kwh baterku vsade a BMW mohla byt najzelensia automobilka na Zemi :-)
Rozbalit vlákno
0
12. 2. 2020 11:39
Motorizace
Vyplnění výkonové mezery modelem X5 40d 250 kW je v článku uvedeno chybně ;-). X5 25d 170 kW 4 válec, X5 30d 195kW 6 válec.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Onyx
13. 2. 2020 11:06
Technicky dotaz - vyuziti 48V site
Predpokladam, ze mozna pan Vejrazka bude moct odpovedet?

Tahle nova 48V sit. V SQ7 pohani treba elektricky turbo. Dokazete mi rict, zda tady u BMW pohani treba kompresor klimatizace? Nebo je u teto technologie stale pohaneny remenem?

Diky.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - JirkaVejrazka
13. 2. 2020 12:06
Re: Technicky dotaz - vyuziti 48V site
Nebudu, ja o BMW nic nevim. Toyoti hybridy maji elektricky kompresor zhruba od prelomu tisicileti, ale jak je to u mild-hybridu nemam tuseni.
Avatar - Onyx
14. 2. 2020 12:58
Re: Technicky dotaz - vyuziti 48V site
Dekuju za odpoved. Zkusim to nekde sehnat.