Testy
wakantanka
5
a v MPV či VANe má zmysel tlačiť vzduch pred sebou?
Přejít do diskuze
A k tomu na dialnici spotreba 10/100. To mi tiez akosi nesedi s oznacenim "ideální dálniční přepravník"...
Ono celkove si myslim ze ziadne SUV sa neda povazovat za vhodne prave na dialnicu. Koli vyssej stavbe maju vacsi odpor vzduchu (ktory navyse rastie s rychlostou kvadraticky) a preto aj vyrazne vyssiu spotrebu. Napriklad bezny kombik strednej triedy s naftou pojde za 6 az 7 na 100, a to je dost vyrazny rozdiel...
Ono celkove si myslim ze ziadne SUV sa neda povazovat za vhodne prave na dialnicu. Koli vyssej stavbe maju vacsi odpor vzduchu (ktory navyse rastie s rychlostou kvadraticky) a preto aj vyrazne vyssiu spotrebu. Napriklad bezny kombik strednej triedy s naftou pojde za 6 az 7 na 100, a to je dost vyrazny rozdiel...
Nevěřím tomu, že to při ustálené 130 žere 10. To je pitomost. Těžko říct, co autor konkrétně myslel dlouhými cestami po dálnici. Možná 160kmh?
10 na sto je hodně, ale pokud trochu využívají výkon, není to nic divného na takové velké a těžké auto s R4, CVT a 4x4... za 5 na st to nepojede... za 8 jezdí i starší Tiguan, který neplní nejovější emisní normy.
Za 10 to měl i nedávno testovaný 180k Landrover DiscoSport a ten stál skor o jeden takový Koleos v základu víc, než toto... a taky jezdil skoro za 10 po dálnici.
Tak proč tolik breku? Mne by nejvíc vadilo, že není tak velký uvnitř, jako z venku působí.
Za 10 to měl i nedávno testovaný 180k Landrover DiscoSport a ten stál skor o jeden takový Koleos v základu víc, než toto... a taky jezdil skoro za 10 po dálnici.
Tak proč tolik breku? Mne by nejvíc vadilo, že není tak velký uvnitř, jako z venku působí.
Som zvedavý akú bude mať CVT spolu s akmer 400 Nm spoľahlivsť - Audi sa už raz na tom popálilo, Neviem ako na tom bolo Subaru s 2,0D čo sa týka výdrže prevodovky.
Inak samozrejme takéto auto nemá na dialnicu zmysel - načo? -Tlačiť vzduch prd sebou?
Inak samozrejme takéto auto nemá na dialnicu zmysel - načo? -Tlačiť vzduch prd sebou?
Druha vec je, ze u niektorych aut sa v navode k obsluhe vobec nespomina, ze obcas by sa hodilo vymenit olej aj v prevodovke...
Moje veľké a ťažké MPV si na diaľnici pri dodržiavaní limitov cucne 8,5 - 9 l/100. Tých udávaných 10 l mi príde dosť mimo.
na CVT sa popalil aj nissan, subaru neviem, ale vo vseobecnosti nemaju velku zivotnost... myslim, ze jazdenka bude na tom ako murano, kde cvt sa malo kedy dozije nad 200tis km 😐
Měřit CVT po stupních je jako udat délku auta jen po blatník. A těch 2300 ot je taky blbost, která nikoho nezajímá. Kdo tohle vymyslel?!
Já teda pochopil, že CVT (toto konkrétní) řadí po nastavených virtuálních stupních. Pokud to tak skutečně je, nevidím problém s měřením na konkrétní stupně.
napsat o 2 tunovým suv se 4kolkou a CVT, že je to dálniční borec je asi jako napsat o pohorkách, že jsou nejlepší na maraton. však netlačí ne
Životnosť HDM automatu limituje užívateľ. Mnoho z nich nevie ako sa k automatu chovať.
Ale ku Koleosu - postaviť takúto ťažkú kravu s CVT prevodovkou je úplny nezmysel.
Ale ku Koleosu - postaviť takúto ťažkú kravu s CVT prevodovkou je úplny nezmysel.
obcas ho u nas vidim.. ale skutocne len sem tam.. nepomohli mu tie emisie... ale uz je to snad motoricky ok ... za mna prave ta kremova farba mu tu vizualne hodne uskodila... ta pasuje na mestsky captur v ktorom pojde mamicka na kavicku... ale na taketo serioznejsie SUV to chce uz bordovu alebo ciernu farbu .. ... a aj sytomodry koleos je kukatelny ...
kusok ma prekvapil uz na fotkach ten "maly" kufor... outlander 4x4 667L , kodiaq 4x4 650L .. a tu "len" 498? ... rozmerovo je to pritom presne to co kodiaq alebo outlander... teda SUV s kasnou tesne pod 4,7m ... pride mi ze ten kufor je aj hodne kratky.. dlzka 89cm? ved kdejaky hatch v triede golfa ma skoro tolko... a daju sa tie delene zadne sedacky aspon osobitne posuvat ako v outlanderi? lebo aj takto by sa dalo "hybat" s velkostou kufra.. alebo ani s tymto v koleose "nepochodime" ..... teda popravde za tie peniaze ziadna slava.. ani spotrebou ani kufrom ... aj ten barokovy a zaobleny dizajn tu bude starnut asi rychlejsie ako u hranatejsej konkurencie ... ( allspace, outlander, kodiaq a pod ) ... a jak mi mensi kadjar pride sikovny a vyspely tak novy koleos je nadalej v podstate ten stary dobry koleos.... teda ziadna slava ani ziadne bu bu bu na konkurenciu sa "opat" nekona...
kusok ma prekvapil uz na fotkach ten "maly" kufor... outlander 4x4 667L , kodiaq 4x4 650L .. a tu "len" 498? ... rozmerovo je to pritom presne to co kodiaq alebo outlander... teda SUV s kasnou tesne pod 4,7m ... pride mi ze ten kufor je aj hodne kratky.. dlzka 89cm? ved kdejaky hatch v triede golfa ma skoro tolko... a daju sa tie delene zadne sedacky aspon osobitne posuvat ako v outlanderi? lebo aj takto by sa dalo "hybat" s velkostou kufra.. alebo ani s tymto v koleose "nepochodime" ..... teda popravde za tie peniaze ziadna slava.. ani spotrebou ani kufrom ... aj ten barokovy a zaobleny dizajn tu bude starnut asi rychlejsie ako u hranatejsej konkurencie ... ( allspace, outlander, kodiaq a pod ) ... a jak mi mensi kadjar pride sikovny a vyspely tak novy koleos je nadalej v podstate ten stary dobry koleos.... teda ziadna slava ani ziadne bu bu bu na konkurenciu sa "opat" nekona...
mozno ano, aj suche DSG su uz davno po repase spojek, nissan mal kazdopadne v USA problemy aj do 100tis km, neviem co si nedaju pokoj s tymi CVT ... co sa tyka ostatnych veci napr murano ma potencial sa mechanicky dozit kludne 400tis bez vyznamnejsich problemov, ta CVT ho vsak limituje ako prva... a korozia samozrejme, to by nebol nissan keby nie 😄
trochu odbocim, tie podla doterajsich skusenosti 1.4tsi patria za celkom blbozvdorne, no toto video ma trochu nepotesilo... chalani o tom vedia svoje
https😐/www.youtube.com/watch?…
trochu odbocim, tie podla doterajsich skusenosti 1.4tsi patria za celkom blbozvdorne, no toto video ma trochu nepotesilo... chalani o tom vedia svoje
https😐/www.youtube.com/watch?…
Tak Van ani MPV by som nenazýval ideálny diaľničný spoloník - teda ak nepotrebuješ voziť 8 ľudí, to potom hej, ale vzhľadom na prepravnú kapacitu. Ale toto auto spája prepravnú kapacitu Octavie so spotrebou Multivan-u.
paci sa mi clio... je peckove... paci sa mi aj kadjar.... a popravde v modrej aj ten koleos vyzera good .... akurat uz tymi svojimi vlastnostami mi nepride tak sikovny ako napr. kodiaq alebo outlander v danom segmente...
kufor v koleose je uz viditelne mensi ako maju vsetci konkurenti v segmente .. .. ved je len o 26L vasci ako v o triedu mensom kadjari 4x4.... urcite je tu do buducna co zlepsovat...
kufor v koleose je uz viditelne mensi ako maju vsetci konkurenti v segmente .. .. ved je len o 26L vasci ako v o triedu mensom kadjari 4x4.... urcite je tu do buducna co zlepsovat...
Ani při dálničních rychlostech není patrný výrazný hluk od podvozku, jen kolem těch velkých zrcátek už to v takovém tempu začíná svištět.
To nie je velmi dobre na dialnicu 😄 Jasne, ze nepocut podvozok, ked to huci vsade okolo okien 😄
To nie je velmi dobre na dialnicu 😄 Jasne, ze nepocut podvozok, ked to huci vsade okolo okien 😄
Jakékoli měření pružnosti by se mělo dělat na maximální možný potenciál vozu. U automatů to nechat na automatu a u manuálu na řidiči, ať se vyždíme to, co to opravdu umí. Pak naměří zrychlení "16s" , ale pokud by se podřadilo, bude to najednou polovina a v provozu, když budu chtít co nejrychleji zrychlit, tak si prostě podřadím.
" A rozdíly jsou samozřejmě patrné i v pružném zrychlení. Reprezentativním příkladem budiž akcelerace z 60 na 100 km/h na čtvrtý rychlostní stupeň, v případě CVT virtuálně odstupňovaný. " to je opat raz ukazka blbosti. A to plati aj pre meranie DSG na fixnom stupni.
Veľké "lacné" SUV sa dá kúpiť teraz v SR Kia Sorento III, skončila výroba. Manuál 29, automat 31.000€, 4*4 verzia Gold, 2.2D, 200ps . V ČR taká verzia nie je. Nie sú v ňom žiadne blbosti, len štart/stop.
H Santa Fe Smart 2.0d, 136kw, 4*4, 8automat 32.000€. komplet LED.
H Santa Fe Smart 2.0d, 136kw, 4*4, 8automat 32.000€. komplet LED.
Tak 100tis. už je průser, to jo.
1,4TSI je asi velmi povedenej motor - když funguje. Že bych ho ale tipoval za etalon spolehlivosti, to ne. 😄
1,4TSI je asi velmi povedenej motor - když funguje. Že bych ho ale tipoval za etalon spolehlivosti, to ne. 😄
7-10 na dálnici, kombik strední trídy, pohon i výkon +/- podobný... pokud se tedy mohu svézt 😁 Jinak to umí i za míň, ale to je opruz.
... přesně.... proč bych si kupoval na dálniční přesuny Passata nebo tak něco když můžu po dálnici jezdit za 10 v líném SUV s obrovskou čelní plochou a hezky na 19" kolech.... OMFG.... :no:
Že ten motor není neprůstřelnej neznamená, že se poláme každej. Jen je trochu větší šance. Zase jede a nežere. Já bych to riziko skousl.
Já vidím jako rodinný ideál kombik, takže prosím mne konkrétně z toho vynechl, ale velké SUV za moc méně, než 1m nekoupíš, sice to má dynamiku Oktávky TDI, ale taky to je 2x tak těžké... kupce to má, tak proč jim to pomlouvat ?
asi to nema moc zmysel preberat, ked citam komenty pod videom, tak nemcurikovia sa pekne nasieraju, pretoze sami tvrdia ze kvalita VW je priserna... ze to tlacia do elektra prave tymito planovanymi zivotnostami... vytahuju stare doby kedy mali 300-400k s autami (potom sa to doviezlo sem s polovicnymi km)
no nist... to len tak. nechame debaty na tie o koleose... 😄
no nist... to len tak. nechame debaty na tie o koleose... 😄
tak v ramci koncernu to bolo nieco pouzitelne... aspon v mojich ociach
co by si si potom mal kupit ako jazdene auto od koncernu s benalom ? okrem 2.0tsi ktory tiez zerie olej tam nic nemaju... ten ovsem v mensich autach nie je az na GTI atd...
co by si si potom mal kupit ako jazdene auto od koncernu s benalom ? okrem 2.0tsi ktory tiez zerie olej tam nic nemaju... ten ovsem v mensich autach nie je az na GTI atd...
Design renaultu, už mi přijde dost přežvykany, ale pořad celkem stravitelny. No tahle "hrouda" se mi vubec nelibi a po kratke zkušenosti s Kadjarem si nedělam iluze o kvalitach tohodle "auta".
Jojo, ať si to koupí a vyzkouší rendlíkovskou kvalitu. Budou platit za naftu i za servis, svezení na ptd, prodejní cena po pár letech konverguje k nule a ještě budou před okolím za blbce. 😒]
V zasade s Tebou souhlasim. Nechapu, proc bych si to mel koupit. Velka, tezka, zavalita krava s malym kufrem, co nejede a zere. U R bych si jako jeho fanda aktualne dokazal koupit snad jen Megane RS a s privrenym okem, kdyby me tlacil rozpocet , Talisman grandtour. Clio je maly, kategorii capturu nechapu a nejvetsi nesmysl je kadjar. To uz chce fakt lasku k znacce si to koupit.
Prave ze uz dnes neprijde nikomu nic divneho na tom mit velky tezky auto v nafte co nejede, ma mocovinu, turbicka, dpf a se spotrebou jako muj mustang v8. Dobre, budete se prát za to ze je to rodinej kchár. No, kufr mensi nez oktavka a co dal? Libi se to? Nevim. A i kdyby. Stojí to za milión? Ne nechci aby to jezdilo za 5. To jezdim s oktavkou. Jen mam z toho srandu, az budu brecet tak to bude smichy. Vzdycky si vzpomenu jak mi rika kolega na co jsem si poridil mini coopera s. Neni to prakticky, ani moc hezky a stoji to hodne. No a pak se svez a zjistil proč. Ale na co tohle? Jako rodinny ideal? Budu jezdit všude? Sedim teda vysoko, ve meste lepsi, žere to ale 10, zatacky na okreskách o nicem, zrychleni jak oktavia 1,6 tdi. No pro klidneho jezdce pro rodinu asi jo. Ale za mega?
Češi už jsou připraveni a vsázejí na Renault žolíka. Deny Petión si bere píšťalku a: Atencijón, reeee, píískkk!! Z 0 na 100 za 10 sekund, no nevadí tak snad dálnice bude lepší. Za 10 litrů? No dnes už dost a na naftu? Prominte, nejezdi za tolik benzín? Tak zkusíme discipline zavazadlovy prostor: 490litru? A co na to Češi? Tvl kratka oktavka ma 590... Nevadí, a co cena? Jedna mičuda, ale pozor ve verzi “Magmazel Boncoár Paríí”!Ajajaj, to vypadá špatně. Nevadí, biznys s kchár jede a na ostatní dlabe pes. Bravo pitcho .
Mysleli jste si, že je to auto, ale on to je jen nespolehlivý rendlík. Jinak řečeno křáp. :no: Doporučil bych ověřit IQ každého zájemce.
Kurna kde ste vsetci prisli na to ze 0-100 nepovie nic o dynamike? praveze nic ti nepovie o dynamike auta viac ako 0-100.
Nikdy som take nieco nepovedal, ale Camry je primarne urcene na americky trh a aj tak sa mu v Europe dari 😄
Kolik lidí to dnes ještě dovede? Spousta polovodičů spoléhá v provozu na prostou sílu motoru namísto řazení.
chce to inu farbu... tato "macchiato" kremova je snad najhorsia aku si vybrat na taketo SUV .. lebo razom je to tazkopadna nakysnuta knedla ... ale v ciernej je to uz ine kafe.... alebo sytomodra je paradna a az elegantna
akurat ze farbu si vies nakonfigurovat inu.... ale kratky kufor bohuzial nepredlzis... a ani ten barokovy dizajn kasne nezmenis.... 😢
akurat ze farbu si vies nakonfigurovat inu.... ale kratky kufor bohuzial nepredlzis... a ani ten barokovy dizajn kasne nezmenis.... 😢
s tym dizajnom suhlasim, hned na prvej foto som skontatoval, ze fakt rychlo zostarol... vzadu detto, je to spatne auto
Nu, rendlík nikdy motory moc dělat neuměl, takže možné to je.
Jinak u SUV při rychlostech nad 120kmph závisí spotřeba rovněž na větru. Moje auto žere při 130 (skutečné rychlosti, ne "tachometrové), okolo 7,6, při 120 cca 6,7 Každých 10km/h rychlosti navíc představuje litr spotřeby. Při 160 už žere skoro 12.
Jinak u SUV při rychlostech nad 120kmph závisí spotřeba rovněž na větru. Moje auto žere při 130 (skutečné rychlosti, ne "tachometrové), okolo 7,6, při 120 cca 6,7 Každých 10km/h rychlosti navíc představuje litr spotřeby. Při 160 už žere skoro 12.
"na dvoulitr se čtyřkolkou a automatem vám bude stačit 929.900 Kč. To je výrazně méně než u konkurence s obdobnými motory – Sorento, Kodiaq ani Tarraco se pod milion nedostanou."
Nope 😉 Kodiaq Ambition 2,0 TDI 110 kW 4x4 DSG (schodná dynamika jako 140kW u Koleosu, čili srovnatelné) 920.900 Kč
Tarraco Style 2,0 TDI 110 kW 4x4 DSG (0-100km/h 9,8s 😄 ) 972.900 Kč
Nope 😉 Kodiaq Ambition 2,0 TDI 110 kW 4x4 DSG (schodná dynamika jako 140kW u Koleosu, čili srovnatelné) 920.900 Kč
Tarraco Style 2,0 TDI 110 kW 4x4 DSG (0-100km/h 9,8s 😄 ) 972.900 Kč