Vladimíra Bergera znají příznivci českých automobilových rallye a pak lidé z okolí automobilky Škoda, v níž dělal 43 let zejména ve vývoji podvozků. Na několikahodinové povídání si našel čas až letos, kdy odešel do důchodu.
No podla mna continentaly opisal uplne presne. V ziadnej discipline nie su najlepsie, ale ako celok su harmonicke bez slabin. Mam na autach michelin, dunlop (vytaz testov) aj continental. Michelin dobre trosku hlucnejsie, tvrdsie. Dunlop super tiche, paradne tlmenie priecnych nerovnosti, paradny zaber na snehu a v mokru, ale maksia bocnica, tym padom blatove v zakrute a okolo stredovej polohy precitlivele, auto musim stale korigovat, aby slo rovno. Continental len malo hlucnejsie ako dunlop, lacnejsie, zakruty lepsie ako dunlop, v priamom smere kludnejsie, rozdiel v zabere necitim. Aj ked papierovo by mali dunlopy zaberat lepsie.
Ale škodovky majú 2 zásadné nevýhody: už z princípu je liftback mäkký, viac sa krúti a škoda stavia vždy autá s veľkým kufrom, teda veľký previs. Teda veľké zmeny ťažiska, toto sa ťažko spraví aj plavné aj bezpečné.
Právě že Octavia mi subjektivně nepřijde dobře naladěná. 1 a 2 je velmi nestabilní, 3 zase drkotá. Teď si vyber co je menší zlo. I když vím, že to je auto, které má velké setrvačné hmoty na okraji karoserie, takže s tím se něco dělá blbě. Ale třeba velebit Conti gumy, zvlášť když většina testuje na jejich polygonech. Určitě tomu rozumí v rámci možností slušně, přesto si stále dovolím tvrdit, že výsledky moc oslivé nejsou a nikdy nebyly. Myslím to ale víc jako námět pro vedení oddělení, než hodnocení práce jednoho člověka.
Tak keď si prečítaš článok, tak ladil aj Octavie, viacero generácií.
Úprimne si myslím že ladičskú prácu je amatérovi ťažko súdiť. Majú viacero kritérií ktoré musia zladiť a nejaký rozpočet kde sa musí auto zmestiť + limity dané konštrukciou. A podľa všetkého bol naozaj detailista a šiel na doraz (viď testy pneu).
Příběh pěkný, pán určitě v pohodě, povídání určitě záživné a příjemné. Ale myslím si, že podvozky bývaly právě slabinou Škodovek, stejně jako motory. Pán získal zkušenosti třeba na modelu Š100 a celý život dělal Š105/120. Tak ladičské umění vypadá jinak. Od Fiatu Ritmo přes Opel Kadet třeba až po Audi 100. Ta auta jezdila úplně jinak.