Ekonomika
Přihlásit pro přidání komentáře
hugino
Ja si myslím že pokiaľ automobilka nemá v segmente C /nižšia stredná trieda/ hatchback za povedzme 15-18 000 Eur tak má velké problémy s predajom.Nie každý chce Crossover alebo SUV.Keď dokáže Renault ročne predať povedzme 200 000 Meganov tak si myslím že keby použili techniku spoločnú s Renaultom dali tomu design ako Micra alebo Leaf tak takisto by dokázali v segmente C urobiť dobré auto.Prečo prestali vyrábať Almeru ?Ináč posledná Micra je velmi pekná ale voči konkurencii dosť drahá.
Asi si nepostřehl, že ještě nedávno Nissan v evropské nižší střední třídě nabízel draze vyvinutý Pulsar. Výsledkem ale bylo prodejní fiasko a nemalá finanční ztráta. A u nové Micry to bude velmi podobné - prostě další auto, které se nedokáže trefit do evropského vkusu (navíc v prvním roce výroby se zoufalou motorizací)... 😒 :no: :no: :no:
Pulsar byl nemastný neslaný, navíc přicházel po čemsi, co se zovalo Tiida. Prosadit se v podstatě de novo v segmentu, kde zcela dokonale vybalancovaná a prodaná průměrnost je klíčová, chce něco extra, a to pulsar neměl. Zásadní chyba byla v odstřihnutí se od jména almera a výrobě šílené tídy. Při pohledu na golf nikdy nepochopím, proč automobilky sebevražedně mění názvy svých modelů z generace na generaci, přitom je to tak jednoduché - děda měl golfa, tak já si ho koupím taky.
nieco ako almera chyba suhlas... a nakysnuty pulsar sa neuchytil .... chce to uz nieco dizajnovo pekne stylove stihle .. lebo mega vajcicka ako pulsar fakt leteli naposledy este zaciatkom milenia sa cias prveho P308 ci druhej generacie leonu ... a nie o 15 rokov neskor...
inak almera druhej generacie ( ta s tou surfoidnou strechou ) bola svojho casu najpredavanejsie japonske auto v eu .. bola isty rok v eu predajmi este aj pred prvym yarisom .... ze toto postavenie v tomto segmente nissan nedokazal vyuzit je vecna skoda... lebo ako sa ukazalo SUV maju dnes uz vsetci ... .... akurat nissan tymto tahom prisiel o hatch... ale to je pripad aj lancera.... C4ky a dalsich znaciek.. proste SUVecka uz neejden hatch poslali do smutku.....
inak almera druhej generacie ( ta s tou surfoidnou strechou ) bola svojho casu najpredavanejsie japonske auto v eu .. bola isty rok v eu predajmi este aj pred prvym yarisom .... ze toto postavenie v tomto segmente nissan nedokazal vyuzit je vecna skoda... lebo ako sa ukazalo SUV maju dnes uz vsetci ... .... akurat nissan tymto tahom prisiel o hatch... ale to je pripad aj lancera.... C4ky a dalsich znaciek.. proste SUVecka uz neejden hatch poslali do smutku.....
megacruiser
Nissan prostě nevyrábí auta jaká zákazníci žádají. Micra je hnusná a nepraktická. Do města zbytečně zvenku velká, uvnitř ale malá a je z ní špatně vidět. Elektromobily - sice dobré ale drahé, okrajový segment. Qashqai - decentní SUV, ok, ale ničím výjimečné a celkem drahé. Podobně další. Úplně chybí cokoliv pro "normální" lidi co by dělalo prodeje. Note zmizel. Tak čemu se diví? To i Dacia má mnohem lepší nabídku kde si vybere každý a ty auta dávají smysl i když nejsou žádná bomba. Nabídka Nissanu dnes smysl nedává.
Ghosn ich pred 20 rokmi zachránil, ale ani on nie je neomylný. A snaha o trvalí rast sa väčšinou vypomstí. Ghosn, nabral ludi s vidinou e😜anzie na nové trhy, ale nejak nedomyslel, ako presvedčiť ľudí na nových trhoch kupovať Nissan.