Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Polovina výrobců autodílů v Německu bude propouštět. Můžou za to chystané elektromobily

Nastupující elektromobilita bude mít rozsáhlý vliv na zaměstnanost v automobilovém průmyslu. Elektromobily totiž potřebují méně součástek, a tak nebude potřeba ani tolik lidí ve výrobě.
Zpět na článek
18. 2. 2020 09:07
18. 2. 2020 09:19
18. 2. 2020 09:23
18. 2. 2020 09:26
18. 2. 2020 09:32
18. 2. 2020 10:18
18. 2. 2020 10:22
18. 2. 2020 10:27
18. 2. 2020 14:43
18. 2. 2020 10:23
18. 2. 2020 10:42
18. 2. 2020 11:16
18. 2. 2020 11:47
18. 2. 2020 14:45
18. 2. 2020 16:07
18. 2. 2020 17:19
19. 2. 2020 08:01
18. 2. 2020 17:30
19. 2. 2020 08:19
18. 2. 2020 20:35
19. 2. 2020 09:48
18. 2. 2020 09:24
18. 2. 2020 09:29
18. 2. 2020 10:29
18. 2. 2020 13:00
18. 2. 2020 10:25
18. 2. 2020 10:21
18. 2. 2020 10:27
18. 2. 2020 10:51
18. 2. 2020 13:04
18. 2. 2020 13:54
18. 2. 2020 16:03
18. 2. 2020 09:35
18. 2. 2020 09:56
18. 2. 2020 09:02
Je to teprve začátek
Je to teprve začátek a samozřejmě nepůjde jen o automotive. Dotkne se to skoro všech. Německý průmysl v prosinci klesl o cca 7 procent.
Rozbalit vlákno
41
Avatar - WinDiesel
18. 2. 2020 09:19
Re: Je to teprve začátek
všechno vědí a nadále pokračují v přípravách na rituální sebevraždu …..
18. 2. 2020 09:29
Re: Je to teprve začátek
Třeba je jako u nás a elektrokolenovrti se radují, že ušetří pá haléřů na km.
Avatar - xxc
18. 2. 2020 09:31
Re: Je to teprve začátek
Ani nie, kvoli setreniu halierov sa to asi nekupuje. Mensia vyroba je vhodnejsia z hladiska ekologie. Ludia to chcu, ludia to volia, nevidim dovod na neustale spochybnovanie.
18. 2. 2020 09:35
Re: Je to teprve začátek
Lidé to možná chtějí. Ale jen do té doby než zjistí, že to taky budou muset zaplatit. A to se děje právě teď.
18. 2. 2020 09:54
Re: Je to teprve začátek
Hlavně to chce Brusel , kupují si to lidé co nevědí co s prachama a automobilky to vyrábí protože platí méně za emise je to jen o penězích , tady se na ekologii úplně sere ...
18. 2. 2020 10:18
Re: Je to teprve začátek
Myslíš jako elektromobilitu? Kde si přišel na to, že to lidi chtějí a volí to? Pokud vím tak to chce hlavně EK. A aby bylo jasno nejsem odpůrce. S těmi plánovanými 250 000 EV do roku 2030 v rámci ČR souhlasím. Ovšem když to bude jen třeba 100 tis, tak bych z toho nedělal žádnou vědu. Každý ať si koupí to co preferuje a co chce financovat, ale žádný dotace na nic nedávat. A jak tvrdí Hammuna tak nic nezvýhodňovat. Čili spotřební daň 12 korun napálit na benzín, naftu a v přepočtu na kWh i na elektřinu u dobíjecích stojanů.
Avatar - Barrichello
18. 2. 2020 10:29
Re: Je to teprve začátek
Ne lidi to nechtěj, chce to jen pár fanatiků
Avatar - twistedTSD
18. 2. 2020 10:54
Re: Je to teprve začátek
Je zajímavý, že lidi to "chtějí a volí," ale reálně čím dál častěji kupují benzínová SUV...
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2020 16:53
Re: Je to teprve začátek
A přesně kvůli takovým lhářům jako jsi ty to směřuje tam kam směřuje.

Lidi elektromobily NECHTĚJÍ!!!
18. 2. 2020 17:02
Re: Je to teprve začátek
Co rikas narustu 258% ve Francii?

Nevidim duvod, proc by lidi nemeli chtit EV, az na ne budou nizsi naklady..
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2020 17:03
Re: Je to teprve začátek
Dotace, umělé zvýhodňování. +umělé znevýhodňování spalovacích motorů.
18. 2. 2020 17:17
Re: Je to teprve začátek
A dalsi makroekonom s modlou volneho obchodu.

https://a2larm.cz/…valku-uz-dekady/
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2020 17:30
Re: Je to teprve začátek
Majoritním původcem emisí nejsou automobilový provoz. Navíc většina emisí z automobilového provozu nemá původ v EU.

Jinými slovy - je to jako kdyby se loď rozlomila vejpůl a ty se snažil vylívat vodu kýblem. Asi takový je přínos elektromobility na celkové emise.

Navíc píšu to pod všecky články. Co asi dojde dřív? Lithium a nikl či platina nebo ropa??? Takže se ptám, na co si tu chceme hrát?? Na idioty, kteří pohřbí vlastní průmysl kvůli opici grétě??
18. 2. 2020 18:00
Re: Je to teprve začátek
Heled, az se budeme bavit o celkovych emisich, tak se budeme bavit predevsim o energetice. K ty lodi - to je spis jako kdyby teklo do tvy kanoe, ale ty jsi rikal, ze nebudes vylejvat, protoze Lojzovi zateka vic..

Tady jsme v diskuzi o autech, tak se bavime.. o autech.
V diskuzi o barakach se budu bavit o zatepleni (prestoze hlavni je energetika..).
A kazdymu je jasny, ze zateplenim nezachrani planetu. Ale tak nejak prispeje tim, cim muze. A idealne jeste usetri..

Kazdopadne zasoby ropy jsou omezene a driv nebo pozdeji by se na elektricky pohon preslo.
Driv je samozrejme vyhoda, protoze je bezemisni.

Jeste k emisim. Treba v Praze je doprava a prevazne osobni dominantnim znecistovatelem.
http://portalzp.praha.eu/jnp/cz/ovzdusi/souhrnne_informace_statistika/ovzdusi_v_praze_strucne_a_rychle.xhtml
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2020 18:25
Re: Je to teprve začátek
Vždycky když se najdou takoví chytráci jako ty, tak odákžu na mapu znečištění ovzduší.

Světe div se, Brno a Ostrava je na tom výrazně hůř než Praha. A jestli mi někdo chce říct, že v Brně a v Ostravě je větší provoz než v Praze, tak nikdy nedorazil z Prahy na konec sluneční soustavy.
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2020 18:52
Re: Je to teprve začátek
Ad zateplení - ano, to je taky stejná blbost jako elektromobilita. Nevidím jediný důvod, proč by mě někdo měl nařizovat, jestli mám mít energetickou třídu A nebo G. Třeba bydlím v G a jsem ze studeného odchovu, takže v zimě stejně moc netopím...

Jestli někdo chce, ať si klidně postaví pasivní dům. Ale je to na volbě každého!!!
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2020 18:53
Re: Je to teprve začátek
Znovu - co dojde dřív? Ropa nebo platina, nikl, lithium???

Ropu řešíme, tak, že začínáme drancovat ještě nedostatkovější surovinu... To je dokonce tak, jako bych tím kýblem při vylívání vody ještě dělal další díru!!!
18. 2. 2020 19:06
Re: Je to teprve začátek
Nevim co dojde driv.

Baterie se daji nastesti recyklovat.

Tesla ted prechazi na baterie bez kobaltu a lithium je i v morske vode.

Takze predpoklafam, ze dojde ropa. Ale vlastne je mi to jedno.
https://en.m.wikipedia.org/…orizon_oil_spill
Tezba i preprava ropy predstavuji obrovske ekologicke katastrofy.
https://cs.m.wikipedia.org/…iki/Exxon_Valdez
A paleni ropy vede ke klimaticke katastrofe.
Avatar - Barrichello
18. 2. 2020 21:18
Re: Je to teprve začátek
Pálení ropy zdaleka není pro přírodu tak škodlivé, jako kácení pralesů, sibiře, tání permafrostu a uvolnování metanu, tání ledovců v himalájích díky soli a pesticidům z Aralu, vypouštění škodlivin při výrobě a zpracování materiálů pro cetky a taky ev nesmysly, těžba surovin, miliony nesmyslných letů s cetkama z aliexpresu a zbohatlíků 6x ročně do dubaje atd
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2020 21:28
Re: Je to teprve začátek
Ropa nedojde ještě opravdu hodně moc dlouho.

Nikdo z nás se nedostatku ropy nedožije. Zato nedostatek drahých kovů je otázka pár desítek let.
18. 2. 2020 17:34
Re: Je to teprve začátek
Francie je dobrý příklad. Když přišlo na placení, tak vyšli do ulic a dál se jede na dluh.
18. 2. 2020 18:04
Re: Je to teprve začátek
Koukam, ze se tu misi ryzi kapitalisti s odborarema :-O

Jak tomu mam rozumet?
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2020 18:57
Re: Je to teprve začátek
https://www.idnes.cz/…058_automoto_fdv

https://www.novinky.cz/…octavii-40308243

Přesně tak tomu máš rozumět. Dotace, dotace, sankce, křivení trhu za každou cenu... :-!
18. 2. 2020 19:19
Re: Je to teprve začátek
Cituji:
První příspěvek bude od těch, kteří si kupují vůz s nadprůměrnými emisemi CO2. Ve Francii totiž už od roku 2008 funguje systém bonusů/malusů při koupi nového vozu podle množství těchto emisí. Pokud byste například někde ze skladových zásob sehnali nový americký osmiválec s emisemi nad 170 g/km, přispějete státu zhruba 6 tisíc eur. Na druhé straně, pokud poprvé registrujete nový vůz s emisemi do 20 g/km, kam spadají elektromibily, můžete od státu dostat až 6 300 eur. Platí však ještě limit 27 % z pořizovací ceny, takže nový majitel Citigo iV v nejlevnější základní verzi dostane dárek v trochu nižší částce 5 832 eur.
Konec citace.

Mne takova podpora prijde dobre nastavena. Podporuje male ekologicke elektromobily na ukor V8. :yes:
Proste V8 uz nebude pro kazdeho.
Ale cilem je, aby bylo pro co nejvice lidi levne EV.
Avatar - Barrichello
18. 2. 2020 21:19
Re: Je to teprve začátek
Ev nikdy levé nebudou.....jedině s dotací, což je komunistická praktika zelných bolševiků, uměle křivící trh.
Avatar - CICERO
18. 2. 2020 21:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2020 21:46
Re: Je to teprve začátek
Jestli ti dotace přijde ok, pak bůh s tebou...
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2020 19:01
Re: Je to teprve začátek
Škodovka ve francouzských médiích vypustila reklamu s náznakem, že elektrické Citigo iV můžete mít už za 5 870 eur, všímá si francouzský magazín Caradisiac. To je v přepočtu něco přes 150 tisíc korun. V showroomech Škody ovšem visí cenovka 21 600 eur. „Je to jednoduché, když splníte celou řadu podmínek, opravdu zaplatíte jen necelých šest tisíc eur. Zbytek vám doplatí vaši spoluobčané na dotacích a daňových zvýhodněních.

Prostě zvěrstvo...
18. 2. 2020 19:22
Re: Je to teprve začátek
Jasne hrozny zverstvo, dan na V8 a luxusni auto, ve prospech lidoveho elektromobilu.

Heled, ja jsem trochu rozumel, co meli lidi proti Tesle. Je to (absolutne) drahe, luxusni auto se spoustou baterek.
Ale tenhle boj proti elektrickymu Citigo je uz fakt moc.
Avatar - Barrichello
18. 2. 2020 21:20
Re: Je to teprve začátek
Každá dotace a restrikce je špatná.
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2020 21:35
Re: Je to teprve začátek
Přesně tak. Pokud jsme v situaci zdravého trhu samozřejmě.
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2020 21:37
Re: Je to teprve začátek
Jsi tak hloupý??

Tady nikdo nebojuje proti Citigu. Jestli ho lidi budou chtít a kupovat za tržní ceny, tak ať ho klidně vyrábějí v každý vesnici.

Tady se bavím o dotacích a sankcích. A ty jsou špatné. Úplně špatné.
Avatar - Barrichello
18. 2. 2020 22:00
Re: Je to teprve začátek
Ctigo ev za 450-500 tis si nikdo nekoupí, ten rozdíl v ceně mezi benzínovou verzí se ti vyplatí až za 300 tis km, nesmysl....
Kdo najede 300 tis km citigo a za jak dlouho :-) :-) Navíc x let starej krá, zastaralej, do kterýho nacpali baterky...
18. 2. 2020 17:06
Re: Je to teprve začátek
https://fdrive.cz/…i-neplanuje-2559

Muze vyjit draz (teoreticky nekdy), ale ted je casto dobijeni zdarma.
A realita je takova, ze naklady na "palivo" jsou typicky tretinove nebo ctvrtinove.

Nekdy taky muze vyjit draz tankovani benzinu v budoucnu..
18. 2. 2020 17:37
Re: Je to teprve začátek
Zatím nemá stát polovinu z ceny paliva jako u benzínu nebo nafty. Za co budeš stavět a udržovat silnice až tady budou elektroauta?
18. 2. 2020 18:09
Re: Je to teprve začátek
Stat si to nejak vybere. ;-)

V tomhle urcite nebude problem :-)

Jsem vzdy fascinovan zajmem o vyber dani.
Ve skutecnosti je prirozene se danim (legalne) vyhybat.
V pripade elektromobility je ale nejvetsim zajmem odpurcu vyber dani.
18. 2. 2020 18:15
Re: Je to teprve začátek
Pokud někdo pořád píše, jak levně jezdí s EV, tak je slušné mu připomenout daně. I když většině elektrokolenovrtů to asi nedojde.
18. 2. 2020 19:13
Re: Je to teprve začátek
Az budou dane na el. energii pripadne silnicni dan na EV, tak OK.

Ted nic takoveho neni. A neni na tom vubec nic spatneho se placeni dani provozem elektromobilu vyhnout.
Avatar - Barrichello
18. 2. 2020 10:28
Re: Je to teprve začátek
Díky koronaviru budou propouštět všichni, ne polovina. Brzy nebudou mít co dělat, už ted nejsou vzácné kovy do baterek, paměti, čipy, díly podvozků atd. A kdo má továrny mimo čínu tak ten zdraží protože bude chtít vydělat, takže bude to zajímavé.

Německo letos v přebytku neskončí ani hodně velkým OMYLEM :-) :-)
Avatar - Missouri
18. 2. 2020 09:07
Tesla?
Zatím tento server stále nepřevzal a nepublikoval informaci, že stavba gigafaktory Tesla v Německu je soudně zastavena. Považte, že kvůli ekologickým dopadům. Takže ekologové jsou proti stavbě fabriky na "ekologická" auta. Že to není na Hybridu se nedivím, ale tady? Nicméně povinný přechod na elektromobilitu mi připomíná takzvanou "přestavbu", nebo perestrojku, chcete-li. Model centrálně plánovaného hospodářství v osmdesátých letech minulého století krachoval a komunisté museli honem hledat cestu ven z průšvihu. Centrálně naplánovaná elektromobilizace mi to připomněla. Těším se na perestrojku... :-!
Rozbalit vlákno
34
18. 2. 2020 09:19
Re: Tesla?
Když člověk něco vyrábí, téměř vždy to má dopad na ekologii. Je zajímavé, že ceny aut letí nahoru, ale počet lidí, kteří je vyrábějí klesá. To tedy znamená, že přidaná hodnota na výrobě aut klesá, což nevyhnutelně povede ke gigakrizi, a to i kdyby se postavila gigafactory.
18. 2. 2020 09:23
Re: Tesla?
Už mnohokrát bylo řečeno, že na elektroautech se nic nevydělá. Navíc místo evropských firem to bude Asie.
Avatar - Missouri
18. 2. 2020 09:26
Re: Tesla?
Jenom jsem si rejpnul. Před nějakým časem jsem tady v diskuzi věštil, že žádná gigafaktory se v Německu nepostaví. Už tehdy šla informace, že ekologické spolky a občané z okolí to nedopustí. Teď zasáhl soud. Jsem zvědavý, kdo vyhraje, jestli aktivista Musk, nebo aktivista Helmut... :*)
Avatar - xxc
18. 2. 2020 09:32
Re: Tesla?
Nechapem, preco tu fabriku museli stavat niekde v lese. Ako keby nemali dost vhodnejsich miest.
Avatar - elektrikar
18. 2. 2020 10:18
Re: Tesla?
Třeba proto, že to je hospodářská umělá plantáž, která se měla původně vytěžit v roce 2022.
18. 2. 2020 10:22
Re: Tesla?
Německo není rozvojová země, aby se lesu říkalo plantáž.
Avatar - elektrikar
18. 2. 2020 10:27
Re: Tesla?
Plantáž znamená, že to bylo člověkem vysázeno za účelem získání suroviny - dřeva :yes:
Avatar - xxc
18. 2. 2020 14:43
Re: Tesla?
Nikdy som to neskumal a nikdy to tak nebolo prezentovane. Skor to navonok vyzera, ze rubu kvoli fabrike nejaky prales pri rieke :-) Preco by potom proti tomu protestovali?

Lenze ako sa pise nizsie, v Nemecku je vraj vela lesov (a vraj aj to je jeden z dovodov ekonomickeho uspechu).
18. 2. 2020 10:23
Re: Tesla?
Ono v Německu je těch lesů poměrně hodně, takže jestli se někde kus lesa vykácí nehraje vůbec roli. Jenže je to Tesla, na který se dá něco vytřískat, takže ekoteroristi ucítili svoji příležitost.
Avatar - Ham.
18. 2. 2020 10:42
Re: Tesla?
Nejsem ekolog, ale kácení lesů (lhostejno zda v Německu nebo v Indonésii) považuji za barbarství nejvyššího stupně. Lesy jsou to co přeměňuje CO2 na O2 a tedy kompenzují do značné míry produkci CO2 lidstva. Jestliže si je pokácíme, tak jsme nahraní, protože každý ví, že sebelepší auta bilanci produkce CO2 nezastaví.
18. 2. 2020 11:16
Re: Tesla?
Bože to jsou kecy. Děkuju za vysvětlivky ohledně fotosyntézy. Kolik má mít ta fabrika plochu? Děláš jako kdyby se vykácelo půl Německa. Taky doma chráníš každý křoví, který pohlcuje CO2?
18. 2. 2020 11:47
Re: Tesla?
Plocha lesů v Německu stejně jako u nás se zmenšuje a zmenšuje se kvůli výstavbě továren, dálnic a obydlí a přitom řada pozemku po starých výrobách leží ladem. A ano, pokud se tempo kácení nezmenší, tak časem to bude půl Německa (Česka, Polska, dosaď si libovolnou zemi, kde se chovají takto extenzivně).
Avatar - xxc
18. 2. 2020 14:45
Re: Tesla?
Lenze v Nemecku sa vraj o lesy lepsie staraju, lesy pestuju aj kvoli drevu. Udajne znizena spotreba papiera a zvysena recyklacia sposobi ubytok lesa v nemecku, lebo nebudu vysadzat tolko stromov, ked im nebude treba tolko dreva na vyrobu papiera.
18. 2. 2020 16:07
Re: Tesla?
Já tu nemluvím o globálním problému typu kácení deštného pralesa, ale o pár hektarech lesa. Neznám pozadí a nevím z jakého důvodu se chce Tesle investovat do odlesňování příslušného pozemku a proč nekoupila pozemek o kus vedle, kde byla jen louka. Nicméně když ten pozemek Tesla koupila, že si na něm postaví fabriku, tak je teď už trochu pozdě házet jim klacky pod nohy. Stejně tam tu fabriku nakonec postaví.
18. 2. 2020 17:19
Re: Tesla?
Já také nevidím problém u Tesly, ta prostě staví tam, kde jí politici řekli, ale u těch politiků, kteří raději vykácí les než by využili tisíce hektarů tak jako tak již zničené krajiny po starých továrnách, chemičkách, povrchových dolech, zrušených letištích etc. (takových brownfieldů mají zrovna Němci jako stará průmyslová země leckde ještě "vylepšená" z doby WWII hromadu).
19. 2. 2020 08:01
Re: Tesla?
A hlavně za účelem stavby fabriky ten pozemek koupili, takže nevidím racionální důvod se teď bouřit, že tam Tesla skutečně začala stavět.
Avatar - pradeda777
18. 2. 2020 17:30
Re: Tesla?
Je to vysvětleno detailně někde jinde. "Tesla les" je komerční projekt vysázen za účelem plánované "sklizně dřeva" v roce 2022. Nejde o přírodní les...
19. 2. 2020 08:19
Re: Tesla?
Ovšem jestli je to takhle jak píšeš, tak je to fakt strašný. Bych ty ekoteroristy nakopal do kulí.
18. 2. 2020 20:35
Re: Tesla?
Byl jsi poslední dobou v nějakém lese v ČR? Kácí se naprosto devastujícím tempem.
19. 2. 2020 09:48
Re: Tesla?
Mám relativně velkej les přímo za barákem. Ano kácí se i tam, ovšem kácet části lesa je normální. Oni totiž ty stromy po určité době k ničemu jinému než na pokácení nejsou. Takže se musí část lesa vykácet a vysadit tam nový les.
Avatar - WinDiesel
18. 2. 2020 09:24
Re: Tesla?
… zapomněl jsi na uvozovky ve slově "ekologové"
Takže "ekologové" jsou proti stavbě fabriky na "ekologická" auta.
Slovo "ekologové" totiž nesprávně navozuje dojem jakoby vědce, profesionála, seriózního člověka, čímž tito povětšinou tedy rozhodně nejsou, je to banda levicově anarchistických spratků.
Avatar - Missouri
18. 2. 2020 09:29
Re: Tesla?
Nenálepkuj, lidi mají právo protestovat, to je demokracie. Kapitalismus musí být regulován a hlasům obyčejných lidí musí být dán prostor. Tobě, mně, komukoliv. Jinak skončíme v dystopii. Nebo v krvi... ;-\
18. 2. 2020 10:29
Re: Tesla?
Musí to mít ale nějaký mantinely. Současný stav věcí, kdy se z protestování dělá nátlak a vydírání se mi fakt nelíbí.
Avatar - WinDiesel
18. 2. 2020 13:00
Re: Tesla?
jo tak zase za to může kapitalizmus, socane? víš hodně se zkoušel tzv. "socializmus" a taky "komunizmus" a asi sis nevšiml jak to dopadlo, ty kritiku kapitalizmu
18. 2. 2020 10:21
Re: Tesla?
Kvůli zeleným z-mr-dům!!! Nakopal bych je do pr-delí a tu fabriku přes jejich nevoli dostavěl. Nesnáším tuhle zelenou pakáž co má za životní náplň jen házet klacky pod nohy.
18. 2. 2020 10:27
Re: Tesla?
Na druhou stranu, pokud Tesle nevadí miliardové dotace na továrnu, tak musí počítat i s protesty. Mohla to postavit jinde. Tam by však byly asi menší dotace.
18. 2. 2020 10:51
Re: Tesla?
Seš si jako jistej, že jinde by ekoteroristi neprotestovali? Tak by tam nebyly stromy, ale jistě by se tam našla nějaká vzácná travina nebo brouk a dopadlo by to stejně.
Avatar - WinDiesel
18. 2. 2020 13:04
Re: Tesla?
Tesla je jako Babiš, ten si taky z protestů nic nedělá a dál k němu tečou řeky dotací.
Takže odlož růžové brýle a vrať se do reality.
Tzv. "ekologové" jsou převlečení komouši a jde jim o jakési zničení kapitalizmu, mají toho plné huby. O ekologii nejde.
Muskovi jde zase jen o prachy, má plnou hubu ekologie ale o tu mu též vůbec nejde, jsou jen kecy, kecy, kecy.
18. 2. 2020 13:54
Re: Tesla?
Kam na ty moudra chodis, Wine?

V tom nalepkovani jsi mistr.

Vsichni co si mysli neco jinyho nez ty, jsou komunisti, pripadne fasisti.

Ty mas to uvazovani fakt jednoduchy.
18. 2. 2020 16:03
Re: Tesla?
V zásadě souhlasím jen bych řekl, že těm ekologům alias převlečeným komoušům jde o prachy ve smyslu vy nám něco pustíte a my přestaneme prudit a dělat naschvály.
Avatar - donPedro
18. 2. 2020 12:10
Re: A co nato TG?
Přiběh Tesla v DE má (minimálně) dvě roviny:
1) krom "profesionálních ekoušů" protestujou i místní a nejde prý až tak to ten les, ale o zdroje vody.
2) nerozumím postoji německého úřednicvta potažmo vlády, páč je to jako kdyby si pustili lišku do kurníka a ještě jí v něm vybudovali i vlastní kotec, docela by mne zajímalo čím je "svatý Elon" ukecal.
Avatar - WinDiesel
18. 2. 2020 13:06
Re: A co nato TG?
Done popsal jsi to přesně, jde o to že elektromobil se v Německu stal "Svatým Grálem". Je jim jedno kdo bude vyrábět EV, hlavně jich chtějí miliony na silnicích.
A nesmíš zapomenout na to že továrna postavená a vyrábějící v Německu je vlastně německá, takže si ji němečtí politici osvojí.
Avatar - pradeda777
18. 2. 2020 17:43
Re: A co nato TG?
Voda je jen hloupá výmluva. Právě v okolí zamýšlené fabriky je vody až až. Co by měli místní dělat? Vše proto, aby podnikání investorům usnadnili, ale zároveň aby si pohlídali, že se investoři budou chovat k přírodě ohleduplně a podle zákona. Jo a ten les je komerční projekt, který má být stejně podle plánu v roce 2022 vykácen.
18. 2. 2020 09:35
Propouštěni
No Němci už jsou jenom ovce ???? Proč nejdou do ulic proti tomuto elektro šílenství ??? jak si můžou nechat vládnout od nicek a diletantů kteří nikdy nepracovali ?????? Zrušit EU A POSLAT VŠECHNY ABY EBENOVOU TYČI A LIŠČÍM OHONEM VYRÁBĚLI ELEKTŘINU PRO TEN NESMYSL
Rozbalit vlákno
4
18. 2. 2020 09:38
Re: Propouštěni
Když jsem tam byl naposled, tak jsem viděl Němce se sklopenýma očima, kteří dělají, že nic nevidí. Ta země se šíleně změnila.
Avatar - Barrichello
18. 2. 2020 10:31
Re: Propouštěni
Němci sou tragickej národ, národ zoufalců co může za všechny prů*ery Evropy za posledních 300 let :-)
18. 2. 2020 11:13
Re: Propouštěni
Oni si nesou pořád to stigma z 2. světový, takže držej hubu a krok a jsou poslušný. Co jim Merklice nakuká to dělají. Trošku odpor kladou jen východní. Ti jsou mentálně trošku dál pže si prošli komunismem.
18. 2. 2020 12:15
Re: Propouštěni
Já byl o víkendu v Berlíně. Typickej Němec je Turek. :-)
Avatar - .StenLi.
18. 2. 2020 09:55
Budicek pre DE priemysel
Jaguar musel zastavit vyrobu I-Pace, MB, Audi, VW, Kia, Hyundai, Chevrolet a vlastne cely EV svet okrem Tesly maju problemy s vyrobou pretoze sa dostali do LG Chem pasce ktora uz nemohla byt ocividnejsia, pisal som to pri kazdom EV clanku kde sa VW alebo ine znacky hrdili planmi na miliony EV v nasledujucich rokoch a opat to okrem Tesly nepochopila ziadna automobilka. Automobilka moze vyrabat len tolko EV kolko ma baterii a aj ked kazdy mesiac stale vacsiu cast vyroby Tesla/Panasonic baterii konzumuje divizia Tesla Energyy ale aj tak ma Tesla najmensi problem s dodavkami kedze si zabezpecili a zazmluvnili cely retazec od tazenia az po hotovy battery pack a hlavne masivne investovali do vyroby baterii dlhe roky dozadu a aj napriek tomu mam pocit ze Tesla vyvija najvacsiu aktivitu v oblasti expanzie vyroby vlastnych baterii, kedze vyroba s Panasonicom nestaci ani kapacitne a ani technologicky pre najnovsie modely, Tesla startuje pilotnu vyrobu vlastnych baterii s pouzitim technologii firiem ktore kupila. Trochu nechapem preco je to zase vo Freemonte a preco sa vyroba Modelu 3, Y a aj novych baterii stale nepresunula do Gigafactory 1, ale tak oni asi vedia lepsie preco.

DE priemysel potrebuje velky budicek, maju obrovsky nedostatok baterii, velke a stale rastuce plany ich vyuzitia a zaroven vyvijaju absolutne nedostatone usilie na vyriesenie ich nedostatku. Toto moze skoncit len zle a pritom opat staci skopirovat postup Tesly, to co uz VW planuje robit s Northvolt ale investicie a usilie by mali niekolko krat znasobit ak to myslia vazne. Trh s bateriami je najrychlejsie rastuci, su potrebne nie len v EV ale aj v nakladnej doprave a v domoch so solarnymi panelmi kedze Nemci jazdia autami do prace a vygenerovana energia sa nebude pocas dna ukladat do EV a posielat ju do elektrarni a cerpat neskor je kvoli vysokym distribucnym vydavkom nerentabilne.
Je smutne ze sa 10 rokov pozeaju na rastuci EV priemysel mimo DE a teraz sa tvaria zaskocene :(
Rozbalit vlákno
65
Avatar - KANKUNEN
18. 2. 2020 10:00
Re: Budicek pre DE priemysel
Jedná se o mizerný zájem o prémiové EV. Chlap manželce nekoupí auto dražší než má on sám na poskakování po městě.
Avatar - .StenLi.
18. 2. 2020 10:14
Re: Budicek pre DE priemysel
Este raz pre teba, dopyt po EV je vacsi ako ich produkcia, caka sa na ne mesiace a nedostatok baterii ich dodavky este znizi pre vsetky automobilky okrem Tesly, cize tvoje tvrdenie je uplny nezmysel a k mojmu prispevku je uplne odveci, ako vlastne vacsina tvojich prispevkov.
18. 2. 2020 10:16
Re: Budicek pre DE priemysel
Ale ten dopyt je umělý. Jinak by se nedotovalo, nezvýhodňovalo a nezakazovalo.
Avatar - .StenLi.
18. 2. 2020 10:25
Re: Budicek pre DE priemysel
Kym si nenastudujes US predaje Modelu 3 ktore decimuju predaje BMW, MB a Audi konkurencie a nulovu, pre teba este raz, nulovu dotaciu na ne, nebudem sa k tvojim subjektivnym a silne mylnym nazorom vyjadrovat.
18. 2. 2020 10:34
Re: Budicek pre DE priemysel
Mnoho let tam byla dotace cca 15 000 USD, Jaké tam jsou přesně podmínky teď mě až tak nezajímá. Jen vím, že emise CO2 na jedno auto jsou v USA 2x vyšší než v Evropě.
Avatar - .StenLi.
18. 2. 2020 10:56
Re: Budicek pre DE priemysel
Ty si absolutne mimo :D klames a vymyslas si tu svoje bludy, kazde cislo co sem hodis je vymyslene na zaklade tvojich pocitov, si maximalne lenivy zistit si aka je realita. Tvojich vymyslenych $15000 je v skutocnosti $7500 a iba na prvych 200k kusov, ak tu nechces byt za trolla tak sa zacni informovat lebo tvoja doverihodnost uz nemoze byt nizsia. Pre mna si strata casu, takze ta poprosim nereagovat na moje prispevky tak isto ako ja nereagujem na tvoje. Toto je posledna moja reakcia chlapce...
18. 2. 2020 11:00
Re: Budicek pre DE priemysel
7 500,- byla dotace státu a 7 500,- dotace federální. To je 15 000 USD. 7 500 byla jen federální dotace a ta opravdu byla jen na 200 000 kusů. Pak se snižovala. Plnou dotaci měla Tesla ještě do konce roku 2018.
Avatar - .StenLi.
18. 2. 2020 11:15
Re: Budicek pre DE priemysel
Ach svata dobroto... aky mame rok? 2020, aka je dotacia na Tesla model 3 v US? Nula, ake su predaje Modelu 3 v US? Stale rovnake - vsetky kusy vyrobene vo Freemonte a vyhradene na predaj v US su predane a desatisice az statisice zakaznikov cakaju - predaj limituje iba vyroba = tvoj nazor o umelom dopyte je nezmysel. Ak si nepochopil.. prosim ta.. uz neraguj na mna ;)
18. 2. 2020 11:30
Re: Budicek pre DE priemysel
Víš to jistě? Znáš dotace jednotlivých států? Minule jsi na ně zapomněl. Znáš podrobně další regulace?
Mě US trh zase tak moc nezajímá a proto jsem psal, že něco nevím. Jen vím, že emise CO2, které tak zajímají EU, jsou v USA na jednom autě 2x vyšší.
18. 2. 2020 12:18
Re: Budicek pre DE priemysel
Konkretne?

Jaky emise?

Zdroj?
18. 2. 2020 12:55
Re: Budicek pre DE priemysel
Jestli ti to stačí, tak zdroj je moje hlava. Pokud si dobře pamatuji, tak tvrdší limity chtěla hlavně Kalifornie (zdaleka ne tak tvrdé jako EU). Trump byl však kvůli zdražení aut a ztrátě pracovních míst proti.
18. 2. 2020 12:38
Re: Budicek pre DE priemysel
3x výšší
USA 4,6 tuny za rok
https://www.epa.gov/greenvehicles/greenhouse-gas-emissions-typical-passenger-vehicle
EU 1,8 tuny za rok
https://www.transportenvironment.org/…rt_final_0_0.pdf
Avatar - Barrichello
18. 2. 2020 10:36
Re: Budicek pre DE priemysel
Tesla bude mít v Evropě obrovský růst, neboj SteLi, koupí si jí těch 2,5 až 6 milionů propuštěných, které letos Evropa musí nutně čekat :-) :-)
Avatar - .StenLi.
18. 2. 2020 10:50
Re: Budicek pre DE priemysel
Nezmysel, nebude mat ziadny obrovsky rast, ak ovladas fakty ohladom vyrobnej kapacity Freemont zavodu ktory bude jedinym zdrojom 3 a Y na predaj v EU tak nemozes napisat takyto nezmysel. Tesla nepotrebuje ziadny rast EU predajov, minuly rok sa dostala do top 3 predavanych aut a pocty ich predajov stale limituje vyroba, nie dopyt, takze viac vzdelavania, menej fabulovania odporucam ;-)
18. 2. 2020 10:54
Re: Budicek pre DE priemysel
Chtěl bych vidět tu tvoji TOP3. Taky ti odporůčam meněj fabulovania.
Avatar - .StenLi.
18. 2. 2020 10:57
Re: Budicek pre DE priemysel
Tak pouzi google ty lenivec.
Avatar - WinDiesel
18. 2. 2020 13:16
Re: Budicek pre DE priemysel
Zato ty jsi aktivní za nás za všechny. Připitomnělí aktivisti jako jsi ty způsobili všechna zla, která se kdy stala, a jestli si někdo myslí že přeháním tak si vzpomeňte stáda nablblíků s vymytými mozky jako je Stenli. jejich pravda je ta jediná na světě a může třeba vypadat jako rudá 5-cípá hvězda nebo třeba jako hákový kříž, a dnes může vypadat jako nepodařené nahoře vykousnuté "T". Někteří mají černá trička s "P" na hrudi, někteří se oblékají do zelené barvy odstínu "eko" (pod zelenou nebo černou barvu je vždy schovaná nenávist vůči zlému kapitalizmu.
Prý že kapitalizmus ubližuje lidem. TO LIDI UBLIŽUJÍ LIDEM, ale je to třeba na něco svést.
18. 2. 2020 13:30
Re: Budicek pre DE priemysel
Ano ano kapitalizmus nade vse.
Volny trh. Hlavne zadne zasahy.
Zdravi lidi a priroda jsou druhorade.
Hlavne musi slapat ekonomika (firmy, jejichz majitele vypousti obdobne "pravdy").
A Win, Spaleny i Pogo ty "pravdy" dal radi siri v domneni, ze delaji neco zasluzneho.
https://a2larm.cz/…valku-uz-dekady/

Ve skutecnosti jen ochranuji zisk automobilek (ty si rady berou do huby propousteni a krizi..) a ropnych firem.

PS Kapitalizmus je podle tebe dokonce tak nedoknutelny, ze cokoli by jej melo jen narusit nebo omezit, je na urovni nejzvrhlejsich ideologii :-) Hochu, promin, ty jsi fakt mimo. Prosim te, vynech aspon ty komunisty a fasisty.
18. 2. 2020 13:38
Re: Budicek pre DE priemysel
Co je špatného na zisku? Co je špatného na tom, že lidé mají práci? Co je špatného na tom, že stát má z daní peníze?
Zdraví a životní prostředí zajímá každého. Jde jen o cestu a o to, co si kdo pod tím představuje.
18. 2. 2020 13:42
Re: Budicek pre DE priemysel
Co je spatneho na zdravi a zivotnim prostredi?

S timto prispevkem se neda nez souhlasit :yes:

Jen ty tady porad kritizujes tu cestu..

Ja ti napisu predstavu tebe a Wina: cisty kapitalizmus bez zasahu na prvnim miste.
Tato predstava je samozrejme absurdni. Neexistovaly by zadne emisni ani bezpecnostni normy. Zasahy statu jsou nutne. Neni mozne vse podrizovat (jen) zisku. A hlavne tato predstava je jen ve prospech firem (korporaci) a hlavne casto v neprospech obcanu (napr. predstava absence emisnich limitu).
Avatar - pradeda777
18. 2. 2020 17:52
Re: Budicek pre DE priemysel
Kdyby nebylo kapitalizmu a touhy po zisku, tak bys dnes místo psaní na počítači škrábal kamínkem někde v jeskyni na skálu.... :-! A to je fakt!