Polovina výrobců autodílů v Německu bude propouštět. Můžou za to chystané elektromobily
Nastupující elektromobilita bude mít rozsáhlý vliv na zaměstnanost v automobilovém průmyslu. Elektromobily totiž potřebují méně součástek, a tak nebude potřeba ani tolik lidí ve výrobě.
Více než polovina dodavatelů automobilových součástek v Německu plánuje snižování počtu zaměstnanců. Vyplývá to z výsledků průzkumu Německé průmyslové a obchodní komory (DIHK), do kterého se zapojilo 167 podniků z automobilového průmyslu.
Za plány na propouštění podle průzkumu nestojí pouze nepříznivý dopad zpomalování hospodářského růstu na zakázky, ale i přechod k elektrickému pohonu automobilů. Ten vyžaduje menší počet součástek a umožňuje větší automatizaci, poznamenala dnes agentura DPA.
Šéf DIHK Martin Wansleben upozornil, že špatná situace v automobilovém průmyslu je varovným signálem pro celou ekonomiku. Hrubý domácí produkt (HDP) Německa se v loňském roce zvýšil o 0,6 procenta, což je nejpomalejší tempo od roku 2013.
Německo je největší ekonomikou v Evropě a největším obchodním partnerem České republiky. Německý automobilový průmysl v roce 2018 zaměstnával zhruba 834.000 lidí, což bylo nejvíce od roku 1991. Je důležitým motorem růstu německé ekonomiky a je na něm závislá i řada českých podniků.