Elektromobilita
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářePolovina výrobců autodílů v Německu bude propouštět. Můžou za to chystané elektromobily
217 komentářů
Missouri
Zatím tento server stále nepřevzal a nepublikoval informaci, že stavba gigafaktory Tesla v Německu je soudně zastavena. Považte, že kvůli ekologickým dopadům. Takže ekologové jsou proti stavbě fabriky na "ekologická" auta. Že to není na Hybridu se nedivím, ale tady? Nicméně povinný přechod na elektromobilitu mi připomíná takzvanou "přestavbu", nebo perestrojku, chcete-li. Model centrálně plánovaného hospodářství v osmdesátých letech minulého století krachoval a komunisté museli honem hledat cestu ven z průšvihu. Centrálně naplánovaná elektromobilizace mi to připomněla. Těším se na perestrojku... :-!
Když člověk něco vyrábí, téměř vždy to má dopad na ekologii. Je zajímavé, že ceny aut letí nahoru, ale počet lidí, kteří je vyrábějí klesá. To tedy znamená, že přidaná hodnota na výrobě aut klesá, což nevyhnutelně povede ke gigakrizi, a to i kdyby se postavila gigafactory.
Už mnohokrát bylo řečeno, že na elektroautech se nic nevydělá. Navíc místo evropských firem to bude Asie.
Jenom jsem si rejpnul. Před nějakým časem jsem tady v diskuzi věštil, že žádná gigafaktory se v Německu nepostaví. Už tehdy šla informace, že ekologické spolky a občané z okolí to nedopustí. Teď zasáhl soud. Jsem zvědavý, kdo vyhraje, jestli aktivista Musk, nebo aktivista Helmut... :😉
Nechapem, preco tu fabriku museli stavat niekde v lese. Ako keby nemali dost vhodnejsich miest.
Třeba proto, že to je hospodářská umělá plantáž, která se měla původně vytěžit v roce 2022.
Německo není rozvojová země, aby se lesu říkalo plantáž.
Plantáž znamená, že to bylo člověkem vysázeno za účelem získání suroviny - dřeva :yes:
Nikdy som to neskumal a nikdy to tak nebolo prezentovane. Skor to navonok vyzera, ze rubu kvoli fabrike nejaky prales pri rieke 😄 Preco by potom proti tomu protestovali?
Lenze ako sa pise nizsie, v Nemecku je vraj vela lesov (a vraj aj to je jeden z dovodov ekonomickeho uspechu).
Lenze ako sa pise nizsie, v Nemecku je vraj vela lesov (a vraj aj to je jeden z dovodov ekonomickeho uspechu).
Ono v Německu je těch lesů poměrně hodně, takže jestli se někde kus lesa vykácí nehraje vůbec roli. Jenže je to Tesla, na který se dá něco vytřískat, takže ekoteroristi ucítili svoji příležitost.
Nejsem ekolog, ale kácení lesů (lhostejno zda v Německu nebo v Indonésii) považuji za barbarství nejvyššího stupně. Lesy jsou to co přeměňuje CO2 na O2 a tedy kompenzují do značné míry produkci CO2 lidstva. Jestliže si je pokácíme, tak jsme nahraní, protože každý ví, že sebelepší auta bilanci produkce CO2 nezastaví.
Bože to jsou kecy. Děkuju za vysvětlivky ohledně fotosyntézy. Kolik má mít ta fabrika plochu? Děláš jako kdyby se vykácelo půl Německa. Taky doma chráníš každý křoví, který pohlcuje CO2?
Plocha lesů v Německu stejně jako u nás se zmenšuje a zmenšuje se kvůli výstavbě továren, dálnic a obydlí a přitom řada pozemku po starých výrobách leží ladem. A ano, pokud se tempo kácení nezmenší, tak časem to bude půl Německa (Česka, Polska, dosaď si libovolnou zemi, kde se chovají takto extenzivně).
Lenze v Nemecku sa vraj o lesy lepsie staraju, lesy pestuju aj kvoli drevu. Udajne znizena spotreba papiera a zvysena recyklacia sposobi ubytok lesa v nemecku, lebo nebudu vysadzat tolko stromov, ked im nebude treba tolko dreva na vyrobu papiera.
Já tu nemluvím o globálním problému typu kácení deštného pralesa, ale o pár hektarech lesa. Neznám pozadí a nevím z jakého důvodu se chce Tesle investovat do odlesňování příslušného pozemku a proč nekoupila pozemek o kus vedle, kde byla jen louka. Nicméně když ten pozemek Tesla koupila, že si na něm postaví fabriku, tak je teď už trochu pozdě házet jim klacky pod nohy. Stejně tam tu fabriku nakonec postaví.
Já také nevidím problém u Tesly, ta prostě staví tam, kde jí politici řekli, ale u těch politiků, kteří raději vykácí les než by využili tisíce hektarů tak jako tak již zničené krajiny po starých továrnách, chemičkách, povrchových dolech, zrušených letištích etc. (takových brownfieldů mají zrovna Němci jako stará průmyslová země leckde ještě "vylepšená" z doby WWII hromadu).
A hlavně za účelem stavby fabriky ten pozemek koupili, takže nevidím racionální důvod se teď bouřit, že tam Tesla skutečně začala stavět.
Byl jsi poslední dobou v nějakém lese v ČR? Kácí se naprosto devastujícím tempem.
Mám relativně velkej les přímo za barákem. Ano kácí se i tam, ovšem kácet části lesa je normální. Oni totiž ty stromy po určité době k ničemu jinému než na pokácení nejsou. Takže se musí část lesa vykácet a vysadit tam nový les.
… zapomněl jsi na uvozovky ve slově "ekologové"
Takže "ekologové" jsou proti stavbě fabriky na "ekologická" auta.
Slovo "ekologové" totiž nesprávně navozuje dojem jakoby vědce, profesionála, seriózního člověka, čímž tito povětšinou tedy rozhodně nejsou, je to banda levicově anarchistických spratků.
Takže "ekologové" jsou proti stavbě fabriky na "ekologická" auta.
Slovo "ekologové" totiž nesprávně navozuje dojem jakoby vědce, profesionála, seriózního člověka, čímž tito povětšinou tedy rozhodně nejsou, je to banda levicově anarchistických spratků.
Nenálepkuj, lidi mají právo protestovat, to je demokracie. Kapitalismus musí být regulován a hlasům obyčejných lidí musí být dán prostor. Tobě, mně, komukoliv. Jinak skončíme v dystopii. Nebo v krvi... ;-\
Musí to mít ale nějaký mantinely. Současný stav věcí, kdy se z protestování dělá nátlak a vydírání se mi fakt nelíbí.
jo tak zase za to může kapitalizmus, socane? víš hodně se zkoušel tzv. "socializmus" a taky "komunizmus" a asi sis nevšiml jak to dopadlo, ty kritiku kapitalizmu
Kvůli zeleným z-mr-dům!!! Nakopal bych je do pr-delí a tu fabriku přes jejich nevoli dostavěl. Nesnáším tuhle zelenou pakáž co má za životní náplň jen házet klacky pod nohy.
Na druhou stranu, pokud Tesle nevadí miliardové dotace na továrnu, tak musí počítat i s protesty. Mohla to postavit jinde. Tam by však byly asi menší dotace.
Seš si jako jistej, že jinde by ekoteroristi neprotestovali? Tak by tam nebyly stromy, ale jistě by se tam našla nějaká vzácná travina nebo brouk a dopadlo by to stejně.
Tesla je jako Babiš, ten si taky z protestů nic nedělá a dál k němu tečou řeky dotací.
Takže odlož růžové brýle a vrať se do reality.
Tzv. "ekologové" jsou převlečení komouši a jde jim o jakési zničení kapitalizmu, mají toho plné huby. O ekologii nejde.
Muskovi jde zase jen o prachy, má plnou hubu ekologie ale o tu mu též vůbec nejde, jsou jen kecy, kecy, kecy.
Takže odlož růžové brýle a vrať se do reality.
Tzv. "ekologové" jsou převlečení komouši a jde jim o jakési zničení kapitalizmu, mají toho plné huby. O ekologii nejde.
Muskovi jde zase jen o prachy, má plnou hubu ekologie ale o tu mu též vůbec nejde, jsou jen kecy, kecy, kecy.
Kam na ty moudra chodis, Wine?
V tom nalepkovani jsi mistr.
Vsichni co si mysli neco jinyho nez ty, jsou komunisti, pripadne fasisti.
Ty mas to uvazovani fakt jednoduchy.
V tom nalepkovani jsi mistr.
Vsichni co si mysli neco jinyho nez ty, jsou komunisti, pripadne fasisti.
Ty mas to uvazovani fakt jednoduchy.
V zásadě souhlasím jen bych řekl, že těm ekologům alias převlečeným komoušům jde o prachy ve smyslu vy nám něco pustíte a my přestaneme prudit a dělat naschvály.
Přiběh Tesla v DE má (minimálně) dvě roviny😒br />
1) krom "profesionálních ekoušů" protestujou i místní a nejde prý až tak to ten les, ale o zdroje vody.
2) nerozumím postoji německého úřednicvta potažmo vlády, páč je to jako kdyby si pustili lišku do kurníka a ještě jí v něm vybudovali i vlastní kotec, docela by mne zajímalo čím je "svatý Elon" ukecal.
2) nerozumím postoji německého úřednicvta potažmo vlády, páč je to jako kdyby si pustili lišku do kurníka a ještě jí v něm vybudovali i vlastní kotec, docela by mne zajímalo čím je "svatý Elon" ukecal.
Done popsal jsi to přesně, jde o to že elektromobil se v Německu stal "Svatým Grálem". Je jim jedno kdo bude vyrábět EV, hlavně jich chtějí miliony na silnicích.
A nesmíš zapomenout na to že továrna postavená a vyrábějící v Německu je vlastně německá, takže si ji němečtí politici osvojí.
A nesmíš zapomenout na to že továrna postavená a vyrábějící v Německu je vlastně německá, takže si ji němečtí politici osvojí.
Voda je jen hloupá výmluva. Právě v okolí zamýšlené fabriky je vody až až. Co by měli místní dělat? Vše proto, aby podnikání investorům usnadnili, ale zároveň aby si pohlídali, že se investoři budou chovat k přírodě ohleduplně a podle zákona. Jo a ten les je komerční projekt, který má být stejně podle plánu v roce 2022 vykácen.
milous
No Němci už jsou jenom ovce ???? Proč nejdou do ulic proti tomuto elektro šílenství ??? jak si můžou nechat vládnout od nicek a diletantů kteří nikdy nepracovali ?????? Zrušit EU A POSLAT VŠECHNY ABY EBENOVOU TYČI A LIŠČÍM OHONEM VYRÁBĚLI ELEKTŘINU PRO TEN NESMYSL
Když jsem tam byl naposled, tak jsem viděl Němce se sklopenýma očima, kteří dělají, že nic nevidí. Ta země se šíleně změnila.
Němci sou tragickej národ, národ zoufalců co může za všechny prů*ery Evropy za posledních 300 let 😄
Oni si nesou pořád to stigma z 2. světový, takže držej hubu a krok a jsou poslušný. Co jim Merklice nakuká to dělají. Trošku odpor kladou jen východní. Ti jsou mentálně trošku dál pže si prošli komunismem.
.StenLi.
Jaguar musel zastavit vyrobu I-Pace, MB, Audi, VW, Kia, Hyundai, Chevrolet a vlastne cely EV svet okrem Tesly maju problemy s vyrobou pretoze sa dostali do LG Chem pasce ktora uz nemohla byt ocividnejsia, pisal som to pri kazdom EV clanku kde sa VW alebo ine znacky hrdili planmi na miliony EV v nasledujucich rokoch a opat to okrem Tesly nepochopila ziadna automobilka. Automobilka moze vyrabat len tolko EV kolko ma baterii a aj ked kazdy mesiac stale vacsiu cast vyroby Tesla/Panasonic baterii konzumuje divizia Tesla Energyy ale aj tak ma Tesla najmensi problem s dodavkami kedze si zabezpecili a zazmluvnili cely retazec od tazenia az po hotovy battery pack a hlavne masivne investovali do vyroby baterii dlhe roky dozadu a aj napriek tomu mam pocit ze Tesla vyvija najvacsiu aktivitu v oblasti e😜anzie vyroby vlastnych baterii, kedze vyroba s Panasonicom nestaci ani kapacitne a ani technologicky pre najnovsie modely, Tesla startuje pilotnu vyrobu vlastnych baterii s pouzitim technologii firiem ktore kupila. Trochu nechapem preco je to zase vo Freemonte a preco sa vyroba Modelu 3, Y a aj novych baterii stale nepresunula do Gigafactory 1, ale tak oni asi vedia lepsie preco.
DE priemysel potrebuje velky budicek, maju obrovsky nedostatok baterii, velke a stale rastuce plany ich vyuzitia a zaroven vyvijaju absolutne nedostatone usilie na vyriesenie ich nedostatku. Toto moze skoncit len zle a pritom opat staci skopirovat postup Tesly, to co uz VW planuje robit s Northvolt ale investicie a usilie by mali niekolko krat znasobit ak to myslia vazne. Trh s bateriami je najrychlejsie rastuci, su potrebne nie len v EV ale aj v nakladnej doprave a v domoch so solarnymi panelmi kedze Nemci jazdia autami do prace a vygenerovana energia sa nebude pocas dna ukladat do EV a posielat ju do elektrarni a cerpat neskor je kvoli vysokym distribucnym vydavkom nerentabilne.
Je smutne ze sa 10 rokov pozeaju na rastuci EV priemysel mimo DE a teraz sa tvaria zaskocene 😞
DE priemysel potrebuje velky budicek, maju obrovsky nedostatok baterii, velke a stale rastuce plany ich vyuzitia a zaroven vyvijaju absolutne nedostatone usilie na vyriesenie ich nedostatku. Toto moze skoncit len zle a pritom opat staci skopirovat postup Tesly, to co uz VW planuje robit s Northvolt ale investicie a usilie by mali niekolko krat znasobit ak to myslia vazne. Trh s bateriami je najrychlejsie rastuci, su potrebne nie len v EV ale aj v nakladnej doprave a v domoch so solarnymi panelmi kedze Nemci jazdia autami do prace a vygenerovana energia sa nebude pocas dna ukladat do EV a posielat ju do elektrarni a cerpat neskor je kvoli vysokym distribucnym vydavkom nerentabilne.
Je smutne ze sa 10 rokov pozeaju na rastuci EV priemysel mimo DE a teraz sa tvaria zaskocene 😞
Jedná se o mizerný zájem o prémiové EV. Chlap manželce nekoupí auto dražší než má on sám na poskakování po městě.
Este raz pre teba, dopyt po EV je vacsi ako ich produkcia, caka sa na ne mesiace a nedostatok baterii ich dodavky este znizi pre vsetky automobilky okrem Tesly, cize tvoje tvrdenie je uplny nezmysel a k mojmu prispevku je uplne odveci, ako vlastne vacsina tvojich prispevkov.
Ale ten dopyt je umělý. Jinak by se nedotovalo, nezvýhodňovalo a nezakazovalo.
Kym si nenastudujes US predaje Modelu 3 ktore decimuju predaje BMW, MB a Audi konkurencie a nulovu, pre teba este raz, nulovu dotaciu na ne, nebudem sa k tvojim subjektivnym a silne mylnym nazorom vyjadrovat.
Mnoho let tam byla dotace cca 15 000 USD, Jaké tam jsou přesně podmínky teď mě až tak nezajímá. Jen vím, že emise CO2 na jedno auto jsou v USA 2x vyšší než v Evropě.
Ty si absolutne mimo 😁 klames a vymyslas si tu svoje bludy, kazde cislo co sem hodis je vymyslene na zaklade tvojich pocitov, si maximalne lenivy zistit si aka je realita. Tvojich vymyslenych $15000 je v skutocnosti $7500 a iba na prvych 200k kusov, ak tu nechces byt za trolla tak sa zacni informovat lebo tvoja doverihodnost uz nemoze byt nizsia. Pre mna si strata casu, takze ta poprosim nereagovat na moje prispevky tak isto ako ja nereagujem na tvoje. Toto je posledna moja reakcia chlapce...
7 500,- byla dotace státu a 7 500,- dotace federální. To je 15 000 USD. 7 500 byla jen federální dotace a ta opravdu byla jen na 200 000 kusů. Pak se snižovala. Plnou dotaci měla Tesla ještě do konce roku 2018.
Ach svata dobroto... aky mame rok? 2020, aka je dotacia na Tesla model 3 v US? Nula, ake su predaje Modelu 3 v US? Stale rovnake - vsetky kusy vyrobene vo Freemonte a vyhradene na predaj v US su predane a desatisice az statisice zakaznikov cakaju - predaj limituje iba vyroba = tvoj nazor o umelom dopyte je nezmysel. Ak si nepochopil.. prosim ta.. uz neraguj na mna 😉
Víš to jistě? Znáš dotace jednotlivých států? Minule jsi na ně zapomněl. Znáš podrobně další regulace?
Mě US trh zase tak moc nezajímá a proto jsem psal, že něco nevím. Jen vím, že emise CO2, které tak zajímají EU, jsou v USA na jednom autě 2x vyšší.
Mě US trh zase tak moc nezajímá a proto jsem psal, že něco nevím. Jen vím, že emise CO2, které tak zajímají EU, jsou v USA na jednom autě 2x vyšší.
Konkretne?
Jaky emise?
Zdroj?
Jaky emise?
Zdroj?
Jestli ti to stačí, tak zdroj je moje hlava. Pokud si dobře pamatuji, tak tvrdší limity chtěla hlavně Kalifornie (zdaleka ne tak tvrdé jako EU). Trump byl však kvůli zdražení aut a ztrátě pracovních míst proti.
3x výšší
USA 4,6 tuny za rok
https😐/www.epa.gov/greenvehicles/greenhouse-gas-emissions-typical-passenger-vehicle
EU 1,8 tuny za rok
https😐/www.transportenvironment.org/…rt_final_0_0.pdf
USA 4,6 tuny za rok
https😐/www.epa.gov/greenvehicles/greenhouse-gas-emissions-typical-passenger-vehicle
EU 1,8 tuny za rok
https😐/www.transportenvironment.org/…rt_final_0_0.pdf
Tesla bude mít v Evropě obrovský růst, neboj SteLi, koupí si jí těch 2,5 až 6 milionů propuštěných, které letos Evropa musí nutně čekat 😄 😄
Nezmysel, nebude mat ziadny obrovsky rast, ak ovladas fakty ohladom vyrobnej kapacity Freemont zavodu ktory bude jedinym zdrojom 3 a Y na predaj v EU tak nemozes napisat takyto nezmysel. Tesla nepotrebuje ziadny rast EU predajov, minuly rok sa dostala do top 3 predavanych aut a pocty ich predajov stale limituje vyroba, nie dopyt, takze viac vzdelavania, menej fabulovania odporucam 😉
Chtěl bych vidět tu tvoji TOP3. Taky ti odporůčam meněj fabulovania.
Tak pouzi google ty lenivec.
Zato ty jsi aktivní za nás za všechny. Připitomnělí aktivisti jako jsi ty způsobili všechna zla, která se kdy stala, a jestli si někdo myslí že přeháním tak si vzpomeňte stáda nablblíků s vymytými mozky jako je Stenli. jejich pravda je ta jediná na světě a může třeba vypadat jako rudá 5-cípá hvězda nebo třeba jako hákový kříž, a dnes může vypadat jako nepodařené nahoře vykousnuté "T". Někteří mají černá trička s "P" na hrudi, někteří se oblékají do zelené barvy odstínu "eko" (pod zelenou nebo černou barvu je vždy schovaná nenávist vůči zlému kapitalizmu.
Prý že kapitalizmus ubližuje lidem. TO LIDI UBLIŽUJÍ LIDEM, ale je to třeba na něco svést.
Prý že kapitalizmus ubližuje lidem. TO LIDI UBLIŽUJÍ LIDEM, ale je to třeba na něco svést.
Ano ano kapitalizmus nade vse.
Volny trh. Hlavne zadne zasahy.
Zdravi lidi a priroda jsou druhorade.
Hlavne musi slapat ekonomika (firmy, jejichz majitele vypousti obdobne "pravdy").
A Win, Spaleny i Pogo ty "pravdy" dal radi siri v domneni, ze delaji neco zasluzneho.
https😐/a2larm.cz/…valku-uz-dekady/
Ve skutecnosti jen ochranuji zisk automobilek (ty si rady berou do huby propousteni a krizi..) a ropnych firem.
PS Kapitalizmus je podle tebe dokonce tak nedoknutelny, ze cokoli by jej melo jen narusit nebo omezit, je na urovni nejzvrhlejsich ideologii 😄 Hochu, promin, ty jsi fakt mimo. Prosim te, vynech aspon ty komunisty a fasisty.
Volny trh. Hlavne zadne zasahy.
Zdravi lidi a priroda jsou druhorade.
Hlavne musi slapat ekonomika (firmy, jejichz majitele vypousti obdobne "pravdy").
A Win, Spaleny i Pogo ty "pravdy" dal radi siri v domneni, ze delaji neco zasluzneho.
https😐/a2larm.cz/…valku-uz-dekady/
Ve skutecnosti jen ochranuji zisk automobilek (ty si rady berou do huby propousteni a krizi..) a ropnych firem.
PS Kapitalizmus je podle tebe dokonce tak nedoknutelny, ze cokoli by jej melo jen narusit nebo omezit, je na urovni nejzvrhlejsich ideologii 😄 Hochu, promin, ty jsi fakt mimo. Prosim te, vynech aspon ty komunisty a fasisty.
Co je špatného na zisku? Co je špatného na tom, že lidé mají práci? Co je špatného na tom, že stát má z daní peníze?
Zdraví a životní prostředí zajímá každého. Jde jen o cestu a o to, co si kdo pod tím představuje.
Zdraví a životní prostředí zajímá každého. Jde jen o cestu a o to, co si kdo pod tím představuje.
Co je spatneho na zdravi a zivotnim prostredi?
S timto prispevkem se neda nez souhlasit :yes😒br />
Jen ty tady porad kritizujes tu cestu..
Ja ti napisu predstavu tebe a Wina: cisty kapitalizmus bez zasahu na prvnim miste.
Tato predstava je samozrejme absurdni. Neexistovaly by zadne emisni ani bezpecnostni normy. Zasahy statu jsou nutne. Neni mozne vse podrizovat (jen) zisku. A hlavne tato predstava je jen ve prospech firem (korporaci) a hlavne casto v neprospech obcanu (napr. predstava absence emisnich limitu).
S timto prispevkem se neda nez souhlasit :yes😒br />
Jen ty tady porad kritizujes tu cestu..
Ja ti napisu predstavu tebe a Wina: cisty kapitalizmus bez zasahu na prvnim miste.
Tato predstava je samozrejme absurdni. Neexistovaly by zadne emisni ani bezpecnostni normy. Zasahy statu jsou nutne. Neni mozne vse podrizovat (jen) zisku. A hlavne tato predstava je jen ve prospech firem (korporaci) a hlavne casto v neprospech obcanu (napr. predstava absence emisnich limitu).
Kdyby nebylo kapitalizmu a touhy po zisku, tak bys dnes místo psaní na počítači škrábal kamínkem někde v jeskyni na skálu.... :-! A to je fakt!
Ja nemam nic proti kapitalizmu a zisku.
Zda se to byt pro lidstvo zatim nejlepsi usporadani.
Ale nesmi se ten zisk povysovat nad ochranu zdravi lidi a prostredi.
Proste budu chtit, aby auta plnily normy.
I kdyz ty normy narusuji volny trh a ryzi kapitalismus.
Ten tu byl nekdy v dobe prumyslove revoluce. Dnes uz jsme nastesti dal.
http😐/denikreferendum.cz/…klimaticke-krize
Citace😒br /> Od reality odtržená oligarchická elita, které počínající příznaky krize pociťuje díky svým privilegiím až jako poslední, brání společnosti přizpůsobit se svému prostředí a vede ji do zkázy.
..
Fosilní průmysl, který o klimatické hrozbě věděl mnohem dřív než široká veřejnost, tuto síť převzal, propojil ji s „volnotržními“ 😲 think-tanky, jako nechvalně proslulý Heartland Institute, a využil své miliardy dolarů k budování rozsáhlého propagandistického aparátu, který účinnému snižování emisí skleníkových plynů brání dodnes.
Konec citace.
Tady jsou vsechny teze, ktere opakuji odpurci EV. Jen nevi, jak se to cilene a za miliony dolaru (ktere nejsou a nebyly vynakladany pro nic za nic..) naucili😒br />https😐/en.m.wikipedia.org/…rtland_Institute
PS Kapitalismus prisel az po feudalismu, takze tva veta s jeskyni je zcestna 😄
Zda se to byt pro lidstvo zatim nejlepsi usporadani.
Ale nesmi se ten zisk povysovat nad ochranu zdravi lidi a prostredi.
Proste budu chtit, aby auta plnily normy.
I kdyz ty normy narusuji volny trh a ryzi kapitalismus.
Ten tu byl nekdy v dobe prumyslove revoluce. Dnes uz jsme nastesti dal.
http😐/denikreferendum.cz/…klimaticke-krize
Citace😒br /> Od reality odtržená oligarchická elita, které počínající příznaky krize pociťuje díky svým privilegiím až jako poslední, brání společnosti přizpůsobit se svému prostředí a vede ji do zkázy.
..
Fosilní průmysl, který o klimatické hrozbě věděl mnohem dřív než široká veřejnost, tuto síť převzal, propojil ji s „volnotržními“ 😲 think-tanky, jako nechvalně proslulý Heartland Institute, a využil své miliardy dolarů k budování rozsáhlého propagandistického aparátu, který účinnému snižování emisí skleníkových plynů brání dodnes.
Konec citace.
Tady jsou vsechny teze, ktere opakuji odpurci EV. Jen nevi, jak se to cilene a za miliony dolaru (ktere nejsou a nebyly vynakladany pro nic za nic..) naucili😒br />https😐/en.m.wikipedia.org/…rtland_Institute
PS Kapitalismus prisel az po feudalismu, takze tva veta s jeskyni je zcestna 😄
Já chci aby indové nesypali odpad do řeky, čína nekácela Sibiř, brazilci nekácely pralesy, EU poslal Uzbekistánu 3 miliardy euro, aby se mohl vykašlat na balnu a odklonit vodu zpátky do aralu a dalších 1800 věcí, ani jedna kupodivu nesouvisí s auty,, ale všechny jsou pro záchranu planety.
Blbé co.
Blbé co.
Ty to cheš. A víš co říkají na svoji obranu? Ať se podíváme na sebe. Vše co bylo v evropě jsme vykáceli a měli z toho užitek a když chtějí oni kacet jen malou část tak jim to zakazujeme. A něco na tom názoru je.
My jim to nezakazujeme, ale pokud oni to neudělaj, je zachrana planety a zastaveni oteplování UTOPIE, ještě jednou pro ekofanatiky U T O P I E !!!!
Rozumíš tomu slovu??? 😄 😄
Rozumíš tomu slovu??? 😄 😄
Ten uvolněný metan totiž vydá Co2 asi tak za 5 miliard aut 😄 A ty jedy v a chemie v mořích a řekách, co tam asie sype vydaj za škodliviny co za rok vypustí 90 000 tankerů, menší problém je, že tolik jich vůbec na světe není 😄 😄
Bariku, na tom aby se nekacely pralesy, neuvolnoval metan atd. se samozrejme shodneme.
Jenomze doprava (vcetne ty osobni) je take dulezita.
Obzvlast, kdyz je EU treti nejvetsi trh s auty sveta.
Stejne jako jsou dulezity vsechny ostatni opatreni, jako predevsim utlum uhelnych elektraren.
To bys mohl treba napsat, ze je uplne jedno, cim jezdi v Brazilii, Rusku, Indii. Vzdyt jsou to tak maly trhy. Pekna blbost 😄
Cina prechazi na EV. USA jsou s Trumpem samozrejme problem.
Btw. v USA je obrovskym producentem emisi co2 armada..
Jenomze doprava (vcetne ty osobni) je take dulezita.
Obzvlast, kdyz je EU treti nejvetsi trh s auty sveta.
Stejne jako jsou dulezity vsechny ostatni opatreni, jako predevsim utlum uhelnych elektraren.
To bys mohl treba napsat, ze je uplne jedno, cim jezdi v Brazilii, Rusku, Indii. Vzdyt jsou to tak maly trhy. Pekna blbost 😄
Cina prechazi na EV. USA jsou s Trumpem samozrejme problem.
Btw. v USA je obrovskym producentem emisi co2 armada..
V číně prodeje Ev spadly po ukončení dotací neskutečný způsobem. Zjisti si to.
"Celková čísla táhla dolů Čína, která je zdaleka největším světovým trhem s elektromobily. V polovině roku čínská vláda prudce snížila dotace na nákup elektromobilů, což se projevilo na meziročním poklesu o více než čtvrt milionu nových registrací, tedy asi o třetinu. " komentoval vývoj na hlavních trzích e😜ert na automobilový průmysl z PwC ČR Pavel Štefek.
V Číně vláda dotuje nákup elektromobilů už déle než deset let, postupně ale objem dotací snižuje. Naposledy loni v červnu poklesla dotace přibližně na polovinu, což vyvolalo výrazný pokles poptávky po stále ještě drahých elektrických autech.
Podobně slabý závěr roku zaznamenaly prodeje elektromobilů i v USA. Celkově trh bateriových elektromobilů poklesl o 27,3 procenta. Za celý rok 2019 ale jak Čína, tak USA díky silnému prvnímu pololetí zůstaly v kladných číslech.
Takže ted díky koronaviru se můžeš těšit na skoro nulová čísla v číně. Dost blbý co 😄
"Celková čísla táhla dolů Čína, která je zdaleka největším světovým trhem s elektromobily. V polovině roku čínská vláda prudce snížila dotace na nákup elektromobilů, což se projevilo na meziročním poklesu o více než čtvrt milionu nových registrací, tedy asi o třetinu. " komentoval vývoj na hlavních trzích e😜ert na automobilový průmysl z PwC ČR Pavel Štefek.
V Číně vláda dotuje nákup elektromobilů už déle než deset let, postupně ale objem dotací snižuje. Naposledy loni v červnu poklesla dotace přibližně na polovinu, což vyvolalo výrazný pokles poptávky po stále ještě drahých elektrických autech.
Podobně slabý závěr roku zaznamenaly prodeje elektromobilů i v USA. Celkově trh bateriových elektromobilů poklesl o 27,3 procenta. Za celý rok 2019 ale jak Čína, tak USA díky silnému prvnímu pololetí zůstaly v kladných číslech.
Takže ted díky koronaviru se můžeš těšit na skoro nulová čísla v číně. Dost blbý co 😄
😄 😐 ;-\ 😲
Vazne baterky od r. 2018 stouply na cene, jak jsi psal? 😁
Pletes se asi ve vsem. Az bude po koronaviru, tak ti omlatim o hlavu i tohle 😄 A ty zacnes psat zase nejakou jinou dalsi blbost...
Plytvej dal diskuznim prostorem. Nastesti uz vsichni vi, ze jen tlachas.
Trole 😄 😄 😄
PS U Tesly je dulezity vysledek za cely rok, ale u prodeju EV jen druhe pololeti 😁 😁 😁
Promin nemohl jsem si pomoct. Bavim se tvymi argumenty. 😁
Vazne baterky od r. 2018 stouply na cene, jak jsi psal? 😁
Pletes se asi ve vsem. Az bude po koronaviru, tak ti omlatim o hlavu i tohle 😄 A ty zacnes psat zase nejakou jinou dalsi blbost...
Plytvej dal diskuznim prostorem. Nastesti uz vsichni vi, ze jen tlachas.
Trole 😄 😄 😄
PS U Tesly je dulezity vysledek za cely rok, ale u prodeju EV jen druhe pololeti 😁 😁 😁
Promin nemohl jsem si pomoct. Bavim se tvymi argumenty. 😁
Letošní první pololetí bude daleko horší než to druhé loni, jak v USA, tak samozřejmě v Číně.
Poroste jen pomatená zelenobolševická Evropa s dotacema, zákazama - dokud nedojdou baterky, jako že už dochází 😄 + komponenty z číny, kde výroba skoro všeho stojí
BTW, kdy si tak ymslíš že bude po koronaviru? Jestli to vidíš na duben, tak jsi na tom správně, ale ten duben bude tak 2021 nebo 2022 😄 😄
Nehledě že ho okamžitě může nahradit jiná epidemie, nebo doplnit ptačí, prasečí a další chřipka. Čína je na tohle e😜ert
Poroste jen pomatená zelenobolševická Evropa s dotacema, zákazama - dokud nedojdou baterky, jako že už dochází 😄 + komponenty z číny, kde výroba skoro všeho stojí
BTW, kdy si tak ymslíš že bude po koronaviru? Jestli to vidíš na duben, tak jsi na tom správně, ale ten duben bude tak 2021 nebo 2022 😄 😄
Nehledě že ho okamžitě může nahradit jiná epidemie, nebo doplnit ptačí, prasečí a další chřipka. Čína je na tohle e😜ert
Sorry, ale ty jsi opravdu zoufalej kamo.
Aspon ze jsi k tomu, ze dochazi baterky, pripojil smajlika. Uz se tomu sam smejes... :yes😒br />
Proc mi to zni tak, jako kdyby ti choroby vyhovovaly, dokonce si prejes jejich rozsireni? Jen proto, aby sis dokazal neco v diskuzi???
Pripominas mi Tesla shortery - sabotery.
Umis tu jen predpovidat zdrazovani surovin a sireni epidemii.
Abych ti odpovedel, nedokazu odhadnout, jak se bude korona virus sirit. A uz vubec ne, jakej to bude mit vliv na prodeje EV 😁 Ja radsi diskutuju o tematech, o kterych neco vim.. A doufam - bez ohledu na nasi diskuzi.. - ze to Cina zvladne.
PS Psal jsem Ti, abys uz nepsal ty hlouposti o cene baterek, ktery uz tu pises leta a leta je tomu naopak. Dokazal jsem ti, ze nemas pravdu. Bohuzel je to zbytecny. Ty asi nemas zadnou hrdost 😉 A budes se plest znova a znova a znova... Btw. I kdyby se splnily tvy katastroficky predpovedi stran koronaviru, tak to nic nevypovida o trhu a relevantnosti cenoveho vyvoje, jelikoz jde o "zasah vyssi moci".
https😐/cs.m.wikipedia.org/…%C5%A1%C3%AD_moc
Aspon ze jsi k tomu, ze dochazi baterky, pripojil smajlika. Uz se tomu sam smejes... :yes😒br />
Proc mi to zni tak, jako kdyby ti choroby vyhovovaly, dokonce si prejes jejich rozsireni? Jen proto, aby sis dokazal neco v diskuzi???
Pripominas mi Tesla shortery - sabotery.
Umis tu jen predpovidat zdrazovani surovin a sireni epidemii.
Abych ti odpovedel, nedokazu odhadnout, jak se bude korona virus sirit. A uz vubec ne, jakej to bude mit vliv na prodeje EV 😁 Ja radsi diskutuju o tematech, o kterych neco vim.. A doufam - bez ohledu na nasi diskuzi.. - ze to Cina zvladne.
PS Psal jsem Ti, abys uz nepsal ty hlouposti o cene baterek, ktery uz tu pises leta a leta je tomu naopak. Dokazal jsem ti, ze nemas pravdu. Bohuzel je to zbytecny. Ty asi nemas zadnou hrdost 😉 A budes se plest znova a znova a znova... Btw. I kdyby se splnily tvy katastroficky predpovedi stran koronaviru, tak to nic nevypovida o trhu a relevantnosti cenoveho vyvoje, jelikoz jde o "zasah vyssi moci".
https😐/cs.m.wikipedia.org/…%C5%A1%C3%AD_moc
Baterky nedochází, anooo.
Audi a Jaguar tu výrobu zastavují jen tak, ze srandy. No možná že fakt lžou a zastavují to proto, že to nikdo nekupuje vid a jejich původní odhady vs reálný prodej je asi 30% u Jaguaru 😄
Ten zásah vyšší moci zahejbá trhy takovým způsobem, že si to nikdo neumí představit. Hlavně všechno masivně zdraží, protože kdo nemá továrny v číně se bude chtít nakapsovat, to je zákon trhu.
Když zítra vybouchne mlékárna danone, kunín, madeta a nevím kdo ještě a zbyde tu Olma, tak od pondělí dám jogurt za 30 Kč.
Chceš jogurt? českej jogurt? 30, nebo si kup z ciziny nebo máš smůůůůlu 😄
A co udělá LG když mu dopadne čína? No prodá pamět co prodával za 20 usd za 40 😄
Chceš pamět? plat nebo si tam dej třeba kuličku ze sčotu 😄
Audi a Jaguar tu výrobu zastavují jen tak, ze srandy. No možná že fakt lžou a zastavují to proto, že to nikdo nekupuje vid a jejich původní odhady vs reálný prodej je asi 30% u Jaguaru 😄
Ten zásah vyšší moci zahejbá trhy takovým způsobem, že si to nikdo neumí představit. Hlavně všechno masivně zdraží, protože kdo nemá továrny v číně se bude chtít nakapsovat, to je zákon trhu.
Když zítra vybouchne mlékárna danone, kunín, madeta a nevím kdo ještě a zbyde tu Olma, tak od pondělí dám jogurt za 30 Kč.
Chceš jogurt? českej jogurt? 30, nebo si kup z ciziny nebo máš smůůůůlu 😄
A co udělá LG když mu dopadne čína? No prodá pamět co prodával za 20 usd za 40 😄
Chceš pamět? plat nebo si tam dej třeba kuličku ze sčotu 😄
O tobě taky každej ví, že že levičáckej neormaxista a ekofanatik. A že sem chodíš - na web o autech plácat o trapnecjh šidítkách na elektriku, trolejbusech bez troleje. A zabíráš tu diskuzní prostor 😄
Vsimnul sis alespon, o cem je clanek??
O propusteni kvuli siditkum? 😄
Tak tu prestan kvuli tem siditkum brecet 😁
Jaka ze automobilka ma v USA vetsi hodnotu nez vsechny ostatni (tradicni) dohromady? Ta na siditka? 😄 😄 😄 😄
Kdy ze naposledy stoupla cena baterek? 😉
O propusteni kvuli siditkum? 😄
Tak tu prestan kvuli tem siditkum brecet 😁
Jaka ze automobilka ma v USA vetsi hodnotu nez vsechny ostatni (tradicni) dohromady? Ta na siditka? 😄 😄 😄 😄
Kdy ze naposledy stoupla cena baterek? 😉
A která automobilka vyrobila v USA za 100 let nejvíc aut a která jich pořád v USA vyrábí nejvíc?
Do ONE Thing. DO IT WELL
General Motors 😄
Do ONE Thing. DO IT WELL
General Motors 😄
No vidis :yes😒br />
Alespon nejaky fakt jsi dnes uvedl 😄
Jen tak dal. Toho se drz.
Jinak jsem rad, ze uz nachazime spolecnou rec a kdyz zminujes "ONE Thing" u GM, jiste mluvis o elektromobilech. 😄
https😐/www.gm.com/…tric-future.html
Tady neco k tomu, jak je dulezite, kolik toho kdo vyrobil😒br />https😐/www.auto.cz/…-oznameni-110707
Alespon nejaky fakt jsi dnes uvedl 😄
Jen tak dal. Toho se drz.
Jinak jsem rad, ze uz nachazime spolecnou rec a kdyz zminujes "ONE Thing" u GM, jiste mluvis o elektromobilech. 😄
https😐/www.gm.com/…tric-future.html
Tady neco k tomu, jak je dulezite, kolik toho kdo vyrobil😒br />https😐/www.auto.cz/…-oznameni-110707
No vidíš.
Jistě že je důležité kolik toho kdo vyrobí.
A je důležitá tradice, hrdost, historie, odkaz a závazky plynoucí z toho .
Nic z toho ale Tesla bohužel nemá no 😄
Jistě že je důležité kolik toho kdo vyrobí.
A je důležitá tradice, hrdost, historie, odkaz a závazky plynoucí z toho .
Nic z toho ale Tesla bohužel nemá no 😄
Ty to asi nikdy nepochopíš. Možná tě za to někdo platí.
https😐/en.m.wikipedia.org/…ange_controversy
According to a 2007 analysis by the Union of Concerned Scientists, the company (oil) used many of the same strategies, tactics, organizations, and personnel the tobacco industry used in its denials of the link between lung cancer and smoking.
Asi tak k tomu placeni. Jestli je tu nejaka nehorazne silna loby (big oil), pak je to ta proti EV.
A zaroven ta, ktera bagatelizuje/popira klimatickou katastrofu.
According to a 2007 analysis by the Union of Concerned Scientists, the company (oil) used many of the same strategies, tactics, organizations, and personnel the tobacco industry used in its denials of the link between lung cancer and smoking.
Asi tak k tomu placeni. Jestli je tu nejaka nehorazne silna loby (big oil), pak je to ta proti EV.
A zaroven ta, ktera bagatelizuje/popira klimatickou katastrofu.
Silná lobby je hlavně elektro lobby, která si platí ekology, aby za ně bojovali v eko válkách. O tom nemůže být dnes už pochyb. 😒]
https😐/en.m.wikipedia.org/…rtland_Institute
Myslis si vazne, ze je silnejsi nez ropna a automobilova lobby???
Jakou eko-valku mas na mysli?
Nejaky zdroj? Asi ne, vid..
PS Elektrolobby neni tak jednoznacny pojem 😄 Chvaletice a greenpiss maji k te ropne pomerne blizko. Jak produkci co2, tak metodami.
https😐/zpravy.aktualne.cz/…58fac1f6b220ee8/
Myslis si vazne, ze je silnejsi nez ropna a automobilova lobby???
Jakou eko-valku mas na mysli?
Nejaky zdroj? Asi ne, vid..
PS Elektrolobby neni tak jednoznacny pojem 😄 Chvaletice a greenpiss maji k te ropne pomerne blizko. Jak produkci co2, tak metodami.
https😐/zpravy.aktualne.cz/…58fac1f6b220ee8/
Wiki není věrohodný zdroj, protože si tam může každý psát co chce....já si cením vlastního úsudku. Měl jsem na to 73 let.....
A Guardian?
Take neverohodny?
https😐/www.theguardian.com/…ossil-fuel-lobby
https😐/www.theguardian.com/…cies-says-report
A NY Times?
https😐/www.nytimes.com/…y-donations.html
Co mas za zdroj ty??
A jeste jeden k dotacim 😄
https😐/www.forbes.com/…-than-education/
Take neverohodny?
https😐/www.theguardian.com/…ossil-fuel-lobby
https😐/www.theguardian.com/…cies-says-report
A NY Times?
https😐/www.nytimes.com/…y-donations.html
Co mas za zdroj ty??
A jeste jeden k dotacim 😄
https😐/www.forbes.com/…-than-education/
Je asi chyba, že lidé z automotive netušili, čeho všeho jsou politici schopní. Velké automobilky si nemohly každý rok pohrávat s krachem jako Tesla. A ty řeči o muliónech EV jsou vynucené. Automobilky ani zákazníci si to nevymysleli. Pokud jde o baterky, tak ty po zkušenosti s fotovaltaikou nikdo v Evropě dělat nechtěl.
Kym si neprecitas financny report Tesly a nepochopis ho tak sa k tvojim subjektivnym mylnym nazorom nebudem vyjadrovat.
Problém evropských výrobců je ten, že se prakticky zcela spoléhají na Čínu. Ložiska drahých kovů potřebných pro výrobu baterií se buď v Číně nacházejí, nebo je Čína vlastní (v Africe kobalt). Koronavirus ale všechno zastavil a nikdo netuší, na jak dlouho. Takže buď bude Evropská komise trvat na pokutách za překračování emisních limitů u osobních aut, čímž prakticky zničí automobilový průmysl v Evropě, nebo změní postoj. Jenže už jste viděli úředníka s neomezenou mocí, který si sáhne na vlastní moc? 😲
Koronavirus srazí helmuty na kolena, budou rádi když propustí pod 500 000 lidí letos, pokud dojde na nejhroší, může to být mezi 800 000 až 1,4 milionu a v přebytku nekončí rozhodně. VW musí počítat s poklesem prodeje auta za letošní rok v řádu 15-30%, Mercedes 20-40% a další obdobně.
V číně se za leden a únor skoro nic neprodalo. Řada delarů neviděl víc jak 3 zákazníky od nového roku 😄 😄 Nejsou suroviny, nevyrábí se díly, nevyrábí se auta, netěží se, nejsou baterie, nic.
V číně se za leden a únor skoro nic neprodalo. Řada delarů neviděl víc jak 3 zákazníky od nového roku 😄 😄 Nejsou suroviny, nevyrábí se díly, nevyrábí se auta, netěží se, nejsou baterie, nic.
Nie, spoliehaju sa na Koreu 😊 Taktiez drviva vacsina nerastnych surovin na vyrobu baterii sa nenachadza v Cine ako tu mylne dookola omiela napr Windiesel.. a ked je nejaka cast bani vlastnena Cinou, neznamena to ze corona virus bude mat akykolvek vplyv na ich produkciu. Tesla/Panasonic baterie obsahuju len 5-7% lithia a nove Tesla baterie by uz asi nemali obsahovat ziadny kobalt, stale sa pojde viac k dostatkovemu hliniku, uhliku a sodiu. EV baterie sa predavaju prakticky iba 10 rokov.. keby sme po 10 rokoch predaja hodnotili ich buducnost, tiez by to nevyzeralo ruzovo 😊
jenže všichni berou součástky z číny, paměti, procesory, čipy, drobné komponenty atd. A vzácné kovy má skoro všechny čína, tak z čeho chceš stavět např. Větrníky, bez vzácných kovů nejdou postavit 😄
Muzes mi rict, kde cerpas sve informace?
Jake vzacne kovy potrebujes pro vetrne elektrarny?
A neexistuje nahodou alternativa?
Jake vzacne kovy potrebujes pro vetrne elektrarny?
A neexistuje nahodou alternativa?
Neodym a praseodym.
https😐/www.siemensgamesa.com/…rbine-sg-2-1-114
Vis, ze se ve vetrnych elektrarnach muzou pouzivat asynchronni (inductive) motory, ktere nemaji zadne magnety????
Barik napsal, ze vetrna elektrarna bez vzacnych prvku nejde postavit. To je nesmysl, coz doklada i nejpouzivanejsi typ od Siemensu.
Vis, ze se ve vetrnych elektrarnach muzou pouzivat asynchronni (inductive) motory, ktere nemaji zadne magnety????
Barik napsal, ze vetrna elektrarna bez vzacnych prvku nejde postavit. To je nesmysl, coz doklada i nejpouzivanejsi typ od Siemensu.
Nevím. Ptal ses, tak jsem to našel na googlu a napsal ti to. Jinak se ve větrných elektrárnách vůbec neorientuji.
No, proto to pisu.
Ze vetrne elektrarny se bezne stavi bez techto prvku resp. bez magnetu a sice s asynchronnimi motory.
Ze vetrne elektrarny se bezne stavi bez techto prvku resp. bez magnetu a sice s asynchronnimi motory.
https😐/ekolist.cz/…nebo-taky-nemusi
https😐/ekolist.cz/…treba-recyklovat
https😐/plus.rozhlas.cz/…ni-valce-7958753
http😐/www.enviweb.cz/84094
https😐/www.novinky.cz/…e-produkci-26629
https😐/ekolist.cz/…treba-recyklovat
https😐/plus.rozhlas.cz/…ni-valce-7958753
http😐/www.enviweb.cz/84094
https😐/www.novinky.cz/…e-produkci-26629
Ostatní materiály
Materiály pro díly větrné turbíny, jiné než listy rotoru (včetně náboji rotoru, převodovky, rámu a věží) jsou tvořeny převážně z oceli. Moderní turbíny použít pár tun mědi pro generátory, kabely a podobně. Menší větrné turbíny začaly včleňovat slitiny na bázi hliníku více do těchto složek ve snaze, aby turbíny lehčí a účinnější, a mohou být i nadále používány stále častěji, pokud je možné zlepšit únavové a pevnostní vlastnosti. Předpjatého betonu se stále více používá pro materiál věže, ale stále vyžaduje mnoho výztuže pro splnění požadavku síle turbíny. Navíc, step-up převodovky jsou stále častěji nahrazují s proměnnými otáčkami generátorů, čímž se zvyšuje poptávka po magnetických materiálů ve větrných turbínách. Zejména by to vyžadovalo zvýšené zásobování kovů vzácných zemin neodymu .
Materiály pro díly větrné turbíny, jiné než listy rotoru (včetně náboji rotoru, převodovky, rámu a věží) jsou tvořeny převážně z oceli. Moderní turbíny použít pár tun mědi pro generátory, kabely a podobně. Menší větrné turbíny začaly včleňovat slitiny na bázi hliníku více do těchto složek ve snaze, aby turbíny lehčí a účinnější, a mohou být i nadále používány stále častěji, pokud je možné zlepšit únavové a pevnostní vlastnosti. Předpjatého betonu se stále více používá pro materiál věže, ale stále vyžaduje mnoho výztuže pro splnění požadavku síle turbíny. Navíc, step-up převodovky jsou stále častěji nahrazují s proměnnými otáčkami generátorů, čímž se zvyšuje poptávka po magnetických materiálů ve větrných turbínách. Zejména by to vyžadovalo zvýšené zásobování kovů vzácných zemin neodymu .
Uz som si spomenul.. to nebol Windiesel ale chudak Barrichello ktory tu splietal nezmysly o cinskych komponentoch v Tesle a o drahych kovoch z Ciny odkial pochadza 88% 😁 a nevedel k tomu dodat ziadny zdroj, cize len jeho vyplod fantazie, potom skopiroval link na uplne nezmyselny clanok v ktorom som si len dal vyhladavat cislo 88 a samozrejme ho tam nenaslo 😊 Jeho silnou strankou nie su fakty.. ale opakovanie svojho nazoru dookola.
čti zoufalče
https😐/plus.rozhlas.cz/…ni-valce-7958753
http😐/www.enviweb.cz/84094
https😐/www.novinky.cz/…e-produkci-26629
https😐/www.lidovky.cz/…8_firmy-trhy_nev
Lanthanum
Hlavní součást při výrobě nikl-metalických baterií pro hybridní auta - především oblíbený Prius firmy Toyota, jehož produkce je spojena i s dalšími vzácnými prvky neodymiem, praseodymiem, dysprosiem a terbiem. Toyota spotřebuje asi 7 500 tun lanthana a 1 000 tun neodymia ročně. Společnost proto usilovně hledá zdroj vzácných hornin mimo Čínu.
Neodymium
Využívá se pro výrobu nejefektivnějších magnetů ve větrných turbinách. Čína se svojí e😜andující produkcí větrných elektráren využije veškerou produkci. Zbytek světa, tak může mít smůlu.
https😐/plus.rozhlas.cz/…ni-valce-7958753
http😐/www.enviweb.cz/84094
https😐/www.novinky.cz/…e-produkci-26629
https😐/www.lidovky.cz/…8_firmy-trhy_nev
Lanthanum
Hlavní součást při výrobě nikl-metalických baterií pro hybridní auta - především oblíbený Prius firmy Toyota, jehož produkce je spojena i s dalšími vzácnými prvky neodymiem, praseodymiem, dysprosiem a terbiem. Toyota spotřebuje asi 7 500 tun lanthana a 1 000 tun neodymia ročně. Společnost proto usilovně hledá zdroj vzácných hornin mimo Čínu.
Neodymium
Využívá se pro výrobu nejefektivnějších magnetů ve větrných turbinách. Čína se svojí e😜andující produkcí větrných elektráren využije veškerou produkci. Zbytek světa, tak může mít smůlu.
uxauxa
pořád čekám na příval extrémně levných naftových aut z Německa o kterých se tu psalo nedávno!!!
KANKUNEN
Motor mají obě auta, spalovák má převodovku, RC model baterku a navíc výkonovou elektroniku. Takže asi rozdíl nula, jen je rozdíl v množství drahých kovů, ale to s praci nic moc nemá. Kráva Merkel přece hledá lidi na práci, takže problém vyřešen. I u nás u strojů v automotive stojí ukrajinci a rumuni. Češi i s ikve tykve vyplňují tabulky na PC se sfalšovanými údaji.
Porovnavas spalovaci motor a elektromotor????
Spalovaci motor je oproti elektrickemu slozity, nespolehlivy, narocny na udrzbu atd.
Elektromotor hlavne nic nespaluje a provadi jen rotacni pohyb.. Prevodovka je treba pro EV zpravidla jen redukcni (1 staly prevod).
Ano baterie jsou slozite, ale jejich vyroba se da automatizovat.
Libi se mi, jak je tu kazdy diskuter makroekonom.
Ale to, ze jsou elektroauta jednodussi na vyrobu a je jen otazka casu, kdy budou levnejsi, nejak vsichni pomijeji.
https😐/www.lowcvp.org.uk/…in-2024_3905.htm
K tomu vsemu totiz smeruji ty dotace. Po roce 2025 uz zrejme dotace ani nebudou potreba, jelikoz koupe spalovaciho motoru bude ekonomicky nesmysl.
Uz ted, kdyz se porovna Passat PHEV s Teslou M3. Tak je Tesla presvedcivy vitez v TCO. A sice jak v porizovaci cene, tak v nakladech na palivo, tak v udrzbe. Jak tomu asi bude v budoucnu?
Ano, tato dominance EV se presune do nizsich trid.
Spalovaci motor je oproti elektrickemu slozity, nespolehlivy, narocny na udrzbu atd.
Elektromotor hlavne nic nespaluje a provadi jen rotacni pohyb.. Prevodovka je treba pro EV zpravidla jen redukcni (1 staly prevod).
Ano baterie jsou slozite, ale jejich vyroba se da automatizovat.
Libi se mi, jak je tu kazdy diskuter makroekonom.
Ale to, ze jsou elektroauta jednodussi na vyrobu a je jen otazka casu, kdy budou levnejsi, nejak vsichni pomijeji.
https😐/www.lowcvp.org.uk/…in-2024_3905.htm
K tomu vsemu totiz smeruji ty dotace. Po roce 2025 uz zrejme dotace ani nebudou potreba, jelikoz koupe spalovaciho motoru bude ekonomicky nesmysl.
Uz ted, kdyz se porovna Passat PHEV s Teslou M3. Tak je Tesla presvedcivy vitez v TCO. A sice jak v porizovaci cene, tak v nakladech na palivo, tak v udrzbe. Jak tomu asi bude v budoucnu?
Ano, tato dominance EV se presune do nizsich trid.
A mě se líbí, že ty seš evidentně věštec. :yes:
Jen se zajimam o danou problematiku.
A nesirim tu plac automobilek a big oil, kteri prichazeji o zisky.
A nesirim tu plac automobilek a big oil, kteri prichazeji o zisky.
A věštíš a o tom já píšu. Když už to děláš, nestyď se za to.
https😐/www.bloomberg.com/…6-ev-oil-crisis/
Je ti doufam jasne, i z toho odkazu, ze ropne staty a spolecnosti elektromobilite uplne nefandi 😄
Ano budoucnost se tezko odhaduje.
Ale cim vic mas znalosti, tim lepe se odhaduje.
Snazim se vychazet z faktu. A ty jsou presvedcive.
Cena baterii jde strme dolu, stejne jako elektronika pohonu. Naopak nevidim zadny duvod, proc by mela klesat cena spalovacich motoru (ta bude s prisnejsimi emisnimi normami naopak stoupat..).
To, kdy bude EV vyhodnejsi i v nizsich tridach je jen otazka casu.
Casto se mluvi o letech 2023-2026.
Je ti doufam jasne, i z toho odkazu, ze ropne staty a spolecnosti elektromobilite uplne nefandi 😄
Ano budoucnost se tezko odhaduje.
Ale cim vic mas znalosti, tim lepe se odhaduje.
Snazim se vychazet z faktu. A ty jsou presvedcive.
Cena baterii jde strme dolu, stejne jako elektronika pohonu. Naopak nevidim zadny duvod, proc by mela klesat cena spalovacich motoru (ta bude s prisnejsimi emisnimi normami naopak stoupat..).
To, kdy bude EV vyhodnejsi i v nizsich tridach je jen otazka casu.
Casto se mluvi o letech 2023-2026.
Takže přeloženo. Cena bude stejná, protože auta na benzín a naftu se zdraží na úroveň cen elektroaut. Je to jen otázka času.
To je tvuj chybny "preklad"/chapani. 😄
Muzes mi vysvetlit, proc by mela cena EV zustavat stejna???!?!
Napsal jsem to malo srozumitelne, ze ceny komponent EV jdou dolu?
https😐/about.bnef.com/…-battery-prices/
Takze ti ten "preklad" trochu predzvejkam 😄
Ceny spalovaku jdou nahoru.
Ceny EV jdou dolu. 😉
Muzes za tim hledat duvody jaky chces, vcetne dotaci (ano to byl take cil dotaci pro EV).
Ale je to proste fakt.
Muzes mi vysvetlit, proc by mela cena EV zustavat stejna???!?!
Napsal jsem to malo srozumitelne, ze ceny komponent EV jdou dolu?
https😐/about.bnef.com/…-battery-prices/
Takze ti ten "preklad" trochu predzvejkam 😄
Ceny spalovaku jdou nahoru.
Ceny EV jdou dolu. 😉
Muzes za tim hledat duvody jaky chces, vcetne dotaci (ano to byl take cil dotaci pro EV).
Ale je to proste fakt.
Najhorsie je ze tychto zadubencov nikto neplati.. oni len maju absolutny odpor prijimat nove informacie a zmeny zabehnuteho. Ako hovorim.. ich pradedovia nadavali na auta lebo sa narodili v dobe koni, oni budu nadavat na EV lebo sa narodili v dobe ICE aut.. historia im ukaze ako boli mimo a preto to nema vyznam riesit dnes a poukazovat na to. Inteligentny clovek po uvedeni faktov prehodnoti svoj nazor a utvori si novy na zaklade novych informacii a ak ich ma dostatok tak tak vie na ich zaklade predpovedat trend do buducnosti.. .. pre neinteligentnych ludi je to vsetko magia a vestenie a tak ako tu onanovali nad krachom Tesly a dnes ked sa jej dari lepsie ako vsetkym ostatnym automobilkam to nevedia priznat, tak ako svoj velky omyl.. tak isto tu budu este par rokov velebit spalovacie motory ktore aj im zhorsuju zdravie a zivotne prostredie a snad im to niekedy dojde.
Pre nas je podstatne ze ta ich hlupost ostane v tejto pre svet nepodstatnej uzavretej diskusii a svet sa hybe spravnym smerom (aj ked ovela pomalsie ako by potreboval) bez ohladu na nich 😊
Pre nas je podstatne ze ta ich hlupost ostane v tejto pre svet nepodstatnej uzavretej diskusii a svet sa hybe spravnym smerom (aj ked ovela pomalsie ako by potreboval) bez ohladu na nich 😊
Napadlo tě někdy že ten zadubenec budeš třeba zrovna ty. Třeba zrovna ty máš odpor přijímat nové informace.
Jake nove informace?
Neco noveho ve vyvoji spalovacich motoru?
Prochazi spalovaci motory tak rapidnim vyvojem jako elektronika a baterie???
Dokazi jezdit spalovaci auta bezemisne?
EV to totiz dokozou, pri nabijeni z obnovitelnych zdroju.
Neco noveho ve vyvoji spalovacich motoru?
Prochazi spalovaci motory tak rapidnim vyvojem jako elektronika a baterie???
Dokazi jezdit spalovaci auta bezemisne?
EV to totiz dokozou, pri nabijeni z obnovitelnych zdroju.
obnovitelné zdroje vyrobené z miliard tun neobnovitelných surovin, vytěžneých konveční technikou ala 30let starej dieslovej bludozer Caterpillar a zpracovaných pochybnými továrnami v třetím světe. Nuestálé uvolnování škodlivin z výstavby zbytečností a na věrníky bylo použito tolik betonu, co by stačilo na 300 000 škol pro děti 😄 😄
No oni si mysli, ze prechod na EV je spatne.
Jelikoz propaganda funguje a oni si mysli, ze baterie jsou jedovate, nerecyklovatelne, silene horlave a suroviny potrebne pro jejich vyrobu nebudou a ziskavaji se spatnym zpusobem.
Obzvlast argumenty typu tezby, emisi a horlavosti jsou od zastancu spalovacich motoru uplne absurdni. 😁
A ke vsemu prijde krize, protoze jsou EV prlis jednoduche!!! na vyrobu a prilis spolehlive!
Bohuzel techto absurdit jsou media plna a jim neprijde divny je opakovat..
Jelikoz propaganda funguje a oni si mysli, ze baterie jsou jedovate, nerecyklovatelne, silene horlave a suroviny potrebne pro jejich vyrobu nebudou a ziskavaji se spatnym zpusobem.
Obzvlast argumenty typu tezby, emisi a horlavosti jsou od zastancu spalovacich motoru uplne absurdni. 😁
A ke vsemu prijde krize, protoze jsou EV prlis jednoduche!!! na vyrobu a prilis spolehlive!
Bohuzel techto absurdit jsou media plna a jim neprijde divny je opakovat..
To, že v Německu klesl průmysl v prosinci o 7 procent je taky propaganda a dezinformace? Napadlo tě, že třeba ACEA měla pravdu?
A napadlo te nekdy, ze prechod k levneji vyrobitelnym, spolehlivym a bezemisnim autum by nastal tak jako tak???
Napadlo te nekdy, kolik vydelavaji automobilky sdruzene v tom klubu?????
A do ceho doposud investovali?
Ano, ten prumysl se musi kompletne preorientovat. Ja netvrdim, ze to bude snadne. Tesla a Korejci jsou mnohem dal. Ja tvrdim, ze je to nutnost.
Napadlo te nekdy, kolik vydelavaji automobilky sdruzene v tom klubu?????
A do ceho doposud investovali?
Ano, ten prumysl se musi kompletne preorientovat. Ja netvrdim, ze to bude snadne. Tesla a Korejci jsou mnohem dal. Ja tvrdim, ze je to nutnost.
Muselo se na to jít touhle zcela bezohlednou cestou?
Neprijde mi tak bezohledna. Prijde mi to jako nutnost.
https😐/www.auto.cz/…ase-rostl-133302
Bezohledne to prijde automobilkam, bo jim klesne zisk.
Proc to prijde bezohledne tobe, nevim.
Mne prisel bezohledny diesel-gate.
https😐/www.auto.cz/…ase-rostl-133302
Bezohledne to prijde automobilkam, bo jim klesne zisk.
Proc to prijde bezohledne tobe, nevim.
Mne prisel bezohledny diesel-gate.
Automobilky investovaly tak, aby i další roky mohly dál fungovat. Třeba v Evropě byly nějaké normy a dle nich vyráběly a vyvíjely. Pak přišly nové normy na které nebyl čas se připravit a dají se jen hodně těžko splnit.
Vis, to je relativni.
Po DG, se tvrdilo, jak byla EU5 norma prisna.
Realita byla takova, ze to byla otazka asi 100€ 😲 usetrenych vyrobnich nakladu na auto.
Do ceho prosim te investoval VW???
S jakou technologii na snizovani spotreby prisel?
Podivej se, do ceho investoval: dieselovy V8 s elektrickym turbem. :no😒br /> Do mild - hybridu od Continentalu. :no😒br /> Do znacky Ateca...
Do "sportovnich" modelu SUV.
https😐/www.auto.cz/…sportovat-127203
Nemecky vyrobci investuji do V12 a pak breci, jak musi propoustet.
https😐/www.auto.cz/…i-klikami-133307
https😐/www.auto.cz/…c-tridy-b-133287
Proc ma Toyota, Honda i Mitsubishi spickovy hybridni SUV? A VW prodava svy nekonkurenceschopny PHEV jen pod cenou kvuli emisnim povolenkam?
Proc usporny spolehlivy (spalovaci) auto, ktery plni s prehledem normy dokazou vyrobit jen Japonci?
Resp. proc pro Toyotu neni problem evropske normy plnit?
Po DG, se tvrdilo, jak byla EU5 norma prisna.
Realita byla takova, ze to byla otazka asi 100€ 😲 usetrenych vyrobnich nakladu na auto.
Do ceho prosim te investoval VW???
S jakou technologii na snizovani spotreby prisel?
Podivej se, do ceho investoval: dieselovy V8 s elektrickym turbem. :no😒br /> Do mild - hybridu od Continentalu. :no😒br /> Do znacky Ateca...
Do "sportovnich" modelu SUV.
https😐/www.auto.cz/…sportovat-127203
Nemecky vyrobci investuji do V12 a pak breci, jak musi propoustet.
https😐/www.auto.cz/…i-klikami-133307
https😐/www.auto.cz/…c-tridy-b-133287
Proc ma Toyota, Honda i Mitsubishi spickovy hybridni SUV? A VW prodava svy nekonkurenceschopny PHEV jen pod cenou kvuli emisnim povolenkam?
Proc usporny spolehlivy (spalovaci) auto, ktery plni s prehledem normy dokazou vyrobit jen Japonci?
Resp. proc pro Toyotu neni problem evropske normy plnit?
To auto nedokáže vyrobit nikdo, V roce 2035 to bude 59 g.
http😐/www.autosalon.tv/novinky/nova-auta/toyota-nema-s-evropskymi-pokutami-za-emise-problem-nic-platit-nebudeme-a-nezdrazime-hlasi
Citace😒br /> Požadovaných 95 g od roku 2020 do roku 2025 (Toyota) zvládne, aniž by musela uvést na evropský trh jeden jediný elektromobil.
Myslim, ze po roce 2035 nebude problem pro Toyotu uvest elektromobily/PHEV 😉 a dosahnout 59g.
Citace😒br /> Požadovaných 95 g od roku 2020 do roku 2025 (Toyota) zvládne, aniž by musela uvést na evropský trh jeden jediný elektromobil.
Myslim, ze po roce 2035 nebude problem pro Toyotu uvest elektromobily/PHEV 😉 a dosahnout 59g.
Ten limit 95 g u Toyoty je včetně hybridů, který je hodně drahý. U PHEV uvidíme, jak dlouho současné normy vydrží. Třeba někdo začne řešit udávané a reálné emise. A tam je asi u PHEV největší problém.
EU si muze vycist data o spotrebe.
Je totiz povinnost je uchovavat.
Takze nebude problem vyhodnocovat danit atp. 😄
PS Tady mam neco k Tesla, jak jsou 6 let napred pred VW i Toyotou :yes😒br /> https😐/electrek.c👋2020/02/17/tesla-teardown-6-years-lead-over-toyota-vw/
Proste pokrok nezastavis. Tesla ma nehoraznej naskok. Od ni se musi evropsky automobilky ucit. Myslim ze VW je dostatecne velkej korporat, na to aby to zvladnul. Bohuzel odvaha a inovace chybi.
Je totiz povinnost je uchovavat.
Takze nebude problem vyhodnocovat danit atp. 😄
PS Tady mam neco k Tesla, jak jsou 6 let napred pred VW i Toyotou :yes😒br /> https😐/electrek.c👋2020/02/17/tesla-teardown-6-years-lead-over-toyota-vw/
Proste pokrok nezastavis. Tesla ma nehoraznej naskok. Od ni se musi evropsky automobilky ucit. Myslim ze VW je dostatecne velkej korporat, na to aby to zvladnul. Bohuzel odvaha a inovace chybi.
Jak může mít náskok značka, která neumí udělat auto se spalovacím motorem?
Podivej se do toho odkazu 😉
Tu otazku uplne nechapu. Dulezite je umet vyrabet pohon budoucnosti. Ne minulosti - spalovaci motor. Tomu patrilo 20. stoleti.
A taky umet vsechno okolo - napr. autonomni rizeni, baterky atd.
21. stoleti patri jednoznacne EV :yes:
Tu otazku uplne nechapu. Dulezite je umet vyrabet pohon budoucnosti. Ne minulosti - spalovaci motor. Tomu patrilo 20. stoleti.
A taky umet vsechno okolo - napr. autonomni rizeni, baterky atd.
21. stoleti patri jednoznacne EV :yes:
Ty chceš v roce 2035 jezdit stejnýma autama jako dnes?
Nevidím jediný důvod, proč by v roce 2035 nešlo jezdit auty co ted. Dokonce i těmi vyrobenými před 20 lety pořád půjde jezdit v roce 2035, pokud to chorá zelená kedlubna nezakáže!
Já bych si teda stejný auto jako dnes v roce 2035 nekoupil. Proč nevoláš z telefonu z roku 2005?
vidíš a já bych si klidně koupil auto z roku 1976 a klidně bych s ním jezdil. Jako jediým daily asi ne, ale jako jedno ze 2-3 aut klidně. Vůbec s tím nemam problém, když mi to zítra koupíš, klidně vyjedu na cesty 😄
http😐/www.cardomain.com/…mobile-delta-88/
Klidně s tím pojedu do práce, je to pohodlný , místa hafo, je v tom klima, tempomat a další vychytávky. Ostatně je dost lidí co jezdí veterány, bežně potkávám VW Brouk, žigulíky, Fordy cortiny, fiaty 500, 850, sem tamvi tu ameriku atd
Klidně s tím pojedu do práce, je to pohodlný , místa hafo, je v tom klima, tempomat a další vychytávky. Ostatně je dost lidí co jezdí veterány, bežně potkávám VW Brouk, žigulíky, Fordy cortiny, fiaty 500, 850, sem tamvi tu ameriku atd
průmysl se přeorinetuje, ANO, tak že propustí 7-12 milionů lidí v Evropě a pokud by měl nastat kompletní světový přechod, tak musí propusti 900 milionů-2,5 miliardy lidí 😄 😄
Pak snad konečně vyjdou do ulic a umlátí politiky a ekology klackem
Pak snad konečně vyjdou do ulic a umlátí politiky a ekology klackem
To je ta lenivost dohladat si informacie pull systemom.. zaujimat sa.. maju dookola tie iste hlupe argumenty a otazky, ked im clovek podlozi argument faktami, vytiahnu nejaku inu hlupost a biju sa za "pravdu" ktora sa k nim dostala bez namahy a usilia push systemom a nezaujima ich ze ten push informacii je plateny. Neviem kde vidia moznost platenia zastancov novych technologii a EV. EV reklama od kazdej automobilky co vyraba EV je absolutne minimalna, vsak naco by ju aj robili ked nie su schopni pokryt uz existujuce objednavky lebo nemaju baterie.. a na druhej strane Tesla ktora ma baterie a chrli EV v cislach o akych sa nesniva ani mnohym ICE vyrobcom neinvestuje do reklamy ani cent 😊 Toto im vobec nepride divne 😊 "Za predaj mozu iba dotacie, bez nich by sa EV nepredavali." Dotacie skoncili, ci uz v US alebo v NL, Model 3 predaje sa nezmenili.. a teraz sa tvaria hlupo a prekvapene ako je to mozne 😊 Hlupy clovek popapa vsetko co mu naserviruju a niektori tu pritomni diskuteri su neplatenou troll armadou ICE automobiliek ktora brani prinuteniu automobiliek ist jedinym dnes znamym spravnym smerom k udrzatelnej doprave a energetike.
neomarxistů a lobistů a firem co jedou na státní dotace a pobídky a vyráběj ev auta, větrníky, nabíječky, panely, vodíkové čerpačky, staví je a servisují atd- těch je hodně, lobby je hodně mocná a je tam zatím malá konkurence.
Pobidky pro fosilni paliva ti nevadi????????????
5.2 trilionu $ se ti zda malo??
6,5% CELOSVETOVEHO hrubeho domaciho produktu v roce 2017???
https😐/www.forbes.com/…-than-education/#…
The report e😜lains that fossil fuels account for 85% of all global subsidies and that they remain largely attached to domestic policy.
To az budes psat priste neco o tom, jak nemas rad dotace a kriveni trhu a dalsi tvoje hlouposti.
5.2 trilionu $ se ti zda malo??
6,5% CELOSVETOVEHO hrubeho domaciho produktu v roce 2017???
https😐/www.forbes.com/…-than-education/#…
The report e😜lains that fossil fuels account for 85% of all global subsidies and that they remain largely attached to domestic policy.
To az budes psat priste neco o tom, jak nemas rad dotace a kriveni trhu a dalsi tvoje hlouposti.
Pokud jsou to pobídky pro výzkum, hledání nových naležišt, procesy pro zlevnění a zefektivnění výroby, vyšší bezpečnost práce pro zaměstnance těchto odvětví tak určitě nevadí. Jsou to vhodně investované peníze do zajištění energetické základny.
😁 😁 😁
😁 😁 😁
😁 😁 😁
😁 😁 😁
Staci mi jen te ocitovat😒br /> Neomarxistů a lobistů a firem co jedou na státní dotace a pobídky a vyráběj ev auta, větrníky, nabíječky, panely, vodíkové čerpačky, staví je a servisují atd- těch je hodně, lobby je hodně mocná a je tam zatím malá konkurence.
A hned potom😒br /> Pokud jsou to pobídky pro výzkum, hledání nových naležišt, procesy pro zlevnění a zefektivnění výroby, vyšší bezpečnost práce pro zaměstnance těchto odvětví tak určitě nevadí. Jsou to vhodně investované peníze do zajištění energetické základny.
😁 😁 😁
😁 😁 😁
Dneska se fakt bavim.
😁 😁 😁
😁 😁 😁
😁 😁 😁
Staci mi jen te ocitovat😒br /> Neomarxistů a lobistů a firem co jedou na státní dotace a pobídky a vyráběj ev auta, větrníky, nabíječky, panely, vodíkové čerpačky, staví je a servisují atd- těch je hodně, lobby je hodně mocná a je tam zatím malá konkurence.
A hned potom😒br /> Pokud jsou to pobídky pro výzkum, hledání nových naležišt, procesy pro zlevnění a zefektivnění výroby, vyšší bezpečnost práce pro zaměstnance těchto odvětví tak určitě nevadí. Jsou to vhodně investované peníze do zajištění energetické základny.
😁 😁 😁
😁 😁 😁
Dneska se fakt bavim.
Jasně, všechny ropné koncerny čekaj s nataženou rukou na dotace a pobídky, protože benzín a naftu nikdo jinak nekupuje 😄 A taky z ropy vůbec nevyrábí letecké palivo, plasty, léčiva a chemikálie některé.
HAHAHA
Trošku rozdíl ne....
HAHAHA
Trošku rozdíl ne....
Znáš heslo "Heritage, not hate" ?
Asi ne vid.
No nic, čas pokročil, debatuje se krásně, ale jdu skočit do produktu GM a budu frčet domů, musím vypustit trošku toho CO2 😄 Tak krásný fosilní den 😄
Asi ne vid.
No nic, čas pokročil, debatuje se krásně, ale jdu skočit do produktu GM a budu frčet domů, musím vypustit trošku toho CO2 😄 Tak krásný fosilní den 😄
To bude lepsi, nez si tu protirecit 😁 😄 😄 😁
Nemuzu se dockat az priste napises neco o EV a dotacich :-!
Tobe taky pekny den
Nemuzu se dockat az priste napises neco o EV a dotacich :-!
Tobe taky pekny den
Nekrmit trolla.
ropa, uhlí, zemní plyn a jádro maj jedno naprosto nespornou výhodu - jsou to stabilní zdroje energie nezávislé na počasí, což se absolutně nedá říct o fotovoltaice a větrníkách,protože když málo svítí a málo fouká, dávaj nula nula nic.
Ted chci vidět tvůj argument, trolle 😄
Ted chci vidět tvůj argument, trolle 😄
Jinak dopravní podnik hledá 202 šoférů, proč se nepřihlásíte a nejdete řídt tramvaj? Užijete si elektriky a uděláte něco pro společnost a rozvoj MHD. tak šup šup 😄
Hele StenLi, čím vlastně jezdíš?
tramvají, o které se mylně domnívá že je to auto a chodí sem oxidovat.
Nechápu že neonanuje u videí fanatiků jako ElektroDad nebo Tesláček a podobných kreatur 😄 😄
Nechápu že neonanuje u videí fanatiků jako ElektroDad nebo Tesláček a podobných kreatur 😄 😄
cena baterií bude stoupat se zájmem o ně, s cenou surovin, kterých bude nedostatek, díky koronaviru a nefunkčním čínských továrnám a dolům a s náklady na reckylaci. v budoucnu bude zavedena na každý elektromobil recyklační dan za baterie ve výši 1500-5000 usd dle auta 😄 😄
Dočkáš se, neboj.
Dočkáš se, neboj.
https😐/about.bnef.com/…-battery-prices/
Na to existuje uslovi: Prani otcem myslenky 😉
Uz tady ty nesmysly pises par let. A porad nedas pokoj.
Tesla zkrachuje, suroviny nebudou, baterky pujdou nahoru.
Ty jsi jako kafemlejnek. Neboli troll.
Absolutne ignorujes fakta. A pises furt neco o Cine.
Takovej je holt dnesni svet.
Smutne je tvoje propojovani informaci o Cine, o EV, o surovinach, Rusku, energetice. Vsechno si to tak nejak ohybas ve svuj prospech. To, ze se s Teslou a elektromobilitou neustale pletes neuznas nikdy.
Radsi budes trolit a trolit. Viz tenhle tvuj z 90% smysleny prispevek, ktery se nezaklada na faktech, ale na domnenkach.
Tady je odkaz na diskuzi pred dvema lety😒br />https😐/www.auto.cz/diskuse/58011/1#…
Nechces uz dat pokoj? Proc musis porad dokazovat, jak se pletes?
Dovolim se tvoji citaci😒br /> Ceny surovin pro výrobu baterií raketově stoupaj a sou odhady že během dalších 10 let stoupnou někde mezi 150-400% oproti dnešku.
Sem zvědav, kdo to bude kupovat. navíc současné baterie sou stále nedokonalé a slibované zázračné se nekonají.
Konec citace z cervna 2018!!!
Baterie tvym predpovedim navzdory klesly v roce 2019 o 13% 😲
Tak uz se prestan ztrapnovat svymi nesmyslnymi predpovedmi, ktere jdou proti vsem trendum! Dokud tu budes psat tyhle bludy, budu ti vyhledavat, kolikrat uz jsi se pletl. Nastesti jde vse dohledat. Trole 😄
Na to existuje uslovi: Prani otcem myslenky 😉
Uz tady ty nesmysly pises par let. A porad nedas pokoj.
Tesla zkrachuje, suroviny nebudou, baterky pujdou nahoru.
Ty jsi jako kafemlejnek. Neboli troll.
Absolutne ignorujes fakta. A pises furt neco o Cine.
Takovej je holt dnesni svet.
Smutne je tvoje propojovani informaci o Cine, o EV, o surovinach, Rusku, energetice. Vsechno si to tak nejak ohybas ve svuj prospech. To, ze se s Teslou a elektromobilitou neustale pletes neuznas nikdy.
Radsi budes trolit a trolit. Viz tenhle tvuj z 90% smysleny prispevek, ktery se nezaklada na faktech, ale na domnenkach.
Tady je odkaz na diskuzi pred dvema lety😒br />https😐/www.auto.cz/diskuse/58011/1#…
Nechces uz dat pokoj? Proc musis porad dokazovat, jak se pletes?
Dovolim se tvoji citaci😒br /> Ceny surovin pro výrobu baterií raketově stoupaj a sou odhady že během dalších 10 let stoupnou někde mezi 150-400% oproti dnešku.
Sem zvědav, kdo to bude kupovat. navíc současné baterie sou stále nedokonalé a slibované zázračné se nekonají.
Konec citace z cervna 2018!!!
Baterie tvym predpovedim navzdory klesly v roce 2019 o 13% 😲
Tak uz se prestan ztrapnovat svymi nesmyslnymi predpovedmi, ktere jdou proti vsem trendum! Dokud tu budes psat tyhle bludy, budu ti vyhledavat, kolikrat uz jsi se pletl. Nastesti jde vse dohledat. Trole 😄
No ted v souvislosti s Čínou půjde určitě vše dolů, tomu věř. Kdo si počká....o FCA jsem taky furt psal že krachnou nebo to budou muset řešit nějak jinak a hle, najednou fůze vid.
A že by bez ní do pár let krachli je nad slunce jasné.
Takže kdo měl zase pravdu 😄
A že by bez ní do pár let krachli je nad slunce jasné.
Takže kdo měl zase pravdu 😄
Ja jsem s tebou nekdy v tomto nesouhlasil???
Ok mozna oprava: nepletes se uplne ve vsem :yes😒br /> I kdyz fuze neni zadny dukaz..
Ok mozna oprava: nepletes se uplne ve vsem :yes😒br /> I kdyz fuze neni zadny dukaz..
Ano, Tesal je TAK jednoduchá, že ji pro tu jednoduchost raději nikdo neopravuje že... Proto je opravitelnost zoufalá, evidentně za to může jednoduchost...
Ano, elektromobil je tak jednoduchý, že VW má vyrobenou celou sérii ID3 která nejde nastartovat a nikdo neví proč...
DonVito
Za plány na propouštění podle průzkumu nestojí pouze nepříznivý dopad zpomalování hospodářského růstu na zakázky, ale i přechod k elektrickému pohonu automobilů. Ten vyžaduje menší počet součástek a umožňuje větší automatizaci, poznamenala dnes agentura DPA.
dzozifko
Nemeckí zamestnávatelia sa stále sťažujú, že majú nedostatok kvalifikovaných pracovníkov.
Takže to prepúšťanie bude pre nich mimoriadne zaujímavé...
Takže to prepúšťanie bude pre nich mimoriadne zaujímavé...
Lidi elektromobily NECHTĚJÍ!!!
Nevidim duvod, proc by lidi nemeli chtit EV, az na ne budou nizsi naklady..
https😐/a2larm.cz/…valku-uz-dekady/
Jinými slovy - je to jako kdyby se loď rozlomila vejpůl a ty se snažil vylívat vodu kýblem. Asi takový je přínos elektromobility na celkové emise.
Navíc píšu to pod všecky články. Co asi dojde dřív? Lithium a nikl či platina nebo ropa??? Takže se ptám, na co si tu chceme hrát?? Na ***y, kteří pohřbí vlastní průmysl kvůli opici grétě??
Tady jsme v diskuzi o autech, tak se bavime.. o autech.
V diskuzi o barakach se budu bavit o zatepleni (prestoze hlavni je energetika..).
A kazdymu je jasny, ze zateplenim nezachrani planetu. Ale tak nejak prispeje tim, cim muze. A idealne jeste usetri..
Kazdopadne zasoby ropy jsou omezene a driv nebo pozdeji by se na elektricky pohon preslo.
Driv je samozrejme vyhoda, protoze je bezemisni.
Jeste k emisim. Treba v Praze je doprava a prevazne osobni dominantnim znecistovatelem.
http😐/portalzp.praha.eu/jnp/cz/ovzdusi/souhrnne_informace_statistika/ovzdusi_v_praze_strucne_a_rychle.xhtml
Světe div se, Brno a Ostrava je na tom výrazně hůř než Praha. A jestli mi někdo chce říct, že v Brně a v Ostravě je větší provoz než v Praze, tak nikdy nedorazil z Prahy na konec sluneční soustavy.
https😐/domaci.ihned.cz/…-zdravi-obyvatel
Jestli někdo chce, ať si klidně postaví pasivní dům. Ale je to na volbě každého!!!
Ropu řešíme, tak, že začínáme drancovat ještě nedostatkovější surovinu... To je dokonce tak, jako bych tím kýblem při vylívání vody ještě dělal další díru!!!
Baterie se daji nastesti recyklovat.
Tesla ted prechazi na baterie bez kobaltu a lithium je i v morske vode.
Takze predpoklafam, ze dojde ropa. Ale vlastne je mi to jedno.
https😐/en.m.wikipedia.org/…orizon_oil_spill
Tezba i preprava ropy predstavuji obrovske ekologicke katastrofy.
https😐/cs.m.wikipedia.org/…iki/Exxon_Valdez
A paleni ropy vede ke klimaticke katastrofe.
Nikdo z nás se nedostatku ropy nedožije. Zato nedostatek drahých kovů je otázka pár desítek let.
Jak tomu mam rozumet?
https😐/www.novinky.cz/…octavii-40308243
Přesně tak tomu máš rozumět. Dotace, dotace, sankce, křivení trhu za každou cenu... :-!
Konec citace.
Mne takova podpora prijde dobre nastavena. Podporuje male ekologicke elektromobily na ukor V8. :yes😒br /> Proste V8 uz nebude pro kazdeho.
Ale cilem je, aby bylo pro co nejvice lidi levne EV.
Prostě zvěrstvo...
Heled, ja jsem trochu rozumel, co meli lidi proti Tesle. Je to (absolutne) drahe, luxusni auto se spoustou baterek.
Ale tenhle boj proti elektrickymu Citigo je uz fakt moc.
Tady nikdo nebojuje proti Citigu. Jestli ho lidi budou chtít a kupovat za tržní ceny, tak ať ho klidně vyrábějí v každý vesnici.
Tady se bavím o dotacích a sankcích. A ty jsou špatné. Úplně špatné.
Kdo najede 300 tis km citigo a za jak dlouho 😄 😄 Navíc x let starej krá, zastaralej, do kterýho nacpali baterky...
Muze vyjit draz (teoreticky nekdy), ale ted je casto dobijeni zdarma.
A realita je takova, ze naklady na "palivo" jsou typicky tretinove nebo ctvrtinove.
Nekdy taky muze vyjit draz tankovani benzinu v budoucnu..
V tomhle urcite nebude problem 😄
Jsem vzdy fascinovan zajmem o vyber dani.
Ve skutecnosti je prirozene se danim (legalne) vyhybat.
V pripade elektromobility je ale nejvetsim zajmem odpurcu vyber dani.
Ted nic takoveho neni. A neni na tom vubec nic spatneho se placeni dani provozem elektromobilu vyhnout.
Německo letos v přebytku neskončí ani hodně velkým OMYLEM 😄 😄